1. |
nemtankolas (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
Benzinar - tevedeseim (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
3. |
auto versus auto (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
4. |
Csooda Skooda (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
5. |
Kotozkodom, tehat vagyok.... (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Normaido (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
Diesel Honda (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
CD - lezer (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
kikanyarodas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
va: HIX AUTO gyalogos talalkozo ?!?! (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
11. |
Autoapolas, SZILIKON (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Egy aprosag erdekes dolog (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Adok (mind) |
91 sor |
(cikkei) |
14. |
Vento teendok, Skoda 2-es fokozat (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
15. |
off re:matek (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
16. |
re:Skoda mocicsere (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
17. |
re: Skoda ventillator csere (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
18. |
re: francia auto (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
19. |
re: 100Ft-os benzin (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
20. |
elogyujtas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
21. |
norvegia (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
22. |
Renault Megane2 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
23. |
Aprilis 30 (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
24. |
OFF latin (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
25. |
Tura, gyalogos talalka (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
26. |
Re:taxi (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
27. |
Vizpumpa? (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
28. |
Re: 100Ft-os benzin (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
29. |
Magyar jogositvany (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
30. |
RE: Gaz a gaz? (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
31. |
konnyufem felni (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
32. |
Re: aprilis 30 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: Nagyon olcso benzin, Japan auto (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
34. |
Re: TV (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
35. |
Re: Vadriaszto sip? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
36. |
Kozlekedes, szerviz, jo auto... (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
37. |
V8, elozes, gumi kiegyensulyozas (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
38. |
ellopott autok (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
39. |
arak (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
40. |
Suzuki Swift toresteszt (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
41. |
Kell valakinek? (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
42. |
Kincses Rally Team, avagy karburator tuningolo kerestet (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
43. |
pontrendszer (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
44. |
Re: Taxi (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
45. |
Lexus vs europai luxusmarkak (mind) |
65 sor |
(cikkei) |
46. |
Ilyen is van... (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
47. |
Skoda (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
48. |
Re: taxi (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
49. |
Re: Nagy tiszteletem a kivetelnek... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
50. |
Re: Skoda, vizpumpa (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
51. |
Csucsmodellek (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
52. |
Re: Taxisok (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
53. |
Re: Egy aprosag erdekes dolog (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
54. |
something (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
|
+ - | nemtankolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Hallottatok? a Roxy-ban bemondtak a kezdemenyezest, hogy 30-an ne
tankoljunk
Szlovakiaban mar mult heten lefutott, akkor napi 32x is megkaptam a
felhivast :((((
|
+ - | Benzinar - tevedeseim (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Szoval _nem_igaz_, hogy a gazolaj dragabb lenne, mint a benzin.
98 nyaran jartam Norvegiaban, AKKOR 100%, hogy dragabb
volt a gazolaj, mint a benzin. Erre akar eskuszom is...
>Meg valami, a magyar TV teletextje szerint az USA-ban a benzin
>ara elerte a gallononkenti (4,54 l) 2 dollaros buvos hatart.
En Texast irtam, es nem szamoltam a mostani boommal.
>Egy kicsit megdobbento, hogy a szlovakok a (gondolom brutto)
>atlagfizetesbol 40 litert benzint tudnanak venni. Biztos nem szamoltal
>el valamit?
Sajnos ez oriasi bakloves volt, hamu a fejemre... Egesz heten
tovabbkepzesen vagyok es az ebedszunetben 5 perc alatt futom at
a sok levelet. Szoval bocs, ha a tiszta atlagkeresetet vesszuk, akkor
220 liter korul van... Ha brutto, akkor 300 korul.
>A magayrok sem allnak tul jol, de a KSH legfrisebb adatai szerint a
>"teljes munkaidoben foglalkoztatottak brutto keresete" 77200 Ft.
Most hallottam a radioban, hogy a legolcsobb uj kocsira a piacon egy
szlovaknak 25-27 havi kereset kell, magyarnak 22, nemetnek 5-6.
Csaba (aki gyakran teved, ha siet)
|
+ - | auto versus auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Fogash, a 122 soros leveled nem linkelem be, inkabb kinyomtatom
es bekereteztetem - az utolo pottyig egyetertek a tavolkelet vs europa
irasoddal.
Meg egy picit szeretnek hozzatenni a sok hasonlitashoz, ismet a
Skodasokhoz szolva. A legtobben azzal akarjak bizonyitani, milyen
remek ez a kocsi, hogy azt irjak, hasonlo koru kocsival kell osszevetni.
Ezzel en is egyetertek, DE azzal a kocsival Te ma utazol, ma elozol,
ma probalsz konkuralni a tobbi autoval. Es ami azt illeti, eleg hamar
rajottek, hogy korlatozni kell a hasznalt kocsik behozatalat, mert
MO roncstelep lesz, igy az tenyleg oreg kocsik legtobbje Skoda, Lada,
tehat szocialista termek. Tehat a fo erv, hogy valamikor 78-ban modern
kocsi volt, meg szelcsatorna meg minden - ok. De ma ertelmetlen
ezeket a kocsikat barmilyen 5-6 eves kocsihoz hasonlitani, mert
mar regen nem ugy gyurjak a tesztat.
Nekem van egy 1951-es CZ motorom 150 ccm, amire buszke vagyok,
apolom, szeretem, lelkizek vele, mas motorra nem telik, lassan
50 evesen meg mindig kiviszi a gyari maximum 80-at, megsem
hasonlitgatom a nemtudommilyen Kawasakival meg Yamahaval,
es nem is erzek semmilyen bizonyitasi vagyat. Igaz, hogy karomkodok
egyfolytaban, mert 6 V-os izzot lehetetlen szerezni, meg mindig
szerelgetni kell valamit...
Maradjunk mar meg a tenyeknel, es ne legyen a 105-os Skoda a
vilag legjobb kocsija, mert legtobb listatagnak az van. En nem
szegyenlem bevallani, mennyit szivok/szivtam a kocsimmal, es
ha valaki Tipost keres, szivesen elmondok mindent pro es kontra,
elfogultsag nelkul.
Csaba (aki utalja, ha az auto megiteleseben az ar a legfobb erv)
|
+ - | Csooda Skooda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>hogy eszrevettem a tranzitot es meg 2.-ban volt a verda. Adam igazad
>volt tenyleg kihuzathato 70-ig a Sko.
ja. az 1.6-os Felda...
Cs.
|
+ - | Kotozkodom, tehat vagyok.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv autosok!
Amikor az Ok es OKOZAT keveredik egymassal...
Udv Krisz!
>- miert jobb a tarcsafek
>ket fo szempont. A tarcsafeknel a kialakitasbol adodoan sik feluleteket
>nyomunk sik feluletekhez, ami nagyon jo fel fekvest biztosit, mig a
>dobfeknel valamilyen ives feluletet nyomunk az ives felulethez. ha ez
>elkezd kopni, akkor egyre kevesbe fog a ket iv megegyezni es minel
>rosszabb a felfekves annal rosszabb a fekhatas. A tarcsafeknel jo
>esetben a kopas soran is sik marad a felulet es igy mindig jol fog
>felfekudni.
>A tarcsafeknel a tarcsa is es a betetek is nyitott terben vannak
>ami elosegiti az intenziv levegoaramlast es ezzel a hutest. tehat sokkal
>jobbak a hulesi tulajdonsagai. ami tartos fekezesnel elengedhetetlen.
> Van meg egyebb szempont is, de ezeket csak felsorolasszeruen:
>kevesebb alkatresz konnyebb szerelhetoseg, nagyobb fekezesi teljesitmeny
>azonos suly mellett.
Ugy latom meg nem teljesen erdemled meg azt a diplomat.... :-( )))
Miert jo a tarcsafek???
A jo fekezesi tulajdonsagok miatt(a fekero adagolhatosaga), a tobbi
szempont masodlagos. A dobfek az onerosito hatas miatt nem jol
szabalyozhato es emiatt hajlamos a blokkolasra, kenyes a fekbetet
surlodasi tenyezojenek valtozasara....
Kozepiskolai matekkal kifejezve:
F fekero(*sugar = feknyomatek), N nyomoero(munkahenger)
tarcsafek: F=mu*N
dobfek1: F=C1*N, C1=2mu/(1-mu) felfuto fekpofa es elemi fekbetet
dobfek2: F=c2*N C2=2mu/(1+mu) lelfuto fekpofa es elemi fekbetet
F fekero(*sugar = fekezonyomatek)
N nyomoero(munkahenger)
mu surlodasi tenyezo
Udv Fogas!
> Az olajnyomas kozpontositja a hajtokar es a blokk furataiban a
>fotengelyt, tiszta folyadeksurlodast biztositva. Ha az olaj(nyomas)
>elfogy, nincs, ami kozpontositson, a hajtokarcsap minden gyujtasnal
>kap egy rettenetes femes utest, ugyanigy a nyugvo csapok is.
Ezt azert nem gondoltad komolyan! Talan nem hallottal az EHD
keneselmeletrol??? A motor fotengelyeben _NINCS_ kozpontban a
tengelycsap!!! Van excentricitasa, raadasul valtozik is utemenkent. Az
olaj _NEM_ kozpontosit, hanem elvalasztja a ket femet egymastol...
--
Udv:
Levente
|
+ - | Re: Normaido (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>En ugy tudtam, hogy a markaszervizekben olyan szakemberek vannak,
>akik a megfelelo szaktudas, dokumentacio es szerszamok birtokaban
>effektiven tudnak dolgozni. A normaido pedig eppen azert van, hogy
>ha tobbet benaznak a kelletenel, akkor se a kuncsaft jarjon
>rosszul.
Tapasztalatbol: A normaido egy tok szabalyos, mindent betarto
szerelest vesz figyelembe. Ellenben ha tudsz egy "rovidebb utat",
akkor akar tizedere is csokkentheto a dolog. Beugyeskeded
valahogy azt a nyomorult vezermulancot, a fel motor lebontasa
nelkul kb. 1 ora alatt, vagy motor szet-osszeszereles, huto ki-be,
stb... Termeszetesen igy nem lesz olyan preciz a szereles, az
esetleges jarulekos hibakat (feszito tores) sem veszik eszre.
Es ha ezt meg ki is fizettetik, az nagyon rendes dolog. En
pont igy jartam, sporoltak Nekem kb. 5-10.000 forintot, csak
ra fel evre megint csereltethettem + a feszitoket is. De legalabb
nem normaidot szamoltak, csak a szerelessel toltott idot.
|
+ - | Diesel Honda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Amit biztosra mondhatok : gyartottak Honda Accord 2.0TDi-t.
Gyari adatok szerint :
Teljesitmeny : 105Le(77kW) - 4200 ford./perc.
Nyomatek : 210 Nm - 2000 ford./perc.
Fogyasztasa : 4.0/5.5/5.8 liter 90/120/varos.
Gyorsulas : 11.6 mp 100km/h-ra ; vegsebesseg : 185 km/h.
Forras : Auto Kerekvilag '98/'99 CD.
Udv,
Aranyosi-Aved Jozsef
|
+ - | CD - lezer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ma reggel jottem dolgozni, es latom, hogy az elottem kb 5-600 meterre
jaro autobol sarga szinu villogas latszik. Miert belulrol? Miert
rendszertelenul? Mikor utolertem akkor jottem ra, hogy a mogottunk eppen
felkelo nap aranysarga fenyet verte vissza a visszapillanto tukorre
akasztott CD lemez. Nem zavarja ez szerencsetlent? Mikor az o szemebe
villantja a napot? Mert allitolag a lezeres sebmero ellen hatastalan!
ba
|
+ - | kikanyarodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha elegge messze van, akkor indulok. Legfeljebb fekeznie kell.
> Nem kenyszeritem blokkolasra, vagy mas veszelyes dologra.
> Ha jol emlekszem a KRESZ szerint is csak a veszhelyzet es
> hirtelen iranyvaltoztatasra, fekezesre kenyszerites tilos.
***Azt a jarmuvet, amelynek elsobbsege van, az elsobbseg
adasara kotelezett nem kenyszeritheti haladasi iranyanak,
vagy sebessegenek hirtelen megvaltoztatasara.***
Tehat egy gazelvetel, vagy lassito fekezes bele kell, hogy
ferjen a turokepessegembe, ha kikanyarodnak elem.
--
Meszaros Geza
|
+ - | va: HIX AUTO gyalogos talalkozo ?!?! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kinizsi 100 teljesitmenytura. Ez 24 ora alatt 100 km megtetelet
>jelenti a Pilisen es a Gerecsen at, Budapesttol Szarligetig.
>Tudom, hogy durvan hangzik a dolog, de - sajat tapasztalat
>alapjan - atlagos fizikumu ember nemi rakeszulessel meg tudja
>csinalni.
Ahogy en lattam...
Atlagos fizikumunak, nemi rakeszulessel - 40 km utan szetmegy
a laba. Alapos felkeszulessel - 65. km-nel szetmegy a cipoje es
a potcipoben 75. km-nel a laba.
Aki megussza az elobbieket, az a 80. km-nel leul ot percre pihenni.
Soha tobbe nem all fel onnan. :-)
Kulon kell szolni egy alattomosan korvonalazodo csabitasnak.
Hajnalodik. A kozeli faluban nyit a kocsma. Ott meg lehet varni
az elso Volan buszt egy-ket rum mellett. Innen az embert sodorjak
az esemenyek. A kocsma mellett delig tarto *filmszakadas*.
Utana busszal haza. Jo, ha a delikvens csinaltat egy fenykepet
magarol otthon. A cime lehet: *Mint a mosott sz@r*
Ez az en sztorim, ami cirka 20 eves. :-)
Ma 100 km utan a derekam letorik a kocsiban :-(
Fanatizmus, mazohizmus es egy nagy adag mazli kell meg az
atlagos fizikum es rakeszules melle.
Aki vegig tudja csinalni az NAGY EMBER.
Minden tiszteletem az ovek !!!
Padi-nak csak gratulalni tudok.
Senki kedvet elvenni nem akarom.
Menjetek nyugodtan. Jo csapatban - nagyon jo buli.
Aki feladni kenyszerul azt szervezett formaban *megmentik*
--
Meszaros Geza
|
+ - | Autoapolas, SZILIKON (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
A szilikonrol engem meg mindenki lebeszelt. A gumialkatreszeknek nem
tesz jot, mig ha a festekre cseppen, allitolag beivodik es nem lehet
utana normalisan festeni az autot. Viszont rendeteg szilikonmentes
anyag kerult forgalomba, amire nagybetukkel ki van irva, hogy
szilikonmentes. Ennek csak van valami oka nem? Ha valaki tudna ezzel
kapcsolatban felvilagositast adni, megkoszonnem.
Hajts,
Vaddiszno
|
+ - | Re: Egy aprosag erdekes dolog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok! Kedves Teeby!
>Teeby irta:
>Kiternek a nagy biztonsagos es bator autokra.
>Jo ismerosom szombat hajnalban ment Budapestre Gyor iranyabol.
>Tatabanya elott es valahol Pest elott rendesen fel volt fagyva az M1.
>Allitolag at lehetett rajta haladni. De az illeto (partatlan)
elmondasa
>szerint az arokban csak nagy autok fekudtek (nem szeretnek markakat
>emliteni), elmondasa szerint az ominozus 3 betus markabol latta a
ylegtobbet. 1 azaz egyetlen darab kisauto volt kicsuszva.
>Most kerdem en!
>Mire megy biztonsagos autojaval az aki nem tudja vezetni???
Az M1 allalad emlitett szakasza szamomra is nagyon ismeros. Marmint a
Tatabanya elotti. Sajnos a csaladunkban levo masik BMW ott lett
totalkaros (sajnos mar emiatt nincs is meg, pedig egy gyonyoru E36
325i volt). Az autot nem en vezettem, de nem mondom hogy en ott nem
tortem volna ossze, ugyanis ez nem az auto vezetojetol fugg!! Azon a
reszen az autopalyan van valami bukkanoszeru, vagy godor, ahol
rendszeresen megall a viz (kb 5-10 cm magassagban) es ha tel van, be
is fagy. Ott aztan van aquaplanning. Szoval, ha oda valaki ugy
belemegy, hogy nem tudja, hogy ott van, azaz nem lassit le elotte,
akkor kampec. Termeszetesen nagyobb autoknal gyakrabb a szelesebb
kerek, ami ezt jobban elosegiti. Mikor edesapam (o vezetett) bezuhant
az arokba, neki egy fanak oldalrol. Milyen szerencse, hogy MO-n az
osszes rohadt ut es autopalya mellett fak vannak 5 meterenkent, meg jo
nagy arok, hogy a fat mar fejteton kapd el, ha lecsuszol az utrol. Mig
ahol ez nincs, ott csak csuszol egy kicsit a szantofoldon. Szoval
mikor kihivta a rendort, es elkezdte magyarazni neki hogy hol
szenvedett balesetet, a rendor mondta neki, hogy ne folytassa, mert
tudja, ugyanis esos idoben minimum napi 3-szor kell ide kijonniuk.
Mikor kiert a kozeg, felhivott egy automentost es azt mondta neki
edesapam fule hallatara, hogy a szokasos helyre jojjenek az M1-esen.
Szoval azert ez nem azert van, mert itt valakik nem tudnak vezetni,
hanem mert szar az ut arrafele. Szerintem siman be lehetne perelni az
utkarbantartokat, foleg most, hogymar penzt is szednek erte. Csak azt
nem
tudom mirefol. Mert az M1 egy rakas sz@r. Osszegzes: Az autopalya nem
csak 80-nal meno virsligumis versenyzoknek lett kitalalva, akik
belemenve az ott kialakulo kisebb to nagysagu vizfeluletre meg sem
erzik, hanem olyanoknak is, akik minimum 120-szal, nagy autoval es
bazi vastag kerekkel mennek. Most azert vegyek Trabit, mert az
autopalyamernokseg szarik rank csak a penzt szedik be? Es a masik,
hogy elore ezt nem lehet latni, mert az egesz utat vizreteg fedi, csak
ahol a to van az M1-en az 10 cm mely, es egyszintben van az
utfelulettel (a benne levo viz miatt). 120-nal mar tuti elszallsz,
pedig normal esos idoben autopalyan meg az is boven biztonsagos
kellene, hogy legyen. De legalabb nem kell kimenni a Gerhardt Berger
vezetesfejlesztesi kozpontba penzert, hanem itt ingyen lehet
gyakororlni. Amugy azota mar kiraktak egy tablat is oda, ha jol tudom,
de megcsinalni, azt nem. Szoval Teeby , itt az egeszseges gyanakvas
sem segit, itt az segitene, ha normalis utaink lennenek az 500
milliardos evi benzinadobevetelbol. (Ennek 80%-a 400 milliard, aminek
kene, es ha jol tudom kb. 10%-a kerul iden
autopalyaepitesre/utfejlesztesre. A tobbit megesszuk. Szoval ez a
legfobb problema, nem a gyorshajtas.)
Udvozlettel,
Vaddiszno
|
+ - | Re: Adok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok Autostarsak!
irta:
>Vaddiszno, te ossze-vissza beszelsz, anelkul, hogy komolyabb
>ismereteid lennenek a temarol. Ha ilyen marha egyszeru lenne minden,
>akkor mar bevezettek volna....
Hat kerlek, nem ossze vissza beszelek, hanem ez Makrogazdasagtan
eloadason hallottam a tanar szajabol. Az egyetemen meg szokott az
ember (bizonyos fenntartassal ugyan) hinni a tanaranak. Azonkivul csak
gondolj bele. Mindenki aki sokat fizente, az csal, aki keveset az meg
nem tudja elcsalni (kozalkalmazott). Ha forditva lenne (degressziv),
akkor a sokat keresok kb. ugyanennyit fizetnenek mint most, csak
torvenyesen, mert nem kene csalni, es azt mindenki belatja, hogy
valamit azert el kell vonni, a kiskeresetuek meg torekednenek, hogy
minnel tobbet probaljanak keresni, mert ugy tobb jut/marad nekik. Nem
veletlenul koltozik pl. az osszes F1 pilota Monacoba, mert ott kisebb
az ado, es hazafisag ide vagy oda, nem hajlandok leadozni a penzt
otthon, pedig ugyis maradna eleg nekik, ha Mo-n fizetnenek. Igy
szerinted ok is adocsalok, nem? Igy nezve szerintem is, de akkor ez
miert elfogadott? Mindenki nem telepulhet oda. Tehat nem csodalom,
hogy az emberek nem hajlandok kemeny munkajuk gyumolcsenek akar csak
50%-at egy korrupt hozzanemerto vezetes (reszben zsebebe) befizetni,
ugy hogy nem lat belole vissza szinte semmit. Milyen rendszer az, ahol
ha megemelik az ember fizeteset, akkor ha bekerul egy magasabb
adosavba es kevesebbet visz haza.
>Valoban vannak olyan SEJTESEK, hogyha VALAMIVEL alacsonyabbak az
>adokulcsok, akkor ESETLEG VALAMIVEL NOHET az osszbevetel, de a
gyakorlatban
>ezt meg nem sikerult bebizonyitani. Reagan annak idejen tett ra
>egy kiserletet - akkor nem sikerult.
Pl. Reagannal kapcsolatban: Amerika azota is abbol el, amit Reagan
elkezdett. Lejjebbvitte az adokat, hitellehetoseget biztositott,
tonkretette a Szovjetuniot, sorolhatnam. Mi az hogy nem jott be neki?
Akkora fejlodesnek indult az USA a Reagani idokben, hogy meg most is
annak a hatasa erzodik! (Halasak is neki erte.) A tesom kint volt egy
evig, es azt mondta, hogy mindenki nagyon szereti a Reagant, mert
mikor a 2 fiatal osszehazasodott a 80-as evekben, a kettejuk 126
dollarjara kaptak hitelt es vettek egy hazat, amit mar kifizettek,
kaptak munkat, jo allast a fellendulest kovetoen. Szoval en nem ertem
te mirol beszelsz. Ott maig kisebbek az adok, csak tudjak, hogyan
lehet behajtani.
MO-n mikor kapsz hitelt ha rendesen befizeted az adodat? Ezzel menj a
bankba, kirohognek. Mig ha a penzed nagyobb resze marad nalad, akkor
nem kell kirohogtetned magad, jelzalogkolcsont igenybevenni, stb. Enni
meg elni csak kell, az adohivataltol kapott kituntetessel nem lehet
jollakni. Aki epitkezik pl. annak mond hogy a tetot meg a 2. szintet
fizesse be adoba aztan jarjon kolcson utan! Ez mar egy kicsit mas
megkozelites, nem? Ez lenne a valamit valamiert? Szerintem ez a
semmit valamiert! De akkor mar miert nem semmit semmiert? Szerintem
rablogazdasagban elunk. Mindenki mindenkitol lop! Azonkivul: mulkor a
TV-ben riport. Korhaz, betegek szervatultetesre varva. Szerv megvan,
nincs penz a mutetre. Kerdem en: hogyan? Elvileg ha befizetem a
jarulekokat meg az adot, akkor nem mondhatjak, hogy nincs penz, mert
az nincs benne a szerzodesben, hogy a TB jarulekot csak a habokra kell
fizetni, de ha valami bajod van, akkor hogy megkapd a szukseges
ellatast, sajat magadnak kell kifizetned, legalabb az emberi munka
reszet. Nekem itt valami buzlik de nagyon.
>Ket adalek: Magyarorszagon a vallalkozasi nyeresegado (tarsasagi
>ado) Europaban a masodik legalacsonyabb, Irorszag utan. Ennek persze
>az az oka, hogy a multik ne vigyek ki a nyereseguket....
A magyar nyeresegado tenyleg alacsony, csak az mar arra jon ra, amit
mar agyonzsigereltek mindenfele hulye intezkedessel. Ha azt hiszed,
hogy a multik fizetnek 1 Ft adot is nekunk, akkor teljesen naiv
lehetsz. 1. Kaptak adomentesseget. Ha lejar, megvaltoztatnak a nevukon
egy szot, vagy betut, es megint kapnak 5 evet. 2. Dragan vesznek az
anyavallalattol, es olcson adnak el neki papiron. Igy az adot kinnt
fizeti, ha fizeti, majd hulye lesz ide nekunk, nem? 3. Jo olcso a
munkaero. 4.Ha valami problema van, arrebbtelepiti a vallalatat (amit
bizonyos iparagaknal hordozhatora, legalabbis konnyen mozgathatora
terveztek eleve) egy orszaggal es reszerol lerendezve a dolog. Hat
nehogy mar mi legyunk halasak, hogy idejohetnek es aranybanyat
nyithatnak itt "ingyen"?
Szerintem az allamtol lopni nem szegyen, mert csak kompenzalom, amit
pl. benzinarban, birsagokban, es mindenfele tulmeretezett
kikerulhetetlen idiota adokban ok lopnak el tolem alaptalanul. (Mar
elore varom, mikor vezetik be a hadiadot, meg a levegoadot. Szerintem
mar nincs messze, mert kezdenek kifogyni az otletekbol, a hazat meg
fel kell epiteni valamibol.)
Szerintem szalljunk le a politikarol az Autoslistan, mert ennek mar
semmi koze nincs az autokhoz. A benzinarkulonbsegeknek meg valami
volt.
Maradok tisztelettel:
Vaddiszno
|
+ - | Vento teendok, Skoda 2-es fokozat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> From: fogash
> To:
> Subject: VW vento
>
> [...]
> Nem valoszinu, de elofordulhat:1
> ahogy fogyott az olajnyomas, felul (szelepvezerles, stb) is keneshiany
> volt, osszeragott a vezermutengely, a szelepemelo tokek, stb. Nem
> melegedett rendellenesen, mielott meghalt? Mennyire? Az olaj jol ra is
> egett a belsejere? Van erre utalo nyom, ha belenezel az olajbeonto
> nyilason? Vagy rasulve a nivopalcara? Ha ilyenek vannak, ne kiserletezz az
> inditassal, szet kell szedni, megnezni, mi van benne?
Koszonom, hogy segiteni probalsz, de az autoszereleshez abszolut nem ertek,
es ha valaha fogok is (amit mondjuk ketlek), biztos nem ezen a Venton fogok
gyakorolni. Szerintem vontatas az elso VW szervizig, helyrepofozas,
hazahozas, meghirdetes, eladas - ez a sorrend. Vagy legalabbis jelenleg ezt
tudom elkepzelni. :)
> Felado : [Hungary]
> Temakor: mindent bele ( 55 sor )
>
> A het termese:
> 1. Ulloirol balra a kispesti Centrumnal. A jobbra kanyarodo a kulsobe
> kanyarodott, majd megcelozta a harom savon keresztul a parkolot. Meg jo,
> hogy eszrevettem a tranzitot es meg 2.-ban volt a verda. Adam igazad
> volt tenyleg kihuzathato 70-ig a Sko.
Jajj, Fresi bacsi, mondok meg jobbat: 85-ig is. :) Szegeny szerencsetlen
joszag, ha tudnad milyen hangja van mar olyankor... :)
Udv,
Zoli
[ Nasfay Zoltan - E-mail: - www.kimwilde.com ]
|
+ - | off re:matek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
OFF
Kedves Vadam!
Ha csak poennak szántad, akkor miert nem szurja ki a szemed a sok :-)
???? Hmm???.
Tobbiektol bocs.
Udv,
Balazs
|
+ - | re:Skoda mocicsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autosok,
>>Pedig elkepzelem, milyen lehet az auto egy V8-as 5700ccm-es
>>Chevy-vel!! ;)
>En is elkepzeltem: A hatulja iszonyat modon elul, a hatso kerekek kb 20
>fokos szogben dolnek osszefele. Eleje epp csak leer. Gaz, hatul gumifust,
>kocsi iranyithatatlanul elore, majd arok, mert letort a feltengely menetes
>vege, fekdobbal, kerekaggyal, kerekkel egyutt. Mento tuzolto balrol be,
>tomeg zug... :)
>Miert nem veszel egy Lada 1500-ast? Abba kb. 1 du. beszerelni a 2 literes
>Fiat 131es motort. Esetleg a Croma turbo i.e.-t. Es az meg ki is birna....
>Fogash
A lenyeg itt a Skodan van! Ladat tuningolni nem annyira
nehez(szerintem).
Meg hat tobb tuning Ladat latni, mint tuning Skodat.
--
bye,
Dobosi Daniel
|
+ - | re: Skoda ventillator csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autosok,
>Felado : [Hungary]
>Skodasoktol szeretnem megkerdezni, hogy a futoventillatort hogy lehetne kicser
e
>lni (a szoban forgo auto egy 120-as Skoda)?
>Ugyanis a futes nem az igazi nelkule.
Erre en 2 megoldast tudok:
1. A tisztesseges: belulrol lebontani az egesz muszerfalat, (futest?)
es ugy hozza lehet ferni. Nagy melo, nem irigyellek.
2. A fusi: csomagtarto felol a ventit boritja egy lemez, azt levagni
Flex-szel, utana mar konnyu hozzaferni.
Ha valaki tud mast is, vagy tevedtem, kivancsi vagyok a velemenyekre.
--
bye,
Dobosi Daniel
|
+ - | re: francia auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autosok,
>> - nagy belso ter, nagy csomagter /hatso ules lehajtva, gyerekagy,
>> versenybringa, stb. vigan elfer/
>Barmelyik lehajthato hatso uleses kocsi tudja ezt.
Ezzel a mondattal kapcsolatban vitaba szallnek. A Skodamnak is le
lehet hajtani a hatso uleset, megsem fer be egy versenybringa! ;)
--
bye,
Dobosi Daniel
|
+ - | re: 100Ft-os benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autosok,Akos
>29-en annal inkabb! Most hallgatom a Slagerradiot,
>jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
>lesz a 95-os! Mi lesz ott? Olni fogjak egymast az emberek.
Nem tudod, pontosan hol, melyik kutnal?
--
bye,
Dobosi Daniel
|
+ - | elogyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> nem ertem a gyujtasomat. Statikusan beallitottam a rendes
> elogyujtas helyere, de strorboszkoppal nezve nagyon nagy
> volt az elogyujtas.
Ehhez a vizsgalathoz (az en autom eseteben legalabbis)
le kell huzni es bedugaszolni a vakumos elogyujtasszabalyzo
csovet, mert alapjaraton, terheles nelkul, nagy a vakum es
nagyobb elogyujtast allit be. Ez igy van jol.
> Aztan beallitottam stroboszkoppal a fotengelyen nezve es
> amikor a vezermutengelyt nezem a stroboszkoppal, akkor
> azt mutatja, hogy felso holtponton van a szerkezet.
> A vezerles elvileg jo helyen van.
Nem lehet, hogy nem az elogyujtas jelre, hanem a felso
holtponti jelre allitottad? Amugy a vezermutengelyen nem
szokott lenni gyujtasjel. Mit nezel egyaltalan?
Udv: Po:li
|
+ - | norvegia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Norvegia (Re: RE: Benzin*** HIX AUTO *** #687) ( 25 sor )
> Es ami a legfontosabb: Norvegia kaprazatosan szep hely, en a tavalyi ut
utan
> iden is kimegyek, es nem azert, mert olcsobb nyaralast nem talaltam :-(
Egyik baratunk volt kint Norvegiaban. Megneztuk a fenykepeket, amit ott
csinaltak. _Nagyon szep hely_. En is el akarok oda menni jovore.
raki
|
+ - | Renault Megane2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv mindenkinek!
Nekünk egy 9 hónapos Mégane2-nk van és a véleményemet
szeretném elmondani róla.
Igaz nincs agyon hajtva össz-vissz 12000km van benne, de
nem is ülünk benne egész nap. Eddig még semmi hibája sem
volt. Júniusban kell majd szervízbe vinni, mert ugye még
nem járt le a 20000km. Jó hát persze azért a magyar utak
átka hogy a futóműt igencsak után kellene állítani, meg a
szarabb utakon a műszerfal egy kicsit zörög. De hát melyik
autónál nem. A kényelmességéről szólva, bár lehet hogy
elfogult vagyok de a legkényeklmesebb autó amiben valaha is
ültem (ebben a kategóriában), simán lehet 1000km vezetni és
még el sem fáradsz. Motorilag 1.4 16v 90le. Bőven elég, ha
valaki nem gyorsulási versenyekre jár, hanem normális
csládi autóként használja. A fogyasztás 7 fölé soha nem
ment pedig tél, város, országúton 100-120km/h. A 60 l elég
egy jó darabig. A biztonsági eredménei ismertek. Azt én sem
cáfolom hogy az elődei nem büszkélkedhetnek, de úgy
gondolom e-miatt nem kellene leírni az egész francia
autóipart, azért a Clio2 is ott van a szeren. Bárkinek
tudom ajánlani, nagyon megéri a pénzéz.
Kérdés: A metál festést, hogyan kell ápolni->ilyen-olyan
szerek, valamint a belső kárpitokat és a műszerfalat?
Csaba
|
+ - | Aprilis 30 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
>te/ti ebben nem vagytok hajlandoak kozremukodni, akkor tankoljatok APRILIS
>30-AN. LEHETOLEG KETSZER IS ES KANNABA IS!
Csakis 500 HUF-ert, abbol beugrok a varosba es megnezem menniyen
tankolnak aztan hazajovok elolvasni az aznapi AUTO-t. :)
Teeby
|
+ - | OFF latin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Eloszor is hogy cinikus legyek:
Ugy nez ki lemaradt egy s betu, onhibamon kivul. :-)
Ami ugye nem azt jelenti, hogy nem tudom leirni helyesen. De nagyon
kedves volt mindazoktol akik javitottak. >:-)
Teeby
|
+ - | Tura, gyalogos talalka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet!
>Minden evben majus utolso hetvegejen megrendezesre kerul a
>Kinizsi 100 teljesitmenytura. Ez 24 ora alatt 100 km megtetelet
>jelenti a Pilisen es a Gerecsen at, Budapesttol Szarligetig.
Kis e'lc:
Remelem a vegcel az amire en gondolok. :-)
Mert kulonben a "budos" fene megette az egeszet. :-)
Amugy jol hangzik.
Es most jon a sok de...
Es sajnos...
Udvozlettel
Teeby
|
+ - | Re:taxi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Kerdem en: HANY OLYAN SZAKMA VAN MA MAGYARORSZAGON, AHOL EGY 2 HONAPOS
> KEPZES UTAN MEGSZEREZHETO VEGZETTSEGGEL HAVI 400-AT LEHET AKASZTANI?
Probaltad?
--
Gabor - volt taxi 17 (Siofok)
|
+ - | Vizpumpa? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kozolte velem hogy nagyon rossz benzin van a kocsimban.
> Ennek az lett a kovetkezmenye ,hogy a vizpumpanal a tomites szetment
> es ott szivargott a viz .
>Kerlek benneteket irjatok meg velemenyeteket ezzel kapcsolatban . Koszi !
>Egyszeruen felhaborito ,hogy a 230 -as benzinnel ,igy jatszanak
Nekem az a velemenyem, hogy sok mindent ra lehet fogni
a rossz benzinre, de a vizpumpat? Mi koze hozza?
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Re: 100Ft-os benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >29-en annal inkabb! Most hallgatom a Slagerradiot,
> >jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
> >lesz a 95-os! Mi lesz ott? Olni fogjak egymast az emberek.
>
> Nem tudod, pontosan hol, melyik kutnal?
Nem, az meglepetes lesz.
29-en reggel, 6-tol 9-ig vagyis a Bumerang
ideje alatt lesz ez az akcio. Akkor fogjak csak
elarulni a pontos helyszint.
Hogy hol veheto a Slagerradio? Termeszetesen
a 100.8 MHz-en.
En mar eldontottem, hogy biztosan nem megyek
el. Addigra felig fog kiurulni a tank.
Tehat kb 25liter x 123 Ft-ot tudnek megtakaritani.
Az olyan 3000 Ft. Ezert ki tudja mennyit kellene
autoznom, hany orat sorba allni? Esetleg nem is jut.
De a vallalkozokedvueknek ajanlom.
Mas varosokban is igertek hasonlo akciot.
Mindenhol a helyi frekvencia lesz az ar.
Sajnos az OIRT savban nem adnak :)
ui.: Benzin vs dizel. Melyik is gazdasagosabb? :)
ui.2: Annak idejen, amikor eloszor volt 100Ft
a benzin, nem tetszett ennyire. De vissza fogjuk mi
meg sirni a 240Ft-os benzint is.
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Magyar jogositvany (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Nagyerdemu!
A kovetkezo problemam van: magyar jogositvanyom 91-ben lejart. (Amerikai
jogositvanyom van, amikor otthon voltam akkor nemzetkozi jogositvanyt is
valtottam az amerikai melle.) Azt hallottam, hogy ilyen hosszu ido utan mar nem
lehet csak ugy megujitani a magyart, hanem ujbol le kell vizsgazni. Meg tudna
valaki mondani, hogykell-e ujbol vizsgaznom, illetve az interneten hol lehetne
megtudni valami kozelebbit errol?
Udvozlettel, Erno
|
+ - | RE: Gaz a gaz? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mar regota torom a fejem valami olcso gazos megoldason:
> Minimum penzen vmilyen kocsi + gaz bele.
Talan eggyel jobban jossz ki ha eleve gazos autot veszel. Igy messze nem a
teljes atalakitasi koltseget fizeted, sot lehet hogy kapsz ajandekba
atfejtot is (15-40 rugo az ara).
> A kov. kerdesek merultek fel:
> - igaz-i, hogy szigoritott muszaki vizsgan kell resztvennie?
Annyiban szigoritott, hogy csak KPM-es vizsgara mehet. Altalaban
megyeszekhelyeken van ilyen, Bp.-n egy-ket helyen (en Szentendren voltam).
> - igaz-i, hogy a Lada motor nem birja a gazt?
Szerintem baromsag. Van gazos-Ladas ismerosom regota es semmi gondja.
Raadasul tok jol fogyaszt.
> - lehet-i Skodaba gazt szerelni?
Mar lattam jonehanyat, egyik kollegam kerdezte 2-3 eve, akkor 60 korul volt
a beszereles (az enyembe meg 100).
> - es 4 utemu Trabiba?
> - es egyebbkent kombiba?
A fenti haveromnak a Lada elott kombi negyutemu Trabiban volt gaz. Nagyon
olcson jart vele.
A Trabi es a Lada kozott meg egy '89-es BMW 730i(!) termeszetesen gazos.
Kepzelheted amikor a Trabival ment luxus BMW-t venni. :)))
En is gazos 7-est szeretnek a mostani 320i utan.
> - mennyibe kerulhet egy elgazositas (Fejer megye) -marmint egy autoe :)
A kollegam noverenek egy 4 eves Jeep Cheerokee-ba (5.2L V8) raktak bele a
mult heten majdnem 200 volt, de a legdragabb variaciot valasztottak. Most a
gazarak csokkenesevel egy kicsit felment a beszereles ara, de hamarabb is
megterul. Sot a megterulesbe azt is beleszamolhatod, hogy az autot kicsivel
dragabban tudod majd eladni.
Szerintem 100 korul van minimum beszereles.
Sok sikert.
_______
_/_______\_ BZS
(OO=[|]=OO) www: http://www.extra.hu/deep
[]=======[] mail:
|
+ - | konnyufem felni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Peter, Sziasztok!
"...Emlitettem neki, hogy gondolkozom konnyufem felnin, erre azt mondta,
hogy vigyazzak, mert jan. 1. ota van valami uj rendelkezes, hogy csak
mubizonylattal rendelkezo felni lehet az auton, kulonben kivagjak az embert
vizsgarol..."
Csak a sajat tapasztalatomat tudom leirni, bar az idestova tobb mint egy
eve, 98 vegen tortent. A Coltomon levo konnyufem felniket alapos vizsgalat
ala vetettek a Mozaik utcaban a vizsgaztatas alkalmaval. Mondanom sem kell,
hogy mubizonylatom nem volt hozza (), tovabba a felnin is hiaba kerestek a
megfelelo szabvanyt(?) igazolo "jelet". Mindossze arra tudtam hivatkozni,
hogy azokat kocsival egyutt vettem, hasznaltan, es vegul ennyiben hagytak
az ugyet. Lehet, hogy szerencsem volt, de az is lehet, hogy azota
szigorodtak a szabalyok (utana kellene nezni).
Udv:
Bence
|
+ - | Re: aprilis 30 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Talan nem ez lenne a megfelelo megfogalmazas, de:
> TE TENYLEG ENNYIRE HUJE VAGY?! Vagy epp most fogod magad tokon rugni? Jo
> magyar mentalitas szerint: "ugy sem fog senki igy csinalni..." Miert, faj
> neked, ha elozo este lotyogteted tele a verdat? Vagy te minden nap autozol
> 600km-t, hogy nem birsz ki egy napot tankolas nelkul? Nem?
Hali!
Nos itt van egy alapveto problema. Amit nem tankolsz be 30.-án azt
betankolod masnap, vagy ahogy irtad elozo este. Csinalunk extra profitot
29-en, ezutan majd jol meg lesznek szorongatva... Tehat a benzin igy ugy is
elkel... Akkor lenne ertelme ha egy hetig nem tankolnank...
SzaboZE
SzaboZE
|
+ - | Re: Nagyon olcso benzin, Japan auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hol lesz 100,8 Ft?
SzaboZE
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> >Hallottatok? a Roxy-ban bemondtak a kezdemenyezest, hogy 30-an ne
> tankoljunk
> >:)
>
> 29-en annal inkabb! Most hallgatom a Slagerradiot,
> jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
> lesz a 95-os! Mi lesz ott? Olni fogjak egymast az emberek.
> > ----------------------------------------------------
> Fogash cikkenek olvasasa kozben
> eszembe jutott egy-ket dolog.
>
> >Az egesz kocsi kb. a MTB
> >tervezesehez hasonlit, vagyis 10ev utan az egesz hirtelen "szetesik",
> >Nem szamszerusitheto, hogy mi rosszabb rajta, csak az
> >egesz olyan elhasznaltnak hat.
> Azert egy 10 eves Mitsubishi Galant (Lancer, Colt)
> altalaban bennem nem az elhasznaltsag erzetet kelti, sot!
> Szinte csak a dizajn oregszik valamelyest, az auto nem.
> (Nekem peldaul a Colt-ok kozul epp ez az evjarat
> nagyon tetszik)
>
> >Vagy hogy
> >egy muszerfal 10 ev alatt se repedezzen ossze, ne fakuljon ki? Ezt 5 ev
> >alatt nem lehet kikiserletezni.
> Hat igen, Itt van mindjart a Ford, mint kezdo japan marka.
>
>
> >100km-enkent 3dl-rel kevesebb? (Mitsu GDi)
> >Rohognom kell. A cipomben tobb van annal a fogyasztaskulonbsegnel, amit a
> >hires-neves kozvetlen benzinbefecskendezes eredmenyez.
> A Renault csak azert most kezdi reklamozni, mert
> eddig "feleslegesnek" tarthattak bevezetni ezt
> a japan huncutsagot. A tobbi gyarto meg rohog.
>
> __
> | Szommer Ákos email: - __|
>
|
+ - | Re: TV (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Magyar ATV: Pics@ all a plazarobogojan, (valami tatikazenekar
"enekesnoje")
> meseli a hujesegeit, szeret gyorsan vezetni, biztonsagosan, stb. A csajon
> latni, hogy kispolszki, ford ka, stb. kategoria.
> Grafologus nyilatkozza az irasa alapjan (!): nem kizart, hogy nokent
> vonzodik a piros szinhez, szereti a sportos autokat, de olyan, aki ha
> elindul, szeret odaerni.
> Vegulis ezert igazsagugyi irasszakerto az ember... :(
Ja , en is lattam. Orsi volt. O imadja a sebesseget es nagyon biztonsagosan
vezet... Nagyon lamer volt. Mellesleg vezetes kozben vegig a kocsi elejet
kereste.
SzaboZE
|
+ - | Re: Vadriaszto sip? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az ilyen elijeszti a "Vaddisznokat" is? :)))) Akkor en is kerek ha igen.
SzaboZE
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Tisztelt Autosok, mar tobbszor olvastam itt allatok okozta balesetekrol,
> lehet naiv kerdes, de ez ellen nem hasznal a par szaz forintos
> subject-beli vacak? Van valakinek errol tapasztalata, ugyanis a nyari
> erdelyi utjaimon szeretnek ilyent hasznalni.
>
> Ssandor
> BX 17 TD
>
>
|
+ - | Kozlekedes, szerviz, jo auto... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>> Az igazan udvos ill. biztonsagos dolog az lenne, hogyha
>> mindenki ugy kozlekedne, hogy a masik helyett is gondolkodik...
>...Megall, mert mi jovunk. Mogottunk szenvedve indul.
>- En ilyenkor lassitok, sot megallok, hogy lenduletbol
> kijohessen - mondom a gyereknek.
>- Had gyakoroljon... (kozben mosolyog)
>...O" pedig ebbe az agyrembe szuletett bele. Patthelyzet...
Igy van, ez mar egy masik vilag... (ettol persze meg az udvos/biztonsagos
dolog tovabbra is ervenyes kellene hogy legyen... :-)))
Jomagam mar most attol felek, hogy mi lesz, ha en kisebb hatassal leszek
majd a gyerekemre, mint a vilag... :-(((
>... minden valamirevalo szervizesnek van tobbfele hasznalt alkatresze
>raktaron, amik gyakran szorulnak cserere, es azt siman bemutatja
>neked, hogy ez volt a kocsidban, kozben meg hozza sem nyult.
>... Ezert en vegig ott szoktam lenni, ha a kocsimat csinaljak, hogy
>lassam mihez nyulnak, mit cserelnek,
Ez mar egy masik vilag... Vadkapitalizmus, meg az alkatreszek
szintjen is...
>egy S4-es Audit amit a tulaj otthagyott mindegyik szerelo elvitt
>egy probakorre es jol meghajtottak. Vagy tizen. En ennek nem
A munkalapra fel kell iratni a kilometerora (boardcomputer...)
allasat... De ez se segit, legfeljebb azt mondja, fekpadra tettek...
Ha meg annyira profik, hogy a par oras javitasba meg a
visszaallitas is belefer (ha netan olyan sok kilometert raktak bele),
akkor nincs megoldas... :-((
>Szoval azt javaslom mindenkinek, hogy varja meg a javitast ott
>helyben, akkor kevesbe mernek pofatlankodni, es meg
>idoben ki lehet szurni, ha olyat is akarnak cserelni, amit mi nem
>akarunk kicsereltetni.
>Vagy legalabb (ha nem tudjuk megvarni) a hasznalt alkatresz
>felmutatasa kozben emeltessuk fel a kocsit es mutattassuk meg
>a szerelovel, hogy hol is volt ez az alkatresz, es milyen is az uj
>beszerelve (mert az tuti latszik). Megeri!
Ezek se rosszak, bar ha erzi a bizalmatlansagot, akkor valami jobb
trukkel vag at, akar mar legkozelebb...
>A jo auto gyakran elaltatja a gyanakvast is, meg az egeszseges
>gyanakvast is. Es szerintem egyenlore sokan ugy vannak, hogy elvezik is
>ezt a helyzetet, mert nem tudjak felmerni a benne rejlo veszleyeket.
Ez eleg gyakran igy van... (Lasd a nemetorszagi autopalyabaleseteket
kodben...) Akinek viszont nem inge, ne vegye fel...
Udv
Andras
Audi 90 - '86
|
+ - | V8, elozes, gumi kiegyensulyozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>>Mit lehet szeretni egy bohom nagy buta amerikai V8-as auton?
>Valoszinuleg csak akkor fogod megerteni, ha egyszer kiprobalod.
Vagy megszokik (es megszeretik...) vagy megszo:kik...
>Azert en sem voltam szentfazek, ezert elmeselem az en vizvalaszto sztorimat.
>....Azota minden automnal eloszor kitanulmanyozom a tudasat,
>azutan fickandozok vele.
A leirasbol nekem ugy tunt, hogy nem a kocsi tulajdonsagai okoztak a zurt...
Erosebb kocsival meg elorebb jarsz, es nem biztos hogy visszafersz a ket teher
koze... Tehat inkabb: attol hogy mas eloz, attol en meg nem elozok, csak ha en!
gyozodtem meg arrol, hogy mehetek...
>Temakor: kormany remeges
Miutan a gumicseret is irtad, nincs tippem. Addig meg lett volna:
Ugyanis a gumi kiegyensulyozas csak a "ropsuly"-kulonbsegeket egyenliti ki...
Raadasul terheletlen allapotban. Viszont a gumi esetleges aszimmetrikussagaval
nem tudnak ott se mit csinalni...
Udv
Andras
Audi 90 - '86
|
+ - | ellopott autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
NME1 irta:
>Nos, en egy ellopott kormanyauto esetet ismerem reszletesebben. Ott teljesen e
g
>yertelmu mulasztas tortent a hasznalo reszerol, a hungariabiztosito ennek elle
n
>ere kifizette az auto arat "meltanyossagbol" (ez akkor meg "csak" 12 milla kor
u
>l volt)
Szerintem a biztosito azt merlegeli: mi a jobb, ha meltanyossagbol bukik 12
milliot, vagy ha elveszit egy olyan ugyfelet, akitol feltehetoen evi tobb
szazmillio Ft biztositasi dijat szed. Valoszinuleg Te is tudod, hogy az
uzleti eletben a meltanyossag meg a kulonleges elbanas attol fugg, mennyi
beveteled szarmazik az ugyfeltol. Ez igy van minden bankban, biztositonal,
de meg az APEH-nel is. Annal meltanyosabb vagyok minel tobbet tejel az ugyfel.
Probald ki egy bankban: ha bemesz, hogy volna 10 ezer Ft-od befektetni,
odakuldenek
a sor vegere egy mogorva ugyintezohoz. Ha viszont 100 millioval teszed ugyanezt
,
akkor szemelyesen felkisernek a fonokhoz, megkinalnak egy kaveval (csinos,
miniszoknyas titkarno fogja behozni), es persze a kamat sem annyi lesz.
Egyebkent gyanitom, Vaddiszno ezt a 26 millios Audit is onnan vette, ahonnan
a tobbi adatat az USA 40 Ft-os benzinarrol meg a "tudomanyosan bizonyitott"
adocsokkentes adonovelo hatasarol: az ujjabol szopta.
Udv: Afonya
|
+ - | arak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sex69:
> A Jaguarban viszont tuti tevedsz,
>az nem lehet ilyen olcso. Szerintem az arak Toyota 10M, Audi 15M
>BMW 25M, Mercedes 45M, Jaguar 60M, Aston Martin 80M. Ezt tudom,
Nehany ar a legfrissebb Autopiacbol:
Audi A6 2.4 V6 - 11 846 000
Audi Avant 2.5 V6 TDI - 12 307 000
Jaguar XJ8 3.2 Executive - 19 328 000
XJR8 4.0 - 27 476 000
Aston Martin DB7 3.2 - 49 230 000
Aston Martin DB7 Volante 3.2 - 57 420 000
BMW 323 Ci Coupe - 10 856 000
BMW 740iL aut. 25 999 000
Mercedes S500 lang aut. - 28 505 000
A lista persze korantsem teljes, csak nehany erdekesebb arat irtam ki.
Udv: Afonya
|
+ - | Suzuki Swift toresteszt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
A kovetkezo cimen egy Suzuki Swift toresteszt eredmenye talalhato:
http://carpoint.msn.com/vip/safety/suzuki/swift/1989.asp
Eredmenye: sofor ***, utas: **** legzsakok nelkul)
A kovetkezo kerdesek merultek fel bennem:
- europai eredetu nem letezik, vagy csak en nem talaltam ?
- az amerikai torestesztek miben ternek el ?
- mivel az eredmeny 1989-es, alighanem megegyezik a nalunk most
is gyartott valtozattal
- mennyit javithat ezen 2 legzsak ?????????????????????
- ugyanitt nagyobb es ujabb autok sem kaptak jobb ertekeket:
Tipus Sofor Utas
Celica *** **** (1993-as, sofor legzsak)
Nissan Altima *** *** (2000-es, 2 légzsák, amerikai
Nissan Primera)
Hyundai Accent *** **** (2000-es, 2 légzsák)
Chrysler Cirrus *** **** (2000-es, 2 légzsák, = Stratus)
ezek az adatok mind a fenti carpoint-os cimen vannak
- az auto lemezvastagsaga alighanem egyaltalan nem fugg ossze a
toresteszt eredmenyevel:
pl. uj Accord ****
regi Saab 900 *+
vagy:
VW PASSAT(US) 1995 - 1997 (dual airbags) *
VW PASSAT(US) 1998 on (dual airbags) ****
ezek az adatok a kovetkezo cimen talalhatok:
http://www1.tpgi.com.au/users/mpaine/ncaplist.html
Bessenyei Zsolt
HIX Auto tipushiba gyujtemeny:
http://www.extra.hu/tipushiba
http://www.nexus.hu/tipushiba
|
+ - | Kell valakinek? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Volna 2 darab 1000 (ezer) literes muanyag tartaly, alul csap is van rajta,
felulrol meg megtoltheto. Hibatlan allapotban. Ja igen gazolaj volt benne,
(nem, nem az en gazolajam volt benne! sajnos) igy uzemanyag tarolasra elso
osztalyu.
Ha kell valakinek, elviheto. Az ara: valutaban (ha lehet dolcsiban) kernem:
0 (nulla) USD. :-) A szallitasat Neked kell megoldanod.
Erdeklodni az emilcimemen, vagy a kov telszamon: (20)332-1873, vagy
(28)493-088
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie
mailto:
Ekezet & HTML ready
|
+ - | Kincses Rally Team, avagy karburator tuningolo kerestet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halista!
Kene egy olyan hely, ceg, ember, fan, aki egy karburatoros auto karburatoranak
tuningjaval tudna foglalkozni, es meg ert is hozza.
Ha jol ertettem a multkor a Kincsesek ilyenek. Kene az o szamuk is, meg minden
ami csak van.
Elore is koszi!
VTI
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | pontrendszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szokoly Gyula irta:
: Alapvetoen a penzbuntetessel az a baj, hogy nem lehet igazan jol
: csinalni, mert nem tudod figyelembe venni hogy mennyi a jovedelme az
: elkovetonek.
Eppen ezert errefele van egy olyan, hogy "Tagessatz", azaz napi jovedelem.
A birosag aztan kiszabhat olyat, hogy "30 Tagessa:tze"-nyi buntetest kell
fizetned. Az ilyen meg kb. ugyanugy erinti a kozalkalmazottat, mint a
managert, ha ugrik a havi fizetese.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Re: Taxi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Lista, Fogash!
>Taxi. A bevetelekrol nincs sok kepem, de egyszeru osszevetni a bevetelt a
>koltseggel. Az atlag taxi km-enkent mondjuk 200Ft-tal megy, a varakozas
>pedig 100Ft/perc. 100 km megtetelevel (mondjuk, hogy ca. ugyanannyit megy
>utassal, mint uresen, asszem ez nem tulzas) tehat 0,5 x 100km x 200Ft=
>10eFt bevetelhez jut. A 100km megtetelehez a kov. ktg-ei vannak:
>benzin: 10liter/100km, minden tankolasnal le is mosatja ezerert, vagyis
>230Ft/l+50x20Ft=1.000Ft mosatas =2.500Ft,
>szerviz: a 10ekm-enkent esedekes 35eFt 100km-re eso resze+ (3x 80 eFt
>gumigarniturak + 100eFt egyeb alkatreszek)/250ekm x 100km )= 351,36Ft,
>amortizacio: uj Astra 3mio, 5 evesen eladhato 1,5 mio HUF-ert, azaz 1,5 mio
>HUF /250ekm = 6Ft/km = 600Ft.
>Ezek ugyhiszem eleg galans szamok, hiszen a kocsijat alt. csak 15ezrenkent
>kell szervizelni, es nem is eszik tizet, es utassal is mehet tobbet.
>Tehat a 14eFt arbevetellel szemben fel tud sorolni ~3.450 Ft koltseget.
>Vagyis az adokoteles jovedelme 100 km utan 10550Ft. Evi 50ekm-rel szamolva
>(hiszen a kocsit is erre amortizaltuk) 500 x 10550Ft= 5.275.000Ft
>adokoteles jovedelme van. Ez havi brutto 405.000Ft-os fizetest jelent, de
>van 13. havija is.
- Nem egeszen ertem, hogy a 14 ezer Ft hogyan jon ki, amikor az elejen
csak 10 ezer bevetelt szamoltal. Ha arra vetitem a 3450-es koltseget,
marad 6550 bevetel/100 km. Igy megmarad 251 ezer Ft/ho, ha 13. havit
is szamolsz. Ez _nem brutto_, ebbol ha alkalmazottkent akarsz penzt
felvenni, akkor marad brutto 180 korul, ami netto 110 korul lehet (pontosan
most lusta vagyok megnezni, de az Uzleti 7-ben par hete volt egy tablazat,
ha valakit erdekel). Ez mar nem olyan sok, bar szerintem egy taxis nem
alkalmazottkent vesz fel penzt.
- Nem szamoltal pl. Cascoval, ami biztosan van egy taxira, viszont taxikent
uzemelo vadi uj Opel Astrara szerintem 20-30 ezer/ ho biztosan van.
- Nem szamoltal a taxizassal kapcsolatos egyeb adokkal, de ha van taxis
ismerosod (nem maffiozo maganember, aki valahol lopott egy taxis tablat,
hanem pl. Fotaxis, stb) kerdezz ra, milyen + koltsegei vannak. Kb. 1 eve
volt errol egy cikk a Nepszabiban, amiben reszletes lista volt errol, havi
tizezres
nagysagrendben vannak egyeb kiadasok.
- Ha nem tartozol egyetlen tarsasaghoz sem, akkor nem biztos, hogy osszejon
a napi 200 km. Ha igen, azert fizetned kell, es nem is keveset.
- A napi 200 km nem sok, ha videken szamolod. Bp-en viszont pl. 20 km
megtetelehez a napikozbeni csucsban nemritkan 1 ora is kell, igy ez
nem is olyan keves.
Egyebkent valoban vannak tul jol kereso taxisok, de szerintem ez ugyanugy
polarizalodik, ahogyan a tobbi szakma, ne utaljuk oket jobban, mint a
a csalo autoszereloket-komuveseket-informatikusokat :-).
Udv,
Nandi
|
+ - | Lexus vs europai luxusmarkak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Sajnos nem torom a fejem Lexus vasarlasan igy nem tudom az arat,
>de szerintem 10-12 millio korul van. Ha annyi lenne amennyit Te irtal,
>akkor mar van nemi igazad. Erre viszont azt tudom mondani, hogy a
>Toyota Celica 5.5 millio korul van, esetleg Honda Integrale egy kicsit
>dragabban, ezeknel minek jobb :-). Ha mar csucs modellnel tartunk
>a 600S Mercit szerintem 45 millio korul vesztegetik, bar ez se volt
>benne a Budapesti Piacban :-). A Jaguarban viszont tuti tevedsz,
>az nem lehet ilyen olcso. Szerintem az arak Toyota 10M, Audi 15M
>BMW 25M, Mercedes 45M, Jaguar 60M, Aston Martin 80M. Ezt tudom,
>mert megneztem. Aki a Hatar uton jar erdemes bemenni az 50/a-ban
>talalhato kereskedesbe. Luxus angol kocsikkal foglalkoznak: Aston,
>Rolls, Bentley. Ezeken tenyleg rajta van egy tablan, hogy ki gyartotta.
>Esetleg elcserelnem valamelyikre a Hondamat :-).
A kedvedert felneztem a ww.lexus.com-ra.
Ott osszehasonlithato a Lexus tobb modellje a mas konkurens gyartok
modelljeivel (mivel ok csinaltak, ezert legfeljebb magukat szepithettek
csak) Arak onnan
Lexus LS 400 : 54005$ (csucsmodell, 4 literes, 8 henger/32 szelep, 290
Le/6000 RPM, 300Nm/400RPM)
BMW 740i: 62400$
Jaguar XJ8 sedan: 55650$
Audi A8 4.2> 62000$
Mercedes S430: 69700$
Magyar arak millio forintban: ???, 23.562, 23.656, 25.780, 24.939. Az arat
csak tippelni tudom, de az auto szarmazasa miatt - nem EU orszag - magasabb
vamot raknak ra, igy ott sejtem a 20-24 millio korul. Az USA arak azert
beszedesek szerintem. A felszereltseguk szinte egyforma, alig egy-ket
dologban ternek el egymastol. Az ara tehat ott van a 10-30%-os hataron
belul.
Az Aston Martin es a Jaguar nem egy kategoria. Az Aston a Bentley-vel,
Rolls-Royce-szal versenyzik a szuperluxus kategoriaban, mig a Jaguar szinte
tomeggyartonak mondhato az eves 50.000 db auto miatt (Aston <!000 db / ev).
Amellett az S-type vegulis egy atcsomagolt Lincoln igy nem kerhetnek erte
tul sokat. A Jaguarok ara amugy mindig a hasonlo kategoriaju BMW es Mercedes
ara alatt/ahhoz kozel maradt.
Azert kicsit mas hangulatu, ha beulsz egy nagy Jaguarba, tiszta bor, angolos
hangulat. Hiaba van ugyanugy bor a Lexusban, hiaba jobb esetleg a motorja -
ami szerintem igaz is - nincs ugyanaz a feeling. A Jaguart elkonyveltek
lusxusmarkanak, a Lexus meg kuzd a cimert.
Masik osszehasonlitas:
Lexus GS300: 37805$
Volvo S80 2.9> 36000$
BMW 528i> 38900$
Jaguar S-type 3.0: 42500$
Mercedes E320: 47100$
Legutolso arlistam szerint Mercedes S600L 39,8 millio HUF. (marcius eleje)
Toyota Celica 7.4 millio az 1.8. literes motorral. (nem tul sportos)
A temat ezzel szerintem le is zarhatjuk, igaz?
A Hondadat pedig majd megnezem, ha el tudok menni a dunaujvarosi
talalkozora, es te is ott leszel.
udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
|
+ - | Ilyen is van... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Teeby!
Teeby irta:
>Ilyen is regen volt.
>tegnap megyek egy vedett uton, kikanyarodik elem egy bordo Astra.
>Mondom nem lassitok, majd ha nagyon rafutok talan akkor. :-) 60-al
>mentem.
>Hat nem hiszitek el, a manyus pillanatok alattfelgyorsitott 60-ra es nem
>babralt ki velem, tartotta.
>Miert nem lehet ezt megcsinalni maskor is? Barki kepes ra nem?
>Meglepodtem tegnap, de jol esett. Kicsit tobb ilyen kozlekedo partnert
>szeretnek az utakra.
Ez semmi! Ma reggel lelepek a jardarol a zebrara - egyedul voltam 20
meteres korzetben - mire a tuloldali savban a zebra elott megallt egy
terepjaro es intett, hogy menjek tovabb nyugodtan. Ez nyugaton nem lenne
meglepo, meg itthon sem, ha nem magyar a kocsi rendszama /tisztelet a
kivetelnek/. De lass csodat, magyar rendszamu volt! Ledobbentem! Teljesen
meghatodtam!! Hu:p-hu:p :-)))
Udv:
Zoli
###############################################
Homoki Nagy Zoltan
Szemelyes valaszt ide kerek: mailto:
Ekezet:OK
###############################################
|
+ - | Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Zoli
>Most poziciot valtottal? Ugyes... a rugdosodast eredetileg csupan
>szemlelto eszkoznek hasznaltad arra, hogy erzekeltesd, mennyire lenezed
Szo sincs poziciovaltasrol. Ettol en meg ugyan ugy nem szeretem a Skodat.
De legalabb tudom, hogy mas mit szeret rajta. Ez eleg nagy kulombseg.
Udv: Balazs
_ _
| | | 1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8
| | |
|/|\| http://www.extra.hu/myolds
|_|_| Mailto:
|
+ - | Re: taxi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> En anno megkerdeztem egy washintoni taxis haveromat. O berelte a kocsit
>a taxis cegtol, es napi $30-at fizetett erte, amiben benne volt
>amortizacio, szerviz, biztositas,stb., de a benzin NEM. Raadasul ez minden
>napra vonatkozott (hetvege, stb.). Ezt ketten fizettek, mert ketten
dolgoztak
>a kocsival. Nem hiszem hogy Pesten annyival olcsobb lenne taxiszni,
>tehat szerintem a jo szam napi 10k korul van. Ha csinal napi 20k forgalmat
>(ami vagy igaz, vagy nem -- hasrauteses szamok nem tul jok altalaban)
>az havi 400k, kocsi mondjuk 300. Marad neki 100, amibol kene TB-t,
>SZJA-t, stb. fizetnie. Nana hogy probal csalni, mert ennyibol csak
>ehen lehet halni ma Magyarorszagon. Ha osztoznak a kocsin, akkor
>250k, amibol mar majdnem meg is lehet elni es becsuletesen adot fizetni.
Ez a szamitas szerintem ott hibadzik, hogy tudtommal a legtobb hazai taxis
nem berli az autot, hanem a sajatja. Van egy holgy ismerosom, aki taxizik.
Havonta fizet 50-60e Ft-ot (mar nem emlekszem pontosan), a tarsasagnak,
ugymond tagdijkent. Ennek fejeben barmikor ha bekapcsolja a radiojat, es
hall egy megfelelo cimet, akkor "ranyomhat", es ha szerencseje van, akkor
visszaigazoljak neki a fuvart. Ha nem fizet tagdijat, nem kap fuvart. Persze
miden egyeb koltseg ot terheli, ha tankolni kell, ha uj torvenyek jonnek
stb. Egyebkent az o 1,7-es kombi dizel Astraja 4,6 litert fogyaszt varosban.
Az azert nem rossz. Ja, es csak hetkoznap es csak nappal taxizik. Azt mondja
igy is megeri.
Udv:
Csaba (Armando)
*** Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
|
+ - | Re: Nagy tiszteletem a kivetelnek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Ha at akrnak kefelni, akkor azt meg is teszik.
>Szeretem az olyan helyeket, ahol ezt elegansan, a legkissebb
>fajdalmat okozva teszik. Ugy, hogy szinte eszre sem veszem.
Annak idejen a Samaramba vettem uj radios magnot, egy fiokosat. Persze ami
korabban bent volt, annak sem volt semmi baja, csak nem volt kiveheto.
Gondoltam a regit meg odaadom faternak. Az akkori munkahelyemhez kozel volt
egy szerviz, ahol eleg jol ismertek engem, gondoltam berakatom a magnot. Ott
hagyom reggel a kocsit, delutan megyek vissza. Minden ok-nak tunik.
Kerdezem, hol a regi magno? Erre azt mondjak, ki akartak dobni. Mondom ne
dobjak ki, mert van ra vevom. Mennyiert? 10e! AAA, annyit nem er, es
visszaadjak....
Udv:
Armando
|
+ - | Re: Skoda, vizpumpa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok!
wrote:
> Megis, azt tapasztalom, hogy telen-nyaron egyforman felforr a viz,
> ha tartosan 110 folott megyek. Szep lassan kuszik fel, es felforr.
> A jelenseg _sebessegfuggo_, 100 korul mar nem maszik fol 100 fokig,
> megmarad 90-95 korul. Ventillator javit rajta nehany fokot, de nem
> sokat.
> Az mas dolog hogy varosi forgalomban felforr _HA_ nem kapcsolom be
> a ventillatort. (ugy mar stabilizalni lehet 90-95 fok korul.)
>
> Akkor hol van a bibi? (a kocsi muszakija friss. Semmi umbulda,
> szabalyosan atment a vizsgan!)
Vagy levegos a rendszered, vagy komoly lerakodasok ill. dugulasok vannak
benne, vagy a vizpumpa nem jo (pl. a lapatokat megette a korrozio). Nekem
csak a termosztat beallasnal forrt fel.
Ez nem normalis allapot hogy felforr. Annyira nem gagyi tervezesu a Skoda.
Istvan
|
+ - | Csucsmodellek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok!
wrote:
Ehhez az email cimhez egy kicsivel komolyabb tajekozottsag jarna a luxusautok
teren.
> A Jaguarban viszont tuti tevedsz,
> az nem lehet ilyen olcso. Szerintem az arak Toyota 10M, Audi 15M
> BMW 25M, Mercedes 45M, Jaguar 60M, Aston Martin 80M.
A Jaguar csucsmodellje van 25M korul. (Lehet hogy holnap mar 1-2mFt-al tobb, de
e korul van), es ~14m-tol indulnak.
Tovabba az AUDI csucsmodellje is 25 korul van.
> Ezt tudom,
> mert megneztem. Aki a Hatar uton jar erdemes bemenni az 50/a-ban
> talalhato kereskedesbe.
Ja. Tole nem messze van a Jaguar kereskedes. Oda is be lehet ugrani. Legalabbis
tajekozodni.:-)
Istvan
|
+ - | Re: Taxisok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok!
wrote:
> Nem hiszem hogy Pesten annyival olcsobb lenne taxiszni,
> tehat szerintem a jo szam napi 10k korul van. Ha csinal napi 20k forgalmat
> (ami vagy igaz, vagy nem -- hasrauteses szamok nem tul jok altalaban)
Ennel nagyobbat. Ugorj mar haza es menjel taxival valahova par percet.
> az havi 400k, kocsi mondjuk 300. Marad neki 100, amibol kene TB-t,
Na itt a hiba. A kocsi nem 300. A 400eFt bevetelhez tartozik MAX!!! 60e kiadas.
Es a kulonbozet, ami 340eFt az nem ket embere, hanem a taxise.
> SZJA-t, stb. fizetnie. Nana hogy probal csalni, mert ennyibol csak
> ehen lehet halni ma Magyarorszagon.
Akkor elkeseritelek! A pedagogusok, akik a faszfeju muveletlen taxisbunkok
gyerekeit tanitjak a betuvetesre, azok havi 35-40e nettot visznek haza. Sok tax
is
a seggfej gyerekenek ad ennyi zsebpenzt.
> Szoval lehet, hogy sok taxis adot csal, de nem biztos, hogy miattuk
> nincs tejjel mezzel folyo kanaan.
Nem csak miattuk. Felsoroltam meg nehany adocsalasbol elo reteget.
> SZVSZ most eppen az 'erdeti toke
> felhalmozas' oromeit elvezzuk, amin kb. 50 eve kellett volna atesniuk
Tevedsz. Azt a kaderek vegzik (vegeztek), akik komplett gyarakat loptak(nak) el
,
a taxis "siman" csak meglopja az utast, adot csal, stb.
De akkor egy masik szamitas:
A tetves taxisok vertek a nyalukat hogy "bezzeg az osztrakoknal egy km fuvardij
a
annyi mint egy liter benzin"
na most megkaptak. Csakhogy ekkora fuvardij mellett bizony az osztrak taxis ker
es
minimum havi 500eFt-ot. Es adozik is utana!!!!! A magyar taxis ugyanennyit
fuvaroz es megis havi 30-40e-bol "tengodnek", legalabbis az adobevallasuk
szerint.
A nemeteknel hany ev sittet kapna egy ilyen szemet ha az adoja 90%-at eltitkoln
a
az adohivatal elol???????? NOS?
A Ford szervizben mondta a szerelo, hogy a XXX taxisok (nem a reklam helye)
evente 100-120ezer kilometert futnak az autoikkal! Kilometerenkent 240Ft-os
tarifaval. Ugye most szamolsz? Ennek a nagy resze marpedig utaskilometer. A
80-90%-a.
SZOVAL SZAMOLSZ????
Es ez az adat realis, mint egy par napja megjelent levelbol is kiderul.
Na akkor hol sajnaljam a nyomorgo taxisokat?
Istvan
|
+ - | Re: Egy aprosag erdekes dolog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok!
Simon Templar - The Saint wrote:
> Mire megy biztonsagos autojaval az aki nem tudja vezetni???
Tatabanyara. Aztan az arokba.:-)
> A jo auto gyakran elaltatja a gyanakvast is, meg az egeszseges
> gyanakvast is. Es szerintem egyenlore sokan ugy vannak, hogy elvezik is
> ezt a helyzetet, mert nem tudjak felmerni a benne rejlo veszleyeket.
Tipikus nemet helyzet. Jo autokkal jarnak, a vezetsehez meg segg hulyek. Azt
hiszik hogy az eros fek az minden. Aztan egymasba rohan 100-150 auto a
palyan.
Istvan
|
+ - | something (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
>A magyarok sem allnak tul jol, de a KSH legfrisebb adatai szerint a
>"teljes munkaidoben foglalkoztatottak brutto keresete" 77200 Ft.
Ez az atlag, amiben benne vannak azok, akik milliokat keresnek es a
magam fajta szegeny tanarok is. En kb150l uzemanyagot vehetek a kezdo
tanari fizubol.
>(Jo, tudom, hogy ez hulyeseg, mert a Skoda tulajok sosem tapasztaltak
>meg a Favoritnal meg mas Skodanal sem es akkor ilyen nincs, de
>szerintem vannak olyan autok akikre sokan kivancsiak lehetnek a
>szerelok kozul)
Ez huklyeseg. Nekem elautoztak belole 1/4 tank benyat. Szerinted csak
lassan ballagtak?
>>A masik : A hutovizben olajnyomokat latni.Ez milyen meghibasodasra
utal?
>Csereljuk fel a kerdest, mert a II. a legfontosabb. En mint Skoda fun
:-))
>es FresiBaCsi mint Skoda tajfun ;-))))))) Is ezzel kezdene.
>>>A hutovizben olajnyomokat latni<<<
>Hengerfejpakolas csere de nagyon surgosen.
Es ha kell, akkor en segitek is
Mielott nekiltnal nezd meg, hogy az olajbetoltodon van-e feheres trutyi.
Ha igen,akkor ciki. A masik tunet a viz fogyasa lehet. Tomitesbol csak
nemetet, melle olajcsere.
Fresi BaCSi
|
|