1. |
Re: jobboldali kozlekedes (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
M riasztoja (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
3. |
kirandulas, Alfa, klima, ... (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Rover 414 si (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Sulyado (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: fekezes bal labbal (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
7. |
re: parkolas, mas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
8. |
Ford bontok Ausztriaban es Nemeto.-ban (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: kezi moso (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
10. |
Cs.E. meg mas (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
11. |
re: Autoutlevel(EU), muszerfal, szabadonfuto (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
12. |
re: Autoutlevel(EU), muszerfal, szabadonfuto (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
13. |
re: parkolas, mas (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: jobboldali kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> az alábbiakat írta a következo üzenetben
news:...
>
> >>Masik kerdes: ha jol tudom, Magyarorszagon is a bal oldalon kezdodott
> >>a kozlekedes, aztan tertek at a jobb oldalra.
> >>Technikailag mennyire durva egy ilyen valtoztatas?
> >>Evszamot sajna nem tudok, de gondolom akkor me'g nemigen voltak autok,
> > A II. vh UTAN fordult a rend Magyarorszagon!
>
igen
|
+ - | M riasztoja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
M hozzasolasa felkeltette erdeklodesemet, mert en is szakmabeli lennek.
Kerdeznek par dolgot :-)
>Igy az aldozat elkuld 4-5 kodot, es amilyen
>gyalazatosan gatyi a kereskedelmi riasztok kodgenerelo algoritmusa,
>ennyi eleg is egy izmosabb szamitogepnek az algoritmus
>visszafejtesehez. Ha az megvan, este elkapod azt a kodot, amivel
>bezarjak az autot, es az algoritmusbol mar meg is van a kovetkezo kod,
>amivel nyithatod.
Ez igy nem igaz, nem igy mukodik. Bar lehet olyan gagyi riaszto, aminel
ez az ut jarhato, de a mostanaban kaphato modern tipusoknal kizart.
Amiben HCS IC van, pl Laserline, Flashpoint, Volf-ok es meg sok masik,
azoknal ez a megoldas biztosan nem mukodik. Persze ezt a laikus vasarlo
nem tudja eldonteni...
>eleve masodpercenkent csak egy kodot fogad
Mindegyik igy mukodik (na jo, lehet hogy 1 mp alatt nem 1-et hanem 2-3-at
vagy eppen tizet fogad el, de eleg sok bitnel ez nem segit sokat a
visszafejtesben)
egyszeruen azert, mert a riasztoban levo mikrokontroller sebessebe nem
elegendo
tobbre.
>Valtozo kodhosszusagot hasznalok
Miert? Ha jo a challenge response algoritmusod, akkor szvsz nincs ra szukseg
Valodi veletlenszam generator detto. Ertem, hogy mi a celod vele, de szvsz
megoldhato egyszerubben is.
>Es termeszetesen challenge-response rendszerben megy a dolog
Ez ketiranyu kommunikaciot feltetelez, a eleg nagy hatotavolsagot akarsz
elerni
akkor gondolom a szokasos megoldassal radion megy a jel 433on vagy 868-on.
Ilyet en is csinaltam, de mivel a vevonek folyamatosan mukodnie kellett, az
elem elettartama kicsit rovid lett (legalabbis a hagyomanyos taviranyitokhoz
kepest.)
Ezt hogy oldod meg?
>Ja, egyebkent se villamosmernok nem vagyok, se kriptografiai okoska,
En igen, kb 10 eve foglalkozom elektronikus kutyuk fejlesztesevel, es kb 6
eve
autovedelemmel. A fenti soraimat termeszetesen nem fikazasnak vagy
kioktatasnak
szantam, tenyleg tetszik az otleted, ha segithetek a megvalositasban akkor
szolj, megoldjuk.
Index autolopas topic: errol ugyan nem Te irtal, es lusta vagyok
visszakeresni ki
hozta szoba, de keretik az ott leirtakat nem keszpenznek venni,
mert foleg elektronika temaban elkepeszto zoldsegeket irnak neha.
Jeff
Honda Civic 1.6VTi
Suzuki Gsx-R 750
|
+ - | kirandulas, Alfa, klima, ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Asszem nem nezted, hogy ki irta.
> Hat Bangkok ugyan B-betus, mint Bp, de ettol meg kulfoldebb, mint
> Napoly.
Fogash, nem vitazni akarok, egyszeruen ugy erzem, van kulonbseg
akozott, hogy ha Te, bangkoki lakassal, bangkokban parkolva
elveszited az autod es akozott, ha en, pozsonyi lakassal, napolyban
elveszitem az autom. Mert Te taxival hazamesz es minimum tudod, mit
tenni, ismerosok vannak, segitenek a rendorsegen, stb, mig en 1500
km-re otthonrol egy tok idegen varosban teljesen kiszolgaltatva
allnek.... Szoval szerintem van kulonbseg, ha szerintetek nincs, ok :)
> A ruhazat OK, a telefon, kamera viszont mindig nalam van. Kulonben
> mitol lennek turista? :)
Mivel az osszes akku lemerult, eszemben sem volt 35 fokban a felkilos
kamerat cipelni. Jo helyen van az az autoban. Telefont meg ugyis
kikapcsoltam (foglalkozasi artalom), minek cipeljem :)
> az ekszijcsere ota a klimat bekapcsolva olyan sivitas jon az autobol,
> hogy rossz hallgatni, inkabb kikapcsolom a klimat :(
Visszavontam, mar minden ok :) a vibralo dizelmotor miatt a hutohoz
dorzsolodott egy cso, ami 4 ev utan megadta magat es kilyukadt, igy
az osszes gaz bolygonk legkoreben kotott ki, gaz nelkul meg ugy nem
hut egy gazos klima sem :) 21 ezresben fajt a dolog, de nagyon jo
erzes, hogy minden ok :) A klima intenzitasa is meglepett, a bejovo
levego 22 masodperc alatt 20 fokrol 11-re hult :) mehetek ujra
kirandulni :))))
> a Mazdanal legalabb akkora mint a Golfnal (a szinten otpontos
> Astraenel joval nagyobb), raadasul a pereme mindkettonel
> alacsonyabb, "pakolhatobb", a kulonbseg a csomagter
> magassagabol adodik,
Akkor ezt en forditva pontoztam volna, en a magas perem hive vagyok.
Egyszeruen jobb pakolni, ha mar arra kerul sor es nem esik ki minden
uton utfelen. Majd linkelek kepet, mi mindent beletomtem a 146-os Alfa
350 literes csomagterebe, aki latta a foldre dobalt taskakat, azt
allitotta, hogy nem letezik, hogy befert. Es befert :)
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | Re: Rover 414 si (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> az alábbiakat írta a következo üzenetben
news:...
>
> Hali mindenkinek!
>
> Szeretnek venni egy hasznalt 7 eves rover 414 si autot.
> kerdesem hogy milyen rejtett hibai lehetnek a motornak valtonak, stb....
> A kaszni szemmel eleg jonak nez ki! belseje is minden ok.
> Az inditas kovetoen nagy zaj majd ha beindul csendes, megneztem masik
rover
> 414 -est az is ilyen
> 103 000 km van benne 97 kiadasu most volt vezermuszij cserelve (szamlas)
> 1.4 i motor 103 LE tud. nem tulzas ez?
> 1.450 000 penz az ara. Ez realis erte?
> valaszaitokat elore is koszi!
Ne vegyel Rovert.
|
+ - | Re: Sulyado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> az alábbiakat írta a következo
üzenetben news:...
>
> Piece: nme1 irta:
> >Kerdesem: fizessem be hozzajuk most az elso felevet, vagy inkabb szolj
> >ak a mostani onkinek, hogy naluk akarok fizetni?
> >A tanacsokat elore is koszonom,
>
> A sulyado erossen a helyi onkormanyzat szabalyozasatol fugg, vagyis
> mindenhol maskepp van egy kicsit.
Mar masfel eve, hogy az ado ossszege egyseges az orszagban es kotelezo
kivetni.
Annak pedig mar sok eve, hogy annak az onkormanyzatnak fizeted, ahol januar
1-en allando lakcimmel rendelkeztel.
Vagyis a "mindenhol maskepp van egy kicsit" megallapitas hibas.
|
+ - | Re: fekezes bal labbal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> az alábbiakat írta a következo
üzenetben news:...
>
> A'kos irta:
> >Tenyleg errol jut eszembe. Egy ismeros ugy vezeti az automata autojat,
hogy
> >a jobb labaval nyomja a gazt, de ha fekezni kell akkor a bal labaval
fekez.
> >Allitolag sokkal hamarabb meg tud allni.
Ez igaz :)
> >Ti mit gondoltok rola ?
Ezzel a mutatvannyal fellephetne a cirkuszban. Es hanyszor fejelte meg a
szelvedot amig betanulta?
|
+ - | re: parkolas, mas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Miert nem lehet megmondani, hogy melyik?
Ez valoban hulyeseg. Alszemermeskedunk, hogy A**chan, meg T*sco,
mikor mindenki tudja mirol van szo. Ha igaz a dolog, akkor neven kell
nevezni, mert nem lehet hitel rontas. Amugy is foglalkoznak netes
forumokkal, meg lev. listakkal az ilyen cegek? Max Tv -vel.
>Illetve valoban utangyartott "szarokat" (CsukloBT) arultak,
>vagy ATE-Lucas-Lobro-Sachs cuccokat az eredeti marka-logos
>dobozu cucc helyett? Mer ugye az nem mindegy.
Egy felol nem mindegy, mas felol mindegy. Megveszed a gyari
beszallitotol az alkatreszt x aron, de ha megjarja a gyarat,
ratesznek egy jelet, akkor mar 2x lesz az ara. Meg az volna
szep ha raadasul ilyen arert meg valami gagyit tennenek az autoba.
|
+ - | Ford bontok Ausztriaban es Nemeto.-ban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv Mindenkinek!
Egy ismerösöm autosboltot akar nyitni, bontott alkatrészek árusításával
akar foglalkozni elsösorban Ford típusokhoz és teherautókhoz.
Kérdésem: érdemes-e még Magyaro.-on ilyesmibe belevágni?
(Ért hozzá, mert karosszérialakatos.)
Másik kérdés: ausztriai és németországi bontók címeit hol tudom
megtalálni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Mihály
|
+ - | Re: kezi moso (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Hell o *.*,
>
> Melyik kezi automosot tudjatok ajanlani Budapesten vagy Sopronban? Ha
> vaxolnak es belul is kitakaritanak, az kulon elony lenne.
>
> Ha'la'm udvozlom:
> Gandalf (Dublin)
Es ugyanezt Szekesfehervaron? Kinek van bevalt ajanlata?
Gyu
|
+ - | Cs.E. meg mas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
OFF
>osszeget egy csecsen szakemberbe fektetni, amit o
>kifizetett a Zamecsniknak.
Annyid neked sosem lenne. Egyes becslesek szerint ingatlanokkal
mindennel egyutt kozel felmilliard.
Nagyon sokba volt neki ez a dolog. Olyan embertol hallottam mindezt,
akit Z. ugyved urral egy ugyvedi irodaban dolgozo kollega ved. Nem
tudom egy eskudtszekes dologban mennyi bunda lehet, de magyarorszagon
es az ilyen tipusu iteletalkotasban mindig "van az az osszeg". Ahogyan
egy volt kollegam mondta. Igaz o az idos holgyekre gondolt. :-)
>lakat is rarozsdasodik. Elodke eseteben meg szetszedtek harom onallo,
fuggetlen
> ugyre, es az aktak kello olajozasert annyit pihennek a kupac aljan,
hogy a fel
>fuggesztes is elevuljon, mire a kovetkezo itelet megszuletik.
Egyvalamit viszont tudni kell.
A harom buncselekmeny egymastol fuggetlen.
Ugyanis a kabitoszeres befolyasoltsagot a gazolas eseteben nem tudtak
bizonyitani. (ne firtassuk)
Igy a korabbi esetleges fogyasztasert nem buntetheto a gazolas
ugyeben. A magyar buntetojog rendszereben a harom ugyet kulonallo
ugyekkent kell kezelni. Harom kulon es egymastol fuggetlen iteletet
kell hozni.
Szvsz:
A gazolas onmagaban meger egy komoly buntetest mindenfele meltanyossag
nelkul.
A biztositasi csalas nehezen bizonyithato, nem tudom mi amugy a
buntetesi tetele.
A drogfogyasztast pedig vallhatja esetire is, ilyenkor a
korulmenyektol fuggoen akar csak egy megrovassal is meguszhatja.
Amin most fel vagytok haborodva, az a magyar alkotmanyokra epulo
buntetojog hianyossaga, a magyar eljaras-lefolytatas
korrumpalhatosaga, es mindehez egy kituno megoly (politikai is?)
kapcsolatokkal rendelkezo jogi kepviselo eredmenye!
Nem tudom eddig hol eltetek, de ez megy mar idestova 15 eve....
Megjegyzem nekem is volt ugyem a hatosagokkal. Kellett egy jo
ismeretsegekkel rendelkezo hasonloan jo jogi kepviselo, es mar a
nyomozati szakasz kezdeten csak a vadak felerol beszeltunk.
ON
> Ez komoly? Biztonsagi ov, legzsak nem 'eleg' az utas vedelmere? Ha
meg
>akkora a csatt, hogy ezek ellenere lefejeli a muszerfalat, akkor ott
>mar nem tok mindegy, hogy mibol van? Vagy mit nem ertek?
A puha anyag deformalodik, tompit. A kemeny merev anyag torik, hasad,
vag, beleszur.
>technikai oka? Vagy tul kis szelete lennek a piacnak es tul sokan
>zavarodnanak bele az egybites vezetok kozul? Mit nem tudok?
Azt, hogy a szabadonfuto egy rovid elettartamu alkatresz, ami szvsz a
mai autozasi szokasok mellett suru cserere szorulna.
Eros kopasnal visszafele is mukodik a szabadonfuto, vagyis a motor
felbog a kocsi nem megy.
teeby
|
+ - | re: Autoutlevel(EU), muszerfal, szabadonfuto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
En ugy tudom, hogy a ketutemu motor kenyszerittte
ki a szabdonfutot, ugyanis a ketutemu motorfek nem
szamottevo, ellenben a sokaig motorfekkel gurulo
kocsi nem kap uzemanyagot ergo kenest sem, es
besul. Vagyis nem kenyelmi funkcioja volt.
Egy 4utemu motorfekerol nem szivesen mondanek le.
Meg nekem trabin epp eleg baj volt a szabadonfutoval.
Szoval szerintem jobb nelkule.
Udv: Arpi
|
+ - | re: Autoutlevel(EU), muszerfal, szabadonfuto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Biztonsagi ov, legzsak nem 'eleg' az utas vedelmere? Ha meg akkora a
> csatt, hogy ezek ellenere lefejeli a muszerfalat, akkor ott mar nem
> tok mindegy, hogy mibol van? Vagy mit nem ertek?
------
Nem a "lefejeles" a problema, hanem a gyurodes kovetkezteben szettoro
muszerpult darabjai, amik ha kemeny müanyagbol vannak, eles, hegyes
darabokra torhetnek.
---
> Anno volt a Wartburg cimu negykereku szerkezetben szabadonfuto.
> Aminek megvolt az az alonye, hogy sebesseg valtashoz nem kellett
> kuplung. Cserebe nem volt motorfek sem, de hogy oszinte legyek, az en
> vezetesi stilusomnal (hamar magas fokozat) a motorfek nem nagyon
> mukodik. Amikor meg tenyleg kell (hegyrol le), akkor kepes lennek
> kikapcsolni a szabadonfutot (mind Wartburg eseten). Szoval en ugy
> erzem, *nekem* jo lenne. De nincs. Miert? Van ennek valami technikai
> oka? Mit nem tudok?
-------
Alapveto kulonbseg a ketutemu motor. A szabadonfutora a motor vedelme
miatt volt szukseg, mivel a kenoanyag az uzemanyaggal jutott a motorba,
motorfeken nem volt (elegendo) kenes.A kuplung nelkuli valtas
lehetosege, csak jarulekos elony volt. A gyarak valoszinuleg ugy
gondoljak, ha valakinek ez kell, az nyomja ki a kuplungot, vagy tegye
uresbe a valtot. :-P :-P
Mindenesetre vezetestechnikailag nem elonyos( megkockaztatom, veszelyes)
dolog a "vitorlazas", kanyarban forcsa dolgok tortenhetnek. Raadasul a
fogyasztas is magasabb lesz, mert nem mukodik a tolouzemi uzemanyag
kikapcsolas. Motorfeken a mai autok "elzarjak" az uzemanyagot. (a
dieselek mindig igy csinaltak)
Udv, Triznyak
|
+ - | re: parkolas, mas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> az egesz sztem ott kezdodik, hogy volt EGY eset, amikor bizositas
> nelkul, kabitoszer hatasa alatt megengedett sebesseg jelentos
> tullepesevel halalos kozlekedesi balesetet okozott. A vizsgalat soran
> a lakasan is talaltak anyagot. Ez atlagos halando eseteben halmazati
> buncselekmenynek minosul, az osszes sulyosbito korulmeny figyelembe
> vetelevel altalaban ugy leultetik az embert, hogy a muanyag lakat is
> rarozsdasodik. Elodke eseteben meg szetszedtek harom onallo,
> fuggetlen ugyre,
------
Nem szedtek szet, ezt egyben targyaltak. A kabszert nem "sikerult"
bizonyitani, az kiesett.( kulon kerdes lehet, hogy miert nem)
Amirol most megy a huzavona az a biztositasi csalas, miszerint utolag
akart visszadatumozva biztositast kotni. ( ha bizonyithato)
Akinek futja sztarugyvedre, annak az enyhito korulmenyeket is figyelembe
veszeik. ( a rendor is gyorshajtott, nem volt bekotve,
"maganfuvarozott", mivel a menyasszonyat vitte haza. / ha jol emlekszem/
ezert a hivatalos szemely sem jott szoba)
Nehogy felreertes legyen, egy szoval sem mondom, hogy ez igy jol lett
elboronalva!!
---
> Tudomasom szerint a sima exijrol epp azert tertek at a poly-V
> szijakra, mert a sok raakasztott vacak (klima, generator,
> szervoszivattyu, vizpumpa, ventillator ) hajtasahoz szukseges
> teljesitmenyt egy sima ekszij nem birja el,......
Persze, ez igy van, es a kulsofelevel is lehet hajtani, meg visszafele
is lehet hajlitani
( vannak mindket oldalon bordazottak is)
> Csusznak is, ha kikopik, ahogy a sok csikorgo szijas szaron hallani is
lehet..
Ez a baj veluk. Hamar megkopik valamelyik szijtarcsa ( altalaban a
generator, mert az a legkisebb), es akkor hiaba cserelik a szijat,
tovabra is csikorog. ( lehet, hogy a Csaba Alfajan is a szij csuszik,
amikor bekapcsolja a klimat)
Udv, Triznyak
|
|