Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1706
Copyright (C) HIX
2003-01-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 autos ujsagiro (mind)  17 sor     (cikkei)
2 megválás (mind)  9 sor     (cikkei)
3 =?UNKNOWN?Q?=FCvegk=E1r?= (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Elmozdulas, gyorsulas (mind)  46 sor     (cikkei)
5 Re: Elmozdulas, gyorsulas (mind)  41 sor     (cikkei)
6 Citroen kezifek (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Holancos Kadett (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Totalis kaosz... (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Re: Holancos Kadett (mind)  32 sor     (cikkei)
10 155/65 R14 teli abroncs (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: vaszonteto (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - autos ujsagiro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves mindenki!

Kerlek jelezzetek, ha van valakiben autos újsagiroi ambicio, es szivesen 
irna nekünk (= www.a5.hu).
Felallasban keresünk embert, ami napi negy szabad orat feltetelez 
meghozza helyhez kototten - tehat nalunk az RTL Klubban lenne a 
munkavegzes helye. 
Olyan embert keresünk, aki atfogo ismeretekkel rendelkezik autos 
temaban, beszel nyelveket - vagy angolt, vagy nemetet de idalis 
esetben mind a kettőt.
Fontos, hogy rendelkezz eredeti otletekkel, csapj le az erdekes 
temakra, es az is lenyeges, hogy a vezetesi tudasod atombiztos 
legyen, rad lehessen bizni egy tesztautot.
Ha valakit eredekel a dolog, akkor a  cimre irjon 
nekem egy rovid mailt magarol.
üdv
Monthy
+ - megválás (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listasok! 
Van nekem egy nagyon kedves oreg autom. Lakohely valtozasa miatt vagyok kenytel
en eladni, mivel nem tudom biztositani a megfelelo helyet neki. 
Az auto egynehany adata: VW bogár 1972-es, muszaki jovo ev augusztus. 
Szeretnem ha lenne egy jo tulaja! 
Udv : 
Peti

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 136.8.159.11)
+ - =?UNKNOWN?Q?=FCvegk=E1r?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv. mindenkinek!
Egy sódert szállító járgány mögött haladva egy lepattanó kavics megsértette
a szélvédőmet... még augusztusban. Megelőzve a károkozó járművet, betétlapot
kértem a vezetőjétől. A felelőségét ugyan nem ismerte el, de az eseményről
betétlapot állított ki. A biztosító a felelőség el nem ismerése miatt
kárigényemet elutasította a napokban...

Tudom, hogy valamennyi biztosító az üvegkárt igyekszik elutasítani, hiszen
közvetett módon következik be a káresemény. Ha valaki tud hasznosítható
információval segiteni, direktben válaszoljon! Az eredményről a listán
befogok számolni.
Köszönettel: Feri
+ - Re: Elmozdulas, gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> schrieb im Newsbeitrag
news:...
> "Elmozdulas viszont akkor is van, ha Jozsi bacsi odebbtolja a
> kocsit a garazsban, megsem nyit a legzsak :)) A lassulas pedig
> pontosan gyorsulas a masik iranyban..."
>
> Igaz, rosszul fogalmaztam. Csak arra akartam celozni, hogy a listan csak a
> lassulas (negativ gyorsulas)
> mint iranytenyezovel ellatott mozgas eseterol ertekeztetek, arrol pedig
nem,
> hogy a legzsak erzekeloi
> nem csak ezen valtozast erzekelhetik. Az erzekelok pedig elmozdulast
> erzekelnek, ha a mukodesi elvet megvizsgalod.
> Mas kerdes, hogy ez az elmozdulas mekkora sebesseggel es milyen irannyal
> kell rendelkezzen a mukodesbe lepeshez.
>
> Elvi sikon filozofalva:
> Nem tudom viszont, hogy az erzekelok nem erzekelnek-e karosszeria
torzulast.
> Ezen esetben pl ha automentovel szallitunk egy autot
> (rogzitett kerekekkel ugye) es a szallitojarmu neadjisten balesetet
szenved,
> akkor (feltetelezve, hogy a rogzites megfelelo)
> kerdes mit erzekel ez az erzekelo :) A kerdest neheziti, hogy a rendszer
> ugye gyujtas meglete eseten aktiv :))))
>
> SzaboZE
>
Hi!
Sajnos megint rossz peldat hoztal fel,amibe a tobbiek akik nem egeszen ertik
a dolgot megint belekotnek.Mert abban igazuk van hogy a tehetetlenseg
torvenyei szerint az automenton levo auto is negativan gyorsul.
De segitek egy kicsit:
Allitsd az autot hattal a falnak,tamaszd ki a faltol az A,B,C oszlopokat,es
a biztonsag kedveert (nehogy valaki azzal erveljen hogy a fal a puhabb) a
kocsiban levo "csovet a benne levo golyos-rugos kutyuval",de ne a kocsihoz
hanem a falhoz.Aztan elorol menj neki egy masikkal.Namarmost az ellenzek
szerint nem nyilik ki a legzsak,szerintunk meg igen,mivel attol
"intelligens"hogy nemcsak a lassulas szamit,hanem a torzulas is.Es ettol
fugg hogy nagyot ut a pofidra,vagy kisebbet.Mert vagy csak annyira fujodik
fel amennyit a torzulas igenyel,vagy teljesen,de rogton le is enged annyira
amennyit a torzulas igenyel.
Es ha lehet ne keverjuk az 50-es evek legzsakjait a maiakkal.
"pont"
Reszemrol az ugy teljesen lezarva.
udv,mumus
+ - Re: Elmozdulas, gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

SzaboZE irta:

: Az erzekelok pedig elmozdulast erzekelnek, ha a mukodesi elvet
: megvizsgalod.

Ezt hogyan kepzeled? A szenzor ott all a karosszeria mellett tolomerovel?
:-) Elmozdulast nem lehet elektromosan merni. Gyorsulast sem. Ezeket at
kell alakitani valami elektromos jelle, ami a szenzor feladata [ti. a
merendo erteket elektromos ertekke alakitani]. Ez lehet ellenallas,
kapacitas vagy induktivitas megvaltozasa (es meg sok egyeb mas, de ez a
harom meresi modszer az elterjedt). Ezt me'red, semmi mast. Hogy ezt mi
okozza, az mas kerdes. Minden gyorsulasszenzorban (lassulas = gyorsulas
negativ elojellel) van egy szeizmikus tomeg, amit a gyorsulaskor fellepo
ero elmozdit. Ha a szeizmikus tomeg eppen egy kondenzator egyik
fegyverzete, mig a masik fegyverzet all, akkor kapacitiv
gyorsulasszenzorod van. A szeizmikus tomeget lehet rogziteni egy
membranhoz is. Ekkoz a membran megnyulik es a radiffundalt ellenallas is
megnyulik, azaz nagyobb lesz az ellenallasa. Ez egy ohmikus
gyorsulasszenzor. Ugyanez megvan induktivan is, pl. egy tekercsbol a
szeizmikus tomeg kicsit kihuzza a vasmagot, ami altal valtozik a tekercs
induktivitasa. Tovabba a szeizmikus tomeget vakuumba kell helyezni, mert
kulonben (kulonosen kapacitiv szenzoroknal) a levego surlodasa
megakadalyozza a pontos ill. gyors merest (ki kellene preselni a
fegyverzetek kozul valamennyi levegot).

Mellesleg (mivel volt itt rola szo) a kiertekelo elektronika sem csak a
jelet dolgozza fol, hanem az idejenek >90%-aban o:ntesztet vegez.

: es a szallitojarmu neadjisten balesetet szenved, akkor (feltetelezve,
: hogy a rogzites megfelelo)  kerdes mit erzekel ez az erzekelo :) A
: kerdest neheziti, hogy a rendszer ugye gyujtas meglete eseten aktiv
: :))))

Ha nem ertesz hozza, kerdezz es ne humorizalj. A szeizmikus tomeg
mindenkeppen elmozdul. A kerdes az, hogy a kiertekelo elektronika
mukodik-e gyujtas nelkul is vagy sem.

Udv,
marky
+ - Citroen kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Valaha a sok Trabantos - Dacias ev utan beultem az elso Citroen BX-embe,
>es egy szep havas napon vigyorogva rantottam meg a kezifeket a sarkon...
>Aztan neztem csodalkozva a hokupacban, merthogy a BX-ben az elso kereket
>fogja a kezifek :)

Es az miert jo? Szerintem sokkal jobb, ha a motorfek az elso, a kezifek a
hatso kerekeket fekezi, igy pl. egy csuszos lejton is egy rutinosabb sofor
motorfek+kezifek kombinacioval sikeresebben lejohet, stb. Nem? Ugy
nezem a franciak lelkivilaga egyre tavolabb all tolem :-)
(Bar a hatsokerek hajtas+hatsokerekes kezifek sem az igazi...
Kiveve mikor Szemir vezeti a BMW-t a Cobra-11-ben :-)))))))))

>Az iden ovatosabb voltam, es elore kiprobaltam a Xantiat. Az is az
>elejet fogja!

Esetleg mas francia autok kezifekei is ilyen elven mukodnek?

>(ezt viszont mar kompenzalni tudom azzal, hogy csak elore tettem teli
>gumit :)

Hat egy Xantia arkategoriaju autora szerintem nem kene csak az elso
kerekekre teli gumit rakni... Bar ha Neked igy jo... Es mi lesz azzal 
a szaballyal amely vagy el vagy nemsokara elni fog, hogy minden
kereken ugyanolyan tipusu/mintazatu guminak kell lennie?

Udv! GERI
+ - Holancos Kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Opel Kadett, kerekein holanc......a hatsokon.
>Tippelek: vagy az auto osszkerekhajtasos vagy a soforje nem az.

Vagy holgy az illeto :-) Nekem egy holgyismerosom az Opel
Astra-ja a hatso kerekere akarta rakni a holancot par eve,
mivel elotte sokaig szocialista regi tipusu SKODA-ja volt
es hat ugye "annak is a hatso kerekere kellett rakni" :-))))

Amugy az Astra tuti hogy elsokerekmeghajtasos volt. Asszem
ASTRA-bol van 4x4-es is, Kadettbol nem tudom volt-e?

Udv!

GERI
+ - Totalis kaosz... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> legzsak erzekeloi nem csak ezen valtozast erzekelhetik. Az
> erzekelok pedig elmozdulast erzekelnek, ha a mukodesi elvet
> megvizsgalod. Mas kerdes, hogy ez az elmozdulas mekkora
> sebesseggel es milyen irannyal kell rendelkezzen a mukodesbe
> lepeshez.

Az elmozdulas mertekegysege a meter (es persze iranya is van neki,
ha nagyon precizek akarunk lenni), es azt jelenti, hogy valami
a-bol b-be jutott, teljesen mindegy, hogy hogy. Ha delutan
visszaallok a garazsomba, akkor a reggeli indulashoz kepest az
elmozdulasom nagyjabol nulla, mikozben persze volt nullatol eltero
sebessegem es gyorsulasom is.

Ha az elmozdulas idobeli valtozasat erzekeljuk (magyarul
sebesseget merunk), azzal eleg bajos lesz legzsakot vezerelni,
hiszen ehhez a sebesseg idobeli valtozasat kell vizsgalni,
magyarul gyorsulast merni. Minden mas mese csak megzavarja azt,
aki nem erti pontosan, hogy mirol van szo...
+ - Re: Holancos Kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

 Johnny irta:

Veszprem, szombat delelott. Mellekutrol kanyarodnek ra a 8-as utra,
ami kicsit hokasas, de a kereknyomban homentes. Elhuz elottem egy
Opel Kadett, kerekein holanc......a hatsokon.
Tippelek: vagy az auto osszkerekhajtasos vagy a soforje nem az.


 En is lattam az autot Eplenyben a sipalyanal probalt kiallni a
 parkolobol de nem sikerult neki.
 szerenyen javasoltam neki hogy rakja at a lancot az elso kerekre mire
 "te meg mit okoskodsz itt kisfiam" volt a valasz. Erre le ultem a
 hora es vartam hogy mi tortenik, mikor tizedik neki futasra sem
 tudott kimenni a parkolobol, elkeztunk a baratommal rohogni erre az
 ember kiszalt hogy mit rohogunk ahelyett hogy segitenenk. Montam neki
 hogy en mar megprobaltam de nem volt hatasos ugyhogy oldja meg.
 felalltam es elmentem sielni. Kb felora mulva lattam elmenni de akkor
 mar az elso kereken volt a lanc.

 Tanulsag : Az emberi hulyeseg es korlatoltsag hatartalan ha az ember
 megakarja mutatni anyucinak meg a gyereknek hogy mekkora kiraly.



 Bar jolesett hogy egy kb 40eves ember le kisfiamozott, megsem vagyok
 olyan oreg!!!!!!!!!!



 Sziasztok: Gyugyo
+ - 155/65 R14 teli abroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!
A fenti meretu abroncsot keresem, legalabb ketto db-ot (akar 
hasznaltat is), de ha lehet, akkor max 10-15 ezer Ft-os aron (30 
ezerert mar talaltam, de annyi nem jut ra). Sajnos ez a gyari meret 
az Agilan, es ezzel is eppen csak befer a garazsajton (kevesebb mint 
1 mm hezag van az ajtonyilas teteje meg az antenna alap kozott). Igy 
az eggyel nagyobb meretet (165/65 R14) nem celszeru feltenni, mert az 
kb. 6,5 mm-t emel a kocsi magassagan.
Minden segitseget koszonettel fogadok.
Udvozlettel
Barnabas
-- 

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28-430-482
Wheat Genetics Group		E-mail: , mobile: +36-30-368-8134
+ - Re: vaszonteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia!

az enyem is tonkrement nehany eve, ugyhogy csinaltattam egy 2retegut (also vizh
atlan muanyag, felso fekete mubor)
egy karpitossal (1997-ben 4000-ert!!!), szilikonspray, azota tokeletesen zar, n
em oregszik es feszes, mint az eredeti!!!!
udv
u.i Fiat 500 1969

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ns.hbo.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS