Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1510
Copyright (C) HIX
2002-06-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Trabant kombit lattam (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Buvar (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Opel Corsa vs. Ford Fiesta (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Re: Ford Focus 1.4 vagy uj Opel Astra 1.2 (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re:ipiapacs (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Re: re : buvar (mind)  10 sor     (cikkei)
7 cseh es szkovak benzin (mind)  5 sor     (cikkei)
8 Csomitarto es jetbug berles :-) (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Thalia kesik (mind)  32 sor     (cikkei)
10 Kipu szine (mind)  44 sor     (cikkei)
11 Re: Alufelni+gumi (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Rendorok (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Kormanyrazas fekezeskor (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Re: Szlovak benya (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Re: Opel Corsa vs. Ford Fiesta (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Re: benzin-gaz ismet (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Re: Buntetes, kotelezo biztositas (#1509) (mind)  22 sor     (cikkei)
18 RE:Elso auto (mind)  18 sor     (cikkei)
19 auto 500ezerig? (mind)  23 sor     (cikkei)
20 tetocsomi (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Tunezia (mind)  112 sor     (cikkei)
22 va:mindenki nyaralni van? (mind)  3 sor     (cikkei)
23 va:Motorkod (mind)  18 sor     (cikkei)
24 kolfoldi benzin (mind)  34 sor     (cikkei)
25 re: buvar (mind)  5 sor     (cikkei)
26 Re: Buntetes, kotelezo biztositas (mind)  10 sor     (cikkei)
27 mindenfele (mind)  193 sor     (cikkei)
28 gazdasagi TK (mind)  20 sor     (cikkei)
29 tuning gyertyak (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - Trabant kombit lattam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

penteken reggel 8.18-kor lattalak a Lajos utca - Becsi ut 
talalkozasanal, ha jol lattam, balra mentel a Komjadi fele.
Nem is kell cicozni a kanyarodasnal! :)
Ki vagy?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Buvar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Valamint a halon es a buvaron kivul szoktam meg latni 
delfint." 

Delfin = Opel Duna. Eddig en se lattam egyet sem, de 
ezexerint a Soroksari Dunaban honos az edesvizi delfin.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Opel Corsa vs. Ford Fiesta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Balazs!

"Opel Corsa Comfort 1.2 16V
Ford Fiesta (Comfort?) 1.4 16V
esetleg
Fiat Punto 1.2 (Dynamic?) (60 LE)  ajandek klimat adnak 
hozza"

Harmat talalhatsz, melyiket javaslom :))

Viccen kivul, a Punto nem rossz, de ha 60 loval Dynamic 
neven arulnak valamit, azt mar elvbol elkerulnem. Ehhez 
csak a megboldogult Wartburg Lux foghato. :)))

Jo dolog a klima, csak pl. elozesnel ki kell majd 
kapcsolni, mert levesz az amugy is harmatos teljesitmenybol.

En azt mondom, vegyel ugy minimum 75 loerost, kisautoban az 
mar elvezheto, van benne elet.

Uj Fiesta szerintem bombavetel, mint az uj Mondeo. Uj Corsa 
nem minden szempontbol uj/tokeletes konstrukcio.

"Mivel eddig is Fordot vezettem, a szivemhez legkozelebb ez 
a tipus all, "

+ertelek. :) Jart utat jaratlanert el ne hagyj! :)

"de szeretnem megtudni a velemenyeteket, hogy ki melyiket 
venne meg es mirt."

Uj Fiestat. Mert a legmodernebb konstrukcio mind kozott, 
meg Ford.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: Ford Focus 1.4 vagy uj Opel Astra 1.2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A megbizhatosag es a dinamika egyertelmuen  a Focusra szavaz... :)
Megbizhatosagi statiban legjobb most a focus, az az 1.2 motor meg igen
szereny egy ekkora kasztniba.

SzaboZE

----- Original Message -----
From: >

Subject: Ford Focus 1.4 vagy uj Opel Astra 1.2

Leginkabb a megbizhatosag erdekelne.
+ - re:ipiapacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En kb. egy hete lattam a koruton, akkor egy holgy vezette.
En is hiaba dudaltam meg integettem.
Lehet, hogy azt hitte ismerkedni akarok? :-)
(En 40 vagyok, o talan egy kicsivel fiatalabb volt.)

Cocas
+ - Re: re : buvar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1509-ban irta :
>Az ember / babakocsi / oreglany bottal matricat ertem :)
Egy Simpsons reszben volt egy jo jelenet: /Amerikaban kepesek sokan ket kort
is tenni a parkoloban, csak 5 m-rel kozelebb parkoljanak a Mall/Plaza
bejaratahoz/ Homer beall a mozgasserultek parkolojaba, majd kiszall, aztan
huzva a labat, nagy nyogesek kozepette elindul a bejarat fele.. Marge kicsit
morcos volt ezert.. :))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - cseh es szkovak benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szlovakiaban kb 50Ft-tal olcsobb, mint nalunk, a cseheknel meg 23-25Kc
kozott mozog, vagyis kicsit olcsobb, mint itthon. A nagy lancok kutjainal
(Aral, Slovnaft, OMV) ugyanugy altalanos a kartyahasznalat, mint itthon.

Fogash
+ - Csomitarto es jetbug berles :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Homer.

>talan egy eve volt rola szo, berelni szderetnek egy jetbag-ot, ill. venni
>szeretnek a bravo-ra tetocsomagtartot, hol nezzek szet?

Csak ott ahhol lehet berelni :-)

Gombos.
XIII. Jasz u. 60 / b
Tel: 330 - 63 - 95

Udvozlettel: Frigyes

            Skoda 120 L

+ - Thalia kesik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


reflektalnek tuzkozelikent a 2 Thalias irasra:


a tisztelt ugyfeleket sajnos az ertekesitok orommel tajekoztatjak, hogy X-en
megerkezik az autojuk. Hat ez hiba, mert amugy egyetlen konstruktornel sem
tudnak az ertekesitok gyartasbol szarmazo autonal napra pontos (!!)
elorejelzest adni. Persze, ami keszleten van, arra nem nagy kunszt.

Ezt az ertekesito eladasi ervkent hasznalja, tekintve, hogy 2-3 nap
pontossaggal be is jon (a szuk keresztmetszet mindig a Mo-i szallitas), a
vevo (foleg a Thalias-fajta) orul, mint majom. Namarmost, az utobbi 2-3
hetben a VPOP ugy gondolta, hogy nem hagyja, hogy ilyen konnyen bejojjenek a
kamionok Mo-ra. Most (3 oraja) jottem vissza Becsbol, ahol 2 napot voltam.
5200 meter kamion allt kifele es 5600 meter visszafele. Meg sosem lattam
ilyet, csak az atkosban. Az alkatreszeink is kesnek.


Felhaborodni nem erdemes, attol nem jon hamarabb az auto. A kereskedonek
valoszinuleg van 15-30 autoja, ami mind kesik + eladnia is kell. Persze
ettol meg nyugodtan le lehet , hogy miert nem telefonal (ez a
dolga). Azt kell megerteni ugyanakkor, hogy az autok 90%-a a csuszaskor nem
a kereskedo miatt csuszik. Ugyhogy inkabb fel kell jelenteni a gyarat :-))
Meg a Lagermaxot... :-)


Szoval turelem autot terem.


tiszy
+ - Kipu szine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Motorguruk segitseget kerem az alabbi ügyben.

Mire utalhat a kipufogovegre lerakodott anyag szinenek megvaltozasa.
Eddig olyan kormos fekete volt, most meg parszaz km alatt olyan tipikus
özbarna lett, mint amilyennek egyebkent a tökeletes gyertyaknak lennie
kene.

Az utobbi tankolasokkor hasznaltam összesen 3 flakon Valvoline
injektortisztito foladekot. A motor egy 2.0 16V turbo, amely egyebkent
mostanaban igencsak rendetlenkedik. Par napja mar csak k.b. 2 hengerrel
mehettem haza a mukahelyröl, mert 4.-ben mar csak a sebesseget tudtam
tartani, es a lampanal legyorsultak a biciklisek. Lehet, hogy nem tett
jot a katalizatornak az el nem egett benzin? A 2hengeres problema masnap
reggelre eltunt, de mar be vagyok jelentkezve a szervizbe. Normal
allapotban is van valami gaz, mert a motorban levö balansz-tengely
ellenere szep rezgeseket termel alapjaraton, amely 1700 rpm-ig atmegy
enyhe ringatasba, majd felette mar nem erzek semmit. A kocsival finoman,
rengeteg kupplungal lehet indulni, amolyan ICE vonatosan. A klimarol ne
is beszelj=FCn. Ha az is be van kapcsolva, akkor 2000 rpm-ig csak =
Akadaly
:-) vagyok a lampaknal.

Szoval eleg összetett a problema. Majd referalok az eredmenyekrol.

Egy következö miset megerne a müncheni Fiat Keidler kirendeltseg es a
bp.-i Nero M5 összehasonlito tesztje. Mindkettövel van böseges
tapasztalatom... gondolhatjatok honnan tavoztam eddig elegedettebben...
bar egy-egy mozzanat itt is ott is rontja/javitja az összkepet.

Köszönöm szakertö valaszaitokat: Tamas ( FIAT Coupe 16V Turbo )

_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com
+ - Re: Alufelni+gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-06-27 at 09:53, faragok--netelek.hu wrote:
> Rajtunkmaradt :) 4 db alufelni toyo gumikkal,kb 5-6000 km

Ha mar felni, volna egy kerdesem. Sosem ertettem hogy mi indokolja a
rendes es a konnyufem felnik kozti jelentos arkulonbseget, illetve hogy
a kulonbseg ellenere miert olyan kaposak az utobbiak. Mert jobban neznek
ki? Valamilyen modon csokkentik a fogyaszast (hogyan?), nagyobb az
elettartamuk? Vagy valami mas?

Udv, Sandor
+ - Rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>tobb ideje lejart volna a zold kartyam, akkor kotelessege
>lenne a helyszinen osszetepni az auto forgalmi engedelyet...

Hazudik!
Maximum leveheti a rendszamot, es elveheti a muszaki adatlapot a
forgalmibol. Aztan kezdodik egy procedura. De a rendor nem tepheti szeta
forgalmit, ugyanis erre nincs felhatalmazva. Ilyenkor fe lehet jelenteni
magan/kozokirat(?) rongalasaert.

Teeby
+ - Kormanyrazas fekezeskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kormanyrazas es a fekek sipolasa is oszefuggesben van egymassal.
A lenyeg, hogy a fekbetet nemparhuzamos a tarcsaval, ami felfekvo hatso
feluletebol adodik. Ilyenkor a fekezes htasara fellep egy rezonacio. Ez
okozhatja a sipolast, es a razast is. Persze ez is elofordulhat akar a
ferden kijovo fekmunkahengertol.
Ilyenkor nem olajjal vagy zsirral kell kenni a fekmunkahengert, hanem suru
szilard kenoanyaggal. Mondjuk rezpasztaval. Es igenis feksipolas eseten
erdemes kiprobalni, hogy a fekbetet hatuljat, a dugattyu feloli oldalat
kenjuk be ilyen anyaggal.
Az esetek 99%-aban megszunik a nem kivant jelenseg!

Teeby
+ - Re: Szlovak benya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Szlovakiaba. ha meg mar arra jarok, kiprobalom, milyen a szlovak
> >benzin. Arra ismeros valaki? Milyen kutnal tankoljak? Ja, penzt nem
> >valtok ki, kartyaval akarok fizetni.

Az Astramban 45000 km van, egy ket kulfoldi utat kiveve soha nem volt benne
mas benzin, mint a "szlovak". Hatarszelen lakom, szlovak benzinkut van
hozzam legkozelebb. Avanti kutnal tankolok, nincs a benzinnel semmi baj.
Koronat az atjovo szlovakoktol lehet a legolcsobban venni (5,30..5,40). Ha
gyorsan kell, es nincs idom kivarni, mig kerul, akkor az atkelonel acsorgo
valutauzer 5,60-ert adja. Ha forinttal fizetek, a kutas 5,70-ert valtja.
Kartyaval meg nem probaltam. A 96-os benzin 30,1 SK-ba kerul.


--
Laci

+ - Re: Opel Corsa vs. Ford Fiesta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A harom auto kozul (Corsa, Fieste, Punto)
a Fiestarol semmit se tudok mondani:(
A Corsarol  rosszakat nemigazan hallottam, egyesek szerint a mostani Opelek koz
ul a "legjobban" ez van osszerakva es nincs kulonosebb baja!
A Puntot mar jobban ismerem, mert egyik ismerosomnek ez a ceges autoja és nagyo
n sokat megy vele, az elmondasa szerint nincs kulonosebb baj vlele meg ose hagy
ta ott, igaz havonta legalabb egy izzot ki kell cserelni, de ez az Opeleknel is
 gyakori hiba.En viszonylag sokat utaztam ebben a Puntoban és csak jokat tudok 
mondani rola, eloszor is tágas elol és hátul is, ez volt az elso auto (kivéve a
z Omegat) amiben hatul kenyelmesen elfertem minden tekintetben, mert a magassag
om néha gondot szokott okozni a hatso uleseknel!
A komfortrol meg annyit, hogy az utaster 150-160-nal is csendes és nagyon megy 
az auto, mar a 60 lovas is és a fogyasztasa se tulzott (szerintem)!

Udv:  z, de nem a hangya

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: firewall.messer.hu)
+ - Re: benzin-gaz ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Nekem is gazos autom van, egy 1983-as Volvo 360.
Fogyasztas (szinte csak Budapesten hasznalom): benzinbol 10-11 liter, gazbol 12
 liter. Kb. 10000 km alatt terult meg a beruhazasom, ami egyebkent 98ezer forin
t volt. Azert kerult ennyibe, mert karburatoros az auto, de nem sorozatengedely
es. A papirmunka kicsit maceras, jo elore kell tisztazni, hogy mikor lesznek me
g a tervek, engedelyek. Atalakitas utan le kell vizsgaztatni az autot, akkor ke
ll az atalakitasi engedely es egy 30 napnal nem regebbi papir, hogy a gaztartal
y rendben van (beszerelo adja mindkettot). Bejegyzik a forgalmiba az atalakitas
t, es mas lesz a zoldkartya is. 
Amire figyelni kell: a gaz nagyon erzekeny a gyujtasra, tehat azt rendbe kell t
enni beszereles elott. Nekem semmi gondom nem volt a gazzal, kiveve amikor megb
etegedett a gyujtasom (kondi es megszakito csere utan rendbejott).
Az auto teljesitmenye gazzal kicsit kisebb, mint benzinnel, es a tartaly is elv
esz a csomagtartobol. Ha ujabb autot alakittatsz at, akkor nem biztos, hogy van
 erzekelheto teljesitmenycsokkenes.
Szervizek: en 2 helyrol hallottam jokat, az egyik a Medic-Car (www.lovato.hu), 
a masik az Autogaz Center (www.autogaz.hu).
En is az autogazt partolom a diesellel szemben :-), legalabbis 10 evnel idosebb
 autok eseten.
Tankolni ma mar eleg sok helyen lehet, en 115 forintert veszem a gaz literjet, 
ami a benzinarakhoz kepest igen kellemes.

Imre

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.56.119.154)
+ - Re: Buntetes, kotelezo biztositas (#1509) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Penzbirsagot szabtak ki ram, mert nem volt nalam a legutolso kotelezo
> biztositas befizetesrol szolo igazoloszelveny.
>
> Eddig ugy tudtam, hogy eleg, ha a biztositasi kotveny nalam
> van, a befizetes tenyet majd ellenorzik ok, ha akarjak.


171/2000. (X. 13.) Korm. rendelet a gépjármű üzembentartójának kötelező
felelősségbiztosításáról

4. § (1) A forgalmi engedélyköteles gépjármű üzembentartója a biztosítási
szerződés fennállását tanúsító bizonylatot köteles a forgalmi engedéllyel
együtt tartani és a jogszabályok által meghatározott esetekben felmutatni.



A kotveny csak azt tanusitja, hogy valamikor kotottel biztositast, annak
fennallasat valoban a keszpenzatutalasi megbizas igazoloszelvenye
tanusitja.


Ed
+ - RE:Elso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Geza!

Gratula a leendo autodhoz, de ne kapkodd el. Ilyenkor szoktak a
lelkesedestol tulfutott "palimadarat" atdobni a palankon. A kerdesedbol
azt vettem ki, hogy szerinted csak valami 20 eves roncs johet ennyiert
szamitasba. Hat nem. A minap lattam, igaz, az utcan parkolt, kitablazva,
hogy elado, es nekem nagyon megtetszett. '92-es evjaratu, 2.0 DOHC Ford
Sierra, hibatlan allapotban, 650ezres iranyaron. Nekem volt Sierram, es
nagyon meg voltam vele elegedve. Ez most nem azt jelenti, hogy vegyel
Sierrat, hanem hogy kis keresgelessel es szerencsevel jo allapotu,
viszonylag fiatal autot is kaphatsz a penzedert. Jo keresgelest es sok
szerencset!

Hook


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - auto 500ezerig? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
Geza autovasarlasa:
Szerintem meg irnod kellett volna:
-mekkora darab vagy Te ill az esetleges csaladod (kisauto szoba johet-e)

-hol hasznalnad (varosi bumli vagy orszagut/palya)

En a helyedben piszokul vigyaznek az oreg nyugatiakkal, raadasul  csak
max
a 80%-ot koltenem vasarlasra, hogy legyen penz atiratni, kotelezore,
ilyen olyan illetekre, telitankra :-) kisebb javitasokra is.Ez igy
egyutt siman kiad 80-100e Ft-ot.
Olyan meg nincs, h egy hasznalt kocsi minden javitas, alakitas nelkul
megfeleljen kapasbol.Raadasul az oreg nyugatihoz az alkatresz is eleg
draga tud lenni(egy y-vizcsovet akartak nekem eladni 5000-ert anno...).
A lenyeg az hogy ha nem ertesz hozza tutira,  nezesd meg mindenkeppen,
akar egy par ezrest raszanva is.

Igy latatlanba en inkabb egy Favoritot, Szamarat ajanlanek; az megis a
keletiek felso kategoriaja, es talan telleg kevesebb baj lenne vele, ill
olcsobb fentartani.
Udv
KZG
+ - tetocsomi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Homer:
http://www.csomagtartoszerviz.hu/1.htm
http://www.thule.hu/kiegeszitok.html

A Bercsenyi utcaban is van valami ilyen ceg, vagy autosbolt, ahol lehet
berelni is asszem.
KZG
+ - Tunezia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

2 het holiday es 1 het iskolazas utan ujra huzom az igat. 
A HIX vilagban ahogy nezem, semmi nem tortent, minden a 
regi. 
A mas zsebeben turkalok temahoz mar nem ternek 
vissza, paran megmaradtak a regi jo szokasuknal kiragadni
egy sort es azt kiraly modon felremagyarazni. Gratula...

Ami pedig a kirandulast illeti, megsem Hurghada lett a 
dologbol, Joe mar ugyis arrebb ment es ott mar voltam, igy
Tunezia es Mahdia lett a kiszemelt aldozat ket het erejeig.
Egyiptomhoz kepest nagyon kulturalt a kozlekedes, ennek
ellenere Tunezia a vilagelso a halalos balesetek 
tekinteteben. Ket het alatt nem ertettem meg miert, 
szerintem egesz kulturaltan vezetnek es egy koccanast sem 
lattam. Az uthalozat szegenyes, de a nagyobb varosokat 
osszekoto aszfaltut jonak mondhato, eleg szeles, Monastir 
utan pedig 2+2 autopalya kezdodik a fovarosba. Nagyon 
gyorsan megertettek, hogy ez egy remek beruhazas, hisz sok 
francia es olasz komppal teszi meg a mindossze 140 km-es 
tavolsagot Tuneziaba. Ami elso latasra feltunik, az a 
francia autok hatalmas folenye, az autok 85%-a francia. 
Europai ember szamara nem tunik soknak az autok szama, 
raadasul minden 3. auto sarga taxi. Renault 19, Clio, 
Thalia, aminek itt Clio a neve, Peugeot es Citroen - az 
utobbi 50 ev termese jelen van. Luxusauto ritkasag, 
altalaban Mercedes, BMW, lattam egy Jaguart is. Kis autok 
kozul Clio, Punto, Corsa es Polo. Tunezia relative olcso 
orszag, szinte semmi nem dragabb, mint nalunk, sot. Kiveve 
egy dolgot, az pedig az auto, melyre kegyetlen adot oszt a 
vezetes, igy a piac legolcsobb autoja, egy kis Opel 3,2-3,5 
millio Ft-ra jon ki, mig mindenki alma egy Golf TDI majd 8 
millio Ft. Csak ugy erdekessegkepp egy 3 szobas hazat fel 
lehet epiteni 6 millio korul es egy ketkezi munkas NAPI 
bevetele 400 Ft. Ezert is nagyon nagyon megbecsulik a 
turizmust, es kulon tisztelet jar azoknak, akik hotelben 
dolgoznak, dolgozhatnak, ahol siman megkapjak a 3-4000 Ft 
borravalot naponta...
Ezert is latok fantaziat ebben az orszagban, eppen Szlovakia
ellentetje, mig nalunk 5,5 millio lakosra 800000 nyugdijas
jut, addig Tunezia lakossaganak 60%-a 26 ev alatti es az
atlageletkor 27 ev... Mig mi mindent eladunk es a bevetelt
szetosztjuk a nyugdijasok kozt, ezek az emberek 
leszoritottak a munkanelkuliseget 40%-rol (az utikonyv meg 
ennyit irt, pedig most vettem) 16%-ra (Szlovakia >20%) es 
ezek a "muveletlen" arabok 3-5 nyelven beszelnek es a 
lovakat pucolo suhanc e-mail cimet ad, hogy kuldjem majd 
neki el a digitalis fenykepeket... Na mindegy, hagyjuk a 
politikat, autokrol akartam irni. Ha kozelebbrol megnezzuk 
az autoikat feltunik, hogy az autok 98%-a diesel. Kegyetlen 
latvany a magamfajta benzinmaniasnak, egy hetig tartott, 
mire lattam egy 1.2-es Polot... Uzemanyag ar kb. 60%-a a 
mienknek, a taxi kb. a fele. Meg ennel is nagyobb durranas 
azonban a louage, ami a taxi es a busz keresztezodese. 
Hivok egy taxit, 350 Ft-ert fel oran at tekereg a varosban, 
elvisz a louage station-re. Ez egy mocskos garazs, melyben 
10-12 auto fer el. Minden auto Renault nevada kombi 
kofferbe szerelt potulessel, vagy mikrobusz (Toyota Co*** 
akarmi, VW). A parkolo auto fole ki van irva, hogy merre 
megy. Az indulas attol fugg, hogy mikor gyulik ossze 5-6 
erdeklodo. Mi Mahdiabol akartunk El-Jem kolosszeumaig 
menni, ami 52 km, de sajnaltam erte az autazasi iroda 40 
dinaros arat (29 USD). 7 perc mulva egy felszemu arab, egy 
oreg beduin es ket kevesfogu munkas + mi ketten mar eleg 
embernek tunt, mert beroffent a vadi uj VW transporter. Az 
ar 2 dinar fejenkent... Szinte rohejes, alig 45 perc alatt 
meg is erkezunk. Talan az uj auto tette, de soforunk 
allatian felve vezetett. Minden rezdulesre dudalt, minden 
szembol jovo autonal lassitott, mindenkinek elonyt adott. 
Apropo - sebesseg es elony. Tuneziaban iratlan szabaly,
hogy minel oregebb es nagyobb az auto, annal nagyobb a 
tisztelet - mindenki elonyt ad neki. Ugy komolyan egyedul a
jobbkez szabalyt tartjak be... A sebesseg autotol fugg, 110-
nel meg a sztradan sem mennek gyorsabban, 90-nel meg ritkan
mennek lassabban. Erre a politikusok is rajottek, ezert 
lakott teruleten minden 50 meterben fekvorendor van, elotte
vigyazz akadaly es 30 km/h figyelmeztetes. A falubol kieerve
legnagyobb meglepetesemre a sofor lekototte magat. Wow.
Az autok legnagyobb ellensege egyebkent a por, mar 1-2 nap
alatt lehetetlen megmondani az auto szinet. Aki ad 
ilyesmire, rengeteg garazs van atalakitva automosova. A 
szervizek is ilyen garazsszeru olak, az ajtora szines 
festekkel felmazoljak, milyen autokkal foglalkoznak, aztan 
ullo+kalapacs. Alaposan leesett az allam, mikor egy ilyen 
szurtos lyukban egesz uj mercit is lattam... Ki tudja :) 
Visszafele egy Nevada kofferjeben utaztunk, a fejunk folott 
20 tyukkal es 2 xy hatso ajtoval. A sofor egy idos arab 
volt, aki a szajat hasznalta apropenz kiadasara, ugyanis a 
cel elott par km-el szokas megfizetni az utat. Ez rendkivul 
izgalmas sport, a hamutartoba epitett kasszaban keres az 
egyik kezevel, a feje valahol a valtonal, az aprot rakja a 
szajaba es elkezd elozni dombnak felfele :) Rendor rengeteg 
van es sokat allitgatnak. Tuleltuk.
Ha Tunezia, akkor Karthago. Autot akartam berelni, de a 
legolcsobb Kangoo-t sem akartak 50 dollar/nap alatt 
odaadni, amiben nincs benzin es szelvedo biztositas, km nem 
lenyeges. Mikor kiderult, hogy az autobuszos kirandulas 
arab kiserovel, de csehul lesz, gyorsan le is mondtam az 
autorol. A buszozas lassu es unalmas volt, szerencsere a 
vezeto eleg jol torte a cseh nyelvet igy rengeteg
erdekesseget tudtam meg. Tunisz egy hatalmas dugo, 2,2 km/h 
atlagsebesseget ertunk el :(( Autos szemmel itt semmi 
fontos nem tortent. Vagyis ezt talan minden, amit roviden 
el lehetmondani Tuneziarol. Ha valami meg eszembe jut igy 
egy het utan, ill. esetleges kerdesek eseten meg irok :)

Cs.
AR 146 / Punto II

UI: Slovnaft + Benzinol + MOL kutak Szlovakiaban egyesulnek 
es Slovnaft nev alatt futnak majd tovabb.
+ - va:mindenki nyaralni van? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En igen.
--
Meszaros Geza
+ - va:Motorkod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>eredetisegvizsgalat eredmenyen is csak ennyi: C18NZ, azaz a motor >tipusa.

Frigyes valaszol...
>Ha alkatreszt szeretnel vasarolni akkor ezt a kodot kell megmondanod :-)
>Teljesen korrekt. Igy tudjak alkatreszes kollegak katalogusilag
>beazonositani az autodat.

Ez mind szep, de nem ez volt a kerdes.
Miert nem az olvashato motorszamot irtak be az eredetiseget igazolo
okiratba ? Miert a motor tipuskodjat ?
Ezt csak az eredetiseg vizsgalatot vegzo faszfej tudja megindokolni.
A forgalmi meg egyenes kovetkezmenye az eredetiseg vizsgalati papirnak.
Az okmanyirodan csak atmasoljak a rublikakban szereplo adatokat.
Megjegyzem, hogy egy elonye van a dolognak. Szabadon cserelgetheted
az azonos tipusu motorokat a kocsiban :-)
--
Meszaros Geza
ui: azert kestem a valasszal, mert itt sem vagyok. Megyek vissza nyaralni.
+ - kolfoldi benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva mindenki

Egyik listatarsunk kerdezte hogy kb milyenek a benzinarak kulfoldon.
Hadd alljon itt egy kis lista a roman benzinarakrol, amelyeket pont
ebben az idoszakban pumpalnak felfele...


Normal 95           20100 ROL
Super 98            21100 ROL
Olommentes 95       19900 ROL
Olommentes 98       20400 ROL
Olommentes euro3    22400 ROL
Diesel euro3        17400 ROL
Diesel              15500 ROL

Ezekre az arakra kb 10%-os novekedes varhato julius 1-tol (nincs
valakinek 2-3 200 literes benzines-hordoja kolcson???) Ebben az
esetben az arak a roman olaj RT arai, a tobbi kutnal tobb mint
valoszinu hogy 3-9 % -al tobb (Mol, Shell, Avanti, OMV)

A Rol HUF arfolyam kb 1 HUF = 135 ROL

Udv mindenkinek es kellemes hetveget!

Szabi

UI. Mikor is lesz HA autostali???

HA> Felado :  [Hungary]
HA> Temakor: szlovakiai benzinkut ( 13 sor )

HA> Rablo banda :-). Termeszetesen kartyaval is lehetett fizetni.
HA> A kornyezo orszagok benzin arait nem irna meg valaki? Eleg surun
HA> jarok a hatar kozeleben, de meg csak a szlovakoknal tankoltam
+ - re: buvar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem is van buvarmatricam a kocsi hatuljan.  Belul meg neha ket palack 
suritett levego, maszk, pipa, regulator, BC... ha azzal megyek 
buvarkodni.  Tehat van legalabb egy HIX-AUTO lista tag aki buvar (nem csak 
a "nick"-kent, hanem hobbikent is).
udv: igazi buvar  ;-)
+ - Re: Buntetes, kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...

> Penzbirsagot szabtak ki ram, mert nem volt nalam a
> legutolso kotelezo biztositas befizetesrol szolo
> igazoloszelveny.

Azt nem tudom, hogy torvenyes-e de olyat mar hallottam, hogy a helyszinen
leszereltettek a rendszamtablat emiatt.

raki
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hunter
>Szeretnek tanacsot kerni, mivel gyozzek meg 1-2 holgyet arrol, hogy az
>autoban nem azert van fejtamla, hogy a hajcsatot belenyomja a tarkoba.
>Segitsetek, az erveim nem eleg erosek ahhoz, hogy a feltuzott haj
>leeresztesre keruljon.
Szerintem nincs eselyed :-(
Nekem asszonypajtas latszolag elfogadta, hogy miert hagyom sebessegben az
autot leallitas utan, majd legkozelebbi "bakkecske-inditozas" utan ismet
letolt, hogy mi ez a hulyeseg sebessegben hagyni az autot.

>Mit gondoltok, igazam van egyaltalan?
Igazad, de ez szamit ? :-)

> Felado :  [Hungary]
>Sajnos alapvetoen mindenki magabol indul ki. Magyarorszagon elek, itt
veszek
>autot, itt tankolom, sot az eredeti kerdezo is Magyarorszagra
>vonatkoztatott. Sot, a lista tobbsege is belfoldi illetosegu. Vannak
persze
>orszagok, ahol lehet olcsobb a dieselauto, de Magyarorszagon hatarozottan
>nem az.
Ha jol emlexem en voltam a kerdezo Angliabol :-o
Itt a diesel autok minimalisan dragabbak a benzinesnel, cserebe a diesel
uzemanyag is dragabb a benzinnel (vhol a 95-os es 98-as kozott van arban)
Valoszinu hogy a benzines mellett dontunk, es a hetvegen kiderul, hogy
asszonypajtas mit ohajt :-)

> Felado : HAASZ Attila
>>Persze Angliaban egy sva nevu vizsgaval elintezik az
>>egeszet :) A legszigorubb a 101 db hangero hatar :)
>Nem a hangero a legnagyobb akadaly, hanem hogy az EURO3
>normakat teljesitenie kell az autonak, ha gyartasrol
>van szo. Ha a replica epites belefer az atalakitas
>fogalmaba, akkor elvileg meg lehet csinalni, de ezt a
>legtobb esetben csak a konkret atalakitas muszaki
>dokumentaciojat atnezve lehet eldonteni.
Angliaban az atalakitashoz nem kell sva sem (azaz ha jol emlexem max egy
fodarabot cserelsz).
Ugyanugy a haromkereku jarganyok sem sva kotelesek.
Viszont ha sva koteles a jargany, akkor ajanljak, hogy legyen nalad
"szerelomuhely", mert ha helyben korrigalni tudod a hibat, akkor atengedik.

Apropo, uzembe helyezett replikat lehet importalni ? (ertem ez alatt, hogy
angliaban megepitem - akar balkormanyosra -, itt kapok ra rendszamot, es
mo-on akarom hasznalni)

> Felado :  [Germany]
>Van-e peldaul megoldas a kocsi Magyarorszagi
>ellopasanal felmerulo vamfizetesi kotelezettseg meguszasara? Nem lenne
>jo vicc. Gondolom *erre* biztosito nem kot biztositast.
Nekem kotelezo+lopas+tuzre van biztositva (90 napig ervenyes tobbek kozott
mo-ra is), es a szerzodesben benne van, hogy a vamot is alljak kulfoldi
lopas eseten !

>Autoutlevelrol es
>kijelentkezesrol tudok (bar meg meg kell tennem).
Nem nagy ugy (bar emiatt szivatott meg az osztrak hataror).
befele ki kellett tolteni egy papirt, lepecseteltetni egy vamossal, majd 
az
ablaknal ezert cserebe adtak egy centi vastag fuzetet, azt ki kellett
tolteni, kiteptek, pecseteltek szamitogepesitettek (semmifele iratot nem
kertek hozza).
Kifele fuzetbol a lap masik felet kiteptek, pecseteltek,
szamitogepesitettek (fel ora volt, amig hajnali egykor keritettem vkit, 
aki
megcsinalta).
Ezek utan mivel ehhez a piros folyoso kellett volna, en meg a zoldbe
mentem, az osztrak vamos ket es fel oraig pakoltatott (mondva, hogy oneki
reggel hetig ugy sincs mit csinalnia :-( )

> Felado : Kertesz Vilmos
>A vamdolgokat egyszeru ember nem ertheti,
>vannak benne oriasi ellentmondasok sokszor, egybe en is belefutottam, de
az
>mas tema lenne.
Ismeros (jogasz) kitoltotte a papirokat, odaadta a vamosnak, az
visszadobta, hogy hibas, menjen es toltesse ki szakemberrel (jopenzert).
Ismerosnel "veletlenul" volt egy torvenygyujtemeny, megmutatta a vamosnak,
az elkezdett hepciaskodni hogy "de ezt mi nem igy szoktuk", majd
kenyszeredetten elfogadta, mivel a torveny ugy irta elo :-o

> Felado :  [Hungary]
>1. Amikor a tank felig van benzinnel, ugy hullamzik benne, hogy mozog az
>egesz kocsi a garazsban beallas utan percekig.
Nekem sokaig tartott a volvonal, amig rajottem, hogy mi a fene "kopog"
megallas utan

>3. Kisporoltak nehany kenyelmi/elektromos kutyut, (pl.
>kesztyutarto-vilagitas,
Gyerek kesztyuje becsipodott a kesztutartonal, ennek kovetkezteben napokig
vilagos volt a kesztyutartoban, minek kovetkezteben egyszercsak nem indult
a kocsi :-o

> Felado :  [Hungary]
>RTL-es hirado, amelyben a valasztasok idejen kozoltek, hogy "2-300 ezren
>[nem emlekszem a pontos szamra] voltak a Kossuth teren". Ez tenyszeruen
>valoban igaz, hiszen tobb ember valoban nem fer el a Kossuth teren, csak
>azt felejtettek el megemliteni, hogy a tomeg egy "kicsit" kilogott a
>Kossuth terrol a kornyezo utcakra, es az "valamivel" mar tobb volt, mint
>2-300 ezer.
1.2-1.8 millio "logott ki" ? (ui. a masik oldal meg masfel-ket milliorol
beszelt)
Nem tudom lattal-e mar annyi embert, de tudok par erdekes adalekot (pl.
annyi ember szelere kozeprol a hang min 3-5 mp alatt er el)

> Felado :  [Hungary]
>padkat, es elkepeszto, az eltereleses szakaszokon, tehat ahol centizni
>kell, van olyan, hogy az aszfaltcsiktol 10-20 centire mar 30-40 centi mely
>a godor, es erre semmi tabla nem figyelmeztet, sem itt, sem mashol. Nem
>egeszen egy nap alatt 5 halott, ebreszto mar, a kurva eletbe!!!!
Ha jol sejtem kinn van a 60-as tabla pesttol a balcsiig :-(
(igaz, hogy az ut nagy reszen a 90 is megengedheto lenne)

Az mas kerdes, hogy pl. nemetorszagban ezt ugy csinaljak, hogy csak azt 
a
reszt szukitik, ahol valoban dolgoznak (az m7-en az egyik vegetol a masikig
kb 50 embert lattam osszesen ebbol is kb 2! dolgozott).
Azokon a reszeken 80-as tabla szokott kintlenni, kiveve ahol vmi miatt
veszelyes ott 60 (meg kiserotabla pl, kofelverodes, gyenge padka, stb).

> Felado :  [Hungary]
>Eddig ugy tudtam, hogy eleg, ha a biztositasi kotveny nalam
>van, a befizetes tenyet majd ellenorzik ok, ha akarjak.
En is igy tudom (adalekkent: angliaban _semilyen_ papirt nem kell magadnal
hordani, meg a jogositvanyt sem, ha kell nekik, akkor majd bekerik)

>Tovabba tajekoztatott arrol is, ha esetleg mar 30 naptol
>tobb ideje lejart volna a zold kartyam, akkor kotelessege
>lenne a helyszinen osszetepni az auto forgalmi engedelyet...
Ez aztan egy demokratikus jogszabaly (kivancsi lennek a pontos szovegre:
lejart zoldkartya, vagy be nem kottott biztonsagi ov, vmint kiegett ego
eseten koteles az igazoltato rendor a forgalmit megsemmisiteni, a helyet
soval behinteni, vmint a gepjarmuvet es utasait felrobbantani - ez
utobbitol 10-15e ft "kenopenz" megfizetese eseten eltekinthet)

>ui.: Volt egy olyan erzesem, hogy mindenaron meg akarnak
>buntetni.
Ellenpelda: Nemetorszagban mentem, egyszercsak lekekfenyezett egy
rendormotoros.
Megallva "viccbol" megkerdeztem tole, hogy "csak nem tul gyorsan mentem"
(tudva, hogy ott max 130-al tudtam menni, mert nem engedtek), mondta, hogy
de, es beszelek ezek szerint nemetul.
kiderult, hogy elotte 200-al huztam el egy 60-as tabla mellett.
Mondtam hogy nagyon sajnalom, nem szokott velem elofordulni, altalaban
igyexem betartani a szabalyokat.
Egy kicsit hulyeskedtunk, aztan elengedett azzal, hogy ha kedves a
jogositvanyom, akkor jobban odafigyelek, mert a radar nem lesz ilyen elnezo
mint o :-o (jo, igaz, hogy ebben szerepe lehetett annak is, hogy
folyekonyan beszelek nemetul, es nem hepciaskodtam)

Na ezert kerdeztem a multkor, hogy hogyan lehet mo-on kibujni a buntetes
alol (amire vki azt valaszolta, hogy miert csak mo-on akarok
szabalytalankodni)

Apropo, gyorshajtas.
Ti tudtok 180 folott ablakot totrolni ? Nekem hozza sem er a szelvedohoz
olyankor az ablaktorlo :-o

Ja es meg egy dolog, most lattam.
Jott hatulrol egy kocsi, es felvaltva villogtak a fenyszoroi
(jobb-bal-jobb-bal).
Persze mindenki igyekezett lehuzodni a subaru impreza elol :-o
Kerdes: vajon ezt tiltana mo-on a kresz (nem egy nagy ugy hozza az
elektronikat megcsinalni), esetleg megtoldva egy "rendoros" repedtbili
hangu dudaval ?

Mondjuk erdekes, hogy a volvo eleg "tekintelytkolcsonzo", szinte mindenki
lehuzodott elolem. kivetel egy suzukis az m7 belso savjaban, aki ahol
osszefut az m1-el rogton spulizott a negy savbol a legbelsobe (na ot
megeloztem kivulrol, igaz, hogy ket ures sav volt kozottunk, mivel
latotavolsagban nem volt mas kocsi a tobbi savban :-o), ill. egy ukran
rendszamu golf III-as, de ora eleg volt ravillantani (szerintem nem
gondolta, hogy 180-nal egyszercsak hatulrol is jon vmi :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Hogy lehet az, hogy
>Nemetorszagban standardban az osszes Opel Astra ABS-szel van felszerelve,
>itthon pedig az Opel T*thnal azt mondtak, hogy az 1.2-es modell nem
>rendelheto ABS-szel. ?!
Ugy ahogy angliaban a 2 literes mondeonal (elozo modell) kisebbe meg
rendelni sem lehetett abs-t rendelni 2000-ben :-o

Na eleg a szofosasbol, remelem Fogash urnak eleg hosszu az auto :-)

A'kos


_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - gazdasagi TK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash: "az eredeti allapot helyreallitasa
tobbe fajt, mint a kocsi
erteke = gazdasagi totalkar"

A gazdasagi totalkar definicioja:
a helyreallitas koltsege meghaladja
a kocsi ertekenek _50 szazalekat_.

Udv,
Stevie (Bulgaria)
aki sajnalatosan nagy ismeroje
a GTK fogalmanak :-(





_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - tuning gyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hook, Frigyes,

eppen a napokban irunk a TotalCar-ban a
tuning gyertyakrol. Tesztelni is volt nalunk
2 garnitura (Brisk), es a szakertokkel is
konzultaltunk. A lenyeg:

- a tuning gyertyak elettartama jelentosen
kisebb a hagyomanyos gyertyakenal, gyakran
csak fele-harmada (ezt speciel a Brisk katalogusa
szamokkal is leirja)

- egyik nagy elonyuk a szikrabiztonsag magas
fordulatszamon -- ha nem porgeted a motort,
soha semmit nem fogsz erezni, mert 2000-nel
nem kunszt szikrabiztosnak lenni.
7-9000, az mar mas! :-)

- a tuning gyertya sportosan hajtott
autoba valo. Ontisztulasi kepesseguk gyakran
rosszabb, mint a hagyomanyos gyertyaknak, igy
a munkahely-ovoda-bevasarlas-haza utvonalon
nagyon hamar elkoszolodnak es onnantol kezdve
tobbet artanak,mint hasznalnak.

A fentiek fenyeben eszembe nem jutna 1.4-es
Renault-ba ilyet tenni. Ha muszaj egy kicsit
hegyezni a motort, a sportdob-direktszuro-csiptuning
szentharomsag hatasa meg mindig eszrevehetobb
(legalabb a hangon).

Udv,
Stevie (Bulgaria)

_________________________________________________________________
MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: 
http://photos.msn.com/support/worldwide.aspx

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS