1. |
eddig tartott (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
Porsche (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
3. |
volvo kerdes (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
4. |
re: Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: palyamatrica, rendorok (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | eddig tartott (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Mol nem aggódik az olaj miatt:
A Mol szerint nem teszi bizonytalanná a magyarországi kőolajellátást a Jukosz-ü
gy, amelyet a magyar olajtársaságnál egyelőre nem kommentáltak. A mára csődköze
lbe jutott Jukosz és a Mol egy éve kötött tízéves olajszállítási szerződést, am
elynek értelmében a tegnap több bank által is fizetésképtelennek nyilvánított o
rosz cég évi 7,2 millió tonna kőolajat szállít a Barátság kőolajvezetéken keres
ztül Magyarországra és Szlovákiába. A szállításokban egyelőre nincs fennakadás,
gondok legfeljebb nyár végén lehetnek, ha addig nem zárul le a Jukosz-ügy. (MH
, 13. old., NSZ, 5. old., NG 7., 8. old., VG 8. old.)
Drágul a gázolaj
Szerdától 3 forinttal, 221 forintra emeli a gázolaj árát a Mol Rt. A motorbenzi
n ára nem változik. (MH, 9. old., Nszab., 15. old.)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Szeretem ezt a kincstari optimizmust... Az olajellatassal nem lesz gond, csak m
ajd olyan dragan adjuk, hogy gyozzetek megvenni... :(((
Mas: (kicsit off) olvasgattam mindenfele ujsagot, es a kovetkezore bukkantam: a
z uj Airbus A380 (superjumbo, 555 ulessel, vegig emeletes) utasonkent 131km/gal
lon fogyasztast produkal. Az egy fore vetitve 3,43l/100km, mondjuk 850kmh sebes
segnel. Az en autom eszik 10 litert, vagyis a foldon, 85kmh sebesseggel mozogva
2,00l/100km egy fore eso fogyasztast produkal. Egy Ikarus ugyanezzel a sebesse
ggel eszik mondjuk 25 litert 45 fore, vagyis 0,55l/100km az egy fore eso fogyas
ztasa negyede az autoenak. A vonatet nem tudom, de erdekes kerdes, hogy akkor m
elyik is a kornyezetbarat, vagy a "takarekos" eszkoz a kozlekedesre...
Ugyanez a repulo 523kg tomeget jelent utasonkent (290 tonna teljes suly), megis
nulla passziv biztonsagot garantal (=a legkisebb balesetnel is pozdorjava tori
k). Egy otcsillagos NCAP-auto utasonkent csak 300kilo, megis eleg komoly (-nak
tuno) eselyunk van benne a tulelesre...
Erdekes
Fogash
|
+ - | Porsche (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash:
>a Porsche most kulon ceg, vagy a VW birodalom
>resze?
Egyik sem. A Porsche reszvenyek megoszlasa manapsag:
50% Porsche es Piech csalad tulajdona
25% maganbefekteto
25% ceges befektetok
Vagyis a Piech csalad (VW tulajdonos) birtokol
reszvenyeket a Porsche-ban is, de itt nem tobbsegi
tulajdonos. Mivel a Piech csalad mindket autogyarto
cegben fo reszvenyes, igy ertheto, hogy miert is
mukodik annyira jol a ket ceg egymassal.
A Volkswagen birodalom resze:
- VW-csoport (Volkswagen szemelyautok, Skoda, Bentley, Bugatti)
- Audi-csoport (Audi, Seat, Lamborghini)
- Kereskedelmi autok (teherszallitok)
udv: Aleox
|
+ - | volvo kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bar megfogadtam, hogy a kovetkezo auto nem volvo lesz :-), de lehet
hogy megis.
A kinezett aldozat egy 97-es S70 SE 2 literes benzinmotorral
(automata).
Tud valaki mondani vmit rola (jot vagy rosszat) ?
A'kos
--
Ákos Szalay
|
+ - | re: Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
listwriter@.... cim mogul irja valaki:
> Bazzeg en havonta jarok ki, gyere es szed le a szelvedomrol azt
> a 20-at, fizetek egy lada sort
A szelvedon hagyott lejart matricaval ugy vagyok, mint ha a
homlokomon gyujtenem a szaros klozetpapirt. Mi inspiral valakit
arra, hogy meghagyja es melle ragassza a frisset. Arulja el aki
tudja, ne haljak meg nagyon hulyen.
Lehet vele viritani, vagy egyeb haszna van ? Vagy csak olyanok
gyujtik, akik amugy ilyen beszolasokkal is egetik magukat ?
> Unatkozol, hogy ilyen baromsagokat irkalsz
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Kerdesem az autoscegeknel dolgozo gurukhoz, hogy valoban igy van-e s
> ha igen, akkor Mo.-n miert ragaszkodnak meg mindig a motorszamhoz s
> miert rohangalhatok most a KF-hez motorkod megallapitasra. (Ami
> allitolag gyorsan megvan, de akkor is ramegy 3-4 oram...)
---------
Igen, igy van. 2002 januar 1.-tol megszunt a motorszam nyilvantartas,
persze ez is "magyar modon" tortent. Amelyik motoron olvashato a szam
azt kotelezoen nyilvantartjak, amelyiken nem olvashato arra nem kell.(
megszunt az AF-es motorszam is) A kodra azert van szukseg, mert
azonositani kell valamibol a motor fajtajat, hengerurtartalmat,
kornyezetvedelmi minositeset. Ezekre szukseg van a kotelezo
biztositashoz, az atiraskor, a sulyadohoz, stb.
Egyebkent a beutott szamok is sokszor olvashatatlanok 5-8 ev utan, nem
beszelve a francia autok szegecselt alu tablajarol, ami tobbnyire elveszik.
Ha a forgalmiban csak a kod van beirva, akkor tipusazonos, szam nelkuli
motort
barmikor lehet benne cserelni minden procedura nelkul, mig akinek szam
is van, az maszkalhat az atiras miatt egy csomot ( forgalmi, torzskonyv
csere) es raadasul eredetiseg vizsgalatot is kell csinaltatnia. (
valamennyi haracs ebbol is osszejon)
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> > az al?bbiakat ?rta a k?vetkezo ?zenetben
> news: ...
>> nehany helyen kamera figyel. Mellesleg az osztrak matricat segedeszkoz
>> nelkul le lehet szedni egy darabban, raadasul ragaszto sem marad az uvegen
>> (legalabbis a heti matricanal)... Amugy meg a nemet nyelvteruleten az
> Bazzeg en havonta jarok ki, gyere es szed le a szelvedomrol azt a 20-at,
> fizetek egy lada sort
nem tom mit tudtok a matrinyaval szenvedni, meg a magyart is le lehet
szedni, csak megfeleloen kell felragasztani. en ugy szoktam mindegyiket,
akar kufodi, akar hazankfija, h a polomra ragasztom vagy a farmeromra
vagy pulcsimra nehanyszor, amig megyek az autohoz, es behajtom a szelet,
ill. raragasztom a felesleges haromszogeket az aljara, es ott nem fog a
szelvedore tapadni, jo lesz kapaszkodonak.
ennyi. csokolom
h
|
+ - | Re: Eredetvizsga, motorszam helyett motorkod (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> A helyebe egy Pug206 lep, aminek egyetlen elonye, hogy nem en veszem bele a
> benzint.
> Nem tudtok valahol egy ilyen matricat: "Ez csak ceges auto, magamtol sosem
> vennek ilyet" ? A par nap mulva kovetkezo beszamolo alapjan latni fogjatok,
> miert is akarom ezt raragasztani. :))
igen, kivancsian varjuk. eloszor egy keccazhatot akartam az asszonynak
venni, ill. o ragaszkodott volna hozza, mivel _nagyon szep_ (ertsd jol
megy a cipojehez :)), de aztan egy bravo mellett dontottunk (..tem :)).
azota hallottam innen-onnanh, a 206-okkal eleg sok problema van, de semmi
konkretum.
homer
|
+ - | Re: palyamatrica, rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Reggelente a Lurdy-nal eleg erdekes szokott lenni a
> Mester utcabol deli iranybol balra kanyarodni. Benn
> a Gubacsi utnal all a sor vege. Ugyes emberek azt
> csinaljak, hogy a korutrol a Lagymanyosi felol jobbra
> indexelnek, aztan ahelyett hogy lekanyarodnanak,
> befordulnak a pirosnal varakozok ele a zebran, es igy
> a kovetkezo zoldnel elsokent lohetnek ki. Ma peldaul
meg meg mast is ;) pl. a gubacsin tovabbmennek ki a korutig, ott vissza a
benzinkutnal, es az meg csak hagyjan, hogy a kut mogott besorol a hidrol
lejovo savba, de ujabban mar siman atmegy a kuton, es ahol csak behajtani
lehetne a kutra, ott mennek ki, masodik savot kepezve a hidrol lehajtok
mellett, gyakorlatilag a szembejovo savban! a megramenosebbek pedig csak
nemes egyszeruseggel a kut gubacsi ut feloli reszen egyszeruen athajtanak
a gyepen es a jardan, es beallnak a sorba a lampanal :(
|
|