Szia Peter,
Hosszu ido utan kitapasztaltam, hogy a kocsinak a legjobban a JET (conoco
lanc) kut benzinje tetszik, es itt a legolcsobb is. Pozsonyban van ket
kutjuk, en a Slovnaftinal szoktam tankolni, ajanlom oket. Vot egy globalis
teszt is a minosegrol, ok vegeztek az elso helyen. A 95-os 35,5 szlovak
korona, mig mashol 37,9 korona. A kerdesed masik felere sajnos nem tudom a
valasz, de mindenesetre teletank, az biztos :o)
ESSO benzinje es a Shell benzinje is jo helyen vegzett, semmikeppen sem
ajanlom a Jurki nevu kutakat..... (maganvelemeny)
Jo autozast, sok gondmentes kilometert!
-=cetrix=-
Skoda Favorit 1,3i 1994
e-mail:
|
Kedves Listatarsak,
Skoda Feliciahoz generator elso pajzsot keresek. A szerelok szettortek
az eredetit, csak ugy tudtak szetszedni a szerkezetet.
A pajzstoro"k 23 ezerert(!) hoznanak 3 het alatt, markaszerviz
Sopronban
9100FT-ert hoz bizonytalan ido alatt. Bontoban nagyon ritka,
esetleg ha tudna valaki helyet, ahol erdemes megkerdezni, nagyon
megkoszonnem.
'98-as benzines, injetoros
A motorszam TMBEFF654X7073112,
A generator szamai: WG6 CZ 14V 90A, 443 113 516 591
Koszonettel, Jozsi
|
Szaisztok!
Szelac kerdezte:
: Rovidesen mennem kell Nemetorszgba es azt szeretnem megtudni, hogy :
: milyen dolgokra kell figyelnem a kozlekedesben ami elter a hazai
: megszokastol, illetve a hazai kozlekedesi szabalyoktol.
Attol fugg, merre jarsz. Kisvarosokban viszonylag nyugis a kozlekedes, nem
kell 20 cm kovetesi tavolsagot tartani ahhoz, hogy ne vagjon be eled 3
auto (nagyvaros mas tema). Ketsavos autopalyan szepen kihuzodik mindenki
jobbra (ha lehet), ennel tobb sav eseten mindenkinek e'ves berlete van a
belso ill. a kozepso savra. Ha 200-zal haladsz, meg mindig szep szamban
jonnek nalad gyorsabbak, surun kell a tukorbe pillantani. Ajanlott utazasi
nap a vasarnap (0 kamionforgalom). Az autoradiok utjelenteseit kornyektol
fuggoen kell ertelmezni: bajor radioadok "2..3km Stau" -ja azt jelenti,
hogy 80..100-zal lehet haladni (A9/A93/A96/A99 -es tapasztalatok).
Keletnemet teruleteken ez 20 perc megallast jelent.
Eltero szabaly a piros lampak bellett folszerelt "zold nyil" [kb. 20x20
cm-es fekete negyzeten zold, jobbra mutato nyil]. Ez azt jelenti, hogy ha
piros a lampa, jobbra kanyarodhatsz, de csak ugy, mintha STOP-tablad lenne
(meg kell allni!) es az osszes tobbi ellenfelnek semmilyen tablaja
nincsen (azaz a szembol jovo balra nagyivben kanyarodonak is meg kell
adni az elsobbseget, meg a vilag osszes gyalogosanak is).
Zebranal a budapesti folklorral ellentetben meg kell allni, mert hogy a
gyalogos le fog lepni, az hetszentseg. Szintugy, hogy az elotted halado
auto meg fog allni a gyalogosnak.
Lako- es pihenoovezetben a magyar 20km/h-val szemben csak lepesben
haladhatsz (7km/h, neha radaroznak).
A keresztezodes onmagaban de jure nem old fol tablakat (falu kozepen
kitett 40-es tablat 3 keresztezodessel kesobb a falu vegen oldanak fol).
Erdekes modon bizonyos helyeken viszont minden keresztezodes utan ujra
kiteszik a tablat. (Logikat meg nem talaltam benne.)
Ha tilto tablat veszelyt jelzo tablaval egy oszlopra raknak, akkor a
veszely elmultaval automatikusan megszunik a sebessegkorlatozas is
(orszaguton eles kanyar tabla + 70-es korlatozas = a kanyar utan ujra 100
a megengedett).
Ha minden igaz, akkor kulfoldieket helyszini birsagnal a nemet tarifa
duplajara buntetik, ha a kihagas olyan, hogy egy nemetet buntetopontokkal
is sujtananak (buntetopont helyett dupla sap). Ilyenkor a helyszini birsag
tenyleg helyszini keszpenzbirsag, semmi csekk, meg "majd atutalom
otthonrol". Konkluzio: be kell tartani a szabalyokat. ;-)
Alkoholt inni nem erdemes a 0,5 ezrelekes hatar dacara. Van ugyanis egy
kevesbe ismert, 0,3 ezrelekes hatar is. Efolott balesetnel mindenkeppen
reszben hibas leszel, mert szandekosan lerontottad a reakciokepessegedet.
Szintugy, ha a yard leint, mert szlalomozol, es megszondaztat, 0,3 ezrelek
folott reszegnek minosulsz. (Ha 0,5 ezrelekkel leintenek altalanos
kozlekedesi ellenorzes kereteben, de nem szlalomoztal, akkor de jure nem
vagy reszeg.)
Udv,
marky
|