Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2162
Copyright (C) HIX
2004-04-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: feltores (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Re: bago - off topic (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Re: hibrid hajtas (mind)  67 sor     (cikkei)
4 thalia (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: toresek *** HIX AUTO *** #2160 (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Re: RERERERERERERE:bago (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: autoteszt (mind)  9 sor     (cikkei)
8 gyilkos (mind)  15 sor     (cikkei)
9 re: nagy auto - kis auto (mind)  16 sor     (cikkei)
10 hix 2161 comments (mind)  57 sor     (cikkei)
11 Proba (mind)  15 sor     (cikkei)
12 Valasz: Gumi elettartam *** HIX AUTO *** #2161 (mind)  14 sor     (cikkei)
13 IV-es Golf + benzin (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: Hibrid auto (mind)  35 sor     (cikkei)
15 re: nagy auto - kis auto (mind)  22 sor     (cikkei)
16 re: Re: vegyes (mind)  30 sor     (cikkei)
17 re: Valami nem stimmel itt... (mind)  43 sor     (cikkei)
18 Szuzi meghibasodasi arany (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Hondamoci generator (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re[4]: Miert nem jo a Suzuki (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Re[2]: toresek (mind)  13 sor     (cikkei)
22 RX8 az elso honap + tali jelentkezes (mind)  57 sor     (cikkei)
23 Re: HIX tali egyebek (mind)  8 sor     (cikkei)
24 RE: Focus teszt (mind)  83 sor     (cikkei)
25 magno vedotok (mind)  11 sor     (cikkei)
26 utkozesek, mas (mind)  137 sor     (cikkei)
27 tessek dudalni (mind)  13 sor     (cikkei)
28 felig autos (mind)  15 sor     (cikkei)
29 re:Valasz: Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok!*** (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Re. nagy auto - kis auto (mind)  47 sor     (cikkei)
31 Re: gyurodozona, Skoda, (mind)  55 sor     (cikkei)
32 Re. Kalos (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Sziasztok! Egy Fiat Albea megvasarlasan gondolkodunk, e (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - re: re: feltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTO,

  Hogyan lehet kinyitni az Astrat kulcs nelkul (valaszt maganban) es
  ami fontosabb, hogyan vedekezzek?

-- 
Üdvözlettel,
 SS                          mailto:
+ - Re: bago - off topic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia g!

>>>>
--offtopic on
Én betiltanám a dohányzást a munkahelyen is. 
Néhol még külön szobát is kapnak, ahol füstölöghetnek.
Káros szenvedély, ennek ellenére így hozzájárulnak.
Jó, hogy nem nyitnak egy kis sörözõt, ahol be is rughatsz...
--offtopic off
>>>>

Az miert baj, h kulon szobat kapnak? Az jobb, ha 5x annyi ido alatt kimennek az
 epulet ele? Vagy teljesen betiltanad? Azert mert karos szenvedely? Akkor miert
 lehet legalisan kapbi? Mert nagy az adotartalma es egy rakas penzt hoz (rovid 
tavon) a koltsegvetesnek? Akarmenniyt dohanyzol, az nem befolyasolja a munkaveg
zes szinvonalat, az alkoholrol ez nem mondhato el.
Vezetes kozben dohanyozni szerintem is veszelyes, de IMHO nem egyenerteku sem a
z ittassggal, sem a kezben tartott mobilozassal. 

Miert nem azon vagytok felhaborodva, hogy a birak, ugyeszek, de meg a birosagi 
dolgozok (ha joltom, pl. a titkarno is) nem kotelezheto alkoholvizsgalatra?
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: hibrid hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Fogash irta:
: Erre a fotengelyre kotunk egy generatort, aki termelhet nekunk akar
: 230V/50Hz a ramot is, vagyis autonkban szabadon loghatnak konnektorok a
: kenyerpirito es egy eb hobortok szamara is. :-) Ha viszont a

Vannak kiserletek 300V -os feszultsegu inditomotorra (kb. 200ms alatt
porog fol alapjaratra), amiket egy nagy kondirol inditanak. A dolog
jelenleg az erintesvedelmi normakon bukik meg (mi van, ha kidorzsolodik a
300V-os kabel).

: Amiben nem: Mekkora villamos teljesitmenyeket kell/lehet
: megtermelni 100Nm generatorhajto nyomatekkal, illetve ebbol mekkora
: villanymotor-nyomatekot lehet kicsiholni.

A leveled mas reszein ezt mar megvalaszoltad. P=M*omega*hatasfok. Azt
viszont vedd bele, hogy egyenaramu motor kell, a valtoaramu nem jo, mert
itt a polusparok szama es az aram frekvenciaja meghatarozza a motor
fordulatat. Azaz kulonbozo sebessegekhez kulonbozo frekvencia kell. Lehet
ilyet is epiteni (lasd Transrapid, itt emlekeim szerint 1Hz <==> 2km/h
osszefuggest alkalmaznak), de az egyenaram egyszerubb (nem kell pontosan
39,4567Hz -et eloallitani, ha veletlenul 78.9134 km/h -val halad a
forgalom az orszaguton). Tovabba a differencial helyett nem egy motor
kell, hanem ketto. Ekkor ugyanis meg lehet sporolni a differencialmuvet
(ha mar ugyis van egy 80%-os hatasfoku generatorunk es ugyanilyen
hatasfoku villanymotorunk, legalabb sporoljunk tomeget es sporoljuk meg a
differencialmu hatasfokat is -- tenyleg, mennyi egy tipikus szgk. diff.mu
hatasfoka?). Innentol kezdve megint biztonsagi problemakba utkozol, mert
mi van, ha a jobboldali villanymotor meghal menet kozben.

: A nyomatekot a gerjesztes valtoztatasaval tetszolegesen

Azt igen, de a fordulatszamot nem.

: szukseglet, stb tekintsunk most el. Tisztan villany-szemszogbol
:  ol behajto nyomatekbol elektromos uton lehet-e tobb
: nyomatekot csinalni a kerek ekre, mint amit egy 200Nm-es otto-motor
: tudna?

Egy 200Nm-es Otto-motorbol is ki tudsz hozni 20000Nm-t a kerekeken, csak
attetelezes kerdese az egesz. Villanymotornal hasonlo a helyzet (lasd
slip=1 eseteben a vegtelen nyomatekot soros gerjesztesnel, amit Te is
emlitettel).

: ui: ha ez ilyen jo, miert nem csinaljak?

A vonat kotott palyan megy es nem tetszoleges sebesseggel. Azaz ott boven
eleg, ha a 60 km/h helyett veletlenul 59,5 km/h -val megy, es mondjuk 2
km/h -s lepcsokben (ez hasrautes) tudjak szabalyozni a sebesseget. Kozuton
ez nem elegendo. Vonatnal a kotott palya miatt nincsen problema, ha meghal
a jobboldali hajtas, amig lekapcsolod a baloldalit, addig a sin fogja a
vonatot.

Normal autokon a kovetkezo evolucios fokozat a 42V-os villamos halozat
ill. a generator es az inditomotor egybeolvasztasa. Mivel ezek villamosan
ekvivalensek, inditozaskor motor uzemmodban, jaro motornal pedig generator
uzemmodban uzemeltetheto. Ezzel megsporolsz 1 generatort es egy ekszijat.
Elobb-utobb bejon az elektromagnesesen vezerelt szelep is (kamionnal mar
van ilyen), ekkor megszunik a vezermutengely es a vezermulanc/bordasszij
es az ebbol eredo problemak, es olyan nyitasi karakterisztikat
programoznak terheles/fordulatszam fuggvenyeben, amilyet csak akarnak.


Udv,
marky
+ - thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Kerem, ha van a listan renault thalia tulajdonos, legyen
segitsegemre vasarlas elott a tapasztalataival!
Nagyon koszonom.


                                 Tisztelettel:
                                      Miki
                                EGY BOLCSESSEG:
MASKEPP ILLATOZIK A SZENA A LOVAKNAK, ES MASKEPP A SZERELMESEKNEK.
+ - Re: toresek *** HIX AUTO *** #2160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 22 April 2004 14:53, horvath.akos1 wrote:
>> es ezt is csak 40%os fedessel. 100%os atfedesnel rosszabb lenne a
>> helyzet (ezert szigorubb az
>> amerikai teszt).
> Szerintem meg pont nem, hiszen a 100%-os fedesnel az auto teljes eleje
> emeszti fel az energiat, 40%-osnal pedig csak egy kicsi resze.

Az a jo ezen a listan, hogy ha egy hulyeseget ir az ember, vagy harman 
egybol kijavitjak :-)

Tenyleg nem tul logikus, valoszinuleg tul gyorsan es gondolkodas nelkul 
vontam le a kovetkeztetest azokbol a tenyekbol hogy:
- a valosagban egy 100%os fedesu utkozes rosszabb mint egy 40%os
- az amerikai biztonsagi kovetelmenyek szigorubbak es jo par europai auto 
nem futhatna ott (olyanrol is hallottam amelynel tobbe kerulne az amerikai 
kovetelmenyekhez valo atalakitas mint egy uj tipus kifejlesztese)
- az amerikai crashteszt 100%os, az europai 40.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: RERERERERERERE:bago (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 22 April 2004 18:43, girbicz wrote:
> --offtopic on
> En betiltanam a dohanyzast a munkahelyen is.
> Nehol meg kulon szobat is kapnak, ahol fustologhetnek.
> Karos szenvedely, ennek ellenere igy hozzajarulnak.
> Jo, hogy nem nyitnak egy kis sorozot, ahol be is rughatsz...
> --offtopic off

Szinten off: nalunk a cegnel az egyik kajaldaban (van vagy 10, sokan 
vagyunk ott:) atalanydij volt es amennyi bort akartal, annyit ittal. (Most 
mar valtozott, csak egy poharral adnak, ne fussatok idaig:-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: autoteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 23 April 2004 00:24, akos.szalay wrote:
> Akkor meg egy: Saab 9-5 Aero (esetleg a kevesbe sportos futomuvu is,
> de foleg az aero - esetleg a 9-3 aero is)

Ez megint egyszeru: egy saabot sem talaltam. Ugy tunik nem olyan sok az a 
66 modell, eddig talan 25% ha benne volt:-(

-- 
Udv, Sandor
+ - gyilkos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket szoke beszall a frissen vasarolt autojaba, es elindul varosnezesre. Az
elso keresztezodesnel pirosat kapnak. Reszlet a lezajlo beszelgetesukbol:
- Nezd, piros!
- De szep!
- Most piros es sarga egyszerre!
- Csodalatos!
- Most meg zold!
- Hat ez gyonyoru!
- Most sarga!
- Micsoda valtozatosság!
- Ismet piros!
- Ezt mar lattuk. Induljunk!...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - re: nagy auto - kis auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

"Itt mindenki nagyobb, nehezebb(!) es gyorsabb autot szeretne mint a
tobbieke es le se sz..ja a normalis gondolkodasuakat, es nem torodik a
kornyezetvedelemmel. A 70 kilos testedet 1000-1500 kilos vassal
mozgatni megengedhetetlen Egy max 3-400 kilos auto lenne az idealis.
Az otvar tobb tonnas dogoket meg be kene olvasztani, mert veszelyesek
masokra, es hasznosabb dolgokat kesziteni belole."

Vegre valaki, aki szerint nem az a cel, hogy 20 ev mulva mindenki 10 tonnas
monstrumokban kozlekedjen (s kozben az oklet razva szidja a motorosokat,
hogy a legnagyobb dugoban is haladnak, sokkal kisebb fajlagos
legszennyezessel...).

Udv,
Gabor
+ - hix 2161 comments (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> mozgatni megengedhetetlen Egy max 3-400 kilos auto lenne az 
> idealis.  Az otvar tobb tonnas dogoket meg be kene olvasztani, mert 
> veszelyesek masokra, es hasznosabb dolgokat kesziteni belole.

Huuu, most aztan megmondtad a frankot. Megyek is beolvasztani a 
tragacsom es veszek egy biciklit, olyan szivhez szoloan irtad le. 
Erdekes, hogy mindenki a kicsitol kezdi, a politikaban ugyanez megy, 
van par ceg, aki tobb tizmillioval tartozik az allamnak, de engem akar 
perelni a szocialis biztosito, hogy tartozok nekik 180 ezerrel, persze 
amikor bebizonyitom, hogy 10 eve fizetek, mint a koles, meg 
bocsanatot se kernek. Aztan elhuz egy BMW Z8 kb. 220-al mellettem es 
meg sem all a rendornek, akkor engem allit meg, hogy 96-al mentem 90 
helyett, az tul nagy hal volt neki. Az ismerosom a 6. autoja lizingjet 
nem fizeti, de megint uj mercije van, en a 32. reszletnel 1107 Ft-al 
kevesebbet fizetek be az o hibajuk miatt (rosszul toltottek ki) es mar 
fenyegetoznek, hogy elveszik az autom. Szoval igen, igazad van, a 
kornyezetvedelmet is a kicsiknel kell kezdeni. Biztosan ki tudod 
mutatni, Europa szennyezesenek hany szazalekaert felelosek az 
autok. Mert en tudom. Te viszont nem. Ezen kivul hatalmas 
pofatlansagnak tartom beokadni egy listara, ami rajongoi listanak is 
tekintheto, es masok kedvenceit lehuzni. Illene legalabb egy 
bemutatkozas ugye, esetleg tenyekkel alatamasztani a mondanivalot. 
Mert ez kinosra sikerult.

-----------------------

> Egyenes fekezes szarazon 21 (20-22 a mezony), vizesen 26 
> (elmezony, a legjobb 25.5 [307] es van 30 folott is [stilo, es, ha 
> Fogash nem nez ide, a 147es]).

1. Remelem nem 100 km/h-rol fekeztek, mert ez arra eleg keves
2. foloslegesnek erzem a magyarazkodast es mentegetozest minden 
adat utan. Ezek adatok, lehet, de nem erdemes veluk vitatkozni
3. az Alfa 146-os feket mindenki lemondta, a tesztekben valami 41,8 m 
volt a fektav 100 km/h-rol. Erre en mit csinaltam? Felmentem a 
Grossglockner tetejere es pihenes nelkul lejottem. A fekek nem 
gyulladtak ki, bar kozel voltak hozza, nem lettek hullamosak, az utolso 
kanyarig megfogtak az autot, bar picit felkemenyedtek es bar a betetek 
teljesen elkoptak, biztonsagosan leertem es nagyon elegedett voltam 
a fekekkel. Az Alfa fekeivel egyebkent is mindig mindenkinek baja van, 
tobb tucat tesztet lattam, ahol az Alfa 156 fadingproblemakkal kuzdott, 
ezert az utolsok kozott volt a tesztben, de mellette *-al oda volt irva, 
hogy ez a tesztautora vonatkozik, mert probaltak masik 156-al is es az 
a 3. helyen vegzett. Ugyhogy fene se erti, ezek ota ugyse nagyon 
hiszek a teszteknek.

------------------------

> kozepso tukornek nem talatam a "vakitaskikapcsolo" gombjat (lehet 
> hogy nincs is ?  - olyan autot nem lattam meg)

folia kell hatra es megszunik a gond :)

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - Proba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem ez a minimum. Nem azert vesz az ember autot mert jol mutat
>benne a wunderbaum.
En meg egyik kocsimmal sem probaltam ki mit tud. Egyszeruen
sajnalom szegeny autot. A 323F -fel sem mentem 180 -nal tobbet.
Viszont a 160 nagyon kenyelmes neki, ez az utazom. 200 folott
egyszer voltam egy Datsun ZX 280 -nal, de annak az meg sem
kottyant. Lehet hogy ezzel megyek a talalkozora. 6 hengeres, soros
motor. Tobb mint 1 meter hosszu :-). Lealazzuk a Mazda RX8 -at :-).

>En nem szoktam a tobbi kozlekedot ignoralni
Azert nem art odafigyelni erre is. Egyetlen autoval volt gond az
elozes, meg az elengedes: Nissan Sunny GTi. Kis komolytalan
kocsinak nezett ki, es egyszeruen nem hittek el, hogy annyival
megyek (150). Allandoan kijottek elem. Ez egy bukolampassal
nem fordulhat elo.
+ - Valasz: Gumi elettartam *** HIX AUTO *** #2161 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Gumi elettartam ( 45 sor )
> Idopont: Thu Apr 22 08:25:31 CEST 2004 AUTO #2161
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>...
Szerintem 6 eves gumi mar nem sokat er, en mar kidobnam.
...<<<<<<<

Ez igy kategorikusan szvsz nem allja meg a helyet. Ugyan az axioma az, hogy
a gumi 5 ev utan eloregszik, de mitol oregszik egy gumi? A napsugarzas
UV-jetol. Na most ha a gumi az eves napsutes kb. 70-80%-at kitevo felevet
mondjuk egy sotet pinceben tolti, akkor az oregedes latvanyosan lelassul.

Udv, Akos
+ - IV-es Golf + benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 Le szeretnek szivni egy par liter benzint a Golfbol, de eddig meg nem sikerult
. Csovet probaltam beletolni a tankolonyilasba. Bele is ment kb. 1 meter cso, n
em sikerult benzint szivni. Megneztem azt a csofajtat is ami razasra fe tudja k
apni a folyadekot, de az nem ment bele a  tanknyilasba a szukito miatt.

 Tudtok valamilyen jo modszert amivel tutita kijon kb. a tank tartalmanak a fel
e?

                   Koszi! Kojak

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 145.236.195.10)
+ - Re: Hibrid auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

  Ismerosomnel jartam tavasszal (Baltimore, USA), neki van hibrid autoja.
Honda akarmi. Meri a fogyasztast, azt allitja, 51 MPG (mile per gallon)
amit tapasztal, ami 4.8 l/100 km ha jol szamolom. Fele autopalya, fele
kozepesen bedugult varos. Hasonlo korulmenyek kozott az en 323-asom
(jo, az 1986-os volt) 25-30 MPG-t teljesitett (klima mindket esetben
benne van).
  Ultem is a kocsiban, varosban nem volt nyilvanvalo, hogy villany auto.
Fordulatszam ment le-fol, stb. H anem latom a muszerfalat, nem biztos,
hogy rajovok, hogy hibrid (de nem vagyok szakember).
  Ennek ellenere a srac azt allitja, hogy gazdasagilag nem eri meg (neki),
a kisebb fogyasztason nem jon be a magasabb vetelar. Elvi okokbol vette.
*Annyit* nem bukott rajta, amennyivel jobban erzi magat kornyezetvedelmileg.
  Egy 'hiba' (inkabb elfelejtes) van a gondolatmenetben. AMikor a hibrid
fekez, akkor visszataplal az aksiba. Ez oriasi nyereseg varosban! A
masik, amit hallottam, hogy villanymotor nem igazan megy 80 km/h felett
gyakorlatban, igy nem igazan 'soros' az egesz, hanem sokkal bonyolultabb.
De mukodik. Japanoknak legalabbis. Tobbiek nem tudom, hol allnak, meg
nem hallottam szeria csaladi verziorol mastol, pedig nemeteknek kene az
elen jarni ebben (mar amennyit dumalnak kornyezetvedelemrol)...
  Egy masik, kozvetett elonye a dolognak: dominansan akkor szennyez ez
a kocsi, amikor autopalyan, nagy sebesseggel megy, es dominansan varosban
szennyez nagyon keveset (ott inkabb villanyrol megy). Azaz azonos
kornyezetszennyezes mellett is kedvezobb, mert a mocsok nagyobb teruleten
oszlik el. Ettol persze nem *jo*, de *jobb*. A varosban lakoknak biztos...

> ui: ha ez ilyen jo, miert nem csinaljak?

  Mint fentebb irom, csinaljak. Nyilvan nem pont igy, de az alapgondolat
ez. Meg beleraknak aksit is, amit benzinmotor tolt amikor van ra ideje.
Hogy Europaban miert nincs, nem tudom. USA-ban szeriaban aruljak, nem
egy ismerosomnek van...

Gyula
+ - re: nagy auto - kis auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

****************************
Itt mindenki nagyobb, nehezebb(!) es gyorsabb autot
szeretne mint a 
tobbieke es le se sz..ja a normalis gondolkodasuakat,
es nem torodik a 
kornyezetvedelemmel. A 70 kilos testedet 1000-1500
kilos vassal 
mozgatni megengedhetetlen Egy max 3-400 kilos auto
lenne az idealis. 
Az otvar tobb tonnas dogoket meg be kene olvasztani,
mert veszelyesek 
masokra, es hasznosabb dolgokat kesziteni belole.
Udv: Po:li
****************************
"mint a tobbieke"  :))))
Hany eves vagy kispajtas?
Jot nevettem.
Egyebkent 106 kilo vagyok, ugyhogy huuzd meg magad
ehheheheheheh  :D

-=[GMA]=-
Omega3000
+ - re: Re: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*******************************
Kedves Triznyak,

> Azonos sebesseggel mentek betontombnek a kis,
kozepes es nagy meretu 
> autok, valamint terepjarok.

  Ezt pont azzal egyenerteku, hogy *nem* azonosak a
korulmenyek. Gimnaziumi
szinten szamolva (tokeletesen rugalmatlan utkozes)
bejon egy 2/(a+1)
sebesseg korrekcio, ahol 'a' az utkozo tomegek aranya.
Peldaul frontalis
utkozes, mindket kocsi 60-nal megy, egyik legyen smart
roadster (700kg),
masik meg mondjuk egy RAV4 (1900 kg). Egyiknek olyan
lesz, mintha
30-cal ment volna falnak, masiknak meg olyan, mintha
90-nel.
  Azaz 3-szor nagyobb sebesseg, majd 10-szer annyi
energia, amit el
kell nyelni a smartnak...

Gyula
*********************************************
Na vegre, ez itt a lenyeg diohejban.
:)

-=[GMA]=-
Omega3000
+ - re: Valami nem stimmel itt... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Csaba,

************************************************
En ugy latom, hogy a tulnyomo tobbseget nem az
izgatja, hogy
milyen autoval kozlekedik a masik, hanem legfeljebb
az, hogy hogy.
Emellett van egy nagyhangu, kisletszamu csoport, akik
valamilyen
onigazolasi kenyszertol vezerelve osszekeverik a
kozlekedest az
autoversennyel.
************************************************
Maximalisan osztom.
Kepzeljetek el azt a szitut, amikor megyek fouton
vegig lehuzodva a nagy vassal, szep lassan, mert nem
sietek (minek toljam akkor, csak a fogyasztas lesz
nagyobb, nem nyerek vele semmit) Es a tobbiek meg
minden szirszar-ral (ezereves wrtburg stb.) mindenkepp
meg KELL, hogy elozzenek. Es ezen a ponton kezdek el
nevetni rajtuk. :)


********************************************
"a legjobban az ved, ha bele sem ulsz az autoba. Azt
is hallottuk mar nehanyszor, hogy a nagyobb vedelmet
sokszor sikeresen kompenzalja az ennek tudataban
szaguldozo tulajdonos hamis biztonsagerzete."
********************************************
Az a baj ezzel, hogy gyalog is meg lehet halni az
utakon, biciklivel es motorral is. Nem lehet csak ugy
azt mondani, hogy "ne ulj autoba".
En ugy vezetek, hogy mindenki kezdo/amator/potencialis
veszelyforras es RA is probalok vigyazni meg MAGAMRA
is, igy egyreszt higgadtabb leszek, masreszt talan
kicsit megfontoltabb is. Vezetes kozben en vagyok az
Angyal, mindenki mas O:rdo:g  :)   Ha olyan szitu van,
ami veszelyesse valt, akkor orditok a delikvensre,
hogy ORDOG!!!!  :)))) nem dudalok.  Jo kis
feszultseg-levezetes...  ;)

-=[GMA]=-
Omega3000
+ - Szuzi meghibasodasi arany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

************************************
Erdekes, Suzukirol meg egy olyan tortenetet sem
hallottam, hogy
fiatal, vagy eppen nagyon fiatal autonal egeszen durva
hibak lettek
volna, pedig ha mas nem a nagy szamok torvenyei
szerint tobb ilyennek
kellene lennie... 
************************************
Ez igy is van, mert alig van benne elektronika. En is
azokat a tipusokat favorizalom, ami minel egyszerubb,
mechanikusabb. Talan meg en is meg tudok rajt'
csinalni par dolgot, ha egyaltalan szukseges.

-=[GMA]=-
Omega3000
+ - Hondamoci generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ismerosnek keresek Honda CBR900RR-hez bontott generator forgoreszt
vagy komplett generatort bontva. A moci 2002-2003-as evjaratu, allitolag 
csak ilyen jo hozza.  Remelem, tud valaki segiteni..
EIK!
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re[4]: Miert nem jo a Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2160, :
 >Semmi bajom azokkal akik tisztelettudoan betartjak a 130-at (en nem
 >mindig), de aki erre a tempora nem kepes (vagy tudasa vagy autoja okan)
 >annak szvsz semmi keresnivaloja az autopalyan szemelyautoval.

Szereny velemenyed es a KRESz ez esetben kulonbozik. Szerencsere. ;]
Altalaban az emlitett autok is kepesek a 130-ra, es Neked szerintem
nem is a sebesseguk a bajod, hanem a gyorsulasuk. De nehez lenne torvenyben
kapcsolatba hozni a gyorsulast es az automarkakat...

Egyebkent nem ertem -- ha a lassu teherautok nem zavarnak, akkor a lassu
ladasok miert? Nincsenek tobben..
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re[2]: toresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2160, Szakacs-Vass Sandor >:
 >valaki hogy az amerikai swift azonos-e a magyarral? (Kicsit meglepne, ilyen
 >miniatur autot ott arulni...)

Nekem csak egyvalami tunt fel, talan 10 eve: Chevrolet Metro Geo...
Dettora Swift, csak amcsi stilusu nagy hatsolampak, meg talan meg nehany
kisebb kulonbseg.

Ugyanilyen meglepo volt nekem, hogy Opel Kadett/Daewoo Racer formaju autot
gyartottak Pontiac neven is...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - RX8 az elso honap + tali jelentkezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listasok!

Akos erdeklodott milyen az auto, de mivel nem olvasom rendszeresen a listat, cs
ak most valaszolok.

Nos, az auto remekul hasznalhato a mindennapokban. Csendes, belulrol szep es ha
 nyugisan haladok, akkor kifejezetten pihenteto vezetni.

A motor nyomateka es ahogy azt leadja nagyon kellemes elmeny! A keves nyomatek,
 amire szoktak panaszkodni azt jelenti, hogy 160 Nm felett van 2000 tol 9000 1/
perc ig. Ha akarom kellemesen eljarok vele, vegig 3000 alatt, 50-nel 5. ben gur
ulva. Akkor sem erolkodik a motor ha innen gyorsitani kell, halk szivo hang mel
let egyenletesen elkezd gyorsulni. Nem harap, de elindul.
Kozuton vezetve tobbfele arca is lehet az autonak, mivel 3-tol 6.-ig barmelyik 
fokozatben lehet vele autozni. A szeles fordulatszamtartomany miatt leginkabb c
sak a max gyorsulasban van kulonbseg, a felso hatar meg ugyis adott (90km/h, ha
 jol emlexem).
A motor hangja nem emelkedik jelentosen, ha nem taposom eppen a gazt, akkor 800
0 felett sem hangos kulonosebben :) Ha viszont eppen gyorsulni kell, akkor nagy
on szep a hangja, kifejezetten osztonoz hogy odalepjek neki csak emiatt.

Parszor mar sikerult hatramenet helyett 6.-at kapcsolnom, es egyszer sem fullad
tam le, mindig finoman elindult az auto elorre szerintem ez mond valamit a moto
r es a kupplung finomsagarol! (tudom, en meg tanuljam meg kezelni a valtot)

Kifejezetten provokalni kell hogy megcsusszon, de akkor nagyon elvezetesen tesz
i (tudom, kozuton nem illik, mert a nezok szornyet halhatnak). Bekapcsolt ESP-v
el kb .5 masodperc utan hatarozottan megfog, de ennek erossege fugg attol hogy 
mennyire sulyos a helyzet. Padlogaznal erosen visszavesz, kisebb csuszasnal fin
omabban.

A futomu bar kelloen feszes, nagy sebessegnel messze nem olyan stabil mint a mi
cuban. Valahogy ebben felelmetes a 160 ott ahol a micuval 200 nem. Ugyanez a he
lyzet a kormanyzassal illetve az iranyvaltassal is. Alacson sebessegnel jo, de 
nagyobb sebessegnel egy kis doles megelozi az iranyvaltast. A micu eloszor ford
ult, aztan billent, egy kicsit. Ezt az utasaim is megjegyeztek mar. Valoszinu h
ogy a nagy tomeghez kepest konnyu rugozatlan tomeget es az osszkerekkormanyzast
 meg 13 ev technikai fejlodesevel sem lehet konnyen felulmulni.

NAV-ot nem kertem bele, DVD-rol sem tudok, de szerintem itthonra nem is kell, t
alan Budapestre lenne jo az meg megvan PDA-n.

Kellemes meglepetes volt hogy a forgalmiban is 1300 ccm van! A kpm viszont mar 
rajott a hibara az ujak 2600-zal jonnek ki. A bizositasba is ez kerult be, a ko
telezo B0-ban 47Eft/ev, a Casco ugyanennyi negyedevenkent!


Szamadatok:
- 3500 km eddig
- ~15l fogyasztas
- 240 vegsebesseg(egyenes uton viszonylag hamar, emelkedon soha)

Jo autozast,

MicuTomi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 176.172-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: HIX tali egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bogracsot es alvanyt is tudok vinni a talira!
Pontosan nem tudom, de kb 10 literes ez is.
Mit fozunk? Befuteni nem kell(Kemence rulez) :))))?
(ha igen, akkor viszek palinkat is)

MicuTomi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 176.172-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - RE: Focus teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor

> 1.6os Focus, Goodyear Eagle NCT 5 195/60/15 gumikkal.
Nekem ennel jobb gumik vannak fent (ko:sz djtiszy:-)), és /55-os, mert az ir ut
ak peresebbet nem erdemelnek.
 
> A 10 kategoriatars kozul a 4. helyre tettek, elotte BMW 318 
> ti, P307 es
> MeganeII, utana Corolla, Xsara, 147, Civic, Golf, Stilo. (Na 
> most alighanem
> sikerult megbantanom egy adag embert...)
Nos, BMW-t nem veszek, mert egyreszt nincs ra penzem, masreszt nem tetszenek az
 ujak (utoljara a capaorru tetszett (1985?)), harmadreszt nem kell semmi miatt 
kompenzalnom;-), ugyhogy ez OK. A p307-es nem tetszik az asszonynak sem (bo:ho:
nce), es eleg beleolvasni az index idevonatkozo topikjaba, hogy az embernek elm
enjen tole a kedve.


> Ertekeltek a preciz kormanymut, viszont a podiumrol a nem 
> eleg progressziv
> hatso futomu miatt maradt le (a tulkormanyzas eleg hirtelen 
> erkezik). Az
> erzekeny hatso futomut az esetleges ESP sem tudja igazan
> lecsendesiteni.:-(
Hat igen, "kategoriajaban a legjobb vezetesi elmenyt nyujtja" az osszes teszt s
zerint, amit eddig olvastam. ESP nincs a kocsimban, de tenyleg kellemetlen a "k
ezifek" hatul. En eddig csak jegen csusztam meg vele egy korforgalomban, de tel
jes tapasztalatlansagom ellenere sikerult megfogni. Ha megyek haza ellatogatok 
a Gerhard Berger vezetesi centrumba, es akkor legkozelebb nem lepodok meg.

> A javorszarvastesztet szarazon 64 km/h-val teljesitette (ami 
> a legjobb volt,
> egyutt a bmw-vel es a renaultval), viszont ez mar 
> pilotatudast igenyel: 59
> utan mar csuszni kezd. Szarazon ugyanez az abra: 56 km/h eredmenye a
> legjobbak kozott van, viszont picit hamarabb megcsuszik 
> (54nel) mint az
> elboly. Szemelyes velemenyem szerint ez egy jo dolog: mikor 
> csuszni kezd
> akkor meg nincs igazi baj :-)
Ettol megint kilelt a hideg, mert eszembe jutott A kutya. Megyunk ejjel az auto
palyan, ugy 75mph sebesseggel, amikor a leallosav vonalan eszreveszek egy kivil
agitatlan kutyat. Satu, kormany elrantva, megcsuszas, visszarantva, ket liter i
zzadsag az ulesben, de Inka ne'mi billeges utan megy tovabb egyenesen, igaz, ma
r csak kb 40mph sebesseggel. Nem hiszem, hogy egy rosszabb kanyarstabilitasu au
toban nem esett volna valami kar, nem beszelve szegeny kutyarol. A kornyeken va
loszinu travellerek (lakokocsiban elo, vandorlo eletmodot folytato csaladok) vo
ltak, akiktol elszabadult.
 
> Szukulo kanyarban 61km/h (eleg nagy itt a szoras, az 57et 
> tudo Golf es a
> 64et mutato bmw vagy 307es kozott), vizesen 46 (atlagos, a 
> tobbi 44 es 48
> kozott).
Ez az egyetlen oka, hogy eletem parja nem akar velem repuloterre jonni osszesze
dni az ismerosoket. Van egy felhajto az autopalya elejen, ami gyakorlatilag egy
 bal-jobb-korforgalom-bal-jobb-korforgalom-bal-hosszu-ives-felhajto kombinacio,
 neki feherednek az ujjai, nekem fulig er a szam, es Inka harmasban tombol felf
ele az emelkedon. Sajnos szoktak lenni Opelesek, akik elrontjak a jatekomat, de
 a multkor egy uj Mini ment elottem, na, o szinten elvezkedett, az volt az igaz
i. En nem sajnalom mastol a jobb autot, itt elofordul Ferrari, Caterham(!), Lam
bo, Focus RS, Bentley, stb ilyenkor kikapcsolom a radiot es letekerem az ablako
t hogy jobban halljam a duborgest;-)

> Egyenes fekezes szarazon 21 (20-22 a mezony), vizesen 26 (elmezony, a
> legjobb 25.5 [307] es van 30 folott is [stilo, es, ha Fogash 
> nem nez ide, a
> 147es]).
> 
> Fekezes kanyarban: 25m (kozepmezony eleje), vizesen 30m 
> (szinten, van olyan
> amelyik 35-36m, pedig ez azert mar nagy kulonbseg). 
Nem csak jo az autom, hanem biztonsagos is;-)

> Kanyarvetel: szarazon 74 km/h (kozepmezony), vizesen 69 
> (legjobb!).    
Es akkor meg nem is esett arrol szo, hogy milyen gyonyoru!

Koszonom szepen.

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
http://fordfocus.hu
+ - magno vedotok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Allitolag lehet olyan vedotokot kapni a autos 
radiomagnokra, amit felhelyezve eltakarja azt az illetektelenek elol.
Sajnos itt nalunk Kecskemeten nem talalok sehol, es a keresokkel sem nagyon bol
dogulok.
Ha tudnatok olyan helyet, ahol esetleg online meg lehetne rendelni postai úton,
 azt nagyon megkoszonnem!
Koszi!
Udv:Zsolt

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cable-236-234.kecskemet.fibernet.bacs-net.hu)
+ - utkozesek, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mar eppen 70-80 km/h-val haladt, mikor a szemben levo savban egy
>nagy tempoval kozlekedo Merci megcsuszott, es az iranyithatatlan autoval
>belerongyolt szembol a Volvoba. Elmondasok szerint a Merci sebessege 150+

stb. Azert en erre nem vennek merget. Egyszer lattam egy filmet. A nemet autopa
lyakon sok helyen van kamera. Egy ilyen veletlenul felvette, hogy egy Mercedes 
SL roadster (az a 90es evekbeli fajta, R127, ha jol tudom) egy elnyuljtott ivu 
jobbos kanyarban 200kmh sebesseggel (vezetoi hibabol) lefutott a belso padkara,
 pattant a szalagkorlaton, kettot prodult negy kereken, aztan kettot vagy harma
t a hossztengelye korul, mar az arokban. Kozben kivitt valami kresztablat is. A
 kocsi porra tort, a csavo viszont azonnal kiugrott a kocsibol. Sajat kesobbi b
evallasa szerint olyan gyorsan tortent minden, hogy nem is volt ideje fekezni.
Mivel komoly musor volt, az okosok felrajzoltak a sebesseg-ido grafikonjat is, 
bemutatando, hogyan veszett el a nagy sebesseg. A fure hajtas mar maga levette 
180ra, a szalagkorlat erintese (majdnem full parhuzamosan) utan mar csak 130 vo
lt, az elso borulas 100kmh alatti sebesseggel kezdodott. Az oszlop kitoresekor 
ugras van, vagyis ott drasztikusan csokkent a sebesseg, mig vegul eltunt. 
Miert mondom mindezt? Egyaltalan nem vagyok meggyozve, hogy az a 200 valoban 20
0 volt. Kulonben is, ha az ismerosod 70nel ment es meg fekezett is a fele porgo
 Merci lattan, akkor jo esellyel mar csak az utkozestesztek sebessegtartomanya 
alatt volt az o" sebessege, amikor becsapodott. 50-60as utkozest meg siman tul 
lehet elni egy Volvoban...

>ket Lada Samara, 60 km/h-as oldalutkozes. Veszpremnel
>van a negysavos elkerulo ut, dupla zarovonallal. Egy Samaras zarovonal
>ellenere meg akart fordulni, es nem latta, hogy mogottunk jon egy (...)
>Fekezni nem volt ido, tiszta csattanas lett. Mindenki be volt kotve,
>igy zuzodasokkal es karcolasokkal megusztak a dolgot. Kiveve a vetkes
>sofort, aki oldal- es fuggonylegzsak hijan lefejelte a bal elso
>ablakot. De par oltessel az is megoldodott.

Lattal te mar oldalutkozest??? Az oldalutkozes-tesztekben az oldalba kapott aut
o NINCS rogzitve! Az oldalrol erkezo (USA 90 fok-60kmh, NCAP 75 fok-64kmh)bomba
 szabadon tolhatja el a tesztelt autot. A Samaranal sokkal merevebb autok utasa
i is szenvednek szepen egy ilyen esetben. A peldabeli samarasodnak ket esetben 
lehetett eselye a tulelesre (!): 
1.) a masik auto a kocsi orrat kapta el, nem az utascellat. Ekkor vetkesunk csa
k porog egy szepet es leamortizalodik az autoja.
2.) a szabalyosan jovo a kocsi hatuljat talalta el, igy vetkesunk nagyjabol a m
otor korul pordult egy szepet, esetlegesen beleverve egyet a szabalyos fel olda
laba is. 
Egy valodi oldalutkozesnel, ahol a vezeto ajtajat kapja telibe a masik fel, egy
 Samaraban (vagy akarmelyik "coclista" kocsiban 60kmh utkozesnel NINCS eselyed.
 

Ja, mult hetfon lattam egy koccanast. Betomorult a sor es egy Toyota Hilux (nem
4x4, csak az alacsony 4x2 valtozat) kicsit elnezte a fektavot. Ugy hatvan centi
 + egy hajszallal. A hajszal lett volna a res, ha sikerul neki megallni, a 60 c
enti egy lepcsoshatu Corolla csomagtartoja volt par pillanattal korabban. Nyom 
nelkul eltunt, az alvazas pickupnak meg sajnos kicsit meghullamosodott a krom l
okharitoja. Ennyit az eselyegyenlosegekrol. Nem akarok az ozvegyek lakatos-kolt
segeirol ertekezni, de mivel a Hiluxot ugyanugy 2-4 legzsakkal aruljak, mint a 
corollat, ha lehetne valasztani, en inkabb a Hiluxba ulnek egy ilyen valos, utc
ai balesethez. 
Az persze lehet, hogy ket pickup utkozeseben rosszabbul jarnank, mint 2 corolla
 utkozeseben, de mivel az uton itt tobb a pickup, nem erzem jol magam a civicbe
n.

>Miert nem tudjak a zsaruk a villogo autojukat az elozo bukkano  tetejere
>allitani, hogy figyeljen a jonep?
Mer kincstari vagyon, es seggbe k.rjak oket, ha tonkreteszik. Inkabb torje ossz
e magat 6 adofizeto, minthogy a butykostaxinak baja essek. :-( A gyoriek anno u
gy hasznaltak el a par honapos Octavia RS-uket, hogy egy autopalyas balesetnel 
az okostojas csendor szurkuletben megaltt a belso savban, villogo nelkul, veszv
illogo nelkul, kivilagitatlanul (!), egy roman kamionos meg atment az ures rend
orauton... Az miert van, hogy ha igazoltatni megallit, akkor ELED all? Engem eg
yszer igazoltattak sotetben gyalogrendorok, ramszoltak (!) hogy kapcsoljam le a
 vilagitasom. ?!?!?!?!

Po:li:
>A 70 kilos testedet 1000-1500 kilos vassal mozgatni megengedhetetlen 
1. Az en testem 110kg, vagyis 57%-kal jobban kihasznalom a jarganyt, mint te. :
-)
2. Jarj motorral. Vagy BKV-vel. Vagy alkoss 3 kollegaddal bejaro kozosseget, os
ztva a benyapenzt.
3. A 400 kilos autodba hova teszed az asszonyt? A gyereket? A bevasarlast? Vagy
 tartasz egy kicsit magadnak, meg egy nagyobbat kettotoknek, meg egy nagyot az 
egesz csaladnak? Mi a kornyezetszennyezobb: jarni egy 1200 kilos autoval, vagy 
LEGYARTANI meg utana majd MEGSEMMISITENI 2-3 db 500 kilos kicsit??? Hahoo! Van 
ott fent valaki?

Miert olyan nehez elfogadni, hogy az a rohadt auto a maganszfera resze? Naponta
 minimum egy-masfel orat toltok autoban (ekkor csak a varoson belul elmentem do
lgozni, meg hazamentem). Eszem agaban nem lenne kenyszerkozossegben beszelgetni
, vagy kinosan hallgatni az autoban. Szivni masok izzadtsagszagat a metron, 3 a
tszallassal 2 ora alatt hazaerni egy negyed tank benzin araert. 

>Egyenes fekezes szarazon 21 (20-22 a mezony), vizesen 26 (elmezony, a
>legjobb 25.5 [307] es van 30 folott is [stilo, es, ha Fogash nem nez ide, a
>147es]).
Picit csodalkozom, de lehet. A 147 fekje alapban nem egy nagy durranas, a rossz
 vizes eredmenybe meg nagyon belejatszik a gumi is. Persze orok kerdes, hogy mi
t hasonlitunk mivel? Azt a konfiguraciot amit a gyar ad, ha kersz a polcrol 1db
 xy tipust? Ugyanezt, de egyforma gumikkal, hogy valoban a fekek/futomuvek kulo
nbseget lasd?

>Az meg megmutatta, egy Skoda 120 (ott Angliaban Estelle
>(?) neven futott), amit kicsit megbarkacsolt: a kocsi orraba (!) bekerult
>egy 7,4 literes V8-as,
Az igen finom lehet... :-))) A szep az, hogy Angliaban az ilyent forgalomba is 
lehet helyezni. Mo-on szeritem ez csak kicsit lenne dragabb, mint egy Rolls. Te
nyleg, TUDJA valaki, hogy pontosan mi kell, ha en pl egy ezerotos Ladat hosszab
an kettevagva 10 cm-rel meg akarok szelesiteni, hogy egy Alfa 75 America teljes
 hajtaslancat bele/ala tudjam epiteni? Nem arra vagyok kivancsi, hogy jo lenne-
e, hanem hogy milyen engedelyeztetesi procedura kell a megepiteshez es forgalom
ba helyezeshez.

>egyesben hagyta az autot, a feleseg meg a kovetkezo
>indulasnal rainditott kuplung nelkul, amitol szethullott a differencialmu :
>-( , ami onmagaban sem egy nagy elmeny, de raadaskent a markaszerviz
>keptelen volt rajonni, hogy mi a gond, lebontottak a valtot, mindent; de
>csak egy maszek pesti Alfa-guru tudta megmondani, hogy mi a baj - igaz, o a
>tunetek alapjan mar telefonban is, mondvan hogy ez mar a sokadik ilyen
>esete...

Sajat szavaiddal: es te meg hiszel a telapoban??? Szerinted mi tortenik egy oni
nditozaskor? Elmondom: a behuzotekercs egy icipici fogaskereket hosszaban eltol
 a tengelyen, amitol a pici fogaskerek osszeakad a lendkerek peremen levo naaag
y fogaskerekkel (fogaskoszoruval). Az onindito a maga kb 5 loerejevel elkezd fo
rgatni, a kis fogaskerek tekeri a nagyot, elindul a motor. 
A tortenet egy masik szalon: Amikor az autoval elindulsz, az allando fordulatta
l forgo lendkerek a kuplung zarasanak megfeleloen kezdi forgatni a nyelestengel
yt (gyk ez a valto behajto tengelye). A bekapcsolt sebessegfokozaton keresztul 
a nyomatekok elvandorolnak a differencialmuig, aztan a feltengelyen keresztul e
lkezdik forgatni a kereket. Ha lassan szallsz le a kuplungrol, fokozatosan indu
l meg a szerkezet. Ha leugrasz rola, lefullad a motor, minden megall. Ha nagy g
aznal ugrasz le, akkor a hatalmas ero vegigrohan a hajtaslancon es gumifust for
majaban hove alakul. 
Ha a differencial szet is esett (amin szubjektiv maganemberkent csodalkozom), a
nnak az egvilagon semmi koze a sebessegben hagyva oninditozashoz. Sot! a 97es 1
55-omben ugyanaz a motor-valto dolgozik, mint a 98as 156-okban (par diszburkola
t eltero), es az en felesegem is inditott mar ra, megsem tortent semmi. Kicsit 
megugrott elore az auto, oszt kesz. 

Hihetetlen, hogy mit ossze nem birtok kapcsolni... :-/

Fogash
+ - tessek dudalni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dudálás délben
Eleged van a kátyúkból? Április 23-án pénteken 12 és 13 óra között dudálj minde
n kátyúnál, amelybe belezökkensz - így kezdődik az akcióra buzdító elektronikus
 levél, amely hetek óta kering a világhálón. Demszky Gábor főpolgármester elism
erte, hogy joggal tiltakoznak az autósok, s joggal várják el, hogy az általuk b
efizetett horribilis adókból az utak felújításra is jusson, ezért felkérte Gerg
ényi Pétert rendőrfőkapitányt, hogy senkit ne büntessenek meg, aki ma dudál. (M
H 5. old.)
>>>>>>>>>>>
az egy dolog, hogy ha ezt delutan hatkor csinalnak, amikor mindenki az utakon v
an, sokkal latvanyosabb lenne, a masik viszont az, hogy a rendorsegnek van joga
lapja ezert buntetni?
Fogash
+ - felig autos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kie az autopalya?
>>>>>>>>>>
Pihenő rendőrök várták a miniszterelnököt
Felfüggesztették azoknak a közlekedési rendőröknek az őrsparancsnokát, akik ked
den az M3-ason teljesítettek szolgálatot, amikor a kormányfő autóját több mint 
60 kilométeren át követte egy gépkocsi. A biztonsági szolgálat bagdadi születés
e miatt veszélyesnek ítélte a jármű vezetőjét, ezért rendőri intézkedést kért e
llene. A sztráda Pest megyei szakaszának biztonságáért felelős rendőrök akkor t
öltötték munkaközi pihenőidejüket, amikor a konvoj áthaladt ezen a vonalon. (Ns
zab. 1., 27. old.)
>>>>>>>>>>
Ha valami nagyfeju megy rajta, akkor mas nem mehet elotte/utana? Mi szamit kove
tesnek egy autopalyan? Ha a konvoly 130cal megy en meg kovetem, az "kovetes"? H
a 150nel megy, es en kovetem, hogyhogy csak 60km utan veszik eszre? Fura...
Fogash
+ - re:Valasz: Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok!*** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hat igen. A kutasok erre a nagy alkalomra vartak, pattanasig feszult
yidegekkel egesz nap. Begordul a potencialis aldozat, igen, igen, o lehet
>az! Feszult figyelem, elterelo hadmuveletek, de a lenyeg a lenyeg, sikerult
>a trukk, megvan a nagy le'!!! Szerencsere csak negyfele kell osztani, mert
>a Jozsi nincs beavatva!ű


Sajna en el tudom kepzelni az ilyen csalast.
Megmondom oszinten, en sem szoktam beszorozni az arat a literrel fizetes elott.
Csak azt szoktam megnezni, hogy a kut alatal mutatott osszeget kerik-e tolem.
Ha ezt mindenkinel eljatszak, naponta eleg "tisztes" haszonra tesznek szert.
Egyszer-ketszer be fogom szorozni a ket szamot, mar csak kivancsisagbol is.
Mindenesetre kivancsi lennek ra, hogy melyik JET-kutrol volt szo az esetben. Me
rt ott mar csak azert is kiprobalnam a dolgot.

Cocas
+ - Re. nagy auto - kis auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Itt mindenki nagyobb, nehezebb(!) es gyorsabb
autot szeretne mint a
>tobbieke es le se sz..ja a normalis
gondolkodasuakat, es nem torodik a
>kornyezetvedelemmel. A 70 kilos testedet
1000-1500 kilos vassal
>mozgatni megengedhetetlen Egy max 3-400 kilos
auto lenne az idealis.

Tulajdonkeppel egyet tudok erteni veled, meg nem
is :-)
Ugyanis sokat tapasztaltam, hogy nagy autoval
orszaguton betartja az eloirt sebesseget, mig
kisautoval megmutatom neki stilus eroszakoskodik
es leelozi azt.Es sokszor elofordul, hogy
veszejhelyzetet ideznek elo. Vannak igen sokan kis
autoval rendelkezok akik igen nagy kisebbsegi
komplexusban szenvednek es az autohoz merten
nagyobb sebesseggel probaljak bebizonyitani, hogy
az o autojuk is tud produkalni. Ez vonatkozik,
mind a Suzuki, Skoda stb kiskobcentimeteres
autora.
Nekem hal istennek nincsenek kisebbsegi
komlexusaim :-)) Autopalyan 100 Km / o sebessegnel
nem igazan megyek gyorsabban :-) Pedig kiprobaltam
egyszer hogy mennyi a vege Skodamnak 160 Km / o -
t mutatott az ora sik uton. Nagy auto elonye az,
hogy baj eseten a gyurodozona csillapitja az
utkozes energiajat ( kiveve terepjarok ).

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Re: gyurodozona, Skoda, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>. Az meg megmutatta, egy Skoda 120 (ott Angliaban
Estelle
>(?) neven futott),

Termeszetesen, hogy mindenkatalogus Skoda Estelle
neven emliti.

>amit kicsit megbarkacsolt: a kocsi orraba (!)
bekerult
>egy 7,4 literes V8-as, meg persze szinte minden
kicserelodott a karosszeria
>alatt. Kivulrol viszont halal lepra volt a jarmu,
utott-kopott, csak egy
>nagy legbeomlo az elejen. Mondta, hogy direkt
nincs optikai tuning, ez
>amolyan vicces auto, ha valaki le akarna tolni az
autopalyan (legbeomlot meg
>ugyis sufnituning ganyolasnak nezik). Az biztos,
hogy eleg jol mehet :-)

Nem lehet rossz :-)) ? De hatulra is lehet
belepakolni rendesen. Nemcsak a Ladat, hanem a
Skodat is lehet csodalatosan tunningolni pedig
csak 3 csapagyazas van a fotengelyen.
Skodalistan van egy listatars aki a tavaji
gyorsulasi versenyeken osszesitve a 2. helyezest
ert el. Ugye nem semmi.
Most epiti az ujabb gyorsulasi autojat. Dupla
weber karbi 120 as blokkban 1.4 es motor. Most
arrol megy a tervezes, hogy egy Roots fuvot hogyan
is lehet betenni a Skoda motor melle. Valtozo
geometriaju turbot!
Biztosan emlekeztek regi HiX autosok a Frescho
nevre :-) ! Eddig Alfaja volt de ismet vett egy
Skodat. O is resztvesz a turbo tervezeseben, mert
neki is kell ilyen.

Igaz automba is lehet rakni ilyen motort, mert
eleg szutyi allapotban van :-(((

>Frigyes Mester nem gondolkozol egy ilyenen? :-)))

:-)) Nem ! En szeretem, ha minden szeria :-) Nincs
kisebbrendusegi koplexusom ;-))

Udv: Frigyes

         S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
+ - Re. Kalos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Jo auto a Daewoo Kalos,
Abban lesz az emben nagyon kanos ;-))))

Frigyes

         S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
+ - Sziasztok! Egy Fiat Albea megvasarlasan gondolkodunk, e (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Velemenyek? ( Copyright by DJ Tiszy )
Dorka  

http://www.vipmail.hu
____________________________________
Regisztrálj e-mail címet a Vipmail-nél!
15 MB tárterület, IMAP hozzáférés, SMS értesítő...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS