Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2771
Copyright (C) HIX
2006-01-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 akadalyozas es jobbra tartas (mind)  19 sor     (cikkei)
2 haromlabas indulas+szelvedo polir (mind)  29 sor     (cikkei)
3 nem fog kezifek (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Jobbra tartas (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re: jobbra tartas (mind)  81 sor     (cikkei)
6 Re: kezifek (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: jobbratartas (mind)  12 sor     (cikkei)
8 idegen autoval kulfoldre (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Segitsetek lecci, Fiat Croma (mind)  16 sor     (cikkei)
10 re: Re: Jobbra tartas (mind)  52 sor     (cikkei)
11 Csak nem sikerul megerteni (mind)  36 sor     (cikkei)
12 re: felig off (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Vita 02. (mind)  69 sor     (cikkei)
14 Ki szelet vet, vihart kavar :-))) Keres OFF (mind)  61 sor     (cikkei)
15 Re: Biztonsag (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Valasz: Re: jobbra tartas*** HIX AUTO *** #2770 (mind)  27 sor     (cikkei)
17 gazfroccsos visszavaltas (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - akadalyozas es jobbra tartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Ed irta:
: A KRESZ szerint lakott területen belül párhuzamos közlekedés esetén
: akkor szabad a belső sávban menni, ha ezzel nem akadályozod azokat, akik
: gyorsabban szeretnének menni. Vagyis ha az úton engedélyezett maximális
: sebességgel haladsz, akkor mindenképpen szabad.

Ez a logika lakott teruleten kivul is ervenyes kellene, hogy legyen, azaz
magyar autopalyan a belso savban 130-cal haladva sem akadalyoznek senkit.
Viszont nekem ugy oktattak, hogy ha valaki gyorsabb nalam es en nem
engedem el, akkor akadalyozom, attol teljesen fuggetlenul, hogy o
gyorshajto-e vagy sem, fuggetlenul attol, hogy lakott teruleten belul
vagy kivul vagyunk, stb.


Udv,
marky
+ - haromlabas indulas+szelvedo polir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
Megy itt az anyazas :-) a lejton valo elindulas temajaban.
Mar csak az a kerdesem, hogy mi az eu-konform es tarsadalmilag
elfogadott elindulasi modszer emelkedon folfele, ha:
-nincs a kocsin alapjarat, es
-nem mukodik a kezifek?
:-))
Megmondom: nekem bizony le kellett hajolnom, es mutatoujjal nyomni a
gazpedalt, mikor lefulladtam, merthogy kompresszio se igazan volt a
kocsin... :-)))    (a keresztbelabat akkor meg nem hallottam, abszolut
kezdo koromban volt a sztori.)
Valami bontanivalo sz@r szazeves ezerkecsket kellett egy faluban
atvinni egyik utcabol a masikba, szivessegbol.De a kocsi ugy nezett
ki, hogy mas nem volt hajlando beleulni sem... :-)
A haver aki ment elottem, hogy hova kell vinni, mikor visszatolatott,
rendesen nem ertette, hogy hova tuntem a kocsibol...  :-))
Az elet jo tanitomester...

Meg egy kerdes: sikerult szep felkorivet (na jo, csak olyan 130 fok)
karistolnom a vadiuj szelvedombe az ablaktorlommel.Sajna esoben nem
vettem eszre idejeben, hogy kicsuszott a gumi egy  kisse, meg aszittem
muanyag a kar, de nem az volt.
Ki lehet polirozni, vagy ilyesmi?
Most a full mocsokban nem laccik a tiszta es a piszkos hataran, de
nyaron, baromira ronda lesz... :-(((

Koszi

KZG
+ - nem fog kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Nem dicsekveskent irtam hogy nem fog a kezifek (mint ahogy egyesek
elkepzeltek), hanem csak puszta tenykent. En is szeretnem, hogy
100-nal felrantva is fustoljenek a hatso kerek, de sajnos nem
fustolnek. Majd ha lesz idom, szetbontom a hatso tarcsafeket es lehet
hogy hidraulikus kezifeket csinalok (ehhez a temahoz ha van valakinek
otlete,doksija,weboldal - johet).A muszaki meg no comment.

Udv,Gyu
+ - Re: Jobbra tartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem vagy szabalytalan.
> A kresz azt mondja, hogyha a a megengedett legnagyobb sebesseggel
> autozol, nem vagy koteles lehuzodni senki elol (a megkulonbozteto jelzesu
> jarmuveket most nem vesszuk ide.)

Ezt  mar  nem  tudom  megallni  szo  nelkul...  Ha valaki nem ismeri a
KRESZ-t,  miert  probalja  magyarazni?  Az ominozus bekezdes ugy szol,
hogy a belso savban abban az esetben haladhatsz folyamatosan, ha ezzel
a  mogotted gyorsabban kozlekedot nem akadalyozod. Pont. Egy szo nincs
arrol,  hogy a masik esetleg milyen szabalyt sert meg. Nota bene ha Te
120-szal  mesz  a  belso  savban,  es valaki szeretne 130-cal menni, a
KRESZ szerint _el kell engedned_.

G.
+ - Re: jobbra tartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

KRESZ 25. paragrafus:

(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve -
annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok
szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú
járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival,
hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az
út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb
széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas
úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

Párhuzamos közlekedés

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára
két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas
úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső
(jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra
ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás
céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a
kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a
kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül
kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az
azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés
befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg
megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival,
motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg
gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni,
megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte
gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a
forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem
lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az
azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2)
bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az
ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben
foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad
közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra
bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan
úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak
megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett
legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral
folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte
gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen
módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak
megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a
forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis
távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés
résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő
járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az
esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván
felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg
a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást
kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt
gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
...
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos
közlekedés szabályait kell alkalmazni.

--------------

A fentiek az en ertelmezesem szerint:
- lakott teruleten kivul jobbra kell tartani
- lakott teruleten belul szabad haladni a belso savban is, felteve, ha
nem tartasz fel senkit
- ha suru a forgalom, akkor felesleges a jobbratartast eroltetni.

Amugy sima paraszti esszel is kb erre lehet jutni: ne akadalyozd a
nalad gyorsabbakat, ezert viccbol nem kell a belsoben szuttyogni es ne
probald masokkal betartatni a szabalyokat ("ugyse szabad neki 50-nel
tobbet mennie").

udv: lukit
+ - Re: kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi


> hat ha nem fog a kezifeked, nem tudom hogyan mentel at a muszaki
> vizsgan..... Szerintem ez egy sulyos hiba, meg akkor is ha nem jarsz a
> kocsival vagy ha nincs nagyobb emelkedo/lejto a kornyekeden.
> EZZEL NEM KELLENE DICSEKEDNI!

Hat az aztan baromi nagy hiba ... kezifek nelkul 1 tapodtat se!

(amugy mi tortenik nagyobb emelkedon vagy lejton? kezifekkel pumpalod
fel a kocsit a hegy tetejere?)

udv: lukit
+ - Re: jobbratartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali


> A KRESZ szerint lakott területen belül párhuzamos közlekedés 
> esetén akkor szabad a belső sávban menni, ha ezzel nem akadályozod 
> azokat, akik gyorsabban szeretnének menni. Vagyis ha az úton 
> engedélyezett maximális sebességgel haladsz, akkor mindenképpen 
> szabad.

Az alapelv jo (ahogy a KRESZ is mondja), a kovetkeztetes hibas.

udv: lukit
+ - idegen autoval kulfoldre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy alakult, hogy januar elejen es februar vegen Ausztriaba kell mennem, de nem
 sajat autoval. Erdemes-e a tulajdonossal (egyebkent az edesapam; nevunk, cimun
k ugyanaz) valami papirt iratnom, hogy jogosan hasznalom az autojat, vagy nem l
ehet gond belole? Ha megis kellene, tudtok nekem egy mintat tanacsolni?

Koszi, elore is!

Udv,
arepee
Favorit 135L
+ - Segitsetek lecci, Fiat Croma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

A kovetkezokben kernek segitseget toletek! Ugy nez ki, hogy megveszek egy 1994-
es Fiat Cromat.
Nem talalok hozza a neten hasznalati utmutatot, amit meg adhattak regen hozza, 
reg az enyeszete.
Ami erdekelne, hogy hol van a kurt kapcsoloja. Egyszeruen nem talalom, arra tip
peltem, hogy a kormany kozepe
lesz, de nem szolal meg semmi. Kapcsolast sem erzek.
Masik. Van valakinek leirasa a digit klima hasznalatarol? Barhogy varialok vele
, sehogy sem tudom labhoz csalogatni a
meleg levegot. Auto allasban kizarolag a szelvedore fuj.

Elore is koszonom a segitseget

WeTa
+ - re: Re: Jobbra tartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Én pedig a következőképpen gondolkozok:
1. Ha van jobbra szabad sáv akkor semmi keresnivalóm a belső sávok
bármelyikében!! Semmi!
2. Ha valaki gyorsabban jön mögöttem, akkor lehúzódok, mert miért
legyek _bunkó_ hogy feltartsam, csak azért hogy megmutassam neki, hogy
én bezzeg ismerem a szabályokat. Ráadásul nem kényszerítem
szabálytalanságra (jobbról előzés)
3. Ha az ilyen gyorsabban közlekedni kívánó söfőröket elengedem, akkor
máris jobban eloszlanak az autók: aki gyorsabban kíván menni, az
hamarabb eltűnik az adott útszakaszról, így a dugónak is kisebb az
esélye...

Aki felveszi a közlekedés ritmusát, Soroksári, Váci, Üllői úton a
70-es sebességet, tehát gyorsabban megy mint a belső sávban 50-el
közlekedő társa, az már nem is "ember"?

Mert az a legjobb, amikor a 2+1 buszsávos Soroksári úton a
két belső sávban egymás mellett haladnak 50-nel, előttük senki, de
arra már képtelenek, hogy lehúzódjon, lelassítson, begyorsítson, hogy
aki _szeretne_ az elmehessen mellettük.
Engem nem mindig a szabályok érdekelnek, mert sok helyen nem tökéletes
a szabályozás, hanem az, hogy minél többen tudjanak minél
hatékonyabban autózni, egymásra figyelve. Nekem nem kerül semmibe
belenézni a tükörbe (mert ugyebár nem csak tolatásnál használjuk!), és
belegyorsítani/lelassítani/lehúzódni/beengedni a másikat, mert ha
elengedek 1-2 sietősebb autóstársamat, azzal már tettem valamit azért,
hogy mindannyian jobban érezzük magunkat az utakon, és mindenki elérje
a maga (uti)célját.
A közlekedés (mint sok más az életben) egy közös "társasjáték", ahol
nem mindig csak és kizárólag az én igényeimnek kell teljesülnie,
sokszor jobb, ha figyelek a másikra is, és azt is szem előtt tartom,
hogy neki mi a jó...

-Álmos-


> Nem vagy szabalytalan.
> A kresz azt mondja, hogyha a a megengedett legnagyobb sebesseggel
> autozol, nem vagy koteles lehuzodni senki elol (a megkulonbozteto jelzesu
> jarmuveket most nem vesszuk ide.)
> 
> Viszont csak a sajat hozzaallasomrol egy kicsit:
> En igen gyakran ilyenkor inkabb lehuzodok (hamar egyszer ugyis van hely),
> mert az ilyen "ember" inkabb menjen a francba mogulem, mint hogy
> adott esetben osszetorjon hatulrol, hogyí egyeb attrocitasokrol ne is beszelj
un
> k.
> Jobb az ilyet minel messzebb tudni magunktol.
> 
> Cocas
+ - Csak nem sikerul megerteni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az elvet nem erted. Ha egy 90 -hez szokott elkezd 160 -al
> jarkalni az eletveszelyes. De forditva is. Persze nem kell
> hozzaszokni, mert az csunya dolog.

Sajnos te nem erted sem az elvet, sem a logikai 
ellentmondast. Mivel elofordulhat olyan forgalmi szituacio, 
ahol hosszu idon at csak 90-nel, vagy annyival sem lehet 
haladni, ket eset van: vagy belatod, hogy ilyen sebesseg 
mellett sem vagy eletveszelyes, vagy szepen visszaadod a 
jogositvanyodat.

Ertem azt, aki szeret gyorsan menni, a problema nem ez. Meg 
az sem, ha a sajat kockazatat noveli, hanem az, amikor 
masoket, raadasul ugy, hogy kozben bemagyarazza maganak, 
hogy igy biztonsagosabb. Aki ezt komolyan gondolja, az nem 
alkalamas autovezetonek.

Nem az 51-rol van szo, mielott ujbol ezzel a kedvesen 
gyermeteg peldaval hozakodnal elo.

> Masik kedvenc peldam, Siofok par eve. Ha a buszvezeto 
> elkezd 60 -al szaguldozni a varosban, akkor nem pont abban 
> a pillanatban nezi el a piros lampat, amikor jon a vonat 
> ... A mi lenne ha helyzet nem csak egyfelol igaz. 120 -al 
> utkozik a szemet. Ha 90 -el ment volna akkor elkeruli. De 
> ha 130 -al akkor is. Pont a 120 volt a rossz. Esetleg 90 
> -nel egy gyerekkel teli kocsival utkozik, es meg meg is 
> koszonhetnek neki, hogy ehelyett "csak" egy olyan autoval, 
> amiben 1 ember ult.

Hiaba igaz a konkret esetben, meglehetosen szuklatokoru 
onigazolasi kiserlet...

Az fel sem merul, hogy kisebb sebessegnel nagyobb az esely a 
problema eszlelesere, korrekciora, raadasul a masik fel 
reszerol is, ha az eppen nem vonat?
+ - re: felig off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyestol, Somanak:
>>>
Vagy oly elfoglalt vagy, hogy haremed nem enged irni ?
Mvelhogy a holgyek ...
Oda Teszik Pospsikajuk javat ;-)))))D ? 
>>>

Errol jut eszembe az a 'szoveg', hogy:
"utoljara akkor nyult hozzam, amikor a billentyuzet
helyere ultem az asztalan..."

:)
Peter


    A biztonsági öv lehet hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira 
mint a tolószék!:)
+ - Vita 02. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Ugyan azt irtam, hogy a masodik vitatema szemelyes
	problemat olel fel, azota masok felvetettek olyasmit,
	ami az en tarsolyomban is volt, igy inkabb ezt dobom
	be a koztudatba, a szemelyes erintettsegu kerdeskorrol
	akkor kesobb.
	  Ez pedig a varosban torteno "barmely savban mehetek"
	temaja. En is ugy tudom, hogy valoban, varosban akar-
	melyik savban lehet kozlekedni, nincs jobbra tartasi
	kotelezettseg. Ez onmagaban nem problema, de rettene-
	tesen idegesito, amikor az alabbi esetek egyikebe bot-
	lik az ember.
	1. Ket sav, a kulsoben teherauto/kamion/troli/busz,
	a belsoben szemelyauto. Nyilvan az ember arra szamit-
	va, hogy a belso savban allo szemelygepkocsi "el fog
	gyorsulni" a kulso savban allo nehezgepjarmu mellett,
	e moge all be. Majd jon a rettenet: lassulasi versenyt
	rendeznek! (Rosszabb esetben a teherauto jobban el-
	gyorsul.)
	2. Tobb sav (mondjuk harom, peldaul a Hungaria), u-
	gyanannyi auto valamelyik savban egymas mogott. A ko-
	vetkezo pirosnal harman felfejlodnek harom savba, majd
	egyik sem hajlando normalisan elindulni, de legalabb
	tokeletesen egymas mellett haladva es frontot kepezve
	lehetetlenne teszik a mellettuk valo elhaladast.
	  Biztos vagyok benne, hogy a listan ilyen ember sincs,
	aki ezt csinalna, de amig elek, sem fogom megerteni
	az inditekokat. Ha tudja magarol, hogy nem fog legyor-
	sulni egy buszt, akkor alljon be moge! Ha latja, hogy
	nem megy gyorsabban a belso savban, mint a kulsoben
	meno auto, akkor legalabb
	a) valtson savot a masik auto akar ele, akar moge;
	b) hagyjon annyi helyet, hogy a ket savban a ket auto
	kozott "el lehessen szlalomozni".
	  Aki nem igy tesz, azt mi motivalja? Majd en megmu-
	tatom, hogyan kell lassan, szabalyosan kozlekedni?
	Pszichesen idegesiti, hogy valaki elmenne mellette?
	Onkentes rendor, aki feltetlenul be akarja masokkal
	is tartatni a szabalyokat? Csakazertis dogoljon meg
	a mogotte halado? Sok olyan "sofort" latok (kalapos
	oregurak, unatkozo anyosok stb.), aki csak azert
	megy a belso savban (meg ha szabalyosan is, de gyak-
	ran a forgalom ritmusahoz kepest is lassan), mert
	ket orszag mulva abbol a savbol akar elkanyarodni,
	es persze savot valtani azt sem nem tud, sem nem
	mer. (Nos hat szerintem inkabb az ilyennek vegyek el
	a jogsijat, mint egy gyorshajtonak, mert a gyorshaj-
	tas csak egy jogi deklaraciobol kovetkezo szabalyser-
	tesi fogalom, mig az ilyen emberek viszont _nem_tud-
	nak_ vezetni!)
	  Engem nem zavar, ha egy tobbsavos uton a kulsoben
	valaki iszonyatosan lassan megy, felolem tolhatja
	is a kocsijat. Viszont ha tudja magarol, hogy o ilyen
	(es meggyozodesem, hogy a tulnyomo tobbseg tudja,
	hogy a forgalom tobbi resztvevoje nala gyorsabban
	szeretne menni), akkor ne menjen mar a belso savban!
	Legalabb ennyit tegyen meg.
	  En nem szoktam letolni a lassabb autosokat (nem
	azt allitom, hogy soha nem tettem meg, de ahhoz va-
	loban roppant lassan kell menjen a belso sabban),
	de aki ilyen esetben sem megy le (mindegy, hogy o
	maga tenyleg lassan megy, vagy eleg gyorsan, de egy
	orult van mogotte), az miert nem megy le arra az ot
	masodpercre le, amig elmennek mellette? Csakazert-
	is?!
	  No erre varom most a reakciokat. Udvozlettel:

								Nagyak
+ - Ki szelet vet, vihart kavar :-))) Keres OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok aztosok.

Ez a kezifekes tema igazan feldobda a listat :-)
Nagyon orulok en is ennek a beszelgetesnek !

Akos irta.

>Tudom, van itt egy par Villam Villi,

Ha ugy nezzuk akkor itt a listan , szo legnemesebb
ertelmeben mindenki valamiben " Villam Vili "
;-)))

>Ha Frigyes azt irja, hogy az oktatoja nem
szerette ezt a megoldast, akkor
>arra nem is reagalt volna senki. Nyilvanvaloan a
pofan vagas csak
>kepletes, de egy OKTATO ilyet nem mondhat,

Oktatom valoban nem szerette es valoban modta,
hogy " Ha hozzamererek nyulni a kezifekkarhoz
emelkedon valo megallas es elindulaskor " akkor
ugy pofanvag, hogy kirepulok az autobol ! En
Ujpesten tanultam a Venetianer utcai MHSZ - nel.
Igaz sajnos urvezetokent. Hivatasos nem lehetett
sajnos az eros rovidlatasom miatt :-(((

>Aztan az is lehet, hogy az oktatonak Wartburgja,
Trabantja vagy Barkasa
>volt, aminek egyszeruen a sok hasznalattol
eltorik (meghajlik) a
>kezifekkarja,

Az auto Skoda 105 os volt.
Azota emelkedon nem huzom be a kezifekkart
visszagurulas nelkul tudok ket labbal elindulni.
..................................................
.

OFF

Jovo honapban gepet epitenek !
Ki tudna nekem sgiteni korrekt aru PC
alkatreszekben ?
Ha lehet ez a keres maganba legyszives ?

Koszonom: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Re: Biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sex69 irta:

> Az elvet nem erted. Ha egy 90 -hez szokott elkezd 160 -al
> jarkalni az eletveszelyes. De forditva is. Persze nem kell
> hozzaszokni, mert az csunya dolog.

En eleg sokaig ezt az allitast hihetetlennek tartottam. Aztan tortent
hogy mikor mar negyedszer szeltem at nemetorszagot, egyre jobban
hozzaszoktam az ottani kozlekedesi kulturahoz (legalabbis a palyan
divokhoz). Igy eme negyedik alkalommal, kulonosen nyugat-nemetorszagban
ahol kicsi volt a forgalom, jovogettem szepen, nem tokig gazzal, de ures
es jo uton 180 fele, ahol volt forgalom itt meg 150-160 fele (betartva a
korlatozasokat is, persze). Figyeltem erosen, amennyire csak tudtam :)

Aztan atertem franciaorszag meg annal is sokkal uresebb autopalyaira,
beallitottam a tempomatot 130ra, es azt hittem hogy alldogalok. Aztan
meg mikor 110es korlatozasok kovetkeztek, akkor meg inkabb szunyokaltam.
Meg is alltam gyorsan egyet pihenni/kavezni.

Azota kevesbe tartom nevetsegesnek az allitast, bar tovabbra sem hiszem
hogy "biztonsagosabb" gyorsan menni, hanem azt hogy mindket helyzetet
kell tudni kezelni (es ha mindkettot tudod kezelni, akkor a lassabb
menes tovabbra is biztonsagosabb).

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: Re: jobbra tartas*** HIX AUTO *** #2770 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
> Temakor: Re: jobbra tartas ( 33 sor )
> Idopont: Mon Jan 16 09:03:40 CET 2006 AUTO #2770
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Jobbrol elozni mindig tilos. En is levillogom a tokures Pozsony-Brunn
> autopalyan a belso savban kozlekedo egyetlen autot, ha olyan bena, hogy

Az eredeti levelben lakott teruleten belulrol volt szo. Ott barmelyik 
oldalon elmehetsz a masik mellett.

> : Ilyenkor tenyleg szabalytalan vagyok (nem a gyorshajtasra gondolok, 
azt
> : tudom), vagy bunkosag hogy nem huzodok le elole, vagy mi a mano?
> 
> Attol fuggetlenul, hogy ok (is) gyorshajtanak, te akadalyozod oket, ami
> szinten szabalytalan es nincsen olyan, hogy "azert mert o 3 szabalyt 
szeg
> meg, en pedig csak kettot, ezert nekem van igazam".

Hangsulyozottan lakott teruleten belulrol van szo, szo nincs 
akadalyozasrol. 

Ez mar szerintem volt tema, de ha az adott helyen nem szabad a te 
sebessegednel gyorsabban menni, akkor akadalyozas nem allhat fenn.

udv: Akos
+ - gazfroccsos visszavaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Nekem mar egy ideje bajom van a kettes sebesseggel. Legtobbszor
visszavaltaskor, de neha kihuzasos felvaltaskor csak reccsenessel
ugrik be. Normal gyorsitaskor a felvaltas normalis, nema.

A szerelo azt mondta ra, hogy valoszinuleg kikopott a szinkrongyuru.
Ezt tamasztja ala, hogy ilyenkor hidegben kevesbe nehez a valtas
illetve nincs recseges, valoszinuleg a besurusodott valtoolaj hatasa
miatt. A gyuru csereje nem gazdasagos szerinte, inkabb hasznaljam
-mondja- amig tudom, azutan inkabb legyen cserelve az egesz valto.

A valto kimelesere van ket lehetosegem: visszalassithatok annyira,
hogy a valtas csondes legyen, de ez forgalomban nem mindig
teljesitheto, vagy gazfroccsel valtok vissza. Es itt jon a problemam.

En probaltam kis/rovid gazfroccsel, nagy/hosszu gazfroccsel
felporgo fazisban, leeso fazisban, de nem talaltam olyan modszert,
amivel ne recsegne. Mi lehet a trukk????

Koszonettel, Jozsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS