Silent Hill 2 Gaming Guide
Kiadó: Konami
Fejlesztő: Creature Labs
A megérkezés
James Sunderland felesége már három éve meghalt, ennek ellenére levelet küldött
a férjének, melyben találkozóra hívta. A helyszín Silent Hill, a csendes kisvá
ros, ahol ők ketten igazán boldogok voltak a múltban. Az idilli pihenő
;hely azonban az évek során alaposan megváltozott, mostanra sűrű köd
lepte el az utcákat, melyek teljesen elnéptelenedtek.
A parkoló autóból vegyük ki a térképet, majd a lépcsőn lefutva keressük me
g a temetőt. Eltévedni nem tudunk, az út egyenesen odavisz. A sírok közt t
alálkozunk az első emberrel, Angelával, aki az eltűnt szüleit jött fe
lkutatni. Távozzunk a kijáraton át, majd fussunk el Silent Hillbe. A vérnyomoka
t követve szembekerülünk az első zombival, akit a fahusánggal kell ártalma
tlanná tennünk. Az építési területen talált rádió mindig legyen bekapcsolva, ha
ngos sercegéssel jelzi, ha szörny kerül a közelünkbe. A Martin utca legvégén he
verő hulla mellett találjuk meg az első kulcsot, ez nyitja a Woodside
apartmant, melynek a bejárata a Katz utcáról nyílik.
Woodside apartman
A bejárat mellett közvetlenül megtaláljuk a ház térképét, ez sokat segíthet a t
ájékozódásban. Az egyik legfontosabb felszerelési tárgyunkat a második emelet 2
05-ös szobájában találjuk meg egy próbababán. Az elemlámpa nélkülözhetetlen a s
ötét helyiségek felderítésében, egyelőre az elemek miatt sem kell aggódnun
k. A harmadik emeleten a rácsok mögött egy kulcsot veszünk észre, de egy sz!
7;ke kislány az utolsó pillanatban megakadályoz a megszerzésében. A 301-es szob
ában találjuk meg az első komoly lőfegyverünket, egy pisztolyt. Érdem
es azonban az egyszerű zombikat a husánggal agyonverni, a lőszerkészl
et meglehetősen korlátozott a játékban. Térjünk vissza a második emelet 20
8-as szobájába (a rács mögött álló piramisfejű szörnyre ne pazaroljunk l
337;szert, őt később intézhetjük el). E lakás egyik polcán újabb kulc
sra bukkanunk, ez nyitja a 202-es ajtót. A hálószobában furcsa, zöld váladék sz
ivárog a falon lévő lyukból, valaki !
ide rejtette el a következő kulcsot (Clock key). Az óra a 208-as szobában
található, a kulccsal nyithatjuk ki az ajtaját. Az időt állítsuk be 9 óra
10 percre, majd a kattanás után toljuk el az óraszekrényt. Másszunk át a lyukon
, megérkeztünk az épület másik részébe. A harmadik emeleten megtaláljuk a kislá
ny által félrerúgott kulcsot (Fire Escape Key), ráadásul a 307-es szobában ismé
t összefutunk a piramisfejű élőhalottal. A szekrényből vegyük fe
l a kulcsot (Courtyard Key), majd menjünk le az első emeleti folyosóra. En
nek végén találunk egy karton dobozos üdítőt, tartsuk meg mindenképpen. Ke
ressük meg azt a bejárati ajtót, amelyen először bementünk az épületbe. Az
első emeleten a lépcső mellett található a szemétledobó, ide dobjuk
bele az üdítőket. Az udvaron keressük meg a szemétledobót, majd szedjük fe
l a kiesett pénzérmét (Old Man Coin). Olvassuk el az újságot, majd a Courtyard
kulccsal nyissuk ki a bejárati ajtóval sz!
emben lévő ajtót. A hátsó udvarra jutunk, az itt találha!
tó medence közepén lévő babakocsiból újabb pénzérme kerül elő (Snake
Coin). A 101-es szobában újabb élőlénybe botlunk, ő Eddie, a kissé za
vart elméjű hobó. Egyelőre ne foglalkozzunk vele, később épp elé
g bajt okoz. A második emeleten a Fire Escape kulccsal kinyithatjuk az utolsó z
árt ajtót, ezen keresztül juthatunk át az új lakónegyedbe.
Blue Creek apartman
A 203-as szoba WC kagylójába valaki egy tárcát rejtett el, mely a szomszédos sz
obában lévő páncélszekrény kódját rejti. Könnyű, illetve normál nehéz
ségi fokon hagyományos arab számokat kapunk, hard módban azonban római számok j
elzik a pontos kombinációt.
Példa: 2>>3<<X4>>VV2
Ilyenkor állítsuk be a kettest, majd visszafelé tekerjük el a hármasig, majd el
őre a 14-esig, majd ismét visszafelé a 12-esig. Siker esetén a széf kinyíl
ik, és rengeteg lőszert kapunk a fegyverünkhöz. Ehhez az új helyszínhez is
találunk térképet az egyik lépcsőházban, ne felejtsük ott. A 109-es szobá
ban ismét találkozunk Angelával, aki hatalmas konyhakést szorongat a kezében. B
eszéljük le a szándékáról, majd a távozása után vegyük fel a földön heverő
harmadik érmét (Prisoner Coin). A három érmét a 105-ös szobában lévő szek
rényen kell használni, az érméket a megfelelő sorrendben a lyukakba téve t
árhatjuk fel a rejtekhelyet.
A megoldás: Easy (Old Man-1, Snake-3, Prisoner-5), Normal (Old Man-2, Prisoner-
3, Snake-5), Hard (Old Man-2, Snake-4, Prisoner-5)
A jutalmunk Lyne lakáskulcsa, mely nem más, mint a 209-es szoba. Az erkélyen ke
resztül átjuthatunk a szomszédos szobába, ahol megtaláljuk a lépcsőház kul
csát (Apartman Stairway Key). Az ajtó mögött vár az első igazi ellenfelünk
, egy piramisfejű zombi. Megölni nem tudjuk, de elegendő golyót belée
resztve (kb. három-négy teli tár, nehézségi szinttől függően) elmenek
ül. Nagyon vigyázzunk arra, hogy ne kerüljünk a közelébe, egyetlen csapás a kar
djától alaposan leszedi az életerőnket. Fussunk a szoba sarkába, ott tüzel
jünk rá addig, míg a közelünkbe nem ér, majd fussunk át a legtávolabbi sarokba.
Ezzel a módszerrel sérülés nélkül megúszhatjuk a kalandot. Egészen addig kell
ezt a játékot űznünk, míg meg nem szólal egy sziréna, melynek hangjára a s
zörnyeteg visszavonul. A lépcsőt elborító víz a távozása után gyorsan viss
zahúzódik, a szabaddá vált ajtón keresztül juthatunk ki ismét a szabadba.
Silent Hill
A térképet megnézve rájövünk, hogy teljesen új városnegyedben vagyunk, innen cs
ak néhány utcányira található a Rosewater park, ahová igyekszünk. Útközben ismé
t találkozunk a szőke kislánnyal, de megint nem sikerül vele értelmesen ko
mmunikálni. A parkban a volt feleség hasonmásába, Mariába botlunk. A lány rette
g az élőhalottaktól, ezért hozzánk csapódik. Vigyázzunk a testi épségére,
mert ha meghal, akkor nekünk is befellegzett. A park mellett a Lakeview hotel v
olt James és Mary kedvenc helye, ide azonban még nem tudunk eljutni, mivel a hi
dat valaki lerombolta. A híd mellett fekvő hullánál lévő üzenet a bow
lingterembe irányít minket. Itt ismét találkozhatunk Eddie-vel és a kislánnyal,
de a szöszke ismét egérutat nyer. Kövessük a lányt Mariával a bowlingterem mög
é, majd a sztriptízbáron keresztül jussunk el a kórházba.
A kórház
Vegyük fel a kórház térképét, majd menjünk fel a második emeletre. A női ö
ltözőben újabb fegyverrel gazdagodunk, a sörétes puska közelharcban kiváló
an alkalmazható, akár több ellenféllel szemben is. A puska mellett még egy játé
kmaci is található a szobában, ennek a karjából remek kis horgot bányászhatunk
ki. A férfi öltöző szekrényében lógó véres köpeny zsebében újabb kulcsot (
Examination Room Key) találunk, ez nyitja a vizsgálót az első emeleten. Az
orvosi pihenőben, a falon lévő üzenő táblán találunk egy kódot,
mely a számkóddal lezárt ajtót nyitja a harmadik emeleten (Easy, Normal: 7335,
Hard: 1328). A fénymásolóban újabb kulcsot találunk (Purple Bull Key), erre ké
sőbb lesz szükségünk. A második emeleten keressük meg a hármasszámú vizsgá
lót, s ott alaposan vegyük szemügyre az írógépet. A festékszalagról leolvashatu
nk egy új kódot (a kód minden játékban más), jegyezzük meg. Az M2-es szobában ú
jabb kulcsra bukkanhatunk (Lapis Eye Key)!
, tegyük zsebre. Az S3-as szobában Maria nem bírja tovább, teljesen kimerülten
ledől az ágyra. Hagyjuk nyugodtan pihenni, de előbb az éjjeliszekrény
ről vegyük fel a tetőkulcsot (Roof Key). Menjünk fel a tetőre, m
ajd örüljünk annak, hogy ép bőrrel m
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: veresi.topnet.ro)
|