1. |
re: re: re: felforr a viz! (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: re: felforr a viz! (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: ha lerobbannek, kit hivhatok? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Kotelezo (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Re. ha lerobbannek, kit hivhatok? (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
Megtortek a Skodam :-((((( (mind) |
73 sor |
(cikkei) |
7. |
Re. favorit inditas (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: felforr a viz! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv!
Kicsit visszaolvasva tényleg elkapkodtam, és szétszórtan írtam,
elnézést minden becsületes autószerelőtől :(
> Ahoj!
>
>> Ebbe a szervízbe soha többet ne vidd vissza a kocsit!!!, mert nagyon
>> lehúznak, mint az általad írtak is mutatják.
> A magabiztossagod imponalo, de a leirtakbol erre kovetkeztetni enyhen
> szolva is rosszindulatu!!!!
Sajnos bizonyos Fiat márkaszervízekkel kapcsolatban elég negatív
tapasztalatokról hallottam... Ellenben a leírtak alapján nekem
továbbra is az az érzésem, hogy ha nem is akarták átverni, legalábbis
le akarták rázni, vagy hülyének nézték. Lehet, hogy bennem van a hiba,
de én nem ezt tartom megfelelő bánásmódnak... Azért mert az ügyfél
céges (tehát nem vált szervízt egyik napról a másikra az egész
flottával), illetve hölgy, még nem kéne ilyen stílusban hozzáállni...
Érdekes, hogy az én szerelőm el tudja magyarázni nekem normálisan mi a
probléma, és azt is megmondja, hogy ha nem biztos a dolgában, vagy
esetleg nem várható konkrét, azonnali javulás... És nem haverom, nem
ismerősöm, egyszerűen korrekt, rendes szerelő. Persze ezért megkéri az
árat (ez volt itt a reklám ;)
>
>> amiket eddig hallottam az alapján szerintem ennek termosztát hibának
>> kéne lennie. Ez az az alkatrész, ami méri a víz hőmérsékletét, és ha
>> már megfelelően meleg, akkor bekapcsolja a ventit, majd ha már
>> lehűlt, akkor kikapcsolja. De ezt egy szerelőnek egyből vágnia
>> kellene...
> A leirtak alapjan, egy dolog biztosan nem rossz, az pedig eppen a
> _termosztat_.
Ok, kicsit kevertem a dolgokat. Nem a termosztát méri a hőmérsékletet.
Hanem a hűtővíz hőmérséklete alapján nyitja-zárja azt a szelepet, ami
a motor hűtővizét vagy a motor körül keringeti, vagy elküldi a
ventillátor elé, hogy lehűljön. Abban az esetben, ha nem megfelelő
hőmérsékleten nyit/zár, vagy egyáltalán nem nyit/zár a termosztát, a
ventillátor helyes működése esetén még mindig előfordulhat, hogy
araszolás közben nem tudja eléggé visszahűteni a vizet a rendszer,
ezért felmelegszik.
> A termosztatnak semmi köze a ventillatorhoz, se be, se ki nem kapcsolja
> azt, nem meri a homersekletet sem. A "hallgatozas" helyett megis csak
> egy "gonosz" szerelotol kellene kerdezni, mert ha most a tanacsodra vesz
> egy termosztatot, akkor Te is lehuztad. Persze, gondolom Te megteritened
> az okozott kart.
Én nem vagyok szakember, csak egy "lelkes amatőr" (tudom, ez a
legrosszabb ;) ), Fiat esetében ilyenkor legtöbbször a termosztát
szokott a hibaforrás lenni, hibásan következtettem arra, hogy más
autóknál is ez a legvalószínűbb hibaforrás... Pláne az eredeti autó
pontos típusa ismeretének hiányában...
És mi van, ha nem a hölgy "hallgatózott", hanem ennyire látványosan
kiröhögték az ügyfelet? Egyébként én is azt ajánlottam a kérdező
hölgynek, hogy inkább kérdezzen meg _rendes_ szerelőt, vigye más
szervízbe, ne oda vissza, amelyikben már megrendült a bizalma. Milyen
szervíz az, ahol az ügyfél által előadott hibaelőcsalogatási útmutató
alkalmazása helyett inkább csak mosolyognak?
Én nem mondtam, hogy cserélje ki a termosztátot, hanem jeleztem, hogy
esetleg ez is egy hibaforrás. Én nem vagyok szakember, nem ez a
területem, ellenben ha rossz tanácsot adok számítógépalkatrész ügyben
(saját témám), azért vállalom a felelősséget. Miért gondolom azt, hogy
az a normális, ahogyan az én szerelőm dolgozik, hogy amikor nem volt
benne biztos, hogy a kicserélt alkatrész megoldja-e a problémát, akkor
csak utólag, akkor kellett fizetnem, amikor valóban elmúlt a hiba?
-Álmos-
>
> Udv, Triznyak
|
+ - | Re: re: felforr a viz! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jonnek itt a jobbnal jobb, ill. gunyosabb megjegyzesek a temaval kapcsolatban.
En legalabb megprobalnek egy konstruktivabb utat:
Felforro hutoviz sok mindentol lehet (szemelyes tapasztalat). Legegyszerubb es
legolcsobb a termosztatot es/vagy a hogombat kell leellenoriztetni, vagy kicser
elni.
Termosztat felelos azert, hogy ha a viz tulmelegszik egy bizonyos ponton, akkor
megnyit egy nagyobb vizkort, es a huton keresztul elkezdi lehuteni a vizet. Al
lo helyzetben ugyebar a hutot sokkal kisebb menetszel eri, ezert nagyon lassan
hul (ezert is melegszik fel allo helyzetben jobban az auto). A termosztatot ugy
tudod leellenorizni, hogy jaro motornal (allo helyzetben) amikor mar jo meleg
a motor, megtapintod ovatosan a hutoradiatort. Ha forro, akkor mukodik valamenn
yire a termosztat, mivel kinyitott es kering a huto fele a viz. A termosztatot
100%-osan ellenallas merovel lehet kimerni, errol Triznyak tudna meselni bovebb
en. Amugy egy uj termosztat nekem 1000 Ft alatti tetel volt, szoval ilyen alkat
resz arrol beszelunk mi most ;)
Hogomba szerepe az, hogy bizonyos motorhomerseklet eseten bekapcsolja a hutoven
tillatorokat, amik elkezdik huteni a hutot (es azon keresztul a hutovizet, ami
keringese folytan majdan lehuti a motort). Hogomba ellenorzese jaro motornal, s
zinten allo helyzetben hallgatozol (vagy nezed), hogy mikor kapcsol be a ventil
lator, mikor kezd el forogni. Ha nagyon keson kapcsol be, akkor vagy rossz a ho
gomba, vagy rossz hoerteku van benne. Lehet kapni nyari, ill. teli hoerteku hog
ombakat, amik mas-mas homersekleten nyitnak ki (vagyis kapcsoljak be a ventilla
tort). Egy hogomba ara par ezer forint, nalam 2500 korul volt.
A fenti lepeseket en ellenoriznem, akarmit is mondott a szerelo. Ugyanis szemel
yes rossz tapasztalataimbol kiindulva egyaltalan nem vagyok benne biztos, hogy
ok ellenoriztek-e, vagy ne adj isten, kicsereltek-e egyaltalan a fenti alkatres
zeket. Ha a termosztat es a hogomba is jo, akkor erdemes tovabb menni a hiba ke
resesben. Nekem volt mar olyan problemam is, hogy minden jo, csak eppen nem gya
ri meretu ventillator lapat volt a kocsimban, igy hiaba forgott rendesen a szer
encsetlen, nem tudta elegendoen lehuteni a motort, es mindig tulmelegedett. De
volt mar nekem vizpumpa behalas es hengerfej vetemedes is. Sot, anno legkondis
autonal allo helyzetben legkondi uzemeltetesenel felforro viz, legkondi nelkul
meg semmi problema! Szoval tapasztalatbol mondom mindezeket. ;)
udv, Aleox
Ford Scorpio 2.9 V6
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)
|
+ - | Re: ha lerobbannek, kit hivhatok? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Akik mar tavaly is listan voltak, talan emlekeznek
>ram, akkor elso auto vasarlasahoz kertem tanacsokat.
>Nos, jelentem, az auto megvan, mar nevet is adtam
>neki:), Hedvig:-)
>Amugy Ford Fiesta, 93-as, amolyan lefullados tipus.
>(Amin tanultam, az is ilyen volt, mar meg se lepodtem)
Az en Scorpioim neve: Bela, Charlie es a mostanie Botond :)))
Mi a gond a Fiesta-val? Lehet, hogy tudok segiteni, mert benne vagyok a Ford Kl
ub-ban (is), es ismerek par Ford-hoz jol erto szerelot. Ha Ford tipus betegseg
a gondja, akkor megtalaljuk a hibat, ha masfajta baja van, akkor is ;)
udv, Aleox
Ford Scorpio 2.9 V6
www.ford-klub.hu
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)
|
+ - | Re: Kotelezo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Mert a biztosito ugyan kielegiti a karosult oveteleset,
>de ne gondolja senki, hogy ettol dijfizetes nelkul is
>biztositva van
Persze, igy van. Mar latom, hogy kar volt belekezdenem,
mert aki nem olvasta es ertelmezte az egesz jogszabalyt,
azt a beidezett toredek elviheti az erdobe.
--
Meszaros Geza
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dsl51b64044.pool.t-online.hu)
|
+ - | re: Re. ha lerobbannek, kit hivhatok? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeva Frigyes
Amennyiben a SAHAL elfogad kulso tagokat is, es amennyiben Arad/Temesvar
kornyeken bajba jut valaki, szivesen segitek.
Udv,
Szabi
renault megane II estate 1.9dci
seat ibiza II 1.4i
|
+ - | Megtortek a Skodam :-((((( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok
Baromi ideges es merges vagyok B+ :-((((((((
Majdnem egy eve azaz elmult ev december 28. - an
hoztam el az autot tokeletesen kilakatolva es
lefenyezve. Ami kerult majd fel millaba. Es nem
telik el egy ev es belemszall egy picsa :-((( !!
Cegautoval persze !
Delelott megkapva a szemuvegem kimentem dolgozni.
Mert tegnap eltort a szara es tarcsi szemuveg
nincs. Haza fele delutan hat ora tajban az Arpad
hid meletti Serfozo utcabaol szetettem volna
kikanyarodni az Arpad Fejedelem utjara. Balrol
jott egy auto megalltam, mert nekem volt egy
haromszogem. Ekozben egy hangos csattanas es autom
meglodul. Belemjott egy huje picsa :-((((
Elismerte hibajat de en kertem a kotelezoje
befizeto csekket. Mert elotte felhivtam Chip
listatarsamat es mindenrol kiokitott. Nem volt
nala :-( ! Kihvitam a rendorseget. A karokozo no
fenyegetozott de en hajthatatlan voltam! A holgy
el akart menni, mert allitolag a harom eves koru
gyermekenek valami edzese lett volna ! Hat en ezt
nagyban letojom mondtam neki ! Akkor meg tudtam
volna fojtani azt a not de a kocsiban ulo kis
gyermeke visszatartott engem, hogy ne torjon ki
belolem a genya ember. Igaz viszont az ut enyhen
nedves volt mert szemerkelt az eso egy kisse. De
nem tartotta be a csaj a kovetesi tavolsagot.
Toyota Yaris volt a karokozo auto. Annak nem lett
semmi baja, csak visszapattintotta a muanyag
veszharitot.
Nekem behorpadt az egesz hatfal, tort a bal hatso
lampa es a hatsoveszharito alatti acelsin is
elhajlott. Muanyag veszhariton nem latok serulest.
Kereszttarto ugy latom ep. Jobb hatso sarvedo
hatso fele behajlott. Hatso hossztarton nem latok
serulest. Majd lefotozom es felteszem a kepet.
Nem lehet igaz, hogy az autom maradando serulesek
okozoi ilyen no"szemelyek legyenek ! Magyarul
hulye picsak !!!
10 percen belul kijottek a rendorok es
mindegyikunk papirjaival elmentek ellenorizni. No
papirjai is rendben voltak es elmondtak, hogy
minden rendben a biztositas befizetve reszerol.
Kitoltve a papirokat vege is volt. Rendorok
mindkettonkel nagyon korrektek es partatlanok
voltak. Majd meglatjuk a kesobbiekben, hogy fog
alakulni a helyzet.
Udv:
Ui. Huhh most is ver az ideg. Olni tudnek
legszivesebben ! :-(((((
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu http://amajorka.srv.hu
|
+ - | Re. favorit inditas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autosok.
Arpi irta.
>Kedvenc Favoritom kezd kicsit rosszalko
>dni. Arrol van szo, hogy inditas utan mintha nem
menne az egyik henger, kicsit
>kohogos hangja van a motornak, aztan 1-2 perc es
minden OK.
Szeretnem megtudni, hogy milyen gyertya van benne
es mikor nezted meg a hezagot aminek 0,6 nak kene
lennie ?
Mivel autod meg 135 os akkor kerdeznem, hogy a
karburatoron levo masodik torok pillangoszelep
nyito rudazata szorul e ? Ha esetleg egy picit
szorulna es feljebb van a rudazat ez is okozhatja
ezt a rendellenes idulast.
>Gyertyacsere megoldas lehet?
Mikor csereltel gyertyat ? Eloirt
futasteljesitmenyt betartod ?
>Milyet erdemes?
Legtutibb a BRISK ! Ahhoz a motorhoz az a gyertya
van optimalizalva. Utangyartottban az NGK - t
javallom .
>Kevesebb mint egy ev lenne a termosztat
elettartama?
Nem ! De milyen markat vettel ? Simat es te tetted
be a hazaba, avagy komolett hazas termosztatot ?
>Bonusz kerdes: levegoszurot mikor erdemes
cserelni?
Hrrrrrrrrrrrr, Grrrrr :-((( most epp nincs jo
kedvem :-(
Ha sokat mesz vele evente ketszer. Kevesebbet es
viszonylag pormentes helyen menve evente egyszer.
En mindig tavasszal aprilis vagy majus elejen
cserelem.
Udv: Frigyes
|
|