Kedves Lista!
1/ Egy ismétlõdõ kelta mítosz-motívum,
2/ egy egyiptológiai kronológiai részlet, és
3/ egy modernkori hipotézis
között kívánok logikai párhuzamot vonni.
1/ A Spektrumon nemrég lement Kelta mítoszok c. sorozat szerint a
kelta mitológia tele van olyan részletekkel, hogy pl.: egy ember betért
egy barlangba, a saját idõérzékelése számára csak néhány percre, ám
amikor kijött, a kinti világban 90 év telt el, és a hajdani ismerõsei közül
már csak néhány élt, az is aggastyán vagy matróna volt. Ha hagyjuk,
hogy megihlessen bennünket az ilyen sztorikról szóló mítosz-részletek
tömkelege, akkor a Fókuszban és a Hírekben elemzett sok-sok eltûnés
talán akár valami ilyesmi is lehetne. Na de térjünk vissza a jelenbe és
táncoljunk vissza a Tudomány kályhájához.
2/ Megy a Duna TV-n René Friedman és Vivian Davis 5 részes filmje
EgyipTOM történetérõl. (-Vivian Davis a "keeper of Egyptian antiquities"
a British Museum-ban.-) Az egyiptológiának megvan a maga
tudományos kronológiája, amelyben nem kételkedem. Azonban a Bibliát
olvasva szintén nem kételkedtem az ott olvasható évszámokban, és
hát akadnak érdekes részletek a párhuzamokban. Pl. a Kánaánból
Egyiptomot 100 évre meghódító hükszoszok után jön az a Ramszesz,
amely alatt a Kivonulásnak meg kellett történnie, ám az ószövetségi (-
szintén nem kevésbé tudományos-) kronológia szerint Izrael már a
Friedman-Davis kronológia szerinti hüxosz hódítások ELÕTT kint van
Kánaánban. Hát ez nem semmi! Mondjuk az a szögedi gyors, amely
csak 2003 márciusában fog elindulni a Nyugatiból, az ugyancsak 2003
január akárhányadikán már meg is érkezett Szögedre. Sõt, a rajta ülõ
emberek Szegeden már el is költötték a március elején felvett február
havi fizetésüket, amelyet pedig a Nyugati Pu. nézõpontja szerint még
fel sem vettek, hisz még csak eztán fognak érte robotolni. A történelem
tele van ilyen dolgokkal, különösen az ókori történelem. Mielõtt
áttérünk a logikai egyenletünk harmadik komponensére, emlékezzünk
meg róla, hogy a kelta csávó betért a Barlangba, az akkori Fókuszban
elsiratták, majd amikor kijött, akkorra a szülei és nagyszülei már rég
halottak voltak, egyedül a húga élt 90 évesen, amellyel az anyja terhes
volt, amikor elment barlangászni. Az Illig féle "Lenyúlt 300 év"
problémájáról se feledkezzünk meg. Arról se feledkezzünk meg, hogy a
kelták világában mindennapos volt a druidák ténykedése. Ma is élõ
jelenség, hogy egy történész, vagy lelkész a saját kutatásaiban eljut a
druidákig, el is kezdi kutatni a dolgaikat, egyszer csak kijelenti,
hogy "csókolom, mától kezdve druida vagyok...."
3/ Se kiegészítés, se vétó nem érkezett arra a hipotézisemre,
amellyel az ún. spontán öngyulladások titkának hipotetikus ill. logikai
egyenlet-szerû megfejtésére tettem kísérletet. Ennek az a lényege,
hogy a magas érzelmi intenzitású vita-modellek egy kis részében
megjelenik az a motívum, hogy az egyik félnek sikerül a makacs
szeretet-buzgósággal licitálnia, ám a partnere gyûlölet-buzgósággal
licitál. Egyik sem tudja magával rántani a másikat a saját stílusába, ám
a licit folytatódik. A megtörtént emberi spontán öngyulladások százalék-
aránya nagyjából annyi a populációban, amekkora ezeknek a
modelleknek az aránya lehet. És most ne feledjük a térben nem, ám az
idõben alaposan eltévedt kelta kamaszt, és a pre-hükszosz poszt-
hükszosz (-Illig-) típusú kronológiai bukfenceket, amelyekkel tele van a
tudományos történelem-kutatás.
Nem oktrojálom, csak összehasonlítási alapnak kínálom fel azt a
munkahipotézist, hogy a 3-as típusú tömeges méretû, társadalmi
kommunikáció okozhat olyan tér-ugrásokat, tér-idõ-szingularitásokat,
amely ugyancsak tömegesen az 1-es típusú anomáliákhoz vezet fizikai
síkon is, és ebbõl lesznek a történészek 2-es típusú dilemmái. Freud
írja Mózesrõl szóló könyvében, hogy a léviták (-akiknek a Beavatást
tartotta a pusztában-) állandóan meg akarták ölni õt. Az
Ószövetségben is jelen van az a motívum, amit én imént a 3-as típusú
modellel ábrázoltam, nevezetesen, hogy Mózes szeretet-buzgósági
licitje szemben áll a népbõl önmagukat vezetõnek megtenni próbálkozó
emberek gyûlölet-buzgóságával. Noha Mózes egyedül van, emezek
meg sokan, rendre mégis az ilyenek húzzák a rövidebbet. Tehát
könnyen elõfordulhat, hogy Mózes a kelta kamasz mintájára csak félig
itta ki a kupát ebéd közben, felkelt a palotája asztalától, kivezette
Izraelt, egy más idõ-matematika szerint gyártotta a gyerekeket, majd
negyven évig Beavatást tartott nekik, végül a Biblia szerint beledõlt a
felhõbe, ahová csak Józsué kísérhette el...... Ekkor az egyiptomi
nézõpontból 5 percnyi szünet után teljesen kiitta a kupát, illedelmesen
megtörölte a száját, és folytatta az egyipTOMI belpolitikát Totmeszesz-
ként, Rámszesz-ként, azaz Tut-Mózisz-ként (Mózes-ként) vagy Rá-
Mózesként (-Ramszesz-).
A Bibliában elõbb Áron megy fel egy hegyre, ahonnan eltûnik, majd
Mózes is ugyanígy tûnik el. Hiába no, az otthoni teendõkbõl egy Rá-
vagy Tut-mszesz nem hiányozhat, mert a végén még kõbe vésik, hogy
sokat hiányzott, és akkor az Illig féle történészek még rájönnének,
hogy nem csak tradicionális kronológiai párhuzamok léteznek, hanem
szingulárisok is. Mózes tehát a poszt-hükszoszi idõkbõl a pre-hükszoszi
idõkbe teleportálta Izraelt, hogy majd csak az akkori viszonylagos
jövõben regenerálódjon az eredeti tér-idõ szinkron más népekkel. A
történészek meg csak meresztik a szemüket....
Amúgy Izrael történelme tele van prófétákkal, és tér-idõ-
szingularitásokkal. Pl. Izajás (-Károli fordításban Ézsaiás-) próféta egyik
húzása nyomán úgy eltûnik az asszír sereg, mint az aranyóra 45-ben,
vagy a pénztárca a 4-es villamoson.
Ha már a spontán öngyulladás tüzénél tartunk, nos Illés körül sorra
meggyulladnak az elfogására küldött katonák az Ószöv/Királyok
Második Könyvének elején írt történet szerint. Végül Illés tüzes
szekéren távozik a Jövõbe......, vagy éppen EgyipTOMba, amely a
múltba és jövõbe küldözgeti hol a saját fõszereplõit, hol a fõszereplõk
mellékszereplõinek tömegeit. Ez fizikailag úgy lehetséges, hogy a
miénkével mindenben megegyezõ Föld, vagy Föld-Bolygók van(-nak-)
az Univerzumban, és ott a különféle idõágak szerint hol leckéztetjük
Lucifer Istennõt, hol meg a donorai vagyunk.
A tudatossági evolúcióban napjainkban értek be egyre nagyobb
létszámban (-hamarosan akár tömegesen is-) azok a kommunikációs
modellek az egyszerûbb emberek között is, amelyeket az ókorban csak
a próféták és mitológiai félistenek alkalmaztak a partnereikkel és a
hallgatóságukkal szemben. (-Illetve a kelta mitológia tanúsága szerint
a druidák is.-) Tehát ugyanez a jelenség napjainkban
igencsak "fenyeget", vagy éppen megnyugtat.........
Ha Mózisz (Tut-, vagy Rá-) nem csinálta volna meg ezt a térbeni és
idõbeni megosztást, akkor a létrejött ellenkezõ elõjelû buzgósági licit-
modellek spontán öngyulladásaiban EgyipTOM igencsak
visszahullhatott volna a Káoszba, amelybõl kiemelkedve a saját
történelmi feljegyzései szerint megszületett.
Lehet, hogy én ezt a jelen levelet csak a jövõben fogom megírni, vagy
egy még távolabbi nézõpontból szemlélve a még távolabbi jövõben
írtam meg, ám ti mégis elolvastátok itt, a múltban.
A lehetõ legeslegjobbakat mindenkinek!
TOMI az egyipTOMI
|