1. |
Re: tolocsuklo (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
2. |
RE: Sokminden (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
3. |
va:bejaratas (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
4. |
nem forgalmas szakasz (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
ReReRe:tolocsuklos (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
6. |
Fogyasztascsokkenes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
Jo motor (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Motorfek (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: tolocsuklos (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
10. |
Musor ajanlo (mind) |
139 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Re:nault szelvedok? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Nok es a fogyasztas (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
13. |
Alapjarat, uzemanyag (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: tolocsuklo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Erdeklodve olvasom ezt a tolocsuklos temat. Elsosorban azert,
>hogy megtudjam, vajon miert jobb ez, mint a hagyomanyos
Egy lenyeges szempontrol nem esett szo: azzal, hogy a motor a csuklo vegeben
van, elertek azt, hogy az IK 260/280 eseten 90 centimeteres padlomagassagot
az IK 415/435-nel 45 centire, az IK 412-nel kb. 30 centire sikerult
csokkenteni.
Ezzel a le- es felszallas konnyebbe valt, viszont a kocsi sokkal rosszabbul
viseli a budapesti utak minoseget mint a magaspadlosok.
Peter
|
+ - | RE: Sokminden (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irt az Astra benzintank vakumrol, errol jutott
eszembe:
En is tanacstalan vagyok a vakummal kapcsolatban, mert eddig azt hittem,
hogy az a normalis, ha a sapkan van egy szellozteto, ami biztositja, hogy a
nyomas kiegyenlitodik:
1. 84' D Kadettemben akkora volt a vakum, hogy az uzemanyag tankot (diesel
olaj) alulrol behorpasztotta az uzemanyag szivattyu.
2. Most sokat jartam egy ceges rover 200 -al, es a tankolaskor rendszeresen
hallottam a vakumot ahony a sapkat levettem.
Kerdes: az uj tipusu autokon mar ez normalis jelenseg ?
Más:
A tolouzemmel kapcsolatban fogash irasa alapjan ertettem meg, miert van az a
jelenseg az uj befecskendezos kocsikkal, hogy az alapjaratot csak
kesleltetve veszi fel a motor, egy hirtelen gazelvetelre.
Eloszor is koszonom az inoft, mert mar rengeteg "szakerto" szerelot
kerdeztem, de senki nem tudot ertelmes valaszt adni.
Masodszor, nekem etol fuggetlenul nem teszik a dolog, valoszinuleg soha nem
is lesz - sajat tulajdonu - elektronikus befecskendezos kocsim.
Gondolom erre tobben bizonygatni fogjak, hogy milyen jok is ezek stb. En mar
csak ilyen vagyok, es egyebkent is remelem csak diesel autokat fogok venni
(persze ebbol is csak a hagyomanyos adagolosat).
Udv: Jeno
|
+ - | va:bejaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Ford Escort Kombi 1.4 75LE, ora szerint
>>palyan 200-at megy...
>kac kac kac...
Lehet, hogy a skala elfordult 90 fokkal.
--
Meszaros Geza
Ford Escort 1.4 75 LE 165-170 km/h
(galambszar nelkul, frissen mosott szelvedovel)
|
+ - | nem forgalmas szakasz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
VTI irja...
>a kedvenc S kanyaros reszemen sikerult 100 korul
>felbugatnom. Ez nem igazan forgalmas szakasz igy
>nagyobb biztonsaggal szoktam ott olykor "felelotlenkedni",
Nincs kulonosebb bajom a fenti elvezettel, csak
hangosan elmelkedek...
Bekattant egy tavaszi kep. Kovalyogtam egy kis falu
eldugott utcajaban. Olyan utca, ahol a madar sem jar.
A jelenet elottem tortent 50 meterrel.
Trabant tolatva kivagodik a kertkapun.
A szomszed meg eppen ott rakta III-ba a Ladat.
Darabokra hullot mind a ket kocsi.
Az utcaban van meg kb 5 auto, 10 kutya es 14 bicikli.
Husz evig megint nem fog tortenni semmi.
A "nem igazan forgalmas szakaszhoz" ne tarsuljon a
biztonsag fogalma, mert nagyon csalfa az a biztonsag.
--
Meszaros Geza
|
+ - | ReReRe:tolocsuklos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Soma irta:
>>Szaraz uton sem menne rendesen a tolocsuklos, mivel
>>nem linearis a sulyelosztas. 'A' tengely: 4-4,5t,
>>'B' tengely: 2,5-3t, 'C' tengely: 7-7,5t uresen.
>>(Terhelten 'A': 6,5-7,2t; 'B': 9,3-10,0t; 'C': 11,5t)
>Erdeklodve olvasom ezt a tolocsuklos temat. Elsosorban azert,
>hogy megtudjam, vajon miert jobb ez, mint a hagyomanyos
>kozepsotengely-hajtas? Ezekbol a tengelyterheles-adatokbol
>valami kezd remleni, de meg mindig nem vilagos a dolog.
>Uresen miert haromszor akkora a C tengely terhelese, mint a
>B-e?
Azert, mert a 'C' tengely mogott van a motor, a sebvalto, a retarder,
stb. Ez hatraterheli a buszt. Az elso kocsitestben a tank(ok)on kivul
alig van valami, aminek extra sulya lenne.
>Es terhelten is megeri azert a 2 tonna pluszert a
>becsuklasgatlokkal kinlodni?
Ha no a hasznos terhelhetoseg, no a szallithato szemelyek szama. Ez mar
magaban is jo, de ezen kivul van egy par orszag, ahol a szallithato
szemelyek szamatol fuggoen valtozik a VAM a buszokra. Nemreg valamelyik
oroszok tagallamba ment egy sorozat, es ott pl. 120 fo alatt 25%,
felette pedig csak 10% volt a VAM. Ha belegondolsz, 8 kocsin
osszesporolhatja egy 9. arat a VAM-mal egyutt. Ezenkivul, ahogy mar mas
irta, egy kivitelen belul nem valtozik a csuklos es a szolo busz
motorbeepitese, hatso tengely beepitese, konnyebb tipizalni a kinalatot,
es egyszerusiteni lehet a gyartast, a dokumentalast, es sok vizsgalatot
is meg lehet vele uszni, mert kiterjesztheto a szolo buszrol a csuklosra
es viszont. Plusz a szerviz is egyszerubb.
Sziasztok!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
|
+ - | Fogyasztascsokkenes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
A szombati szamban olvashattuk, a fogyasztascsokkentes egyik tippjet.
Hat lehet benne valami. Ki kellene probalni.
Nem lehet hulyeseg a dolog. Hiszen a jobban elporlasztott uzemanyagbol
nagyobb mennyiseg eg el, szinten "jobb minoseggel". Igy nagyobb
energiat kepes termelni az eges soran. Azthiszem megfabrikalom a
trabantot.
Udv
Teeby
|
+ - | Jo motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
>elundulsz gaz nelkul, aztan fel masodikba megint csusztatassal es igy
>tovabb egeszen otodikig. Ekkor kb 30-35-tel szaguldasz. Ha nagy gazt
adsz,
>rangat (kiv. e-gazpedal), ha finoman, akkor innet is kihuzza magat.
Persze
>a gyorsulas nem tudolapito.
Persze ez a motor allapotatol es sokminden mastol is fugg.
Mert ezt meg lehet csinalni egy 1.3-as karburatoros 60 LE-s kocsival
is. (atlag 1.3-asok)
Teeby
|
+ - | Motorfek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elnezest mindenkitol!
A motorfekre adott elso valaszomban hibasan irtam, mert az
alapjarathoz kozelito fordulatszamtartomanyokban all vissza az
uzemanyag normalis mennyisege, vagy egyaltalan maga a befecskendezes.
Addig is nagyon minimalis uzemanyag jut az egesterbe. Aminek muszaki
es technikai okai vannak. Vagyis ezt azert muszaly.
Teeby
|
+ - | Re: tolocsuklos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
wrote:
> Most akkor mar csak azt irjatok meg nekem, hogy mi a jo abban, hogy a
> csukloba teszik a motort, ha egyszer elfer az elso ket tengely kozott is?
> Egyszeruen nem latom, mi a jo ebben.
A motor allo es nem fekvo helyzetu lesz. Nem kell alajabujni ha valami
javitanivalo akad, a busz magassaga csokken olyan mertekben, hogy a
lepcsok meg is tudnak szunni. Ezt a dolgot ha legparnakkal parositjak
akkor a megalloban a sofor szepen kiengedi a levegot es a busz kicsit
megbillen, igy a nugdijasok es a tolokocsis mozgasserultek is konnyen
fel tudnak szallni.
UI Leventenek: Tudod hogy hivjak nalunk a talicskat?
--
Minden jot, Fekete Zoltan
"Nagyon vigyaznom kell magamra, mert belolem csak egy van. Masok sokan vannak
es konnyebben potolhatok."
|
+ - | Musor ajanlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Itt kovetkezik a jovo heti TV-musor ajanlom. Tovabbra is a magyar nyelvu
adasokbol tallozok, egyes musorok ismetlesek lehetnek.
Paran mar jeleztetek, hogy orultok ennek az ajanlonak. Esetleg arrol is
beszelhetnetek, hogy egyik-masik musorban mit lattatok, tetszett-e a musor
stb. Jo lenne ha mindenki folyamatosan megirna nekem privatba, hogy melyik
musort nezi rendszeresen, vagy a heten melyik musorokat latta, es az
mennyire tetszett, vagy nem tetszett neki. Ha keszsegesek lennetek ebben,
akkor talan ossze tudnek allitani egy olyan listat is, ami a legnepszerubb
musorokat tartalmazza.
Tehat a musorok:
Februar 5. Hetfo
RTL KLUB
22:55 Automania
DISCOVERY CHANNEL
20:00 Dugoban
SATELIT
18:35 A sebesseg buvoleteben 10.
MAGYAR ATV
16:30 Autosvilag
17:30 V-Max
Februar 6. Kedd
NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL
21:00 Autobaleset - A filmbol olyan ismeretlen hosokkel ismerkedhetunk meg,
akiknek nagyon sokan koszonhetik az eletuket, de akiknek a neve nem kerult
be a koztudatba. Ok a jarmubiztonsagi eszkozok feltalaloi, peldaul a
legzsake.
SPEKTRUM
21:55 A sebesseg titkai
DISCOVERY CHANNEL
11:45 Dugoban
MAGYAR ATV
10:15 Autosvilag
11:30 V-Max
EUROSPORT
23:15 Nemzetkozi jegrali-versenysorozat - Chamonix, Fr
Februar 7. Szerda
SPEKTRUM
10:30 Teljes gazzal 4.
REALITY TV
22:15 Autosbunozes 1.
22:45 Autosbonozes 2.
SATELIT
19:00 A sebesseg buvoleteben 11.
MAGYAR ATV
23:00 Autosvilag
EUROSPORT
18:45 Autoversenyzes
Februar 8. Csutortok
DISCOVERY CHANNEL
20:00 Coltrane masinai - V8. Amerika leghiresebb motorja
MAGYAR ATV
13:30 Autosvilag
EUROSPORT
16:00 Nemzetkozi jegrali-versenysorozat - Chamonix, Fr
22:00 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
00:15 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
Februar 9. Pentek
DISCOVERY CHANNEL
17:30 Autovilag - A nagy angolok
SATELIT
11:30 A sebesseg buvoleteben 3.
18:50 A sebesseg buvoleteben 12.
MAGYAR ATV
21:30 Tempo
EUROSPORT
22:00 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
00:15 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
Februar 10. Szombat
RTL KLUB
12:25 Automania
REALITY TV
17:55 A vilag legrosszab autovezetoi 1.
18:45 A vilag legrosszab autovezetoi 2.
MAGYAR ATV
13:50 Tempo
EUROSPORT
22:00 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
01:15 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
Februar 11. Vasarnap
SPEKTRUM
18:05 Teljes gazzal 5.
REALITY TV
19:35 Hajmereszto uldozesek 4.
21:00 Autosiskloa 5.
EUROSPORT
22:00 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
00:45 FIA rali-vilagbajnoksag - Svedorszag
Jo szorakozast kivanok:
Csaba (Armando)
*** Balesetek, katasztrofak
*** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548
|
+ - | Re: Re:nault szelvedok? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi all, hi deejaytiszy!
Irtad:
>Egyebkent alapesetben kabe 50 eFt a cucc ara
[...]
>(hajra, Twingo oriasi, lapos szelvedoje...)
Kerdesem lenne: be lehet-e utolag is szerelni, ugy ertem lehet-e ilyen
ho"ve'do" foliat utolag az ablakra tenni?
Udv
Balage
|
+ - | Re: Nok es a fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
A AUTO 1007-ban irta Simon Templar >:
>>nem porgetjuk az autot. Ugy latszik nem ismeri a teljesitmeny-
>>es nyomatekgorbe meg a fajlagos fogyasztas fogalmat...
>
>Es valszeg a karos koromlerakodasokat sem ismeri, ami a kis
>fordulaton nehezen lassan tavozo egestermekektol keletkezik.
>Ez ugyanugy lejuthat a forgattyusreszbe, ahogy a szelepek
>kornyeken es az egesterben (hengerfej, szeleptanyerok
>tobbnyire) lerakodik. Ez sem eppen egy
>nyero dolog egy belsoegesu motor elete folyaman.
Valoban, szerintem errol se hallott meg soha (pedig eleg regi
autos, raadasul a szakmaja is lakatos).
>Eredmenyei, a megvaltozott egester, a szivacsos kokszban
>elveszo uzemanyag okozta teljesitmenyvaltozas, megnott
>fogyasztas, egy ido utan fuldoklo haldoklo motor.
Kivancsi leszek az arcara, amikor elojonnek ezek a hibak, es
nem tudja, miert... :-)
>Hat igy kimeljuk hosszu tavon az autonkat.
O azt hiszi, kimeli. Es nem lehet meggyozni az ellenkezojerol.
Fateromnal mas a helyzet. O is kimeli az autot, de nem azzal, hogy
erolteti.
Az 50-et is harmadikban szoktuk gurulni (2107), ha viszont futo
van mogottunk, raadasul jol megpakolva, akkor bizony az uzemi
fordulatszam is megnovekszik.
>Idoszakonkent minden autot meg kell kinozni egy kicsit a sajat
>egeszsege erdekeben.
Pontosan. Ha nem is konkretan megkinozni, meg veletlenul sem
hosszu tavon, de idonkent meg kell zavarni egy kicsit. Es
persze a hetkoznapokon is megadni neki azt a fordulatot, amit
igenyel.
Udv:
___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
Normál leveleket ide:
Csatolt file-okat ide:
|
+ - | Alapjarat, uzemanyag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 02:31 AM 2/3/2001 +0100, you wrote:
> >csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati fordulatszamot?
>Amennyire en, illetve a konyveim tudjak, a K-Jetronic kivetelevel az
>osszes befecskendezo rendszer motorfek uzemben elzarja az uzemanyag
>adagolasat, es csak egy olyan minimalis mennyiseget porlaszt be,
Suzukinal kiprobaltam menet kozben a kulcs elforditasaval (biztos orult
neki), szoval 1500 rpm felett tokeletesen zarta az uzemanyagot nem leehtett
eszrevenni hogy van -e gyujtas vagy nincs, 1500 korul nagyon keves
uzemanyagot kapott, alapjaraton meg erezhetoen huzottt az auto..
Ugyanez fiat tempranal (es cromanal) 2.0 ie ugy volt hogy mindig kapott egy
kis benzint a motor fuggetlenul a motor fordulatszamatol, ha alapjarat ala
esett akkoris pont annyit mint amikor 3000 rpm-el motorfekeztem..
Ant
|
|