Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 720
Copyright (C) HIX
2000-04-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Corvette (mind)  16 sor     (cikkei)
2 egy kis picologia (mind)  33 sor     (cikkei)
3 Skoda kerekdoles (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Akkumulator jo vagy nem? (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Maximalis fordulatszam meghatarozasa (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Szervokormany (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Gyorsulasos tortenetek, kie jobb (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re: Rendori ellenorzes (re: ba) (mind)  24 sor     (cikkei)
9 kormanyszervo (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Re: PSA diesel (mind)  30 sor     (cikkei)
11 Talalka (mind)  32 sor     (cikkei)
12 Zajvedelem es porlaszto (mind)  14 sor     (cikkei)
13 nem adom fol (mind)  24 sor     (cikkei)
14 kovetkezo talalka (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Autoszaki... (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Benzinar - egy ceg, egy allam (mind)  32 sor     (cikkei)
17 Gyorshajtas (mind)  11 sor     (cikkei)
18 felni (mind)  17 sor     (cikkei)
19 tolatva beallas (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Jobbkez - zsakutca (mind)  27 sor     (cikkei)
21 Re: Re: Burokracia (mind)  24 sor     (cikkei)
22 Re: subscribe (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Re: autovasarlasi hitel (mind)  53 sor     (cikkei)
24 Re: szervo (mind)  39 sor     (cikkei)
25 =?UNKNOWN?Q?Aut=F3?= 200e -ig (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Simson (mind)  7 sor     (cikkei)
27 E: Toyota RAV4 !! (mind)  3 sor     (cikkei)
28 Re:PSA diesel (mind)  42 sor     (cikkei)
29 re: Skoda 130 dolo hatso kerekek (mind)  21 sor     (cikkei)
30 Biztosito, benzinar (mind)  64 sor     (cikkei)
31 talalkozo (mind)  9 sor     (cikkei)
32 Elado lakokocsi (mind)  7 sor     (cikkei)
33 PSA dizel (mind)  22 sor     (cikkei)
34 gumimeret szamolo XLS (mind)  61 sor     (cikkei)
35 onjavitas (mind)  6 sor     (cikkei)
36 Husvet (mind)  24 sor     (cikkei)
37 Re: Gyorsulas (mind)  28 sor     (cikkei)
38 Re: mad max-fiatalok (mind)  47 sor     (cikkei)
39 Re: legkondi (mind)  33 sor     (cikkei)
40 Re: max fordszam (mind)  21 sor     (cikkei)
41 Re: Fenykepezos bacsik (mind)  27 sor     (cikkei)
42 Re: Galvanizalas...muanyagra ??? (mind)  17 sor     (cikkei)
43 Re: Elado (mind)  9 sor     (cikkei)
44 PSA dizelek (mind)  8 sor     (cikkei)
45 Auto #719 (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Autos hetvege volt Szekszardon, ahol a markakereskedok
mutattak be a kulonbozo modelleket.
Ennek kereteben vasarnap delelott a varos foutcajan gyorsulasi
versenyt rendeztek tobb katagoriaban is. Erdekes volt latni, ahogy
az 1500 ccm-es Lada motorral felszerelt Trabi kikap az eredeti
motorral meno masik papirtigristol.
A legmeghokkentobb viszont egy gyonyoru, piros szinu Corvette
volt. Az eredeti "szereny" 300 LE-t felnyomtak 450-re. Ment is, ahogy
kell! A meghokkento az 5400 ccm-es motor orszaguti fogyasztasa
volt. A srac szerint 90 km/h sebessegnel csak 8,6 litert fogyaszt!
Ha jol tudom, ott lesz hetvegen a Lurdy Haznal, az Amerikai
Autos Talalkozon.

Csaba
+ - egy kis picologia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Elgondolkoztam, menekuljon mindenki :)

Szoval az autosok csoportositasa:
a, szaguldozos vs. nyugis papa
b, draga nagy verdas vs. kis autos

a, szaguldozos: Jellemzoje, hogy a "Ki ha nem en!" alapjan nyomulnak.
Mert a szabalyok csak a hulyeknek van es barmok talaltak ki. Az azt
betartato rendorok pedig menjenek a f@-ba, mert hat ok felsobbrenduek
nyugis: Ma minek rohanjak. En megyek 80-al, Te se menj tobbel, ez a
szabalyos. Mit ugralsz ocsikem!

b, Nagy verda: En vagyok az utak kiralya. Huzodj le. A rendort meg
megveszem kilora.
Kis auto: Mi van kis kocsog? Azert mert maffiozo verdad van en nem
engedlek be magam ele! Amugy miert nem husolsz inkabb?

Ha valkire akar magadra is raismersz, az csak a veletlen muve. Remelem
nem sertodik meg senki.
Leirnam en hogy kozlekedem: Neha nyomom neki (Amikor megprobal
leszoritani egy bohom verda :) Azonban az esetek tobbsegeben betartom a
megengedet +10 %-os hatart. A rendorrel nem veszekszem, mert meg
megszopat. Ha valki normalisan jon, elengedem, ha nyomul, akkor is, hogy
ne dogoljek bele egy meggondolatlan elozesebe.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Mint lathato nem vagyok tokeletes, de legalabb tudom es
megprobalok tolerans lenni
+ - Skoda kerekdoles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia Szilard!

A skoda kerekdoles tipikus betegsege a tipusnak. Foleg hatul hajlamosak
terpeszteni, de jobbara a 87 es azelottiek. (ha jol tudom, ugyanis
tapasztalt skodasok is ezt allitjak)

A gumi tavtarto ideiglenes megoldas, hosszu tavon nem megfelelo. Nem
azert mert kart okoz, hanem gyakran kell cserelni. Es attol a rugozas
meg nem javul.
Legjobb tudomasom szerint a rugoanyag hibaja okozza ezt a jelenseget.
Volt egy tanarom, aki szinten hasonlo problemakkal kuszkodott es mindig
konzultaltam vele hasonlo ugyekben. (skodasok tartsanak ossze :-))
O szemely szerint azt a megoldast valasztotta, ha jol emlexem, hogy
1.5-os polszki = nagypola'k rugokat vagatott meretre es azokat tette be.
Remelem jol tudom. Szoval a lenyeg az, hogy ha talalsz hasonlo
karakterisztikaju, es menetatmeroju rugot, akkor probald meg azt
beletenni. Kell legyen kompatibilis rugo.

A meretre vagast viszont szakemberrel kell vegeztetni, mert sem flex,
sem kezifuresz nem igazan lehet eredmenyes. Pontosan nem tudom mivel
lehetne tokeletesen megoldani. De az anyaga es a gyartasi technologiaja
miatt nem szabad bizonyos anyagmegmunkalasi eljarasokat elvegezni rajta.
Foleg olyanokat, amik hirtelen, vagy tartos hovaltozassal jarnak.
Mondjuk a kezifuresz talan hasznalhato, de mire azzal levagod...

Szoval javaslo jarj utana a mereteknek es az egyeb elerheto muszaki
adatoknak es probalj keresni kompatibilis rugot. Valamivel olcsobb, mint
legyarttatni, vagy havonta gumi tavtartokat szerelgetni.
Es az eredmeny jelentosen szemmel lathato.

Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Akkumulator jo vagy nem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Valami terhelest kapcsoljunk mar be hozza !  (pl. fenyszoro)

Terhelovillaval kell ramerni.
A legegyszerubb, ha elviszed akkumulatoroshoz. A szakboltokban ingyen
megmerik, hogy jo-e. sot meg a savsuruseget is megviszgaljak, ha nem jo,
par szaz forintert belovik.
Sot a szakember (ha az az illeto) megmondja, hogy cellazarlatos-e, vagy
elkopott, vagy mi baja.

Szerintem vidd el egy akku szakkereskedesbe. De elotte kerdezd meg hogy
meg tudjak-e csinalni a merest. Ne hogy potyara becipeld magaddal.
Bemesz megkerdezed, ha okes, akkor beviszed az akkut. Ennyi.

Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Maximalis fordulatszam meghatarozasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

A maximalis fordulatszam egy osszetett dolog. Szamitasok, meresek es
teszteredmenyek alapjan allapitjak meg.

A szamitas a kovetkezokepp tortenik.
Van egy gep, jelen esetben egy robbanomotor. Aminek vannak uzemi adatai.
Ezekbol az uzemi adatokbol kiszamitjak a teljesitmeny diagramot. Amit a
munkapontok hataroznak meg.
A munkapontokat befolyasoljak egyeb adatok, mint pl. fordulatszam,
nyomatek, stb.
A munkapontok megjelenitenek egy gorbet, ami jelen esetben a
teljesitmenydiagram lesz.
De a gep mukodese soran fellepnek ellenallasok is. Ezek az ellenallasok
fuggvenykent szinten felirhatok. Es kapunk egy ellenallas diagramot.
Ahol az ellenallas diagramja metszi a teljesitmeny diagramjat (2
ponton), ott lesz a teljesitmenygorbe kezdo- es vegpontja.
Ez volt az elmeleti meghatarozas, ami iranyado lehet de szinte sosem
pontos. Ezert mert es kiserletezett ertekekkel modositjak, vagy az
ezekbol szarmaztatott korrekcioval modositjak az ertekeket.
Igy derul ki, hogy hol vannak azok  pontok, ahol meg konstrukcios uzemi
es egyeb szempontokbol meg vagy mar nem erdemes uzemeltetni a gepet.

A mernokok valahogy igy hatarozzak meg a tervezes soran.
Persze sokmindent figyelembe vesznek, a motor feltoltese, a tehetlensegi
folyamatok, a kornyezetvedelmi eloirasok es meg sorolhtnam, tehat
borzaszto osszetett dolog.
Ha valamit rosszul mondtam volna javitsatok ki.

Udv
Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Szervokormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helobelo!

>akkor nekem azt mondtak, hogy nem eri meg javittatni, ne bajlodjak

Igen mert neked golfod volt.
Es a kettes szervoja passzol a 3-asba is. (szerelesi tapasztalat)
Egy bontott szervos kormanymuvet, cakk pakk osszekotokkel egyutt haveri
alapon olyan 25-30.000 Ft-ert mar adnak. Es rovid idon belul ki lehet
cserelni. Nem kell hozza mas, mint egy folyadektartaly, aminek
tokeletesen megfelel a zsiguli fekfolyadek tartalya!
A szimmering csere munkadijjal egyutt talan meg sokkal tobbre jon ki.

Azert gondolom BMW-nel mas a helyzet.

Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Gyorsulasos tortenetek, kie jobb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Versenyzok!

>Egy 2.9i Scorpiot is tartottam 90-ig a Vaci uton

A Trabant nyomatekvalto attetelezesenek koszonheto jo elso es masodik
fokozatokat kihasznalva a rajtnal elonyt szerezve 20 meterig azt
megtartva gyorsultam egy 190-es kasznis MB ellen.
A motor nem tudom mekkora volt bennem, de csak 6-8 meter utan kezdett
felzarkozni, addig is el volt maradva mint a borravalo.

Utana a sofor felfele mutato huvelykujjal jelezte, hogy nem volt semmi.
Azert en is gratulaltam neki. :-)
Van ilyen is. :-)

Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Re: Rendori ellenorzes (re: ba) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Es ezido alatt mentem at a szomszed varosba, es a varos elott
>> megallitott a rendor. Harman voltak: "- Gepjarmu ellenorzes, kerem a
>> ....! "   Egyem meg a csepp kis agyatok! Nincs mit csinalni ilyenkor?

>Nem hulyeseg, amit csinaltak. Katasztrofa sulytotta teruleteken ugyanis
>nem ritka a fosztogatas (ami egyebkent kozel az emberolesnek megfelelo
>elbiralasban reszesul buntetojogilag). Imho nem volt baromsag.

Szeva!

Bocs, hogy nem reszleteztem, de elottem egy tok ures Ikaruszt igazoltattak, mi
motorral voltunk, az utanam megallitott jarmu pedig egy olasz rendszamu auto
volt tele csomaggal, lakokocsival.
Ad1: Nem hiszem, hogy ebben az esetben ezek a potencialis veszelyes egyedek,
inkabb a piros Lada 4 db bokszossal
Ad2: Turkeven semmifele kozvetlen katasztrofa helyzet nincs, nem telepitettek k
i
senkit, kvazi nincs nagyobb veszely a fosztogatasra, mint egyebkent.
Ad3: En Szolnokon dolgozom, eleg sokat kozlekedek a kornyeken, az elmult 2
hetben nem lattam kozuti ellenorzest errefele, de tudunk rola, hogy tobb
fosztogatot eloallitottak. Celiranyossag rulez!


ba
+ - kormanyszervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 4/18/00 -0500, you wrote:
> >Nekem ugyan ez a helyzet. Ha tekerem a kormanyt nyomja ki az olajat a
> >szervo, az latszik hogy a kormanymubol jon. Habos is a tartalyban,
>hideg
> >motornal hangja is van. Kb. masfel honap alatt nyom ki 1 liter
>olajat. :(
> >Ezek szerint valoszinuleg valami szimering problema.
> >Kerdes : ki javit ilyent es kb. mennyibe fog kerulni, esetleg
>ajanlolistas
> >cim van-e?


Kell hogy legyne ajanlolistas cim, mert en anno megirtam, de mar eltunt a 
cim winyocsere kapcsan.. (megszokasbol toroltem mindent).
Szerintem valakinekmegvan, es megkeresi, arra emlekszem hogy a soroksari 
uton kell kifele menni, majd mikor mar a vilag vegen jar egy ember egy 
templomnal van, na innentol mar nem tudom de odatalalok...   Nala jobb 
szervosrol nem nagyon tudok, de sokan mondjak hogy nincs is..



AntForce
+ - Re: PSA diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 19 Apr 2000 01:09:26 GMT,  wrote:

>Citroen XM 2.5 TD          2448    129/4300    285/2000
>Audi A4 2.5 TDI               2496    150/4000    310/1500

Ezt a kettot szurtam ki. Valoban van kulonbseg, senki nem allitja,
hogy nincs, de nem is jelenti azt, hogy innen kezdve definitive
kijelentheto, hogy na akkor inkabb a PSA a szar. ;-) De ezzel egyutt
meg kellene nezni pl. a toltonyomasokat is, ott mennyi a kulonbseg...
Allitom, hogy 2 tized bar toltonyomas-emelessel a Citroen regebbi
konstrukcioju motorja is hozza ezt a teljesitmenyt. Vagy azt meglesni,
hogy a Citroen motorja is common-rail rendszeru e? (Emlithettuk volna
a Lancia Kappa 2.4jtd-t is, az 136 LE @ 4250 / 304 Nm @ 2000, kicsit
kisebb, 2387 ccm motorbol...) Amugy meg szerintem teljesen felesleges
itt osszehasonlitgatni az adatokat, ugralni +/- 20 Nm-en;
nagysagrendileg azonosak, semmi mason nem mulik, mint azon, hogy ki
milyen karakterisztikara hangolja a motorjait. Ha az Audinak az
szamit, hogy 150 LE legyen a dizelmotorja, am legyen. Kedvenc
Kappamnal maradva, a 2.4jtd-bol is kulonosebb erolkodes nelkul ki
lehet hozni 150-160 LE / 350+ Nm-t, mas kerdes, hogy inkabb
visszafogjak, annal tartosabb lesz a motor.

A 4 literes BMW-dizelt meg felesleges ide bekevereni, nem
kategoriatars. Ha valaki csinal egy ketszer akkorat, mint a tobbiek,
vagy belelok egy teharauto-motort szemelyautoba, az nem a technologiai
foleny jele. Akkor eppen hozhatnank peldakent a jenki 6.2 literes meg
8 literes turbodizeleket is.

Udv:  Zak

+ - Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talan harmadszorra sikerul elkuldenem ezt a cikket. Valamiert nem megy at.

Nekem ez volt az elso talalkam, amin reszt vettem, de nem az utolso!
Elozetes egyeztetes alapjan (Zalaegerszegrol alapbol kesve indulva, csalad
Marcaliban kirakva, szezonon kivulinek nem nevezheto balatoni forgalom
mellett) percre pontosan 9:45-kor erkeztem Kilitibe, ahol az elso randi volt
megbeszelve Bihary Gabival, aztan egyutt tovabb Szabo Zolihoz, aki hozzank
igazitotta az orajat (10:00), majd jott Joe csaladostul, 10:20-kor. Nem
azert, mert en szerveztem, de meg volt szervezve. Igy osszegyulve futottunk
be Leventehez, kicsit gyomorilag osszerazva, koszonhetoen az utminosegnek.
A 130-as Skodammal (bar nem nagy szam) kivivtam egy-ket elismero pillantast
es szot, ami a "ez tenyleg 130-as?" kerdesben testesult meg, amire jolesett
mondani, hogy igen. Megha azt is hozza tehettem volna, hogy nyugati auto,
mert tenyleg onnan szarmazik...
Jol megsutottuk a szalonnat es atitattuk magunkat fusttel, es kozben meg
Levente meg is mert. Kulon koszonet erte.
Sajna idoben el kellett valni a csapattol, mert vasarnap meg csalad leven
haza kellett erni furdetesre.
Mindent egybevetve kellemes emberekkel ismerkedtem meg szemelyesen is
(kiderult, Vaddiszno is emberbol van), szep autokat lattam, jokat
beszelgettem.

Azert a legkozelebbit lehetoleg szombaton rendezzuk, jo? Akkor majd nem kell
annyira sietni haza, es a kozos programokban is reszt tudok venni. (a
gokartra mar nem maradt ido, pedig biztos feltartottam volna Vaddisznot
:-)))

Mindenkinek koszi, foleg Leventenek.

Sziszi
+ - Zajvedelem es porlaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Tudnatok ajanlani jo zajszigetelo tulajdonsagokkal rendelkezo,
hoallo anyagot? A Trabi motorburkolatat szeretnem vele egy
kicsit megtuningolni. "Kicsit" zajos a motor (ki erti ezt:-))
es ezen szeretnek javitani.

Mas: Tudna valaki leirest kuldeni az ujabb Trabi karburatorrol
(oldalt szivatos, 85-os)? Esetleg meg tudnatok mondani, hogy
hol talalom a gyorsito fuvokat?

Varom segitsegeteket

Peter
+ - nem adom fol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CSAKOOOO!

Ezuton szeretnem megkoszonni GONCI nameg VADDISZNO valaszait a sportlegszuros k
erdesemre, azt hittem tobbeket tuzbe hoz ez a dolog....

Azt hiszem meg varok a fent emlitett szurovel - nem igazan "lettem" meggyozve a
rrol, hogy tenyleg szuksegem van rea (AR/HATAS=nem jo).

Most azon torom a fejem, ha esetleg sportkipufogorendszerbe olnem megtakaritott
 fityingeim, talan jobban jarnek.
Egyenlore megelegszem uj gumikkal is, aztan majd meglatjuk.

tovabbra is szivesen veszem mindenki velemenyet, tapasztalatait, ha volna olyan
 kedves megosztani velem (velunk)

SPORTTARSAK (Vaddiszno!)> nalam a Pirelli P6000-es a nyero (ar/kapott minoseg) 
a gumiknal (a szalonban nalunk nagyreszt az uj alfakat ilyen gumikkal kinaljak)
 - ha valaki racafol - koszonnem.

...Ja, nem csaladi kiruccanasokra hasznalom alfam (arra van az apan kocsija ;-)
)), hanem arra amire "csinaltak":-))))


VN&N Plomba Pal
+ - kovetkezo talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Kulonben remek az otlet. Gyor amugy is rulez. :-)

Az biza... Gyor vagy Komarom +- 50 km es en is megyek :))))
De meg jobb lenne, ha Ti jonnetek Pozsonyba :))))

Csaba
+ - Autoszaki... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

A tartalombol:
- LUK kettomegu tengelykapcsolo (szetszerelese)
- plazmagyujtas es iridiumgyertya
- ovatosan a legzsakkal
- Pierburg fojtoszelepegyseg
- uj szabalyok a F-1-ben

A fenti temakban lehet reszletes levele kerni a cikkek alapjan....
--
 Udv:
     Levente
+ - Benzinar - egy ceg, egy allam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nehany honappal ezelott vitaba keveredtem itt a listan hasonloan benzinar
ugyekben, mint a cimbol is lathatjatok erintettség okan.
Ugy gondolom akkor kozos meggyozesen alapulva elfogatuk egymas
allaspontjait, de mint latom a tema orok (es ugy gondolom orok is fog
maradni).

Akkor megfogadtam, hogy visszatartom magam a vitaktol mert a listanak _nem
ez a celja_, de egy listatarsunk levele utan ugy erzem hangsulyozni kell
valamit.

Magyarorszag kozeledve az EU-hoz tobbekkozott asvanyolajtermekekben is
nyitott, a hatarokat tekintve.

Nem allami monopolium az import, megfelelo engedelyekkel barki behozhat
kulfoldrol benzin, gazolajat.
(Megjegyzem kozel 50(!) cegnek van erre Magyarorszagon engedelye,
tobbekkozott tanult baratunk cegenek (ARAL) is.)

Itt ezuton kerem azt, hogy aki olcsobban tud behozni arut, mint azt a MOL
adna, hozzon be!!!!
Ha pedig olcsobban behozta akkor adja olcsobban!!!!

A piac, a fogyasztok orommel fogadnak!!! 

Miert nem hoznak be masok olcsobban arut? (A kerdes persze koltoi - De varom
ra a HIGGADT valaszokat.)

A piac nyitott, az ar a kereslet fuggvenye (Mikrookonomia - I. felev).

Udv.

RL
+ - Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>En, mint "gyenge" no azt tapasztaltam, hogy a ferfiak nagy resze csak
>ketfele noi vezetot ismer: a nagyon eroszakost, vagy pedig a nagyon benat.
>En speciel egyik taborba sem tartozom. Nem szaguldozom, mert ugy tartom,
>hogy a jogsim tobbet er annal, hogy kb. 10 perccel korabban erjek oda
Mar a felfogas is rossz. Szaguldozni nem a 10 percert kell, hanem
az erzesert :-). Minden bajom van, ha nem hasznalom ki a kocsit.
Ezert nem veszek soha nagyon gyors kocsit, mert En kihasznalnam.
Mikor Nalam volt a Nissan ZX 280 180 korul jartam, amikor meg
Wartburg akkor 100 korul. Az elmeny kb. ugyanakkora. Maradok
a kozeputnal 130-160 kozott.
+ - felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek!

Néhány napja szorgos kezek megkönnyitették az autom 
menetkész tömegét,  mivel megszabaditották a potkeréktol. A 
dolog érdekessége, hogy egy muanyag benzineskannán kivul 
semmit sem vittek el, pedig jonéhány szerszám volt a 
csomagtartoban. A zárat sem tették tönkre. Ezt utolag is 
köszönöm nekik.  Hogyan lehet egy potkereket megvédeni??? 
És egyáltalán, kinek kell egy Trabi felni egy agyonkopott 
eredeti Pneumant gumival? Mivel potkerék nélkul mégsem 
szeretnék járni, ha valakinek van egy elfekvo Trabant 
felnije, és kevés pénzért meg akar tole szabadulni, az ne 
kiméljen! :-)  Szerintetek mennyit ér egy ilyen? 

Jó utat!

Andy
+ - tolatva beallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A velemenyeteket kerem a kovetkezokrol: Hazafele kozeledve 
kiteszem az indexet jobbra,lassitok, fel-felvillantom a 
feklampat, par meterrel tulhaladok a kocsifeljaron,
rukverzbe teszem es tolatva beallok a kocsibeallora, kapu 
nyilik es hatratolatok at az udvaron a garazsba enyhe S 
alakot leirva. Az udvaron mar nincs eleg hely forgolodni.
Reggel nekem igy kenyelmes indulni. 

A gond az, hogy amikor iranyjelzek, lelassitok, megallok a 
tolatashoz, sokan nem orulnek ennek, mert 20 meterrel 
utanam van egy utkeresztezodes. Akkor lepodnek meg amikor 
meglatjak a tolatolampat. Remelem sikerult eleg 
korulmenyesen leirnom a szitut.

A kerdesem: en vetek a Kresz ellen ilyenkor? (mar nem 
emlekszem ra :) ) Vagy csak udvariatlan vagyok, vagy igy jo 
ahogy csinalom? 
Mindenkeppen farral akarok beallni a garazsba!

Udv,

shaci
+ - Jobbkez - zsakutca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,


valaki mosmar tenyleg mondja meg nekem, hogy zakutcanak 
kell-e jobbkezes elonyt adni vagy nem???
Elegem volt a vitakbol. Rendszeresen nem adjak meg, alig 
tudok lefekezni. Ebben nem az a roszz, hogy EN nem kapok 
elsobbseget, hanem az, hogy egyesek megadjak madok nem. 
Tudnillik ha a mogotte levo ugygondolja, hogy nem jar akkor 
kivag a %mazsola% ele, de addigra mar en is ott vagyok 
abban a hiszemben, hogy most megkaptam a jobbkezet. Szoval 
csetlunk-botlunk, es ugy latom ezt nem sokan tudjak.
A multkor egy taxist allitottam meg, aki szinten satuzott 
(merci taxi volt) o is allitotta, hogy jar az elony.
Ilyen utca a budai oldalon az Arpad hid fele eso legutolso 
utcaban van a Perc utcaban. De van sokhelyutt.

Hasonlo: a Lurdy hazban az autoparkoloban azt mondjak, hogy 
szinten van jobbkez. Pedig -szerintem ott nincs- ott a 
bevezeto ut felsobb rangu mint a ra meroleges, parkolasra 
szant ut.

Mi a helyzet a lakotelepeken? Az onnan kivezeto utak 
kapnak -elvileg- jobbkezet?


Bby
+ - Re: Re: Burokracia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Hiaba vezetsz mar regota, biztonsagosan,
> ha a vizsgan a tukrot hasznalod a latvanyos
> hatrafordulas helyett, iranyjelzot hasznalsz
> a karjelzesek helyett, fekezeskor nem emeled fel
> a kezed ( kepzeld el milyen hatasosan lehet igy
> fekezni ).

Ezt tobbszor el kellett olvasnom... :) En 23 (!) evvel ezelott 
vizsgaztam motorra (akkor meg csak az 50ccm alatti 
kategoriat valasztottak el, afelett egyseges A kategorias jogsi 
volot), es ha jol emlexem, az iranyjelzesre valoban kellett a 
karjelzes -- nade a fekezesre a felemelt kez mar akkor sem! 
Most ez igaz: ismet visszahoztak? Ez majdnem olyan, mint ha 
a kocsikon a karos (!) iranyjelot irna elo a KMP (ill. a 
jogutodja...)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Klassz entree :))) Ket _keres_:
1. A  cimre irj barmit, a cimre, amirol e 
felriatkozo levelet kapod, fogod a digest-eket is kapni...
2. Kapcsold ki a listara iraskor a winmail.dat kuldeset (Ezt MS 
levelezok a level form,azasara hasznaljak...)

Amugy: Isten hozott :))))))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: autovasarlasi hitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Mindenkinek melegen ajánlom, hogy eszébe ne
jusson hitelt felvenni használt autó vásárlására, hacsak
nem maga az autó a biztosíték a kölcsönre. (Ilyen egyébként
a fővárosi autópiacon számos kereskedőnél működik)

    Sajnos a hitel azért nem gazdaságos, mivel a kamatokat
kötelezően fizetned kell, ugyanakkor az autód egyre értéktelenebbé
válik. Igy ha veszel egy autót modjuk 800e-ért a végére, kb. 2-3 év
kifizetsz legalább 1.2-1.3 -at, kb 20-40 ezres törlesztőrészlet mellett.
2-3 év múlva viszont az autód jó ha 650-et ér!

    Elhihetitek én olyan vagyok aki a saját kárából tanult :-((

Tehát a legjobb ha veszel 400-ért olyan autót amit akár azonnal
tovább tudsz adni 480-ért. Ha egy kicsit értesz hozzá, nem kell
sok autó hozzá, hogy elérd a 800-at teljesen kamatmentsen!

Üdv
TomiBoy

 írta a következő üzenetben: ...
>
>Sziasztok!
>
>Rovid leszek mert azt akarom hogy ertsetek :)
>Autot akarok vasarolni  kb 800 ezer forintret. Van 400 ezrem, ezert
>hitelt,klocsont stb akarok felvenni.
>Ehhez viszont a legtobb esetben keresetigazolas kell. Nahat az nincs.
>Kereset van, penz van, de keresetigazolas az nincs. Feketemunka
>van..pssszzzt...
>Van olyan bank azonban, ahol eleg kozuzemi szamla is. Viszont az sincs..
>legalabbis az en nevemmel semmi keppen sem, mert egyetemista vagyok, s
>mint olyan,kollgista. Teht bar penzem van,hitelt visszafizetni tudnek,
>de se keresetigazolas, se sajat lakasra erkezo kozuzemi szamla.
>
>Albrleti kozuzemi meg csak-csak lenne, de termeszetesen alberleti
>szerzodes az mar nem..
>
>szoval remenytelen eset vagyok?
>
>vagy talan Ti ott kint a nagy Interneten tudtok valami megoldast?
>
>Akinek a Tippje bejon, az vendgem egy turorudira,srore,puszira stb..
>
>Chris
>
>
>ui: lecci kuldjtek maganban is,mer nem mindig olvasom a listat.
>
>
>
+ - Re: szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A szervó nem olcsó mulattság jó ha megúszod 40-ből, de
Volvo esetén nem csodálkoznék ha 70 lenne a végén.

Nekem hasonló problémám volt egy Alfa75-nél, bár
hangja nem volt a szervónak. Nekem spec. nem a szimeringekkel
volt probléma (az egyébként filléres dolog) hanem mással, de
én úgy voltam vele, hogy annyira nem zabálja az olajat, hogy
ráköltsek (a szerelő is csak legyintett rá) Olasz autóknál betegség,
hogy egyik sem szobatiszta (itt csöpög, ott folyik)...

Üdv
TomiBoy


 írta a következő üzenetben: ...
>
>> Csendi: Volvo 940 szervo. Valoszinuleg a szervoszivattyu
>> szimeringjenel(?) levegot sziv a szivattyu, ez okozhatja azt, hogy
>> leallaskor kinyomja az olajat es zug. Ellenorzese: szervotartaly fedelet
>> vedd le, nezz bele jaro motornal, ha nagyon habzik az olaj, akkor jol
>> tippeltem.
>
>Nekem ugyan ez a helyzet. Ha tekerem a kormanyt nyomja ki az olajat a
>szervo, az latszik hogy a kormanymubol jon. Habos is a tartalyban, hideg
>motornal hangja is van. Kb. masfel honap alatt nyom ki 1 liter olajat. :(
>Ezek szerint valoszinuleg valami szimering problema.
>Kerdes : ki javit ilyent es kb. mennyibe fog kerulni, esetleg ajanlolistas
>cim van-e?
>
>Bocs ha mar volt tema es elsiklottam felette.
>   _______
> _/_______\_          BZS
> (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
> []=======[]    mail: 
>
>
>
+ - =?UNKNOWN?Q?Aut=F3?= 200e -ig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen autót
érdemes venni 200e-ig? (Keleti féltekén kívüliekre
gondolok)

Esetleg vmilyen sportosabb autó számításba jöhet?
Kor nem számít, inkább a Km!

Üdv
TomiBoy
+ - Simson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!
Bocsi az offtopicert, de kene egy kis segitseg:
Simson robogohoz hol lehet kapni akkutolto-index elektronikat?
...lecci maganba is
koszi
P.I
Honda Accord 2.0i
+ - E: Toyota RAV4 !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy 1995/09-es, piros Toyota RAV4 4x4, 5 ajtos, 55e km, 1. tul., 2x
el.ablak, central, riaszto, radio, klima. Ara: 3,25 Mft.
Tel: 06-30-9701501
+ - Re:PSA diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0719-ban irta :
>Hajts!
 irta:
>>A Peugeot diesel valtozata nagyon jo,
>>meg a turbo nelkuli is.
>Ugy bizony! A PSA dizelek verhetetlenek ;))))
>
>En azert ide mernek irni egypar szarabb nemet dieselt: BMW, VW-Audi,
>Merci. A Peugeot dieselek regen nagyon is kimagasloak voltak, de azt
>kell mondanom, hogy az altalam emlitett 3 (de foleg az elso 2) -hoz
>kepest ma mar sehol sincsenek. Max egypar eves kesessel tudjak kovetni
>a legjobbakat. Ime nehany adat:
>
>                                           ccm         LE
>Nm
>Citroen Xsara 2.0 HDI    1997    90/4000    205/1900
>Citroen Xantia 2.0 HDI   1997    109/4000    250/1750
>Citroen XM 2.5 TD          2448    129/4300    285/2000
>Pug ugyanezek az adatok (2.0 HDI motorjaik ugytunik azonosak)
>Audi A4 1.9 TDI               1896    90/3750       210/1900
>Audi A4 1.9 TDI               1896    110/4150    235/1900
>Audi A4 2.5 TDI               2496    150/4000    310/1500
>Audi A8 3.3 TDI               3328    225/4000    480/1800
>VW ugyanez csak talatam +1-et
>VW Golf IV 1,9 TDI          1896    115/4000    285/1900
>BMW 320d                       1951    136/4000    280/1750
>BMW 330d                       2926    184/4000    390/1750
>BMW 740d                       3901    245/4000    560(!!!)/1750
>
>Akkor miert is verhetetlenek a PSA dieselek? A fenti adatok azt hiszem
>magukert beszelnek.
>
>Udv,
>Vaddiszno
>

Oszt mennyivel fizetsz tobbet ezert a majdnem azonos teljesitmenyert, ha 
nemet gepet veszel? Szerintem senki sem allitotta, hogy verhetetlenek a 
francia dizlek, itt egyesek csak a BMW-t tartjak annak. :-)
Ujabb ertelmetlen flame keszul?

Török Árpád
+ - re: Skoda 130 dolo hatso kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> autosboltban, ahol emlitette a foszer, hogy van gumibak vagy tavtarto (vagy
> hogy hivjak), amit a menetek koze lehet betenni. 6 db 370 Ft, szoval nem az
> ar a kerdes, hanem hogy erdemes-e megvenni. Vissza tudja-e huzni a
Azt mondjak eltorheti a rugot, mert csak azok a menetek rugoznak
amelyek nincsenek kikemenyitve.
En jartam 4 evig gumibakkal a regi AUDI-val, ott nem volt gond, meg 3
szemely, tele csomag Mo-Hollandia, es vissza tavon se.

Ha biztos vagy a rugod allapotaban akkor probald meg. A berakashoz
tudok tanacsot adni, mert nem olyan egyszeru, legalabbis el lehet
 vele.

ui: en mondjuk levagtam a bakok 1/3-at, mert tul nagy volt, es nem
3-at tettem oldalankent, hanem 5-ot


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Biztosito, benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Kulon ra kell iratni a masik fellel a felelosseg elismereset, ha o" a
>> hibas.
>Es a biztosito, a draga ezt is figyelmen kivul hagyja...
>Konkret pelda:
>Vaci ut a belso savban delutan (november) nyalkas kodos idoben allt
>egy Vectra, no fek, no index, de o ugy gondolta, hogy a dupla
>zarovonalon keresztul bekanyarodik balra, mert ott volt dolga.
>A baratom egy dobozos mikrobusz utan ment szabalyosan 60-nal. A dobozos az
utso
>pillanatban vette eszre az allo Vectrat, es elkapta a kormanyt jobbra.
>Szegeny baratom mellett voltak, es megallni mar nem tudott.

Az almoskonyv szerint allo autoba beleszallni rossz jel.
A baratod akkor se tudott volna megallni, ha a Vectra
szabalyosan all ott. (A kisbusz {akaratlanul} leszivatta)
Barmennyire is igazsagtalannak tunik, de vegeredmenyben
a baratod volt a hibas, ezt a biztosito jol merte fel.
(Nem az ut es latasi viszonyoknak megfelelo
sebesseget es kovetesi tavolsagot valasztotta meg)
Szerintem a per csak tovabb noveli a vesztesegeket.
(Talan arra lehetne alapozni, hogy az uzletkoto
megtevesztette a baratodat)
Egy ismerosommel szemben is pereskedett
egy nyikhaj gyerek, mert szerinte az ismerosom
"agressziven" allt a savjaban amikor egy elakadt
(fiatal csaj) autostarsanak segitseg nyujtasat
ajanlotta fel.

>A lapon rajta volt, hogy "teljes koru felelossegem elismerem", es az
>alairas a Vectras illetotol.

1. A KRESZ maradektalan betartasa eseten nem tortenik
baleset, vagyis baleset eseten valamelyik fel biztosan
hibat kovetett el. (Extrem esetektol eltekintve)

2. A karokozasert a szabalytalankodo a felelos, es nem az,
aki magara vallalja.

A felesegem is ilyen papirt hozott haza, amikor beleszaladt
az elotte hirtelen fekezo autoba. Az esetet egy szabalytalanul
kanyarodo Suzuki okozta, ami sajnos nem serult meg.
A suzukis ugyan elismerte a felelosseget, de en ezt a papirt
szet is teptem, mert sz@rt se ert. Ezt kellet volna a baratodnak
is csinalnia.

> -------------------------------------------------------
>(gyk. A vilagpiaci ar visszaesett a 4-honappal ezelotti szintre amikor a
>benzin nalunk meg csak 208 korul volt, erre itt lecsokkentik 235-re.)

En a kovetkezo hirt vartam:

"A benzin szallitasi es feldolgozasi koltsegeinek drasztikus
novekedese, valamint a forint csuszoleretekelesenek
kovetkezteben, igazodva az europai benzinar-szinvonalhoz,
a MOL jovo hetfotol atlagosan 4 forinttal emeli a motorbenzinek
fogyasztoi arat. Az aremeles viszonylag kis merteket a
koolaj vilagpiaci aranak merseklodese tette lehetove."

forras:szommerpress

Utankozles eseten :(((( az otletert dijat kerek.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Viszont Gyorben van 1 remek jo hely, [...]
> Lehet gondolkozni...

Ugy latom, barhol is lesz talalkozo, nekem mindenkeppen legalabb 100
km... :-)
(tudom, szervezzek egyet... :-)
 
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Elado lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy munkatarsam szeretne eladni:
Rendszam nelkuli, vamkezelt, 5szemelyes
nemet Dethleffs tipusu lakokocsi.
2 halohelyiseges, furdofulke, konyha 5,1m hosszu.

Iranyara: 350.000Ft
Erdeklodni: 06-30-919-8440 vagy 06-30-250-4827
+ - PSA dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,

>Akkor miert is verhetetlenek a PSA dieselek?
> A fenti adatok azt hiszem magukert beszelnek.

Az altalad kozolt adatok _nekem_ semmitmondoak, mert nem vagyok loerobuzi. A Ci
troen Xantiaba dugott 2000-es dizelrol viszont
anno azt mondtak, hogy a vilag legjobbnak tartott dizel motorja, nem mintha ett
ol hanyattesnek. Igazad van abban, hogy ez nem ma volt, de en az automban brumm
ogo oreg
PSA dizel alapjan minositek, es nem az uj csillogo-villogo csodak adatai alapja
n. Majd megnezzuk oket 15-20 ev nyustoles utan, es akkor
dol el, hogy ki a legeny a gaton.
 Apropo: hol felejtetted azokat a jo kis Merci dizeleket. Azokban meg biznek ta
lan.../
-- 
Best regards,
 Joe                          mailto:
/Nezd ma', attertem a deneverre, mert a kinezo nem birta olvasni az utolso Auto
t, aztan ez meg minden marhasagot idepakol. Csak hat angolul, raadasul nagy bet
uvel irja a nevem...
Na, kivancsi leszek, hogyan mutat ez a listan/
+ - gumimeret szamolo XLS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A hixautot mar regota nem olvasom, de gondoltam,
ez a tablazat esetleg erdekli a listat.

Regebben gyakori tema volt az olyan kerdes,
hogy milyen meretu gumit/felnit milyenre lehet cserelni,
stb. Erre a celra csinaltam egy XLS tablat, ami
kiszamolja a kulonbozo kerek-variaciokhoz tartozo
kerekatmero- (ily modon attetel-) -valtozast.

A 100% azonos attetelt jelent (gyorsulas, vegsebesseg,
fogyasztas), 100%-nal kisebb ertek rovidebb attetelt
jelent (jobb gyorsulas, kisebb vegsebesseg), 100%-nal
nagyobb ertek pedig gyengebb gyorsulast de nagyobb
vegsebesseget jelent.

Az AUTO-n ha jol emlekszem a legfontosabb szempont
a fogyasztas. Nos ez nem szamolhato egyenesen a fenti
%-okbol: igaz, hogy a rovidebb attetellel azonos
utat tobb kerekfordulattal teszunk meg, igy tobbet
fogyaszt a gep, viszont ma'r alacsonyabb sebessegnel
elerjuk a felkapcsolashoz (4., 5.) szukseges
fordulatot, igy akar takarekosabba is valhat
a gepunk. Szerintem nem lehet elore megmondani,
hogy varosban mi lesz a fogyival. Aki orszagutra
hasznalja, annak egyertelmuen noni fog a kisebb
kerekkel.

Fontos, hogy *csak* a "kerem kitolteni" cella
alatti oszlopokba irjatok. Ide kell a jelenlegi
es a kiszemelt gumimeretet is beirni, minden sor
atkerul a keresztreferencia-tablazat fuggoleges
oszlopaiba is, automatikusan, es megjelennek
a % aranyok.

A tablazattal az attetelek kiszamolhatok, nehany
tovabbi kerekmeret-valasztasi szempont:

- KPM (vagy mi) ha jol emlekszem a gyari *szelesseg*
  +-10%-ot enged meg, amit nyugati autoknal nem
  ismernek, de Lada, Skoda, stb direkt a rendorok
  celpontja.

- A gumi oldalfal vastagsag bizonyos meret alatt
  nem ajanlott. A magyar utviszonyok mellett tul
  sok utest kap a felni, igy tojas alaku lesz.
  Ilyen pl a 195/50, sajnos.

- nagyobb gumimeretnel figyelni kell, hogy elfer-e
  a kerek a kerekjaratban.

- az attetel valtozasa a sebessegmero es a kilometer-
  szamlalo csalasat is magaval hozza. (fogy.szamolas!)

****** ime a link: http://193.68.47.23/kerek.html

udv,z.

PS. a tablazatban mar benne vannak a fontosabb Lada
meretek :)
+ - onjavitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> - A gumi oldalfal vastagsag bizonyos meret alatt
>  nem ajanlott. A magyar utviszonyok mellett tul

akarom mondani oldalfal MAGASSAG.

z.
+ - Husvet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!


Kellemes husveti unnepeket kivanok mindenkinek!

Lanyoknak:
Sok locsolot, keves reszeget, illatos kolniket!

Fiuknak:
Sok tojast, keves szondat, perpeetum kolnit!

Gyerekeknek:
Sok forintot, keves banya't, finom sutiket!

Humoros, kiserletezo kedvueknek:
Raketa porszivo + Trabant karburator kepezze a locsolo lelket.
Esetleg ablakmosotartaly + motor is jo szolgalatot tehet, ha a
hatunkra akasztunk egy aksit :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejjho lista!

>> Az enyem 8,8(Civic) alatt van gyarilag. Ha gondolod kiprobalhatjuk!
>Es hany eves? Hany kilometert futott?
>'85, 198 000 km ora szerint...
92-es es 176000km ora szerint. Meg van hergelve, de szerintem egy jobb allapotu
 88-92 kozti CRX-et csak kinlodva verne meg (ha sikerulne egyaltalan). En a sim
a 1,6 16V Dohc CRX-rol irtam, mert az a leggyakoribb (van par VTEC meg 1,5os de
 csak keves). Szoval az 1,6os sima 8.5 alatt van 100-on. Ezert ertetlenkedek. A
 VTEC-es CRX az 7,3 vagy 7,5 ha jol emlexem. Szoval egy kicsit hamarabb ott van
nak mint 10mp:)

>Majd alkalomadtan lemerem, szerintem 10-12 korul lehet.
>960kg 110-120? LE
A 10-12 durva lenne egy ilyen sulyu autotol. Ha jol sejtem 2 literes. Ekkora ny
omatekkal mar felteteleznem a 9-10mp kozti gyari adatot legalabb(mert csak az s
zamithat alapnak), de meg kevesebbet is elkepzelhetonek tartok. Negykerekes? Me
girhatnad a  parametereit(bocsi, de  ennyire nem ertek az Audikhoz:) Amugy a su
lya telleg kiraly a meretehez viszonyitva. Nekem volt olyan CRX-em amirol besze
lunk es 920Kg volt. (meg hogy nincs benne anyag).Tehat ha onnan nezzuk lehetseg
esSuly teren hatranyban lennek, mert az enyem 1080Kg.
De a kovetkezo talalkan esetleg megvivhatunk vmi alkalmas helyszinen:)) Hmm?
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: mad max-fiatalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ugy latom nem csak nekem voltak nehez napjaim,
lehet, hogy hirtelen jott a meleg:

Ket napja estefele gurulok 60 korul az Ulloin  XVIII. ker.,
mire 2 18-19 korul srac beallt a Trabim moge egy uj
Suzukival, kb. 1-2 cm-re !!! Mar vartam, hogy nekem
jonnek, de valahogyan ezt a tavolsagot tartani tudtak,
bar semmi ertelme nem volt, nem jottek szembe, kicsit
le is huzodtam, hatha tenyleg surgos a dolog. Csak
maradtak, mire kicsit ideges lettem, hatraforditottam a fejem
es finoman azert odaszoltam, hogy le tudja olvasni a
szamrol, mit is gondolok (nem sikerult igazan finoman
odaszolni, ez van :-), mire hirtelen lefekeztek, es lemaradtak.
Kb. 1 perc mulva ujra mogem ertek, az elso lampanal
pedig a mellem levo savba vagodtak. Ez kanyarodo volt
(vszleg nem idevalosiak voltak), mire visszavagodtak
mogem, de a mogottem levovel kis hijan osszementek,
igy (gondolom az ordibalasok lerendezese miatt ) ujra
lemaradtok. 1 perc mulva megint mogottem voltak
(lehet hogy regen Trabijuk volt, es hianyzott az illat :),
majd amikor a legtobben jottek szembe, elkezdtek elozni,
de ugy, hogy a szembejovok csak az utolso pillanatban
tudtak elrantani a kormanyt. Azota se ertem, lehet, hogy
direkt ossze akartak torni az autot? Kettos szerelmi
ongyilkossag modern (meleg) valtozatban? Nem ertem...

Tegnap gurulok hazafele 60 korul az Etele uton, mire
jon szembe egy kerek szinten hatvan korul. Gyanus
volt, se index, se balra huzodas,  egyszeruen csak
jott. Valahogyan felrerantottam a kormanyt, de az
auto lokharitoja vegen levo muanyagot erintette, szerencsere
nagy kart nem okozott. Par szaz meterre allt egy auto,
bal elso kerek nelkul, gondolom volt valami osszefugges,
az erdekes csak a viszonylag nagy tavolsag volt,
szerintem ok nem 60-nal jottek. Lassan nem art ilyen
ilyen lokharitozaro muanyagokat valahol az autoban
tartani, szinte naponta letorik egy. Az utolso 2-3 hete
volt, kis Peugeot 205, a srac eskudozott, hogy en
nem 50-nel jottem, azert nem vett eszre. Mindez
kanyar elott 1 meterrel, szemerkelo esoben.

Szoval erdekes napok vannak most.

Udv,
Nandi
+ - Re: legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Szeretnek tanacsokat a tapasztaltaktol, hogy hogyan erdemes
> hasznalni a legkondit.

1. Sehogy. Tele van a kukim a manualis legkondival. Permanensen beteg
vagyok tole nyaron.:-(
2. Vegyel egy elektronikus homerot, aminek van egy droton logo szenzora
is, igy mindig latod hogy hany fokos levegot fuj ki. A leghidegebb
allasban 4 C fokos a kifujt levego!!!!!
3. Van amikor szakaszosan hasznalom, olyankor fel percre rapoccintek a
gombjara, ettol kb 5 percig kellemes levegot fuj ki. Ilyenkor a
hofokszabalyozo a leghidegebb allason van.
4. Neha pedig bekapcsolom, es a hofokszabalyozoval figyelve a HOMEROT
(ld. 2.pont) allitgatom a homersekletet, kozepes (2-es 3-as) ereju
befuvason. Ezt az uzemmodot hasznalom osszel es tavasszal, amikor csak
PARAMENTESITEK a kocsiban.

Nekem 1 liter koruli pluszfogyit csinal, ha folyamatosan hasznalom
varosban.
A teljesitmenycsokkenes erezheto, de nem veszelyes. Egy kicsit
nyulosabban megy az auto, a gyorsulasan erezni alacsony sebessegeknel.
Sztradan az erdi emelkedonel ereztem hogy nem szalad felfele annyira.
(Focus 1.6 100LE)

Sokat lehet vele nyuglodni, sok esetben jobb egy tetoablak.......

Nagyon konnyu megfazni mellette, ezert is kell a homero. Ne fuvasd
magadra a hideg levegot.

Istvan
+ - Re: max fordszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Kerdeztem is, hogy mi az a max. fordszam,

> Szoval: mennyi az annyi? Ahol a mx. telj jelentkezik?
> Ameddig az ora skalazva van? :-) Ahol az elektronika
> leszabalyoz? Egyeb?

Egyeb. Legalabbis a klasszikus autoepites koraban az egyeb. Azt hogy
manapsag milyen elvek alapjan adjak meg a leszabalyozasi fordulatot azt
nem tudom, de azt elmondom hogy anno hogy jott ki az ertek.

A maximalis dugattyusebesseg az 20m/sec. A lokethosszbol ez azonnal
kiadja a maximalis fordulatot, egyszer utanaszamoltam a Lotus Espritre,
pontosan kijott. A szerkezeti anyagok teren az elmult evtizedekben nem
sok csodat tettek (marmint a szimpla szemelyautok koreben), ugyhogy
ebbol indulj ki.

Istvan
+ - Re: Fenykepezos bacsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Gyorshajtok! :-)

 wrote:

> Penteken mentem haza a 70-esen es epp azon a melysegesen utalt szuk hidon
> vagtattam at (persze nem negyvennel, hanem kb. 50-60 kozott), amikor villant
> valami. Nana, hogy a kedves fenykepezos bacsik kattintgattak. Csak azt nem
> tudom, hogy engem, vagy a szembejovoket (mondjuk az en oldalamon alltak).
> Nem allitottak meg utana, de valakiktol azt hallottam, hogy ez nem jelent
> semmit, mert 30 napon belul kuldhetnek sztarfotot...
> Szerintetek mi lesz a sorsom?

Kalodaba csuknak, fel kell mosni beultrazas utan a hosszupalyat, de az is lehet
hogy VD mellett az anyosulesen kell leulni 1000km-t. Egyebkent meg fognak
elegedni kb.15000Ft-nyi okmanybelyeggel.

Kb. 2-3 honap mire a szeeeep nagyra nott rendorsegi vizfejen keresztulmegy a
papirod, es a helyi kapitanysagra fognak behivni. Ott szabjak ki a buntetesedet
is. Az elevules az fel ev. Ha addig nem kapsz semmit, akkor HUHHHH.... De addig
egy mero retteges az elet, mert jon a csuf gonosz Hokuszpok.

Szoval ennyi. Ha elso eset akkor kb. 15 kFt, kb. 3 honap mulva lesz esedekes.

Istvan

PS: Ha a te oldaladon alltak __es__ a hatad mogott villant, (felteszem hogy
menetirany szerint alltak) akkor te vagy a hunyo.
+ - Re: Galvanizalas...muanyagra ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Amire meg mindig nem kaptam meg a biztato otleteket... Hol csinalnak
> muanyagra galvanizalast?

> Ha barki tud olyan muhelyt, ahol a grafitozast es a rez-krom-nikkel
> bevonatot
> megcsinaljak, kerem vagy a listara irja meg, vagy kuldjon egy mailt !

Lehet hogy igy is keszul sot biztos, de a muanyagokat nem vakumgozolessel
szoktak inkabb kromozni? Egy probat megerne, van egy iparos aki fenyszoro
foncsorozast is csinal. Talan ot lenne erdemes megkerdezni. Pontos nevet cimet
nem tudok, de anno mi is valamilyen szaknevsorban talaltuk meg.

Istvan
+ - Re: Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta a következő üzenetben: ...
>Sporolj egy evet!
>1997-es juliusi Opel Astra Caravan 1996-os aron!
stb. stb.


E L K E L T !
Udv,
Balazs
+ - PSA dizelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor miert is verhetetlenek a PSA dieselek? A fenti adatok
> azt hiszem magukert beszelnek.

Ja, ha csak a szamok erdekesek... Nyilvan kisebbsegben, de azert
akadnak itt olyan marhak, akik egy autot egyszeruen csak
kozlekedesre akarnak hasznalni, eveken at, esszeru koltsegek
mellett. Na nekik verhetetlenek, az autot szethajtani ohajtok
pedig valasszanak a tablazatokbol :)
+ - Auto #719 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Sajnos a mai autot nem teljes egeszeben kaptam meg.
>: 
>subscribe
Csak eddig :-(((
Kerlek benneteket keddves listatarsak akinek megvan az egesz auto elkuldeni
nekem. Elore is koszonom.

Udvozlettel: Frigyes

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS