Sziasztok,
> Az olaj gyartok ugy hirdettek a szintetikus
> olajaikat, hogy azzal az asvanyihoz kepest ketszer annyit lehet menni.
Nekem a szerelom anno azt mondta, hogy olajat ket okbol kell
cserelni. Egyreszt bomlik idovel (ezen segit a szintetikus), masreszt
egy ido utan tul koszos lesz (olajszuro se szur mindent). Az en
motoromra (elso sorozat Mazda 323, 1.6i) azt mondta, hogy itt az
utobbi a problema, ezert csereljem csak surun es *NE* vegyek
meg felszintetikust se, mert minek. Hozzateszem, hogy semmilyen
iranyban nem volt erdekelve, olajcserere a 'Jiffy Lube' cimu
ceghez jartam (Mobil olajat tettek bele). Annyit tanacsolt, hogy
ne 10W30, hanem 10W40 olajat tetessek a kocsiba.
Hogy mennyire specialis volt a motorom, nem tudom. Nyilvan a kora
is bejatszott (vegul 160 ezer merfoldnel adtuk el a kocsit). Szoval
en nem adnek altalanos tanacsot, hogy eleg a 30 ezres csere. Van ahol
eleg, van ahol nem. Szerintem nincs altalanos szabaly.
Gyula
|
Sziasztok HIX-esek!
Lenne egy nagyon nagy kerdesem. Adott egy 92-es Ford transit ami
jelenleg 6 szemelyes szemelyautonak van vizsgaztatva. Mivel
juniusban lejar a muszakija, szeretnem boviteni 9 szemelyesre. Az
lenne a kerdesem, hogy ha ilyen valtoztatasokat eszkozlok egy
jarmuvon, akkor mindenkeppen a KPM-hez kell mennem muszakira?
Estleg tud valaki olyan cimet ahol ezeknek az autoknak a reszletes
muszaki leirasa talalhato, ugyanis nem tudom hova lehetne pontosan
lefogatni a 3-dik ulessort. Elore is koszonom az otleteket. Pepe
|
Szeva Zoli
Nekunk egyszer talalkoznunk is kellene, most ha mar Aradon
dolgozom....
A vonohorog szerintem ha paszol az autod tipusahoz akkor bontobol is
jo. Amugy is "omologalni" kellene a RAR-nal. Akkortol fogva biztosan
kozlekedhetsz vele. Igaz, ez a resze penzbe kerul.
Amennyiben en tudom, mar a regi autokkal kezdve a vonohorgoknak vannak
specialisan kialakitott felfogasi pontjaik az alvaz hatso reszen.
tanal ha magmondod milyen autod van, valaki tud segiteni hogy hol
keresd oket...
Udv,
Szabi
Renault Megane II Estate 1.9dci
Seat Ibiza II 1.4i
|