1. |
akadalyozas es jobbra tartas (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
2. |
haromlabas indulas+szelvedo polir (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
nem fog kezifek (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Jobbra tartas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: jobbra tartas (mind) |
81 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: kezifek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: jobbratartas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
8. |
idegen autoval kulfoldre (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
9. |
Segitsetek lecci, Fiat Croma (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
10. |
re: Re: Jobbra tartas (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
11. |
Csak nem sikerul megerteni (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
12. |
re: felig off (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
13. |
Vita 02. (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
14. |
Ki szelet vet, vihart kavar :-))) Keres OFF (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: Biztonsag (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
16. |
Valasz: Re: jobbra tartas*** HIX AUTO *** #2770 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
17. |
gazfroccsos visszavaltas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
|
+ - | akadalyozas es jobbra tartas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ed irta:
: A KRESZ szerint lakott területen belül párhuzamos közlekedés esetén
: akkor szabad a belső sávban menni, ha ezzel nem akadályozod azokat, akik
: gyorsabban szeretnének menni. Vagyis ha az úton engedélyezett maximális
: sebességgel haladsz, akkor mindenképpen szabad.
Ez a logika lakott teruleten kivul is ervenyes kellene, hogy legyen, azaz
magyar autopalyan a belso savban 130-cal haladva sem akadalyoznek senkit.
Viszont nekem ugy oktattak, hogy ha valaki gyorsabb nalam es en nem
engedem el, akkor akadalyozom, attol teljesen fuggetlenul, hogy o
gyorshajto-e vagy sem, fuggetlenul attol, hogy lakott teruleten belul
vagy kivul vagyunk, stb.
Udv,
marky
|
+ - | haromlabas indulas+szelvedo polir (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hella Kocsisok.
Megy itt az anyazas :-) a lejton valo elindulas temajaban.
Mar csak az a kerdesem, hogy mi az eu-konform es tarsadalmilag
elfogadott elindulasi modszer emelkedon folfele, ha:
-nincs a kocsin alapjarat, es
-nem mukodik a kezifek?
:-))
Megmondom: nekem bizony le kellett hajolnom, es mutatoujjal nyomni a
gazpedalt, mikor lefulladtam, merthogy kompresszio se igazan volt a
kocsin... :-))) (a keresztbelabat akkor meg nem hallottam, abszolut
kezdo koromban volt a sztori.)
Valami bontanivalo sz@r szazeves ezerkecsket kellett egy faluban
atvinni egyik utcabol a masikba, szivessegbol.De a kocsi ugy nezett
ki, hogy mas nem volt hajlando beleulni sem... :-)
A haver aki ment elottem, hogy hova kell vinni, mikor visszatolatott,
rendesen nem ertette, hogy hova tuntem a kocsibol... :-))
Az elet jo tanitomester...
Meg egy kerdes: sikerult szep felkorivet (na jo, csak olyan 130 fok)
karistolnom a vadiuj szelvedombe az ablaktorlommel.Sajna esoben nem
vettem eszre idejeben, hogy kicsuszott a gumi egy kisse, meg aszittem
muanyag a kar, de nem az volt.
Ki lehet polirozni, vagy ilyesmi?
Most a full mocsokban nem laccik a tiszta es a piszkos hataran, de
nyaron, baromira ronda lesz... :-(((
Koszi
KZG
|
+ - | nem fog kezifek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Nem dicsekveskent irtam hogy nem fog a kezifek (mint ahogy egyesek
elkepzeltek), hanem csak puszta tenykent. En is szeretnem, hogy
100-nal felrantva is fustoljenek a hatso kerek, de sajnos nem
fustolnek. Majd ha lesz idom, szetbontom a hatso tarcsafeket es lehet
hogy hidraulikus kezifeket csinalok (ehhez a temahoz ha van valakinek
otlete,doksija,weboldal - johet).A muszaki meg no comment.
Udv,Gyu
|
+ - | Re: Jobbra tartas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nem vagy szabalytalan.
> A kresz azt mondja, hogyha a a megengedett legnagyobb sebesseggel
> autozol, nem vagy koteles lehuzodni senki elol (a megkulonbozteto jelzesu
> jarmuveket most nem vesszuk ide.)
Ezt mar nem tudom megallni szo nelkul... Ha valaki nem ismeri a
KRESZ-t, miert probalja magyarazni? Az ominozus bekezdes ugy szol,
hogy a belso savban abban az esetben haladhatsz folyamatosan, ha ezzel
a mogotted gyorsabban kozlekedot nem akadalyozod. Pont. Egy szo nincs
arrol, hogy a masik esetleg milyen szabalyt sert meg. Nota bene ha Te
120-szal mesz a belso savban, es valaki szeretne 130-cal menni, a
KRESZ szerint _el kell engedned_.
G.
|
+ - | Re: jobbra tartas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
KRESZ 25. paragrafus:
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve -
annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok
szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú
járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival,
hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az
út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb
széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas
úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára
két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas
Ăşttest) - a (2)-(4) bekezdĂ©sben emlĂtett eseteket kivĂ©ve - a kĂĽlsĹ‘
(jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra
ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás
céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a
kapaszkodĂłsávot, a gyorsĂtĂł- Ă©s a lassĂtĂłsávot, valamint a
kerĂ©kpársávot a párhuzamos közlekedĂ©s szempontjábĂłl figyelmen kĂvĂĽl
kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az
azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés
befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg
megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival,
motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg
gyorsjáratĂş autĂłbusszal a vezetĹ‘ több járművet kĂván elĹ‘zni,
megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte
gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a
forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem
lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az
azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2)
bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az
ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben
foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad
közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra
bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan
úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak
megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett
legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral
folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte
gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen
módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak
megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a
forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis
távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés
résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő
járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az
esetben szabad, ha a vezetĹ‘ bekanyarodásra vagy megállásra kĂván
felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg
a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást
kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt
gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
...
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos
közlekedés szabályait kell alkalmazni.
--------------
A fentiek az en ertelmezesem szerint:
- lakott teruleten kivul jobbra kell tartani
- lakott teruleten belul szabad haladni a belso savban is, felteve, ha
nem tartasz fel senkit
- ha suru a forgalom, akkor felesleges a jobbratartast eroltetni.
Amugy sima paraszti esszel is kb erre lehet jutni: ne akadalyozd a
nalad gyorsabbakat, ezert viccbol nem kell a belsoben szuttyogni es ne
probald masokkal betartatni a szabalyokat ("ugyse szabad neki 50-nel
tobbet mennie").
udv: lukit
|
+ - | Re: kezifek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
> hat ha nem fog a kezifeked, nem tudom hogyan mentel at a muszaki
> vizsgan..... Szerintem ez egy sulyos hiba, meg akkor is ha nem jarsz a
> kocsival vagy ha nincs nagyobb emelkedo/lejto a kornyekeden.
> EZZEL NEM KELLENE DICSEKEDNI!
Hat az aztan baromi nagy hiba ... kezifek nelkul 1 tapodtat se!
(amugy mi tortenik nagyobb emelkedon vagy lejton? kezifekkel pumpalod
fel a kocsit a hegy tetejere?)
udv: lukit
|
+ - | Re: jobbratartas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
> A KRESZ szerint lakott területen belül párhuzamos közlekedés
> esetén akkor szabad a belső sávban menni, ha ezzel nem akadályozod
> azokat, akik gyorsabban szeretnének menni. Vagyis ha az úton
> engedélyezett maximális sebességgel haladsz, akkor mindenképpen
> szabad.
Az alapelv jo (ahogy a KRESZ is mondja), a kovetkeztetes hibas.
udv: lukit
|
+ - | idegen autoval kulfoldre (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ugy alakult, hogy januar elejen es februar vegen Ausztriaba kell mennem, de nem
sajat autoval. Erdemes-e a tulajdonossal (egyebkent az edesapam; nevunk, cimun
k ugyanaz) valami papirt iratnom, hogy jogosan hasznalom az autojat, vagy nem l
ehet gond belole? Ha megis kellene, tudtok nekem egy mintat tanacsolni?
Koszi, elore is!
Udv,
arepee
Favorit 135L
|
+ - | Segitsetek lecci, Fiat Croma (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
A kovetkezokben kernek segitseget toletek! Ugy nez ki, hogy megveszek egy 1994-
es Fiat Cromat.
Nem talalok hozza a neten hasznalati utmutatot, amit meg adhattak regen hozza,
reg az enyeszete.
Ami erdekelne, hogy hol van a kurt kapcsoloja. Egyszeruen nem talalom, arra tip
peltem, hogy a kormany kozepe
lesz, de nem szolal meg semmi. Kapcsolast sem erzek.
Masik. Van valakinek leirasa a digit klima hasznalatarol? Barhogy varialok vele
, sehogy sem tudom labhoz csalogatni a
meleg levegot. Auto allasban kizarolag a szelvedore fuj.
Elore is koszonom a segitseget
WeTa
|
+ - | re: Re: Jobbra tartas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Én pedig a következőképpen gondolkozok:
1. Ha van jobbra szabad sáv akkor semmi keresnivalóm a belső sávok
bármelyikében!! Semmi!
2. Ha valaki gyorsabban jön mögöttem, akkor lehúzódok, mert miért
legyek _bunkó_ hogy feltartsam, csak azért hogy megmutassam neki, hogy
én bezzeg ismerem a szabályokat. Ráadásul nem kényszerítem
szabálytalanságra (jobbról előzés)
3. Ha az ilyen gyorsabban közlekedni kívánó söfőröket elengedem, akkor
máris jobban eloszlanak az autók: aki gyorsabban kíván menni, az
hamarabb eltűnik az adott útszakaszról, így a dugónak is kisebb az
esélye...
Aki felveszi a közlekedés ritmusát, Soroksári, Váci, Üllői úton a
70-es sebességet, tehát gyorsabban megy mint a belső sávban 50-el
közlekedő társa, az már nem is "ember"?
Mert az a legjobb, amikor a 2+1 buszsávos Soroksári úton a
két belső sávban egymás mellett haladnak 50-nel, előttük senki, de
arra már képtelenek, hogy lehúzódjon, lelassítson, begyorsítson, hogy
aki _szeretne_ az elmehessen mellettük.
Engem nem mindig a szabályok érdekelnek, mert sok helyen nem tökéletes
a szabályozás, hanem az, hogy minél többen tudjanak minél
hatékonyabban autózni, egymásra figyelve. Nekem nem kerül semmibe
belenézni a tükörbe (mert ugyebár nem csak tolatásnál használjuk!), és
belegyorsítani/lelassítani/lehúzódni/beengedni a másikat, mert ha
elengedek 1-2 sietősebb autóstársamat, azzal már tettem valamit azért,
hogy mindannyian jobban érezzük magunkat az utakon, és mindenki elérje
a maga (uti)célját.
A közlekedés (mint sok más az életben) egy közös "társasjáték", ahol
nem mindig csak és kizárólag az én igényeimnek kell teljesülnie,
sokszor jobb, ha figyelek a másikra is, és azt is szem előtt tartom,
hogy neki mi a jó...
-Álmos-
> Nem vagy szabalytalan.
> A kresz azt mondja, hogyha a a megengedett legnagyobb sebesseggel
> autozol, nem vagy koteles lehuzodni senki elol (a megkulonbozteto jelzesu
> jarmuveket most nem vesszuk ide.)
>
> Viszont csak a sajat hozzaallasomrol egy kicsit:
> En igen gyakran ilyenkor inkabb lehuzodok (hamar egyszer ugyis van hely),
> mert az ilyen "ember" inkabb menjen a francba mogulem, mint hogy
> adott esetben osszetorjon hatulrol, hogyí egyeb attrocitasokrol ne is beszelj
un
> k.
> Jobb az ilyet minel messzebb tudni magunktol.
>
> Cocas
|
+ - | Csak nem sikerul megerteni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az elvet nem erted. Ha egy 90 -hez szokott elkezd 160 -al
> jarkalni az eletveszelyes. De forditva is. Persze nem kell
> hozzaszokni, mert az csunya dolog.
Sajnos te nem erted sem az elvet, sem a logikai
ellentmondast. Mivel elofordulhat olyan forgalmi szituacio,
ahol hosszu idon at csak 90-nel, vagy annyival sem lehet
haladni, ket eset van: vagy belatod, hogy ilyen sebesseg
mellett sem vagy eletveszelyes, vagy szepen visszaadod a
jogositvanyodat.
Ertem azt, aki szeret gyorsan menni, a problema nem ez. Meg
az sem, ha a sajat kockazatat noveli, hanem az, amikor
masoket, raadasul ugy, hogy kozben bemagyarazza maganak,
hogy igy biztonsagosabb. Aki ezt komolyan gondolja, az nem
alkalamas autovezetonek.
Nem az 51-rol van szo, mielott ujbol ezzel a kedvesen
gyermeteg peldaval hozakodnal elo.
> Masik kedvenc peldam, Siofok par eve. Ha a buszvezeto
> elkezd 60 -al szaguldozni a varosban, akkor nem pont abban
> a pillanatban nezi el a piros lampat, amikor jon a vonat
> ... A mi lenne ha helyzet nem csak egyfelol igaz. 120 -al
> utkozik a szemet. Ha 90 -el ment volna akkor elkeruli. De
> ha 130 -al akkor is. Pont a 120 volt a rossz. Esetleg 90
> -nel egy gyerekkel teli kocsival utkozik, es meg meg is
> koszonhetnek neki, hogy ehelyett "csak" egy olyan autoval,
> amiben 1 ember ult.
Hiaba igaz a konkret esetben, meglehetosen szuklatokoru
onigazolasi kiserlet...
Az fel sem merul, hogy kisebb sebessegnel nagyobb az esely a
problema eszlelesere, korrekciora, raadasul a masik fel
reszerol is, ha az eppen nem vonat?
|
+ - | re: felig off (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Frigyestol, Somanak:
>>>
Vagy oly elfoglalt vagy, hogy haremed nem enged irni ?
Mvelhogy a holgyek ...
Oda Teszik Pospsikajuk javat ;-)))))D ?
>>>
Errol jut eszembe az a 'szoveg', hogy:
"utoljara akkor nyult hozzam, amikor a billentyuzet
helyere ultem az asztalan..."
:)
Peter
A biztonsági öv lehet hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira
mint a tolószék!:)
|
+ - | Vita 02. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Ugyan azt irtam, hogy a masodik vitatema szemelyes
problemat olel fel, azota masok felvetettek olyasmit,
ami az en tarsolyomban is volt, igy inkabb ezt dobom
be a koztudatba, a szemelyes erintettsegu kerdeskorrol
akkor kesobb.
Ez pedig a varosban torteno "barmely savban mehetek"
temaja. En is ugy tudom, hogy valoban, varosban akar-
melyik savban lehet kozlekedni, nincs jobbra tartasi
kotelezettseg. Ez onmagaban nem problema, de rettene-
tesen idegesito, amikor az alabbi esetek egyikebe bot-
lik az ember.
1. Ket sav, a kulsoben teherauto/kamion/troli/busz,
a belsoben szemelyauto. Nyilvan az ember arra szamit-
va, hogy a belso savban allo szemelygepkocsi "el fog
gyorsulni" a kulso savban allo nehezgepjarmu mellett,
e moge all be. Majd jon a rettenet: lassulasi versenyt
rendeznek! (Rosszabb esetben a teherauto jobban el-
gyorsul.)
2. Tobb sav (mondjuk harom, peldaul a Hungaria), u-
gyanannyi auto valamelyik savban egymas mogott. A ko-
vetkezo pirosnal harman felfejlodnek harom savba, majd
egyik sem hajlando normalisan elindulni, de legalabb
tokeletesen egymas mellett haladva es frontot kepezve
lehetetlenne teszik a mellettuk valo elhaladast.
Biztos vagyok benne, hogy a listan ilyen ember sincs,
aki ezt csinalna, de amig elek, sem fogom megerteni
az inditekokat. Ha tudja magarol, hogy nem fog legyor-
sulni egy buszt, akkor alljon be moge! Ha latja, hogy
nem megy gyorsabban a belso savban, mint a kulsoben
meno auto, akkor legalabb
a) valtson savot a masik auto akar ele, akar moge;
b) hagyjon annyi helyet, hogy a ket savban a ket auto
kozott "el lehessen szlalomozni".
Aki nem igy tesz, azt mi motivalja? Majd en megmu-
tatom, hogyan kell lassan, szabalyosan kozlekedni?
Pszichesen idegesiti, hogy valaki elmenne mellette?
Onkentes rendor, aki feltetlenul be akarja masokkal
is tartatni a szabalyokat? Csakazertis dogoljon meg
a mogotte halado? Sok olyan "sofort" latok (kalapos
oregurak, unatkozo anyosok stb.), aki csak azert
megy a belso savban (meg ha szabalyosan is, de gyak-
ran a forgalom ritmusahoz kepest is lassan), mert
ket orszag mulva abbol a savbol akar elkanyarodni,
es persze savot valtani azt sem nem tud, sem nem
mer. (Nos hat szerintem inkabb az ilyennek vegyek el
a jogsijat, mint egy gyorshajtonak, mert a gyorshaj-
tas csak egy jogi deklaraciobol kovetkezo szabalyser-
tesi fogalom, mig az ilyen emberek viszont _nem_tud-
nak_ vezetni!)
Engem nem zavar, ha egy tobbsavos uton a kulsoben
valaki iszonyatosan lassan megy, felolem tolhatja
is a kocsijat. Viszont ha tudja magarol, hogy o ilyen
(es meggyozodesem, hogy a tulnyomo tobbseg tudja,
hogy a forgalom tobbi resztvevoje nala gyorsabban
szeretne menni), akkor ne menjen mar a belso savban!
Legalabb ennyit tegyen meg.
En nem szoktam letolni a lassabb autosokat (nem
azt allitom, hogy soha nem tettem meg, de ahhoz va-
loban roppant lassan kell menjen a belso sabban),
de aki ilyen esetben sem megy le (mindegy, hogy o
maga tenyleg lassan megy, vagy eleg gyorsan, de egy
orult van mogotte), az miert nem megy le arra az ot
masodpercre le, amig elmennek mellette? Csakazert-
is?!
No erre varom most a reakciokat. Udvozlettel:
Nagyak
|
+ - | Ki szelet vet, vihart kavar :-))) Keres OFF (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok aztosok.
Ez a kezifekes tema igazan feldobda a listat :-)
Nagyon orulok en is ennek a beszelgetesnek !
Akos irta.
>Tudom, van itt egy par Villam Villi,
Ha ugy nezzuk akkor itt a listan , szo legnemesebb
ertelmeben mindenki valamiben " Villam Vili "
;-)))
>Ha Frigyes azt irja, hogy az oktatoja nem
szerette ezt a megoldast, akkor
>arra nem is reagalt volna senki. Nyilvanvaloan a
pofan vagas csak
>kepletes, de egy OKTATO ilyet nem mondhat,
Oktatom valoban nem szerette es valoban modta,
hogy " Ha hozzamererek nyulni a kezifekkarhoz
emelkedon valo megallas es elindulaskor " akkor
ugy pofanvag, hogy kirepulok az autobol ! En
Ujpesten tanultam a Venetianer utcai MHSZ - nel.
Igaz sajnos urvezetokent. Hivatasos nem lehetett
sajnos az eros rovidlatasom miatt :-(((
>Aztan az is lehet, hogy az oktatonak Wartburgja,
Trabantja vagy Barkasa
>volt, aminek egyszeruen a sok hasznalattol
eltorik (meghajlik) a
>kezifekkarja,
Az auto Skoda 105 os volt.
Azota emelkedon nem huzom be a kezifekkart
visszagurulas nelkul tudok ket labbal elindulni.
..................................................
.
OFF
Jovo honapban gepet epitenek !
Ki tudna nekem sgiteni korrekt aru PC
alkatreszekben ?
Ha lehet ez a keres maganba legyszives ?
Koszonom: Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu http://amajorka.srv.hu
|
+ - | Re: Biztonsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sex69 irta:
> Az elvet nem erted. Ha egy 90 -hez szokott elkezd 160 -al
> jarkalni az eletveszelyes. De forditva is. Persze nem kell
> hozzaszokni, mert az csunya dolog.
En eleg sokaig ezt az allitast hihetetlennek tartottam. Aztan tortent
hogy mikor mar negyedszer szeltem at nemetorszagot, egyre jobban
hozzaszoktam az ottani kozlekedesi kulturahoz (legalabbis a palyan
divokhoz). Igy eme negyedik alkalommal, kulonosen nyugat-nemetorszagban
ahol kicsi volt a forgalom, jovogettem szepen, nem tokig gazzal, de ures
es jo uton 180 fele, ahol volt forgalom itt meg 150-160 fele (betartva a
korlatozasokat is, persze). Figyeltem erosen, amennyire csak tudtam :)
Aztan atertem franciaorszag meg annal is sokkal uresebb autopalyaira,
beallitottam a tempomatot 130ra, es azt hittem hogy alldogalok. Aztan
meg mikor 110es korlatozasok kovetkeztek, akkor meg inkabb szunyokaltam.
Meg is alltam gyorsan egyet pihenni/kavezni.
Azota kevesbe tartom nevetsegesnek az allitast, bar tovabbra sem hiszem
hogy "biztonsagosabb" gyorsan menni, hanem azt hogy mindket helyzetet
kell tudni kezelni (es ha mindkettot tudod kezelni, akkor a lassabb
menes tovabbra is biztonsagosabb).
--
Udv, Sandor
|
+ - | Valasz: Re: jobbra tartas*** HIX AUTO *** #2770 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Nemes Marcus
> Temakor: Re: jobbra tartas ( 33 sor )
> Idopont: Mon Jan 16 09:03:40 CET 2006 AUTO #2770
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Jobbrol elozni mindig tilos. En is levillogom a tokures Pozsony-Brunn
> autopalyan a belso savban kozlekedo egyetlen autot, ha olyan bena, hogy
Az eredeti levelben lakott teruleten belulrol volt szo. Ott barmelyik
oldalon elmehetsz a masik mellett.
> : Ilyenkor tenyleg szabalytalan vagyok (nem a gyorshajtasra gondolok,
azt
> : tudom), vagy bunkosag hogy nem huzodok le elole, vagy mi a mano?
>
> Attol fuggetlenul, hogy ok (is) gyorshajtanak, te akadalyozod oket, ami
> szinten szabalytalan es nincsen olyan, hogy "azert mert o 3 szabalyt
szeg
> meg, en pedig csak kettot, ezert nekem van igazam".
Hangsulyozottan lakott teruleten belulrol van szo, szo nincs
akadalyozasrol.
Ez mar szerintem volt tema, de ha az adott helyen nem szabad a te
sebessegednel gyorsabban menni, akkor akadalyozas nem allhat fenn.
udv: Akos
|
+ - | gazfroccsos visszavaltas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Nekem mar egy ideje bajom van a kettes sebesseggel. Legtobbszor
visszavaltaskor, de neha kihuzasos felvaltaskor csak reccsenessel
ugrik be. Normal gyorsitaskor a felvaltas normalis, nema.
A szerelo azt mondta ra, hogy valoszinuleg kikopott a szinkrongyuru.
Ezt tamasztja ala, hogy ilyenkor hidegben kevesbe nehez a valtas
illetve nincs recseges, valoszinuleg a besurusodott valtoolaj hatasa
miatt. A gyuru csereje nem gazdasagos szerinte, inkabb hasznaljam
-mondja- amig tudom, azutan inkabb legyen cserelve az egesz valto.
A valto kimelesere van ket lehetosegem: visszalassithatok annyira,
hogy a valtas csondes legyen, de ez forgalomban nem mindig
teljesitheto, vagy gazfroccsel valtok vissza. Es itt jon a problemam.
En probaltam kis/rovid gazfroccsel, nagy/hosszu gazfroccsel
felporgo fazisban, leeso fazisban, de nem talaltam olyan modszert,
amivel ne recsegne. Mi lehet a trukk????
Koszonettel, Jozsi
|
|