Sziasztok!
Bar mar reg nem jartam itt a listan, most kuldenek nektek egy interjut, amit
a Hix Auto listara irtam. A tema azonban kicsit agykontrollos is, de azt
hiszem szamotokra nem kell kulon alahuznom ezeket a reszeket.
Udvozlettel: Sas
*** Sziasztok!
Sikerult egy feloras telefoninterjut keszitenem egy olyan holggyel, aki
szandekan kivul atelte az autoval vizbeeses izgalmas kalandjait. Ime a
tortenet:
1976 augusztus 22.-et jegyeztek a naptarak. Egy borongos vasarnap delutan
erkezik a fiatal hazaspar negy utassal a kocsiban a mohacsi komphoz. Az auto
egy uj piros 1200-es Zsiguli, az eskuvon kapott penzbol vettek. Az utasok
nagyon helyesen kiszalltak a kocsibol es az ifju feleseg vallalkozik a
kompra felhajtasra.
Fontos az idopont - 1976! Ekkor Mohacsnal egy regi motoros hajo vontatta
jarmukomp kozlekedett es a parti lehajto nagyon meredek volt. Ezen a
delutanon pedig alacsony volt a Duna vizallasa, igy a meredek lehajto aljan
varakozott a komp.
A Zsiguli elott egy Barkaz hajtott fel a kompra, es amint felert, kicsit
felbillent a komp also szele. Soforunk megijedve a magas padkatol gazt
adott, hogy felugorjon a kocsi (egyesben volt).
A kocsi fel is ugrott, azonban hirtelen celba vette a Barkaz hatuljat.
Soforunk megijedt es megprobalta oldalra kormanyozni a kocsit, de az
ijedsegtol mar a gazpedalon maradt a laba.
A komp oldalan ugyan volt nemi korlatkent szolgalo vascso, de ez nem volt
rogzitve. A kocsi utasaval egyutt a komp tuloldalan a vizbe pottyant. Egy
pillanatig csend kovetkezett.
A Duna itt kilenc meter mely es eros orvenyek vannak. A foszereplonknek
hirtelen csak az jutott az eszebe, hogy: "en tudok uszni, en tudok uszni!" A
viz homersekletet nem is erezte. Elkezdte nyitogatni az ajtot, amit csak
resekre sikerult megmozditania. Mar a melleig ert a viz, amikor vegre
kinyilt az ajto. Azonnal jott kifele belole es a kovetkezo pillanatban a
melybe sullyedt az auto. Hosunk kabatban es nehez cipoben elkezdett uszni a
part fele. Ekkor kaptak eszbe a hajon allok. A motoros vontatorol egy
mentoovet dobtak neki, amit meg is fogott, de a huzasnal elszakadt a kotel.
Ugyanolyan ocska volt, mint a komp es a vontatohajo.
De innen mar "minden jo, ha vege jo" - legalabb volt mibe kapaszkodni es
vegul partot erni vele.
Kimaszni mar segitettek es egy mento bevitte a korhazba. Ekkor kezdett
hosunk kimerulni es helyzet komolysagatol remegni. Aznap este ugy emlekszik
semmit nem aludt, bar az ismerosei szerint kiabalt almaban.
Es ha valaki elerzekenyult volna, akkor a rendorok biztos nem. 1200Ft-ra
megbuntettek, mert veszelyeztette a testi epseget :-). A kocsit ket nap
mulva talaltak meg a nehezbuvarok, 200m-rel lejjebb. Teteje behorpadva,
uvegek kitorve. De egy hosunk szamara fontos kep es a gyerek mackoja benne
voltak!
A kocsit kiszaritottak, megjavitottak es meg sokaig hasznaltak orommel. Az
eset nagy port vert fel, ujsag, radio foglakozott vele. Tobbek kozott ennek
is koszonheto volt, hogy a lejarot ujraepitettek es a kompot kicsereltek.
A telefonbeszelgetest azzal a gondolattal fejeztuk be, hogy sokunk eleteben
vannak olyan pillanatok, amikor bizonyosak vagyunk benne, hogy egy Orangyal
vigyazott rank. Ilyen pillanat volt ez a vasarnap delutan is.
Koszonom az interjut! - Udvozlettel: Sas
***
|