Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1550
Copyright (C) HIX
2002-08-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Teeby (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Re: Safrane (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Re: autohasznalat (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Vrsarba (mind)  21 sor     (cikkei)
5 polir (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Omega (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Re: autohasznalat (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Auto es luxus (mind)  33 sor     (cikkei)
9 Hetvegi folytatas (mind)  90 sor     (cikkei)
10 kiigazitas (mind)  27 sor     (cikkei)
11 elado FORD ORION (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Fiatok, de foleg Marcsi :-) (mind)  77 sor     (cikkei)
13 re: autohasznalat (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Szia, (mind)  37 sor     (cikkei)
15 titan-dypol beszereles garancialis kocsiba (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Dioda (Re: 7vegi HIX) (mind)  12 sor     (cikkei)
17 benzin 1000-ert (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Fogyasztascsokkento: Takarek 11, bocs a marketing dumae (mind)  38 sor     (cikkei)
19 autohasznalat (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Re: autohasznalat (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: mi a fontos (mind)  27 sor     (cikkei)
22 Valasz: Re: vizhofok *** HIX AUTO *** #1549 (mind)  28 sor     (cikkei)
23 Re: Horvatorszag + Jetbag (mind)  48 sor     (cikkei)
24 Re: Fiat (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Re: Teeby; Brava (mind)  44 sor     (cikkei)
26 Re: Uj Twingo (mind)  11 sor     (cikkei)
27 Re: va (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Re : Uj Twingo - vedelem lopas ellen (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Re: Brava (olasz auto) (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Re: Tytan-Dipol Twingoba (mind)  14 sor     (cikkei)
31 Fenyezo keresteteik (mind)  13 sor     (cikkei)
32 Re: CD Punto I-be (mind)  20 sor     (cikkei)
33 Kell nekunk az EU? (mind)  32 sor     (cikkei)
34 Horvatorszag autoval (mind)  15 sor     (cikkei)
35 prolong (mind)  6 sor     (cikkei)
36 fiat tempra :) (mind)  12 sor     (cikkei)
37 Torott Fiat Tempra (mind)  25 sor     (cikkei)
38 Elado Pug (mind)  15 sor     (cikkei)
39 Marka szerviz (mind)  9 sor     (cikkei)
40 Tankolas (mind)  10 sor     (cikkei)
41 kaszni (mind)  12 sor     (cikkei)
42 bologato kutya+aiwa cd (mind)  26 sor     (cikkei)
43 no subject :-) (mind)  78 sor     (cikkei)

+ - Teeby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Teeby.

Olvasgattam az utobbi nehany hozzaszolasodat, de egyszeruen nem tudok
rajonni, hogy mi a banatos sz@rt szeretnel VALOJABAN. Ne jarjunk
autoval? Vagy az emberek ne szeressek az autoikat? Nem olyan regen meg
te is az autosok nepes taborahoz tartoztal, most meg, hogy sejtesem
szerint nincs penzed az igenyeidnek megfelelot fenntartani, atalltal a
masik oldalra, es onigazolo ideologia gyanant kezded fikazni azt, aki
nemcsak kozlekedik, de esetleg SZERET IS kozlekedni vele. Epphogycsak a
vegkovetkeztetest le nem irod, hogy aki ebben (is) leli oromet, az egy
frusztralt balf@sz. Pedig eppen az effele szemellenzos kirohanasok azok,
amiket csak egy alaposan kierlelt kisebbsegi komplexus diktalhat ki
beloled, semmi mas.

Z.
+ - Re: Safrane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

From: Bihary Gabor >
>> Renault Safraneja van valakinek? Lehet, hogy lesz lehetosegem
>> megvasarolni olcson egy '92-es vagy '93-as darabot, 3.0 V6-os
>> motorral.
>Apamnak volt egy ilyen, de egy ev utan megszabadult tole. Eleg gyakran
>kellett mentenem: hol a motorvezerles bolondult meg, hol a kerekcsapagy
>szallt el, vagy eppen a motortarto bak tort le...

En az elektromos gondoktol tartottam leginkabb. Kosz a valaszt.
Kozben szelesedett a perspektiva. Kerult valaki testkozeli ismeretsegbe
az alabbi modellekkel?
* Audi V8
* Audi Coupé
* Opel Senator B
* Volvo 940

Ha igen, irjon mar rola par - vagy akar rengeteg - sort. Koszi.

udv,
Zoli
+ - Re: autohasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1549-ban irta :
>>De eszebe nem jutna panaszkodni egyik sem, mikor 20 m-rel
>>odebb levo trafikba is kocsival megy cigit venni.
>Errol egy sztori jutott eszembe: a multkor alltam am kutnal, beront egy 25
>koruli csavo, 90-92 koruli Escorttal, 30Ft (nem 30eFt!) erteku
>napszemuvegben, aminek a nyelen 1cm-es GUCCI felirat, es fizet. 2500Ft-ert
>Westel domino, es 1000 (EGYEZER!) forintert benzin. Milyen messzire lehet ma
>4 liter benzinnel jutni? 50km-re? Az meg egy Gyor meretu varosban sem eleg
>semmire...
Mivel aposom is szokott ilyet csinalni (napszemuveg, telefon nelkul),
megmondom a valaszt: kivan a tank, de aznap este nem erek ra neki atmenni
szlovakba tankolni, igy beugrik egy ezresert tankolni, hogy masnap-azutanig
kibirja, mig raerek/kedvem van neki tankolni menni.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Vrsarba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1.) Kedden (08.13.) mennenk Horvatorszagba, es az lenne a kerdesem, hogy
>mire kell ott figyelni (kozlekedes, kocsi, kaja, satrazas, arak)? A celpont
>Vrsar lesz. Ajanlott utvonal?

Kormend-Redics-Varazdin-Zagreb-Karlovac-Rijeka-Vranja-Pazin-Porec-Vrsar.
Zagrabtol ez 265km. Autopalya Varazdin utan kezdodik, Zagrabig 10Kn,
korgyuru ingyen, utana meg kb 30Kn egyszer a palya vegeig, aztan valamivel
kesobb indul uj gyorsforgalmi, ami kb 20Kn-ert kivisz Rijekaig. Ott a varost
eszakra celozva atvagod (Valoszinuleg a Trieszt lesz kijelolt irany egy
darabig), aztan lesz egy fizetos alagut (8-10Kn), es atvagsz az Isztriai
felszigeten.

Gyorshajtas 500Kn, 200-ig le lehet alkudni. (Varos 60, ut80, autout 100,
autopalya130). 1 sor 10-14Kn, egy pizza 25-40Kn, egy grilltal 35-55Kn
(korettel), egy fagyi 2,5-4Kn. 1Kn itthon 37Ft, automatabol leveve nekem 33
volt (+ levet dija, tehat egyben vedd le!). Csak domboru kartya jo, (VISA,
EC/MC), a Visa Electron es a Cirrus Maestro semmire nem valo. 1 liter benzin
6,53Kn (mindenhol!), csak 95-os olommentesuk van (zold kutfej).

Udv
Fogash
+ - polir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hmm, egyre jobban erdekel a dolog. a multkor en is felpoliroztattam a
>szekeret, de azota mar megint sikerult osszeszednem apro seruleseket elol,
>nyilvan kavicsfelverodes. neked a nagy sebessegtol nincsenek ilyen
>seruleseid? de ezeket mar csak fenezes tudja szerintem eltuntetni, polir
>nem. na szetnezek a kornyeken ilyen technologia utan. esetleg ha vala

A polir a karcokat veszi ki. Ha ranezel egy autora, foleg ha nem metal, a
napsutesben nagyon apro korkoros kis karcokat latsz rajta. Polirral ezek
eltunnek, az autod TUKOR feluletu. A seruleses karcok halvanyulnak, de a
kofelverodes sajnos festekHIANY, amit a polirozas (a legfelso reteg vekony
koptatasa) nem tud eltuntetni. Koromlakkot javaslom. Van sajnos nekem is
nehany, en is azzal kezelem.
Fogash
+ - Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mi a velemenyetek rola?
>OMEGA GL 2.0-16V, 136 LE, 1998. aprilisi, 81900 km, vizsga ervenyessege
>2004. aprilis, extrak: elektromos ablak, szervokormany, ABS, riaszto,
>szervizkonyv, elektromos tukor, szinezett uveg, kodlampa, duplalegzsak,
>immobiliser, radiosmagno, kozpontizar, manualois klima. Ar: 2750000 Ft.

Egy baratom CD felszereltsegu ugyanilyent (98.nov.-i 2,0i, 66ekm) vett 1 eve
3,6m-ert. Az magyar szervizkonyves elso tulajtol, a CD felszereltseg pedig a
fentieken tul: ketoldalas digitklima, elektromos ulesallitas, gyari
CD-jatszos radio (-valto?) 8 hangszoroval, fed. szamitogep, multifunkcios
kormany. Kifogastalan esztetikai es muszaki allapotban van.

Maga a tipus jo, EZ az Opel megbizhato, nekem tetszik, hogy hatsokerekes. A
2.0 motorral kicsit gyengen megy (nem Alfa Romeo...), de normalis
kozlekedeshez eleg. Raadasul viszonylag diszkreten fogyaszt (<10) es ALLATI
nagy hely van benne.

Fogash
+ - Re: autohasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1549-ban irta :
>Errol egy sztori jutott eszembe: a multkor alltam am kutnal, beront egy 25
>koruli csavo, 90-92 koruli Escorttal, 30Ft (nem 30eFt!) erteku
>napszemuvegben, aminek a nyelen 1cm-es GUCCI felirat, es fizet. 2500Ft-ert
>Westel domino, es 1000 (EGYEZER!) forintert benzin. Milyen messzire lehet
ma
>4 liter benzinnel jutni? 50km-re? Az meg egy Gyor meretu varosban sem eleg
>semmire...
>
>Ennel a komanal mi lehet az auto FO FUNKCIOJA?
>Fogash
>

Nyilvan en mas "szemuvegen" keresztul latnam a vazolt helyzetet. Hatha csak
a "terepet" ment szemrevetelezni a ficko? Kis befektetessel, nagy haszon...

SoMolTI

HIXEditor 1.15beta8
+ - Auto es luxus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci, szia Lista!

>Ez utobbi annyira nem is megy nalam, mert az auto nem is az enyem, hanem
>cegtulajdonban van... :-)

Termeszetesen megertelek, en is hasonlo helyzetben vagyok.
De nem is ilyen esetekrol volt szo.

Mert gondolom te nem is sirsz, hogy milyen draga az alkatresz, milyen draga
az uzemanyag, es nem allsz az auto mellett minden pillanatban a szervizben.
Mert ugygondolod, hogy ha egyszer a havi letminimumbol osszesporoltal egy
luxuskocsira, akkor nehogy mar ellopjak a fillerjeidet. Mert hiszen mibol
torlesztened a kocsit. Mert ugye neked is jar 2 kategoriaval nagyobb. Csak
azert hogy a szomszednak megmutathasd.

Az ilyen emberekrol beszeltem, es sejtem, hogy nem keves van beloluk.
Valamint a masik vegletrol, akinek megint nincsen szuksege ra, mert meg sem
engedheti maganak. Igy inkabb vesz egy 25 eves roncsot 50E-ert, csak hogy
legyen.

Dolgoztam a javitoiparban, es ma is napi kapcsolatban vagyok vele. A
legkisebb muhelyektol a szakszervizekig. Ez nem csak az en velemenyem, hanem
azoke is, akik javitjak ezeket a kocsikat. Mert ok latjak a kocsikat, a
tulajokat es az anyagi problemaikat stb.. Sot az anyagi problemakat ebbol
kifolyolag erzik is a sajat borukon.

>Amit leirtal, az IMHO az autosok igen kis (es egyre kis
>ebb) csoportjara igaz,

Persze ez megint nem igaz, olvasd fentebb. Sajat, masok tapasztalata es
tenyek tamasztjak ala.

Teeby
+ - Hetvegi folytatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csaba!

>Bocs, de ha valamit irsz, ami ram is illik, akkor az ugye
>ram volt ertve :)

Ezt neked kel eldontened. Engem mindig a joszandek vezerel. A jelen levok
pedig mindig kivetelek. :)

>??? te torvenyekkel szabnad meg, kinek mi legyen a hobbija?
>Az autozas mindig is veszelyforras volt es az is marad.

Dehogy szabnam meg torvenyekkel. Mast szabalyoztatnek. Amugy meg nem
veszelyforras, hanem egy veszelyes uzemi tevekenyseg. A forrasa a veszelynek
ebben melyebben gyokerezik talan.

>Aki fel, maradjon otthon. Miert en maradjak otthon? Valahol
>az agyam melyen belenyugodtam, hogy egyszer belemrongyol
>valaki es otthagyom a fogam

Latod ez a baj, hogy van aki belenyugszik, van aki ezt kihasznalja. Te
belenyugodtal, hogy masok teljesen felelotlenul viselkednek. Ezt es azt,
hogy ebbol neked karod szarmazik jogosnak is tartod? Nekem ez nem
elfogadhato.
Nem tartom elfogadhatonak, hogy olyan ember, akinek nem telik ra, csakis
presztizsbol egy roncsot vegyen. Elvigye Bihartraktorosra, hogy ott
hamisitsanak neki egy muszaki vizsgat. Csak azert mert az auto bezuzasra
var, es maskepp meg csak a kapun sem tolhatna ki. Rengetegen kozlekednek
igy. Nap mint nap latok ilyeneket nem is keveset. Balesetet is okoznak nem
is keveset.
A torvenyek es a jogszabalyok persze mindig csak utolag probaljak orvosolni
a bajt. Elozoleges szabalyozas az aztan nincsen.

Autozz kedvedre nem zavar, tudom, hogy nem te fogsz megolni artatlan
csaladokat. Es nem fogsz panaszkodni, hogy miert kerult annyiba a hetvegi
kirandulasod, ami egy 1.000 Km-es ut volt.

>meg kell szuntetned a polarizaciot, a ven
>tragacsok helyett normalis autot kell adni az embereknek,
>minimalizalni a technikai folenyt. Ebbol mar kovetkezne egy-
>fajta viselkedes modifikacio. Nalam legalabbis biztosan.

Na igen, de ehhez kell egy financialis, ahhoz meg egy szocialis hatter. Ami
nem mostanaban lesz szerintem. Es most hagyjuk is a politikai oldalt.
De most oszinten ki ad elerheto aron technikat az embereknek?
Suzuki Swift meg fog szunni. Helyette kozel 1 millioval tobbert lesz a Wagon
R+. Astra F kifuto modell, helyette van Astra G + 1 millioert. Az emberek
meg nem tartanak itt anyagilag. Rengetegen 50.000 forintbol elnek, ami
ismerjuk el a mai vilagban eleg keves barmire is.

Egyetertek, hogy mara mar azert stabilizalodik a helyzet. Mert az orrom is
tenylegesen erzekenyebb a 2utemu szagokra.
De nem vagyok nyugodt, amig olyan autok mennek elottem az uton, hogy nem
tudhatom a kacsazo hatso kerekei kozul melyik szakad ki elobb. Nem tudhatom,
hogy meg tud-e allni adott esetben majd, amikor ram merolegesen erkezik egy
ilyen. Vagy amikor atmegyek gyalogosan a zebran elotte

>Ebbol mar kovetkezne egy-
>fajta viselkedes modifikacio. Nalam legalabbis biztosan.

Barcsak mindenki igy gondolkozna. De a fejekben meg mindig sok a problema,
ezek ossze vannak kotve a zsebekkel is es meg sok minden massal.
Csaba ismetlen, nem veled van problemam, nem a hozzad hasonlokkal. De
rajtunk kivul meg nagyon sok ember van.
Amig egy apuka a sajat kisfiaval, annak a baratjaval belehajt egy tilost
jelzo vasuti keresztezodesbe, ami jol lathato, addig mit is gondoljak. Az
apuka felelotlensegebol meghaltak mind a 3-an. hetente 2 ilyet hallottam a
radioban  idaig nyaron. Ami a megyeben tortent azokat a helyeket ismerem is
nagyjabol. Semmi mas nem kellene csak felelosseg.
Ha ehhez meg parosul egy jol szetszakadt roncs is, hat oszinte leszek, nem
akarok a kozelben lenni.

Aztan az, hogy ez mivel minimalizalhato, mivel vedheto ki, mivel
orvosolhato, majd csak akkor derul ki, mikor megtortent a valtozas. Mert ha
erre lenne orvoslat, akkor nyilvan mukodne es a valtozas kezdetet vette
volna.
De a legnagyobb gond szerintem meg mindig az emberek fejeben van.

Bocsanatot kerek mindenkitol, akit megsertettem volna valamivel, legkozelebb
megprobalok nem igy reagalni. de sokszor ami tortenik az eszemeletlen.
Egesz nap autozom a varosban es a kornyeken. Neha felelmetes dolgokat latok.
Miert van az, hogy 20 emberbol 19-nek rohadtul surgos dolga van es megprobal
letolni az arokba, ha varosban nem megyek 90-el? De amikor mogotte vagyok,
akkor meg nem tudja eldonteni melyik savban is akar menni, hova is akar
kanyarodni. Nem ismerik az iranyjelzot, a feket, csak a dudat meg a gazt.
Ehhez megint hozzaadok egy adag 25 eves Zetorputtonyoson vizsgaztatott
roncsot, es maris eletveszelyben erzem magam.

En csak a sajat felelmeimet es a tapasztalataimat irom le.

Teeby
+ - kiigazitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HEllo!

Valamelyik HIX-ben irtam, mire egy frusztralt TEEBY vagy ki harapos lett:

-> En speciel nem birnam ki, ha vennek egy tobbmilkos
-> autot oszt' egy 20 eves LADA 1500 otthagyna a lampanal...

Ezt nem ugy ertettem hogy minden lampnal gyorsulni akarok valakivel, hanem
kepletesen. Magyarul: nem tetszenek a gyenge (kisebb mint 75 paci) autok!
Aszittem hogy ezt mindenki igy erti, de lehet hogy valaki(k) felesege
hagyma'-t
"fozott vacsorara"... Senki ne vegye magara, csak aki kielegitetlen maradt
es ezer
b*szogat masokat :-)))) Amugy tenyleg mindent meg lehet magyarazni, ha disel
autom
lenne azt istenitenem stb. Valaki jol irta: ERTEKREND. Ennyi :-)
Amugy en iskola, gyalogatkelo stb kornyeken inkabb megyek 40-es fek felett a
labam
mint 70-el a gazt nyomva... Eccer kiskoromban majdnem elutottek egy busz
elol kifutva,
eccer meg bringaztam es felkent egy DACIA a jardara ugyhogy nem orult
modjara
vezetek. Egy egyenesben, piros lampanal valo 60 km/h-ig tarto gyorsulas nem
egyenlo
a reszeg szaguldozassal a bolcsode elott...

Mindenkinek minden jot... GERI
+ - elado FORD ORION (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Nagyerdemu,
Eladnam a ket eve hasznalt 1990-es Ford Orion 1,6 EFI Ghia 
automat. Piros, napfenytetos, szeles alufelnis, gyari 
radioval, kp. zarral, riasztoval. En nagyon szeretem, de 
adodott egy ujabb jo aron :(.
Szoval iranyar 720 ezer.
Tel: 06-20-5439801
Legyszi maganba.
+ - Fiatok, de foleg Marcsi :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello lista,

miutan vasarnap elo egyenesben reszletesen es
erzekletesen beszamoltam a Maream nyiregyhazi
kanosszajarol, kotelessegemnek erzem tajekoztatni
a Nagyerdemut, hogy masnap reggel a helyi
szervizben 10 masodperc alatt megtalaltak
a hiba okozojat es az autot megjavitottak.
Az anyagkoltseg 56 forint volt.
Nem 56 ezer, hanem 56, egy presszokave ara.

A generator egyik saruja egett el. Nincs kizarva,
hogy a multkori bukaresti utam alatt, amikor a
nagy vihar miatt ket oran keresztul folyamatosan
ment a klima, a ventillator max fokozatban,
az ablaktorlo, a vilagitas, a kodlampa,
a hatso ablak futese, a magno, a telefontolto
es valahany nev a naptarban.

Az mas kerdes, hogy szerintem erdemes lenne
egy ilyen alkatreszt ugy meretezni, hogy az ilyen
extrem terhelest is birja :-(

Az autorol egyebkent el kell mondjam,
hogy bar vannak ilyen bosszanto kis hibai,
alapvetoen megszerettem. Kenyelmes, tagas,
csendes auto, agilis viselkedessel.
A futomuve nagyon jo, a kezeloszervei istenkiralyok,
nagyon finoman mukodnek. Egy pelda: a szellozo
szabalyozo tekerentyui gumirozott anyagbol keszultek,
rugos csillapitassal -- kellemes megoldas.

A fek egeszen kivalo, a kuplung es a sebessegvalto
is szepen muzsikalnak.

A motor (1.6 16V, 103 LE) furcsa karakterisztikaju,
negyezer alatt eleg harmatos, ott viszont bekapcsol
a nemletezo turbo es repiti a Marcsit. Tehat allandoan
porgetni kell. Lehet hogy eppen emiatt, de a fogyasztas
kb 0.5-1 literrel magasabb, mint a 200 kiloval nehezebb,
22 loerovel erosebb Octaviame volt (1.8 20V).

Ami az ar/ertek viszonyt illeti: az autot harom evesen,
full extrasan (automata klima, ABS, dupla legzsak,
elektromos csomag, kodlampa, stb stb), szervizkonyvvel
(67e km) 1.9-ert vettem. Ugyanez Octaviaban siman
2.7 felett lett volna!

Sajnos vannak vele bosszusagok, peldaul 80 felett
a bal elso ajtonal futyul a szel (javitas: kb 50e);
a kormanykozep a markaszerviz szerint beallithatatlan,
igy most egyenes uton 2 ora 42 percen all a kormanykerek
(az egyenesfutas OK); a vezetoules nyiszorog.

Biztos vagyok benne, hogy az atlagos felhasznalonak
a Fiatok jo vetelt jelentenek. En evente 30-50e
kilometert vezetek, neha szelsoseges korulmenyek kozott,
es nem engedhetem meg magamnak, hogy az auto
egyetlenegyszer is elromoljon. Nagyon mas am az,
ha valaki legfeljebb busszal megy a munkahelyere,
vagy valahol a szerb puszta kozepen kell
automentorol majd szervizrol gondoskodnia egy
ilyen 56 forintos hiba eseten.

Ezzel egyutt is, egyelore marad Marcsi,
de ha meg sok bosszanto leallast produkal,
kenytelen leszek valami mas utan nezni.
Elso szamu favoritom az Octavia RS,
de valahogy mindig elfelejtek lottoszelvenyt venni :-(

Udv mindenkinek,
Stevie (Bulgaria)
Fiat Marea 1.6 ELX

_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - re: autohasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>napszemuvegben, aminek a nyelen 1cm-es GUCCI felirat, es fizet. 2500Ft-ert
>Westel domino, es 1000 (EGYEZER!) forintert benzin. Milyen messzire lehet ma
>4 liter benzinnel jutni? 50km-re? Az meg egy Gyor meretu varosban sem eleg
>semmire...

Dehogynem! Azzal pont ki lehet menni Gyorbol Szlovakiaba tankolni. ;-))
+ - Szia, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Majdnem megijesztettel. En - sokakkal ellentetben - nem 
vagyok olaszellenes.
>Epp most gondolkodom egy Brava-n. Valaki azert mondjon 
biztatot is:)))
 
Nekem van egy 96. 10 havi Bravam. Szoval a szeria elejerol 
valo. 1999 december ota van nalam, az SPQR-nel vettem 24e 
km-rel, en vagyok az elso magyar tulaj (nemet auto volt)
1.6 SX, 103 paci. 
Eleg jol felszerelve (az SX-het kepest van benne utaslufi, 
ABS, RDS-es radio (ugy tudom, ez akkor meg nem volt 
szeria), 1/3-2/3 ranyban dontheto hatso ules+3 fejtamla, 
metalfeny (rozsdabarna metal), gyari motoros napfenyteto 
(billentheto ill. hatrahuzhato) eleg jo riaszto 
taviranyitos kp-i zarral, titan dypol sebvaltozar.
61e km-nel tartunk, es SEMMI bajom nem volt vele. A 20 
ezrenkenti szervizt megkapja, fel eve fekbeteteket kellett 
benne cserelni. Az osszes plusz koltseg amikor vizsgara 
ment, akkor ki kellett cserelni az egyik rendszamtabla 
izzot...78 HUF.
Egyszer csinalt olyat, hogy erotlen volt a motor, 
kigyulladt a befecskendezes hibalampaja. Motorleallitas 
utan nem jelentkezett ujra a hiba. A kocsi computereben nem 
volt hibajel. Azt mondjak, a lambdaszonda szokott 
bohockodni (a kipufogogazbol elemez, es rossz jelet kuldd a 
befecskendezorendszernek).
Szepen megy, 4000 fordulat korul megbolondul a motor. 
Valami nagyon jol van megcsinalva...
Atlagban 7.5 korul fogyaszt.
 
Nem hiszem hogy barmiber rosszabb lenne, mint a hasonlo 
koru es kategoriaju kocsik.
A hasznaltpiacon nagyon olcson leget venni fiatal es jol 
felszerelt peldanyokat, amiket a Stilo megerkezese elott 
adtak el.
 
Koli
+ - titan-dypol beszereles garancialis kocsiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

sehogy sem erinti a garanciat.
A kocsi garanciajanak a feltetele, hogy a kotelezo (mondjuk 
20e km-enkenti) atvizsgalasokat a szagszervizben csinaltasd 
meg.
Fekbetet, szelvedot stb. csereltethetsz mashol is, - am ha 
ezzel lesz a problema, akkor ahhoz kell visszamenni, akivel 
csinaltattad.
Nezd meg, hol mennyibe kerul, es donts :-)
Pager. Mostanaban hallani, hogy a GPS-es 
riasztok/helymeghatarozok sem ernek egy kalap  
tobbet ha hozzaerto a rosszbacsi. Learnyekoljak, es viszik.

Koli
+ - Dioda (Re: 7vegi HIX) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tipo 1.6, Brava, Punto II, Alfa 146, Alfa Spider 1974),
> szopas mindegyikkel volt/van, de egyik sem hagyott ott soha,
> bar hasonlo eset mindket Tipoval elofordult, a Graetz hid
> egyik diodaja halt meg, 16000 korul volt a javitas.

Egy 6x50A-es 3 fazisu graetz hid az 1000 forint korul van, mint
elektronikus alkatresz. Ezek szerint autoalkatreszkent kicsit masak az
arak :)
Egy dioda bele kb. 200Ft, de jo szocialista maradekok 50-ert is vannak
itt-ott.

Gumo
+ - benzin 1000-ert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Westel domino, es 1000 (EGYEZER!) forintert benzin. Milyen messzire lehet ma"

Sziasztok, nos, az a helyzet hogy en is szoktam 1-2000 Ft-ert tankolni
a Ford Scorpio-ba ami elso olvasatra talan kisse nevetsegesnek tunhet
es soxor a kuton is neznek nagyot, viszont eleg egyszeru oka van.
Az auto benzin/ga'z uzemu es a benya csak vesztartalek arra az esetre ha
kifogy a gaz v. neadj'sten baj lenne a gazellato rendszerrel ami meg
szerencsere nem fordult elo. Szoval teljesen folosleges lenne fel tank
benzint magammal cipelni. Nem lehet hogy az az Escort is ga'zos volt?

Ropi
+ - Fogyasztascsokkento: Takarek 11, bocs a marketing dumae (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Elozmeny:
Egy Trabant listas autostarsam adott nekem egy Takarek 11 nevu
fogyasztascsokkento es karosanyagcsokkento berendezest tesztelesi celra,
hatha egyszer en is forgalmazni fogom e berendezest. Ez a kutyu hengerben
levo magnesek egymas utani sorozata, amelyben a magnesek kozott fix 90 fokos
szogben aramlik az uzemanyag. Benzin - dizel , karburator es injektoros
autoba szerelheto.

Megvalositas:
Ezt a berendezest teszt celra odaadtam egy Skodas listatarsamnak Addario -
nak, ugyanis o sokkal tobbet megy autoval, mint en. Sajnos a karburatora
ugyanolyan rossz allapotban van mint az enyem, de a keszulek beepitese utan
sokat javult a karosanyag kibocsajtasi emisszios erteke. Tegnap hivott
Horvatorszagbol azzal, hogy e berendezes hatasara a fogyasztasa csokkent
6,5L / 100 Km atlag, hegyi szerpentinek es 100 - 120 Km / o sebesseg mellet.
Elozoleg 9 lityit evett az autoja.
Mivel a karurator hibaja miatt ezek az eredmenyek nem tekinthetok
hitelesnek, igy a hibas karburatorral ( talpvetemedes ) , igy is erezteti
pozitiv hatasat ez a keszulek.

Udvozlettel: Frigyes

Ui: level ment a keszulek kizarolagos forgalmazojanak, HiX auto, T-W , Lada,
Audi, P126, Skoda listara.

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - autohasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok ! 

> 2500Ft-ert
> Westel domino, es 1000 (EGYEZER!) forintert benzin. Milyen messzire
> lehet ma
> 4 liter benzinnel jutni? 50km-re? Az meg egy Gyor meretu varosban sem
> eleg
> semmire...
> 
> Ennel a komanal mi lehet az auto FO FUNKCIOJA?
> Fogash

   Szeretne eljutni vele a kovetkezo benzinkutig.:))

-- 
Udv.:
 Janos                    

 ekezet maganban igen
 
 mailto:   <140 Kb
 http://w3.enternet.hu/mjanos
+ - Re: autohasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 2002-08-07 at 12:23, fogash73--freemail.hu wrote:
> Westel domino, es 1000 (EGYEZER!) forintert benzin. Milyen messzire lehet ma
> 4 liter benzinnel jutni? 50km-re? Az meg egy Gyor meretu varosban sem eleg
> semmire...
> 
> Ennel a komanal mi lehet az auto FO FUNKCIOJA?

/Fantazia_on
Egy haverja/apja adta kolcson az autojat egy estere/vasarlasra/stb. A
srac rendes es mielott visszaadna, beletesz annyi benzint amennyit
elfogyasztott.
/Fantazia_off

Udv, Sandor
+ - Re: mi a fontos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 2002-08-07 at 11:23, ar146--freemail.hu wrote:
> a motorhaztetot nem lehet kinyitni es a sok visszajelzo
> helyett lassan mar csak egy lesz - azonnal menj szervizbe, 
> a kozeljovoben menj szervizbe es minden ok allassokkal.

Ezt szerencsere csak reszben tudom igazolni. 

Egyreszt a tendencia letezik, meg kulon szo is van ra: szimplexitas
http://www.autowired.co.uk/events/EventStory.asp?
ExpandStory=True&storyid=144 (azt viszont nem hiszem hogy a cikknek
igaza lenne es a Renault talalta volna ki a szot).

Masreszt en meglehetosen utalom ezt a tendenciat (gondolom nem vagyok
vele egyedul a listan:), igy aztan orommel jelenthetem hogy egyszer
mikor egy kompetens emberkevel beszelgettem errol, azt mondta hogy valo
igaz hogy el kell rejtsek a novekvo komplexitast a felhasznalok tobbsege
elol - de csak az alapertelmezett interfaceban es rajottek hogy fontos
meghagyni a lehetoseget annak aki akarja hogy mindent lathasson.

Ezt nem nagyon lehet megoldani a szokasos muszerfallal (vagy ott van az
info, vagy nincs), viszont a modernebb multifuncionalis kijelzokkel mar
meg lehet: alapesetben nem ir ki semmi erdekeset, viszont meg lehet
kerni ra:)

Igy aztan kibekultem az ergonomusokkal...

Udv, Sandor
+ - Valasz: Re: vizhofok *** HIX AUTO *** #1549 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: vizhofok ( 18 sor )
> Idopont: Wed Aug  7 09:13:51 CEST 2002 AUTO #1549
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Neeeem :) A termosztat jo, az ora pedig talan csal, de nem rossz. Haverom
hasonlo (egy evvel regebbi GRD) Peugeot-jaban ugyanigy nez ki a hofok. A
dizel egyebkent is valamivel alacsonyabb homersekleten uzemel, mint a
benzines motorok. Ezt mar megtargyaltuk itt a listan is.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dehogy! Nem azt targyaltuk meg, hogy a dizel vize langyibb, hanem azt, hogy
a kevesebb hulladekho miatt lassabban melegszik. Nem ugyanaz :-)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Egyszer mar volt "szerencsem" rossz termosztathoz, meg az elozo
kocsimmal. Azt eszre lehet venni, mert erdekes dolgokat produkal. A
Peugeot-m orajanak viselkedese konstans azota, hogy megvettem (2 eve).
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Lehet, hogy akkor is rossz volt :-)

Mi a suliban eleg sokat foglalkoztunk az autokkal, ebbol diplomaztam. A
tartosan 70 fokos kijelzo eseten _valami_ rossz. Jo esetben csak a kijelzo.

Udv:
Akos
+ - Re: Horvatorszag + Jetbag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> !Buenos Dias!

> Ket kerdesem lenne.
> 1.) Kedden (08.13.) mennenk Horvatorszagba, es az lenne a kerdesem, hogy
> mire kell ott figyelni (kozlekedes, kocsi, kaja, satrazas, arak)? A celpont
> Vrsar lesz. Ajanlott utvonal?

sajna ezt nem tudom merre van, mi jul kozepen voltunk crikvenicaban, az
rijekatol kb 40km-re van delre. mivel szeged mellol indultunk, ezert
mohacs alatt mentunk at a hataron, egeszen le delre az autopalyaig, es
onnan vegig autopalyan. az utak jok, lehet haladni. asszem 3 reszletben
kellett fizetni, 65, 23, 12 kuna volt az ut. a zagrab utani hegyes resz
eleg szep, viszont forgalmas. visszafele jovet a zagrabi korgyuru
kornyeken iszonyat, kb 15-20km-es kocsisor varakozott a tengerpart
iranyaba minden savban, szinte piknikeltek az emberek a kocsik
kornyeken. klima nelkul eleg sz@r lehet ugy acsorogni, klimaval meg
gonbdolom zabal es budosit :(

kaja kicsit dragabb mint itthon (ertem a
boltokat) a tengerparton egy kifli 1 kuna, egy sor, udito (strandon
bufeben, kocsmaban) 10 kuna, ettermekben is ezek az arak vannak, husetelek
40-70 kuna, sult rak 120-150 kuna (nagyon finom, keccer is kiprobaltam :) 
piacon dinnye 6kuna volt, mig hazafele jovet az ut mellett mar csak 2
kuna, oszibarack 12 kuna, de gondolom azota csokkenhettek az arak.
fagyi draga, 4 kuna/gomb, asszem nem is ettunk, de nem emiatt, hanem mert
a gyerekek egy megfazasbol jottek ki eppen. ha tehetitek, nezzetek meg
feltetlen a plitvicai tavakat, de ne menetkozben hazafele, mert eleg
faraszto.

> 2.) Egy baratom jatbaget szeretne venni. Hol erdemes korulnezni? Metroban
> Praktikerben allitolag eleg gagyikat lehet kapni. Penzben hogy nez ki egy
> jobb jetbag?

nekem Frigyesmester ajanlotta a www.csomagtartoszerviz.hu-t, vegul ott
vettem a bravora csomitartot es jetbag-et is. a bravora 21-32e kozott
valtoztak az arak, mivel nem volt raktaron az olcsobbakbol (me ugye me is
lett volna, itt lehet megvezettek :)), ezert a 32e-s thulee
(sved) gyartmanyut vettem, es egy thulee jetbag-et (45 volt) ha szerencsed
van, olcsobbat is kifoghatsz, 35 korul magyar gyartmanyut, vagy hasznalt
kulfoldit. .hr-ben nyugati autokon szinte kizarolag thulee-t lattam.
nem bantam meg a vetelt, nagon stabil a cucc meg 160km/h-nal sem rezonal
be sem tele, sem uresen. egyedul, ha nincs fent a jetbag, akkor 120 felett
picit zug a csomitarto, de hat le kell szerelni :) mind a csomitarto, mind
a doboz kulccsal zarhato, a bag nem gazdugattyus, hanem rugos,
ui. allitolag a gazdugattyu soxor befagyna svedorszagban, emiatt ok
elonyben reszesitik a rugosat, de nagyon jo konstrukcio.
homer
+ - Re: Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kertesz Vilmos > wrote:
> Az AUTO 1548-ban irta :
>>Majdnem megijesztettel. En - sokakkal ellentetben - nem vagyok olaszellenes.
>>Epp most gondolkodom egy Brava-n. Valaki azert mondjon biztatot is:)))
> Hajra Joli neni :))))

tavasszal vettem az 1.2/16-os bravot, ami most unnepli 3. szulinapjat. meg
vagyok vele elegedve, habar eddig csak cca 3e km-t tekertunk bele, most
jar 60 kornyeken. egy baja volt, a gyertyakabelek el voltak egve, ezeket
cserelni kellett (20e a gyari). csak ajanlani tudom.
homer
+ - Re: Teeby; Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyimesi Gabor > wrote:
> sokat hajtok Fiatot. Eredetileg Puntot rendeltek neki, de mivel kesett a
> Punto,
> kapott egy Bravat hasznalatra. Remelem a hatralevo eletemben megment ettol
> az autotol az Isten!
> Egyet tudok Neked javasolni! Bravabol 1.2-eset NE! A tobbi szerintem jo
> lehet,
> de az 1.2-es motorral gyalazat. A mienkben klima is volt. Eldonthetted: vagy

> bekapcsolod a klimat es nem doglesz meg a melegben, de akkor nem elozol, nem
> mesz 10 fokosnal magasabb emelkedore es nem gyorsulsz, vagy turod a meleget
> es eselyed nyilik havonta egyszer elozni es legyorsulni az ezerocsit a
> lampanal.
> (Bar mint tudjuk, ez nem ertekrend.) Az autoban olyan 25000 km volt, zorgott
> a muszerfal, hangos volt a motor, kenyelmetlen az ules, a kanyarokban pedig
> valoban kapaszkodniuk kellett a zeneszeknek, merthogy a kocsiszekreny majd
> elrepult egy temposabb kanyarban. Nem tudom, hogy csak nekunk jutott egy 
> xar lengescsillapitokkal es gumikkal megaldott darab, vagy mind ilyen, de
> csak
> remelni tudom, hogy igen!

asszem az 1.2-es brava es bravo csak a kaszniban kulonbozik, de nekem
elesen mas a velemenyem a bravonkrol. 1.2/16-os a draga, es nincsenek
egyaltalan a fent leirt gondjaim. 
1. a kaszni egyaltalan nem zorog (60e km van benne), tok jo a
belseje. digit klima, dupla legzsak, plusz oldalso legzsakok, digit klima,
es csendes.
2. most jartuk meg .hr-t, ket felnott, ket gyerek, csomagtarto fullra,
plusz tetocsomi jetbag-el, ami szinten fullra, es vegig klimaval, egesz
jol ment. igaz nem gyorsult fel 160-170 fole, es azt is a 143-tol 160-ig
eleg lassan tette, de siiman tartotta a tempot, nem sokan "alaztak" le az
uton :). ha meg csak varosban megyunk vele, akkor sem gyorsulnak le az
ezerocsik :)
van egy 1.9d puntoii-nk is, igaz az dizel, igy senkinek sincs eselye a
lampanal :) viszont az nem megy 160 fole, mig a bravo birja a 200-at is.
a belseje ujabb, magasabban van mint a bravo, igy kenyelmesebb a
ki-beszallas. en meg vagyok elegedve mindkettovel nagyon, ajanlani tudom
mindkettot. ofkoz a punto ujabb fejlesztes, igy nyilvan jobb is, de talan
dragabb.
na mindegy, most egesz massal vagyok elfoglalva, tegnap felhivtak a
pozsobo'tbo', hogy a szeptemberre igert p406hdi20supreme-t a jovo heten
atvehetem, csak mos mennyek meg be ugyeket intezni, ugyhogy tisztara be
vagyok izgulva :)
homer
+ - Re: Uj Twingo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sziasztok Listatarsak,

> Ugy tunik sikerul szert tenni egy mindossze 3 honapos, 1.2 16V Twingora. Tul
> azon, hogy nagyon tetszik (sarkifeny-metal kulso, szurke plussbelso, klima,
> elektromos szervo stb.) most a legizgatobb kerdesnek a megvedese tunik
> illetektelenek ellen.

ezzel kapcsolatban en is varok javaslatokat, mit erdemes beszereltetni egy
kocsiba lopasnehezites gyanant?
homer
+ - Re: va (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>>>Meg valami: eddig nem tudtam, hogy az ujabb traktorok radarral hatarozzak
>>>meg a sebesseguket, most mar tudom :-)
>>Sot az uj forgalomfuggo tempomat is radaroz boszen :-)

> Koszi az infot! Neha egeszen hulye helyeken nyekeg a szerkentyum a Ka
> 33-34GHz kornyeken. Akkor ez lehet az?

a minap hallottam egy kobor ismerostol, hogy neki olyan az autoradioja,
hogy jelzi a radarokat, sot ki is ir valamit a kijelzore. igaz lehet?
homer
+ - Re : Uj Twingo - vedelem lopas ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>elektromos szervo stb.) most a legizgatobb kerdesnek a megvedese tunik
>illetektelenek ellen.

Casco. En Budapesten enelkul ki sem mernek vele menni az utcara. A treler
meg a profik ellen barmit tehetsz az autodra. Igy meg legalabb a penzed
nagy reszet visszakapod, ha baj tortenne. Nekem szinten Renault -ba van
immo, riaszto, de ez csak az amatorok ellen ved. Meg ha valaki piszkalja
esetleg, leugrom az erkelyrol a haz ele, amikor beindul a riaszto. De
amikor orakig tavol vagyok a kocsitol, nincs vedelem ... A jarokelok meg
 ra, mit csinal a tolvaj.

Zsolt
+ - Re: Brava (olasz auto) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Nekem ugyab meg nem volt olasz autom, de a haveromek 
csladjaban az autohasznalat a kovetkezokepp nez ki:
apa: 1.4 Brava, ebbe egy autostars hatulrol beleszallt,
totalkar, az uj auto ismet egy 1.4 Brava
nagyobbik fiu: Lancia Y, ugyanilyenre akarja cserelni
kisebbik fiu: Fiat Uno 1.0, majd Punto I.
Annyira csak nem lehetnek , a Lanciaval tudtommal
csak a kotelezok miatt kellett szervizbe menni (a tobbirol
nem tudok semmit).

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: Tytan-Dipol Twingoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia e'rintett!

Kizartnak tartom, hogy Tytan miatt elveszitse az auto 
a garanciait. Allitolag ez a fajta vedelem is kiktathato,
ennek ellenere en evek ota hasznalom, nekem bevalt. Anno
40 rugot fizettem erte, asszem Klimalarm Kft. (XIII. ker,
Szexardi utca) szerelte be tulkepp. korrekten. Egyes helyeken
allitolag nagyon gany munkat vegeznek, ezert gondold meg, hol
szerelteted be, de magat az eszkozt en javaslom.

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Fenyezo keresteteik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!
HA mar igy belelendultem, megkerdeznem a T. tarsasagot,
nem tudnak-e ajanlani korrekt fenyezot, lehetoleg Pesten,
annal is lehetoleggebben a XV. ker-ben/kornyeken. A bal hatso
ajtomon repedt meg a glazur, a diszcsik alatti reszen, nem 
egy nagy felulet, de arra figyelmeztettek, itt beszivaroghat 
a viz.
Elore is koszonettel,

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: CD Punto I-be (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 :
Amit irtal a razkodasrol meg a memoriarol illetve annak torlodeserol, az
igaz, de:

Az en automban Blaupunkt 1cd-s radio van. Belurol: 3db rugoerositesu
gumibakon all az egesz mechanika. Docc eseten lemezzel egyutt mozog az
egesz. Ha ferden van beepitve - gondolom a Punto is ilyen, de lasd pl a
TwingoII-t) - eleve nem kozepallasban van a mechanika a radio dobozaban. Ha
ugyanilyen iranyu utest kap (azaz doccen az auto) konnyen eleri a
"vegallast". Rosszabb esetben, ha a korong hozzaer valamihez, megallhat,
lelassulhat, ilyenkor nincs az az eloreolvasoka ami le tudja kezelni az
adatfolyam szakadast, ez mar tul nagy neki. Amig ismet fel nem epiti a
protokollt addig csond van (fordulatszam be nem all az eloirt ertekre,
azonosit, elore olvas, feldolgoz, megszolal)! A memoria pedig nem torlodik,
_mert ugyanattol a masodperctol folytatja_ a lejatszast.
Megoldas? Maceras. Ha kemenyited a mechanika felfuggeszteset, akkor a kisebb
doccenoknel jon elo a hiba, de ezt talan a szoftver lekezeli...
Amit irtam nem zarja ki a "kontakthibat", de a fenti lehetoseget se vesd el!
+ - Kell nekunk az EU? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alabbi cikket az INDEX-en talaltam!

A folytatást olvassátok el ott -nem volt kedvem manualekezetteleniteni az
egeszet!

>Ne üsd el a biciklistát!
>Uj EU-szabalyozas keszül a kerekesek vedelmeben

>2002. augusztus 7., szerda 11:47

>Egy tervezett unios jogszabaly szerint a kerekparosokkal törtent balesetek
eseten a gepkocsivezetoknek kellene a kart fizetni, függetlenül >attol, hogy
ki okozta a balesetet.

....
A dolog engem meglehetosen felhaborit.
Nem eleg, hogy az elem borulo ejjel lampa nelkul a kocsit osszetoro
reszeggel evekig pereskedhetek a karterites miatt -ami ugyse biztos hoy ki
tudja fizetni, vagy behajthato rajta, meg en fizetek erte.

A dolgot ne ertsetek felre en is sokat kerekezek, de azt is lehet esszel
csinalni, csak Magyarorszagon ug ahogy az autozasnak, a kerekezesnek sincs
semmi kulturaja.
Aki sokat   autozik pesten az tud meselni az agressziv es eletvezelyesen
kozlekedo kerekparos futarokrol, a videken kozlekedok meg az ejjel esoben
lampa nelkul az ut kozepen tekero oregasszonyokrol.
Estenkent felesegemmel egyutt azon szoktunk csodalkozni, ha valakit lampava
latunk kozlekedni a falukban!

udv

Tamas
+ - Horvatorszag autoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

olvasd el az Indexen az "Utazas Horvatorszagba - merre" topicot.
Masold ki szovegbe, nyomtasd ki,.... sok hasznos tanácsot lelsz benne.
Autos szempontból kettot emelek ki - bizonyos tipusu aszfaltjaik (?)
vizesen iszonyatosan csusznak, s helyenkent a hosszu emelkedokon -
autopalyan foleg - a bemelyult nyomokban a viz esoben vastagon folyik, fel
lehet rajta uszni.
Altalaban ezekre tablak figyelmeztetnek, komolyan kell venni oket.

Jo nyaralast

Attila

(En a jo idore varok, es indulok is!)
+ - prolong (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Használt már valaki Prolong olajadalékot, vagy ehhez hasonlóakat? Van
értelme? Szamarám van...

Csaba
+ - fiat tempra :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2002. 08. 08. +0000, you wrote:
>Tobbek szerint, es eddig en is ezt tapasztaltam, a kasztnival, motorral nem
>szokott gond lenni, inkabb elektromos hibakra lehet szamitani. Valamilyen
>oknal fogva az olaszok nem tudnak rendes elektromos kontaktusokat,
>erintkezoket es kapcsolokat gyartani, es ami egy autoban elektromossaggal
>osszefugg, az a Fiatban el is tud romlani - masok szerint ez is csak a 96
>elotti tipusokra jellemzo.

Ne is mondd, ha esett az eső azután csak akkor égett a belső világítás ha 
nyomtam a dudát :DDDD

Ant
+ - Torott Fiat Tempra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

A tegnapi nap szamomra eleg szornyen ert vegett, de szerencsere ep borrel
megusztam. Sajna a kicsi kocsimra ezt nem tudom elmondani.
Kicsiket megtort az eleje a Bem rkp / Halasz utca keresztezodeseben. De hat
ilyen az elet.

Ami a kocsit illeti ugy gondoltam, hogy elerkezett az ideje, hogy tuladjak
rajta, bar ezt nem tiszta szivbol teszem. Nagyon jo kis auto.
Az adatok: 94' 19TD SX Fehér Fiat Tempra. 174000 km.
Motorisztikusilag kifogastalan, esztetikailag is eddig az volt. Sok extraval,
megorzott allapotban.

Aki megszeretne tekinteni kepen v. eloben is az sikitson. :-))
Arat nem tudok mondani, megyegyezes szerint.

Ha vkinek van ismerose akit erdekelne ilyen allapotban is, az legyszi irjon
(maganban is lehet).

A kovetkezo kiszemelt jarmu egy Lancia Kappa 2.0T (99').
Valakinek kerult mar ilyen a kezei koze?

Elore is koszonom.

Chabba
+ - Elado Pug (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fel eves.
1587 cm3
110 LE

Hitelatvallalassal. 1150000 Ft

Izelito az extrakbol:
ABS, ASR, riaszto, legzsakok, immobiliser, automata valto, digit klima,
hutott
kesztyutarto, cd+radio (menetzajra hangosodik), kormany ules allithato,
futott ules,  elektromos ablakemeles elol+hatul, esoerzekeles ablaktorlok,
bezs
belso, fabetetek, elektromos tukorallitas memoriaval.

Erd: 30-385-0330
+ - Marka szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Dehogy. Jok az erveid, megalljak a helyed. Ha francia autod van fizess!
Maradjunk annyiban, hogy ha gyari szervizt/garanciat akarsz minden
auto nagysagrendileg ennyibe van. Az mas kerdes, hogy ezert nem
erdemes marka szervizbe hordani + a kotelezo (vevo levevo?)
szervizeket betartani. Inkabb fizetek egy esetleges hibaert tobbett,
mint a megelozesert valamennyivel kevesebbett, viszont ezt
rendszeresen. Mindenki maga donti el.
+ - Tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>Milyen messzire lehet ma 4 liter benzinnel jutni? 50km-re? Az meg
>egy Gyor meretu varosban sem eleg semmire...
Ne viccelj mar. En tobbszor tankoltam hasonlo ertekben a Total
kartya miatt. Az elso kutig birja ki, ott meg tele. A multkor meg
Esztergomban 200 (kettoszaz) forintert tankoltam, hogy a hatarig
elerjek, es ott valamivel emberibb aron tele tankoljak :-). A benzinkutas
fel sem vette, biztos nem En voltam az elso. Gyortol 10 Km
a hatar, meg sokat is tankolt. A tobbi leiras meg nevetseges, meg
szomoru is egyben, de sajnos nem egyedi.
+ - kaszni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnem egy ford sierra teljes kasznijat felujjitani, ehhez szeretnek segitse
get kerni. Hol lehet egesz kasznit, vagy darabokat venni, vagy valahonnet megre
ndelni?
Az auto nagyon ramaty allapotban van, de a motorja es az elektronikaja rendben 
van. Az elso szelvedot kene cserelni, meg a ket elso lampat.
Kb. mennyibol jonne ki ?

Koszi a segitseget.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-d5de9cb7.bp04catv.broadband.hu)
+ - bologato kutya+aiwa cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Switzerland]
>Legnagyobb dobbenetemre nemregen itt Svajcban
>ujra feltuntek a boltokban a bologato kutyak.
Az angol churchill biztositonak a jelkepe is egy bologato kutya :-)
Apropo, tegnap hazafele egy kocsi hatso ablakaban negy darabot
szamoltam meg (egy letolt gatyaju Bart Simpson tarsasagaban :-) )

> Felado :  [International]

>Van egy kis gondom.Vettem egy AIWA CDC-X217 tipusu CD lejatszot Fiat Punto
>I-es automba.
>A gaz, hogy a Cd egy kisebb bukkanonal egybol megall. Eloszor azt hittem,
A CDC-MP3 leirasaban benne van, hogy max hany fokban lehet megdontve
beepiteni.
Kulonben nekem (kozel) vizszintesen beepitve, a "sietos" vezetest (eles
gyorsitasok-lassitasok-iranyvaltoztatasok) nem honoralja, akkor
elgondolkodik mindig par masodpercre.



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - no subject :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>>Sot az uj forgalomfuggo tempomat is radaroz boszen :-)
>Koszi az infot! Neha egeszen hulye helyeken nyekeg a szerkentyum a Ka
>33-34GHz kornyeken. Akkor ez lehet az?
Nem tudom mennyire elterjedt, ha jol emlexem egyenlore csak a mercedes es 
a
volvo dragabb modeljeiben van csak.

> Felado :  [Hungary]
>Itt egy magyarazat angolul:
>http://www.howstuffworks.com/horsepower.htm
>Nem tudom, mennyire tekintheto korrektnek.
Koszonom, pont ilyen leirasra volt szuksegem, azt hiszem kezdem erteni :-)

Akkor ezek szerint a saab 9-5-os "overboost" gombja nem csak a nyomatekot
dobja meg 370 Nm-re, hanem a teljesitmenygorbet is megemeli ?

> Felado :  [International]
>A gorbek pedig nem mondanak ellent. Az x tengely maga a fordulatszam,
ezert
>ahogy "haladsz jobbra", egyre nagyobb szammal kell szorozni a
nyomatekgorbe
>adatait.
Koszonom, mar kezd vilagos lenni :-)

>Okulasomra ajanlana valaki forrast (legjobb lenne elektronikus) ami kicsit
>reszletesebb mat/fiz magyarazattal szolgal, de azert nem tobbszoros
>integraljelek lognak ki belole es nem  leporelloszeruen kihajthato lapokon
>vannak a kepletek :-))
Nekem a fenti lap tott be :-)

> Felado :  [Hungary]
>elottem van egy normalis auto, ami normalis tempoban tud
>elindulni (akar 120-as Skoda, akar CLK), ilyen meg sem
>fordul a fejemben! Latogassam meg a pszichologusom?
Es honnan fogod tudni ranezesre, hogy ki fog normalisan elindulni ?

> Felado :  [Hungary]
>Nezd, ebben egyetertunk, ha rajtam mulna, mindenkinek
>kotelezoen abszolvalni kellene a Berger tanpalya minden
>negyzetcentijet, de ez nem realis es nem is lesz.
Azert tulzasokba sem kell esni (bar itt ha elvegzel egy "advanced"
tanfolyamot, akkor egyes biztositoknal kevesebb biztositast kell fizetned)

>Egy atlagsofor SOHA nem fogja neked ezt megtanulni, mert
>nincs eszkoze es modja, mert nem is erdekli. Olajnyomas?
>Szerinted a soforok hany szazaleka tudja, hogy mi miert
>vilagit?
Mo-on a jogositvanyert abszolvalando vizsgakban ez is benne van pedig.
Nincs osszehasonlitasi alapom, csak az hogy a negyeves lanyomnak mar
tobbszor is el kellett magyaraznom, hogy melyik pilacs micsoda a
muszerfalon (pedig o csak a garazsba szokott beallni :-) )

>Nem hasbol irom... Az autozas meg egyre inkabb olyan
>iranyba fejlodik, hogy a technikai dolgokat meg azok is
>elfelejtik, akik tudtak, mindenrol elektronika gondoskodik,
Ez mondjuk egyreszt jo, masreszt aggaszto.
En ha gyorsan veszem be a kanyart, a kocsit meg tudom fogni, ha elkezd
kitorni. (sot elvezem is asszonypajtas sipitozasat - a kolok meg a hatso
ulesen "meg, meg..." :-) ) Szamitogeppel kezelve mindent esetleg gyorsabban
is beveszem, azonban, ha az sem birja mar kezelni a helyzetet, akkor
viszont mar akkora a gebasz, amiben eselyem nincs.

>a motorhaztetot nem lehet kinyitni es a sok visszajelzo
>helyett lassan mar csak egy lesz - azonnal menj szervizbe,
>a kozeljovoben menj szervizbe es minden ok allassokkal.
Legzsak nyitni fog ! <igen> <megsem> :-)

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS