1. |
Re: megint japan :) (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
re: hatso ablaktorlo (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
3. |
Ekszij, kirandulas (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
4. |
Ekszij 2 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Torvenyesseg, egyenloseg, igazsag (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
6. |
Golf csiholas (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
7. |
Ablaktorolo (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
8. |
ablaktorlo (mind) |
119 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: megint japan :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> A Mazdae ebben is egy a'lom. Kettos gumiszigeteles, az ajto
> kifejezetten merevnek es neheznek tunik ahogy mozgatod, a csukodas
> preciz es halk. A multkor felb**tam az agyam, mert az egyik autos
> ujsagban volt egy oszehasonlito teszt (Mazda3, GolfV, uj Astra). A
> szovegben mindenhol elismertek, hogy a Mazda a legjobb, illetve
> nemigen tudtak semmi rosszat irni rola, de a pontozasnal semmisegeken
> lehuztak (pl. 2 pontot levettek a csomagtarto merete miatt, ugyanakkor
Az en mazdam egy 15 eves 626os, a mai napig nem zorog benne semmilyen
kemeny vagy nem kemeny elem. Vegigmegyek a thokolyon, ott sem.
A tobbi japan autot nem ismerem, de hogy a japan autok nem szarak az
tutter. Eleg egy adac statisztikat megnezni.
A VW, Opel meg ugyanabban a felszereltsegben dragabb es kevesebb cucc
van benne. A VW designen pedig csak rohogni tudok.
|
+ - | re: hatso ablaktorlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tehat indulasnal 1 torles, aztan mar soha tobbet nem kell torolni,
>meg 60 alatt sem...
>
>Cs.
Hehe, ezt nem hiszem el. Persze attol meg igaz lehet :))))
Szoktam figyelni a hatso szelvedot esoben, elsosorban azert hogy a mogottem
jovo is elore lasson. Indulas utan letorlom, de 30 kornyeken meg megjelenik
par esocsepp (szakado esorol beszelunk), aztan kb 60 folott mar semmi.
-------------------
>>CX-eken (kivulrol nezve) homoru a hatso uveg. Hogy
>>az micelbol?
>Kozepen folyjon le a hole', ne ketoldalt... :-)
Hudegeci :))))))
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | Ekszij, kirandulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Ido kozben Pozsonyt 35 kilometerrel eszakabbra vonszoltak... :-)))
Odafele Velenceig faluztam (+1 ora, -25 km, -10,2 EUR). Egyebkent
elegge dragallom az olasz autopalyat, eleg regen nem sztradaztam
arrafele, es ugye osztrak matrica 10 napra 7,6 EUR, aztan Tarvisio-
Velence 10,2 EUR, Velence-Valmontone 27,2 EUR, vagyis egy utert
fizettem 45 EUR-t, mikozben alig 80-at a gazolajra. Sporolos tempoban
60 EUR ala tudtam volna szoritani a gazolajat (konstans 85-90 km/h),
tehat mar kozelit az 1:1-hez...
> Mast is csinaltal az autoban ulesen kivul? :-)
Meglepo modon a mostani 6116 km farasztott el annyira, mint a tavalyi
4102 km Korzikara. Ennek oka egyreszt a klima, minden esetben kepes
voltam megfelelo homersekletet biztositani, a faluzas is sokat kivesz az
emberbol, es hat oriasi kulonbseg, ha az auto motorja 3500-at porog
160-nal, vagy 5500-at. Soha nem hittem volna, hogy ekkora komfortbeli
kulonbseg van hosszu uton az uvolto, porgo motor es a nyugisan
kattogo dizel kozott. Mondom en, hogy oregszem...
> Itt ez rendszeres, marmint hogy a kocsit uresben, gurithatora kell
> hagynod, es kicsit mashol talalod meg
Igen, csak picit kulonbseg, hogy:
1. kulfoldon, kiszolgaltatva
2. az auto tele a holmijaiddal, pl. kamera, telefon, felszereles, ... amit
nem fogok fel varoson at cipelni 35 fokban
3. egy fecni elleneben, amin az szerepel, hogy nem vallaljak a
felelosseget az autoban elhelyezett ertektargyakert
4. Napolyban, kikotoi kornyezetben
5. feketere sult 40-es "ciganyuriembernek" adni a kulcsot
6. fekete pincelyukban
Hidd el, nagyon rossz erzes volt, bar meglepoen jol viseltem.
> Vontatni???? ékszíj miatt? Miert? Ha a szij elszakad, ( itt meg errol
> sincs szo) akkor is lehet vele menni minimum 50-60km-t, mire lemerül
> az akku.Nem lesz töltes, kormanyszervo, klima, de menni ettol meg
> lehet vele. A vizpumpat a JTD-nel a vezermuszij hajtja, tehat hutes
> van.
1. nem tudtam, mi minden van rakotve, ami latszik, az a klima. Ezen
kivul tippeltem a szervot, generatort, vizpumpat.
2. hallottam olyan esetet, hogy a levalo resz (persze nem szakadt
korbe es nem tudtam ugy leallitani a motort, hogy a szakadt reszt le
tudjam tepni, ezen kivul a legdragabb oltonyomben voltam) a
vezermuszijhoz kerul, az bekapja es kesz a botrany. Ilyen dolgokban
nem merek kockaztatni...
> Mind az egyet? legalabbis ha "ekszijrol" van szo. :-P (A
> vezermuszijjat 120000/5evente kell cserelni)
Minden szijat. Az ekszij se ekszij ujabban, csak a neve maradt az. Arra
gondoltam, hogy a vezermuszijat (1 j) is csereltetem (1999-es az auto,
2000/07-es forgalomba helyezes, tahat megvan az 5 ev), aztan
megsem csereltettem, majd a kovetkezo olajcserenel, az ekszijat
ugyanis a markaszerviz a gorgovel es feszitogorgovel egyutt csereli
csak, ami 37 ezresbe kerult... Es hogy meg tovabb feszitsem, a klimara
van meg egy kulon szij (ekszij).
Cs.
|
+ - | Ekszij 2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha az ekszij volt, akkor miert kellett vontatni?
Mert a lista uldozesi maniaja ram is atragadt :)
> Hogy vetted eszre
A legszelso sav szakadt ki, de nem esett le, hanem logott darabokban
es pufolt mindent, ami korulotte volt. 3x ujra inditottam, de mindig ugy
allt le, hogy alul volt a logo resz, igy nem tudtam letepni es ilyen
hangokkal a motorterben nem vagyok hajlando autozni, ill. az
asszonypajtas is gyorsan odaert. A tobbi okot az elozo
hozzaszolasban leirtam.
> hany km volt a szijban?
Szinte percre pontosan 2 ev es 20000 km.
Cs.
|
+ - | re: Torvenyesseg, egyenloseg, igazsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Kulon felhivnam a figyelmet az itelet idozitesere, valahogy pont
> egy honappal a felfuggesztett lejarta utan.
Mire akarsz ezzel kilyukadni?
Volt egy felfuggesztett foghaz harom ev probaidore.
Ezt akkor kellett volna leulnie, ha a probaido alatt elkovetett
buncselekmeny miatt (es meg a probaido alatt) itelik vegrehajtando
szabadsagvesztesre. A most targyalt cselekmenyt viszont nem a
probaido alatt kovette el.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Golf csiholas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Peti kérdi:
>Egy '99-es Golf 1.9 TDI ben kicsereltuk a verermuszijat es ennek
>'mellektermeke', hogy mikozben minden szep es jo, melegen a motort
>csak 5-8 mp 'csiholas' utan sikerult beinditani. Amint kihul a motor,
>poccre indul.. Akku, inditomotor elviekben rendben. Van valami otletetek?
Biztos vagy benne, hogy a vezermuszijcsere ota csinalja?
Ugyanis az en 99-es TDI Octaviam is ugyanigy viselkedik, ezért elég
sokat keresgéltem az Interneten, hatha talalok ra magyarazatot.
A kovetkezoket talaltam:
Tobben is beszamoltak rola és tipushibanak tartjak. A magyarazat az
inditomotor gyengeségében talalhato. Az inditomotor tul lassan forgatja meg
a motort, kulonosen, ha az akkumulator mar gyengul (par éves).
A jelenség az ido multaval azért is erosodik, mert az inditomotor
is farad az évek soran. Paradox modon azért melegen okoz ez inditasi
problémat és nem hidegen, mert amikor meleg a motor, akkor csak kis
mennyiségu uzemanyagot fecskendez be a rendszer inditaskor. Hidegen
viszont joval tobbet.
Ellenorzes:
1. Kiprobalni a kocsit egy vadonatuj akksival. Meg kell szunnie a
problémanak.
2. Meleginditaskor lehuzni a vizhomérsékletméro jeladojat. Ezzel
becsapjuk a szamitogépet, amely hidegnek hiszi a gépet, ezért tobb
uzemanyagot fecskendez be. A kérdéses jelado a motor jobb oldalan,
a vakumpumpa alatt talalhato.
Az altalan olvasott informaciok szerint a VW 2000-tol orvosolta a problémat
és nagyobb teljesitményu inditomotort szerel a kocsikba. Ez az uj
alkatrész kompatibilis a régivel, tehat a régebbi valtozatokba is be lehet
szerelni.
forras (angolul): http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html
Egy masik otlet is felmerult bennem, ha tényleg a vezérmuszijcsere ota
van a probléma:
A régebbi (90 és 110 LE-s) TDI motorokon (nem a PDTDI-ken) vezérmucsere
utan ellenorizni kell és be kell allitani az elotoltés mértékét (ignition
timing).
Ezt csak diagnosztikai szamitogép segitségével lehet megtenni (szervizben,
vagy hazilagosan pl. VAG-COM nevü diagnosztikai szoftver segitségével).
Ez be lett allitva?
Udv,
Zsolt
|
+ - | Ablaktorolo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> trutyit, de pl. varosban dugoban allva ha _rae-
> sik_ az eso, borzalmasan zavaro, hogy nem lehet
> letorolni...
Szakado esoben vagy hoban tolatni?
teeby
|
+ - | ablaktorlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kerdes: miert nem tesznek a 2-4 ajtos kocsikra
>hatulra ablaktorlot? Valoban nem kavarja ra a menetszel a
>trutyit, de pl. varosban dugoban allva ha _rae-
>sik_ az eso, borzalmasan zavaro,
A Fiat Temprahoz lehetett rendelni, bar eleg ritka, amelyiken van, de mar latta
m eloben ilyent...
>Tehat a (Tungsram -nal legalabbis) "Halogen jarmulampaink
>valamennyi tipusa kulonleges kvarcuveg buraval keszul, amely
>kiszuri a feny UV komponenset,
Errol beszeltem...
>Egyebkent amit en vettem, (...) (H4) es Osram tipusu.
En szombaton vettem 3db izzot itt Bangkokban. 230V/40W, nem ez a lenyeg. Osram
markaju, a doboz felirata szerint Made in Argentina, az izzon magan meg ugyanak
kora betukkel, mint az Osram 40W rajta vigyorog, hogy Made in HUNGARY... :-)
>A kerdes: Hogyan lehet egy ilyen kaliberu szivargas helyet
>megkeresni?
En az Alfat otthagytam egy napra a klimasnal, aki felnyomta nitrogennel, rajta
volt 24 orat, mert nyomascsokkenest es csak utana toltotte fel rendes gazzal. A
szivargas helyenek megkeresese babramunka, mint a kontakthiba-kereses. Szivarg
asvizsgalo spray-vel korbe-korbe a rendszeren. De legvaloszinubb, hogy a kompre
sszor mozgo alkatreszeinel szaradtak ossze a tomitesek, ott szokik a gaz. A tob
bi helyen mind fix csokotesek vannak, ott nem tortenik semmi ugyanugy, mint a h
azad gazvezetekeinel.
>Idezet az indexrol, bocs a hosszusagert. (Kulon felhivnam a figyelmet az itele
t
> idozitesere, valahogy pont egy honappal a felfuggesztett lejarta utan.)
Jol ertem? Azert huztak a masodik ugyet iden juniusig, mert ha itt elmaszaltak
volna, akkor le kell ulnie a balesetert jaro fegyhazat is? Dorka! Mit szol ehhe
z a te istened? Infarktust fog kapni a biro?
>Pontiac Le Mans neven Daewoo gyartmanyt,
A Pontiac LeMans az Opel E-Kadett, ami az USA-ban mar a Kadettel egyidejuleg le
tezett. Az F-Astra megjelenese utan A Kadettet Daewoo Racer neven eltettek tova
bb, innet johet a felreertes. A tobbihez nem nagyon tudok hozzaszolni, csak ann
yit, hogy itt a Chevy Optra (=Daewoo Nubira?)eleg kelendo, akar csak a Chevy Za
fira (lehet talalgatni, ez mi lehet...). Ja, es az usaban van/volt Cadillac emb
lemas Opel B-Omega is.
>a GM allitja, hogy olcsobb nekik Kinaban gyartani es ideszallitani
Igazibol nem a munkaero koltsege a perdonto, bar ez sem elhanyagolhato. Egy aut
o teljes koltsegeben a berkoltseg 5-8% kozott mozog. Ha feleannyiert dolgozo me
losokat talalsz, akkor 4%kal csokkent a koltseged, de ezzel szemben all egy mag
asabb logisztikai koltseg, magasabb biztonsagi koltsegek, adminisztracio-vampro
cedura, az uton levo keszletekben megtestesulo nagyobb lekotott toke, szoval a
ber nagyon keveset befolyasol. Sokkal nagyobb haszon van azonban az uj gyarak m
egnyitasakor megkapott tobbeves adokedvezmenyen, amit okosan hasznalva az egesz
cegcsoport eredmenyet az adomentes uj gyarban lehet _kimutatni_, illetve a koz
el-tavol-keleten ugye nincsen szaxervezet, a munkajog "kicsit" lazabb, naponta
lehet felvenni/kirugni embereket igeny szerint, a munkahet nem 35, hanem 40-80
ora kozott mozog, a gyar mehet H-V 0-24 oraig, stb. Ha igy nezed, ugyanakkora b
eruhazassal letelepitett ket tokugyanolyan gepsor Kinaban helybol 4-5szor akkor
a kapacitast jelent, mint mondjuk Nemeto-ban.
Ne keverjuk ossze az autogyartast az elektronikai osszeszerelo iparral, ahol nu
lla erteku alkatreszek allnak keszleten, nulla koltsegu gyartosor mellett ulo 3
000 atkepzett fejono ("betanitott munkas") gyart nulla koltsegu (cost-price) kv
arcorakat, amiket aztan jol felaraznak (sales price).
>Neha az az erzesem, direkt azert veszel ilyen autokat, hogy utana
>beigazolodjon, nem erdemes japant venni. Vegyel Mazdat, nem
Mint tobb esetben is irtam vala, CEGES autokrol van szo, a company policy miatt
csak Hondaban lehet gondolkozni, ebben az arsavban (800.000B) meg egyedul a Ci
vic letezik. Az Accord 1.3m-tol indul, akar csak a Shuttle (Civic alapu egyteru
).
>feltetlenul RX8-ra gondoltam, eleg egy 2.0-s Mazda 3 is. IMHO az 1.6
>-os is jobban megy, mint a jelenlegi Hondad. Akkor fogod megerteni, mi
>hajtott bele engem japan auto megvasarlasaba. Ha mindenkeppen Honda,
>akkor uj Accordot, az baba.
Az Accord 62%-kal dragabb, mint a Civic, ugyhogy akkor se lenne palya, ha sajat
penzbol kellene venni. Az uj Accordban meg nem ultem, de az elozo generacios 2
.3-as egy kutyakaki a hasonlo meretu europai autokhoz kepest.
Az egyetlen japan auto, amivel (celszerusegi szempontokat is figyelembe veve, v
agyis 4ajtos limuzin) szoba allnek, az a 91es Nissan Cefiro, 2.0V6-24V, orrmoto
r, hatsokerekhajtas, de csak kezi valtoval.
>Vagy: igy kezdik az Astranal,
>hogyaszongya ez a leghosszabb auto a harom kozul... a tablazatbol meg
>latszik, hogy a Mazda 17 cm-el hosszabb :-)))
A nemet eredetu cikkekben sose fog olasz, japan, francia nyerni egy GOLFfal sze
mben. :-( De 17 CM egy arasz, nem csak 17mm a kulonbseg? Sokat ugyan egyiket se
lattam, de egy arasznyi kulonbseg talan remlene...
>Volna egy problémánk. Olyan autóra lenne szükség,
>amiben három tolókocsis embert lehet egyszerre szállítani
>,(...)A kérdés: milyen típusokat keressünk?
Nem egy irigylesre melto helyzet. Szerintem amik szoba johetnek, az az osszes t
eljesen varialhato belteru buszlimuzin, vagy MPV (Multi-Purpose-Vehicle, ahogy
hivjak oket). A teljesen varialhato alatt azt ertem, hogy a 2 elso ules kivetel
evel az osszeset egyenkent ki lehet venni, vagy a padloban kialakitott helyeken
lehet rogziteni. Ilyenek a teljesseg igenye nelkul (es lehet, hoyg nem is mind
enynire varialhato, meg kell nezni). Zarojelben az alapot ado szemelyauto: kic
sik: Renault Scenic (Megane), Citroen Picasso (Xsara) , Opel Zafira (Astra), VW
Touran (Golf IV), Fiat Multipla, Honda Stream, Toyota Corolla Verso, Nagyobbak
: Renault Espace, R. Grand Espace, Chrysler Voyager, Fiat Ulysse/Peugeot 806/Ci
troen Evasion/Lancia ..., Honda Odyssey, Toyota Avensis Verso, Mercedes Vito. K
icsit teherautosabb komforttal, de leteznek szemelyszallito (9 szemelyes kivite
lben): Toyota Hiace, VW Transporter / Caravelle, Mazda B2200. Ez mind-mind veze
theto B jogsival, arak, fenntartasi koltseg nagyon nagy szorassal van. A dizel
dragabb, de ezekhez a kasznikhoz jobban illik es olcsobb is fenntartani.
>Bereltunk egy uj Mitsu Lancert egy honapig, automata
>valtoval. Szerintem minden idok egyik leg
>elcseszettebb ilyen szerkezetet epitettek bele.
Abban CVT (continuous variable transmission), vagyis fokozatmentes valto van. E
nnek a lenyege, hogy a motor szamara legkedvezobb fordulaton jar es allandoan v
altoztatja az attetelt, ahogy gyorsul az auto. Ha odataposol, akkor elobb felen
gedi a motort nagyobb fordulatra (tobb nyomatek) es utana kezd gyorsitani.
>Eros a gyanum, hogy amerikai piacra igazitott japan
>autorol volt szo
Hat, ez eppen Thaifoldon van, de eleg amerika-majmolok, ugyhogy kitelik toluk,
hogy az ottani izlesnek megfelelo stilusra hangoljak az autokat...
Fogash
|
|