1. |
re: gumik, (ulesek, 5gang, futoszal) (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
belso-vilagitas keslelteto (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: ralizas a varosban (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Nyari gumival telen (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
re: re: P206 csomagter lampa (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
6. |
Armstrong gumik (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: *** HIX AUTO *** #2441 (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
8. |
Citroen (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
9. |
citrom, gumi (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
10. |
RE: vegyesen (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
11. |
Teli vezetes (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
12. |
Re. gumik, ulesek, 5gang, futoszal (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: vegyesen (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
14. |
Korrekcio.... (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: gumik, (ulesek, 5gang, futoszal) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
nekem a fiat bravanal "specialis" potkerek van (helytakarekossag
miatt, mint a legtobb ujabb kocsinal), ez azt jelenti, hogy az
eredeti 5,5Jx14 ET37 lemezfelnin 175/65 R1482T gumi van, a potkereknel
pedig 4Bx14 ET43 felnin 105/70 R14 84M gumi. Namost itt ugyebar a
felni atmerojen kivul nem sok minden stimmel, megis ez a potkerek -
igaz 60 km/h-ra van maximalizalva a sebesseg ezzel a kerekkel.
Almos
> Meg egy kerdes: a potkereken levo gumira milyen megkotesek vannak?
> Eleg ha a meret egyezik, vagy a mintazatnak is azonosnak kell lenni? Mi
> van, ha teszemazt kpm megallit kozvetlenul kerekcsere utan, es valami halal
> mas mintazatot talal az amugy is rikito aranyszinu potkerekemen?
>
|
+ - | belso-vilagitas keslelteto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok!
Frigyes Mester is emlitette, hogy szeretne ilyet a csodaSkodajaba. A
tema engem is erdekelne, tudom, hogy letezik ilyen keslelteto, de
akinek sikerult szereznie, annak nem pont olyan volt, mint amilyet en
is szeretnek.
Mert nekem olyanra lenne szuksegem, ami az ajto csukodasa utan eloszor
bizonyos ideig meg egve hagyja a lampat, es csak utana halvanyul el.
Van valakinek ilyenje? Hol vette?
Almos
Fiat Brava 1,4 12V
|
+ - | Re: ralizas a varosban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Aleox!
> Az, hogy valaki elvezi a teli autozast, netan olyan szerencses, hogy hatsoker
ek
> es autoja van, es imad "kilincsel elore" menni, nem karhoztatom. Valahogy meg
i
> s tudom erteni ;) Azt viszont sehogy sem tudom elfogadni, hogy a varosban, ma
so
> kat veszelyeztetve gyakorolgat :(((
Korrekt, egyetertek. Elhagyatott szakaszon en is ki szoktam neha
kapcsolni a DSC -t :-))
Tibor
|
+ - | Re: Nyari gumival telen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Aleox!
> Ugyebar itt van a fekasszisztens+ABS, amitol mar a gondolat
> ra is hanyingerem van.
> Ugyanis ha hirtelen rataposnek a fekre, es az auto onallositja
> magat (max. fekero), akkor elveszt em a legnagyobb fegyverem, a
> kontrolalhatosagot :(
Max. fekero csak nehany tipusnal van, de az ABS mellett a
kontrolalhatosagot ott sem veszited el. Pont ez az ABS lenyege.
> Minap is lattam egy kisauto
> 3 cm-es havon teli gumival, 20 km/h-al nekimenni oszlopnak.
Leirasod szerint satuzott es csuszott. Akkor pedig sem ABS,
sem veszfekasszisztens nem volt benne (kicsi kocsikban 99%-ban nincs
is - marmint veszfekasszisztens, de az ABS is opcionalis, borsos
felarral, ezert aki kicsi kocsit vesz, ritkan ker bele).
Ha pedig satuzol a jegen, es a gumi mar csuszik, akkor bizony nincs
sok kulonbseg a teli es nyari gumi kozott.
Ez pont olyan, mint amikor valaki tud egy olyan peldat, hogy XY azert
nem halt meg utkozesnel, mert nem volt bekotve a biztonsagi ove, es
rogton ugy van vele, hogy "na, ezert nem kotom en sem be!". De ha a
statisztikakat nezed, mas a helyzet. Igy van ez a teli gumival is. Egy
sztori mindig akad, amikor a teli is csuszott es csatt, de amikor nem
tortent baleset, az nem sztori...
Nem azt mondtam, hogy nyarival lehetetlen kozlekedni, mert en is
vegigcsinaltam 22 evet nyari gumival telen, csak 3 eve van teli gumim.
Viszont soha tobbet nem hagynam fent a nyarit telire. Eg es fold. Nem
azert mert szaguldani akarok vele, hanem mert szeretem, ha ki tudok
allni a 20 cm-es hoban is a parkolobol, meg fel tudok menni egy
emelkedore. Az sem utolso, ha a kocsi stabil egy olyan varatlanabb
helyzetben is, amikor a nyarival mar nem lenne az.
Tibor
|
+ - | re: re: P206 csomagter lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
A Xantia hátsó ajtajában van beépítve egy billenés érzékelő. Hasonló, mint a
régi higanykapcsolók voltak. Ez felül, a felső élében van. A drótok
lekövetésével talán megtalálod, ha a 206-ban is ilyen van. üdv
Xanti
|
+ - | Armstrong gumik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Hunter Zsigajan az Armstrong gumik a Pirelli csoport tulajdonaba tartoznak.
Minosegileg a khmm... GAGYI (marketing megkozelitesben BUDGET) kategoriaba
sorolhato (Riken, Trayal, stb-val egyutt).
Egy regi reklam:
http://www.tocmp.com/ads/1960/pages/Armstrong%20tires%201960_jpg.htm
djtiszy
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #2441 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> motorfekezni. Igaz, nyomasmentes allapotban az automatikusan fekezve van,
> vagyis el se tud indulni (menet kozben eltuno nyomas eseten satuval megall).
Ami mellesleg, nem biztos, hogy sokkal jobb. Egy satuzva iranyithatatlanul
csuszo Ikarus legalabb olyan izgi, mint egy fek nelkuli Citrom.
> A Citromra is az kellene, hogy a hidraulika nyomasa OLDJA a feket, ne
> mukodtesse. Akkor aztan muszaj lenne szerelohoz menni, ha sz*rozik a
> rugozasa.
Ugye a BMW megprobalta egyszer, hogy ha coomputer ugy gondolja, hogy kezd
baj lenni, akkor nem hajlando elindulni, meg megall (persze elotte mar
sok ezer kilometeren keresztul figyelmeztetett). A userek ki voltak
kelve magukbol, es mindenfele hibakodtorlo es hekkelo eszkozokkel
kezeltek. Mi az, hogy nem akar elindulni!? Az, hogy ennek folyomanyakent
100x annyiba kerult a javitas, az nem zavarta oket. A user ilyen.
> nem kellett huzni-vonni-taszigalni. MEG KELL TANULNI VEZETNI! Banni a
> kuplunggal, fekkel, gazzal ,kormannyal, meg az ESSZEL. Ilyen egyszeru.
Tok igazad van!
Szamomra meglepo, most nezegettem az utcankat, es rengeteg olyan kocsi all
itt, meg mindig 10 centis hoval, amelyek amugy rendszeresen minden nap
jonnek-mennek. Ez szamomra azt jelenti, hogy ezeknek a tulajai a het eleji
hoeses ota nem mertek elindulni. Pedig it Pesten nem is volt ho (alig
talaltam
olyan helyet, ahol rendesen lehetett volna csuszkalgatni a kocsival),
raadasul miert a legnagyobb telben akar valaki kocsi helyett bkv-val
menni???.
Vagyis ezek az emberek sosem tanulnak meg rosszabb idojarasi korulmenyek
kozott vezetni. Aztan, ha egyszer ut kozben kapja el oket a ho, akkor
egynenes ut az arokba.
Szabolcs
|
+ - | Citroen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Én is régóta olvasója vagyok a fórumnak, és mivel az általam is használt
márkával kapcsolatos észrevételek kerültek előtérbe, gondoltam , írok egy
pár sort.
-Nekem egy 3 éves C5-2000-es HDI-SX-em van, és igazából semmi rosszat nem
tudok
mondani rá, meg vagyok vele elégedve.
-A korábbi tipusokat(BX,CX)nem ismerem, de az biztos, hogy a C5-ös
hidroaktív
felfüggesztését a computer által vezérelt elektro motor végzi, és
gondoskodik
az autó optimális magasságáról,függetlenül, hogy jár a motor vagy sem!
-Álló helyzetben is bármilyen suly csökkenés vagy növekedés történik az
utastérben
vagy a csomagtartóban, a szivattyu korigálja az autó magasságát.
-Véleményem szerint ez nagyon hasznos technika:
>telepakolt csomagtartóval sem vakítom el a szembejövőt
>körülményes parkolás(magas járda sz.stb.)esetén, a kaszni megemelése
>kézi gőzborotvás mosás esetén, szintén megemelve, tökéletes kerékdob
mosás
-Egyébként a motorleállitást autópályán 140-nél kipróbáltam, és minden
tökéletesen
működött!
A "lenézett" tipus felszereltségéről pedig csak annyit mondanék, hogy mikor
riasztó beszerelésre vittem egy Citroent nem ismerő műhelybe, a szerelők is
csodájára jártak,
az elfogadható áron kínált extráknak.
Üdv. Sanya
|
+ - | citrom, gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Fogash irta (vegre!)
>>A citromnak meg kell adni, ami jar neki, ...
Ha minden auto megkapna azt, ami jar neki, nem lenne az ut szelen
lerobbant auto, ehenhalnanak a sarga angyalok. Kaptam egy uj gumit
bemutato linket, szerintem a mi utjainkra terveztek :
http://gizmag.com/go/3603/
Szerintem ha valaki nincs tisztaban a sajat es autoja korlataival, a
teligumi hamis biztonsagerzetet ad neki. A zart teruleten - NEM
FORGALOMBAN!!! - csuszkalas a hatarok megismeresere nagyon jo.
Peter
Opel Astra 1.7D
|
+ - | RE: vegyesen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Siralmas a lista.
De most mar ujra szep es jo lesz. Es baratsagos.
>Beton a csomagtartoba. Volt a csaladban 120as Skodri,
>S100as, Lada 1200, 1500, soha egyikben se volt beton sehol.
A szokasos: nem olvasol, csak irsz. Indulatbol.
Azt irtam, hogy a _teli Bakonyban_ kozlekedtunk betontombbel - olyan
idoszakban, amikor a teligumi meg ismeretlen luxus volt. Szerinted ki lett
volna az az elmebeteg idiota, aki ilyen korulmenyek kozott pusztan
kivagyisagbol nem rak plusz sulyt a Lada csomagtartojaba??
Udv,
JoeP
|
+ - | Teli vezetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szerintem itt csak akkor lesz kozlekedes telen, ha (majdnem) minden sofort
lecserelnek egy negybites, 50Hz-es szamitogepre. Tegnap delelott 3 autost
lattam, aki nem(vagy csak alig) tudott kijonni a parkolobol. Mindegyik 1. +
fullgaz akart kijonni. Az egyik meg gumiszagot is csinalt a vegen az
aszfalton, miutan az egyik kerek alatt megolvadt a jeg. Teligumi,
elsokerekmeghajtas, orrmotor. Valoszinuleg mindharom esetben a bal elso
ulesen levo legures ter emelte meg a kocsi orrat annyira, hogy nem volt
tapadas. Talan oda kellene egy cementeszsakot tenni, sofor helyett.
KI
--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.300 / Virus Database: 265.8.1 - Release Date: 2005.01.27.
|
+ - | Re. gumik, ulesek, 5gang, futoszal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autsok.
>ha teszemazt kpm megallit kozvetlenul kerekcsere
utan, es valami halal
>mas mintazatot talal az amugy is rikito
aranyszinu potkerekemen?
Nem lehet azonos tengelyen ket kulombozo mintaju
gmiabroncs.
>Keresek jo allapotu elso foteleket Ladaba. Csak
fejtamlas erdekel.
Esetleg a Lada lista tud neked segiteni.
Otos valtoval kapcsolatban az ujabb kockalampas
szeriakbol lehet.
Bar ! En a helyedben ugy hagynam ahhogy van ! Ez
mar egy oldtimer auto. Inkabb torekedj arra, hogy
az eredeti allapotot megorzendoen hasznalod !
Udv: Frigyes
S 120 L
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
|
+ - | Re: vegyesen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash jelent meg:
> Honapok ota nem szoltam hozza, de nem birom tovabb.
Hehe. Meg mindig futes nelkuli jobbkormanyos jargannyal kerulgeted a thai
rendoroket? :-)
> ABS: taposni mint a barom! A pedal rugdalasa csak arrol szol, hogy a
> fekero-szabalyozas kozben elengedett fekolajat visszapumpalja a pedal
> ala, nehogy az beessen.
Errol volna egy kerdesem. (Nem rohogni!) Mindig mindenki dobolasrol,
visszarugasrol ir. En ilyent nem tapasztaltam, sokkal inkabb valamit amit
kerceleskent irnek le. Surun apro pattanasokat hallani, a pedalban ha erzem
is akkor sem visszarugaskent hanem csak pattanaskent (de az is lehet hogy
olyan finom hogy nem is erzem csak az agyam egesziti ki a hallott
dolgokat).
Az autoban Bosch 5.7 tipusu ABS van (3 szabalyozocsatorna, 4 erzekelo; 8
szelep, akarmit is jelentsen). Akkor most:
- kulonbozo tipusu ABSek maskent pumpaljak vissza es ritka az amelyik ilyen
finoman csinalja? (nem azt mondom hogy jobb lenne, fogalmam sincs)
- az emberek csak megszokasbol beszelnek rugkapalo pedalrol, es ma mar
mindegyik ugy csinal mint az enyem?
- ami nekem kerceles az masnak rugas (mi van a talpatokban hogy ilyen
erzekeny?:)
- rossz az ABSem/soha nem lepett mukodesbe? (ez valoszinutlen, ha ez igy
lenne, alighanem legalabb egy motorossal tobb lenne ma a korhazban...
masreszt meg jegen is probaltam, ott sem rugott csak ciripelt)
--
Udv, Sandor
|
+ - | Korrekcio.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahogy elkuldtem, azonnal tudtam, hogy valaki eszreveszi:
"> Ha menetkozben valamilyen oknal fogva a motor "leall", tehat nem o
> hajtja az autot, hanem az auto a motort, akkor minden szervo mukodik
> tovabb.
Kezivalto eseteben."
Igen, tied a pont!
"> Gurul az auto, ekozben all a motor. Nyomatekvalto uresben vagy
> kuplung kiemelve. Ekkor nincs szervo, de epeszu ember ilyet nem
> csinal.
Kiveve vontataskor.
Hidros Citroent viszont nem egeszseges kotellel vontatni, hidraulika,
vagy motorhiba eseten."
Tenyleg, hogy van ez? Ha a fekszervo nem mukodik, az nem fekhiba?
Ugy tudom, fekhibas autot nem szabad, csak megemelve vagy ruddal vontatni.
(Persze en is huztam es engem is huztak mar allo motoru vontatott
autoval....)
|
|