1. |
villamos legsurito (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
2. |
Sydney2000 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
3. |
benzinszag, SPURI es UBETEC adalekok (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: Rally HAT (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
5. |
Fogasszij nyulas!? (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
6. |
Hatulrol belemenes (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Hatulrol belemenes (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
8. |
Automatak - Easytronic (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
9. |
abroncs-kat.-foncsor (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
10. |
Kispolszki (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
11. |
Izzo potfeklampaba (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
12. |
SOMA: HAT, A SZERVEZET :-) (mind) |
71 sor |
(cikkei) |
13. |
jutalom (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
14. |
jaguar bmw (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
15. |
astra vezermu (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
16. |
off topic (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
17. |
ASR, kipuf befogva, ESP (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
18. |
peres gumi, berauto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
19. |
helyzetjelentes (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
20. |
lokharito (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
21. |
honda tuning (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
22. |
Walter es a chiptuning (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
23. |
Audi Gyarlatogatas 6 (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
24. |
mi szorul Freschonal? (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
25. |
rallye HAT (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
26. |
turbo (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
27. |
Suzuki, Peugeot, Skodri general (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
28. |
keres+AUDIsok (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
29. |
Hatulrol belemenes, radar (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
30. |
Suzuki (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
31. |
Trabi tali, rud (mind) |
107 sor |
(cikkei) |
32. |
Re: tiszabecsi rallys, RallyHAT pontositas! (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
33. |
Biztonsag - a bumerang visszaut ? (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
34. |
Dunaferr6, nemet dizajn (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
35. |
USA-bol autot (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
36. |
Re:zoldkartya,zebra,stb... (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
37. |
Scirocco turbo (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
38. |
re: Opel radio KOD. Blau... (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
39. |
Szorul a motor (osszeszerelve) (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
40. |
Rally-s HAT (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
41. |
RE: parkolasi dij (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
42. |
RE: Corvette, Suzuki (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
43. |
RE: segitseg, ov, miegymas (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
44. |
C5 + elektromos ules (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
45. |
Na mi szorul! (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
46. |
Mi szorul? (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
47. |
Trabika... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
48. |
parkolasi dij (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
49. |
Corvette (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
|
+ - | villamos legsurito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Tuningos autosok!
>Amit tervezek az egy villamos hajtasu kompresszor (inkabb csak
>legszivattyu) ami a motor fordulatszamatol fuggetlenul vezerelheto,
>igy a vezerlesi program fuggvenyeben alacsony fordulatszamon addhat
>maximalis tobbletet a nyomatekhoz.
>- milyen kivitelu 12- rol mukodo alacsonynyomasu (~1bar) legszivattyuk vannak
>- mekkora a teljesitmeny kell a suriteshez es szallitashoz
>- elbirja-e ezt a villamos rendszer (generator ~ 60A)?
1. Letezik "elektroturbo", villanymotor IS forgatja a turbot, igy
mindketto elonye megmarad, huzosabb lesz kis motorfordulatszamnal,
nagynal meg a turbo muxik. A villanymotor a munkaturbina es a surito
koze, a tengelyre van epitve.
Aramfelvetele 100-300A, kb5-6 gyorsitas utan mar nem mukodik, mert
addigra lemeritette az akksit.
2. Van ennek 1 tisztan villamos valtoztata is utolag beepitheto turbo
nelkuli autokba, gondolom erre voltal kivancsi.
--
Udv
Levente
|
+ - | Sydney2000 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv olimpiazo autosok!
Nezegettem az olimpiai zarounnepelyt es meglepo dolgokat fedeztem fel.
A koromcipo karosszeriaju kerekparok meg nem jelentettek nagy
meglepetest, de az egyik zeneszam alatt a latvany, hmmmmmmmm.
Szolid rockzene, tekerik a gitarokat, majd a szinpad sarkaiban es a
hosszabb oldalaknal utemes fenycsovak latszanak. Hm, ez erdekes.
Kozelebb megy a kamera es akkor latom, vedofelszerelesben koszorulnek
ritmusra. :-O Amikor a szam vegen felallt a technikus, lattam kezeben a
120-as sarokkoszorut, meg a fejen a vedomaszkot. :-))) Eredeti 5let!
--
Udv
Levente
|
+ - | benzinszag, SPURI es UBETEC adalekok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A kovetkezo problemam kenne:
Opel Vectra A 1.6i /1992-es autorol van szo. Ha lehuzom az ablakot,
elol vagy hatul, jobb vagy bal oldalon benzinszagot lehet erezni az
utasterben.
Ha viszont fel vannak huzva az ablakok nem lehet erezni, akkor sem ha
megy
a ventillator (hideget vagy meleget fujatva). A motorterben nem lehet
erezni
hiaba szaglaszom mint egy jol nevelt vadaszkutya! :-) Az autot
atvizsgaltak
az OPEL markaszervizbe, de nem talaltak semmit. Mi lehet a problema???
Mar azon gondolkodom, hogy a benzinsapka nem zar rendesen, de nem
tudom elkepzelni, hogy ez lenne a problema vagy megis???!!!
Ha valakinel elofordult mar vagy tud segiteni akkor ossza meg velem
tapasztalatait. Koszi!
Kerdesem lenne meg, hogy valaki hasznalt-e vagy hallott-e a
SPURI benzinadalekrol, ami a benzintankot es az uzemanyag
rendszert tisztitja? Valamint a UBETEC motorolaj adalekot,
mely tisztitja a motort, szubmikronos vedofilmet képez a fémeken,
ezalltal a feluletek ellenallobbak lesznek, alacsonyabb uzemi
homerseklet,
novekedett teljesitmeny azonos energiafogyasztas mellett, vagy azonos
teljesitmeny kisebb energiafogyasztas mellett, kisabb inditasi energia,
konyebb teli inditas, stb...???
Egy ismerosom ajanlotta, mert hasznalta mar vagy 3 autojaba, hasznalt es
uj autonal egyarant bevalt!
Udv! Gugger
|
+ - | RE: Rally HAT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Soma irta:
>Milyen az ut minosege?
Nasfay Zoli:
>Szerpentines Hix Auto-talalkozo: abszolut jo otlet.
>Ha tukorsima az aszfalt, hosszuak a kanyarok, en
>benne vagyok.
Nos, amit en ajanlottam, az pont nem ilyen, meredek, helyenkent sziklafal
kozotti 90-130 fokos kanyarokkal. Az ut kb. 10 km alatt felteper a
Bukk-fennsikra. Ket auto ovatosan fer el egymas mellett, bar en mar akadtam
ossze egyszer panorama busszal is, de elfertunk. Maga az aszfalt nem
tukorsima, de nem is katyus.
Udv:
pJ
P.S.: Igen, a biztositas az tenyleg problemas. De esetleg mobillal meg
lehetne oldani - egy ember allna lent egy telcsivel, egy meg fent (a lentire
nem is biztos, hogy szukseg van), egy (ugyanazt) a mobilt berakni az
aktualis versenyzo autoba, es amikor megcsorren a telcsi, az azt jelenti,
hogy allj, valaki jon.
|
+ - | Fogasszij nyulas!? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem a Listatagoknak!
Minap az autoszerelo egy vezermuszij csere kapcsan mondta, hogy az
legfokeppen a motorfektol nyulik meg. Elhasznalodasanak a legfobb oka a
motorfek hasznalata.
En egykicsit szkeptikusan fogadom a dolgot, de mit mondanak a hozzaertok?
Koszi:
Tibor
|
+ - | Hatulrol belemenes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az ominozus hatulrol majdnem belemenos esetet Chmelik kollegaval
maganban kihoztuk kb. dontetlenre :-) ; a kerdes termeszetesen tovabbra
SEM az, hogy ki irja a betetlapot, hanem az, hogy a valosagos
kozlekedesben hogyan vedheto ki a dolog, beleertve azt is, amikor a
masik a hunyo.
Udv,
Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian
Sysdata Kft. TN-MNR A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3539
Tel.: (+43-5) 1707-45764 <<--- VALTOZOTT!!!
|
+ - | Re: Hatulrol belemenes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Teeby irta:
>Tessek megnezni a KRESZ kovetesi tavolsagra vonatkozo rovatait.
>Mindig is az a hibas, aki hetulrol megy bele valakibe.
>Vannak termeszetesen egyedi es kulonleges esetek is,...
Azert ez pontositast kivan:
Mit mond a kresz:
http://www.b-m.hu/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a_1_a.htm#Kovetesi_tavolsag :
27. (1) Jarmuvel masik jarmuvet csak olyan tavolsagban szabad kovetni, amely
elegendo ahhoz, hogy az elol halado jarmu mogott - ennek hirtelen fekezese
eseteben is - meg lehessen allni.
(2) Olyan jarmuvel, illetoleg jarmuszerelvennyel, amelynek megengedett egyuttes
tomege a 3500 kg-ot vagy hosszusaga a 7 metert meghaladja, lakott teruleten
kivul masik jarmu mogott olyan kovetesi tavolsagot kell tartani, hogy a ket
jarmu koze legalabb egy elozest vegrehajto szemelygepkocsi biztonsagban
besorolhasson.
Nincs szukseg ilyen kovetesi tavolsag tartasara
a) ha a vezeto elozesre keszul fel, az uttest menetirany szerinti jobb oldalan
ket vagy tobb forgalmi sav van, vagy az uton az elozes tilos,
b) fegyveres erok oszlopban halado gepjarmuvei kozott,
c) egy nyomon halado jarmu (ketkereku motorkerekpar, segedmotoros kerekpar vagy
kerekpar) kovetese eseten.
(3) A jarmu sebesseget hirtelen fekezessel csokkenteni csak abban az esetben
szabad, ha ezt a szemely- vagy vagyonbiztonsag megovasa szuksegesse teszi.
Tehat:
Ha az elso jarmu nem fekezessel all meg (ertsd: utkozes) mar nem egyertelmu.
Vagyis nem akkora tav kell, hogy _minden_ esetben meg tudj allni, csak az
elotted halado hirtelen fekezese eseten...
Persze, ha felkeszulsz arra is, az elso kozelitesben nem baj, masodikban
viszont:
Az altalad jol betartott tavolsag vonzo masoknak. Ekkor az altalad jol betartot
t
tavolsag hirtelen elfogy, kenytelen vagy lassitassal ujra felvenni a szukseges
tavolsagot.
Ha ekozben fekez az elotted levo... Na, ekkor kell harom (hamis) tanu, akik
lattak, hogy bevagott eled. Ha nem, te viszed el a balhet, hiaba voltal ovatos.
Mert Teebynek igaza van abban, hogy a rendorsegi _gyakorlat_ szerint mindig a
hatso hibas (nem a kresz szerint).
A 3.pont pedig valasz a par szammal ezelotti kiindulo kerdesre.
Ha azert fekezel hirtelen, mert elnezted a bekanyarodast, vagy mert egy jo not
lattal, te *is* hibas vagy, meg a kov. tavolsagot be nem tarto *is*.
Probalkozhatsz persze hirtelen eledlepo gyalogossal, kutyaval stb, mar ha
elhiszik...
(meg kulonben is gerinctelensegre vall SZVSZ)
G.Laci
> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
|
+ - | Automatak - Easytronic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Most olvastam hogy az Opelnek is van ilyenje (automatikus valtasu
hagyomanyos valto), ill. ok igy hivjak.
Persze nem ujdonsag, csak inkabb az, hogy olyan kis (nep)autokba is
beleteszik,
mint a Corsa ( ok, Punto is van (vagy CVT?)).
Az Opel-es (Corsa):
http://www.cambridge-news.co.uk/archives/2000/07/14/motoring.html
es itt a "'Easy' Vaux steps up a gear " resz.ill:
http://www.gjt.bme.hu/sajtotaj/opel/easy/easytronic.html
Nekem ez igen teccik, mert megszabaditani latszik bennunket a hagyomanyos
automatak nyugjeitol (nagyobb fogyasztas, kisebb telj., rosszabb valaszido).
Kerdesem:
Miert nem terjedt ez el joval korabban nagy tomegben?
A mostani Corsanal, osszehasonlitva a hagyomanyos valtos valtozattal, semmi
hatranya nincs, legalabbis a lekozolt adatok alapjan (menetteljesitmenyre is
vonatkozik).
Raadasul manualis valtas is muxik.
Miert nem szoritotta ki a hagyomanyos automatat?
Vannak valami hatranyai vele szemben?
Vagy csak most erkezett el oda az elektronikai fejlodes (+egyeb), hogy a
nagy tomegeknek is elerheto aru lett?
Meg valami: azt olvastam a hagyomanyos automataknal, hogy azert kell a
viszkokuplung, mert terheles alatt kell valtani.
De hat ezt ezek szerint egyszeru megoldani, ha szervomotorok kuplungolnak,
nem?
Szoval nem ertem, miert van meg mindig ennyi hagyomanyos automata valtos
auto.
Saca
--
János Sára > STEP Infotek,
http://www.infotek.no/ Marcus Thranesgt. 6, N-0473 Oslo, Norway
|
+ - | abroncs-kat.-foncsor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet
A kozelmultban volt szo a gumiabroncsokrol, ezzel kapcsolatban van egy kerdesem
. A nehany honapja - hasznaltan - vasarolt automon a hivatalos meretutol eltero
abroncs van. A mostani 185/65-14, mig az auto gepkonyve szerint a 165 HR 13-na
k kell lenni. Jovo ev tavaszan ez az elteres mennyire fogja zavarni a a muszak
it vegzo illetekest? ( a felni meretet nem tudom )
A masik kerdesem is a muszaki vizsgara vonatkozik. Lejart a zoldkartyam, es a m
egujitashoz ki kellett cserelni a hatso + a kozepso dobot is. Az ervenyet veszt
o ZK szerint a kocsi katalizator nelkuli. A mester erosen vakarta a fejet, mert
ennek a tipusnak eleg nehezen talalt ilyen valtozatat. Nagy nehezen sikerult o
sszehozni, megrendelte, es amikor elerkezett a munka ideje, az emelon derult ki
, hogy az auto regen katalizatoros volt, am most a kat. helyere egy csodarab va
n applikalva. Valamelyik elozo tulajnak nem volt penze katalizatoros kozepso do
bra, igy a rossz dobot kihelyettesitette egy vascsovel. :-( En most egy teljese
n jo kozepso + hatso dobbal ellatott, ervenyes ZK-val rendelkezo, de katalizato
r nelkuli autoval jarok. Muszakin ez visszaminositesnek minosul-e, ill. elfogad
jak szo nelkul a modositast? Mire szamithatok?
Ugyan ezt az autot valamelyik regebbi gazdaja megtorte, igy elso fenyszoro cser
ere szorult. Ennek kovetkezteben a ket fenyszoro foncsorozasa elter egymastol.
A bal oldali lampa erosebb fennyel vilagit. Ez kinek mekkora problemat okozhat?
(tudom, szembe jovok, de most nem rajuk gondoltam.)
Mivel vasarlas ota mar kb. 100E Ft-ot koltottem a kocsira kisebb-nagyobb szervi
zkoltsegek cimen, igy ertheto, hogy a tovabbi kiadasokat szeretnem meguszni. Ma
r ami a fent emlitett dolgokkal kapcsolatos.
Egyuttal koszonom Fogash, es a tobbiek valaszat az alapjaratallito motor ugyebe
n. A szerkezetnek elektromos problemai voltak, ezert nem mukodott. Most mar hib
atlan.
==
best regards:
Ipike
(alias Tamas)
_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
|
+ - | Kispolszki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Antforce irta:
> mas valami a kispolszkirol jutott eszembe..
> Az automert kispolszkival jarok a parkoloba, es van egy baja ami
> elvileg gyari, de engem idegesit, megpedig az ha eg a lampa es
> nyomom a feket akkor nem megy az index.. Ez elegge kellemetlen. Igy
> ment at minden muszaki vizsgan is, ott azt mondtka hogy ez igy jo, a
> szerelok is jonak titulaljak a 3 perc alatt 1x se villano indexet,
> az uton az autostarsaim mar kevesbe, utolso aldozatom egy ford
> escort volt, csak egy lokharito es sarvedo banta a nem mukodo
> indexet.. (a ford escort-on, a kispolszkin meg se latszik a
> csattanas)
>
> A kerdesem.. ez tenyleg igy jo ? En tudom hogy ilyen a kispolak, es
> ha latok egyet az uton akkor ezt is figyelembe veszem elozesnel (ha
> fekez nem elozom meg mert lehet hogy indexel) de ugy tunik, hogy a
> tobbi autos nem tudja, igazabol valami megoldast kellene kitalalni
> hogy hogyan lehetne ezt a problemat orvosolni.
>
> Ant
Biztos, hogy maga az _index_ nem mukodik? Mert a mi kisautonkon a
fent emlitett korulmenyek kozott az _index-visszajelzo_ nem vilagit
es nem kattog, de tobbszor ellenoriztuk, es maga az index mukodott
ekkor is. Nem mondom, hogy nem zavaro, en is megnezettem
szakemberrel, de azt mondta, hogy nem tudja az okat. Egyebkent az
elektromos rendszer tobb pontjan en is me'regettem feszultsegesest,
es rejtelyes zuhanasok vannak, aminek kovetkezteben peldaul alig
vilagit a tompitott. Minden csatlakozast megneztunk,
leforrasztottunk, es megis. Ez van.
Udv,
RViktor
|
+ - | Izzo potfeklampaba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hatha valaki tud segiteni: kiegett egy izzo a potfeklampambol, es nem
kapok sehol potizzot. Azt hiszem, olasz gyartmanyu a feklampa,
rovidebb (5-izzos) es hosszabb (talan 7-izzos) valtozatban is
kaphato, es ha jol tudom, un. uvegla'bas (???) izzo kell bele.
Tippkent valaki azt is mondta, hogy esetleg vasutmodell-boltban is
talalok ilyesmit.
Konkret otlet esetleg (fokepp Budapesten)?
Koszi,
RViktor
|
+ - | SOMA: HAT, A SZERVEZET :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
*Van egy tuti tippem. En evente rovid ideig rendszeresen
*kozlekedem a Bukkben, Malyinka es Omassa kozott. Ez az ut minden
*kriteriumnak megfelel, forgalom napi egy-ket auto, prima meredek
*szerpentinekkel - igaz, egy kicsit keskeny, de biztositassal
*megoldhato.
*
*Milyen az ut minosege?
*
*Egyebkent erdekes kerdes ez a lezaras dolog. Vajon hogy lehet
*megoldani? Kiallunk a kiszemelt utszakasz ket vegere, aztan
*megkerjuk az arra jarokat, hogy legyenek turelemmel, vagy menjenek
*masfele?
*Es mit szolnak mindehhez a zsaruk? Nem lenne jo osszetuzni
*veluk...
*
*Ahhoz viszont valamilyen szervezetnek kellene lennunk, hogy
*rendori biztositast kerhessunk. Mint a Trabis felvonulason is.
*Egy matrica meg egy emilcim sajnos keves ehhez... :-(((
Ejj, Soma, Soma, ne legyel kishitu!
Egy emicim, meg egy matrica bizony sokat nyom a latban.
Nagyon-nagyon sokat!
Emléxel arra az esetre, Oreg Cimbora (ES ti mind, akik ott
voltunk Pakson), amikor annak a zoldfulu lengyel jegesnek
(=police) megtetszett a pasztellsarga Caravan-leader (=Patrol)
es a lampas keresztezodesben, perverzitasat okmanyaimban való
kukkolassal akarta kiele'giteni?? :-)
(reminder)
...Miutan ulrichi@...-tol elbucsuztunk, ne'mi halaszle remenyeben
ama ominozus tscharda fele vettuk az iranyt, ahol aztan a vegen kikotottunk
(ha lett volna vihar, idezhetnem, hogy "arboc es vitorla,
megtepve, to:rve log...", de se hire-se hamva nem volt egyetlen felhocskenek
sem, nemhogy viharnak, ugy hogy most akkor nem idezem,
oks? :-) )
Ezen a ponton az esemenyek hirtelen felporogtek... :-)
Okostoni rendor az elottunk halado, nem HAT-os kisautot (Marutit?)
megallit, en keszenleti allapotban a DYNOMEN-helyzetet :-) figyel,
jeges-man sajat parancsat hirtelen felulbiral
(Yes No Abort Retry)...
Nagyobb falatra magat elszan: kisautot tovabbenged, nagyobbat kiint. Patrol
felrehuz, a mogotte csordogalo karavan (=15-20-25? auto), ertelemszeruen,
megall, Paks forgalma lebe'nul, mint az amerikai
filmekben, karacsonyi havazasokkor a repuloterek... :-)))
Lengyel jeges kakukkosorasdit jatsz; kiakad.
Jobbra-balra ugrandoz, a helyzetet felfog, de nem ért.
Mi ez, autos strajk? :-)
(Fejes Tibi reakcioja, rulez! :-))) )
...
Tulajdonkeppen, a sztori eddig kapcsolodik ide.
Latod, Soma ba'csi, megiscsak nagyon sokat ér az a matrica meg
az emilcim.
:-DDD
A HAT-szellem a fontos, tudod, sok HAT disznot gyo:z!
(ugye, VD? :-)
Udv mindnyajunknak:
Pen-team
Elkuldve: 2000-10-02-he-12-35
|
+ - | jutalom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tanacsot szeretnek Toletek kerni.
Adva van egy autokereskedes muhelye, ahol az ott dolgozo szerelok jo munkajuker
t cserebe egy
elmenyekben gazdag hetveget kapnak a marka importoretol.
Na, itt fordulok hozzatok. Mit javasoltok, milyen programmal lehetne oket megju
talmazni?
Feltetelezem, seta a kollegakkal a Matra rentgetegeben nem tetszene Nekik...
Gondoltam a gokartra, de azt sem lehet ket napig egyfolytaban birni.
Esetleg vezetesi trening, 4x4 teszteles, stb...?
Van valami jo otletetek? Ti minek orulnetek hasonlo helyzetben?
koszonettel
Tom
|
+ - | jaguar bmw (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Igazad van, a Jaguar tenyleg a BMW elotti idokben gyartotta a
legstilusosabb
>autoit. Szerencsere ez a helyzet ma is fenn áll.
Tudtommal a Jaguar a Forde es nem a BMW-e. Lasd pl. Stewart-Ford-> Jaguar a
F-1-ben.
|
+ - | astra vezermu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>most 5 es fel eves az Astrank, 26e km-t futott. Kell-e mar cserelni a
vezermuszijat?
60-80ekm a tipusonkent eloirt csere-intervallum. MInden gumi-alkatreszre
ervenyes azonban hogy eloregszik, tehat szvsz erdemes lecsereltetni. Egy
ennyire megkimelt autot (evi 5ekm) kar lenne kockara tenni a ~10eFt-ot
kostalo javitasert.
Fogash
|
+ - | off topic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>1.) Az aki azt állítja ausztriában az átlagkereset 466.000,- (ATS 25.189,-)
az
>hazudik! (Ez semmiképp sem mint brutto de mégugysem mint netto nem
igaz!!!)
Miert, mennyi? Ha az ipari teruleteken dolgozo fizikai melosok atlagos bere
(amivel en talalkoztam Burgenlandban es Styriaban) a 16-22.000 ATS savba
esnek, akkor a 25ezres brutto atlagber szamomra teljesen hiheto. Vagy ott
nincsenek orvosok, mernokok, ...?
Amugy ugyanabban a "statisztikaban" szerepelt a Magyar atlagber is, 85.000
HUF. En meg 76rol tudtam, de hat az inflacio...
|
+ - | ASR, kipuf befogva, ESP (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Walter altal leirt gazelveteles kiporgesgatlas (melyhez mindenkeppen
leptetomotoros fojtoszelep es a kerekenkenti fekezhetoseghez az ABS rendszer
hidraulikaja szukseges) mellett letezik egy masik modszer is. A Ford
Mondeoban valamifele nyomatekhatartolo elem van a rendszerben, nagy
gazadasra ugyanis men jelentkezik a tipikus leszabalyozasi dadogas, viszont
olyan hangot ad, mintha egy racsnis szerkezet valahova elengedne a
nyomatekot. Vagy nem veszi el a gazt, csak nyomja a feket? Akkor viszont a
hang az ABS kozponti hidraulikaszivattyujanak hangja.
>Ez a jatek egyebkent nem uj talamany sot nagyon sok regi teherauto motort
>csak igy lehetett leallitani. A kipufogocsobe epitett pillangoszelep (bubu)
>a motor motorfek nyomatekat volt hivatott novelni, azzal hogy bezart es
>ezzel nott a kitolasi munka es nott a nyomatek. Ez viszont egyszeru
>megoldast jelentett a leallitasra is
A teherauto-motorokban egeszen a PD es a Common-rail rendszerek
megjeleneseig kizarolag a Bosch-fele soros adagolok voltak hasznalatban.
Ezeknel a befecskendezett uzag mennyiseget az adagoloelemek elforgatasaval
lehet szabalyozni. A gazpedal egy fogaslecet mozgat, ami fogaslec a hengeres
adagoloelem-dugattyuk palastjanak fexik neki. Leallitashoz a fogaslecet
vissza kell huzni, ekkor a bef. uzag.mennyisege nulla, a motor megall. A
masik megoldas egy elektromagneses szelep beepitese az adagolo
tapvezetekebe. A gyujtas elvetelekor az alaphelyzetben zart szelep bezar,
nem jut gazolaj az adagoloba, a motor leall.
A "bubu" tenyleg egy pillangoszelep a kipufogoban, de csak motorfekuzemben
mukodtetheto, emellett van nyomashatarolasa, vagyis csak egy meghatarozott
ertekig noveli a kip. ellennyomasat es ezzel a motorfek-hatast. Leallitasra
azert sem lenne celszeru hasznalni, mert mechanikusan szuksegtelenul
tulterheli az egesz motort.
Az ESP rajzok nelkul: a rendszer azt az egyszeru 6ast hasznalja ki, amivel
mindenki talalkozott mar. Ha a ket (azonos tengelyen levo) kereken kulonbozo
a fekero, akkor a kocsi fekezeskor elhuz a nagyobb ero oldalara. Ha
kanyarban a kocsi hatulja pordulne kifele (tulkormanyzott reakcio) akkor a
elso kanyarkulso kereket fekezi, ha az elejet tolna (alulkormanyzott), akkor
a belso hatso kereket fekezi egy kicsit. Ezzel csupan a kanyarsemleges
viselkedest biztositja, a fizikat nem hazudtol6ja meg. Ha nagyon
besokallunk, egyenletesen sodrodva, de megpordules nelkul vegezzuk az
arokban.
Udv
|
+ - | peres gumi, berauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Erre a /65-tol levo dragulasnak amugy mi az oka?
>Nehogymar annyival dragabb legyen az eloallitasa egy ilyennek
Ugye te is hallottal mar a fogyasztoi tarsadalomrol...
Gandalf! Szvsz repulj Becsig, aztan berelj ott. V40es Volvot kapsz annyiert,
amiert Mo-on Polo Classicot ad a Eurent.
Udv
|
+ - | helyzetjelentes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jelentem a hazassagom elso hetet sikeresen tuleltem. Ja, es koszonom
mindenkinek a gratulaciokat es egyeb a temaban hozzam intezett emileket.
Udv
Fogash
|
+ - | lokharito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Felado : [Hungary]
>>Nos Krisztian, velem egy oznek volt baja, es akadt a lokharitom utjaba. A
>Es megusztad egy lokharito repedessel?
>Es az oz?
>Milyen autod is van?
Cadillac. 200 kilos krom lokharitoval... :)
|
+ - | honda tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tudna nekem valaki tanacsokat adni HONDA tuningra. A kovetkezo autorol
lenne szo:
>Honda Civic 1.5 SOHC Vtech 1998-as
>Teljes tuning erdekelne. Ha lehetseges akkor weboldalak cimeit is varnam.
Kiviszed a piacra, jo penzert eladod, hozzacsapod a tuningra szant penzedet,
aztan elsetalsz es veszel egy Alfa 145 2.0 Tsparkot, az a tuti. :))))
|
+ - | Walter es a chiptuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mindjart nyitasnak hozzateszem, hogy az Europaban elterjedt enyhe
tuningoknak (chip, kipufogo,+sok optikai stb.) nem vagyok nagy hive. Az auto
legyen jol beallitva, es vegyen mindenki olyant, ami alapbol tudja azt, amit
elvarnak tole. Szep-szep egy 130 lovas 316i, de miert nem vesz 320i-t (u.az
a bizt. es egyeb kategoria) ami alapban 150-160 lovas, tudja a
kornyezetvedelmet es a vilag vegeig elmegy.
DE: Az Audi az 1.8T-5V motor eloszor 150 loerovel jelent meg az A4-ben.
Aztan kijott ugyanaz a hardver 180LE-vel, aztan 225-tel a TT-ben, es most
beszelnek egy 280lovas sport-TT-rol is. Ugyanazzal az 1.8-as otszelepes
blokkal. A PD-TDi 115 loerovel jott ki eloszor, most 130 lovas az Audikban,
de a fejlesztesen elkerultek a 160 loerot is. A 2.7-es V6 biturbo alapban
230LE (A6 Avant 2.7T). az S4-ben 265LE, de az RS4-ben 385LE lett ugyanaz a
moci.
Asszem a fenti peldakbol egyertelmuen kiderul, hogy egy motor
kifejlesztesekor soha nem az a teljesitmenyszint a cel, amivel a moci piacra
kerul. Van egy motor, aztan nagy marketinges dumak es faceliftek keretei
mellett adnak ujabb 5-10 loerot, vagy kihoznak egy GTi-t, vagy mittudomen.
Szoval ha valaki ert hozza (es a magyar szurkeallomany eleg jo), belenyulhat
egy kozel gyari beallitasba.
Udv
|
+ - | Audi Gyarlatogatas 6 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Korabban erdeklodtetek nalam (multamra hivatkozva) egy esetleges
gyarlatogatas lehetosegeirol. A7vegen talalkoztam egy meglehetosen
autentikus szemellyel, akitol a kovetkezo felvilagositast kaptam:
A gyar szivesen fogad elore bejelentetten erkezo latogatoi csoportokat. A
szeria-gyartas csaknem teljes teruletet be lehet jarni. Az elozetes
egyeztetesre 2 okbol van szukseg: 1. felkeszules a fogadasra (hanyan jonnek,
akarnak-e ebedelni, 1 orara v. 1 napra jonnenek, stb 2. nincs-e a
gyarban vmilyen extrem balesetveszelyes tevekenyseg (geptelepites, stb) az
adott idopontban.
Elozetes egyeztetes es reszletek Lo"re Peter PR-vezetovel a
emilcimen lehetseges.
|
+ - | mi szorul Freschonal? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Hajtokart felcsavarva a fotengelyre szorul, mint az allat.
Vagy nem a megfelelo meretu hajtokarcsapagyaid vannak, vagy a fotengelyt nem
koszorultek megf. meretre. Az utobbit egy sima mikrometerrel ki lehet merni,
az elozohoz furatmikro, vagy un. subito kell. Koszorus,
esztergalyos-muhelyekben mindketto akad.
|
+ - | rallye HAT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csak tipp, de mindenkeppen kozuton akarjatok csinalni? Gyorben van egy
gokartpalya, amin van oval is, meg a belsejeben kacskaringok is, raadasul
mellette fu, vagyis ki lehet rontani rola. Aszfalt eleg jo minosegu,
mindenki tudja nezni az egesz mene'st, nem csak 1 kanyart, top speed
100lovas kocsival ~90kmh, egzaktul merheto es osszehasonlit6o koridok, es
INGYEN van. Oder Raba-ring E'csen (Gyor+10km), ott aztan minden van, de az
penzbe kerul...
|
+ - | turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
>Ebbol a kiserletbol azt szurtem le hogy a motor tobb levegovel jobban
>megy (oko s mi :) . . . Viszont celom kis
>fordulatszamon a nyomatek novelese, ezert a turbos megoldast nem
>eroltetnem, ma r csak azert is mert
>villamos/mechanikus vegzettsegem miatt fogalmam sincs rola hogy
>hogyan kesziten em el es epitenem be a turbot.
Persze, hogy jobban megy, de ha tobb a levego, akkor tobb kene legyen a
befecskendezett uzemanyagnak is (a lambda 1 korul kell forogjon).
Gyarilag egy empirikus-grafikus eljarassal epitik be a
turbokompresszort a kocsiba.
Ezt az eljarast egy Winkler nevu professzor dolgozta ki, mar nem tom
melyik egytemen valahol Nemetorszagban. Ismerni kell a motor es a
kompresszor fobb parametereit is, aztan empirikus kepletekkel ezeket
grafikusan abrazolni egy negymezos diagrammban. A legjobb megoldas az
amikor 2-2 parhuzamost huzva az abszciszaval es az ordinataval (pozitiv
es negativ oldalon) a negy egyenes altal kialakitott negyszog csucsai
1-1 gorben legyenek minden mezoben.
Megprobalok egy rajzot is kesziteni:
|
|
|
1.gorbe | 4.gorbe
___|___
____________|__*|___|____________
|__ |___|
|
2.gorbe | 3.gorbe
|
|
Valahogy igy. A lenyeg az, hogy kiindulsz a csillaggal jelzett pontbol
es huzod a vonalat az 1. gorbehez, aztan le a 2. majd 3. vegul 4. es
vissza. Ha a negyszog csucsai a gorbeken vannak es oda ersz vissza
ahonnan elindultal akkor jo a valsztas.
Remelem jol fog latszani a rajz.
Masik megoldas (praktikusabb) veszel egy turbokompresszort egy olyan
motorrol am hasonlo parameterkekkel bir mint a tied (fordulatszam,
teljsitmeny, loketterfogat, nyomatek) es beepited ezt.
Nem nagy dolog megcsinalni, de bajod majd a lambda 1 korul tartasaval
fog lenni. Megno az NOx ertek lehet annyira, hogy vizsgakor at sem
eresztik a kocsit.
Diesel motornal mas a helyzet ott lehet egy kicsit meg jatszadozni a
befecskendezo pompaval es el lehet talalni az optimalis erteket.
Villamos motor hasznalatat a turbokompresszor helyett? Lehet otletet
adtal valakinek egy doktoratusi dolgozatra :) En meg nem lattam olyan
elektromos motrot ami kepes volna 20-25 ezer, vagy ennel nagyobb
fordulatszamra ( egy mezei turbo kb ennyivel forog).
--
em el es epitenem be a turbot.
Minden jót, Fekete Zoltán
Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
|
+ - | Suzuki, Peugeot, Skodri general (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, Udv VD. !
Koszonom az utkozes tortenetet a leszakadt
ovvel, kiszakadt ulesekkel, szetnyilt autoval.
Az oregebbik (20) eves skodam, a rozsda
dacara megemelheto volt, jardara allva sem tekeredett.
Szoval idoszeru volt az iras, mivel egy Suzi beszerzese
lett volna tervben nalam. Ezekutan termeszetesen lemondok
rola. A mostani skodam (13) motorgeneralja meg dragabb
mint amennyiert az egeszet vettem, igazabol lehet, hogy
egy Favoritot kene vennem. Abbol is 93 utanit, mivel vki azt
irta az olommenteset azok szeretik. De ne adj Isten egy
hirdetest latni.
Mi a velemeny a Peugeot dizelekrol? Amit hallok az csupa jo,
elnyuhetetlen meg ilyesmi. Egy 13 eves korulit megszabad venni?
Ezek mar egeszen elerheto aruak.
Koszonom mindenkinek a Skodamotor felujitasra irt leveleket,
a boltos megvigasztalt, hogy 40kHUF-ert mar van hengerfej, a
bontott meg lutri. Megha van garancia akkor is, hiszen felteszem
munkadij+tomites, ezt eljatszom ketszer es oda a kulonbseg.
Az idorol nem beszelve.
Az alacsony fordulat ami alatt rangat kb. 2500, ugy hogy ez nem
indokolja. Tegnap a kiszedett gyertyak kozul az egyiken eros gyanum,
hogy vizet talaltam. Ez pedig minden csak nem jo.
Udv: Arpi
-- > Suse Linux 6.2 NsMail < --
|
+ - | keres+AUDIsok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az lenne a keresem hozzatok, hogy akinek van tapasztalata
felujitott gombcsuklokkal, az egy par szoban irja le, mi a tapasztalata
(elsosorban elettartam). A lengokaron odavan a gombcsuklo, nem
cserelheto, csak egyben 21000/db. Ja, es mindket oldalon.
Mas.
Szekesfehervaron, a Tesco parkolojaban belefutottam az AUDIs talalkozoba.
Nagyon jo volt, hogy vegre ott voltam egy talalkozon (na nem HAT, de nem
baj).
Rakerdeztem a HIX-AUTOra is, de csak egy ember volt rajta a listan a jelen-
levok kozul. A tobbiek az AUDI listan vannak.
Zsolt
AUDI 100
Ékezet!
|
+ - | Hatulrol belemenes, radar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A subj-hez:
Altalam latogatott arab orszagokban egyszeru a szabaly: amelyik kocsinak az
eleje van osszetorve, az a hibas :-)
-------
Csak nemreg jottem haza, azota viszont minden nap maszkalok mint zsidoban a
fajas, kozben persze szol a radio, es mit hallok: hol, merre allnak a
"jonapotkivanok"-ok az ut szelen. Kezembe akadt a "Popular Mechanics"
juniusi szama, amiben ket ceg is reklamozza a radar detektorat. Az egyik a
Passport 7500-at favorizalja, ahol is negy lezer dioda figyel elore, egy
pedig hatra, 4 bit-es A/D konverter a nagyobb tavolsagu eszleleshez,
hagyomanyos, X-, K-, es Szuper-szeles Ka-savok figyelese. Folyamatosan
analizalja a beerkezo jeleket, hogy minimalizalja a teves riasztasokat.
Mindezt 230 US$-ert hajigaljak az ember utan, de a kistestvert, a Passport
6800-ast 180 zoldhasuert mar magunkeva tehetjuk. Szinten ok forgalmazzak a
teszt gyoztes vezetek nelkuli Solo modellt 200 $-ert. Bovebb info:
http://www.escortradar.com
A masik ceg termeke nem csak erzekel, de meg is kavarja a barnat, es ezt ot
allam kivetelevel teljesen jogosan teszi. A neve "Phazer", am ha informaciot
is szeretnel kapni a radarrol, akkor a "Phantom"-ra van szukseged 117$-ert,
mig az elozoert csak 67 ruppot kell fizetni.
Persze a fenti penzkidobas elkerulheto, csak az ut szelen elhelyezett szines
tablak utasitasait kell hogy betartsuk.
Egy rovid hir: valahol Skociaban ket fakabat bebujt a bokrok koze, hogy majd
leradarpisztolyoz nehany gyanutlan mindenevot a fouton. Ment is az uzlet egy
darabig, hanem aztan a ketyere megbolondult: ossze-vissza ugralt a nulla es
kb 300 merfoldes sebesseg kozott, majd vegleg kifekudt. A studirozo rendorok
elott pedig megjelent egy Harrier teljes eletnagysagban...
Mint kesobb kiderult, a Harrier erzekelte a rendorok radarjat, es a vedelmi
elektronika tamado radarkent azonositotta azt. Ebben az esetben a komputer
azonnal indit egy elharito raketat, a ket paprikajancsi szerencsejere
azonban a gep fegyvertelen probarepulest vegzett aznap, igy csak azon
vitatkozott kesobb a ket ceg, hogy ki teritse meg a tonkrevagott
radarpisztolyt.
A korabban emlitett ujsag eleg nepszeru kint, a szartol a repuloig mindenrol
talal az ember infot benne, es mindig van valami gyakorlati tanacsadas
autojavitast illetoen. Ebben a szamban pl. az elektromos ablakok
karbantartasat, hibakeresest, javitast irjak le, de ket oldalt szentelnek a
GM Precept, a Ford Prodigy es a Dodge ESX3 bemutatasara.
Es egy meglepodes: voltam egy egy hetes elsosegely tanfolyamon, ami foleg a
terepen elofordulo mindenfelere kesziti fel az embert, Alaszkatol Amerikan
at a sivatagig, es itt hallottam, hogy az USA-ban nem mindenhol kotelezo
megallni, es elsosegelyben reszesiteni egy baleset szenvedo alanyait,
illetve csak akkor nyujthatsz elsosegelyt, ha a paciens beleegyezik abba!
(Szep, hosszu mondat lett: erre kossetek csomot...)
Udv joe
|
+ - | Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 08:31 PM 10/1/2000 -0500, you wrote:
>karosszeriamereveseg hianyossagainak szemleltesehez a jardanak
>hajtas illetve hidraulikus emelore tetel es az ezek altal okozott
>karok anyagi vonzatainak viselese helyett joval olcsobb modszert
>ajanlok: egy kerekkel fel a jardara, majd tessek csapkodni az
>ajtokat. Nem nyilik? Nem zarodik? Ezt kapod minimum 1.6 millioert...
Nem ertelek titeket, tobb suzukival probal;tuk hogy feallunk 1 kerekkel a
jardara, meg emelon volt meg minden es nyilodtak zarodtak az ajtajai pont
ugy ahogy kell, ezt valami konyvbol olvashattatok, vagy a szomszed joska
bacsi meselte hogy neki meselte................
Ant
|
+ - | Trabi tali, rud (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Tegnap sorlimitre hivatkozva visszadobta a HIX az alabbi irasomat.
Nem egeszen ertem, miert, de mindegy. Megismetlem:
Hat ramjar a rud mostanaban...
A mai nap se telt el izgalom nelkul.
Alapszitu:
Trabant-Wartburg talalkozo az Auchan parkolojaban.
Haverral az M5 Gyali lehajtojanal volt megbeszelve a talalka 3/4
9-kor.
Tegnapelott (az emlekezetes zoldkartyas napon) ugyebar
teletankoltam a kocsit, es egy kicsit feltem, nehogy megint
ismetelnem kelljen...
Bonyoldalom:
Kezdodott azzal, hogy elaludtam. Ebbol kovetkezoen kesve indultam.
Erre jott az, hogy a gyujtas raadasakor a tankora rendellenesen
ugralt ossze-vissza, de megnyugvas utan is ures tankot mutatott.
Na, erre elmondtam magamban par kedves szot ismeretlen ember
szuleinek foglalkozasarol, nemi jokivansagokkal fuszerezve, majd
megsasoltam a helyzetet. Erdekes modon mindent rendben talaltam,
sot, a tank is majdnem tele volt! Nem hittem a szememnek! Meg is
vizsgaltam a benne levo folyadekot, tenyleg benzin... :-)
Aztan rajottem, hogy a szintjelado uszojaval van a bibi. Tele van
benzinnel. Nem tudom, mi tortenhetett vele, de a lenyeg, hogy a
benya megvan. Majd alkalmasint megvizsgalom azt az uszot, hogy mi
lelte.
Ezek utan vegyes erzelmekkel indultam utnak, es tekintettel a
kesesre, a Lajosmizsei elkerulo szakaszon rendesen odaleptem a
gepnek. Ora szerint 110-zel dongettem, amikor egyszer csak, epp a
lehajto elott egy nagy pukkanas es kipufogobol tavozo fustpamacs
kisereteben a motor megszunt tovabb mukodni. Probalkoztam en
lenduletbol harmadikban ujjaeleszteni, de semmi eredmeny.
Lealltam, inditoztam, tok suket az egesz. Ujabb halaimakat
rebegtem el bizonyos szemelyek fele...
Na jo, vizsgalodjunk. Motorter rendben levonek tunik. Nezzunk
gyertyat. Basszus! Hol a gyertyakulcs? Nade potgyertyam sincs!
Francba! Legalabb a kontaktusokat megmocorgattam, de semmi. Na,
nezzuk az elektronikat! Elkezdtem leszedni a helyerol (mert csak
igy lehet rola levenni a fedelet), es eszrevettem, hogy lent, a
jelado zarokupakja ferden all. Nosza, nezzuk csak! Leveszem a
kupakot, es mit latok? A testszal miniatur csuszosaruja
kettetorve, vezetek csak ugy fityeg a levegoben. Szoval ez a baj!
Ezek utan egy kis szakgany kovetkezett, szigszalaggal valamelyest
helyreallitottam a kontaktust, bar nem sok remenyt fuztem hozza...
Vegulis, elvitt a talira, es haza is hozott. Igaz, eleg gyenge
volt a gep, meg neha produkalt nyugtalanito kihagyasokat, DE MENT!
Es ez volt a lenyeg.
A 3/4 9-bol vegul 9 ora lett.
A Trabi talalkozo mar messzirol latszott, sok szep auto egy
kupacban... :-)
Meg a megerkezes elott elinditottam az elore bekeszitett Get Up
Ahh!-t, hogy stilszeru legyek :-)
Maga a talalkozo szerintem jo volt, en legalabbis jol ereztem
magam. Sok regi es nehany uj ismerossel talalkozhattam, meg persze
voltak szebbnel szebb, es kulonlegesebbnel kulonlegesebb autok.
Ja, es persze a gyertyakulcs is meglett, ott volt elol a
szonyegen, csak az idegtol nem vettem eszre...
A szlalomversenyre valo nevezesrol az 500 Ft-os nevezesi dij
beszelt le, nameg ugye autokam se volt eppen formaban. Viszont
lathattunk par erdekes megmozdulast a versenyzok reszerol! Szep
kezifekes fordulok, harom kereken, meg egy kis bolyagyilok :-)
A legelvetemultebb pilota egy pupos Wartburgot gyilkolt vegig a
palyan haromszor is, tobben sajnalatunkat fejeztuk ki az auto
miatt. Nem ezt erdemelte :-(
Termeszetesen most is voltak kulonbozo kategoriaju kozonsegdijak,
ugymint legszebb auto, legeredetibb Trabi/Wartburg, legszakadtabb
auto, meg ilyenek.
Sajna a legszakadtabb dijat nem a tenyleges legszakadtabb auto
nyerte, mert a gazdaja valahol tavol volt az ertekeleskor. Egy
Trabirol van szo, az osszes kasznielem serult, diszlecek es egyeb
tartozekok hianyoznak, meg szoval az egesz auto nagyon le van
pukkanva. Kar hogy nem o nyert.
Egy spontan felvonulas indult Bp belvarosa fele, de ebbol
(ugyebar) muszaki okok miatt inkabb kimaradtam. Inkabb vettem egy
Recaro ulest, ami remelhetoleg hamarosan az en seggem alatt puhul
:-)))
Ezen kivul vettem Irmscher (jol irtam?) felni kozepebe valo Trabi
jelet, amit nemi esztergalyos munka aran a motorhaztetore fogok
applikalni. Szepnek igerkezik az eredmeny!
Hazaerve nekiestem a fiunak, es megforrasztottan azt a franya
csuszosarut. Ezutan tettem egy kisebb utat Fulophazara, a mamamhoz
(anyuert mentem). Ezen 40 km-es ut soran azt auto jol viselkedett,
mintegy hozta a formajat. Ugy tunik, megoldottam a problemat.
Kozben a tankora is elkezdett normalisan mutatni, ennek oka
egyelore ismeretlen. Majd errol is beszamolok, ha lesz eredmeny.
De most nem fosom tovabb a szot, udv:
Soma
Ja, Attilanak is kesz van a valasz a Trabis topicra, de az a
franya sorlimit... :-(
|
+ - | Re: tiszabecsi rallys, RallyHAT pontositas! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, hello Zoli!
A AUTO 0884-ban egy kis bakit kovettem el. Nem tul nagy,
de hatha valakit felrevezet, inkabb korrigalok.
>Van egy kedvencem koztuk. Husszu csoru, 6 tengelyes, minden
>tengely fix, a kormanyzas az elso tengely mogotti csukloval
Szoval nem 6 tengely, hanem csak 3! A kerek az, amibol
6 db van. De azok akkorak, mint 6 masik! ;-)))
Szinten ebben a szamban irta :
>> par kort is. Jozsi is vezetett, bar ugy altalaban eleg
>> komolytalannak tunt a tudasa...
>> Meg ez az egesz moka...
>
>Alljunk meg egy csoppet. Miert tunt komolytalannak?
>Azert mert cigany es nincs penze?
A nemzetisegenek ehhez semmi koze. A penzhiany mar inkabb, bar
nem mindegy honnan nezzuk.
Szerintem igy, par szaz forintos adomanyokbol meg ajandekba
kapott kocsikkal nem lehet komolyan gondolni. Tudomasul kell
venni, hogy ez egy technikai sport, ami rengeteg penzbe kerul!!!
Elhangzott, hogy a mostani a 36. kocsija. Konyorgom! Mi lett a
tobbivel??? Szethajtotta, aztan MEH? Vagy eladta oket? Ugy
emlexem, azt mondtak, hogy az osszes kocsi olyan 30000 Ft
koruli erteku volt. Ezek honnan voltak? Ennyi autot biztos nem
kapott ajandekba! Atiratas, biztositas, ilyesmi? Mert hiszen
utcan is emberkedett! Egyetlen falubeli sincs, aki felti a
gyerekeit az utcan?
A kipufogo levetele se volt valami komoly dolog. Meg az, hogy
par kor utan lerobbant a kocsi. Meg az, hogy a faterja jott
vele szemben utanfutoval (holott tudta hogy a fia ott
szaguldozik!).
A Lada listan is ment ez a topic, es bizony konkretan is
leirtak ezt-azt, ami a komolytalansagot tamasztja ala.
>Czigany meg eppenhogy azt nyilatkozta, hogy meglepo rutinnal
>vezette az o ketmillios erteku 200 LE-s Ladajat. Ha o mondja,
>akkor "esetleg" lehet abban a komolytalan tiszabecsi
>joemberben nemi talentum.
Szerintem ezt ne mi dontsuk el. Ha a musor hatasara jelentkezik
egy vagy tobb ceg/vallalkozo/mittudomen, aki/ami komolyan
tamogatja Jozsit, az lesz az igazi bizonyitek.
Egyebkent kamera elott persze hogy azt mondta...
Kulonben nem lett volna ertelme a musornak...
Egy idezet: "Szokasos BULVAR-TV duma volt ez is."
>Inkabb lehetoseget kellene adni neki, nem pedig becsmerelni
>azert, mert nem tud hova jutni egy 15 eves szeria Zsigulival.
Sajnalom, ha becsmerlesnek tunt az irasom. Nem annak szantam.
>Javaslom, ha idezel, legalabb azt ird le, amit hallottal,
>ha meg nem hallgattad vegig, ne ird le.
Sajnos nem volt lehetosegem rogziteni a musort, es ket nappal
kesobb irtam meg a cikket, egy nyaralasbol hazateres utan.
Talan ertheto, hogy nem emlekeztem mindenre pontosan.
Udv: Soma
|
+ - | Biztonsag - a bumerang visszaut ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Olvasgatom a legutolso Auto-Moto c. francia autosujsagot. Van benne egy
nagyon erdekes kozlekedesbiztonsagi teszt. ("Mennyire jo vezeto On"
tipusu) Eleg sok pontbol all, de megprobalhatom leforditani, ha van,
akit erdekel. ERDEKEL valakit? :-)
Szoval:
amin nagyon +akadt a szemem, meg az agyam, az a kovetkezo:
1962-1963 tele iszonyu volt Fro-ban. Minden ut szetfagyott. Gyorsan
kifejlesztettek egy (akkor) uj bitument, ami jobban birja a
hideget-fagyot. Viszont: csuszosabb volt picivel, es foleg NAGYON SIMA.
Ujraburkoltak mindent. Eltelt igy 30 ev, amikor rajottek, hogy szar ez
az ut, mert olyan vizparat csinal esoben, hogy SEMMIT sem latni, foleg
autopalyan (ismeros mindenkinek a fiiling, ugye?). Erre sokmilliard
frankert kifejlesztettek egy UJABB aszfaltot, ami rucskos (hangosabb, de
sokkal jobb tapadasu, es foleg vizelvezeto!!. Ja, es szet sem fagy.)
Oriasi siker, hurra, mindent ujraburkolunk!
Csakhogy: az elmult kb. 10 ev statisztikai megmutattak, hogy ez az
aszfalt SOKKAL VESZELYESEBB. Mert (bar Fro-ban esoben csak 110-zel lehet
menni az autopalyan), ha nincs meg a VESZELYERZET (esofuggony), tovabb
repesztenek a bekazabalok. Es osszehasonlitva tobb es sulyosabb halalos
baleset tortenik a szuper aszfalton, mint a kaka verzion!!!
Tanulsag: visszavagott a bumerang. Alapvetoen EMBERI tulajdonsagok es
tevekenysegek befolyasoljak-okozzak a baleseteket.
Eppen ezert epitik a lassitokat az egyenes falvak ele (ki kell kerulni
azt a kurva viragagyast...:-) Mert ez valodi veszely (baleset)
lehetosege nelkul ad veszelyerzetet (eles flikk-flakk), es lelassit az
ember, utana meg mar nem fog faluban visszagyorsitani 90-re...
Es eppen ezert nem tortenik halalos baleset oriasi tej-kodben sosem.
Mert mindenkinek tele lesz a gatyaja, ha elkezd szaguldozni... :-)
Koccanas persze annal tobb, de az A'NDERE PA'SZTA' (mas teszta :-)
udv, deejaytiszy
|
+ - | Dunaferr6, nemet dizajn (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Levente irta:
: Az igazan erdekes dolgok: vascsapolas, kokszkitolas, konverter fuvatas
: balesetveszelyesek, oda nem visznek csoportot.
Mondd meg nekik, hogy iden augusztus 19.-en (szombaton!), az
eisenhu:ttenstadti EKO Stahl 50 eves jubileuman 15000 embert eresztettek
be a koho/hengermu teruletere (pontosabban: ennyien jottek, a bejaratnal
kaptunk 1-1 etel- es italjegyet, szoval tiszta majus 1 volt ;-) ), a
kovetkezoket lehetett megnezni: vaskoho (nekem szerencsem volt,
csapolassal, a kohot kivulrol meg is lehetett fogdosni ;) ),
konverter-acelmu" (kb. 20 meterrel elottem fuvaroztak a 300 tonnanyi acelt
a "fozopoharban"), meleg- es hideghengermu, koho vezerlokozpont es
"nemesites" (=acellemez feluletkezelese, horganyzas ill. muanyaggal valo
bevonas). A meleghengermu kivetelevel mindenhol volt idegenvezetes,
egyebkent meg infotabla-hegyek es onfeledt fenykepeszkedes. :-)
###
Nemet dizajn: sokan huzzak az orrukat a nemet dizajn miatt. Nos, ajanlom a
nemet automuzeumokat ill. a gyarak sajat muzeumait. A regi Horch-ok, Audik
csodaszepek, de mondjuk egy Wartburg 313 sem semmi. Volt jonehany
csodaszep Wartburg (nekem egy P70 vagy egy 500-as Trabi is tetszik), ami
prototipuskent eljutott egy-egy autoszalonba, de utana a PB kozolte, hogy
nein, danke. Szoval tudtak a fiuk, csak kozben felejtettek vagy nem
engedik oket kibontakozni. :(
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | USA-bol autot (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Vki ) irta, hogy o mar hozott tobbszor is autot az USA-bol es nagyon
segitokesznek tunt. Ha olvassa, kerem hogy lepjen velem kapcsolatba. Nagyon kos
zi!
VTI
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re:zoldkartya,zebra,stb... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Foldim Soma!
Kozel ket heti level aradatot bogaraszok at. Csak 235 level. :-((( Monitor
nelkul nehez levelet olvasni. :-)))
Szoval, Soma irta:
>A kovetkezo esetet ajanlom mindenki figyelmebe, de kulonosen
>Homoki Nagy Foldim, Te figyelj, mint a Zebrak Orangyala!
>
>Kecskemet, Petofi Sandor utca, 4 savos, nagy forgalmu ut,
>szalaghaz kozepenel levo zebra. Semmi keresztezodes, csak egy
>zebra at az uton. Haladok a kulso savban, jobb oldalrol egy neni
>megkezdi az atkelest. Semmi problema, lassitok, elengedem. At is
>er elottem boven, mar a belso sav kozepenel jar (olyan 5 meterre
>lehettem a zebratol), amikor mellettem elzug egy Skoda. A nenit
>balrol, a szembejovo belso savba atterve kerulte ki, de olyan 1
>meteres oldaltavolsaggal. A hatamon felallt a szor,
>meglepetesemben el is felejtettem megnezni a rendszamat, pedig
>olyan szivesen kozzetennem!
>
>Kesobb, meg messzirol lattam, amint egy busznak sem adja meg a
>jogos elsobbseget, hanem bevag ele. Azt hiszem, ha mindezt egy jo
>erzesu, agilis rendor latta volna, a sofor biztos nem ussza meg
>szarazon! Zoli, egybol eszembe jutottal, olyan szivesen megneztem
>volna, ahogy kiosztod a figurat! :-)
Koszonom a kitunteto cimet, es hogy gondoltal ram! :-)))) Nem csinaltam
volna semmit, csak egy granatvetovel beceloztam volna. :-)))))))))))
Udv:
Zoli
Homoki Nagy Zoltan
mailto:
Ekezet: Johet!!!
|
+ - | Scirocco turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tobbek keresere erot vettem magamon, es irok nehany szot az automrol:
Elore leszogeznem, hogy az autot (sajnos) nem en epitettem, csak en
finomitom folyamatosan... Tehat minden dicseret, szidalom stb. az elozo
tulajt illeti.
Az auto valaha egy 16 szelepes Scirocco volt. Gyarilag 129/139 LE es 168 Nm.
Erre kerult fel az 1.6 TD turboja. A kipufogocsonk maga egy remregeny, mert
mielott megvettem az autot, maris vihettem hegesztetni. :-) Tekintettel
arra, hogy gyarilag erre a hengerfejre nem raktak turbot, egy csinalmany
Kokany Bt. csonk lakozik rajta.
A turboval kapcsolatban cserelt alkatreszek listajajabol a fontosabbak:
- 1.8 GTi dugattyuk, novelt egesterrel (a 8 szelepes GTi-ben a dugattyuban
is van egester, nem csak a hengerfejben, mint a 16 szelepesnel)
- komplett befecskendezesi rendszer KE-Jetronic->K-Jetronic (KE-Jetroniccal
nem lehetett eleg benzint adni a motornak)
- a benzin befecskendezesi nyomasanak emelese 0.6 barral
- az osszes szivocso legyartasa, osszeszedes mas tipusokbol (legszuro->motor
helyett
legszuro->turbo->motor)
- tobbszori hengerfejtomites csere (tekintettel arra, hogy csak egyfele
tomites birta ki a megnovekedett igenybevetelt)
- lefujoszelep? beszerelese (cut-off valve) (hogy a gazelvetelnel
feltorlodott toltonyomas ne a pillangok tengelyet nyomja)
- a turbo olajozasanak megoldasa es a visszafolyo olajnak az elvezetese
Ugy roviden cirka ennyi jut eszembe...
Amit en csinaltam az auton (na ez rovidebb lesz):
- eloszor is csinaltam ra gyujtast, hogy mindig beinduljon... :-)
- beraktam a KE-Jetronic potlevegotolattyujat a hozza tartozo
vezerloegyseggel a jobb alapjaratstabilizalas miatt
Ami tervbe van veve:
- nagyobb fekek! (az elsoket hatra, elore pedig valami brutalisat!)
- 0.5-0.6 bar feletti toltonyomasnal a plusz dusitas megoldasa
- intercooler (a G60-as intercoolert nezegettem, akkora, mint a vizhuto...
:-) Coooool!)
- valamelyik diesel valtoja bele, vagy csak az 5. fokozat fogaskerekeinek
csereje hosszabbra
- nem artana most mar le is fenyeztetni... :-)
Amikor elkeszul, megy teljesitmenymeresre, addig semmi biztosat nem tudok
mondani...
Egyebkent meg mindenkitol elnezest, hogy csak most irtam...
Koltai 16Vt Peter
VW Scirocco 16V turbo
|
+ - | re: Opel radio KOD. Blau... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Eleg nehez feladat, mivel az Opel a kocsi
torzslapjahoz adja a benne levo Blaupunkt
radio biztonsagi kodjat is, egy kartyan.
Talan, ha azt a kereskedot megkeresned, akitol
a kocsi szarmazik (mar ha magyarorszagon volt).
Ha a radio eredeti holmi, akkor valoszinuleg
nyoma van annak, hogy a Te kocsid tartozeka.
Ezzel pedig megkeresheted a Blau markaszervizek
valamelyiket, ahol nagy valoszinuseggel orvosolni
tudjak a problemat.
Peter.
|
+ - | Szorul a motor (osszeszerelve) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
FresiBacsi kerdesere egy igen emlekezetes
tortenettel hadd kezdjem...
Ipari tanulo koromban a Clark gazuzemu
targoncak motorjainak felujitasa volt az
egyik nyari gyakorlat fo profilja. R12 -es
motorok, de nem am Dacia alkatreszekkel, hanem
eredeti Renault cuccokkal. Ez a 80-as evek
elejen, igen nagy szo volt, mert addig csak
az alantas munkakat biztak rank. Adva volt egy
ures blokk, amit ossze kellett szerelni.
Tapasztalat hianyaban, szarazon raktuk ossze.
Mikor osszeszereltuk, az amugy kulon-kulon
pontosan illeszekdo fodarabokkal, meg pajszerrel
sem mozdult meg a motor.
Szetszedtuk, enyhen beolajoztuk, es a fuzott
blokk, fel kezzel forgathato volt.
A leg latvanyosabb resze a dolognak az volt,
mikor a hajtokarokat villanyrezson melegitettuk,
hogy a csapszeg bemenjen. Ugyani ennel a tipusnal
nincs persely a hajtokarban, hanem a dugattyuban
fordul el a csapszeg.
Itt talalkoztam azzal a szerkezettel, ami a hajtokar
gorbuletet volt hivatott ellenorizni.
A Skodan (mert gondolom most errol van szo), egy
masik problema is adodhat, a hajtokar gorbuleten
kivul. A hajtokar csapagyak csavarjai ugyanis
ugynevezett "nyulo csavarok". Konnyu is elszakitani
:-)) Nyomatekkulccsal a szervizkonyv adatai alapjan
kell meghuzi, es biztosan nem fog megszorulni.
En mar nehany Skoda 105/120 motort felujitottam.
Rafinalt egy szerkezet....
Peter.
|
+ - | Rally-s HAT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Engem - peldaul - nagyon erdekelne egy rally-s HAT, ha valaki
meg tudja szervezni, mert idom az ilyesmire semmi... :-( De
azert jelzem, hogy mint resztvevo, eggyel novelnem a csapatsza-
mot. Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | RE: parkolasi dij (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : Fekete Zoltan
>E-mail : [Romania]
>...A hirek szerint, ha nem kapnak el mikor parkolsz es csak cetlit
>hagynak az ablaktorlo alatt amivel majd fizetni kell akkor azt nyugodtan
>eldobhatod mert a rendorseg nem adja ki egyelore a parkolasi dijat
>begyujto cegeknek a kocsi tulajdonosat a rendszam alapjan.
Sajnos tobbrendbeli /csaladon belul es a kollegak/ tapasztalata ezt -finoman
szolva-
nem tamasztja ala (Bp). Hogy mi alapjan deritik ki, azt nem tudom.
De nem lepnek meglepve, ha _illetektelenul_ szereztek volna adatbazist
valamely
biztositotol vagy magatol a kozponti nyilvantartastol.
--Udv: szm
|
+ - | RE: Corvette, Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Corvette, Suzuki ( 26 sor )
>A felfuggesztese pedig olyan elavult, hogy annal szerintem
>barmilyen 15 evvel ezelotti kisauto futomuve jobban teljesit.
Egyetertunk.
>Nem is ertem, hogy a Volner Jani miert nem egy normalis kocsit
>hasznal sportszerkent.
Hat, biztosan _ezert_ nem kar.
--Udv: szm
|
+ - | RE: segitseg, ov, miegymas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>....egy sinen volt rogzitve egy ules, meg az ehhez tartozo ov. az ules a
>sinen csak 15!!! km/h-s sebesseggel haladt (ami ugye szinte semmi), es
>a vegen nekiment az utkozonek. ki lehetett probalni, mekkorat rant igy
>az ov, illetve ha nem csatoltad be, volt egy marha nagy szivacs a
>vegeben, hogy mekkorat esel ilyenkor... ehhez kepest az 50-et nem is
>ragozom. De ha valaki latta a dinnyet a tv-ben. gondolj bele, hogy
>kiugrasz a 4-rol... ez kb 50-nek felel meg... Ha valakit ez sem gyoz
>meg, akkor nem tudk mit mondani, mint amit
Nem mindekit gyoz meg. Ezert -nem minden szandekossag nelkul-
egy elrettento pelda.
Nemet /nehany so:r utan, de nem volt reszeg/ elindul gurulva mercivel Gellert
szallotol
a Bartok Belan-n /ejjel/. Ov nincs becsatolva. Kb 80-100 meter utan belemegy
egy
munkagodorbe, aminek a kivilagitasat korabban valaki mar elvitte.
A merci orra beleakadt a godor szelebe es a feje szetment a szelvedon.
Vizsgalat 18Km/h-s sebesseget allapitott meg.
--Udv: szm
|
+ - | C5 + elektromos ules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA!
Orok halam (gy.k.: ha'la'm) a C5 beszamoloert Condrixnak
es Gabornak. A texasi Porsche k elektromos ulese nem
tunt fel senkinek?
Piece:
nme1
"Know your enemy"
|
+ - | Na mi szorul! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hajtokart felcsavarva a fotengelyre szorul, mint az allat.
Tulmeretes csapagycseszet vettel...
Udv: Po:li
|
+ - | Mi szorul? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Fresi Ba'!
Tehat a dolog lenyege, ha a hajtokar fixalva van szorul.
Nagyon egyszeru a dolog.
A hajtokarcsapagyaknal valami nem stimmel.
Nezd meg nincs-e valahol forditva beletev, fontos a cspagyrogzito-ful
elhelyezkedese. Nezd meg nem csuszott-e el valahol valamelyik csapagy.
Kerdesek:
- remelhetoleg ugy raktad ossze, hogy megkented rendesen olajjal
- remelhetoleg felkoszorultetted a fotengelyt
- es megfelelo javitomeretu csapagyakat vettel hozza
- feltehetoleg nem kerult bele semmi komolyabb piszok
- feltehetoleg a hajtokar csapagykengyeleinek sorrendjet nem keverted
ossze
Ezekre nem art odafigyelni, mert hamar megadja magat a generalozott
motor.
Amugy mondtam, ha segitseg kell szolj. :))) (ugye emlexel?)
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | Trabika... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Soma!
>Van koztetek olyan, aki tud Trabival tukorbol tolatni? Szivesen
>vennek tole leckeket!!!
En tudok, viszont nekem nem az eredeti trabi tukreim vannak.
Hanem olyan utangyartott, ami trabi 1.1 es P126-ra valo.
Sokkal nagyobb is szebb is es praktikusabb is. Az autot pedig feldobja.
Szerintem megeri az arat. Drabja 1490.- volt es van belole bal es
jobboldali is.
Leckeket sajnos nem tudok adni, Kecskemet-Gyor nagy tavolsag. :))
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | parkolasi dij (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Fekete Zoltan
> A tegnap neztem a DunaTV hiradojat, eppen a parkolasi dijakrol volt
> szo. A hirek szerint, ha nem kapnak el mikor parkolsz es csak cetlit
> hagynak az ablaktorlo alatt amivel majd fietni kell akkor azt nyugodtan
> eldobhatod mert a rendorseg nem adja ki egyelore a parkolasi dijat
> begyujto cegeknek a kocsi tulajdonosat a rendszam alapjan.
Azert en nem dobnam ki a helydben a cetlit. :)
Ez csak a regebbi buntetesekre vonatkozik egyebkent. Miota megszuletett az
egyezseg a rendorseg es a kulonbozo kozteruletes cegek kozott az adatok
kiadasarol megtalalnak mindenutt.
Iden nekem ket ilyen ugyem is volt.
Az egyik Gyorben ahol szombat del utan alltam meg, es Bp alapjan arra
gondoltam, hogy ilyenkor mar nem kell fizetni. Hat kellett. :)
Par het mulva jott a papiros az otthoni cimemre, hogy ha 8 napon belul nem
fizetek, feljelentenek.
A masik eset a blaha kornyeken tortent meg a nyar elejen egy kis utcaban.
Ott aranyos nenik gyojtogettek a penzeket mar jo regota. Megalltam, kerestem
a nenit es nem volt sehol. Ugyis csak 5 percre jottem, elinteztem a
dolgomat, es mire visszaertem, mar meg is buntettek. Kiderult, hogy a masik
utcaba automatat telepitettek, es a kerulet elejen kitablaztak,
hogy onnantol minden utca automatas, tehat en vagyok a hulye. Na mindegy.
Ugyse fizetek ezeknek. :)
Udvozlettel,
Marso Gyula
|
+ - | Corvette (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
>Corvette: A piros peldany, amit lattatok, jubileumi kiadas, 1 darab
A '78-as piros StingRay-re gondolsz? Merthogy az volt 25 eves jubileumi
darab.
Udv: Balazs
_ _
| | | 1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8
| | |
|/|\| http://www.extra.hu/myolds
|_|_| Mailto:
|
|