1. |
Re: ABS (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: hullajelolt temetoszokevenyek (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: ABS (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
4. |
va: hullajelolt temetoszokevenyek (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: blablabla (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (#1590) (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
7. |
mit is javasoltok 3 m FT-ig? (mind) |
82 sor |
(cikkei) |
8. |
Szallitas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
M1-M3 matrica (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
10. |
pajero hatso ules (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
11. |
vegyes (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
12. |
Uj auto + M3-as kanyar (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Mit lehet tenni? (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Vili kepek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
15. |
zummer (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
16. |
empatia (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
17. |
ABS (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
18. |
matrica (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
19. |
aquaplaning (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
20. |
Dedra (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
21. |
Corsa klima (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
22. |
radio (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
23. |
felirat (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: benzin (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: sztereotipiak (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Sziasztok, (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
27. |
ABS az XM-en (mind) |
116 sor |
(cikkei) |
28. |
Arpi story (reszben OFF, bar autos tortenet) (mind) |
107 sor |
(cikkei) |
29. |
Ne mergelodj (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
30. |
Punto lampa (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
31. |
Jeep Cherokee (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
32. |
Autoar katalogus (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
33. |
volvo 740D (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
34. |
Re: mellenyultal (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
35. |
Re: hullajelolt temetoszokevenyek (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
36. |
Re: Lancia Kappa (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
37. |
Re: Lancia Kappa (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
38. |
Valasz: Re: ABS, M1-M3 matricak *** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
39. |
Valasz: kihangosito atszereles*** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
40. |
Valasz: Assistance *** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
41. |
Valasz: gond van az izzokkal*** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
42. |
RE: hidrotoke (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
43. |
Re: Fabia, gond van az izzokkal (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
44. |
Re: va: blablabla (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
45. |
Hidrotoke (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
46. |
Benzin (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
>[ABS]: En ugy tudtam, hogy az ABS a kerek lassulasat meri, ha az
>gyanusan jol lassul, akkor azt mondja, hogy a kerek megcsuszott, ilyenkor
>visszavesz a fekerobol (ez a kattogas ABS-nel), majd ezt ismetli vegtelensegig
.
Jol tudod. Durvan ennyi (:-).
>Allitolag pont e miatt kezdeti ABS-ek szaggatott guminyomot hagytak
>maguk utan (kicsitt halvanyabbat azert).
Igen, mert azok tudtommal meg egy-egy pillanatra allora fekeztek a
kereket.
>Ha ez tenyleg igy van, akkor az ABS *minden* utviszony mellett az
>elmeleti maximum *kozeleben*, de azt sosem elerve fekez. Igy
>*elmeletileg* lehett jobban fekezni ABS nelkul, de ember szerintem
>kevesen tudjak ezt valos eletben megtenni.
>Egy nagy kivetel persz van: vastag ho illetve jeg. Ekkor jobb, ha
>csuszik a kerek.
...meg mely sar, suppedos homok vagy laza talaj. A jegre nem eskuszom
meg, tukorjegen ugyan meg nem probaltam ABS-es jarmuvet, a legkisebb
tapadasi tenyezoju ut az 0,08-as volt, a sikositott probapalyan
jegkasa + viz kevereke volt (terdig ero minuszokban mertunk, es a
ralocsolt viz lassan lefagyott a feluletre, a jarmu kereke feltorte,
az ujabb locsolasnal a ketto keveredett), es ott meg ABS-sel jobb
lassulasokat mertunk, mint anelkul allo kerekekkel csuszva.
>Ho eseten azert, mert a ho 'tolasa' is sok energiat nyel el,
Erre a ho/sar/homok es tarsai utakra regebb volt nemely ABS-eknek un.
terepkapcsoloja, amit bekapcsolva durvabb lett a szabalyozas, engedte
meg-megcsuszni a kereket.
>jeg eseten meg az ABS nem tud olyan gyenge fekerore szabalyozni,
>hogy a kerek ne csusszon meg, igy gyakorlatilag kikapcsolja a feket.
Ld. feljebb!
>Ennel az is jobb, ha blokkol a kerek. Tudtommal ujabb ABS-ek mar
>bizonyos sebesseg alatt kikapcsolnak. Ami megoldja a ho/jeg problemat, nem jeg
>eseten meg kit erdekel (10 km/h-nal akar blokkolhat is a kerek, le van
>tojva).
Lehet, hogy veletlen, de pont eltalaltad (:-). 10 km/h alatt
blokkolhatnak a kerekek.
>Amit nem tudok, az az, hogy tipikusan hany kereken van lassulas
>erzekelo (mintha remlene 3: elso kerekek kulon, hatso egyutt) illetve mi van
>szablyozva. Jozan paraszti esz azt mondana, hogy ket fuggetlen kor
>van (elso/hatso), ezeket kulon szabalyozza. Gondolom aszimetrikus
>(jobb/bal) fekero nem igazan jo otlet.
Ket elterjedt rendszer van:
- 4S/3M (4 szenzor 3 modulator/ABS szelep/): Mind a negy kereken van
jelado, a ket elso kerek kulon, a ket hatso pedig egy ABS szeleppel
van szabalyozva.
- 4S/4M (4 szenzor 4 modulator): Mind a negy kereken van jelado, mind
a negy kerek kulon ABS szeleppel van szabalyozva.
4S/3M szgk.-nal es talan tgk.-nal fordul elo (bar ez utobbira nem
eskuszom meg), buszon eddig meg csak 4S/4M-es rendszert lattam.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | Re: hullajelolt temetoszokevenyek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
>Noooooormaaaaaalis??? Mit gondolsz, a cukorbetegeknek miert
>veszik el a jogositvanyat?
Errol eddig nem is hallottam. Nagybatyam cukorbeteg, aztan van
jogositvanya, A-tol E-ig minden kategoriara. PAV-ja meg a szukseges
eu. kategoriaja nincs, de urvezetokent vezethet. Azt sem ertem, hogy
mennyivel veszelyesebb egy cukorbeteg az uton, mint egy suket vagy
mozgaskorlatozott ember.
A melyik laba nem birja temahoz annyit, hogy anyam mozgaskorlatozott,
csipoficama miatt a bal laba nem nagyon birja a strapat, 15x cm
alacsony, ehhez kepest siman elvan az 1200-es Ladajaval, pedig az nem
a legkonnyebben kezelheto auto ilyen szempontbol. Tobb mint 20 eve van
jogsija, ebbol ketszer volt balesete. Egyszer fouton haladt, amikor
valaki egy melklekutcabol fektavon belul kijott ele, masodszor a
mellette levo nem vette eszre, es savvaltas kozben fellokte a jardara.
>Az osszes gondjaval egyutt egy kicsit sajnalom, de azert, mert o beteg,
>engem egeszsegest (+ a csaladomat, a barataimat, a felebarataimat, kutyamat,
>macskamat, ingo es ingatlan vagyontargyaimat) NE VESZELYEZTESSE
>azzal, hogy nem bir a fekre lepni!!!
Ehhez a velemenyhez majd akkor csatlakozom, ha baleseti
statisztikakban a mozgaskorlatozottak atveszik a vezeto helyet az
onjelolt Fittipaldiktol es ittas vezetoktol.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | Re: ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
>>Tehat a negy jelado adataibol biztosan meg tudja allapitani az auto
>>valodi sebesseget? Mit ertek felre?
>semmit. Veszi a 4 kerek jelet, es azt figyeli. Ha hirtelen nyomsz egy
>nagy satut (mind a 4 kerek egyidejuleg allora fekezodik), akkor ket dolog
>tortenik:
>1.) a mikroprofesszornak feltunik, hogy differencialisan kis ido
>alatt minden kereken nagy (hatarerteknel nagyobb) sebessegvaltozas tortent,
>gond lehet. A tureshatar programozott, mittudomen 20kmh/millisec (csak
>exhas ertek!) mindenkeppen blokkolast jelent, oldani kell a feket!
Valamikor en is igy hittem, de ha belegondolsz, egy elore programozott
tureshatar aszfalton korrekt, jegen pedig akar 90%-os szlip is lehet,
ilyet pedig egyik uj ABS sem csinal.
>2.) a kocsiba epitett lassulaserzekelo jelzi, hogy lassulunk, vagyis
>az allo kerekek ellenere a kocsi mozog = csuszunk, a feket oldani kell.
Melyik autotipus ABS-rendszerenek resze a lassulaserzekelo?
>Az ABS NEM mer sebesseget,
A KNORR (de talan meg a WABCO-nal is megtalalhato) ABS-ek egyik
opcioja a sebessegjel kimenet az elektromos tachograf reszere, ugyanis
hamar egyszer meri a sebesseget, akkor miert ne hasznalhatna fel a
jarmugyarto, ha akarja.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | va: hullajelolt temetoszokevenyek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash irja...
> en idestova 20 eve ulok szemuvegben autoba, de soha a budos
> eletben egyszer sem parasodott be a szemuvegem.
Bekanyarodsz az erdei utra egy tuzes pulykaval es, ha szerencsed
van, mire a tisztasra ertek mar beparasodik a szemuveged.
> Tovabbra is felfoghatatlannak tartom viszont, hogy valaki ep
> esszel tudja vedeni egy kozlekedesre teljesen alkalmatlan ember
> autovezeteset.
Az eredeti tortenetben szereplo oreg fizikailag van korlatozva, de
lehet, hogy az esze es a szive a helyen van.
Jobban felek es a statisztikak alapjan van is ra okom az agyilag
zoknik kozlekedesetol. Ott pedig remisztoen szeles a paletta.
Mar-mar hajlanek arra, hogy megbocsassam a jo autoval es megfelelo
technikai tudassal rendelkezok vakmeroseget, de nem teszem.
Viszont annyi vakmero (finoman fogalmaztam, mert most vakmeronek
nevezem az agyalagyult agressziv barmot is) fasz van, aki muszakilag
szar autoval, rossz helyzetfelismeresi kezseggel es szar technikaval
acsarkodik az uton, hogy ihaj.
> Az osszes gondjaval egyutt egy kicsit sajnalom, de azert, mert o
> beteg, engem egeszsegest (+ a csaladomat, a barataimat, a
> felebarataimat, kutyamat, macskamat, ingo es ingatlan
> vagyontargyaimat) NE VESZELYEZTESSE azzal, hogy nem bir a fekre
> lepni!!!
Jaj Fogas, ha nem olvasnalak evek ota, azt hinnem, hogy elsoaldozo
szuz vagy, aki hitteritonek keszul. Emlekszem a " 100-al keresztul a
falun egy szep, csendes reggelen..." No, ott lehet kutyat, macskat
veszelyeztetni :-)
Kulonben is a kuplungrol volt szo. Azert van automata kocsija. Fekezni
meg lehet, hogy jobban fekez mint mi. Jo nagy pedal van. A ket szar
labbal egyszerre + a mankoval rafeszit honaljbol :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: blablabla (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Es ugye manapsag mar a media sincs tele egeszen hasznalhato oktatofilmekkel,
kozlekedesbiztonsaggal foglalkozo musorokkal, amibol esetleg az emberek
ertelmesebbik resze akar le is szurhetne nehany hasznos dolgot. Pl.:
egy-egy jol sikerult musorbol nehanyan bizonyara azt mondanak magukban:
"De hulye vagyok, tenyleg, en sem tartok kovetesi tavolsagot", es holnaptol
odafigyel.
Utopia off.
Borbély Gábor
U.i.: Es a csucsforgalom kivetel (es a rossz hir, akik hallgattak azoknak
mond valamit, meghalt Petres Istvan)
>Hatarozottan allitom, hogy az autopalyan kozlekedok haromnegyedenek
>errol az egeszrol fingja sincsen. Sokat szidjuk a kozlekedesi moralt.
>Honnan lenne moral, ha a tobbseg tisztaban sincs a kozlekedes
>rendjerol. Egyszer atment egy vizsgan, utana soha nem kepezi magat.
>Homalyos emlekeibol rosszul alkalmazza a tanultakat, felreismeri a
>kozlekedesi helyzeteket. Felejt mint a barom, a jo peldat eszre sem
>veszi, viszont ragad ra az "erosebb kutya " mentalitas.
|
+ - | Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (#1590) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha aquaplaning, akkor viszont nem szabad "orulten ellenkormanyozni": If
> your car aquaplanes, stay off the gas or brake, avoid sudden steering
> and wait. Nothing else will help. Waiting to regain traction won't be
> much fun, but it's all you can do.
Az orult ellenkormanyzast csak arra az esetre irtam, ha az auto feneke mar
megindult oldalra. Ha egyenesen megy, tenyleg a varakozas az egyetlen,
amit tenni lehet.
Ed
|
+ - | mit is javasoltok 3 m FT-ig? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello HA,
Hello Fogash,
Koszi a hozzaszolast.
Nem oly konnyu a dontes szamomra, mivel minden tipusbol Mo. korlatolt
mennyisegben talalhatoak a jarmuvek. Foleg ha az ember dizel parti. Sokat
hasznalom hosszabb tavra az autot es a szomszedos orszagok pedig folyamatosan
utba esnek. Igy olcson tudok uzemanyaghoz jutni. Nem beszelve arrol az
elvezetrol, hogy csak 900km-kent kell megceloznom a toltoallomast.
A Marea azert is elonyos vetel lenne, mert a common-rail technologia mar magaba
n
sokat rejt. A tipikus porgos vezetesi stilust, pedig ki tudom elvezni a ceges
autokon is, amit hebe-hoba hasznalok.
A Lancia az egy alom, de marha keves van, meg kulfoldon is. Mo. kereskedesben
pedig meg sehol sem talalkoztam vele, pedig meg egy importot is bevallalnek ha
az megfelelo allapotban volna. Meghat ami szukseges extra az benne van. Es sima
n
"eldocog" 7 lityivel is.
A Volvo meg a regi Renault 1.9TD konstrukcio 95-Le-vel. Ha jol tudom a Lagunabo
l
ismert, sima kozteshutovel. Kiprobalni meg nem volt alkalmam, bar mar mastol is
hallottam, hogy nem egy "terkinalos" kialakitasu kocsi. Bar nem hiszem, hogy
sokat fogok a hatso ulesen utazni, de azert nem szeretnem, ha az esetleges
utasok rosszul ereznek magukat, vagy csak kenyelmetlenul.
Tehat a valasztas kozul o, valoszinuleg ki is esik. De mindig is az olasz desig
n
vonzott (TIPO,TEMPRA elozo kocsik).
Ti melyiket valsztanatok, ha figyelembe veszzuk a szervizt, alkatreszt, halozat
,
megbizhatosag... stb.
Vagy vkinek esetleg jobb otlete van, szivesen meghallgatom.
Egyebkent en is tamogatom a talalkozot, idoponttol es helytol fuggetlenul.
Valaszokat es velemenyeket varok.
Udv.
Chabba
> =======================================================
> Felado : [Hungary]
> Temakor: autot 3m ert ( 33 sor )
> Idopont: Tue Sep 17 10:23:41 CEST 2002 AUTO #1590
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Par tipust, elfogadhato aron neztem ki magamnak, mindegyik kb 3 millios
>arfekvesben szerepel.
>Ezek:
>Fiat Marea 1.9 JTD ELX - 99'
>Lancia Kappa 2,4 JTD - 97-98'
>Volvo V/S40 1,9 D - 99'
A Mareaban a Fiat konszern kis JTD-je fut, ahhoz a kasznihoz eleg, de
csodakat nem kell tole varni. Megy, nem eszik, de nem egy tipusu
erogep. A Marea amugy a B-oszlopig egyezik a Brav*-val, a kulonbseg a hatso
ulesektol indul. A totalcaron nem olyan reg volt egy teszt rola, rendesen
dicsertek.
A Kappa Pininfarina-termek, szerintem nagyon szep auto, meretevel amugy
kilog a masik ketto kozul. Letezik kombiban is, az talan meg szebb. A 2.4JTD
egy allat, bar a 97-98 evjaratban meg csak 140 lo, most mar 150. Errol a
motorrol (igaz, Alfa Sportwagonban) a www.a5.hu oldalon olvashatsz tesztet.
Ez a motor nem egy ehezomuvesz, de ketliteres benzineseket megszegyenito
modon lehet vele rongyolni, raadasul egy nagyon vezetheto, kellemes motor.
En ezt javallom leginkabb. (esetleg Alfa 166 2.4 JTD-t :)
A kis Volvo nem igazi VOLVO. Akinek volt 70ese, 850ese, netan a hatsokerekes
7es, 9es sorozatu Volvoja, az kopkodni fog ebben. Kicsi, szuk, nem hozza egy
Volvo kenyelmet, csak kivulrol van jo formaja. Amugy Belgiumban a Mitsubishi
Carismaval egy gyartosoron epitik, tehat meg csak nem is sved. A totalcaron
errol is van teszt, az utobbi 1-2 honapban kerult fel. A motorja tudtommal
VW-rokon, a Renaultos idoszak az en ismereteim szerint a 300-as, 400as
sorozatok idejen tartott, a 850esben mar VW TDi hajtja a diesel-valtozatot,
a 60ashoz meg mar sajat maguknak fejlesztettek a D5 jelzesu motort.
Erdekesseg, hogy ez a benzines othengeres blokkot hasznalja, igy nagyon
konnyu...
Fogash
|
+ - | Szallitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Igen surgosen, penteken delutantol kellene kolcsonbe a het vegere egy tetocsoma
gtarto Fiat Bravahoz. Aki tudna egy ilyennel vagy kolcsonzoforrassal Bp-n szolg
alni, annak nagyon megkoszonnem.
Koszi, es legyszi cc-t maganba is!
Balazs
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail.hylok.hu)
|
+ - | M1-M3 matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ihajja!
_______ M1-M3 matrica _______
SzGyula:
>>>>>>>>>>>>
Akkor a kerdes: megis meddig kell megorizgetnem a kartyat, ha ezek
az 'urak' elkezdenek szorakozni?
>>>>>>>>>>>>
No ez egy jo kerdes, en nem is gondoltam ezekre a dolgokra!
En mindennap jarok az M1-en fel-le, hetvegente meg az M3-on.
Ez kb. fel eve van igy. Az M3-on 2-szer talalkoztam ellenorzessel
Godollonel a kijaratban, az M1-en szinten 2-szer ugy Zsambek
magasagaban, akkor kitereltek a forgalmat egy kutra es ott ellen-
oriztek. A kamerak nem tudom, hogy mennek-e. Na most a kerdesre
visszaterve, szerintem a kartyat es a bizonylatot erdemes legalabb
fel, vagy 1 evre visszamenoleg elrakni, nagy helyet nem foglal.
Hogy mennyi az atfutasi ido nem tudom, de szerintem ennek elegnek
kell lennie a bizonyitashoz! Mivel teljesen jogos a kerdes en ezt fogom
tenni!
>>>>>>>>>>>>
ami mar ott van. Nem bliccelni akarok, azaz vennek mindig ujat (1 hetest).
Ez nagyon nagy disznosag? Kiderul a matricarol hogy mikori?
>>>>>>>>>>>>
Ki! Szerintem nem erdemes kiserletezni vele! A matric csak felragasztva
ervenyes! Ha mar itt tartunk!
A matrica minosege szornyu! Mig a sogorek matricajat egyben, szakadas-
mentesen le tudtam szedni (es meg nyomot sem hagyott) a magyar szakad,
(persze ez direkt van, hogy ne tudd atrakni a masik autodra) es ragacs-
nyomokat hagy maga utan.
En nagyon utalom, hogy ha egyszer raragasztod, akkor egy kinszenvedes
lekaparni, mert alig jon le, raadasul apro darabokban. Azt szoktam csinalni,
(ami persze nem szabalyos, de meg egyszer sem szoltak) hogy a matricanak
csak a kozepet nyomom oda a szelvedohoz, es a folso perforalt kis reszt
visszahajtom, hogy az ne ragadjon az ablakra. Amikor le kell szedni csak
megragadom a kis visszahajtast es egy kicsi kis tokolessel egyben lejon az
egesz. Persze a ragacs marad, de ramegy az uj.
No ennyi...
a kormanyok legyenek velunk, Udv!
******************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
******************
|
+ - | pajero hatso ules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Legkesobb oktober vegeig keresek 1997-es rovid Mitsubishi Pajeroba hatso ulest+
biztonsagi oveket. Gyari/uj/hasznalt/utangyartott egyarant erdekel.
Tovabba erdekel ugyanehhez vonohorog is.
Elore is kosz mindenkinek, akinek van info-ja kernek egy cc-t maganba is.
Udv.
Akos
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail.hylok.hu)
|
+ - | vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Apropo vajon ki a hibas ha a kovetkezo esetben csatt van:
>Belso sav beallva, a kulsoben mentem 30-40-el, amikor egyszercsak egy
>gyonyoru alfa ugy dontott, hogy nem all tovabb. centiken mult hogy nem lett
>csatt, es o persze kezzel-labbal kert bocsanatot (legalabbis en annak
>ertelmeztem :-) ). Ha belealltam volna, akkor vajon ki a hibas ?
Egyertelmuen az Alfa a hibas, korultekintes nelkuli savvaltas miatt.
Meg akkor is ha indexelt.
>Allergiam szerencsere nincs, de tudtommal vannak allergia-gyogyszerek,
>amivel ezt jo hatasfokkal tunetmentesiteni lehet. Illetve feltalaltak a
>pollenszurot, ami azert sokmindenre megoldast nyujt.
Az allergiaellenes gyogyszerek legtobb embernel korlatozottan hatnak,
viszont olyan mellekhatasuk van mint egy durvabb nyugtatonak.
>Viszont Magyarorszagon en 38kmh-val leptem tul az engedelyezettet, 35eFt +
2
>honap eltiltas volt a dija... Semmilyen enyhito korulmenyt nem vettek
>figyelembe. :(
10 ropi zsebbe sem volt eleg enyhito korulmeny? :-) Ritka allat az olyan.
>Az osszes gondjaval egyutt egy kicsit sajnalom, de azert, mert o beteg,
>engem egeszsegest (+ a csaladomat, a barataimat, a felebarataimat,
kutyamat,
>macskamat, ingo es ingatlan vagyontargyaimat) NE VESZELYEZTESSE azzal, hogy
>nem bir a fekre lepni!!!
El nem tudod kepzelni, milyen emberek mernek volanhoz ulni. (szemelyes
ismeretsegi korbol: >60 evesen, agyverzes utan, _evi_ 600 km rutinnal,
suketen, egy rakas gyogyszer hatasa alatt)
A nagy budos helyzet, hogy nem tudsz veluk mit csinalni, ezert a legjobb
ha a forgalom osszes resztvevojerol defaultban feltetelezed hogy vak idiota.
Csupa kellemes csalodas fog erni, es orom lesz a vezetes: jee, ez se hulye,
az se...
mas: keddi METRO ujsag>
Ujra tobben halnak meg az utakon
8.4%-al nott a halalos balesetek szama 2002 elso feleveben az elmult
evhez kepest. Az egyeb balesetek szama 14.1%-al ugrott meg. Junius vegeig
8951 szemelyi seruleses baleset, 589 halott. 1795 gyalogos elutes, ebbol
138 halalos. Velheto okok: EU-hoz kepest tul magasak a sebesseghatarok
varosban, es -erdekes!- valasztasi evekben no a balesetek szama az altalanos
"felfokozott lelkiallapot" miatt. Ez utobbira allitolag kulfoldi tapasz-
talatok is vannak.
csak igy tessek szaguldozni, keresztultaposni a luzereken, meg jol
az agyunkat hogy miert hulye mindig a masik, ki balos, ki
jobbos...
Ezek szerint megse az autopark minosege jelenti a garanciat a biztonsagos
kozlekedesre.
udv: VAti
|
+ - | Uj auto + M3-as kanyar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
DJpaci irta:
>>>
Xsara 2-es. Ilyenben ult mar valaki? (menettulajdonsagok,
zaj, etc...konkretan az 1.4-es motor ami arban is elerheto)
Hatul mintha kicsi lenne a magassag, en pl. bevertem a
fejem a plafonba (180cm vagyok).
- Megane-t lattam kozelrol, tetszik. Milyen lesz az uj
Megane? :) (A Megane sajna lehet hogy ugrik, mert mar nem
gyartanak regibol "nem szedant", legalabbis az elado
szerint. Tiszy?
NEEEEEE!!!! ne vegyel 1.4-es (75 LE) motort, ha ki akarsz
menni a varosbol utassal vagy csomaggal. (Tapasztalat:
varos + Europa 75 LE-s 1-es Megane-nal szenvedes)
Klima nelkul UGYSEM szabad ma mar autot venni (ha 5 eves
kora elott akarod eladni, a kutyanak sem kell mar anelkuli
auto hasznaltan). Asszem a HIXAutosok egyszerre nyuszitenek
a 75LE+klima+csomagok+utasok+140kmh erzesnel... :-))
Megane: izlesek es pofonok, en biztos megvarnam az uj
Megane-t (november kornyeke). 5 ajtost mar nem gyartanak,
de raktaron IMHO van meg. Arban verhetetlen, ahogy tudom,
raadsul 95 LE-s.
homer irta:
>>>
arra a kanyarra gondolsz ami felvisz az m3-rol a 2/b-re? az
egyik tesztkanyarom :)
arra bizony!!
Sebessegrol: Clio 1.6-16V Dynamique-kal (ez csak a /55R15-
os gumik miatt fontos) gond nelkul beveheto 100 folott,
olyan zsenialis es joindulatu a hatso futomuve. Az Alfanak
gonoszul konnyu a hatulja, allandoan broadside-olni akar.
tiszy
|
+ - | Re: Mit lehet tenni? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Egy ismerossel tortent a kovetkezo: van egy kb. ket éves Scenic-juk,
...
>valami ismeros kocsijaban haza, stb. A treler 150000 Ft volt, nem
>beszelve az idegeskedesrol, a reszben elrontott nyaralasrol, stb.
Ez ellen van pl. az Autoklub biztositasa, ilyen esetben ingyen
hazahoznak, illetve fizetik a trelert bizonyos osszegig, meg talan egy
szemelynek vonatjegy is ingyen van... Nem hinnem, az a 4500 Ft /egy
evre szol, az eves tagsag +8000 Ft/ foldhozvagta volna az ismerosod,
foleg, ha hirtelen hibat idez elo a kocsi az indulas elott. Persze, az
en kocsim 10 eves, szoval en kotok ilyet, meg soha nem kellett
szerencsere. /Az USAban is volt mindig ilyen biztositasom./ Az arat
boven megeri.
>az bosszantotta fel nagyon, ahogyan bannak vele.
Ezert en is sajnalom. Sajnos eddigi tapasztalataim szerint az autos
szakma -s elnezest a kivetelektol- sokszor nem a korrektsegrol szol.
>Szerintetek erdemes tovabb kuzdenie?
Legyen tanulsag, hogy kosson biztositast...
Udv, Vili
|
+ - | Re: Vili kepek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bocs az OT-ert, meg csaladi ugy, de mivel mindenki rohog, ha megtudja,
Ti se maradjatok ki:
irta:
>Aranyosak a kolykok is!
Kettot lathattal. Ugy dontottunk, a kisebbiknek legyen egy tesoja, ha
mar a nagyobbiknak nem lehet korkozeli testvere. Mult heten csutortokon
felesegem jon az ultrahangrol, odaadja a papirt, olvasom, fejlett
embrio, mondom ez jo, visszaadja, olvassam meg egyszer, emrio..k...
Ikrek. Szoval egy darabig marad a Fiat Tipo, illetve lehet, hogy valami
kisbuszt kell majd vennem :))))))
/Felesegem hirtelen nem nevetett, nem lesz egyszeru menet.../
Vili
|
+ - | zummer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem vagyunk egyformak... A hatso ablaktorlo indulasat en sem preferalom, de
>a bekapcsolt kulso vilagitasra kulcs gyujtaszarbol valo kivetele utan valo
>figyelmeztetes szerintem hasznos, ugyanigy az is jo, hogy sipol egyet, ha
>az uzemanyagszint-jelzo kigyullad.
Nem bizony. En pl utalom a zummert az autoban. Az Alfa (meg az osszes
rokona) ennel okosabb. Minden fogyasztot bekapcsolva hagyhatsz, a kulcsot
kiveve mindent kikapcsol ugyis. A parkfenyhez a gyujtaskapcsolot egy kulon
gombbal reteszelt allasban kell kivenni, akkor az eg, mas akkor sem.
A felesegem pl hetfon ratekeri a vilagitast, es en veszem le szombaton,
mikor eloszor megallok vele. Ugyan kibirna az egesz rendszer, hogy
bekapcsolt vilagitassal oninditozzak, de csak ugy megszokasbol leveszem.
Amugy a varosban is mindig lampaval jarok.
Fogash
|
+ - | empatia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tetszik az empatikus hozzaallasod:-) Es mi van ha csak
>a kuplungos laba rossz, a fekezo meg ketszer olyan jo
>mint a tied.
>Akkor mi a velemenyed a Citroen uj modelljerol, ahol
>allitolag nincs fekpedal?
1.) az en empatiam kirivoan alacsony, ez mar parszor kiderulhetett. Az elet
bar nem fekete-feher, a gepeszetben nemigen vannak szurke arnyalatok, igy az
egesz gondolkodasmodomra ranyomodik, hogy igen/nem?
2.) igen, vannak olyanok, akiknek a becsi gyors, vagy a kettes villamos
levagta a bal labat, ezeknek nehezere esik a kuplungolas. Ez esetben tenyleg
nem lenne igazam, bar ha az embernek nincs bal laba, akkor az nem a
kuplungolastol faj, hanem fantomfajdalomtol. Ezen az automata valto sem
segit...
3.) vannak viszont olyanok, akik altalanos tobbizuleti gyulladasban,
porckopasban szenvednek, ezek viszont parosaval jelentkeznek, mert a ketlabu
emberek eletuk soran jo kozelitessel ugyanannyit lepnek a bal, mint a jobb
labukkal. Ezeknek a jobb laba ugyanugy faj, mint a bal, vagyis fekezni sem
tudnak, tehat ne uljenek autoba!
4.) Az meg csak prototipus, majd ha minden magyar nyugdijas ilyennel
rohangal, erdemes lesz ujra felvetni a kerdest. Ez velhetoen az albanok
holdra szallasanak 50. evfordulojan fog bekovetkezni. (c) Totalcar :)))
Amig viszont egy TV-taviranyito, neadjisten egy sms megirasa is
remenytelenul bonyolult feladatnak tunik, addig ugy hiszem, nem a drive by
wire autok vezetese a legfobb kihivas az Arany Naplemente otthon lakoi
szamara.
Fogash
|
+ - | ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>[ABS]: En ugy tudtam, hogy az ABS a kerek lassulasat meri, ha az gyanusan
>jol lassul, akkor azt mondja, hogy a kerek megcsuszott,
Nem egeszen. Az ABS elsosorban a 4 kerek egymashoz viszonyitott sebesseget
nezi. Ha valamelyik kerek lenyegesen lassabban forog a tobbinel, az csuszik,
akkor elengedi onnet a fekerot, aztan ujra noveli, mig megint el nem eri a
csuszast. Nezi persze a kerek sebessegenek valtozasat, de ezt egy
tipusfuggoen elore programozott ertekhez hasonlitja. Ha a kerek ennel
nagyobbat lassul, akkor tudja, hogy ez az auto bizony nem tud ekkorat
lassulni, tehat valszeg csuszunk, igy oldja a feket. A valo eletben viszont
szinte _mindig_ csak egy kerek csuszik meg, igy a szabalyozas folyamataban
az altalam elsokent leirt esemenysor dominal.
> ilyenkor visszavesz a fekerobol (ez a kattogas ABS-nel),
NEMNEMNEM!!! Az ABS 8-18Hz kozotti frekvenciaval szabalyoz, vagyis egy
masodperc alatt akar 18szor is nullara csokkenti es ujra felepiti a
feknyomast. A kattogas es a pedal rugdosasa mashonnet jon. A fek oldasakor a
fekolaj egy megkerulo agon a kozponti hidraulikaegysegbe jut vissza.
Vegtelen hosszu fekezes eseten a pedal beesne, nem tudnal tobbet fekezni,
ezert a kozp. egysegben levo olajat a fekrendszer aktualis nyomasanal
_nagyobb_ nyomassal, szakaszosan visszapumpalja a fofekhengerbe, a fekpedal
ala. Amikor egyet kattan, akkor nyomott vissza egy adag fekolajat.
>Allitolag pont e miatt kezdeti ABS-ek szaggatott guminyomot hagytak
>maguk utan (kicsitt halvanyabbat azert).
A szaggatott guminyom a lassu vezerles es a lassu reagalasu hidraulika
eredmenye volt.
> Ha ez tenyleg igy van, akkor az ABS *minden* utviszony mellett az
>elmeleti maximum *kozeleben*, de azt sosem elerve fekez.
Viszont mivel kerekenkent szabalyoz, a negy kerek osszesen sokkal tobbet
tartozkodik az elerheto maximum kozeleben, mint amikor te egy pedallal
nyomod, es esetleg a hatso tengelyt szabalyozo fekeroszabalyzo is
beavatkozik (rosszul). Tehat az ABS *minden* kereken *minden* utviszony
mellett az elerheto maximalis tapadas kozeleben tartja a kerekeket, mig
anelkul esetleg ki tudod vinni a maximumig a tapadast, de csak ha minden
kerek azonos feluletu, minosegu uton fut.
>Igy *elmeletileg*
>lehett jobban fekezni ABS nelkul, de ember szerintem kevesen tudjak
>ezt valos eletben megtenni.
Egy pedallal senki nem tudja.
>Amit nem tudok, az az, hogy tipikusan hany kereken van lassulas erzekelo
>(mintha remlene 3: elso kerekek kulon, hatso egyutt) illetve mi van
>szablyozva. Jozan paraszti esz azt mondana, hogy ket fuggetlen kor van
>(elso/hatso), ezeket kulon szabalyozza. Gondolom aszimetrikus (jobb/bal)
>fekero nem igazan jo otlet.
forgaserzekelo minden kereken van. Mindig. A kerekagyon van egy fogazott
tarcsa, mellette egy indukcios kozeliteserzekelo. Amig a kerek forog, minden
kerekron 1-1 db, kozelitoleg negyszogjel erkezik az agyba, aminek
frekvenciaja linearisan aranyos a kerek sebessegevel. Ha egy helyrol nullara
valt a jel, akkor az a kerek megallt. Ha a frekvencia tul hamar valtozik
(meghatarozott ido alatt tul nagyot esik), akkor az a kerek tullassulta
magat, csuszik.
A jel minden kerekrol jon, a kulonbseg a szabalyozokorok szamaban van. Regen
ket kor volt, atlosan kotve, vagyis a b.e. kerek megcsuszasakor a j.h.
kereket is oldotta. Aztan volt a haromkoros, ahol a ket elso kereknek sajat
kore volt, de a ket hatso kerek egy kozos koron dolgozott, vagyis barmelyik
hatso kerek megcsuszasakor mindket hatso kerekrol elvette a feket. Az
optimum ertelem szeruen a 4es, ahol minden kereket az o sajat igenyei
szerint lehet szabalyozni. Igy rovidul a fekut is a korabbiakhoz kepest.
Fogash
|
+ - | matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem bliccelni akarok, azaz vennek mindig ujat (1 hetest).
>Ez nagyon nagy disznosag? Kiderul a matricarol hogy mikori?
A matricarol nem. A matrica megvasarlasakor azonnal on-line bekerul a
rendszamod egy adatbazisba. A kamera CSAK a rendszamot nezi meg. Ha a
nyilvantartasban nem szerepel az adott rendszam az adott idoszakra
ervenyeskent megjelolve, akkor a rendszer automatikusan kuldi a buntetest a
tulaj/uzembentarto cimere.
A kis kartya azert kell, mert ha a kukasok ellenoriznek vmely parkoloban,
akkor ok nem a matricarol, hanem a kartyarol tudjak leolvasni, hogy
ervenyes-e? Elvileg kijatszhatatlan, csak a kulfoldi rendszamokkal vannak
bajban, ha nincs kiadatasi egyezmeny az adott orszaggal.
Fogash
|
+ - | aquaplaning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ha aquaplaning, akkor viszont nem szabad "orulten ellenkormanyozni": If
>your car aquaplanes, stay off the gas or brake, avoid sudden steering
>and wait.
Az angol szoveg forditasa: "ha a kocsid aquaplaningol, engedd el a gazt,
vagy a feket, tartozkidj a hirtelen kormanyzastol es varj".
Na most ebbol egy aprosag maradt ki: ha a kocsi aquaplanning kozben
elfordul... A feluszasnal az a lenyeg, hogy a kocsi kormanyzott kerekei
MINDIG a kocsi haladasi iranyaba alljanak. Ha a kocsi keresztbe fordul,
igenis ellen kell kormanyozni az elfordulasnak megfelelo mertekben, hogy
amikor a kerek visszanyeri a tapadast, ne a szemkozti arokba ugorj bele,
hanem visszaforditsd a kocsit egyenesbe.
Fogash
|
+ - | Dedra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Kisse fajo szívvel ugyan, de mégis elado a fent jelzett autom.
Lancia Dedra 2.0ie 16V /140 LE/, "diplomata" kék
Benzin-Gaz kettosuzem /gazbol átlag 10 l. a fogyi/
ABS, legzsak/1/, digit.klíma, bor belso, alu.felni, színezett uvegek,
elektr.tukor-ablak-gyerekzar, vonohorog...stb.
Aprobb szepseghibak vannak.
Muszaki 2004 majusig van.
Uzembehely.:96 12.31
Ar: 1 650 000.-Ft. Az auto Pakson van.
Udv.Istvan
|
+ - | Corsa klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Fogash, irod:
: A markaszerviz alapban MINDENT cserelni akar a ket rendszamtabla
: kozott... :(
Namost, ahova en hordom Cottbusban, ott pont nem ilyenek, ezert vagyok
megelegedve veluk. Az auto amugy is eppen ott volt a normal szervizen,
akkor kerdeztem ra.
: Vidd el az autot egy KLIMAszervizbe
Keresek egyet, koszonom a valaszt.
Udv,
marky
|
+ - | radio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>ha gyari radio, akkor a markakereskedo vissza tudja allit(tat)ni a
>mukodeset, ha igazolod, hogy tied a kocsi, es o is latja az adatbazisaban,
>hogy a kocsit eleve ezzel a radioval szereltek (ezt 15 evre visszamenoleg
>tuti latja). Ha nem gyari radio, de megvannak a gyari eredeti papirjai
>(garilevel, szamla, stb), akkor markaszerviz tudja felszabaditani a
>blokkolast LEGALISAN.
És mindezt mennyiért csinálja a márkaszervíz? Lehet hogy megéri egy
o'ccso' elektromuszeresz (esetlge TV szerelo ismeros)... Vagy egy
17 eves autovillamossagi szerelo tanulo :-)))))))) Szerintem esetleg
a disco-s haverokon keresztul o tebb ilyent kikodolt mar mint a
markaszervizek :-))))))) Bocs, lehet hogy tul sok rosszat gondolok
az emberekrol :-o
GERI
|
+ - | felirat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>No ABS
>No injector
>No catalysator
>No problem
Szivembol szoltal! Most ez lett nalam a No1!
Udv!
GERI
|
+ - | Re: benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> "15x3" csak koltoi kep ugyan, de az 45 Ft lenne. En iden nem emlexem
<200Ft
> benzinre, most meg 240 korul van, nem? Amgy mar tavaly nyaron is volt
ennyi,
Januar 9-en tankoltam 200,9 ft-ert 98-ast, most meg 244,90-ert. Ez valoban
"csak" 44 Ft.
Volt tavaly nyaron ennyi, de akkor a jovedeki ado nem ennyi volt! Ha nem
lett volna jovedeki ado emeles akkor most 230 korul lenne.
> aztan lement, most meg ujra feljott. Igazibol azt kellene megnezni, hogy
> alakult a fogyasztas ezen idoszakban. Tobbet benzineztek-e, mert olcsobb
> lett 30Ft-tal?
En nem sajnaltam annyira, mint 40 ft-tal kesobb... :)
> Autozni viszont tovabbra sem kotelezo... Van egy baratom, aki szerit az
> optimalis benzinar valahol 600Ft kornyeken lenne, mert akkor tenyleg csak
az
> ulne autoba, aki mashogy nem tudja megoldani. Ezzel azert nem egeszen
ertek
> egyet.
Cserebe a BKV tulzsufolt lenne (most is az), felmenne a jegyar is es
elokerulnenek a biciklik. Vegulis irany Kina, nem ? :))
SzaboZE
|
+ - | Re: sztereotipiak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 90-es evekben aludt. Csak nehany villamadat a tipusonkenti
> sorrendben a 10 eves Magyar autoparkban:
>
> M323 3820 db / 46. hely
> M626 812 db / 88. hely
> M121 549 db / 99. hely
>
> Hat ez halovany - egy nepauto kategoriatol!
Egy dolgot ne felejts el. A japan autokra kimert vamot. Mert a Mazda soha
nem volt olcso. Nezz at Ausztriaba, ott mennyi Mazda szaladgal. Eppen ezert
aranykorat elte a maganimport a kulonbozo torott, agyonhajtott jarganyokbol.
Egy ilyen elhasznalt "nyugati" auto nagy orom volt a magyarnak, amig ki nem
jottek a szakszerutlen javitasok problemai. Egyebkent meg a 90-es evekben
jottek peldaul ki olyan dolgok a Mazdatol mint Pl Mazda 323F, vagy a
gombolyu 626 es a 3rd gen RX7. Pont ebben az idoben lett az RX7 a
legnepszerubb amerikaba szallitott sportauto. Nem hinnem hogy tucatauto
jelleguek. Lehet, hogy a szocialista autokbol ebredezo Magyarorszagon nem ez
volt a trend, de azt hiszem nem volt megfizetheto kategoria annyira... Abban
egyetertunk, hogy _98_ es_2002_ kozott_ egy letisztult, konzervativ
modellpaletta jelent meg. Hidd el, ez regi Mazdasoknak sem volt tul
kecsegteto. Mindenesetre a Mazda6, Mazda2 es Mazda3 modellpaletta enged nemi
pozitiv kepet lattatni. Ha egy picit elvonatkoztatsz a magyarorszagi
helyzettol, akkor azert mas a kep. Gondolod, hogy a Mazda a magyarorszagi
5000db eladott jarmubol elt?
SzaboZE
|
+ - | Re: Sziasztok, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A Vectrat több mint 2 évig nyúztam, jó használatot tett, a Punto fél éve
van
> nálam,
> nagyon meg vagyok vele elégedve.
> A Vectran friss muszaki van, a Punton még 1.5 év. Nagyjából ua. km van
> mindegyikben, de szerintem a Punto kicsivel
> szebb állapotban van.
> Szóval. A ketto közül kellene választanom, egy az egyrol van szó,
semmilyen
> ráfizetés vagy ilyesmi.
> Melyiket éri meg jobban megtartani?
Hat mivel a Vectra eleve magasabb erteket kepvisel, valamint klimas is, en
nem haboznek.... :))
SzaboZE
|
+ - | ABS az XM-en (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
>Amit nem tudok, az az, hogy tipikusan hany kereken van lassulas erzekelo
>(mintha remlene 3: elso kerekek kulon, hatso egyutt) illetve mi van
>szablyozva. Jozan paraszti esz azt mondana, hogy ket fuggetlen kor van
>(elso/hatso), ezeket kulon szabalyozza. Gondolom aszimetrikus (jobb/bal)
>fekero nem igazan jo otlet.
> Nem ertek ennyire hozza, de eddig nem lattam szakerto valaszt, azert
>probalkozom. Keretik kijavitani...
Fogash leirta a lenyeget, itt jon a mellebeszeles, (de mivel csak az XM-rol
van anyagom, mas autoknal ez mashogy muxhet):
Amikor meg tanultam, a mese ugy szolt, hogy autoknal ket fuggetlen fekkor
van, egy elso es egy hatso, azota nem tudom mive fejlodtek a hagyomanyos
negykerekuek. Az XM-nel harom fuggetlen fekkort talalunk, mivel az elso kor
ket reszre van osztva: a bal elso kerek es a jobb elso kerek kulon-kulon
fekkoron van. Ebbol adodik, hogy az ABS kulon-kulon szabalyozza az elso
kerekeket, es egyutt a hatsokat.
A szamitogep a kerek szenzorok (4 darab, minden kereknel egy)adatai alapjan
folyamatosan meri a kerekek forgasi sebesseget. Ez ugy tortenik, hogy
szamolja a kerekkel egyutt forgo fogaskerek fogait, amelyek elhaladnak a
szenzorok elott. A szenzor gyakorlatilag egy tekercsbol es egy allando
magnesbol all. A magneses mezo mindannyiszor megvaltozik, ahogy egy fog
elhalad a szenzor elott, ennek eredmenyekent valtakozo aram indukalodik a
tekercsben. Az aram frekvenciaja aranyosan valtozik az adott kerek forgasi
sebessegevel.
A szamitogep a szenzoroktol beerkezo jelek alapjan folyamatosan szamolja a
kerekek forgasi sebesseget. Ezek az adatok lehetove teszik, hogy kiszamitsa
az atlagot, ami egyben megadja a jarmu sebesseget. Ez a sebesseg ertek a
szamitogep szamara a referencia ertek (mivel ugye ennyivel kavar a
karosszeria a levegoben). Kovetkezo lepesben a szamitogep kulon-kulon
osszehasonlitja az egyes kerekek forgasi sebesseget ezzel a
referencia ertekkel, es ebbol latja, hogy mi is tortenik az ajton tul:
novekszik az ertek (kiporog a kerek), vagy csokken az ertek (fekezes).
De ez nem minden: mivel kulon hasonlitja a jobb elso kereket es kulon a bal
elso kereket a referencia sebesseghez, a szamitogep azt is tudja, ha eppen
kanyarban halad a kocsi. Ilyenkor megvaltoztatja az elektromagneses
szelepek vezerleset, ugymond "belenyul az idozitesekbe", igy a kocsi kovetni
tudja a megadott utat. ABS-szel fekezve kanyarban meg igy is enyhe oldalra
"razkodast" lehet tapasztalni, de ennelkul a korrekcio nelkul az auto
iranyithatatlanna valasanak eselye nagyban none a kanyar szogenek
novekedesevel. (Ezt a funkciot felfoghatjuk az ASR rendszer "elofutaranak"
is)
Az XM ABS szamitogepe ket mikroprocesszort tartalmaz. A kover szemuveges
vegzi a szamitasokat, valamint ellenorzi a rendszer mukodeset. A sovany
kopaszodo pedig mivel memoriaval is rendelkezik, tarolja es
osszehasonlitgatja a kovertol elozoleg kapott adatokat az uj adatokkal.
A szamitogep ugy van programozva, hogy szabalyozni tudja a hidraulikus
nyomast a fek korokben, ezzel egyutt az adott kerek forgasi sebesseget.
Lassuk tehat, hogy mi is tortenik, amikor 180-nal beveszunk egy kanyart, es
hirtelen azt latjuk, hogy a mi savunkban anyoka jarokerettel elzarja a
kilatast, kiteresre pedig nincs lehetoseg:
- Inicializalas: amikor a fekpedalt lenyomjuk, a nyomas elkezd noni a fek
korokben, es addig novekszik, amig el nem eri a szamitogepbe programozott
erteket.
- A kerek forgasi sebessege gyorsan csokken es nagy elterest mutat a
referencia ertekhez kepest. Hogy biztosan megakadalyozza a kerek
blokkolasat, a rendszer eloszor hirtelen csokkenteni kezdi a hidraulikus
nyomast, majd ezt kovetoen nehany lassabb nyomasesest produkal egeszen
addig, amig a kerek forogni kezd ujra.
- Ahogy a kerek ismet forogni kezd, a hidraulikus nyomas hirtelen ujra
novekszik, majd nehany lassabb (luktetes szeru) novekedes kovetkezik
A fekero reszletekben tovabb novekszik egeszen addig, amig a kerek ujra a
blokkolas hatarara lassul.
- A ciklus addig ismetlodik, amig 5km/h ala nem csokken a sebesseg, ez alatt
az ABS nem szol bele a fekrendszer mukodesebe.
Meghibasodas eseten az ABS figyelmezteto lampa kigyullad, de nem kell
bekakalni rogton, ez meg nem biztos hogy azt jelenti, hogy az ABS leallt:
Ha a hiba valamelyik elso kerek szenzornal van, az osszes tobbi kereken
muxik az ABS. Ha barmelyik hatsokerek szenzor doglik meg, a vezerles egy
masik mukodo szenzorra kapcsol, van ABS. Ez azt jelenti hogy ha csak pl a
bal elso kerek szenzora el, az osszes tobbi halott, az ABS akkor is mukodik.
Ugyanez a helyzet, ha a hidraulikus blokkban keletkezik a hiba.
(Termeszetesen nemileg csokkent hatekonysaggal mukodik az ABS ilyen
esetekben, es a figyelmezteto feny a muszerfalon jelzi hogy valami prucok
van, goto szerviz).
Csak a kovetkezo esetekben kapcsol ki teljesen az ABS:
- Elektromagneses szelepek aramellatasa leall.
- Elektromagneses szelepek relei nem mukodnek
- Hatso kerekek elektromagneses szelepe nem mukodik.
Itt a mese vege!
Innentol kisse off:
Amikor Svedorszagban valtozo korulmenyek kozott teszteltek, bamulatos es
hihetetlen jelzokkel illettek az XM fekrendszeret. Az eredmenyek alapjan ez
a fek volt a legjobb a piacon (azidotajt), amit a nagy nyomasu rendszerenek
(allando, kb.170bar), az ABS-nek es a hidroaktiv felfuggesztesenek
koszonhet.
Mielott valaki harakirit kovetne el: tudjuk hogy leteznek autok nagy nyomasu
rendszerekkel, amelyek ennyiben hasonlitanak az XM-hez, persze azok
elektromos szivattyut hasznalnak (pl. BMW, Ford). Ami az XM-et kulonlegesse
teszi, az a hatso fekek kapcsolata a felfuggesztessel (fekezeskor "lerantja"
a segget), valamint a hidroaktiv felfuggesztes, ami pl. olyat is tesz, hogy
amint a fekrendszerben a nyomas eleri a 35bar-t, felkemenyiti az elso
felfuggesztest, ezaltal egyaltalan nincsen "elore bolintas".
Kolleganak volt alkalma "puha" modban ragadt hidroaktivval kiserletezni, a
fekut jol lathatoan hosszabb lett, ugyanazzal a fekrendszerrel. Az ok a
kocsi tomegkozeppontjanak csokkentett elmozdulasaban keresendo.
A fek hatekonysaganak fontos osszetevoi meg, hogy az XM-nel mindig a
maximalis fekero all rendelkezesre fuggetlenul attol, hogy 120 kilos hentes
tapos ra, vagy 50 kilos anyoka nyomja a fekpedalt, amely a gazpedal szintje
alatt van, es a fek _azonnal_ mukodesbe lep egy jelentektelen pedalut
megtetele utan.
Amen.
Udv joe
XM 2.1TD
Ui: Honlap frissult nehany szep keppel egy 2.5-os TD XM-rol, akit erdekel,
uccu:
http://condrix.freeweb.hu
|
+ - | Arpi story (reszben OFF, bar autos tortenet) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok AUTOsok!
Minap eszembe jutott, hogy nekem is van "Arpis" sztorim
- igaz, hogy talan nem olyan vicces, mint az eredetiek,
de a mai napig nevetek magunkon, ha ragondolok.
Szoval a sztori (tobb, mint tiz eves):
Adott ket huszonkeves eves fiatal, az egyik en vagyok,
a masik a baratom, nevezzuk az egyszeruseg kedveert Arpinak.
Mi lehet az egyik legnagyobb vagya a fiataloknak: az auto!
Arpi be is szerzett a helyi etnikumoktol egy vagy husz eves
nagyPolskit, valami csereuzlet kereteben. Nemi lakatos-
munka, gumicsere es festes utan hasznalatba is lehetett venni
a gepet. A festes eleg felemasra sikerult: Arpi allitotta,
hogy a gep csokibarna, viszont a tobbseg szerint sz.rszinu
volt. Kerult bele Hi-Fi is: Vidi autoradio-magno + egy par
Orion HS9 hangfal. Ez utobbit minden meredekebb kanyarvetel
utan vissza kellett tenni a kalaptartora, de legalabb szolt.
Egy nagy hatranya volt a jarganynak: Lanyokat nem lehetett
szallitani vele, mert az elso ulesek mogotti +50 kg-ot mar
nem birtak el a kilagyult hatso laprugok. Ez meg az eredeti
torinoi sorozat volt, ahol a koteg ket laprugobol allt.
Tehat inditani kellett egy projektet a problema felszamo-
lasara: Arpi felhajtott egy kovacsot, aki lovaskocsikhoz
szokott rugokat gyartani. A "szaki" vallalta, hogy megedzi
a rugokat. Tehat: kocsi bakra, rugok ki, szetszedes, szakihoz
el, egy het mulva erte, beszerel, kiprobal. Eredmeny:
talan egy vekonyabb leanyzot elbir... Arpi megbeszelte a
szakival, hogy tesz bele plusz rugolapot. Hogy biztosra
menjen, Arpi mindjart 2-2 plusz lapot javasolt. Sajnos ebbe
a muveletbe csak a mu elhozasanal kapcsolodtam bele. Itt
derult ki, hogy a plusz lapok ARO-bol szarmaznak...
Miutan eros ketkedesnek adtam hangot a beavatkozas
eredmenyevel kapcsolatban, azt a valaszt kaptam Arpitol,
hogy legalabb jo kemeny lesz a rugozasa! A beszerelesi
akciot egy napos szombat delelottre idozitettuk.
A laprugok ket veget alig tudtuk a helyere tenni, olyan
szepen ivbe hajlottak. Ezutan jott a kovetkezo problema:
nem tudtuk a kozepet visszaeroltetni a helyere. Itt ismet
ketsegeimnek adtam hangot, de le lettem torkollva:
egy kis emelo kell ide, ami befer a rugo ala - mondta Arpi.
Apam Daciajanak az emeloje pont megfelelonek latszott a
celra. Hazaugrottam erte, de a biztonsag kedveert elhoztam
egy kis 1,5T-s olajemelot is... A rugo helyrenyomasa kozben
ujabb problema adodott: az emelo a kocsi egesz farat emelte
- Arpival a csomagtarton is... Ide ellensuly kell b+! -adta
ki Arpi a parancsot. Igy kerult be 2 mazsa cement a csomag-
tartoba. Igy elkezdodhetett a helyrenyomas, ami kb feluton
ismet megakadt: az emelot egyre nehezebb volt hajtani,
mintha a falat nyomnank vele. Mindketten bemasztunk a rugo-
koteg ala, megszemlelni a problemat, majd Arpi utasitasara
ismet tekerni kezdtem az emelot. Ebben a pillanatban az
emelo menetes tengelye megadta magat es elszakadt. A villa,
amit a "kurblival" tekerni kellett, kilotte magat, kiverve
kezembol a kurblit, a laprugo egy nagy csattanassal vissza-
tert a kiindulasi helyzetebe. Mintegy tiz perc huledezes
es villakeresgeles utan raebredtunk: ha az emelo akkor adja
meg magat, mikor a rugo alatt vagyunk, akkor most halottak
lennenk! Ujabb tiz perc sapadt csend, majd Arpi: K...
szerencsenk volt b+! felkialtassal a projekt folytatasara
szolitott fel, amit az olajemelo bevetesevel siker
koronazott: A rugok be voltak szerelve. Ezutan meg adodtak
kisebb nehezsegek, pl. a kerekek feltevesehez az autot me'g
emelni kellett, pedig mikor eloszor tettuk vissza a rugot,
10 centire voltak a talajtol es akkor is ezeken a bakokon
allt. Az emeleshez viszont ki kellett pakolni a cementet
a csomagtartobol. Utana kivettuk a bakokat, a kocsi
hatuljat megemelve. Ezutan en engedtem le a kocsit,
Arpi 2 meterrel mogotte allva figyelte az eredmenyt:
-Lassan engedd! -Ok, engedem! -Engedd ma' tovabb!
-Hova b+! -mondtam, felmutatva kezemben a kivett emelot.
A kocsi segge az egekbe nezett! Arpi rohogve nehanyszor
ugorva rault a csomagtartora rugotesztelesi celzattal,
de miutan megfajdult a hatsoja es 0 rugozast tudott
kivaltani, letett errol. -Menjunk egy kort b+! kialtassal
bevagodott az autoba es inditott ... volna, ha az auto
is ugy akarta volna. Az akkutoltes kozben kicsereltuk a
levetelkor eltort akkusarut es nehany kiegett biztosi-
tekot, miutan kiderult, hogy a kiegettnek hitt hatso
lampak jok. Akksi 1 ora mulva vissza, miutan Arpi ugy
itelte meg, hogy ennyi toltes boven eleg. AC-t
felpumpalta, kocsi poccre indult, kezdodhetett a probaut.
Full gazzal vegigvagtattunk az utcajukon, majd elsobb-
segadas nelkul atvagtunk egy uton a szemkozti sporttelep
valaha salakos parkolojaba, ahol Arpi bemutatta kedvenc
kezifekes megfordulasat. Mivel a kocsi hatulja gyakorlati
lag nem rugozott, ez igen jora sikeredett, azt sem tudtam,
merre jovunk ki a kocsi keltette porfelhobol.
Valoszinuleg Arpi sem, mert a kozeledo epuletet meglatva
ijedten fekezett, minek kovetkezteben a motor lefulladt
es aznap mar nem is indult be... Igy aztan hazatoltuk.
Arpi kezifekes forduloja: 1-es, 2-es, padlogaz,
kuplung be-kezifek be, kormany teker, 1-es,
kezifek ki, kuplung ki-padlogaz oszt hadd forogjon!
Masnap delutan hivott, hogy kesz a kocsi, nezzem meg!
A beavatkozas dobbenetes volt: A felso pot-rugolapot
toben leflexelte, az alatta levobol 8-10 cm-es darab
allt ki a befogasbol. Az eredeti rugolapon jol
latszott a beavatkozas szakaszossaga: 4-5 cm-enkent
flexelesi nyomok, ahogy a darabokat eltavolitotta.
Igy a hatso rugozas sokat javult, de 5 szemely melle
meg 2 mazsat nyugodtan be lehetett pakolni a csomag-
tartoba. Az egeszben az lepett meg a legjobban, hogy
hallgatott ram, es nem hagyta "olyan dogos pattogos"-an
a kocsi hatuljat.
Remelem tetszett, es nem volt nagyon OFF...
Udv.: Jozsi (PUG Partner 1.4b)
|
+ - | Ne mergelodj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az osszes gondjaval egyutt egy kicsit sajnalom, de azert, mert o
> beteg, engem egeszsegest (+ a csaladomat, a barataimat, a
> felebarataimat, kutyamat, macskamat, ingo es ingatlan
> vagyontargyaimat) NE VESZELYEZTESSE azzal, hogy nem bir a fekre
> lepni!!!
Rendben, de akkor tedd hozza, hogy a szupersofor szuperautoval se
veszelyeztessen senkit 180-nal, _barmilyen_ indoka is legyen erre.
> Fudemergesvagyok!!!
Ne legy, az idegeskedo, hiszterikus ember a volan mogott sem jo...
|
+ - | Punto lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csaba irta:
"...Apropo vilagitas. Van egy kis gondom a Puntoval, de ugy tunik ez vagy
igy normalis, vagy tipushiba. 11000 km-nel kiegett mindket tompitott (H7
tipusu-a legdragabb). Tok egyszerre!! Kaptak uj izzokat a markaszervizben
(4200 Ft!). 23900-nal kiegett a bal tompitott (Slovnaft kuton 1995 Ft!!!!!),
24400-nal kiegett a jobb tompitott (Batax kuton 1258 Ft ugyanaz az ELTA
markaju, mint multkor). Minap ugyanazon a kuton ugyanazt az izzot 736 Ft-ert
vettem. Egy dolog ez a hatalmas szoras, a masik a lenyeg: normalis, hogy
11-12000 km utan izzot kell cserelni? Az Alfaban meg a gyari H1 izzok vannak
42000 km utan... ..."
:-)
Hallottam olyan szobeszedet, hogy a lampatest kialakitasa miatt nem
megfelelo az izzok hutese. Nem tudom, hogy ezt bevegyem-e vagy ne, mert nem
vagyok egy vilagitastechnikai szakerto.
Az en autom 2000 juliusi, es osszel mar feltunt, hogy latok felszemu
Puntokat. Sajnos a dolog nem varatott magara.
Decemberben kiegett a baloldali tompitott. Mivel nehez volt kivenni,
kiszedtem a jobboldalit (ahhoz jobban hozzaferni), hogy megnezzem milyen a
rendszer, es mikor visszaraktam mar nem egett. Ez 13 XXX km-n;l volt.
elmentem a 300 m-re levo OMV kuthoz, es vettem H7-es Tungsram izzot (ezt
adtak). Most majdnem 57e-nel jarok, es azota mindketto eg. Azt is hozza
szeretnem tenni, hogy a 44e km-bol 43 950-et tompitottal tettem meg :-),
ugyanis ritka kivetelektol eltekintve mindig felgyujtom a lampat.
Mi ebbol a tanulsag? Ha legkozelebb Mo-ra josz, vegyel egy par Tungsram
izzot. Lehet, hogy az jobban birja.:-)
Az arara nem emlexem pontosan, de azt hiszem olyan 2000 HUF korul volt
darabja. Ha nem benzinkutnal veszed, talan olcsobb.
Remelem a Fennvalo nem veszi rossz neven, hogy eldicsekedtem, es hazafele
mar nem fog egni valamelyik.:-)
Udv.,
Mano (Punto II HLX)
|
+ - | Jeep Cherokee (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy Nemetorszagban elo ismeros, vett egy Jeep Cherokee-t, amivel most problemaj
a van.
Ennek a lenyege, hogy a vezerlo elektronikajanak van valami hibaja. Probalkozot
t Nemeto.-ban venni
hozza ujat, de meg a markaszervizek se tudtak neki szerezni. Most hetvegen jon
haza vele (ezek
szerint meg mukodokepes), es szeretne valakit talalni, aki esetleg tudja javíta
ni ezeket a
szerkezeteket, esetleg tudja, honnan lehetne ilyet beszerezni. Legyszi irjatok
cimet, ha lehetseges.
Elore is koszi a segitseget.
üdv. SzLaci
|
+ - | Autoar katalogus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
Allitolag van egy katalógus, amiben az összes forgalomban lévo típusú,
használt autó,
megtalálható évjárattal, felszereltséggel, és egy piaci árral, amit szoktak
nézni, ha pl
kintrol hoznak be.
Esetleg nem tudja vki, hogy lehetne egy ilyenhez hozzájutni, vagy Neten
esetleg egy linknek
nagyon örülnék :)
Ha valaki tud segitsen pls.
K.G.
|
+ - | volvo 740D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlok mindenkit a listan.
Hosszu 2 honapos tavollet (munkaugyek) utan ismet jelentkezem,
pillanatnyilag egy dilemmaval. A helyzet adatai a kovetkezok: a hon
szeretett es imadott kocsimat (Opel Astra F Caravan 1.6i '94, 160e km)
matricastol teligumistol mindenestol eladtam. Tortent ez 2 hete. Azota
mondhatom hogy elkoptattam a cipomet es a telefonomat mas autot
keresve, de eddig csak rozsdafoltos verdak mutatkoztak, illetve
karbantartottak, de dragak (8000eur folott).
Szoba kerult egy arban megkozelitheto Volvo 740 D (benzinesbol lett
atalakitva), meg 1 evig ervenyes muszakival, full extrasan, 300e
km-rel. Az auto 88-as szuletesu, allitolag jol kezben volt tartva. Nem
tudok konkretabbat mondani a motorrol, felszereltsegrol, allapotrol.
Kerdesem a kovetkezo: amennyiben megnezem a kocsit (mar regota
szemezek a markaval), leszamitva a korat es a megtett kilometereket,
mire kellene ugyelnem szemrevetelezeskor??? A kert ar 3500 eur.
Szabi
|
+ - | Re: mellenyultal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 2002-09-17 at 20:13, HAASZ Attila wrote:
> Az ABS akkor is meri a sebesseget, amikor nem fekezel. Folyamatosan
Ok, koszi, ha a gondolkodas fajna, orditanek...
> Ezenkivul eleg sok ABS-es jarmuvet mertem mar, mindegyik tobbe-kevesbe
> egyenletes sotet csikot hagy maga utan, nemigazan lehet latni seholsem
> (az utolso par metert leszamitva) hogy valtakozna a feknyom szine es
> szelessege.
Ezzel viszont megint apro gondom van: az uttest tele van olyan
feknyomokkal (akar 10-20 meter hosszuakkal is) amelyek itt a piros-hol a
pirost jatsznak: van feknyom, nincs feknyom (vagy gyengebb)...
> lassulnak-gyorsulnak a kerekek.) Az a keves alkalom, amikor meg ilyen
> ingadozo volt a feknyom, azt szgk. csinalta, ott fekezes kozben is
...es jo reszuk olyan szeles hogy ha azt szemelygepkocsi csinalta volna,
akkor a tuningmuhelyek gyakoribbak lennenek a kenyerboltoknal:)
Mivel szgyula is azt irta amit te (szaggatott nyom=kezdeti abs), lehet
hogy itt tobb elso generacios abs van es azert annyi a szaggatott nyom?
> jegen az auto. Irigylem is olykor a Knorr-os kollegat, aki eleg surun
> jarkal tesztelni pl. Svedorszagba, ahol direkt erre a celra van egy
> rakas probapalya egy kis kozsegben jo minosegu jeges palyakkal,
> fu"to:tt aszfaltuttal, illetve a ketto 'tetszoleges' kombinaciojaval.
Mindenki oda megy:) Mi (na nem en:) is, itt a legcsuszosabb tesztpalya
egy allandoan locsolt fajansz-ut (erzekelo zarja el a vizet mikor az
auto kozel er). Amihez jeg meg ho kell, azt a svedeknel csinaljak...
Amugy nem muszaj nagyon irigyelni, itt egy kicsit huzzak a tesztelok az
orrukat mert qrva hideg van arrafele:)
Udv, Sandor
|
+ - | Re: hullajelolt temetoszokevenyek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 2002-09-17 at 12:23, fogash73--freemail.hu wrote:
> utkozes soran van a gyerek nagyobb biztonsagban, hanem utazas kozben sem
> kell majrezni a vezetonek, hogy mikor ugrik ki a gyerek a kocsibol.
Azert csak figyeljen. Par honapos eset: nemet turistak, monospace,
kisgyerek. A kislany valahogy kikapcsolta az ovet (gyerekulesben volt),
kinyitotta a csuszoajtot es kipottyant az autopalyara. Szerencsre
mogotte egy kamion jott, a vezetonek sikerult megallni, sot,
keresztbeallva vedni a gyereket.
(Meg ha rosszmajuan feltetelezzuk is hogy a keresztbeallas veletlen volt
iszonyu jo szeme kell legyen: egy nyergesvontato fektavja 100m korul van
ennel a sebessegnel. Ha o eleg messzirol rajott ahhoz hogy meg tudjon
allni hogy nem egy jatekbaba esett ki mint elore hitte, hat minden
tiszteletem...)
Ja, a kislany zuzodasokkal meguszta, meg csak ossze sem torte magat
(pedig nem ment lassan az auto).
Tanulsag: tessek hasznalni (ha van) az ajton kivulrol aktivalhato
gyermekzarat, ami megakadalyozza hogy belulrol kinyithassa az ajtot.
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Lancia Kappa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA, szia Fogash!
>A Kappa Pininfarina-termek, szerintem nagyon szep auto, >meretevel amugykilog
a masik ketto kozul. Letezik kombiban is, >az talan meg szebb.
Asszem tegnap lattam eloszor Kappa-kombit es nekem is az
ugrott be, hogy ez bizony meg jobban eltalalt forma, mint az alaptipus. Pedig k
ombibol nem konnyu szepet alkotni, keves gyarnak sikerul (Citro, Honda, Volvo).
Piece:
nme1
>>Know your enemy<<
|
+ - | Re: Lancia Kappa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA, szia Fogash!
>A Kappa Pininfarina-termek, szerintem nagyon szep auto, >meretevel amugykilog
a masik ketto kozul. Letezik kombiban is, >az talan meg szebb.
Asszem tegnap lattam eloszor Kappa-kombit es nekem is az
ugrott be, hogy ez bizony meg jobban eltalalt forma, mint az alaptipus. Pedig k
ombibol nem konnyu szepet alkotni, keves gyarnak sikerul (Citro, Honda, Volvo).
Az Alfa-t nem felejtettem
ki, a Sportwagon mar kulon esztetikai kategoria ...
Piece:
nme1
>>Know your enemy<<
|
+ - | Valasz: Re: ABS, M1-M3 matricak *** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Germany]
> Temakor: Re: ABS, M1-M3 matricak ( 50 sor )
> Idopont: Tue Sep 17 10:23:16 CEST 2002 AUTO #1590
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Masik kerdes: muszaly a matricat allandoan levakarni, ujat felrakni?
Alapvetoen baromi lusta vagyok, ezert inkabb fennhagynam azt az egyet,
ami mar ott van. Nem bliccelni akarok, azaz vennek mindig ujat (1 hetest).
Ez nagyon nagy disznosag? Kiderul a matricarol hogy mikori?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Szvsz ez a matricas rendszer kib@$ottul nem matricas. Amikor veszel egy
matricat, akkor egy kozponti adatbazisban rogzitik a rendszamod es az
ervenyessegi idot, es errol kapsz egy _rendszamos_ igazolast. Innen kezdve
senki nem kivancsi sem a matricara, sem a magneskartyara (azert ki ne dobd
az ervenyessegi ideje alat :-)), csak a rendszam a fontos. En meg _sohasem_
ragasztottam fel, mondjuk a Skodan van a szelvedonel ilyen cedulatarto
(a'la Volvo), oda szoktam betuzni.
Akos
|
+ - | Valasz: kihangosito atszereles*** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: kihangosito atszereles ( 9 sor )
> Idopont: Wed Sep 18 00:14:12 CEST 2002 AUTO #1590
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Adott egy kocsi, benne egy regi, 06-60-as telefon kihangositoja.
Elkepzelheto, hogy viszonylag egyszeruen atszerelheto egy mostani
telefonra?
Eleg csak a telefontarto reszt cserelni vagy antennat is kell?
Hazilag megoldhato vagy mindenkepp szerelo kell hozza? Ha igen konkretan
kit
ajanlotok?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ha a gyarto ugyanaz, akkor nagy valoszinuseggel a mikrofon es a hangszoro
illeszkedni fog a 900-as telcsi kihangositojaba is (ha nem, akkor atalakito
adapter/uj mikrofon,hangszoro kell). Az antenna sajnos nem jo, lehet, hogy
valamennyire mukodik majd, de szar lesz.
A hazilagos megoldhatosag attol fugg, hogy mennyire kell lebontani az
antennahoz a karpitot, ill. mennyire mered ezt magad bevallalni. Szerintem
megeri _jo_ szervizbe vinni (pl. www.buznakft.hu), ahol tisztessegesen
megcsinaljak a koteseket/bandazsolasokat.
udv,
Akos
ment maganba is.
|
+ - | Valasz: Assistance *** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Assistance ( 11 sor )
> Idopont: Tue Sep 17 08:03:21 CEST 2002 AUTO #1590
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Pl. a Skodanal is van mar, Europara kiterjedo.
Ez valami uj dolog? :)
Az Alfahoz es a Puntohoz egyarant jart (Europa, Torokorszag
kivetelevel ha jol emlexem)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Nekem abbol a szempontbol uj, hogy az elozo Octaviara ('98.10) meg egy
evest adtak, az ujra ('01.12) pedig korlatlant (a kovetkezo esedekes
szervizig szolot), azzal a feltetellel, hogy az esedekes szerviznel
hosszabbitjak meg a kovetkezoig (szakszervizben, nyilvan).
Akos
|
+ - | Valasz: gond van az izzokkal*** HIX AUTO *** #1590 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Fabia, gond van az izzokkal ( 28 sor )
> Idopont: Tue Sep 17 08:19:26 CEST 2002 AUTO #1590
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
dolog ez a hatalmas szoras, a masik a lenyeg: normalis,
hogy 11-12000 km utan izzot kell cserelni? Az Alfaban meg a
gyari H1 izzok vannak 42000 km utan...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Nekem meg csak H1-essel volt dolgom, abbol sokkal, de meg az OSRAM +50%-os
fenyereju (bevallottan rovid eletartamu) is garantaltan tobbet bir ennel.
Normal esetben normal izzoval (= nem ilyen tulfeszitett +30 meg +50%-ossal)
a 40-50 ezer a minimum.
udv,
Akos
|
+ - | RE: hidrotoke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Galantomnak, V6 24V mar par ezer Km-el ezelott elkezdtek
> szolni a Hidrotokei. 2 hete csereltunk olajat, pedig meg
> 1-es verzio: Eleg csak a beteg Hidrotokeket cserelni.
> 2-es verzio.: Minden Hidrotoket cserelni kell.
> 3-as verzio: probalkozzak motorolaj adalekokkal, de senki
> Termeszetesen a 2-es verziot szeretnem elkerulni, mert azt
> 160-e alatt nem uszom meg. De szerintem ez meg csak a csali
Nekem is Galantom van, es nekem is szoltak a hidrotokek. Nekem a 2-es
verzio valosult meg, potom 35e Ft-ert. Igaz, nekem csak 8 szelepem van,
es 2 eve tortent a dolog.
M.
|
+ - | Re: Fabia, gond van az izzokkal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Apropo vilagitas. Van egy kis gondom a Puntoval, de ugy
> tunik ez vagy igy normalis, vagy tipushiba. 11000 km-nel
az en puntomban cca 23ekm utan meg nincs semmi problema.
> dolog ez a hatalmas szoras, a masik a lenyeg: normalis,
> hogy 11-12000 km utan izzot kell cserelni? Az Alfaban meg a
> gyari H1 izzok vannak 42000 km utan...
orulj neki, a pozsoban maris zizizik az orszaguti, vagy kiegett, vagy
kh-s, majd hetvegen megsassintom :(
homer
|
+ - | Re: va: blablabla (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Hatarozottan allitom, hogy az autopalyan kozlekedok haromnegyedenek
> errol az egeszrol fingja sincsen. Sokat szidjuk a kozlekedesi moralt.
> Honnan lenne moral, ha a tobbseg tisztaban sincs a kozlekedes
> rendjerol. Egyszer atment egy vizsgan, utana soha nem kepezi magat.
> Homalyos emlekeibol rosszul alkalmazza a tanultakat, felreismeri a
> kozlekedesi helyzeteket. Felejt mint a barom, a jo peldat eszre sem
> veszi, viszont ragad ra az "erosebb kutya " mentalitas.
> Ezeket nem az ujambol szopom. Ismeretsegi koromben szamtalan ilyen
> pacak van.
nalunk a cegnel evente kotelezo a kreszoktatas azoknak, akik ceges
szekeret hajtanak.
a baszos dologrol meg annyit, hogy finomabban is ki lehet azt fejezni
:) erosebb qtya kopulal :))
homer
|
+ - | Hidrotoke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> 1-es verzio: Eleg csak a beteg Hidrotokeket cserelni.
Nehez ugy. Hacsak nem szemmel lathato a beteg darab, akkor melyik
az? Kb. 2 honapja folyt az Index-Forumok-Auto-Mazda topicjakban
szo rola. Volt aki szerint, meg lehet talalni, de ez a kisebbseg.
> 2-es verzio.: Minden Hidrotoket cserelni kell.
Itt meg az olcsobbakkal volt bajuk. Olyasmi remlik, hogy 323F
gyari 30.000, utangyartott 6.000. De aki betett utangyartottat, annak
nem sokaig birta. En most kaptam arajanlatot 4.000 -ert. Az enyime
is nagy neha szolt, de az autot fel eve vettem. Allitolag valami
komolytalan olaj volt benne, ezt valtotta a Castrol Magnetic full
szintetikus. Ez masnak is bejott. Mostanaban mar eleg sarosnak
tunt az olaj teteje, ezert vettem egy motor mosot (800Ft), olajcsere
(Castrol), es azota meg sem mukkan. A Castrol a szlovakoknal 7.500,
akciosan a Tescoban 8.500, akcio nelkul 10.500 . Az akcio 1 honapja
volt, de hatha maradt az arszint, vagy levittek valahol megint.
> 3-as verzio: probalkozzak motorolaj adalekokkal, de senki
Olyan hogy adalek szerintem nem jo. Motormoso + uj olaj.
Nem lenne rossz ez a hidrotoke, de aki kitalalta az elmegy a ...
Ket furaton keresztul az olajnyomas szabalyozza a szelepeket,
es ha ezek elkoszolodnak, olajnyomasod csokkent, stb ... , akkor
mar ilyen gond van vele. Mennyivel jobb a mechanikus. Ez az
egy igazi gondom van a Mazdammal, mert amugy nem tudok
rosszat mondani rola. Meg a hatso fek szivatott. A hatso tarcsafekes
autoim, eddig menetesek voltak. Nosza fekbetet csere, bar volt meg
rajta 0,5 mm ferrodol :-). Ezen nincs jellegzetes bevagas, ami menetre
utalna. Nyomom mint allat, mar mindenfele szerkezetet csinaltunk az
osszenyomasra. Nem megy. Vegso proba: svedfogoval megtekerem.
Anyad. Ez is menetes volt, csak a dugattyun nem volt kikepezve vagat,
tehat eleve fogoval kell visszacsavarni. Bal oldali betet csere 3 ora,
jobb oldali fel ora.
|
+ - | Benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Ennek mas oka van. Peldaul az, hogy januar elseje ota 15x 3 forinttal
>emelkedett a benzin... Valamikor egyszer csak megelegeli az ember nem?
En ugy latszik iszonyu oreg vagyok, de az emlekeim szerint a taxisblokad
nem konkretan a benzinar miatt lett, hanem mert az akkori kormany
ossze-vissza hazudott. Tudom MDF volt, de a politakarol ennyit,
barmilyen lehetett volna. Meg voltak marha nagy varakozasok.
Ez volt az utolso csepp a poharban. Es az sem mindegy, hogy
30 forint korulrol 48 -ra emeltek, mig most 230 -rol 233-ra.
A szazalek egy kicsit mas.
Amugy mostanaban kevesbe izgat a benzinar, miota a Slovnaftot
tamogatom. Az utolso 1.000 liter benzinbol kb. 50 liter volt magyar
termek. Szerencsere mindig akad utam az orszaghatar fele. A
szlovakok is emeltek most 3 forinttal, tehat a LEGUTOLSO
aremeles jogos. Viszont erdekes, hogy majus ota tartja magat a
30 korona koruli ar. Akkor 29,70 -ert tankoltam Komarnoban,
most 29.90 -ert Filakovoban. A ket benzinkut kb. egy ar lehet,
de a legdragabb amit a Salgotarjani hataron lattam is 30.90 .
Ez a hatar utan 100 meterre van, tehat itt ezert dragabb. Most
Sturovoban kb. 30.70 lehet, mert mult heten 30.10 volt.
Korona arfolyama 5.80 (majdnem mindenhol), kartyaval 5.70 .
|
|