Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 648
Copyright (C) HIX
2000-02-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 4wd kombi auto (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Hix help list (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re:Cgonci (mind)  29 sor     (cikkei)
4 Erzekeny szem / Trafipax (mind)  61 sor     (cikkei)
5 Megtorlas (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Auto vasarlas (mind)  47 sor     (cikkei)
7 hatso kodlampa (mind)  24 sor     (cikkei)
8 kot.bizt. (mind)  15 sor     (cikkei)
9 ford zar (mind)  20 sor     (cikkei)
10 Re[2]: Tungsram GOLD (mind)  18 sor     (cikkei)
11 re tokaj Akosnak (mind)  55 sor     (cikkei)
12 Alfa Romeo GT Junior 1968 (mind)  12 sor     (cikkei)
13 re: szemely v. teher (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: Zajvedelmi sebessegkorlatozas... (mind)  17 sor     (cikkei)
15 sportgatlok (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Szijtarcsa (mind)  10 sor     (cikkei)
17 lampaszinkron, jobbra kisiv, kodlampa (mind)  104 sor     (cikkei)
18 Re: Kup Lung (mind)  25 sor     (cikkei)
19 Re: 100 rongy szajmontemplarnak is (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Leszivas (mind)  29 sor     (cikkei)
21 (uj auto alku) Re: Re: *** HIX AUTO *** #646 *** HIX AU (mind)  21 sor     (cikkei)
22 OFF: 6x PageDown Re: re tokaj Akosnak (mind)  120 sor     (cikkei)
23 Polski klub (mind)  6 sor     (cikkei)
24 CIKK az Audi TT-rol az Auto Bild-ben (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Rendszam nelkul (mind)  18 sor     (cikkei)
26 Re: Szalonnasutes, HIX-szerviztalalkozo (mind)  31 sor     (cikkei)
27 L200 - Pajero (mind)  21 sor     (cikkei)
28 lemezfelni FIAT Cinquecento-ra. (mind)  5 sor     (cikkei)
29 kilometerora kalibracioja (mind)  21 sor     (cikkei)
30 valaszok (mind)  35 sor     (cikkei)
31 Ford radio (mind)  20 sor     (cikkei)
32 Ford zarak... (mind)  30 sor     (cikkei)
33 Elszomorito reakcio, kedvezmenyek (mind)  69 sor     (cikkei)
34 skodageneral verseny (mind)  8 sor     (cikkei)
35 Re: Rablo jogszabalyok (mind)  19 sor     (cikkei)
36 Gyalogosok (mind)  65 sor     (cikkei)
37 Megint magamrol (mind)  39 sor     (cikkei)
38 Fustolgo skoda. (mind)  23 sor     (cikkei)
39 most nem jut eszembe semmi ide (mind)  26 sor     (cikkei)
40 Csilingeles, Fustolgos Skoda (mind)  13 sor     (cikkei)
41 Elado VW Polo Classic sport (mind)  3 sor     (cikkei)
42 zajvedelem (mind)  29 sor     (cikkei)
43 Re: es a feklampa (mind)  21 sor     (cikkei)
44 Re: L200 (mind)  29 sor     (cikkei)
45 Gyorsulas (mind)  25 sor     (cikkei)
46 Oldsmobile (mind)  9 sor     (cikkei)
47 Nemetek+rendorok (mind)  40 sor     (cikkei)
48 Benzin-leszivas ellen a legjobb vedelem! (mind)  14 sor     (cikkei)
49 =?windows-1250?Q?T=F6bbf=E9le=2C_gondolatok?= (mind)  24 sor     (cikkei)
50 100 rongy szajmontemplarnak is (mind)  23 sor     (cikkei)
51 Astra kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
52 L200 vasarlas (mind)  23 sor     (cikkei)
53 Re: *** HIX AUTO *** #647 (mind)  44 sor     (cikkei)
54 Kupplung rangat (mind)  30 sor     (cikkei)
55 Re. Fustolgo Skoda (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - 4wd kombi auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szukségem lenne (na jo, nem nekem, hanem a cégnek) egy 
negykerek meghajtasu kombi személyautora. Nem terepjaro 
lenne az idealis. Eves futasteljesitmenye ugy 60 ekm, 
szoval uj auto kellene. Tudtok ilyen tipust ajanlani, vagy 
ne is keressek ilyet?

Koszonom a segitseget

Andy
+ - Hix help list (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Szoval en is beszallok az angyalkodasba.

Nev: Kovacs Istvan
Lelohely:Kobanya (X) ill. Pestszentlorinc (XVIII)
Tel: 2600-659 ill. 2950635
van: S 120, kotel, aksi, nemi szerszam :), szakbarbarsag
ertek: Skdori, Polak, (Zsiga,R9, R5)

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re:Cgonci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Tudod, nagyon kellemes erzes, ha mesz 100-120-al, es mikor egy ilyen
>(buntetes olcsobb vagy a lakatos) kocsi moge ersz, akkor rettegsz, hogy

>eppen mit fog elvesziteni. A volt osztalytarsam mar kapott hatso
kereket
>egy 105-ostol.

Nem kekeckedni akarok, de ez nem rohadas, hanem anyagfaradas a hatso
tengelyben, amit nem lehet elore latni. Nekem is kiesett. Egyszeruen
tipushiba. Szlalomrallien egy fickonak szinten eltort. Na megyek es
megrotgenezem :-)

>Szerintem a korulmenyek annyira befolyasolnak minden
>sebesseghatart, hogy a sebesseghatart el is torolnem, es helyette
>informacios tablakat raknek --> oz, gyerek, atjaro....

Ezt komolyan gondolod? Horrort akarsz?
Je itt a valasz:

>Meg kellene tanitani mindenkivel, hogyan alkalmazkodjon az
>utviszonyokhoz es eltorolni a korlatozasokat.

Sajna csak felteteles mod, addig meg sok csokit kell ennunk.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Erzekeny szem / Trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

<<Lehet. Es azert zavar, mert szemuveges vagyok es kepzeld 
<<el, hogy milyen jo erzes amikor nem csak az ablakon, 
<<hanem meg a latasjavto segedeszkozon is megcsillan a 
<<feny. A vizes utrol es a hatso kodzarofenyrol nem is 
<<beszelek.

Csak javasolni tudnam azoknak, akinknek erzekenyebb az 
atlagnal a szemuk, hogy egy igazan jo szemuvegre / 
napszemuvegre ruhazzanak be. En a Cora-ban 6500 Ft-ert egy 
Polaroid-ot vettem, ami le volt ertekelve 9500-rol. Ez 
abban tobb a mas UV szurostol, hogy csak egy iranyban 
polaros fenyt enged at, igy a TUKROZODO (igy mar szinten 
polaros) fenyt teljesen kiszuri! Nagyon-nagyon jo. 
Tehat: napfenyben az autok szelvedojerol vagy fenyezeserol 
verodo szemet egeto napsugarak helyett csak egy sotetlila 
foltot latok, ami mellesleg meg szep latvany is. Azota 
boldog ember vagyok. 

<<Az irodaban a kozlekedesi rendorokkel szemben ertelmes 
<<emberek dolgoznak,
<<akik figyelembe veszik az autosok velemenyet is, es nem 
<<ragaszkodnak
<<szigoruan a torveny betujehez.

Ezt azzal a halvany sejtessel tudom alatamasztani, hogy 
eddig 3 trafipaxomra nem reagaltak, pedig a kep biztos, 
hogy sikerult. Egyszer Budaorsfele menet a kanyarban levo 
40km/h tablanal villantottak a szembejovok: lassitottam, de 
ezt nem lehet betartani. Lemeszeltek: elismeri, hogy tobbel 
ment. Modom, hogy ez a tabla tulzas, nem lehet betartani. 
erre mint az ALLAT uvolteni kezdett, mire egyre tobb rendor 
jott oda fenyegetoen. Azt allitottak, hogy nem ismertem el, 
es feljelentest irtak: 45km/h val mentem! A rohadt 
gyoshajto! Hadd bunhodjon. Ekkor gyorsan felirtam a rendor 
azonositasi szamat feltunoen, hogy lassak. A lenyeg: azota 
sem keptam semmifele behivot. 
A tobbi esetben is epp, hogy tulleptem pl. 50-helyett 60. 
Szerintem ez semmi. Maga a szituacio is olyan volt. Nem 
hiszem, hogy egyik esetben sem tudtak volna megbuntetni, ha 
akartak volna.


<<Vagy peladaul nagyon enyhen biraljak el a Lagymanyosi hid 
<<budai feljarojanal
<<levo 30-as tabla utani feljelenteseket, mert elotte 10 
<<meterrel meg 70 volt
<<kirakva. Ok is azt mondjak, hogy ez egy oltari nagy 
<<baromsag.

Naponta 2x jarok ott es meg nem vettem eszre ... na ennyit 
a tablak informaciotartalmarol.
Es mi van azzal a KRESZ hivatkozassal, hogy a forgalom 
ritmusat fel kell venni? (valami ilyesmire emlekszem)
Mikor oktattak, szabalyosan akartam menni a Vaci uton, de 
mindenki belemakadt. Kerdeztem mehetek-e gyosabban: mire ok 
ezzel a KRESZ hivatkozassal valaszoltak. Azota ezt is 
figyelembe veszem.

Bby
+ - Megtorlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!


<<Az elottunk meno (felesleges) kodlampara meg tokeletes az 
<<auto reflektora. Alta
<<laban a zene ritmusara kapcsolgatom.

Az eroszakra eroszakkal reagalni nem mindig erdemes. 
Szerintem a legtobb esetben nem eri el oktato celjat, bar a 
cel valoban nemes. En mar csak tudom. Sokat probalkoztam.
Ha mar valaki megis boszzulni akar, legalabb maganak ne 
artson: ha nagyon beporgok akkor mert a szembejovo nem 
kapcsolja le idoben a reflektorat en nem villogok ra, 
hiszen meg felem tart ... inkabb akkor, ha mar elottem van 
nehany meterrel meterrel. Jobb a hatas. 
De ne probalja ezt sem ki senki, csak a masik helyett.

Bby
+ - Auto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Sracok

(Remelem, csak egyszer ment el...)

Auto cseren gondolkodom, es nagy a dilemma.
A raszan penz kb 1.5-1.7 mFt. Ebbol a penzbol
az alabbi lehetosegeim vannak:

- 2-3 eves Fiat Punto
- 4-5 eves Fiat Brava-kbol egy alapra.
- 4-5 eves Opel Astra 1.6 jol felszerelt
  (legkondis, elektromos, legzsakok, ABS)
- 6-7 eves Ford Mondeo, amik mar alapbol is
  jol felszerltek.

Havi atlag 1000 km varos es 1000 km orszagutra
lehet szamitani. Szempont a minnel nagyobb aktiv
es passziv biztonsag. Legkondi nagyon jo lenne.
A meret annyira nem szamit, de ugy tunik, hogy
jobban felszerelt autok csak nagyobb kategoriaban
leteznek. Gyerekek meg nincsenek, de nemsokara
beindulunk, ha minden igaz.
Legyen benne legalabb 1.6-os motor (nem vagyok egy
szaguldozo tipus, csak szeretem biztonsagosan
befejezni az elozeseket).
A fogyasztas nem annyira lenyeges, ha 10 alatt van,
az mar jo.

Nekem a fent felsorolt tipusok tetszenek. Tudtok
esetleg ajanlani valami mast is?

Varom Fiatosok es Opelesek jelentkezeset. Foleg
az 1.6-os Opelrol szeretnek tobbet is megtudni,
mert annak vetele a legvaloszinubb.
Ha van Mondeo-s a listan, az is jelentkezzen!!!

Valaki fel tudna allitani egy lopasi sorrendet
a felsorolt jarganyokbol?

Egyben eladova valik 91-es 1.4-es Ford Escortom
is. Akit erdekel, annak elovasarlasi jogot
biztositok ;-)


Varom tanacsaitokat. Legyetek jok.

G. Peti
+ - hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Egyeb:A hatso kodlampat nagyon zavaronak erzem, amikor ketto van.
>Ha jol tudom, annak aszimmetrikusnak illik lenni, ez meg pont olyan,
>mintha folyamatosan fekeznenek.Raadasul ha tenyleg fekez, kevesbe
>latszik(mentetek mar 1310-es Dacia mogott igy?).De ugy remlik, a
>Daewoo Lanos is ilyen, vagy a Swift Sedan.Van mas is, en csak azt
>javasolnam illo tisztelettel, hogy akinek ilyen a kocsija, a jobboldalit
>kosse ki.

En emiatt (is) szereltem fel a 3. feklampat. Inkabb egyet plusszba, 
mint egyet minuszba. 2 kodlampa eppen 2x annyi, mint 1...
A szerepe pedig, hogy idoben eszrevedd az elotted levo autot,
ha szamodra zavaro, akkor 
1. tul kozel vagy
2. nincs kod.

Megoldas:
1. lassits
2. villants ra, hogy zavaro a dolog, 10bol 8 megerti es kikapcsolja.



Csaba
+ - kot.bizt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Tudna valaki otletet adni arra, hogy a jovobeni 2.9 literes autom
kotelezo biztositasi dija relative ne az egekbe rugjon (egy oreg verda lesz
es csak A1-ben vagyok).
Arra gondolok, hogy melyik biztositonal/ugynoknel erdemes megkotnom es
milyen modon?
(Termeszetesen legalis uton).
Az esetleges valaszokat lehetoleg lecci maganba es elore is nagyon koszonom.

Udv, Dave.


UI: Elado az autom : Ford Scorpio 2.0iDOHC,1991,alap extrak,gyonyoruszep
allapot IrAr:990eFt
+ - ford zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Nem ertek egyet Kotai levelezo tarsunk sommas velemenyevel "Ford zarjarol
csak annyit, hogy szar."
Nekem 11 eves a Ford Escort-om es most koptak el a kulcsaim, emiatt
akadozott az ajtonyitas (jobb nyithato, bal zarhato volt) és a tanksapka
zaram csak kinkeservvel mukodott. Kicsit tulmeretezett kulcsmasolatot
csinaltattam a budai Skalanal es most mukodnek. Az uzemanyag beontonyilas
zarofedelet :-) (gyengebbeknek tanksapka) ideigelensen lecsereltem, 1990
Ft-ert kerult a mohacsi MOL kuttol egy. (Eleg sok fajtat gepkocsihoz
tartanak es ilyesmi aron.) Ha lesz kedvem, megszuntetem az eredeti fedel
szorulasat.
A csomagtarto valami mas miatt romolhatott meg. Ott sajnos csere (kb 10
rongy :-( ), vagy javitokeszlet (8 e plusz munkadij :-( ) szükseges. De
mindezt megelozoen sajat barkacs :-) hatha a raolvasas segit.
Mindezek ellenere a Ford zarral meg vagyok elegedve. Mindket oldalit
probaltak mar dugohuzos modszerrel kitepni, a lemezt meghajlitottak, a
muanyag takaro megserult, de a kocsim megmaradt. Es ez a fo. Ha az ara, hogy
10 evente kolteni kell ra. Nekem megerte.

Torok Arpad
+ - Re[2]: Tungsram GOLD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tamas!

2000. február 5. 12:51:35-kor, Tungsram GOLD-ben i'rtad:

> Penteken voltam a Tungsram markaboltban (Kiraly u. 43-45)
> Az elado megmutatta: a Gold-ban is benne van az E betu !!!
Tok mindegy hogy mi van benne, mert a KRESZ mast ir elo. En is
erveltem ezzel, hogy E betu, meg KERMI engedely, mire a rendor azt
mondta, hogy a kek villogo is lehet E betus, meg KERMI engedelyes,
megis tilos, ugy mint a lampaim.
Ha meg akarnak birsagolni, akkor kar adni alajuk a lovat. A legjobb
(ami eddig bejott) a "nem tudtam", "tényleg?", vagy a "bátyám bütyköli
az autót, majd én szólok neki hogy ilyet ne csináljon".   :))


Joey  
mailto:
ICQ:47279634
+ - re tokaj Akosnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel AKos nem tudta maganban tartani a beszelgetesunket, ugy erzem
egy valasz megillet engem is. De mindenek elott nehany sort had
idezzek be:

> es igazabol en
> arra a felmondatra reagaltam, ami szerintem egy ba$%ott nagy hulyeseg volt,
> vagy nem?
8-O
...
>  A
> tegnap megirt weboldalon pedig mindenki beszerezheti a szukseges
> informaciokat, aki nem a demagogiara, sardobalozasra es a vagdalkozasra
> kivancsi, hanem (budapesti es tokaji) szakemberek velemenyere.
No comment.

Az itt leirtak jol tukrozik a stilusodat...


Nekem is van velemenyem, ami kepzleld, eltero mint a tied.
Ha annyira rendben van minden azon a tajekon, akkor most mar nincs
mas, lehet orulni, nem?
Csak azt nem tudom hogy a jo hirt melyikunk fogja kozolni a terseg
lakoival.

Kettonk kozott az a kulonbseg, hogy en NEM voltam szervezett
pincelatogatason nagy termeloknel, es nem hallgattam meg a szakma
velemenyet errol a kerdesrol (hacsak az egyetemi eloadasokat nem
tekintjuk ennek, bar ok messze vannak Tokajtol - itt jegyzem meg hogy
Kerteszmernoki diplomam van, tehat _kis_ ralatasom akad a dologra, noha
nem vagyok borasz)

Kicsit olyan ez, mint amikor a belugyminiszter nyilatkozik, hogy
javult a kozbiztonsag... Latja, meg van rola gyozodve, mert ugy
tajekoztattak. (Lehet hogy nem volt reprezentativ a minta?)
De ez egy kicsit se nyugtatja meg a kis embert, aki fel az utcan mert 2000
Ft-ert kibelezik, ha eppen ugy hozza a sors.

A tokajiak elegedetlenek, sok terhet rott rajuk az addig fennallo
termelesi struktura felbomlasa, az uj tulajdonosok onfejusege, stb.

Ok nem szeretik az uj tulajokat. Akkor nekem miert kene?
***
Egy egyszeru pelda: (felig rokon) ismeros nem mert elmenni 5 eve
csipoprotezis mutetre, mert felt, hogy ha sokaig lesz
betegszabadsagon, kirugjak. (na kik?...)
Majd a csipocsonja kis hijan beroppant. Vegul is a felelme
megalapozatlannak bizonyult, mert a munkajat megtarthatta, megse
kivanom egy percig se a helyebe kepzelni magam. Es te, kedves Baratom?


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Alfa Romeo GT Junior 1968 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Azok segitseget kerem akik a fent emlitett autoval kapcsolatban barmilyen
informacioval, kepanyaggal, leirassal, webcimmel, szerelesi utmutatoval
birnak, esetleg az ismeretsegi koben hasonlo talalhato. Ha netan lenne
valakinek egy ilyen elado autoja, akkor meg egyenesen magamra huznam a
lampaernyot boldogsagtol.
Koszonettel:

Beres Sandor
tel.:20/96-11-729

+ - re: szemely v. teher (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az ara nagyon kedvezo, a full extrashoz (duplakabin 5 szemelyes)
>(netto) 4.8m ft-ert lehetne hozzajutni, egy hasonlo felszereltsegu

>tulzottan visszatarto, ellenben volt egy olyan erzesem, hogy 4.8m
>ft-ert nem fogok olyan uj autot venni (hasznaltakkal mindig
>megjartam, szoval a hasznalt auto nalam jarhatatlan ut), amely

Nem urban legend: egy eve egy Mazda B2500-as masfel evesen (harom evig
garancialis), 21ezer km-rel 2.1millio volt, a papirokkal egyutt az elozo
tulaj az eredeti vasarlasi szamlat is odaadta: 4millio volt ujonnan.
18 honap alatt majdnem 2millio bukta, nem tudok elkepzelni olyan ervet az
alig hasznalt gk. ellen, ami ezt ellensulyozna. 

udv
andi
+ - Re: Zajvedelmi sebessegkorlatozas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

En a peldat arra irtam, hogy egy elso pillantasra autos szemmel
erthetetlennek tuno sebessegkorlatozasnak bizony megvannak/meg 
lehetnek a (neha nyilvanvalobb, neha egeszen rejtett) inditekai.
Nem kell rogton elintezni azzal, hogy "baromsag, semmi ertleme".

Amugy en is arra emlekszem, hogy az M7-s hamarabb volt arrafele,
mint a hazak, es alapvetoen egyetertek az altalad leirtakkal.

Bar ez is olyan dolog, hogy mikor gey falu/varos terjeszkedik,
elobb-utobb odebb teszik a helysegnevtablat. Akkor megsem sertodik
meg senki, hogy eddig 80 volt a sbesseghatar, most meg csak 50
lesz. Pedig ott is az ut volt hamarabb :-)))


pezoli
+ - sportgatlok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy egyszeru kerdesem: a KONI sport gatloja (amelyik 
motorterbol allithato) kettos csillapitasu? van valakinek 
tapasztalata, hogy mennyire durva?
Nagyon filozom, hogy beszerzek kettot elore, egy kicsit 
sportosabb rugoparral egyetemben. Ha van mas marka, amit 
utcara, evi 40EKm-re, tobbnyire varosba ajanlotok az is 
erdekelne. Nagyon elonyos lenne a kivulrol allithato 
kivitel.
Elore is koszi!
VTI
+ - Szijtarcsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha van valakinek a T. listatagok kozul Ford Scorpio 2.0i DOHC
motor ekszijfeszitojehez valo szijtarcsaja (kb. 60 mm atmeroju, kozepen egy
pici csapagy)
raadasul neki mar nem kell, orommel vennem (meg).

Koszonettel

  ROpi
+ - lampaszinkron, jobbra kisiv, kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!!!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Pirosnal jobbra fordulni ( 26 sor )


>Nem kell olyan messze menni csak vegig mesz pesten a Nagy Lajoson és
>lass csodat nalunk is piros lampanal lehet jobbra fordulni igaz a
>kiegeszito lampa zoldnyila vilagit,de EGYENESEN ad szabadott.
>Teljesen logikatlan,illetve en nem igazan tudok magyarazatott ra.
>Raadasul nem egy keresztedodes ha nem mindnel.
>Aki nem hiszi jarjon utanna.


Lehetni lehet jobbra fordulni, de nem erdemes.... :))) Hacsak nem valami jo
biztositast kotottel elozo nap a kocsidra, es nincs kedved leamortizalni
az eppen arra kozlekedo villamossal szemben :))) De van ilyen lampa pl.
a Konyves Kalman koruton is, kivetel nelkul a jobb oldalon villamos van!!!
Szoval csak ovatosan tessek jobbra kanyarodni, de elotte nezz be, nehogy
nemi villamoscsengo utan femes hang nemi csorompolessel kovetkezzen...

****************

>Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan
zavarhat barkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit
(ellentetben a
kozve


>andi irta...


>A hatso vakit. Es az tobbnyire az elsovel egyutt kapcsolodik.


Akkor egy kis monolog a kodfenyekrol.... Az elso nem vakithat, mert annak
ugy kell beallitva legyen, hogy lefele ill. elore vilagitson. Es valaki azt
irta,
hogy azert vakit az elso, mert szetszorja a fenyt... EZ TEVEDES!!! uis. a
kodlampa pontosan egy csovaban vilagit. (a kod szorja szet a fenyt!!!)
A hatso mar igenis zavaro, en is utalom, mikor az elottem levo folos-
legesen kapcsolja be. Van, aki 2 villogas utan eszreveszi, es lekapcsolja,
de van, aki szolas ellenere se, mert o DIREKT kapcsolta be... (???)
Egyebkent szabaly szerint KULON kell tudni kapcsolni az elso es hatso
lampat... A Skodrimban eredeti kapcs. es lampa van, es tudom kulon
kapcsolni. (3 allasu kapcs, 1.elso 2.hatso, 3.ketto egyutt)

**********

>Lampaszinkron:
>Tortent egyszer, hogy egy csendes-bekes vasarnap delelott a Veres
>Peter uton jottem, Matyasfold iranyabol...  Es lassatok csodat (?),
>akarmennyivel mentem, 40-nel vagy 70-nel, tokmindegy, a Nepstadionig
>minden egyes lampa elottem valtott pirosra!!!  Alig lattam a pipa'tol...
>Hogy lehet az, hogy egy olyan uton, ahol szinte nincs nagyforgalmu
>keresztut, nem lehet rendes zoldhullamot csinalni??  Raadasul
>vasarnap!  Nem kepesek a szakemberek ra?  Vagy ennyire jol mukodik
>a benzinkutas lobbi...?

Nincs benzinkutas lobbi, mint "szakmabeli" annyit tennek hozza, hogy
sok esetben igy van, ahogy leirtad. Viszont abba is bele kell gondolni,
hogy a hangolast ugyanazon ut mindket iranyara nagyon nehez meg-
csinalni. A masik ok meg az lehet, hogy a befele jovo foralmat tobb
helyen meg kell torni, hogy inkabb kivul torlodjon fel, mint a belvaros-
ban. Egyebkent en is szoktam mondani a T. kollega uraknak,
hogy itt, meg ott... Mert a mi csoportunk nemet csomopontokat prog-
ramoz, de egy helysegben vagyunk a "magyar csoporttal" :)))
Uzeneteket lehet sajat e-mailre kuldeni, tovabbitom nekik... :)))

>Szerencsere van pozitiv elmenyem is: Ejszaka, mikor nincs forgalom,
>megallas nelkul lehet menni a Keleti PU - Rakoczi ut - ErzsebetHid -
>AttilaUt - Szilagyi Erzsebet fasor - Janos korhaz utvonalon... Vegig zold
>volt!!!  Egy bibi van csak a dologgal:  pontosan 60-nal kell menni!!!
>Ha betartod az otvenet, majd az osszes lampanal meg kell allni!!!
>Ez hogy lehet?? Utoljara a 60km-es korszakban csinaltak
>lampaszinkront?  (Az nagyon regen volt!)  Ez is a szakembereken mulik?
>Vagy ez is csak az autosnak lenne erdeke, senki masnak..?


Ebben is lehet igazad. 1. lehet, hogy akkor csinaltak, es azota senki
sem nyult hozza, mivel nem olcso dolog az egeszet atprogramozni.
2. de az is lehet, hogy a szakember nem volt lekiismeretes. Egyebkent
nem csak a szakemberen mulik, hanem azon is, akik ezeket engede-
lyezik, illetve akik eldontik, mikor milyen valtoztatast kell elvegezni.
Mert ugye mi csak legfeljebb javaslatot tehetunk... :((

Mindenfele ilyen jellegu kerdessel foruljatok nyugodtan hozzam,
leveleket a lenti e-mail cimre irhatjatok...

Bocs, ha hosszu voltam

Jo utat, a kormany legyen Veletek

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Re: Kup Lung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Andras,

Sunday, February 06, 2000, 9:30:58 PM, you wrote:

HA> Felado :  [International]
HA> Temakor: Kuplung gondok ( 30 sor )
HA> Szevasztok autostarsak!

HA> Van egy kis gondom a 07-es ladammal.
Ez az, ami 107-re valtozott regebben? :-)
HA> Remelem tudtok segiteni.
Megprobalom.

HA> En a munkahengerre gyanakszom. Talan levegos a rendszer?
HA> Erdekes, hogy kiemelni mindig rendesen kiemel.
Nos, nekem is volt ilyenem az apam Ladajan. Legalabbis igy kezdodott.
Kesobb mar ki sem emelt. Mindezt csucsforgalomban, belso savban.
Egyesben haza Szentendrerol. (kb 12 km.) Szerelo jott, kert egy
kalapacsot, racsapott a munkahengerre, dugattyu visszaugrott a
helyere. Mint kiderult, ovalisra volt kopva a henger, es valahogy
beragadt a dugo. Nemsoka ki lett cserelve a munkahenger dugattyustol.
Azota nincs vele semmi baj.
-- 
Best regards,
 Attyla                            mailto:
+ - Re: 100 rongy szajmontemplarnak is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudod, mindenki egyenlo. Csak vannak
> egyenlobbek.

Szerintem az a gond (reszben) hogy nem elegedettek a befolyt osszegekkel.
Azt persze nem veszik eszre, hogy mondjuk 10 birsagolasbol kb 9-10 szer
a buntetes zsebre megy, raadasul a jobban fizeto helyeket a rendorok
egymastol penzert "veszik at", az autos meg oruljon, ha nem jelentik fel,
es buntetik meg az atlagkereset tobbszorosere, CSAK 2-5e-re.
Szerintem ezek a nagy buntetesek arra valok, hogy a posztolo
rendornek senki se merjen ellentmondani,
kockaztatva a feljelentest, hanem fizessen csendben...

Udv. Dolnay Norbert
+ - Leszivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Leszivas ( 13 sor )
>
>>>Lehet autosboltban kapni olyan rugo alaku spiralt amit ha lenyomsz a
>>>gegecsobe akkor nem tudnak csovet dugni a tankba. Ez a legegyszerubb
>>>megoldas. Ezt kellene venni meg egy normal tanksapkat.
>>Biztos vagy benne, hogy a betoltonyilason keresztul szivjak le? Nekem a
>>Kadettombol a sajat elektromos AC-javal uritettek szarazra, alulrol,
>>tehettem
>>en ra akarmilyen tanksapkat. >:-(((
>
>Szerintem eleg vilagosan leirta autostarsunk, hogy a _benzinsapkat_
>szetbarmoltak es igy szivtak le a benzint. Ez ellen ez a megoldas. Az ac-s
>lopast egy sajat zaroszeleppel lehetne meghiusitani.

Apropo, tankfuras:
Skodasok, normalis dolog az, hogy _ket_ leeresztocsavar is van 
a benzintank aljan? 

Eloszor nekem ugy szivtak szarazra, hogy a tank aljan kozepen levo
csavart szedtek le, hagyjan, ez meg a konyvben is benne van.
Nosza, jol rahuztam a csavart aztan korbereszeltem ugy, hogy azt
mar csak langvagoval szedik le. Fel ev mulva ismet szarazra szivott
tankot talalok. Ugyanis a tank belso oldalan is van egy ugyanilyen
csavar, a benzintolvaj "rendes" volt, mert nem hajitotta el a
csavart a fancba, otthagyta a kocsi alatt...
Szoval ez gyarilag van ilyen hulyen csinalva?

udv: VAti
+ - (uj auto alku) Re: Re: *** HIX AUTO *** #646 *** HIX AU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #646 ( 16 sor )
> Idopont: Sun Feb  6 12:57:46 EST 2000 AUTO #647
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> Tobben emlitettek itt egy klimaval kapcsolatos eszmefuttatas kapcsan,
>> hogy ok egy-egy uj auto vasarlasa soran jelentos alkut eszkozoltek a
>> kereskedonel. Engem is foglalkoztat uj auto vasarlas, adhatnatok
...

> 8% tutira alkudhato, bar ford mondeonal hallottam 7.x-rol 900e ft
> alkut is..

Minden attol (is) fugg, hogy milyen tipusu az auto. En a Porsche Hungarianal
szaglasztam korbe, az Audin kb. 20% arres van, a Skodan kb. 10%. Ennek
ellenere az Octavia arabol 500.000 Ft jott le a listaarhoz kepest (~4.55 M),
minusz a boritekba betett 60.000 Ft :-) . Az erkolcsi oldalat ilyenkor nem
szabad nezni a  dolgoknak, az uzletkoto megdolgozott a pluszpenzert, de
legalabbis nekem megerte.

udv, Akos
+ - OFF: 6x PageDown Re: re tokaj Akosnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF-TOPIC, ~6 x PageDown.

Bocsanat, de mivel a listara (is) megjott a nekem irt maganlevel, ezert a
listara (is) irom a valaszt.

> Mivel AKos nem tudta maganban tartani a beszelgetesunket, ugy erzem
> egy valasz megillet engem is. De mindenek elott nehany sort had
> idezzek be:

>> es igazabol en
>> arra a felmondatra reagaltam, ami szerintem egy ba$%ott nagy hulyeseg
>> volt,
>> vagy nem?
> 8-O
> ...

Bravo, megfogtad a levelem lenyeget. De fenntartom. Ez a felmondat, hogy
"Pl.: a franciaknal (kisbetuvel irom a nevuket, mert tonkretettek a Tokaj
videki bortermelest, ez igaz)" ba$%ott nagy hulyeseg, nem is lehet mas a
tulajdoni hanyadok es a "franciaknal" szo irasmodjarol valo elmelkedes
miatt. En egyebkent nem ideztem a leveledbol, csupan azt kifogasoltam, hogy
egeszen mas dolgokat emlegetsz maganban, mint a listan, es azt, hogy azert,
mert a nagymamad Tokajban lakik, meg nem biztos, hogy ralatasa van egesz
Hegyaljara.

>>  A
>> tegnap megirt weboldalon pedig mindenki beszerezheti a szukseges
>> informaciokat, aki nem a demagogiara, sardobalozasra es a vagdalkozasra
>> kivancsi, hanem (budapesti es tokaji) szakemberek velemenyere.
> No comment.

> Az itt leirtak jol tukrozik a stilusodat...

"Szia ahorvath". Ez meg a te stilusod.

> Nekem is van velemenyem, ami kepzleld, eltero mint a tied.
> Ha annyira rendben van minden azon a tajekon, akkor most mar nincs
> mas, lehet orulni, nem?
> Csak azt nem tudom hogy a jo hirt melyikunk fogja kozolni a terseg
> lakoival.

Folyamatosan csusztatsz. Nem azt mondtam, hogy hejehuja, minden remek, hanem
azt, hogy a franciak nem tettek tonkre Tokaj-Hegyalja bortermeleset es a
haladas iranya jo. A terseg lakoi mas kerdes. Azt sem mondtam, hogy mindenki
remekul meg fog elni Hegyaljan a bortermelesbol, mert nyilvanvalo, hogy a
nagytokesek itt is, mint a gazdasag minden teruleten jobban fognak
ervenyesulni.  Es sok kicsit tonkretesznek. De az, hogy nehany termelo nem
tud lepest tartani a minoseggel es tonkremegy, az nem a bornak art. Akinek
komoly tehetsege, tudasa es hite (es tokeletes bora!) volt, az szinte a
nullarol indulva tulelte a valtozasokat (pl. Szepsy Istvan), ugy, hogy anno
a ma 130$/0,5 liter erteku 1991-es Aszujanak tobb, mint 85%-at folyoborkent
adta el fillerekert... Igazad van, hogy megszunt a biztos kommunista
felvevopiac es a szart mar nem veszik meg. Abban is igazad van, hogy egyes
tehetseges termelok esetleg emiatt elfordulnak a szakmatol.

> Kettonk kozott az a kulonbseg, hogy en NEM voltam szervezett
> pincelatogatason nagy termeloknel, es nem hallgattam meg a szakma
> velemenyet errol a kerdesrol (hacsak az egyetemi eloadasokat nem
> tekintjuk ennek, bar ok messze vannak Tokajtol - itt jegyzem meg hogy
> Kerteszmernoki diplomam van, tehat _kis_ ralatasom akad a dologra, noha
> nem vagyok borasz)

Akkor ne osszevissza irkalj, hanem cafold meg azokat az _allitasokat_,
amiket irtam a dobalozasaidra. En a bortermeleshez annyit ertek, amennyit a
KVIF-en hallgattam nehany eloadason es amennyit olvasgattam rola; en a kesz
borokat probalom megismerni.

> Kicsit olyan ez, mint amikor a belugyminiszter nyilatkozik, hogy
> javult a kozbiztonsag... Latja, meg van rola gyozodve, mert ugy
> tajekoztattak. (Lehet hogy nem volt reprezentativ a minta?)

Nem olyan. Az egyik negativ visszacsatolas hianya, a masik meg a pozitiv
visszacsatolas meglete. Oriasi kulonbseg. Egyik mondatom sem a tokaji
atlag-eletszinvonal meredek javulasarol szol, hanem a bor kituno
minosegerol. Szociologia vs. gasztronomia.

> De ez egy kicsit se nyugtatja meg a kis embert, aki fel az utcan mert 2000
> Ft-ert kibelezik, ha eppen ugy hozza a sors.

Orulok, hogy arra reflektalsz, amiket irok az allitasaid megcafolasara.

> A tokajiak elegedetlenek, sok terhet rott rajuk az addig fennallo
> termelesi struktura felbomlasa, az uj tulajdonosok onfejusege, stb.

Hat persze, vissza a TSZ-ekhez, meg az allami tulajdonhoz! Hogy a fenebe ne
bomlott volna fel a termelesi struktura, amikor az egesz orszagban
felbomlott! Megszunt a szovjet tomegpiac, at kellett allni a minosegi
termelesre a mennyisegirol. Ez lehet, hogy a tokajiaknak nem jo, a
piacgazdasag sok mindenkinek nem jo, de en nem azt neztem, hogy a tokaji
termelok mit szolnak a konkurenciahoz (biztosan utaljak oket), hanem azt,
hogy a tokaji borok egyre jobbak.

> Ok nem szeretik az uj tulajokat. Akkor nekem miert kene?

Felre ne erts, nem szeretni kell az uj tulajokat, en is jobban orulnek, hogy
ha magyar tulajdonban maradt volna az egesz es ugyanitt tartanank, csak ez
nem lehetseges, mert ehhez iszonyatos tokebefektetes kellett, amit itthon
nem tudtak megtenni, ott van pl. a Tokaj Kereskedohaz Rt., aminek igazan
kituno elso osztalyu duloi vannak, megsem tudott az utobbi 10 evben meggyozo
tetelt a piacra dobni. Egyebkent meg nem szeretet kerdese, hogy elismerjuk-e
a kulfoldiek munkajat es eredmenyeiket.

> Egy egyszeru pelda: (felig rokon) ismeros nem mert elmenni 5 eve
> csipoprotezis mutetre, mert felt, hogy ha sokaig lesz
> betegszabadsagon, kirugjak. (na kik?...)
> Majd a csipocsonja kis hijan beroppant. Vegul is a felelme
> megalapozatlannak bizonyult, mert a munkajat megtarthatta, megse
> kivanom egy percig se a helyebe kepzelni magam. Es te, kedves Baratom?

Ne haragudj, de ezt nem ertem. Vegulis ez azt jelenti, hogy a "na
kik?..."-tol valo, alaptalannak bizonyult felelme miatt volt veszelyben az
egeszsege. De ha itt tartunk, ez nem Tokaj-, hanem multi-specifikus
eszmefuttatas.

Javaslom, ezzel a vitat zarjuk le. En folyamatosan a bor kituno minosegevel
ervelek, te pedig folyamatosan azzal, hogy a tokajiak nem orulnek a hozzajuk
kepest merhetetlenul tokeeros befektetoknek. Igazuk van, igazad van, csak
nem errol volt szo sem az elejen, sem kesobb.

udv,Akos
+ - Polski klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Esetleg nem tud valaki bovebbet a topicban emlitett tarsasagrol ?
Telefonszam, cim stb.

Koszi.
+ - CIKK az Audi TT-rol az Auto Bild-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

az Auto-Bild-ben van egy iras (nemetul) az Audi TT futomuverol...:
(a hangvetelerol fogalmam sincs, me'g nem olvastam.)

http://www.autobild.de/archiv/ausgaben/2000/02/05/audi/

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Rendszam nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Frescho irta:
>u.i.: Forgalmi nelkul elkobzas, leloves horror birsag
>a kovetkezmeny :-)

Hogy is van ez konkretan? Mi a jutalma
- a lejart muszakinak
- a forgalmi gubancainak (nincs vagy lejart vagy ilyesmi)
- a rendszam nelkuli kozlekedesnek (le van adva)

Leginkabb ez utobbi eset erdekelne, mivel erintett vagyok
a dologban.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Szalonnasutes, HIX-szerviztalalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok! Hello Levente!

>A Tavaszi szalonna-sutos dunaujvarosi talalkozot megrendezhetjuk
>akar a muhely eresze alatt is. Volt mar szalonnasutes, a
>fagyallos tepsi hatoldalan rakott muhely-tabortuzon....

Es mi volt a tuzeloanyag? Faradt olaj? ;-))))))
A so't meg az akkusarun kivalo trutyival lehet helyettesiteni?
;-)))
A nyarsak stilszeruen feltengelyek... ;-)))

Es mennyi auto fer el azon a "kis helyen"? Mert ki tudja,
mekkora lesz az erdeklodes, lehet hogy meg a dunaparti
teruletet is megtoltjuk??? :-))

Na, viccet felreteve, arra kerlek benneteket, hogy jelezzetek
Leventenek a reszveteli szandekotokat!

Levente! Csak villanyos/gyujtas gondokkal lehet hozzatok fordulni?
Konkretan Lada hutorendszer kimosasarol es feltolteserol lenne
szo.

Az a fo kerdesem ezzel kapcsolatban, hogy egy 2107-es Ladaba
milyen es foleg mennyi hutofolyadekot kell/lehet venni? Trabantos
mivoltombol kifolyolag nincs ismeretem/tapasztalatom a temaban :-)
Es a manual se irja, mindig csak a min/max jelzest emlegeti.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - L200 - Pajero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

AntForce irta:
>>>
Mibol adodik ez a nagy arkulombseg ?
a 25 % az afa, az oke, akkor ez bruttoban 6m ft, de a maradek 4m-
et meg igy se magyarazza semmi. A vamtetelek mennyiben
>>>

Elmondom, amit tudok:
A vamtarifak kozott minimalis a kulonbseg.
A nagy kulonbseget a kidolgozasi minoseg es a felhasznalt anyagok minosege adja
. Nincs most elottem a 2 auto (L200 - Pajero), de hidd el, nem ugyanabbol a mua
nyagbol van a muszerfal, az uleskarpit. Mas a motorkultura (bar ez nem biztos, 
hogy a Pajeronal jobb), stb. stb.
Plusz  a legnagyobb resz a stilus, meg a divat ara !!!

Nekem peldaul nagyon teccik a Mazda B2500-as is, arban szinten tok jo.


udv, deejaytiszy
+ - lemezfelni FIAT Cinquecento-ra. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Olvasok!
Hasznalt lemezfelnit keresek FIAT Cinquecento-ra.
Valaszokat maganba.
Koszonom.
Corinfar
+ - kilometerora kalibracioja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A multkor nezegettem a km oram pontossagat egy esetleges trafipax miatt  (40
helyett 60), es kisse ledobbentem. 1 km mentem orszaguton stabilan 100
folott tartva a mutatot, es 40 mp-be telt az 1 km. Tobbszor is lemertem,
mindig 39-41 mp jott ki. Szoval 100 helyett 80-nal megy az auto a
valosagban. Ugyanigy csal, amikor 90-et mutat, akkor 75 korul megy.
Hol lehetne hitelesiteni, es pontosabba tenni az oramat?  Mert nagyon jo
dolog, hogy 100-al megyek, aztan leeloz egy Skoda  :-)  .
Bar igy meg erdekesebb, hogy karacsonykor 70-es oraallasnal ugy suhantam el
masok elott a nagy hoban, hogy csak na. Egyedul egy 120-as Skoda tartotta
velem a tempot, a tobbiek 40-nel poroszkaltak vegig.
Az auto egy 1.3-as Samara.

A pecsi feluljaron elhelyezett trafipax alhirnek bizonyult, de "pecsi
rendorsegi forrasok" szerint valamelyik benzinkutnal mukodik belteruleten
egy trafipax kiserleti jelleggel. Sokak szerint ez az OMV kut  a 6-os
Budapest feloli oldalan.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan
zavarhat ba
>rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben a
kozve
>lekedessel, gyakorlatilag NEM LEHET rosszul -vakitoan- beallitani). Az,
hogy a
>rendorok vadasznak a kodfenylampat is felkapcsolo autosokra, csak azt
igazolja,
>hogy konnyu predat keresnek (kodfeny ritkan van
alapfelszereltsegben -->>ergo
>a vezeto "tele van dohannyal"), nem azt, hogy puszta hasznalataval barkit
is ve
>szelyeztetnel.

Valo igaz, hogy lefele vilagit, de nezd meg esos idoben, vagy este, mikor az
uttestrol visszaverodik a fenye. Ilyenkor neha magatol felkapcsolodik a
reflektorom egy pillanatra, ki tudja, miert. Amugy meg a 11 eves Samaramon
is van kodfenylampa. Akkor most en is tele vagyok dohannyal??? A rendorok
meg mindig bele akarnak kotni az emberbe. Hiaba hulyeseg az a Kresz szabaly
(bar a kodlampas az jo ugy, ahogy van), akkor is tartsak be, ha meg nem,
akkor fizessen. A kodlampat pedig konnyu messzirol kiszurni.

Fogashnak

Az IC szerintem is a jelenlegi legkenyelmesebb, leggyorsabb, es
legkoltsegkimelobb megoldas egyedul utazok reszere Budapest iranyaba. A
cegnel, ahol dolgozom, ajanlott is a vonatot igenybe venni az auto helyett,
meg a tulajdonos is fokepp azzal jar, nem a nagy BMW-jevel. Persze nem MAV
sztrajk idejen.

Osszehasonlitaskeppen: Pecs- Budapest IC-vel 2.5 - 3 ora, autoval nem tul
sietosen (100-110 km/h) szintugy.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Ford radio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

>vettem egy hasznalt Fordot, amiben benne volt a fent nevezett
szerkezet. Ki
>kellett vennem az akkumulatort, ami utan a magno kodot kert. Az elozo
tulaj
>azt mondja, neki sohasem csinalt ilyet, segiteni nem tud. Van valakinek

>valami otlete, hogy melyik szervizben lehetne megjavittatni vagy kodot
>szerezni hozza?
>Peter

A kedves nenikejet az elozo tulajnak. A radiohoz is jar egy konyv, a
szervizkonyvvel meg az auto kezikonyvevel egyutt adjak, abban van a kod.
Gondolom "veletlenul" szervizkonyvet sem kaptal a kocsival.
Egyebkent ilyenkor barmelyik hivatalos Ford markaszervizben lekerik a
gyartol a kodot.
Mindenesetre verd ki az elozo tulajbol a konyveket a kocsihoz.

Istvan
+ - Ford zarak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado :  [Hungary]

Kotai 16V Peter

>A Ford zarjarol csak annyit, hogy szar.
Szerintem meg nem kellene altalanositani 1 db auto hibas zarja alapjan.
A VW-be a bejutas normaideje nehany masodperc. A Fordba 2 perc felett
van. Ez friss adat az Autocar cimu angol autoujsagbol. Termeszetesen
csak froclizlak vele.:-)
>Egyedul ehhez a zarhoz lehet kapni javitokeszletet, mert kell...
Nem tudom mit ertesz javitokeszlet alatt, de zarbetetet meg egyeb
zaralkatreszeket mindegyik autohoz lehet kapni....
>Haverom 5 eves autojan cirka minden zarat cserelni kellene.
>Nemelyik kulcs ezt a zaraz nyitja, nemelyik azt, es van amelyikkel
>akar meg gyujtasra is lehet tenni...
Hmmm. A zarbetetek egyformak? A kollegam hasznalt Oriont vett es tobb
kulcs is volt hozza, utobb rajottunk hogy azert, mert az autot egyszer
amator modon tortek fel. Egyik kulccsal nyitja, a masikkal inditja.
Zakson.
Anno az Escortomon 300e+ km utan csak annyi bajom volt, hogy kikoptak a
lamellak es nehezebben nyilt a csomagtarto zarja. De az is csak azutan,
hogy kimostam benzinben, hogy be tudjam frissen zsirozni.......

>Azt tudjatok, hogy mindegyik kulcsal mindegyik autot be lehet zarni?
Na erre befizetek, hogy a hengeres Ford kulcsommal te bezarod a
laposkulcsos autokat.......:-)))

Istvan
+ - Elszomorito reakcio, kedvezmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnapi hozzaszolasomra kaptam ezt a levelet magnba.
Tudom nem illene kozzetenni, de a stilusa ugy erzem feljogosit ra.
De azert a feladot most nem irom ide...
Nem magyarazkodni akarok, de tegnap haverom autojan latottakat
irtam le. Hallottam mastol is ezt a problemat, ugyhogy szerintem nem
egyedi a dolog.
Az idezett levelhez hozzafuznem a velemenyem:

Most a koszonest ne firtassuk, biztosan sietett az ur.

>Hogy mered szájadra venni a FORD nevet, ha csak nem dícséred??!!!
A teljes kepbe nem csak az elonyok dicserete tartozik, meg kell ismerkedni
a hatranyokkal is. Amig szolasszabadsag van, azt mondok, szidok vagy
dicserek, amit csak akarok.Lehet kontrazni, hogy a zar biztonsagos, de_csak_
emberi stilusban...

>Még hogy rossz a zár???
Igen, rossz

>Ha nem láttál még FORD-ot, akkor kuss!!!
Lattam mar Fordot, es sok mas autot is. Mielott a VW-t megvettem
gondolkoztam
en is, hogy Fordot veszek. De inkabb nem... Ez az en egyeni dolgom, hogy
miert
dontottem igy.

>Aki nem ért hozza, az ne szóljon hozza!!!
Ahhoz nem nagyon kell erteni, hogy lassak egy 5 eves autot, amin minden
zarat ki
kellene cserelni, mert nem mukodnek megfeleloen. Ha egy 20 eves auton nem
mukodik a vezeto feloli ajto, azt mondom jo. De egy 5 evesen?

>Maradj meg a VW-ednél!!!
Maradok is. Annak is vannak tipushibai, es nem is titkolom. Ha valaki
kivancsi ra,
szivesen leirom amit en talaltam, es nem csak az en automban fordult elo.
Ezek
minden autohoz hozzatartoznak, es szukseg van az ismeretukre, plane vasarlas
elott.

Az elkoszonesre sem maradt ido...

Cirka ennyi a velemenyem, elszomorit a dolog, de ez van.
Nem vagyunk egyformak, szerencsere. De azert az alapveto tiszteletet illene
megadni,
nem csak nekem, masoknak is.
Bocs attol, akit nem eredekelt, de ez is hozzatartozik egyre inkabb
osszekovacsolodo
kozossegunkhoz.

Mas:
A kedvezmenyek feldolgozasa alakul, a visszapattant leveleket megprobalom
megegyszer
elkuldeni, ha az is visszajon, torlom a cimeket a listabol. Amikor vegzek,
kikerulnek az ajanlo
listara a kedvezmeny leirasaval, mertekevel egyutt a cegek. A viszonylag
nagy igenyre valo
tekintettel lehet, hogy nem az e-mailcim lesz kiadva, hanem a tagok jelszot
kapnak.
Aki nemmel valaszolt, az kulon levelet fog kapni, hogy igy erdekli-e a
dolog.

Mara ennyi:

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - skodageneral verseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Esetleg skodageneral versenyt is rendezhetunk :-)
> Ugye Adam?
> 
Egy regi HIX AUTO-ban irta valaki, hogy trabiban mennyi ido alatt lehetett
--motor ki-letesz a foldre-korbefutja az autot-motor be-- muveletet
vegrehajtani versenyen, de sehol nem talalom. Mennyi ido alatt ment ez? Ki
emlekszik?
KI
+ - Re: Rablo jogszabalyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ne ertsetek felre, a jogszabalyok alkotoi csak azt veszik figyelembe,
hogy
> az allamhaztartas minnel tobbet kaszalhasson.
>
> Az esetem a kovetkezo:
>
> osszesites. :
> Motor ara 50.000 huf
> papirok ara  kb 18.000 huf +  7 nap szabi, + kb 200 huf benzinkoltseg.
Mert szerencsed van: kozel laksz mindenhez.:-)
Kepzeld el ugyanezt, ha faluhelyen laksz 120 km-re a kozl. felugyelettol, 40
km-re a legkozelebbi erdetvizsgalattol, 40 km-re a  rendorsegtol. Egy
ismerosom ilyen feltetelek mellett csinalta vegig ugyanezt. Mire kesz lett,
az uj motor be is volt jaratva.:-)

Aki a rendeleteket hozza, az mindig kozel lakik. Meg toled is kozelebb.:-)
--
Laci

+ - Gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>>           Es ha azt mondod, hogy a piroson szabalytalanul athalado
>>         gyalogos (tehat a gyalogosnak van piros) eletet kell vedeni,
>>         mert kisebb a valoszinusege a serulesenek, akkor azt mondom,
>>         mint fent: tiltsak be az autokat. A gyalogosok serulesenek
>>         valoszinusege 0 lesz! A gyalogos meg mehessen at akkor es
>>         ott, amikor es ahol csak ugy tartja kedve! (Mellesleg nem
>>         mintha most nem ezt csinalnak!)
>Mi donti el, hogy a gyalogos szabalytalansaga a nagyobb baj, vagy a mi
>gyorshajtasunk? O miert nem hanyhat fittyet a szabalyra, ha mi azt
>tesszuk? Es ha lelep a nyomorult fereg piros lampanal, akkor feltetlen
>el kell utni?

	  Bocsika, de Te kevered a szezont a fazonnal! _Senki_soha_
	nem mondta, hogy el kell utni. Mindossze kifogasolom, hogy
	Oket egyaltalan nem buntetik! (Senki ne mondja azt, hogy
	a gyalogos nem tudja, hogy piros lampanal nem mehet at,
	mert hiszen nincs "gyalogjogsija".)

>Ne ertsetek felre, nem vagyok kulonb senkinel, en is lukat furok a
>zebran setalgato emberek kozott,

	  En viszont nem!!! Az mas kerdes, hogy ha ugy gondolom, tapir
	modon vanszorog at elottem, es mar reg pirosa van, nekem meg
	zoldem (es itt sem a jarokeretes nenire gondolok!), akkor
	viszont bizony nyomom a dudat... A "rendesebbje" legalabb
	ilyenkor kellemetlenul erzi magat. A tobbi meg le sem szarja!
	Igazad van, az ilyen gyalogost ne buntessuk, hadd csinaljon,
	amit akar!
	  Megelozve nehany hozzaszolast: legyen szives senki nem irni
	arrol, hogy de mi van az oreg nenikkel, biztos tapir vagyok,
	es nem engedek el senkit zebran stb. Nem! En a _szabalytalan_
	gyalogosokrol beszelek!

>Ugye azert varod el a gyalogosoktol a szabalyok betartasat, mert Te
>mindig megadod nekik az elsobbseget? Ugye mindig atengeded oket a
>zebran?

	  Nem, nem mindig, de legtobbszor!

>Ugye 90-rol is lefekezel, hogy atengedd oket, hiszen a 90
>"onmagaban nem veszelyes"?

	  Ott nem megyek 90-nel, ahol nem lampa szabalyozza az atkelest.
	(Legalabbis a legtobb helyen/esetben.) Ahol meg lampa szaba-
	lyozza, ott bizony nem allok meg a gyalogosnak, ha piroson akar
	atszaladni, vagy ha nem is zebran probal meg atkelni. (Ismet
	csak megelozve nehany rosszindulatu irast: persze ha mar elem
	kerult, _nem_ akarom elutni!)
	  EMBEREK!!! Lassatok mar be, hogy nem en vagyok a Ti ellen-
	segetek, nem en vagyok a baseball-sapkas HMCS, aki felgyujtott
	kodlampaval (baromira utalom en is!) 120-szal eloz a ketszer
	haromsavos uton a zarovonalon (sajnos a sajat szememmel lattam
	a Vaci uton - nem akartam hinni a szemeimnek!)! Egyszeruen
	csak felhaborodva tiltakozom #1.: a 100ezer Forint ellen, mely
	(lassatok penteki hozzaszolasomat) bizony moralisan is megker-
	dojelezheto, #2.: az ellen, hogy a gyalogos azt csinalhat, amit
	csak akar, es ha szova merem tenni, meg en vagyok a taplo,
	illetve #3.: az aranytalanul sok _ertelmetlen_ sebessegkorlatozas
	ellen, plane ugy, hogy a rend "derek" orei az ilyen helyeken
	fognak kaszalni!
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Megint magamrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Azt az uriember, aki rendszeresen meghirdeti hitvallasat az AUTO-ban,

	  Legalabb magamra ismerek... :-) (Nem mintha igazad lenne,
	de abban biztos vagyok, hogy ezt ugysem hiszi el senki.)

>(ti: megy mint allat mindenutt,

	  Nem igaz, lasd nehany elozo levelem.

>mert akik a korlatozast kitalaltak mind frusztralt agyatlanok),

	  Nem _a_ korlatozast, hanem a korlatozasok jo reszet. Nem
	ugyanaz!

>nem szeretem, neha kedvem lenne a sajat
>stilusaban elkuldeni valamerre, de turtoztetetem magam. Ilyenek akarnak
>a robogommal egyutt arokba lokni nap-mint nap.

	  Lehet, hogy az olyanok, amit leirtal, igen, de nem en. En is ro-
	bogoztam, es csak azert nem robogozom mar, mert elloptak... :-(
	  Egyebkent nem ertem sok ember vadaskodasat, hiszen nem is is-
	mertek! Ki az, aki azt allitja, hogy de, o tudja, hogy hazudok,
	es igenis le szoktam tolni a robogosokat, elutom a gyalogo-
	sokat stb.? Igen, igen, ami jellemzo ram, azt be is ismerem:
	szeretek (illetve csak szeretnek) 120-szal menni orszaguton ott,
	ahol lehetne (csak egy pelda), de miert jo ramhuzni olyan tu-
	lajdonsagokat, amik nem jellemzok ram?! Rajtam csapodik le az
	osszes mergetek az olyanokkal szemben, akik valoban allat modra,
	a KRESZ osszes szabalyara minden korulmeny kozott fittyet hanyva
	"kozlekednek"? Komolyan, itt a listan bunbak modjara a tarsadalom
	sopredeket reprezentalom. No mindegy... Udv Nektek:

							Nagyak,

			aki van akkora szemetlada patkany, hogy szeret az
			M3-as Gyongyos utani szakaszan 160-nal menni (mert
			a palya lehetove teszi). (Pfuj, le velem!)
+ - Fustolgo skoda. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Oli!

>Olaj a teknoben tiszta, a szelepdekliben kisse emulzios.

Torold le a szelepdekni sapkajat es 500Km utan nezd meg. Ha nem lesz
habos akkor nincs gond, nem hengerfejes. Akkor inkabb karburator. Az
alapjarati rendszered valoszinuleg tuldusit.
Vagy nem csuszik vissza rendesen a szivato, en ezert nem tudtam egyszer
alapjaratot csinalni. Jol megszopatja az embert, es ki kell cserelni a
bowdent.
Nezesd meg a karburatort.

De ha megis veletlenul hengerfejes lenne, akkor nekem van egy elado! :-)
(habar szerintem nem az)

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - most nem jut eszembe semmi ide (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Egy aprosag: Szivesen levelezek _gondolkodo_ emberekkel.

En is csak sajna megkezdodott a szorgalmi idoszak. :-)
Kicsit sok lesz a dolgom, mert valszeg 3 valasztott targyat kell
felvennem. Es tanulnom is kell rendesen, mert matI es fizI-bol
elrantottak. Meg rajzbol is, de abbol nincs keresztfelev.
Igaz arra nem jartam be, mert a tanarral tele volt a tokom. Kicsit
ellenszenves volt. Es nem szeretem a szelmalomharc nevu jatekot. Foleg
nem ahol a jatekmester egy agressziv barom, aki kihasznalja a helyzetet.
Na nem panaszkodom. Ha eljutok a talalkara, akkor ott majd beszelunk.
Remelem :-).
Javaslom egyebkent, hogy az asszonyok altal igenybevett helyeket inkabb
sorrel es kajaval helyettesitsuk.
Mert igy jot mulathatunk es ha erre beragnak a nok es nem adnak majd
otthon enni, akkor lesz tartalek. :-)

Na cso"!
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Csilingeles, Fustolgos Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Fresi BaCSi és OliApa !

>Van egy tippem: hengerfejtomites
Biztos, hogy jo ez a tipp? A hengerfejtomites hibaja
eseten mas jelensegek is vannak.
Biztos, hogy a motorbol jon? - Esetleg nem a valtobol ?

OliApa! Nalad viszont szerintem pont a hengerfejtomites
(vagy a hengerfej ?) kezdni megadni magat.
"Hutoviz" es olajszint nem valtozik ?

Udv.
T.Csaba
+ - Elado VW Polo Classic sport (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VW Polo Classic sport változat, 97. XI. havi, feher szinu,
sok extraval, harmincezer kilometerrel elso tulajdonostol
elado. Erdeklodni lehet a 30/9659583-as telefonszamon.
+ - zajvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Kedvenc peldam az M7-s budaorsi bevezeto szakasza, ahol (emlekeim
>> szerint)
>> 80-s tabla van kint 22-06 kozott, _zajvedelmi_ okokbol.
>> Annak ellenere, hogy egyertelmuen kint az indok, biztos vagyok benne,
>> hogy sokan tartjak baromsagnak, es elso ranezesre az is. Hajnali
>> 2-kor, alig valaki az autopalyan, egyenes szakasz, jo minosegu
>> utburkolat,
>> mekkora baromsag ez a 80... es nyomjak is 140-nel. A kozeli hazakban
>> lakok meg agyastul tancolnak.
>..................
>Az Altalad emlitett 80-as tabla valoban azert vann kint, mert az oda epult
>hazak lakoit ejszaka zavarja a zaj. Egyetlen gond van ezzel: azokat a
>telkeket anno fillerekert arultak, pont amiatt, mert ott megy az
>autopalya, es lakas epitesre alkalmatlan. A tulajok megvettek, majd
>fittyet hanyva e tenyre felepitettek lakohazaikat. Majd erre hivatkozva
>elertek, hogy kirakjak az ominozus tablat.
>
>Gyakorlatilag a farok csovalja a kutyat helyzete.


Gyorben ugyanez a helyzet, a gokartpalya (Bp felol jossz be Gyorbe, anno a
varoson kivul volt) kore ugyanigy kiepult, aztan siras, most meg tilos
rahajtani. Igaz, eredetileg KOZLEKEDESBIZTONSAGI GYAKORLOPALYANAK epult,
anno a 80-as evek elejen.

Mellesleg az a 80kmh az M1-M7-en az nem csak a teherautokra vonatkozik,
mint mas rendes orszagokban?

fogash
+ - Re: es a feklampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Nem szeretjuk az indokolatlanul bekapcsolt kodlampat.
> Hogy alltok a feklampaval ?
> En megszoktam, hogy piros lampanal, ha elgurulnek,
> akkor behuzom a kezifeket (nem kajakbol)
> Tudnam tartani labbal is a kocsit, de sokszor zavar
> az elottem levo vakito fenyozon. Ezert a mogottem
> allot sem kinzom az en fenyeimmel.

:-)))
Automata valtoval default :-) allapot a lampanal fekkel tartani meg a 
kocsit (kuszas...). Igaz: ez lehetne a kezifek is, meg igazabb:-) 
hogy ki lehetne N-be tenni...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: L200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> A helyzet ugy hozta, hogy meghibasodott az autom, igy ujat kell
> vennem.. Nomeg epp ideje valami normalis auto utan neznem..
>

Mit csinaltal szegeny Suzival? ;o)

Amugy szerintem a fo ok, hogy olcsobb az L200-as, hoyg az vegulis egy
"munka" jarmubol atvedlett auto, amiit ha telenyomnak extrakkal, egsz
kenyelmes lesz, a Pajero meg inkabb manapsag mar presztizsautonak
szamit. Ezenkivul a kisaruszalitokra tenyleg kedvezobbek a
vamfeltetelek, nehany evvel ezelottig tutira igy volt, es ha jol tudom,
ma is igy van, csak nehezebb forgalomba helyeztetni teherautokent, mert
mindenki annak idejen ezt a kiskaput hasznalta. Pl a Mixto nevu VW
Transporter is igy keszult, annak kapcsan olavstam azt a cikket, amiben
ezekrol a dolgokrol volt szo.

Es a hifi hoyg fog jaccani az L200-ban? Mert ez egy fontos dolog :o)

Nincs hozza gallytoro racs gyari felszereleskent? Mert ha nagyon
osszetorsz valakit, akkor tenyleg lehet enyje benyje, mert kene ra
kozlekedesfelugyíeleti jovahagyas.



Udv...Adam
+ - Gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Ja mar ertem! Biztos van ilyen komplexussal rendelkezo
>markatars:) Az altalanosan is igaz, hogy ha eleg jol megy
>az ember autoja, hamar elhiszi, hogy az megy a legjobban.

Ez igy igaz. Sokaig en is igy voltam ezzel, amig egy Corvette
iszonyatosan le nem alazott... De neki szabad :))
Mondhatnam eleg csunya lett volna, ha nem igy tortenik!

>>>Megneztem a lapodat! Jejjzusom, nem akarnal a kovetkezo
>>>talakozon elvinni egy karikara??
>>Ha megyek, akkor nagyon szivesen.

>Oke es gyorsulhatunk is, bar a te motorod tobb mint 3szor
>akkora mint az enyem :))

Jo. Majd teletankolok elotte. :)) 
De mint tudjuk a 3x akkora meret nem takar 3x akkora teljesitmenyt.
Tenyleg! Mik az autod adatai? (Teljesitmeny,nyomatek,stb...)

Udv: Balazs
 
    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Oldsmobile (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez egy 87-es Oldsmobil. El is veszi a gazt, csak az alapjarat marad, megis
>gyorsul. Az oka, amit feljebb emlitettel.

Csak nem van errefele egy markatars???

Udv: Balazs
 
    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Nemetek+rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

 Nemetek vezetesi kulturajarol: Nyaron a Balaton kornyeken nyaraltunk, tehat
 rengeteg nemet turistat lattunk vezetni.
 Ford Fiesta 950cc-s motorral ugy elozgettuk a 70-nel szerencsetlenkedo
A6-os
 audikat meg vadiuj WV Passatokat, Golfokat, BMW-ket, hogy orom volt nezni.
 Persze az emelkedon meglattuk az autojuk hatuljat.
Tapasztalatom szerint a sztradan nyomjak neki rendesen , de ahol mar van
 szembejovo forgalom is ott leveszik a gazrol
 a labukat.
 Mindossze egy kedves megmozdulasuk volt, Velence utan emelkedo (7-es uton)
 nemet Ford-os integet , hogy elozzuk csak meg, mar majdnem el is kezdtuk az
 elozest amikor is szembol feltunt egy addig a kanyar miatt nem lathato
Daewo
 Tico. Azota a baratom nem bizik senkiben aki maga ele akarja engedni.

 Rendorok
 Valaki kerdezte , hogy van e kotelezo napi "penzum" a rendoroknek amennyit
 be kell gyujteniuk egy nap alatt.
 Altalaban (rendor havertol tudom) azt nem hiszik el a fonokok az egyszeru
 utcai jarornek , hogy egy het alatt egy
 szabalytalankodot sem latott. Tehat nincs kotelezo penzum. De ha valaki
 feltunoen sokaig nem buntet akkor konfliktusba
 kerulhet a fonokevel (azt pedig ugye ki szereti). De kulonben lehet , hogy
 van valami igazuk a fonokoknek is. Legalabbis
 ahogy a mai kozlekedesi kulturat elnezem.

 Velem tortent :

 Mult het csutortokon nagy unnepsegek kozepette atvette a debreceni
rendorkapitany a varos kozbiztonsagaert alapitvanytol
a vadiuj rendor WV Borat.
Szombat delutan eppen kanyarodok be a temeto felol (hulye keresztezodes ,
debreceniek biztos ismerik) a hadhazi utra , latom am, hogy jon velem
szemben a fent emlitett auto. Rajottem, hogy en erkeztem rossz savba , gyors
savvaltas. Szegeny rendoroknek lattam az arckifejezeset jobban megijedtek
mint en, meg letolni is elfelejtettek.
Ha naluk torik ossze a szep uj auto, minimum kiherelik oket. :-))
De valoszinuleg en is koltozhettem volna a dunantulra ....
+ - Benzin-leszivas ellen a legjobb vedelem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nekem akarhany autom volt, mindig ures volt a tankja.
Na jo, 5-6 liter mindig volt benne. Csak ha hosszabb utra
indultam, akkor itattam meg a lovakat.
Igy mikor a Skodabol leengedtek a benzint, nagyot dobhatott
az agyuk, mikor alig folyt ki 3-4 liter. Aztan kuzdhettek
vele rendesen, mire az acelszovetes csovet elnyirbaltak.
Hiszen a csobilincs imbuszcsavarjaba egy csepp ket komponensu
ragaszto kerult...
Ja, es a mostani benzinarak? Szerintem most is kannaban fogom
a benzint tartani, hogy ha kifogyna akkor elerjek a kutig.

Peter.
+ - =?windows-1250?Q?T=F6bbf=E9le=2C_gondolatok?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Marso Gyulanak: Ugy erzem van kello informaciod igy ha tudod,
> kerlek ird meg a listara, valoban van-e a rendoroknek eloirt napi
> beszednivalo sarc? Szeretnem hinni, hogy ez csak remhir.Kosz elore is.

Termeszetesen semmi ilyenrol nincs szo.
Olyanrol viszont tudok, hogy a reggeli eligazitaskor megadjak a rendoroknek,
hogy milyen szabalysertesekre menjenek ra. Az esetek nagy reszeben a kis
sebessegtullepessel nem is foglalkoznak. A trafipax-os autok is ugy vannak
beallitva, hogy mondjuk 50-nel 60-75 kornyeken fenykepezzenek. Persze vannak
kivetelek is. Volt egy orszagos akcio, amikor az volt a parancs, hogy minel
tobb szabalysertest kell prezentalni. A rendorok kialltak a Budafoki-Szeremi
ut keresztezodese utan 50 meterrel. Sehol egy haz, sehol egy gyalogos. A
Szeremi uton vegig 70-es tabla van, a Budafokin szinte vegig 60-as. A
keresztezodes utan 50 meterig semmi, aztan kint van a 70-es tabla. Ezen a
kis szakaszon allt a fenykepezos kocsi, es mindenkit lekapott, aki 50-nel
tobbel ment. Utana egy kicsivel, az osszes szabalysertot lemeszeltek, es
helyszini birsagot adtak nekik. En megusztam 5.000 Ft-al. :(


Üdvözlettel,

Marso Gyula
+ - 100 rongy szajmontemplarnak is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felado: SzaboZE, mailto:

> Ezzel nem fog megoldodni semmi. Maximum tobb autos fog adossaggal es jogsi
> nelkul jarni.... :)

Errol lebeszelnelek. A mult ev vegeig konnyen meg lehett uszni a buntetest
egy joghezag miatt. Nevezetesen nem lehetett az illetot bortonbe kuldeni.
Kikuldtek a hatarozatot, es ha nem fizettek, szepen lezartak az ugyet.
Ezzel ellentetben manapsag ha nem fizetsz, akkor eloszor megprobaljak
letiltatni a fizetesedbol a birsagot. Ha nem adtal meg munkahelyet, akkor
ezt a lepest kihagyjak, mert nem feladatuk kinyomozni, hogy dolgozol-e vagy
sem. Ezek utan kikuldenek egy bortonfelhivast, es ha ezek utan sem fizetsz,
akkor szepen megrendelik az egyenruhas kollegaktol az elovezetest. Hajnali 1
ora tajban felkeresnek az otthonodban, es szepen bevonszolnak a bortonbe.
Ugyhogy nem ajanlom a buntetes meg nem fizeteset. :)
A jogsi nelkul vezetes egy mas teszta, mert van ismerosom aki 2 eve igy
vezet, es meg egyszer sem kaptak el.



Üdvözlettel,

  Marsó Gyula
+ - Astra kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kovetkezo lenne a kerdesem: hogyan lehet egy regi Astranak (4.5 eves)
lebontani a kozepkoznoljat?
Tulajdonkeppen az ablakfutes visszajelzo lampat akarom kicsrelni, mert
mindig bekapcsolva felejtem, tovabba az egyik muszervilagito lampa ki van
egve, a masik pedig kontakthibas, es valahogy nem szeretem, ha kh-sak dolgok
egy autoban.

Koszi elore is,

Udv,

    Szabolcs
+ - L200 vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !


A L200 sokkal fapadosabb egy Pajeronal az alacsonyabb ar ebbol is adodik. Mas a
 celkozonseg. A Pajero egy 
luxusterepjaro szemelyautos tulajdosagokkal. Az L200 pedig teherauto akkor is h
a 5 szemelyes. De azt hiszem a 
vamok sem egyformak.

Olyan , hogy kisteherauto, a vizsgaztatas szempontjabol nem letezik. Az autot v
agy szemelyautonak vagy 
teherautonak vizsgaztatjak.

Menetlevelet a teherauto soforjenek MINDIG kotelezo irnia fuggetlenul attol , h
ogy tulajdonos vagy sem , 
maganszemely vagy vallalkozo. Tehat neked is ha teherautokent veszed az autot.

Szemely szerint a gallytoro racsot foloslegesnek es veszelyesnek tartom. Akkor 
kulonosen ha ugyis varosban 
jarsz.


sanzi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #647 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Szia Antforce!
>
> > Tobben emlitettek itt egy klimaval kapcsolatos eszmefuttatas kapcsan,
> > hogy ok egy-egy uj auto vasarlasa soran jelentos alkut eszkozoltek a
> > kereskedonel. Engem is foglalkoztat uj auto vasarlas, adhatnatok
> > tanacsot milyen strategiat erdemes kovetni, egy markakereskedesben.
> > Mennyire van lehetosege egy eladonak az auto arat csokkentgetni, vagy
> > egyeb extrakat adni hozza. Gondolom valahol csak vege van az alkunak,
> > bar itt tobben 200 KFt koruli csokkentesekrol beszelnek.
>
> 8% tutira alkudhato, bar ford mondeonal hallottam 7.x-rol 900e ft
> alkut is..
>

Arra azert kivancsi lennek, hogy ad egy kereskedo 8% kedvezmenyt ("tutira")
ha mondjuk 6% az arrese azon az auton??! (Szimpatikus nekem ez a vevo
olcsobban adom neki a gepet mint ahogy en kapom...- mondogatja maganak, majd
egy ev mulva lehuzza a redonyt es elmegy a szegenyhazba templom egerenek.)
DE! Ha 10% lenne amit keresni tud egy auton es ebbol odaad 8%-ot ajandekba a
vasarlonak, az a 2% nem biztos hogy fedezi a fenntartasi koltsegeit sem.
Plane, nem lesz nyereseges vallalkozas. Egyebkent markaja, tipusa, es ara
valogatja az engedmenyek merteket. Lehet, hogy kapsz 900e ft-ot a
huszon-millios mercibol, de nem a 5-6-7 millios fordbol. Hacsak nem volt
tesztauto, torott auto, lopott auto... :-)) Markakereskedesekben az utobbi
ketto ritkabb!

Antforce! Ha megkapod az egy milles engedmenyed az L200-ashoz (egyebkent
oszinten kivanom), ertesits! De ha mar ennek a felet kapod ("8% tutira")
akkor is vendegem vagy egy virtualis pofa sorre.

Az eredeti kerdezonek annyit, hogy kapni fogsz egy radiosmagnot ajandekba. A
tobbi a valasztott auto aran, felszereltsegen(extrak aran), es a nap allasan
fog mulni...

Sziasztok:

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
      *** IMIcro§oft ***
     
   Ékezet & HTML=OK!
  *** ICQ 57488458 ***
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
+ - Kupplung rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Andras.

>Indulasnal mar egy kicsit is felengedve rangat, azaz mar
>ossze is zarja a tarcsakat. Az elso par alkalommal meg a pedal is
>megakadt,  ugy feluton, így fel kellett huzni a labammal, most mar csak
>rangat, es egyre gyakrabban.
Szvsz eloszor meg kellene nezned a rugo ( kat ) , Kupplung pedal , kiemelo
villa visszahuzo rugokat. Valamelyik elgyengulhetett es ezert a pedal nem
all vissza az eredeti helyzeteben.

>most mar csak rangat, es egyre gyakrabban.
Egyertelmu. Valoszinuleg elkopott egy kicsit a surlodo felulet es utana
kellene allitani, vagy tarcsa csere. Ha csere lenne akkor meg kellene
nezetned a szerkezet rugos lamellainak is az allapotat is.


Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Fustolgo Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Oli Apa.

>Az a helyzet, hogy hidegen fustol a Skoda. Melegen nem, gazfroccsre sem
>fustol. Melegen 5 perc utan fulladva indul es fustol.
>Tudtok valami tippet?

Az a helyzet, hogy viszonylag semmi baja a Skodadnak. A hideginditasnal meg
az enyem is futol. Az ok a kovetkezo. Felhuzod a szivatot es 2 - 3
gazfroccsot adsz az indulas elott. Ez annyira feldusitja a kevereket, hogy a
hengerben levo uzemanyag nem tud elegni es ezert fustol, Vagy ha a hidegebb
idoben indulsz el es kiszallsz akkor lathatod hogy a kipuffogobol is
csepeghet a viz. Ez sem problema hiszen a kipufogoban lerakodott
kondenzvizet nyomja ki a kipufogogaz.
>Melegen 5 perc utan fulladva indul es fustol.
Begazosobik a karburatorod azaz tobb levegot kellene adnod neki. A
karburator oldalan levo  - megkerulolevego - szabalyozo csavarral tudod
megoldani a problemat. Ha balra csavarod tobb levegot kap, ha jobbra
kevesebbet. Max: 10 fokot tekerj balra es kozben figyelni kell az alapjarat
esetleges valtozasat is.

Udvozlettel: Frigyes

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS