Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1593
Copyright (C) HIX
2002-09-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 matrica (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Re: Punto lampa (mind)  10 sor     (cikkei)
3 RE: Magyar Autoklub (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Zsaru - foto - HELP (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Koszonom (mind)  4 sor     (cikkei)
6 Hidrotoke, Mazda6, ABS (mind)  52 sor     (cikkei)
7 M1/M3 matrica (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Re: baleseti statisztikak (mind)  51 sor     (cikkei)
9 Re: mellenyultal (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #1591 (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #1591 (mind)  51 sor     (cikkei)
12 Re: Valasz: zummer*** HIX AUTO *** #1591 (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		_______ Matrica _______
K.Feri:
>>>>>>>
Egyaltalan minek a matrica? Nem ugy mukodik, hogy beirjak a rendszamot egy
online adatbazisba?
>>>>>>>
A kerdes jo! A rendszer valoban ugy mukodik, hogy beirjak a rsz-t egy
adatbazisba. Szerintem ez, meg a kartya boven eleg lenne.

>>>>>>>
Egyaltalan mi a sz...-nak a kartya ha ugy is a bizonylattal igazolod az
ervenyesseget?
>>>>>>>
Ez is egy jo kerdes. Nem tom mi a turonak a matrica ha kartya is kell
hozza, de a kartya se tudom minek ha bizonylat kell hozza....
Majd az okosok elmondjak... Gondolom akkor lesz valtozas ha beindul
a kamerarendszer.

Ennyit mara... de legalabb szombat van...
A kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ******************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
 ******************
+ - Re: Punto lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Punto H7-es izzoi valoban hamar kiegnek. Azonban ez nem a Punto hibaja,
hanem a H7-es rendszere. Mas autokon is problema, ott is hamar kiegnek. Tul
kicsi az izzo es nagyon melegszik. En is most csereltem, 1000 Ft volt Osram
tipusu.

Bye!

Guriga
+ - RE: Magyar Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>
en mint laiqs kezdo autotulajdonos kerdem, erdemes tagja lenni eme
szervezodesnek? milyen elonyom, hatranyom szarmazik
belole? tapasztalatok? allitolag nem olyan mint regen volt, de hat ez csak
szobeszed.
homer
<<<<
Ha valakinek oregebb autoja van, ahol lehetnek gondok annak szinte kotelezo.
Amit a par ezer forintos evi tagdijert kapsz: 20% koruli arengedmeny a MAK
muszaki allomasokon a diagnosztikai es szervizdijakbol, vizsgadijakbol,
"sarga angyal" automento szolgalat (ez nagyon jol johet) igen jutanyos
arakon, olcsobb benya a MAK benzinkutaknal, sok szallashelyen kedvezmeny
klubtagoknak... 
A weben is font vannak, en meg adminisztrativ dolgokat is el tudtam intezni
naluk e-mailen keresztul.
http://www.autoklub.hu/html/ Erdemes itt korulnezni.

Emellett tok ingyen kapsz egy vicclapot,. Autoselet cimmel. :-)))
szerintem megeri.

udv: VAti
+ - Zsaru - foto - HELP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

legjobb cimbimet lefotoztak (epp aludt a volannal, es nem 
latta a zsarukat :-)
50 helyett 80. Szivas. Megjott a papirka is.

Kit kell bejelenteni vezetokent? A KULFOLDIs trukk meg 
bejon?


PLIIZ HELP.

tiszy
+ - Koszonom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek a maganban es listara kuldott jokivansagokat.
:))))))

Minden jot, Vili
+ - Hidrotoke, Mazda6, ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tema: Hidrotoke, Mazda6, ABS

Sziasztok,
Koszi a hozzaszolasokat, ha a Mitsuszakszervizbe adtam 
volna az autot, tuti, hogy Fogasnak lett volna igaza, es 
kicsereltek volna a fel autot. Tegnap a Kiralyi-butykolos 
autoszerelomnek adtam at, aki valami japan auto szerelo 
haverjara eskuszik, szerintuk a reszleges csere eleg lesz, 
gyari hidrotokekkel, mert mar csinaltak ilyet 6 hengeres 
Hondan, 2 eve szalad vele a gep,es nem jott vissza a 
hangja. -Kivancsi leszek. 
Vezermuszijat is csereltetek.  Ketszazhatvanvalahanyfogas, 
ha jol emlexem. 
Frigyesnek koszi az infot, de inkabb gyari hidrotokeket 
tetetek bele.

A parom mar megint mondogatja, hogy jogsit akar szerezni. -
Edes istenem, ha a Galant elejenek alkatreszaraira 
gondolok…… 
Szeretjuk ezt az autot. Fabetet, tempomat, es sorolhatnam, 
kenyelmesebb, mint a TV nezo fotelom. –Lehet, hogy a fotelt 
kene tuningolni? 

A Mazda 6 az az auto, amibol a dizelt gondolkodas nelkul 
megrendelnem, ha ugy allnek. 2 honapja varazsolt el egy 
szalonban,es ajanlom nektek, menjetek el, nezzetek meg, 
uljetek bele, ez nem az a szurke 626-os Mazda, az 
alapmodellben benne van majdnem minden. Az ara pedig nagyon 
barati egy ilyen autoert.

Az ABS-t szerintem atlag embereknek talaltak ki, es az en 
tapasztalataim szerint marha jo dolog. Ha nagyon meg kell 
allni, ahelyett, hogy szetpumpalod az agyad, illetve 
csikkanasnal fek felenged, 
decsakeppegypillanatra,kormanyoz, ugyismegcsuszik ujra, 
megintpumpal, lehet ezt gyakorolni, a rallisoknak meg megy 
is, nekem is volt mar sikerelmenyem, huamindenit a labamban 
van az ABS, demenovagyok, aztan 2 het mulva picit 
belecsusztam egy Suzukiba. .Ehelyett Padlofek, es csak 
azzal kell torodni, hogy merre tudsz kerulni. Ebben az 
evben  kb harom olyan szituacioban voltan, ahol a padlofek+ 
kikerules mentett meg, szerencsere mostanaban mindig volt 
hely menekulni. Utoljara egy kispokot kerultem igy ki 40-el 
mehettem el mellette – kozte es az arok szele kozott.  
Balra kanyarodott, mintha hunyoritott volna egyet az 
indexe, valszeg no feklampa, mert egyszer csak ott allt 
felig keresztben elottem, en meg jottem rendesen. Hogy en 
akkor azon a par meteren ABS nelkul ezt nem uszom meg az 
tuti.
En meg egyszer ABS nelkul autot nem veszek, ha nem muszaj. 

Richie
+ - M1/M3 matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

> Felado : Gyimesi Gabor
> Ki! Szerintem nem erdemes kiserletezni vele! A matric csak felragasztva
> ervenyes! Ha mar itt tartunk!
> A matrica minosege szornyu! Mig a sogorek matricajat egyben, szakadas-
> mentesen le tudtam szedni (es meg nyomot sem hagyott) a magyar szakad,
> (persze ez direkt van, hogy ne tudd atrakni a masik autodra) es ragacs-
> nyomokat hagy maga utan.
> En nagyon utalom, hogy ha egyszer raragasztod, akkor egy kinszenvedes
> lekaparni, mert alig jon le, raadasul apro darabokban.
>  ******************
> * A.i.: Peace bye Gyimi *
>  ******************

Nna ja, nem nagyon akar egyben lejonni... De azert valahogy megis
leszedheto! par honapja csereltettem szelvedot, s csodak-csodaja az
uveges-mester at tudta varazsolni a repedt uvegrol az ujra :)) Pedig mar epp
kezdtem aggodni, hogy ujat kell venni: havi matrica volt es a felragasztas
utani napon kaptam egy kavicsot s repedt szep utemben az ablak...
Biztosan holegfuvoval kell levarazsolni, mint a diakigazolvany-matricat :)

Egyebkent tegnap lattam a sarga ruhasokat Bagnal az M3on es a mikrobuszuk
tetejen volt egy ipari kamera, objektivvel hatrafele allitva. Vajon ezzel
mit neznek? Menet kozben a matricat/rendszamot? Mert allo helyzetben a
kijaratnal "szabad szemmel" nezik a szelvedoket.
Egyebkent ez a kamera nem olyan tipusu volt, mint ami a palya fole van
szerelve pl. Godollonel, hanem nagyobb. A hatarallomasokon latni ilyet a
rendszamfelismero rendszer rezsekent (ami szerintem nem mukodik - annal a
hatarallomasnal legalabbis, ahol tankolni jarok).

udv,

kov
+ - Re: baleseti statisztikak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-09-19 at 11:54, Nemes Marcus wrote:
> Egy fore vetitve nem sok kulonbseg van a ket orszag kozott (es kerdes,
> hogy szignifikans-e), autora vagy utaskilometerre vetitve passz. Viszont:
> a nemeteknel autozva allandoan balesetet latok (koccanas a varosban) ill.
> a keresztezodesben torott uveget, mig Magyarorszagon semmi.

Hat akkor lassunk par adatot. Bevettem Magyarorszag en Nemetorszag melle
Angliat (mert egy olyan erdekes hely ahol viszonylag sok baleset van de
keves a sulyos) es Svedorszagot (mert etalonnak szamit). Az adatok
'98bol vagy '97bol vannak, tehat eleg regiek, de ez ugysem valtozik
annyira gyorsan.

Orszag	Auto	Busz		Halott	Halott+serult	Baleset
	mld utaskilometer	1.000 ember		1.000 eset
Nemet	740.5	68		7.8	505		377
Magyar	43.5	18		1.4	28		20
Angol	630	43		3.4	325		238
Sved	94	10		0.5	21		15

Vetitsuk most a baleseti szamokat a megtett utaskilometerre. Az eredmeny
kritizalhato lesz a balesetek szama eseten (inkabb autokilometerre kene
vetiteni mert nem biztos hogy atlag ugyanannyian ulnek az autokban a
kulonbozo orszagokban), de durvan ez is megteszi. Az utaskilometernel
hozzacsapom a buszban megtetteket is, egyreszt mert sokat ugysem zavar,
masreszt mert a halottakban es serultekben is benne vannak.

Orszag	Halott	Halott+serult	Baleset
	eset per milliard utaskilometer
Nemet	9.6	624.6		466.3
Magyar	27.2	543.7		388.3
Angol	5.1	482.9		353.6
Sved	4.8	201.9		144.2

Hogy szebb legyen, hasonlitsunk mindent a svedekhez:

Orszag	Halott	Halott+serult	Baleset
Nemet	2	3.1		3.2
Magyar	5.7	2.7		2.7
Angol	1.1	2.4		2.5
Sved	1	1		1

A fentieknek megfeleloen valoban tobb baleset van a nemeteknel (jo
megfigyelo vagy!:), viszont a magyarorszagiak sokkal sulyosabbak:(

Ami azt is jelenti hogy a halaleseteket tekintve bizony valoszinuleg
szamit az autoallomany minosege (hacsak nem az a megoldas hogy a
magyarok jobban szaguldanak mint masok, rosszabbak az utviszonyok stb es
igy meg azonos minosegu autokkal is sulyosabbak a balesetek, amely
esetekben VAti kovetkeztetese megmentodott:).

Udv, Sandor
+ - Re: mellenyultal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-09-19 at 20:23, HAASZ Attila wrote:
> Passz! Amit esetleg el tudok kepzelni, hogy ures potkocsi hagyhat
> ilyen nyomot rosszabb minosegu feluleten, ahol a potkocsi pattog.

Inkabb maradjon a passz, mert teljesen frissen aszfaltozott tokeletes
uton is ilyenek jelennek meg... De nem is azert ideztem ezt a reszt hogy
ellentmondjak, hanem hogy elmeseljem hogy kolyokkent akkor ertettem meg
hogy a lengescsillapitonak tenyleg komoly biztonsagi feladata van mikor
egyszer lattam egy utkeresztezodesben (rossz ut + lejto) egy utanfutos
kisteherautot. Az utanfuto egy az egyben pattogott az uton, felugralva
kb 20 centire es legalabb annyi idot eltoltve a levegoben mint a
foldon...

> akkor futunk csak neki (:-). Egyebkent mivel foglalkoztok, hogy Ti is
> ilyen marhasagokat csinaltok. (:-)

Autokat alkotunk:)))

Azt hittem mar nyilvanvalo, ugyanakkor kiabalni nem nagyon akartam. De
ha mar rakerdeztel, fel eves listatagsag utan ideje bemutatkozni:)
Kutatomernok vagyok a Renaultnal. Hogy ennek ellenere technikai
ismereteim miert suroljak a svedorszagi homersekletet, az azzal
magyarazhato hogy kozgaz es management vegzettsegeim vannak, ebbol
vegzek most egy doktorit a cegnel es ezzel a doktorival jar a
kutatomernoki statusz... Ket eve vagyok ott, azota erdeklodok
komolyabban az autok irant.

Udv, Sandor aki egyebkent a vegzettsegehez kepest tulsagosan kockafej,
de hat ez van
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1591 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sziasztok!

>>Ki! Szerintem nem erdemes kiserletezni vele! A matric csak felragasztva
>>ervenyes! Ha mar itt tartunk!

> Egyaltalan minek a matrica? Nem ugy mukodik, hogy beirjak a rendszamot egy
> online adatbazisba?
> Egyaltalan mi a sz...-nak a kartya ha ugy is a bizonylattal igazolod az
> ervenyesseget?

ecceru, nem vetted meg eszre, hogy mo-on lax, es nem nyugaton? 
nyilvan ottt is vannak, de nalunk aztan sportot uznek belole.
homer
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1591 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>>>>
>>arra a kanyarra gondolsz ami felvisz az m3-rol a 2/b-re? az
>>egyik tesztkanyarom :)


>>arra bizony!!
>>Sebessegrol: Clio 1.6-16V Dynamique-kal (ez csak a /55R15-
>>os gumik miatt fontos) gond nelkul beveheto 100 folott,
>>olyan zsenialis es joindulatu a hatso futomuve. Az Alfanak
>>gonoszul konnyu a hatulja, allandoan broadside-olni akar.

> Hat az joval 100 folott beveheto.
> Veszelyes kanyar viszont M3-rol a 2A/b??xx/-re felvezeto ketsavos kanyar.

attol fugg milyen autoval. en a puntoval naponta megteszem a tavot, 80 a
biztonsagos nekije. amugy pedig itt most melyik kanyarra gondolsz? ami
pest felol visz fel a 2/b-re, vagy ami godollo felol? az utobbin meg
eletemben nem voltam.

> Kb ket hete ejszaka a kanyar masodik elore nem lathato feleben ott fekudt
> egy motoros, mellette egy auto. Elakadastjelzo haromszog meg sehol.
> 100 folott valoszinuleg at lehetett volna gyalogolni felettuk!! Vagy nappal
> melyen a kanyarban bent allt az utkarbantarto teherauto. Csak annyit lattam,
> hogy rajta van egy nagy kek kerulest jelzo tabla ami balra mutatott.
> Persze a teherauto is a kanyar balodalan allt, tehat a tabla szerint kerulni
> a korlaton keresztul lehetett volna.

ugyan ilyen felhajto az m3 felol a 2/b-rol a 2/a-ra vezeto is. kb 2
honapja volt, megyek vagy 100-al bele a kanyarba (tudom, 60-as tabla,
jolvan :), hat ott all egy szeker a belso ivben, ugye a magas
szalagkorlattol nem is latni, alig tudtam kikerulni. a minap pedig a
szokasos feknyom, ami a korlatig tart, nemi torott kocsimaradvany,
lassitok, megyek tovabb, hat a lejaro aljan erek utol egy ezerocsit, bal
eleje fullban leamortizalodva, de meg a jobb hatulja is. hogy ezt hogy
csinalta?

> Ha tesztelni akartok akkor ajanlom inkabb a 2A-rol a  2B/???/re az M3
> iranyaba valo felhajtot. Valoszinuleg 2 mernoki iroda tervezte a kanyar ket
> felet, mert a masodik fele kemenyen meg rahuz a kanyarra.

igen, ez a masodik tesztkanyarom :) eleg durva ahogy befele szukul, ma
reggel is sassintottam, ket helyen is fel van polirozva :) az elejen pedig
lerombolva, mintha egy tank ment volna at a szalagkorlaton.

a masik, hogy teghnap a szokasos m3-2/b-2/a-s utamon feltunt, hogy mennyi
rengeteg feknyom van, de nem olyan kicsik, hanem igazi
veszfekezosek. nehany napja meg nem volt. megorultek az emberek? mashol is
igy van? ma sajnos nedves volt az ut, befele nem tudtam megnezni, de
tegnap...
homer
+ - Re: Valasz: zummer*** HIX AUTO *** #1591 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Nem bizony. En pl utalom a zummert az autoban. Az Alfa (meg az osszes
> rokona) ennel okosabb. Minden fogyasztot bekapcsolva hagyhatsz, a kulcsot
> kiveve mindent kikapcsol ugyis. A parkfenyhez a gyujtaskapcsolot egy kulon
> gombbal reteszelt allasban kell kivenni, akkor az eg, mas akkor sem.
> A felesegem pl hetfon ratekeri a vilagitast, es en veszem le szombaton,
> mikor eloszor megallok vele. Ugyan kibirna az egesz rendszer, hogy
> bekapcsolt vilagitassal oninditozzak, de csak ugy megszokasbol leveszem.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

> Erdekesek vagytok ti Alfasok :-))

> Csabanak nem tetszik, ha az auto helyette csinal valamit. Nekem sem
> (feltetlenul) tetszik. Szoljon, hogy eg a vilagitas, de ne kapcsoljon le
> mindent helyettem. Lekapcsolni ugyis le kell az inditashoz, tehat
> bekapcsolva nem hagynam, viszont tudom, hogy mit csinalok, es ha parkfenyen
> hagyom, akkor is szol. Nekem ennyi eleg, nem akarom az autoval
> lekapcsoltatni, nem akarom kulon gombbal reteszelni, hogy
> igen-nem-megse-sugo, hanem azt szeretem, hogyha pittyent, hogy ugy hagytam,
> akkor eldonthetem, hogy ugy akarom-e hagyni, vagy nem. Ne o dontse el.

pedig hidd el, jo az olaszok hozzaallasa. allitom, hogy a szokenosoforok
110%-a siiman rajtahagyja a vilagitast amikor leall az autoval. szerintem
Fogash sosem. az tutter, hogy a felesegem igen :) meg szerencse, hogy
bravoja van :) amikor beulok az autoba utana, az elso, hogy kikapcsolom az
elektromos kutyuket :) es NEM segit a rabeszelesem, legkozelebb ugyan igy
csinalja :) mindig azzal raz le, hogy jovan, nem ul o olyan surun autoba
:) a'a' nem, csak minden nap. mar rahagyom :))
homer

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS