1. |
Becs, autopalya (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: autopalya (#1479) (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
3. |
psw (mind) |
79 sor |
(cikkei) |
4. |
SAHAL (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
5. |
Selenia befejezo (3.) resz (mind) |
65 sor |
(cikkei) |
6. |
Fw: Selenia rali 2. resz (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Becs, autopalya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A het vegen voltam epp Becsben, igaz Sopronbol, es nem vettem matricat.
Mindenhol szepen ki volt tablazva a 16-os fout, nem tevedtem el,
azon a 40 km-en az utazasi idokulonbseg sem volt jelentos,
es raadasul vegigbamultunk szep es kevesse szep falvakat is,
ami hozzatartozik a kirandulashoz.
Nem leptem tul a sebessegkorlatozasokat, emiatt nem buntettek meg.
Azt az 1800 Ft-oz inkabb Mozart Kugel-re koltottem :-)
Parkolni, az mar nem volt egy elmeny.
Attila
|
+ - | Re: autopalya (#1479) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az osztrak 10 napos matrica mindosszesen 105ATS = kb 1800HUF-ba kerul. Az
> akarhogy is szamolom, 8 liter benzin ara. Ebbol 4-5 siman elmegy pofogesre a
> falvakban.
En ugy szamolom, a sajat kocsimmal, tempommal, labammal ha 100 km
autopalya helyett 50 km-t varosban, 70-et orszaguton teszek meg, a
fogyasztas kulonbsege 1.5 l korul van.
Ettol fuggetlenul meg fogom venni a matricat, mert az autoklub ugy
tajekoztatott, hogy a nyavalyas osztrakok visszafele kozvetlenul a hatar
elott szoktak ellenorizni, ahol mar kikerulhetetlen az autopalya.
Ed
|
+ - | psw (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
>A dolog szepsege:
>ez egy 2x2 savos feluljaro (Gyorben az Interspar mellet, a regi 1es ut
>atvezeto szakasza), szalagkorlat, kb 2km hosszu, jarda nincs. Minden
>normalis faluban 70es tablat tesznek az ilyen helyekre. A 4 savban egyedul
>voltam szombat keso delelott, nulla forgalom, szaraz, napsuteses ido, tehat
>senkit nem veszelyeztettem. Ennek ellenere 35k + 2 honap jogsi...
>
>Fogash
Jellemzo: a gorenyek olyan helyre allnak, ahol normalis ember biztosan
tullepi a megengedettet, mert ugy sem veszelyeztet semmit/senkit...
/Munkatarsam most rendelt egy Passportot, harom het mulva erkezik./
---
Zotya:
Biztosan jok a kepek, de nekem csak egy jott le. Na meg az elso, de az
megakadt egy negyszintes epuleten a BAN feliratanal...
Aztan megoldottam: DAP lehozta mind :-)))
De van az "crop" parancs szinte minden kepszerkesztoben, ha erted mire
gondolok ;-)
Ha mar itt tartunk: mi a helyzet a HIXAUTO web oldalakkal? Sajna
elkeveredett a cim...
Ha isten a part meg a notanacs is ugy akarja, akkor az XM-rol is van par
kep itt:
http://www.condrix.freeweb.hu
---
> > Felado : [International]
> >Akos: csak vicceltem, mondtam mar, hogy nem kell engem komolyan venni
>:-)))
>Na miaz, megijedtel, hogy szavadon foglak, es behajtom rajtad a full extras
>vadonatuj trabit ? :-)
Neeem! Azt hittem szenvedni akarsz az uj autoban, mivel azt irtad, hogy nem
akarod elvezni a vezetest :-)))
Akkor meg felejts el olyan dolgokat mint szervo, legkondi, villanyos ablak,
mert egy igazi ferfi izombol vezet, izzad mint a lo, mert a gladiatorszag
izgatja a noket,
> >De helyedben en dizelt vennek. Foleg, ha Picasso...
>Indokold meg konyorgom...
Azt sajnos nem tudom. Csak ugy...
De mivel Te nem vagy en, ezert hallgass a szivedre, szavazz a ..., az ize
ami Neked legeslegmegfelelobb.
Autot en kulonben is csak szerelembol vennek. Mer ugye elveheted Miciket a
mama unszolasara a szazhuszonharmincmilliojaval, de ha olyan randa, hogy
kamatyolas elott a kopaszra pisztolyt kell fogni, hogy: "Allj vagy lovok!",
hat megette a fene az egeszet.
>Amikor kesobb megerdeklodte, hogy miert pont azt valasztotta, jott a
>logikus valasz "hat ment a cipomhoz !"
>Igy is lehet autot venni :-)
Csak igy lehet... Ha VD-re hallgatok, most M5-osom van, ha Fogashra, akkor
Alfam, ha az eszemre, akkor meg Jaguar dorombol alattam, de a szerelem
engem (meg a csaladot) XM-hez vonzott. (Amikor 3 eves lanyomat
megkerdeztuk, hogy milyen autot vegyunk, kivette a huvelyk ujjat a
szajabol, es azt mondta: "Pirosat!") Igaz, en 3000-es V6-ost akartam
/benzin!!!/, de mint tudjuk: "az egerek es emberek legnagyobb tervei
rendszerint fustbe mennek". Asszony beleszolt... (Hey, tudtatok, hogy a
Citroen szallitott motorokat a Maserattinak? Most aztan johet: ja-ja, azert
ment csodbe:-)))
Kulonben nekem az XM 2.1-es dizelje inditast es azonnali elindulast
kovetoen kb. 1.6km mulva mar meleget nyom -20 fokon merve /40-es tempo a
felen, mivel szuk kanyargos az ut, 60-90 a masik felen/. Nem ertem, hogy
miert melegszik lassabban a dizel: minden hideg motornal zart a termosztat,
es a viz a blokkbol kozvetlenul a radiatorba jut. Egy 2000-es dizel meg fut
mint a gozmozdony.
>asszem a la'jingoliszmen sem nezhet ki akarhogy, csak
>Csak a pontossag kedveert, "sleeping policeman" szot hasznaljak az a'ngolok
Felenk meg "halott rendor"-nek hivjak kozepiskolatol folfele, alatta csak
"doglott rendor".
---
Xenonizzorol kep es rovid ismerteto itt:
http://www.breitreifen.hu/xenon/index.htm
(erdemes a linket is megnezni)
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | SAHAL (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sokcsokit!
Kerem, hogy amennyiben a listat olvassa
Bardosi Szilard
Hegedus Laszlo,
keressen meg maganban SAHAL lista miatt!
Koszi es
scsLLAT
*** IVICZ Laszlo
|
+ - | Selenia befejezo (3.) resz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Itt a vege:
A korforgalomban tenyleg jo lenne menni meg ket kort (az itiner direkt
jelzi, hogy csak egy kornyi ido van beleszamolva), aztan huzunk tovabb. A
kovetkezo tankcsapas mar a diosjenoi horgaszegylet tavahoz vezet, ahol
Selenia kerdoiv kitoltese az eroproba. A kapott katalogusban allitolag
minden benne van, a kinai peklapatgyartok szovetsegenek roviditese mellett
azonban nem talalom az FL Company szekhelyet es a fekolaj forraspontjat sem.
Mint kesobb kiderult, a fekolajat eltalaltuk, a szekhelyet nem.
Az itiner 5db fekvorendort jelol, de ezek valami rohamosztagosok lehetnek.
Mi a szeriaautoval atevickelunk, de tuti, hogy az ultetettek kozul valaki
ott fogja hagyja az elso spoileret. A szeszfozdenel meg is allunk egy
pillanatra, aztan leesik, hogy itt nincs feladat. A panzio lampait haromszot
is meg kell szamolnom, mert nekem 15, a tulaj 13-at mond. Masodik szamolasra
14 jon ki, harmadszorra megint 15, ezt hiszem el. A padok szama ravasz
kerdes, a 6 asztalhoz ugyanis 12 pad tartozik, de ezek fixen ossze vannak
acsolva! Salamoni dontes a gordiuszi csomo atvagasara: ird azt, hogy 6 par!
Mar csak a celba kell visszanavigalni, idoben csak a jo eg tudja, jok
vagyunk-e? 13:10:40 kerul rogzitesre, vagyis 2:30:40 alatt tettuk meg a
csaknem 100 kilometert. Azt mindenesetre latjuk, hogy kicsit hamarabb
erkeztunk, mint a tobbiek a mezony elejen. Most vagy mi vagyunk jok es ok
kesnek, vagy forditva. Egyenlore nagy titok az "idealis" ido, ugyhogy nemi
izgalommal esunk neki az idokozben elkeszult bogracsgulyasnak. Tuzon fott,
ahogy a szakacs neni kozli velunk, ez nyujt nemi magyarazatot a nyelvunkon
keletkezo vizholyagokra.
Kozben folyamatosan futnak be a tobbiek is, mindenki kajal, dumalgat, egymas
autoit bamuljuk, fenykepezzuk, felkerul par quadrifoglio verde (gyk:
negylevelu lohere, az Alfa Corse, a gyar hivatalos versenymuhelyenek
emblemaja) is egyik-masik jarganyra. Fokozodik az izgalom, a meghirdetett
idopont utan 40 perccel, nemikepp az egen (is) tornyosulo viharfellegeknek
is engedve eredmenyhirdetes kovetkezik. A feszultseg keltese erdekeben
felreteszik az elso tiz helyezettet.
Az izgalom a tetofokara hag, amikor elfogy a kb. 40 ertekelolap, es a
nevunket meg mindig nem hallottuk. 9-8-7-6, meg mindig semmi. Innet igazan
eles a helyzet, hiszen a gyoztes dija egy olajcserere valo Selenia Racing
10w-60-as motorolaj, valtoolaj, szervoolaj, fekolaj. A masodik helyezett
10w-50es motorolajjal es valtoolajjal gazdagodik, a harmadik pedig a Selenia
20K for Alfa Romeo nevu motorolajbol kap egy olajcserere valo adagot. Mivel
epp csere elott allunk, jol jonne, az biztos.
Egy kicsivel megis hamarabb mondjak a nevunket, mint kellene: negyedikek
lettunk, a birosag merese szerint 7 perccel gyorsabbak voltunk mint az
idealis ido, a percenkenti 2 pont csak azert bosszanto, mert a dobogo 3.
fokara feljutott Subarunak (micsoda szentsegtores!) csak kettovel van tobb
pontja, mint nekunk. Fontolgatom az ovast (a 40 masodpercet vegulis felfele
illene kerekiteni - mivel a tobbieknel is csak percet regisztraltak - es
akkor dontetlen a harmadik helyen), aztan gyoz a sportszeruseg, es igy
elsore "csak" egy elmennyel gazdagabban indulunk haza. Az M1-en meg kicsit
kiszelloztetem a gepet, a hutoracsig eloretolt pedal a kilometerora
mutatojat paraszthajszallal a 230at jelzo vonas fole kenyszeriti: allati jo
kocsim van!
Fogash
Helyezesek: 1. Kackstetter Pal, 2. Rakoncza Adam, 3. Gonda-Veres paros
|
+ - | Fw: Selenia rali 2. resz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szoval a nagy hajtas 2. szakasza:
Hazak koze erunk, valami nyaralot kell keresni (MOL Banyasz Szakszervezet),
ahol a gondnok telefonszamat kell megszerezni. Kicsit tulfutunk, de
visszatolatva a kocsibol sem kell kiszallni, ugy olvassuk le a
telefonszamot. Hajra tovabb.
Iszonyat hosszan megyunk a hazak mellett, (legalabb is ugy tunik, egyenlore
kezdok vagyunk az itiner-olvasasban), de egyszer csak latunk harom Alfat
allni egy haz elott. Biztos az kell nekunk is, becsengetunk, bemondjuk a
jelszot (Cuore Sportivo, mi mas lenne?), kurtoskalacs a jutalom. Kicsit
eszunk belole (finom!), aztan gyi tovabb.
Mar 200 meterrel tobbet mentunk, mint kellene, mire templomot talalunk.
Vajon ez kell? Mas is van ott, vagy egyutt tevedunk, vagy ez a jo. Leirjuk
amit kell (felujitas eve?), aztan vissza a kocsiba. Gyors kivonas, az
itinerhez kepest 0,3km-rel tobbet kell mindenhol menni. A kesobbiekben neha
osszenezzuk a tereptargyhoz irt es a szamlalo altal mutatott kilometereket.
Idoben jonak becsuljuk magunkat, normalis tempoval megyunk tovabb. A
kovetkezo feladatnal mar no a rutin, ugy allok meg, hogy ne kelljen
forgolodni indulaskor. Tisztelet a kitalalonak, petyhudt izmainkkal (mindek
gyalogoljon, akinek ilyen autoja van?) is szintidon belul szerezzuk meg az
50 lepcsofokba kerulo valaszt (ki allittatta a szobrot XY-nak?).
Kis viccelodes a tobbiekkel (5 auto all egyutt a feladatnal), kozulunk csak
egyvalakinek lehet jo az ideje.Megyunk tovabb, a forrashoz konnyen
odatalalunk, de a kapolna mellett ketto is van, ami kb ugyanolyan messze van
az epulettol. Vajon melyik lehet a "mienk"? Proba-szerencse alapon beirjuk a
kapuhoz kozelebb esot, aztan - mivel van meg egy percunk - szomjoltas
kovetkezik. A keskeny ut utan tovabb guritunk, Dregelypalank kovetkezik.
Megyunk erre-arra, aztan rajovunk, a feladat a falu elejen van. Nagy gazzal
vissza, a navigatorom leolvassa a tablarol, amit kell, en meg tepem a
falevelet, mint a hulye. Mi mar voltunk beljebb a faluban, de ugyanolyan
tanacstalanok vagyunk, mint a tobbiek. Jellegzetes fa lehet a tuja, az
ezustfenyo, a szilva, a meggy, a juhar, a gesztenye, egyesek allitjak, hogy
itt valami orszagos vilaghiru harsfasor is talalhato.
Kesobb aztan kiderul, hogy a legtobb a gombolyu koronaju juhar(?)bol van, a
vegen ezt adjuk majd be. Innet romlik az ut, de kitartunk. A Mikszath-muzeum
kertjeben a padon ulo szobor melle galad modon ket elo ember is beul, elsore
fel sem tunik, hogy a harombol csak ketto a hus-ver, a harmadik bronzbol
van. Tovabballunk, az ut ismet inkabb tankcsapas, mint Alfa ala valo, egesz
lassan baktatunk. Egyszer csak vad fekezes, sofor kiugrik, behasal a kocsi
ala. Leert? Le. De nincs gond? Nincs. OK, megyunk tovabb. 15 meterrel odebb
az en olajteknom csosszan a bogarhaton. Ezutan inkabb minden pupra rahajtok,
mintsem otthagyjam az olajat teknostul.
A kovetkezo faluban bucsu van, a helyiek szamara a jobb es bal iranya
tetszolegesen felcserelheto. Berontunk egy utcaba, a tobbiek viszont mast
hallhattak, sunyi modon a fouton allnak meg. Mikor mi gyanusan hamar
bukkanunk fel ujra, mar fordulnak is be a szemkozti utcaba. A felirat - amit
le kell irni - hamar meglesz, nyomulhatunk tovabb. Kozben esik annyi eso,
hogy az auto tiszta kosz legyen, ugy latszik, a sors nem akarja, hogy
Alfa-talalkozon tiszta autoval jelenhessek meg. Az itiner 300 meter katyut
ir, szerintem vegig botranyos, komoly szlalomokat vag le mindenki.
A romhanyi Rakoczi-emlekmu diszkorlatjanak lancat egyszeru szorzassal is
meg lehetne szamolni, de mivel ugy erzem, idoben jok vagyunk, vegigszamolom
mind a 165 lancszemet. A tavalyi gyoztes sportszeruen beorditja, hogy a
kovetkezo megalloja privat jellegu, a novenyzet ontozesen kivan
tevekenykedni, ezert ott nem muszaj panikszeruen feladatokat keresni nekunk,
tobbieknek. A jobb ut adta lehetosegeket kihasznalva a megengedett 90-nel
zugunk vegig a szep kacskaringos szakaszon, aztan viszonylag pontosan a
jelzett helyen talaljuk a kovetkezo feladatot. Csabiek itt elonyt elveznek,
az ekes szlovak nyelvu feliratot ok ertik is, sokkal konnyebben irjak le,
mint mi. Az idobe viszont belefer a kiepitett mellekhelyseg meglatogatasa
is, kapunk az alkalmon.
Holnap folytatom!
Fogash
|
|