1. |
re: Re[2]: guminyomas telen (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: okoskodas (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
Bikazas es kabelek (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
F1 (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
5. |
Bikazas es utoljara (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
akksik (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
7. |
muszertartot keresek (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Eredetisegvizsga (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
9. |
Hova a nagy menekules? (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
10. |
Nyitott es zart aramkor (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Re[2]: guminyomas telen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nah, megnyugodtam :)
Koszi!!!
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | Re: okoskodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> feszultseggel szamolva! Ekkora aramot atvezetni 6mm2-es kabelen
>> nem semmi!!! Minden bizonnyal trefabol keszitik az autok
>Pedig az olcso, mezei bikakabeleknek bizony nem nagyobb a
>keresztmetszete, aztan megis mukodnek...
Szerintem kevered a keresztmetszetet az atmerovel. A 6-os vezetek
atmeroje 2.7mm. Ilyen vekony bikakabelt nem gyartanak.
Egy 6-os rezvezeteket 20-30A-al celszeru terhelni.
A bikakabeleket tapasztalatom szerintem valami igen silany anyagbol
csinaljak, meg ha latszatra eleg vastag is tobbsegukkel keptelenseg
elinditani egy normalis dizelmotort. 50-es hegesztokabel + normalis
csipesz porgeti meg rendesen.
dn
|
+ - | Bikazas es kabelek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>> Pedig az olcso, mezei bikakabeleknek bizony nem nagyobb a
>> keresztmetszete, aztan megis mukodnek...
>-------
>Hat igen! Ezek a kabelek az olyan hiszekeny vasarloknak keszulnek
mint
>Te is.
Hogy a tenyeknel maradjunk. Mukodnek egy darabig.
Amig mondjuk a csipesz le nem esik roluk hirtelen.
De addig is amig hasznalod finomul melegszik. De akar le is olvadhat
rola a burkolat.
En hasznaltam olyat, ami hazilag lett csinalva megfelelo minosegu
vezetekbol, csak eppen a keresztmetszete volt alulmeretezve. Kb.
akkorara mint ami Csaba is emlitett. Ha mar fel percig kellett
inditozni akkor forro volt a kabel.
Ami azert nem mindegy.
Teeby
|
+ - | F1 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ti mit szoltok hozza, hogy Bernie papa elviszi Europabol a Forma1-et?
En is tudom, hogy az egesz a reklamokrol, meg az eladott reklamidokrol
es reklamfeluletekrol szol.
De azert megis...
Es vajon lesz helyette vami nemeztkozi kezdemenyezes?
Teeby
|
+ - | Bikazas es utoljara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Megkerdeztem ezugyben egy villamossagi szereol ismerosomet.
Aki azt mondta, hogy igen, okozhat kart a bikazas.
Foleg a generator diodasoraban, es a feszultsegszabalyozoban.
De ezen kivul szinte barhol, ahova a tularam eljut, es aztan a
megszunesekor megjelennek a "kis" csucsok az erzekeny alkatreszeken.
Reszemrol ennyi. Ugyanis ezt egy olyan szakember mondta, aki ert
hozza, es tapasztalata van benne.
Es miutan megtudtam a fizikai okat is, nagyjabol latom az elmeleti
azertokat.
Engem meggyozott.
Amugy tenyleg csak utana kellene gondolni egy kicsit. Legeloszor is
szamolasok nelkul, csakis annyit vegiggondolva, hogy milyen folyamatok
jelentkeznek. Utana pedig csak a folymatok eredmenyeit vizsgalva meg
mindig konkret szamadatok nelkul. Aztan el kell gondolkozni, ha a
konkret szamadot csak ekkorak, vagy csak egy kicsivel tobbek, az az
adott korulmenyek kozt hova vezethet.
Teeby
|
+ - | akksik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
van ket, nemtom-meg-mire-jo akksim. Az egyik egy kb. 2 eves Perion
(12V 55Ah) akksi. Majdnem egy evet allt, kiszerelve, szabad eg alatt. Kiszerele
s
elott full fel volt toltve. Kapcsain ma mert feszultseg: 8,5V
A masik egy Bosch Silver (12V 74Ah) teljesen gondozasmentes akksi. Kb. 2 eves,
kb. 1,5 evet allt, autoba szerelve, egy villogo led mindig ra volt
kotve. Kapcsain ma mert feszultseg: 2,3V :-(
Mindkettot probaltam egy orosz, szabalyozhato akksitoltovel tolteni,
muszer szerint egyik sem vett fel semmit. A tolto jo, epp most tolt
egy harmadik akksit.
A kerdesem: menthetoek ezek az akksik, vagy kuka (kornyezetunkert
aggodoknak: termeszetesen csak kepletesen kuka).
Van tovabba (4.) egy Global Power (12V 74Ah) akksim, ez kb. 1,5 eves,
autoba sosem hasznaltam (kb. 10-szer inditottam vele autot), muhelyben
taroltam (ami nem futott es telen minuszok vannak benne). Kapcsain ma
mert feszultseg: 10,64V Ezzel nincs is konkret problemam, csak az a
kerdesem, hogy teljes kapacitasanak eleresehez most hogyan toltsem
fel? Regeneralo toltes kell neki, vagy toltsem fel es kesz?
Valaszt koszi,
Ivicz Laszlo
|
+ - | muszertartot keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
keresek 3 db kis (52mm átm.) muszernek valo, muszerfalra szerelheto
tartot. Regebben a Conrad arult ilyet, de ma'ra ok sem :-( Ha valakinek
van otlete, kerem segitsen.
Feltettem ket eleg vacak minosegu kepet, de talan latszik
rajtuk, mire gondolok:
http://www.extra.hu/aczil/elso.jpg
http://www.extra.hu/aczil/masodik.jpg
Persze nem csak ilyen jo, hanem barmilyen, amibe belemegy 3 db.
52mm-es muszer, normalisan nez ki es onalloan megall a muszerfalon.
Elore is koszi minden epito hozzaszolast.
Ivicz Laszlo
|
+ - | re: Eredetisegvizsga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Meg tudna mondani valaki nekem , hogy mennyibe kerul
>kb. egy Honda 500-as motorkerekparnak az
>eredetisegvizsgaja ?
"eredetisegvizsgalat" helyett --> eredetvizsgalat
|
+ - | Hova a nagy menekules? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Hat igen! Ezek a kabelek az olyan hiszekeny vasarloknak
> keszulnek mint Te is. Ha valaha is kiprobaltal volna egy ilyen (
> olcso "gazdasagos" hiperben vasarolhato) kabelt nem irnal
> ilyeneket. Leirom mi tortenik az ilyen kabellel, ha teljesen
> lemerult akkut probalsz vele bikazni.
Kiprobaltam, igaz nem az osszes altalad ismert letezo es nem
letezo automarkan, de szinte minden sajat automon, tovabba a
csalad, es ismerosok kulonfele jarganyain is... Bizonyara rossz a
kabelem, mert az altalad vazolt szelsoseges jelensegek elmaradtak,
viszont mindig sikeres volt az inditas, es a kabelek es az
elektronikak is koszonik, jol vannak.
> Az "elso pillanatai" ugy 1,5-2perc. A szabvanyos toltofeszultseg
> 13,8-14,2V kozott van. ( nem tudom honnan szarmazik ez a 14,4V) A
> legtobb szabalyzo azonban terhelten a 14,0V-ot sem tudja tartani. A
A 14.4 V onnan szarmazik, hogy ez az a feszultseg, ami egy
teljesen toltott akkun is tartosan rajtamaradhat karosodas nelkul.
Eddig barmilyen kocsin mertem, erdekes modon pont ennyi volt,
ugyhogy igazan erdekelne, milyen szabvany irja elo a 13.8 - 14.2
voltot.
> teljesen lemerult akku azonban nem vesz fel egybol nagy aramot, azt a
> bikazo akku veszi fel, ezert folyik nagy aram a bikazo kabelen!! A
A szokasos eljaras az, hogy egy masik kocsival allnak az indulni
nem hajlando melle, es arrol bikaznak, jaro motor mellett. De
termeszetesen beszelhetunk a ritkabb esetrol is, amikor magaban
all a bikazo akku: ilyenkor valoban a beinditott kocsi generatora
fogja tolteni azt is.
> normal allapotu akku nagy teheles utan (inditozas) kepes 40-70Amper
> aramot felvenni, ez rovid ideig tarto folyamat, de ha ilyenkor szakitjak
Kepes, persze, de milyen feszultsegen, es meddig? Szereted
elfelejteni, hogy maximum 14.4 volt juthat ra...
> meg az aramkort akkor baj tortenhet. ( es valojaban mindossze errol szol
> a vita) A lemerult akku lassan veszi fel a toltoaramot.
Errol szol, valoban. Es senki nem vonta ketsegbe, hogy baj
torten_het_, csupan arrol probalunk meggyozni, hogy a tipikus
szituacioban a bikakabelen nem folyik akkora aram, mint ami miatt
aggodsz, raadasul az elektronika meretezve van tulfeszultsegek
elviselesere, mivel az autoban egyeb fogyasztokat is szokas ki-be
kapcsolni.
> Irtam kisbetuvel is, meg egyszer, de nem fogtad fel mirol is van szo.
> Most mar latom, ha szazszor irtam volna le akkor sem ertened. Azt hogy
> "ujra gondolni" menekulesi utnak szantam, de nem akarsz vele elni,
> hanem tovabb szajkozod ezeket a suletlensegeket.
Igazan kedves vagy, de nem nekem van szuksegem menekulesre, azt te
tetted meg egy kulon "kozlemenyben". Aki tudja, hogy mirol beszel,
az hajlando kerdesekre valaszolni, es ervelni, ha az allaspontja
nem vilagos valaki szamara.
> A bikazassal kapcsolatos "felvilagosito" tevekenyseget a mai nappal
> beszuntetem!!
> A "ketelkedoket" valoszinuleg tovabbra sem sikerul felvilagositani, a
> tobbieknek pedig tele lehet a toke mar vele.
Miert lenne? Aki szeretne megtudni, hogy is van ez az egesz, az
nyilvan szivesen olvas erdemi hozzaszolasokat. A vagdalkozas utani
gyava kimenekules nem tartozik ebbe a kategoriaba.
|
+ - | Nyitott es zart aramkor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nagyjabol van sejtesed a nyitott es a zart aramkor kulonbsege kozott??
> Rogeszmed ez a starter. Azt a kapcsolo levalasztja a halozatrol, akkor
> hogyan jut el az indukalodott fesz az elektronikahoz!?
Es arrol van sejtesed, hogy 100 amper nagysagrendu aramok eseten
hogy tortenik a levalasztas? Mivel az autokban nem specialis
kapcsolokat hasznalnak, ott bizony iv keletkezhet, amin vigan
vissza tud jutni az induktiv lokes...
Az elektronikat pedig erre meretezni kell, mert kulonben kinos
helyzetek allhatnanak elo...
|
|