1. |
Uzemanyagarak (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
2. |
uzemanyag, allam, robogo (mind) |
110 sor |
(cikkei) |
3. |
Gumi+benzin (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
4. |
Trabant kerdesek, aksi (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
5. |
A Magnum tuning "SZUPER" muhely.... (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: trabi (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
7. |
Elnezest (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
9. |
ford probe 2.2 info (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
Olcso adalek (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
11. |
kofelverodes (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
12. |
matrica - tul keso??? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
13. |
Gumi, akku (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
14. |
Csakazert is ALFA !!!! (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
15. |
HIX AUTO - Csakazert se disznozsir (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
16. |
Zold kartya (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
17. |
RE: Tart veled a "bubanat" (mind) |
78 sor |
(cikkei) |
18. |
Alfa design (mind) |
82 sor |
(cikkei) |
19. |
RE:RE: Alfa avagy a design csucsa (mind) |
71 sor |
(cikkei) |
20. |
Skoda, stat, Militec, Barum, tultoltes (mind) |
121 sor |
(cikkei) |
21. |
....Letezik-e erdekkepviselet? (mind) |
86 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: elesitett riaszto (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
23. |
re: melyik autot vegyed (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Uj Trabis (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
25. |
Re:repulo Skoda (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Motorolaj tultoltes ( 12 sor ) AUTO #448 (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
27. |
15" alufelni VW-re (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
28. |
Re:Motorolaj tultoltes (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
29. |
Re:OLCSO ADALEK (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
30. |
samara (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
31. |
autoerosito-service (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
32. |
olommentes es Ford Granada (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
33. |
[ELADO AUTO] Renault 5 Alpine Turbo (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
34. |
MOL+nagyak (mind) |
78 sor |
(cikkei) |
35. |
:) (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
36. |
elszallitas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
37. |
stat, krom, diffi. (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
38. |
lista (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
39. |
Honda tunning stb. (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
40. |
Uj jargany (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
41. |
Jo nzaralast (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
42. |
Papp Robertnek (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
43. |
auto vasarlas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
44. |
SURGOOOS!!!! (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
45. |
repulo skoda (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
46. |
Skoda mikor? (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
47. |
va: motorosok (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
48. |
Tart veled a "bubanat" (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
49. |
Andrassy ut es Bajcsy sarok (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
50. |
MILITEC (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
51. |
Elvontatas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Uzemanyagarak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Az ar masik pillere az adok. Szerintem is magas, de meg igy is messze van a
>nyugateuropai adotartalmaktol. Nehany pelda:
>(Hivatalos MNB arfolyamon forintositva, Ft/l-ben )
>Ausztria: 212,9
>Belgium: 215,7
>Dania: 242,7
>Finnorszag: 242,8
>Franciaorszag: 239,1
>(es meg csak az ABC elejen jarunk)
>persze aztan van ellenpelda is:
>Csehorszag: 175,2
>Litvania:133,2
>Romania: 121,2
>Szlovakia: 154,2
Szerintem nekunk nem igazan az arral van gondunk, hanem az atlagkereset es
az uzemanyagar aranyan. Mert ha megnezzuk, hogy az atlagkeresetunk hany
liter uzemanyagra eleg, akkor azt hiszem eleg siralmas lesz a vegeredmeny.
Hiaba, arban mar elertuk a nyugatot, csak berben ………….
>A kerdes persze, hogy mi hova helyezzuk el magunkat.
En nagyon szivesen elhelyeznem magam Ausztriaba. Osztrak benzinar,
osztrak fizetes, es nincs is nagyon messze : ) /kb 10km/
Most inkabb nem haborgok tovabb, megyek a mindennapi benzinrevalot
megkeresni:
Josi
Ui: Figyeltetek a MOL-os vedekezest az ar miatt? 3x kuldtek be ; )
--
Mailto:
ICQ UIN:37760242
|
+ - | uzemanyag, allam, robogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali, marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
!!
>Ezek a rendszamok mit takarnak?
A cimedbol, meg hogy germanhon, gyanitom, hogy nem ismered a HMACS (Helyi
Meno
Allamigazgatasi Csavo) tipust.Ezek a joemberek az adofizetok adojan vasarolt
autokat a fenti - es meg sok mas, de szerencsere kozismert - rendszammal
ellatva hasznaljak (rendorok, kormanyorok, belugyi futar-suhancok, honvedsegi
nagykutyak, orszaggyulesi kepviselok es tettestartsaik...) leginkabb egyes
padlogaz, kettes padlogaz, kis szirena, at a piroson, szirena le, persze
villogo sehol, gyorsitas, cicababa kiszall az ovinal, szirena fel, továbbra
is
kettes padlogaz, továbbra is kettes padlogaz, továbbra is kettes padlogaz,
aztan szirena le, megallas az ujsagosnal tevekenysegekre - persze az
adofizetok
altal fizetett munkaidon belul. Szoval nagykepuen felrugnak egy csomo
szabalyt,
amit meg a listatarsaim legvadabbikai sem probalnak. Szanaszet kinozzak-
gyilkoljak a Golfokat, Escortokat, Passatokat es az osszes tobbi kozbeszerzes
utjan vasarolt egyebkent kivalo autokat. Es a lenyeg az, hogy ha megis
megallitana egy kezdo rendor Oket, akkor elokapnak egy
rendor/belugyi/kepviseloi/stb... igazolvanyt es a dolog el is van intezve.
Mert
ugye hollo a hollonak...
>Uzemanyag - ar + Kedves R. Lajos! (@ MOL)
Errol csak annyit, hogy teljesen okay, hogy annyiba kerul, mint a
"civilizacioban". _DE_, foleg azoktol kerdem, akik vedik ezt a - jelenlegi -
aranytalansagot:
>Ausztria: 212,9
>Belgium: 215,7
>Dania: 242,7
>Finnorszag: 242,8
>Franciaorszag: 239,1
Peldaul a fenti felsorolasban szereplo allamok dolgozoi - mondjuk egy
apolono,
vagy egy bolti elado - egyhavi fizetesebol hany liter uzemanyagot tud(na)
vasarolni?????????????????????
Mert mondjuk nalunk egy apolono keressen pl.: 32000 Ft-ot (ez eleg szomoru,
de
mondjuk igaz) es az uzemanyag kb.: 200 Ft. Ez kijon havi 160 megvasarolhato
literre.
Most nagyon durva talalgatas: Mondjuk ugyanilyen jo apolono Nemetorszagban
keressen csak 2000 markat (legyen a marka 140Ft es a nemet benzin 250 Ft.) Ez
ugye - tovabbra is elnagyolva - 280000 Ft es a benzin legyen az elobbi 250
Ft... Ez baratok kozott is 1120 liter.... De van egy olyan erzesem, hogy
(akar
sokkal) tobbet keres es dragabb a marka es olcsobb a benzin, mint ahogy
talalgattam.
Akkor az igen tisztelt "arkialakito szfera" miert nem veszi figyelembe ezt a
_minimum_ 7-es szorzot??????????? (1120 liter / 160 liter = 7)
Vagy a munkaeronek nincs vilagpiaci ara csak a koolajnak (es az
adotartalomnak)????
Kedves R. Lajos!
Bocsi, hogy , de gondolom, hogy ha a kerdeseid a listara teszed,
akkor egy kicsit kivancsi vagy a tobbiek - esetleges - velemenyere is.
Ha a listatarsam "allami maffiara" gyanaxik, azt szerintem azert teszi, mert
az
Allam nem veszi figyelembe az Ember lehetosegeit. Nem adja meg Neki a
_minimum_
7-es szorzoval ellatott bert, de megkoveteli a 7-es (vagy magasabb) szorzohoz
tartozo kiadast. Ez valahol olyan erzest kelt az Emberben, ami a Sarki
Fuszeresere emlekeztet, akitol az Eros Fiuk a napi bevetelenek a 2-szereset
(7-
szereset) kerik vedelmi penz gyanant. Persze minden nap.
Ezek a dolgok ugynevezett elegedetlenseget szitanak a tarsadalom azon
koreben,
akinek fizetnie kell pl.: a benzinert.
Igaz, hogy nem nekem cimezted, de az "allami olajmaffiara tett kijelentesek"
a
fentiek tukreben lehet, hogy annyira nem is tartoznak a sci-fi
kategoriaba....
Persze az Ember szemszogebol...De ez a teny errefele, itt a civilizalt berek
vilagan kivul egyelore meg nem szamit az Allamnak...es hubereseinek...esetleg
"csaladjanak".......
>A kerdes persze, hogy mi hova helyezzuk el magunkat.
En sajnos a 10,5 millio szerencsetlen balekhez sorolom magunkat, akiket
mindig
meg akarnak szivatni.
Indokok: fent.
Viva Corleone!
-------------
>En azt birom, amikor beall eled a lampanal. Legyorsul kb 40-ig, aztan
elottem
to:tyo:g ennyivel.
Te egesz biztosan nem a "motorosokra" gondoltal....lehet, hogy robogot vagy
valami hasonlo betegseget lattal....
kor: 25
nem: him
foglalk: amolyan kepesites nelkuli szamitogepes periferia
varos: Budapes es Vac
auto: mostanaban FSO 1500, neha mas...Punto, Astra, Felicia..
medzsik
|
+ - | Gumi+benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Ket dolog ragadott meg:
1. Gumi. Tavaly vettem az automat, es en balga a gumin (gyari Barum, 12
eves!) csak a profilmelyseget neztem, ami a futott keves km miatt nagyon jol
nezett ki. Szinte elso utunk Ausztria, kis hegymaszas. Hazafele A2-es palyan
ora szerint (Skoda) 140-es temponal iszonyatos durranas. Piruett, palya
melletti fuves reszen megallas. Felrobbant, a futofelulet 75%-a levalt,
acelsodronyhegyek sundisznoszeruen. Az, hogy az autonak es nekunk nem lett
komolyabb bajunk (kotenylemez+rendszamtabla-egyengetes) valoszinuleg a
veletlenen mulott. Tanulsag: nem csak a profilmelyseg az iranyado! A
gumimarkat nem hibaztatom, en voltam barom. Azota vettem egy garnitura
Tigart, ami elvileg 190 km/h-ig jo. Ami e mellett szolt, az ara. Azert
legkozelebb markasabbat veszek, ha lesz ra penzem.
2. Benzinar: a szomszedos orszagok arai biztosan valosak, de talan az
eletszinvonallal is parhuzamot kellene vonni, pl. atlagkeresetre vetitett
benzin literar. Kivancsi lennek, mi jon ki belole. Azert a jovedeki ado
merteke elgondolkoztato. Ez azonos az utalappal? Ha igen, akkor nem sokat
latunk belole viszont az utakon...
Szilard
oldboynak:
nev: cimben,
eletkor: 29,
vegzettseg: villamosmernok, MBA
foglalkozas: logisztikai csopvez.
autok: trabant 601, P126, Skoda, Suzuki huzamosabb ideig, sok mas rovidebb
tavon.
erdekel: minden.
matrica: rendelve.
|
+ - | Trabant kerdesek, aksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Gabe,
>- hany literes a Trabi tankja (es ebbol mennyi a tartalek)?
26 liter, 4-et ir tartaleknak, de ez valahogy mindig kevesebbnek
tunt, inkabb 3.
>- egy autoszerelo azt mondta, hogy varosban nem nagyon kell
> negyedikbe kapcsolni, foleg 60 korul kell csak felkapcsolni,
> mert igy kevesebbet fogyaszt, valamint nem veri szet a
> szabadonfutot. Ez igaz?
En is autoszerelotol hallottam, hogy 60 korul kapcsoljak csak
4-esbe, mivel itt a kenes a gazpedalnyomassal
(a befolyo benzin mennyisegevel) aranyos, igy ha porgeted,
jobb lesz a kenes, kevesbe hasznalodik el a motor.
A fogyasztas akkor a legkevesebb, ha negyesben mesz
es nagyon kicsit nyomod a gazpedalt. Egy Trabis konyv
szerint nincsen idealis sebesseg (80 km-t szoktak
mondani), sem erre a kocsira, sem masikra, mind
akkor fogyaszt keveset ha 4/5-osben vagy es a leheto
leglassabban mesz.
>- csurig toltott tank utan 310 km-t mentem, es ujra csurig
> tankoltam. Ekkor 15,41 liter fert bele. Balcsin voltunk,
> tehat nem varosban fogyasztott ennyit. Ez realis?
Ez 5 liter koruli fogyasztas, olyan 6-7 kozott lenne
autopalyan es 7-8 kozott varosban. Szerintem ez
keves, ha nem zavar, hogy valamivel jobban kopik
a motor, orulj neki.
>- Tenyleg minden Trabant csak szivatoval indul?
Az enyem is azzal indul, meg nehany Trabis
ismerosome is, igy szerintem az osszes azzal
indul.
>- Tudtok-e valamilyen konyvet ajanlani, ami a Trabi belso
> (es kulso) felepitesevel, karbantartasaval, szervizelesevel
> foglalkozik?
>
Trabant 601 javítási útmutató
Muszaki Könyvkiadó, Budapest 1991
Mészáros, Dr. Nádasi:
Biztonsagosabban, takarekosabban,
Trabanttal
Muszaki Könyvkiadó, 1982
Kosz szepen az aksi felujitassal kapcsolatos
valaszokat, de mivel mindenki lebeszelt rola,
vegul megiscsak vettem egy ujat, ugyanolyan
markat, mint ami 4,5 evig birta (jasz-plasztik
kft csinalja).
Sziasztok,
Nandi (24, villamosmernok tanonc,
Trabi, Golf II.)
|
+ - | A Magnum tuning "SZUPER" muhely.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok.....
Hat ami azt illeti a magnum tuningrol nekem is megvan a velemenyem.....
no meg ugy egyaltalan a magyar tuning cegekrol es felvogasrol. Egyszer
elmentem a magnumekhoz, mert hallottam, hogy csinaltak egy kombi lancert
ami 1.6 147Le. Hat ez nagyon megtetszett, ezert eldontottem hogy
elmegyek hozzajuk. Odaertem 16 ora 2 perckor..... mire az ott levo srac
mondta, hogy zarva vannak. OK, tudomasul vettem.... visszamentem
maskor... odaertem 16 ora elott , ott allt a lancer meg 1 teherauto.
Pakoltak rola..... az auto tulajat kertem. Mondja a srac, hogy o az, de
nem er ra, mert a zsakokat pakolja.... Mondtam neki, hogy en csak a
lancerrol szeretnek vele beszelni.... O most nem er ra. Ekkor kezdett
felmenni a pumpa.... kerdezem tole hogy egy ugyanilyen lancerba mint a
tied mennyiert csinaltok levegoszurohoz fem csovet.... hagyam itt neki
az autot, majd lemerik es akkor megcsinaljak..... na ekkor fogtam magam
es 1 gazon eljottem. Lesz@rt magasrol, hat neki nem kell az uzlet ugy
latszik.... nem baj.... barmikor melle allok az o lancerjanak igy is!!!
:))))
Jut eszembe nem tud valaki olyan ceget aki 80 mm-es vekony falu alu
csovet Mandrell hajlitana??? No ennyit a Magnumekrol, a felfogasrol. Ha
tudtok valaszt a Mandrell hajlitasra akkor szoljatok maganba lecci....
koszi
laci
|
+ - | Re: trabi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Gratulalok a jogsidhoz, es a trabidhoz! Jo kocsi, az, en is azzal
kezdtem :o)
> hany literes a Trabi tankja (es ebbol mennyi a tartalek)?
>
ha jo emlexem 24 literes, a tartalek pedig 5 liternel van.
> - egy autoszerelo azt mondta, hogy varosban nem nagyon kell
> negyedikbe kapcsolni, foleg 60 korul kell csak felkapcsolni,
> mert igy kevesebbet fogyaszt, valamint nem veri szet a
> szabadonfutot. Ez igaz?
>
Hm, hat nem tudom, en nem szerettem annyira porgetni.. emlekeim szerint
en 50-nel valtottam fel negyesbe....
> - csurig toltott tank utan 310 km-t mentem, es ujra csurig
> tankoltam. Ekkor 15,41 liter fert bele. Balcsin voltunk,
> tehat nem varosban fogyasztott ennyit. Ez realis?
>
Ez olyan 5 literes fogyaztsasnak szamolom, ami teljesen korrekt
trabantnal...
asszem.. legalabbis az enyem inkabb 6 korul evett...
> - Mivel meg nem ismerem elegge az autot (es a hibait), mit
> erdemes ellenoriznem rajta?
>
Nagyon konnyen szerelheto :o) A motort egy ember siman ki tudja kapni
:o)
Nekem a rendszeres problemam az volt vele, hogy eleg gyakran eltortek a
feltengelycsukloim :o(
> - Tenyleg minden Trabant csak szivatoval indul?
>
Na szoval:
Ha rovid idore allitod le, akkor csak siman alitsd le, vagy porgesd fol
egy kicsit, es ugy alitsd le. Ha ejszakara allitod le, akkor porgesd
fol, huzd ki kozben a szivatot, es kovetkezo nap a minusz husz fokos
hidegben is pocre fog indulni. Persze a szivato ilyenkor is kell, de
emlexem, hogy ilyenkor nyaron inditas utan rogton vissza lehetett tolni
a szivatot.
> - Tudtok-e valamilyen konyvet ajanlani, ami a Trabi belso
> (es kulso) felepitesevel, karbantartasaval, szervizelesevel
> foglalkozik?
>
Nekem meg aszem van egy regi konyvem, nagyon jo, tele van kepekkel, ha
gondolod, megkeresem es postan elkuldom... en mar ugysem hasznalom
semmire...
Udv....Adam
|
+ - | Elnezest (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elnezest, de technikai okokbol tobbszor ment el a levelem.
Elnezest.
R.Lajos
|
+ - | Re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az ar masik pillere az adok. Szerintem is magas, de meg igy is messze van
> a nyugateuropai adotartalmaktol. Nehany pelda: (Hivatalos MNB arfolyamon
> forintositva, Ft/l-ben )
Ausztria: 212,9
Belgium: 215,7
Dania: 242,7
Finnorszag: 242,8
Franciaorszag: 239,1
Na igen, de peldaul Ausztriaban nem 30-40000 forint az atlagember keresete
egy honapban! Kb. 15000 sch, ami most 270000 forintocska. Ebbol mar meg
lehet venni azt a q. draga benzint is.
Gyozo
|
+ - | ford probe 2.2 info (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha valaki tudna nekem infot nyomni Ford Probe 2.2 amerikai modellrol,
szivesen vennem. (van-e tipushibaja, megbizhato-e stb.) Nehany adat a
geprol, 1990-es evjarat, 2.2 benzines, turbos, amerikai modell.
Elore is koszi
Zolcsi
|
+ - | Olcso adalek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Mit szolna a tarsasag ha kozosen rendeknenk Miltec
"olajadalakot" (tudom hogy nem adalek, hanem feluleminoseg
javito) En elolvastam rola mindent, nagyon ajanlom mindenkinek.
Es igy valoszinuleg tetemes kedvezmenyt kapnank. Hany embert
erdekel?<
Hello Bal3, Hello AUTOsok!
Miert van az az erzesem, hogy erdekelt vagy az ugyben?
Mindenesetre megirhatnad, hogy van-e szavatossagi ideje ennek a
lottynek? Engem erdekel, de meg nincs mibe ontenem.:o) Meddig
lehet tarolni? Irjon mar meg valaki errol az adalekrol,
(feluletminoseg javitorol), aki hasznalta, hogy tobb ember
velemenyet ismerhessuk meg!
Elore is koszi!
UDV
mAX (alias Chucky the Almighty)
|
+ - | kofelverodes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> egy szembe jovo teherauto belecsap
> egy kavicsot az uvegbe, ne hajtsanak el az ugynokok a kotelezo
> biztositasi kotvenyemmel, hogy "nem igazolta a karokozo". Persze
> a karokozot az ember nem tudja csak "ugy"utolerni. Foleg ha szembe
>> jon, es legfokepp hulye lesz a sajat mallusat megemelni.
>amilyen szemfulesek, mar biztos ezt a kiskaput is megszuntettek, de
azt hiszem talan eppen itt a hixauton olvastam, hogy teherautora
nincs bonus/malus rendszer. tehat akar konnyebben el is ismertetheted
a karokozast, vagy keresel egy teherautos ismerost, aki alairja
neked es kesz. mondom, nem tudom, hogy igy van-e meg manapsag is.>
Valamelyik autosujsagban olvastam, hogy a tulajnak felverodese
volt, a karokozo elismerte, alairta. A biztosito (nemtommelyik)
megsem fizetett, mondvan: ismeretlen az elkoveto. Ezen az a teny
sem valtoztatott, hogy elismerte, mert a biztosito szerint
megallapithatatlan a karokozo, aki elismeri, az is csak vaktaban
irja ala, mert valojaban nem tudhatja, hogy tenyleg o volt-e.
Nem tudom, mi lett a dolog vege.
Udv: Afonya
|
+ - | matrica - tul keso??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
nagyon nem vagyok kepben, hogy mi folyik mostanaban a listan, miutan az
elmult harom het a munka es a megszuletett kislanyom koruli elfoglaltsaggal
telt. Bar most jottem szabira, ugyhogy be fogom tudni potolni az 145874 db
el nem olvasott HIXAUTO elolvasasat.
Szoval az a kerdes, hogy hogy all a matrica ugy??? Nagyon el vagyok kesve,
ha most rendelek 1-et?
Pls. ertesitsetek maganban, mivel meg nem vagyok naprakesz.
Aieeaaa - sok csokit!
L.
_Ivicz Laszlo
_| H - Budapest Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_| Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_| http://www.angelfire.com/il/lepcso
|
+ - | Gumi, akku (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>
Ezzel egyetertek, nem szabad esz nelkul sporolni.
Peldaul hasznalt gumit venni.
<<
Michelin MXV 165/70 R13 6.000 Ft/db. kb. 5-10 ekm volt benne.
Nem bántam meg !
>>
Mielott kilottyinted belole a lottyot, toltsd fel 100%-ra toltovel.
Mert hat ugye a savas akksiban az "olommittudomenmi" oldatba megy.
Ha azt csak ugy zutty, akkor csokkenni fog a kapacitas.
Egyebkent en meg nem csinaltam ilyet, mert minden ismerosom lebeszelt rola.
Azt mondtak, hogy nem erdemes. Eleg keves helyen csinaljak.
<<
En mar mostam ki akksit, de az egy ETZ-e volt. 1 evvel sikerult
novelni az elettertelmat, de ott nem volt szukseg 50-100 A
aramra az oninditohoz. Hogyha most rendetlenkedik az aksid,
akkor telen biztosan meg fog halni ha kimosod, ha nem.
Zotya
|
+ - | Csakazert is ALFA !!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, és neked szia ZSOLT ),
Te írtad: "En! pl. Citroen Xantia, XM, Peugeot 406... Angoloknal meg a
Jaguar. Stuttgartban meg a Porsche.....Szerintem a Twingo ....moge lathat
egy Audi A6-ost is..... Zil rugot.... Opel-, BMW-knel kb....egy uj 16
szelepes Astranak"
Nem tudom miert szólod le az ALFA-kat. Amint látod, TE is csak vagy 20 autó
legjobb tulajdonságait ötvözve tudnál egy ALFA-t létrehozni! Ez a húsz mind
benne van EGY (!) autóban. Nem értem más emberek irigységét. Van a ki jobb
autót akar, van aki megbízhatóbbat, van aki gyorsabbat, van aki kezesebbet
és van aki ALFA-sat. Ezt csak akkor tudja meg valaki ha már ült benne. Nem
mondom, hogy ez a legjobb auto a világon, de aki ALFA-t vesz, az tudja mire
számíthat, és az autója minden kis hibája eltörpül azért az érzésért, hogy
ALFA-ban ülhet. A rossz hír, hogy nem megbízható meg abból adódik, hogy
magyarországra csak az olaszok által jócskán széthajtott példányok kerültek,
amit szemfüles autónepperek bagóért megvettek Italohonban. Egyébként az
olaszok szeretik a legjobban az autójukat (hajtani is). Ha a valós értéket
szánod Olaszba autóra, biztos nem egy széthajtottat fogsz kapni. Csak kimegy
a magyar 2500-5000 márkával és ennyiért kell neki 0 km-es csoda kocsi. Hát
kap is kívűlről jól kinézőt. A motorjával meg szenvedjen a Józsi bácsi, aki
itthon megvette.
Üdv:
Tamás ( már nagykorú, gépészmérnök, autó: ALFA 164 super TD)
|
+ - | HIX AUTO - Csakazert se disznozsir (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Susan, Hi HIX,
"mennyisegu
oxigent is. Az egeshez (mint tudjuk a rozsda is egy egesfajta),
mas neven oxidaciohoz szukség van oxigenhez"
De a zsirban levo oxigen kotott allapotban van, az nem fog a
vassal reagalni, a zsir meg raadasul meg a levegotol
(oxigentol!) is elzarja..."
Probaltal mar etolajba egy darab vasat belerakni? Ezek szerint meglepodnel,
ha par nap mulva rozsdasodni kezdene. En mar kiprobaltam. Elarulnad, mi az
ami megkoti a zsirban az oxigent? Biztos hogy erossebb a kotes, minthogy a
vas feloldana azt? Talan ha a dizsnozsir kepletet is elküldhetned. De csak a
has alatti resz erdekel. Na jo ez csak vicc volt. A kutakon jol kovetheto
oszzetetelu zsirok kaphatok, amik biztos nem tesznek kart az autoban. A
disznozsirrol ez nehezzen mondhato el. Ha meg a biologiai emlékeim nem
csalnak, a zsir is csak sejt, aminek szuksege van oxigenre (ezt a legjobban
a kover futni vagyok tudjak legjobban). Ha a dizsno meghal (bocs a
fogalmazasert), a zsírban megarad az oxigen. A sejt mivel mar nem lelegzik,
az oxegen molekulak mas reagans utan neznek. Pl. az auto vas molekulai utan.
regards,
Tamas (meg mindig: nagykoru, meg mindig: gepeszmernok, es mar megint: ALFA
164 super TD)
|
+ - | Zold kartya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de itt Szlovakiaban
meg nem talalkoztam emberrel, aki a zold kartya
intezese utan ne ment volna beallitatni a karburatort.
Nekem kontretan egy tizeneves suhanc csinalta, es
olyan oxigenszegeny volt a keverek, hogy a masik
szervizben nem ertettek, hogy mentem oda
(... idaig tolta a kocsit ??...)
Mas: Redei Balint irta:
>>En a sima fekete mellet maradnek.
Sima fekete mell mellett en is szivesen maradnek,
bar en a sima feher mellet reszesitem elonyben.
Bocs, nem lehetett kihagyni :-)
>>az AVANTI kútnál 98-ast+valami POWER adalékot.
>>Azóta a kocsim (Skoda 105(L)S) iszonyatosan megy
>>(M3 nagyleejtő 160-nál nem mertem jobban nyomni, pedig
tegnap ota mindent elhiszek, ami Skoda, egy keresztezodesben
ugy lehuzott egy Skodri, hogy a pofam leesett. Soha tobbet
nem ketelkedem az altalatok kozolt parameterekben. Ufff.
>>SZEMBEjottek velem :-)))))) ez
>>mar tiszta rohely...
Tegnap balra kanyarodva zoldet kaptam, elottem egy idos
bacsi, idos Skodriban. A szembejovoknek piros van, kb.
4 kocsi tud atfutni, aztan valt. A bacsi indul, fust okad, alig
latok, 5-6 mp alatt beer a keresztezodes kozepere es...
es megall. Eloszlik a fust, es nem hiszek a szememnek:
integet a szembe jovoknek, hogy menjenek mar. Azok
nem mennek, hisz pirosuk van. De nem megy a bacsi sem,
pedig mar 4 kezzel nyomom a dudat. Aztan elindul a sor
szembol, hisz zoldet kapnak. A bacsi pont kozeppen, senkit
nem zavar, en viszont annal inkabb. Mindenki dudal
mindenkire, 8 savot blokkolok egymagam. Kb. 10 percig
tartott az egesz remalom, akkor a bacsi belelepett, es
mind a 10 kilometeres sebessegevel elvagtatott. Brrrrr.
>eletre a motor a hatar meg 7300 korul. Sajna ezt a
>fordulatot nem igazan
>sokaig birja a motor.
ezt hogy ertetted?
Csaba voltam
|
+ - | RE: Tart veled a "bubanat" (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
irja:
>Azert, mert nem dorongol le mindenki, akinek mas a nezete,
Hm, igaz, hogy Ifa-s ugyben (most errol van szo!) csak egy
ellenkezo hangu levelet kaptam, viszont (ha jol emlexem)
harmat olvastam, aki szinten roncstelepre kuldene az Ifa-
kat. Arrol mar nem is beszelve, hogy azt irtam: "ha jol
latom". Ez magaban foglalja azt is, hogy elkepzelheto, hogy
ezt a harom reakciot leszamitva _mindenki mas_ meg van be-
kelve az Ifa-kkal...
>meg ne vond le a fenti kovetkeztetest. Biztosan vannak akik egy
>PageDn-el elinteznek, mint eddig en is. (van amikor 4-5 is kell).
Ez teljesen termeszetes.
>Egy gondolat a rendorokrol...
>En vezettem kulonfele vilagnezetu korokban. Talalkoztam mindenfele
>beallitottsagu rendorrel. Szeliden tartasuk, megtanulhato.
>Kizarolag a megfelelo modorral es viselkedessel.
>A "bunko rendorokroket" a bunko vezetok, bunko viselkedese szuli.
>
>Majd mindenki tudja a kovetkezot:
>Az _egyszeri ember legkissebb fia_, ha beall rendornek, akkor mindig
>megszivatja a keresztutnal a _kiralyfit_.
>Ez elkerulheto, ha idoben leszallsz a magas lorol.
Magas lorol??? Olvasd mar vissza (bar mar regebben volt,
mint egy honapja) azt a levelemet, melyben leirom, hogyan kap-
tak el egy "vasuti atkelonel" (reg nem hasznalt iparvagany!)
85-tel! De bunko voltam, szaguldozom, mint az allat, elet- es
vagyonbiztonsag veszelyeztetese meg minden, ugye?! Kerdezzuk
mar meg az embereket, hogy ki szerint volt az en bunkosagom
"szaguldozni, mint az allat", es ki szerint volt a rendorok
parasztsaga kimenni oda merni!
Es ha mar belelovaltattatok ismet, hogy kifejtsem (ujbol) a
rendorok elleni gyuloletemet. Emberek, mintha nem latnatok az
osszefuggeseket! Lehet, hogy a torvenyeket fent(ebb) hozzak,
_de_! (Hogy konkret peldat mondjak.) A vasuti atkeloknel _alta-
laban_ lehet, hogy jo, hogy max. 40-nel megy valaki (ami egyeb-
kent onmagaban is hulyeseg, mint a multkor valaki kifejtette;
erdekes, Ot nem hurrogtatok le), de ertelemszeru, hogy ez nem
vonatkozik _minden_ atkelore. Az is ertelemszeru, hogy nem lehet
ugy hozni szabalyt, hogy felsoroljak az osszes vasuti atkelo-
helyet, hogy melyiknel mennyi a megengedett maximalis sebesseg.
Ezert hoznak egy altalanos szabaly, es persze lesznek olyan
atkelohelyek, ahol ez indokolatlan, de igy egyszerubb szabalyt
hozni. Na es hova megy ki merni a szemet? Persze, hogy oda, ahol
abszolut indokolatlan "betartatni" a sebesseghatart. Es ez csak
egy kiragadott pelda volt, mondhattam volna a varos kezdete
tabla utan otven meterre kirakott 70-es tablat, es a ketto ko-
ze allnak be merni, mondhattam volna a mar reg befejezett ute-
pitesnel "kint felejtett" 60-as tablakat et cetera. Es errol mar
bizony nem magasabb szinten tehetnek!
>Az en gyerekeim is utaltak a rendoroket.
>Atmentek a pirosnal es a jardara fellepve raleptek a rendor labara.
>(Szo szerint. Nem vettek eszre, mert valami nagy, vilagmegvalto
>duma kozepen tartottak.) A rendort a guta utotte meg es a pisztolyat
>markolaszta, hogy fobeloje magat. A vegen csak jol lecseszte oket.
>Persze ki a "bunko paraszt" ? Nana, hogy a rendor...
En pedig tegnap a Wendy's-ben vacsoraztam. Nem ertem a
"peldabeszedet", hogy jon ez ide?
>Azutan, ahogy nottek, ugy kezeltek a hasonlo szituaciokat egyre
>erettebben. Ma veled egykoruan, talan mar normalisnak is mondhatok :-)
>Biztosan az is segitett rajtuk, hogy az apjuk nem utalja a rendoroket es az
>IFA-kat.
Ne haragudj, de mennyit vezetsz? Mennyit talalkozol Ifa-kkal?
Mennyire zavarnak? (Mennyivel szoktal menni orszaguton? 60-nal?
Mert akkor tenyleg nem zavaroak!)
Udvozlettel:
Nagyak
|
+ - | Alfa design (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
:
> ...Nekem is teccik az Alfa design! De amig 1.6-120Le, addig Civic Type R
1.6
>
>Vtec 185Le(8500RPM), Integra Type R 1.8Vtec 195Le(8500RPM), S2000 2.0Vtec
>240Le(9000RPM) es 4000-tol brutalisan huznak.
>Ja, Honda mindegyik:)
"Megmondom az oszintet." Amikor uj auto vasarlasa otlott
fel bennem, az elso gondolatom az volt, hogy nekem egy Civic VTi
kell. Aztan megtudtam az arat... :-( Tehat: ha _nem_ vesszuk
figyelembe az arat, akkor nem Civic VTi-t veszek, hanem Aston
Martin-t, Alpina-t, Maserati-t, Porsche-t, Lotus-t stb. Ha vi-
szont nezzuk az ar/teljesitmenyt is, akkor azert a 3millioert
(ennyi volt az en 145-osom) qrva jo gep...
Ja, es ha egy Alfa-t nem nehez szethajtani, akkor egy Honda-t
meg kifejezetten konnyu...
>Ezert maradok en ennel a markanal megis, meg ha kell is nehany spoiler is
>hogy "alfasan" nezzen ki:))
Szerintem a VTi nagyon jol nez ki magaban is! (Kinezetrol lasd
meg kesobb is.)
Tehat nem szidom a Honda-t (sot!!!), de ilyen szempontbol nem
kepez osszehasonlitasi alapot az Alfa-val.
>Felado : [Hungary]
>Nekem speciel az a szogletes, ekalaku jobban tetszett. 155-os, ha jol
>remlik?
Az is bitang jol nez ki. (Pedig sokan hulyeznek is miatta,
hogy nekem hogy tetszhet egy ilyen szogletes auto...)
>>ki latott mar
>>sorozatgyartasban keszulo szeriak kozott mutatosebb
>>autokat.
>
>En! pl. Citroen Xantia, XM, Peugeot 406 (na jo ez is Pininfarina
>design), uj BMW-k (azert a bajorok is tudnak), Jaguar XJS. Tudod
>kinek a pap, kinek a papne...
Hat igy van, bar nekem speciel a lanyuk... A Xantia jol nez
ki, a Peugeot 406 szinte telitalalat, de az XM gusztustalan!
>>Ha valaki benez a kerekek moge lathat egy Audi A6-ost is
>>megszegyenito
>>rugotagot.
>
>Most melyikrol van szo? 145-os? Hja kerem, aki fapados elmenyeket
>akar, szereljen be Zil rugot.
Nem fapados annyira, de felelmetes kanyarstabilitasa van
valoban!
>>Motor: Ha csak az alapszeriat figyelve ritka az 1.6l-es
>>motoroknal a 120 Le.
>>Hason kategorias Opel-, BMW-knel kb. 105Le-ig terjed a
>>tudas.
>
>Talan ezert tart tovabb egy BMW.
Nem csak a LE szamit, hanem az is, hol adja le! Aztan nekem
sikerult mar szethajtani egy 143 lovas 323i-s BMW-t... (Lega-
labbis masok szerint, mert en ezt tagadom. :-))
>>Aprobb problema, hogy a motor igen magas fordulatszamon
>>adja le az erejet,
Ugye-ugye.
>Nezd meg egy uj 16 szelepes Astranak, vagy egy MBW-nek --lehet akar
>egy 10 eves 320-as is-- motorteret. Az nem szep latvany?
Hat az enyem 15 eves 323-as volt. Kozel sem volt ilyen
szep! Apamnak egy uj, 16 szelepes Astra-ja van: kozel sem
ilyen szep! (Bocs, hogy egy emberkent rogton mindkettot
megcafolom. Bar itt is: kinek a pap...)
Udv:
Nagyak
|
+ - | RE:RE: Alfa avagy a design csucsa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valaszok a hozzaszolasaitokra.
(Alfa avagy a design csucsa)
>...Nekem is teccik az Alfa design!
Orolok, hogy nem veted el a szep formakat.
Habar a Civic-ek igen jo formaju kis autok.Csak eppen a
biztonsagi
szempontokat nem biztos hogy kielegitik.
>De amig 1.6-120Le, addig Civic Type R 1.6
>Vtec 185Le(8500RPM), Integra Type R 1.8Vtec 195Le
(8500RPM), S2000 2.0Vtec
>240Le(9000RPM) es 4000-tol brutalisan huznak.Ja, Honda
mindegyik:)
Akar a Forma-1!! ;)
Valoban, de megfeledkezel az arakrol. Az ar es teljesitmeny
gorbejen
szerintem az Alfak verhetetlenek.
A Citroenek nekem is nagyon tetszenek volt is belole meg
regebben.
Egy kicsit szervizigenyes auto. Ha jol van tartva szerintem
nem
meghalalja es kenyezteti gazdajat.
Igen hossz uton sem fajdul meg az embernek semmije. Mintha
egy vizagyon
utazna az ember. ;)) A felesegemnek maniaja a Xantia. ;(
Azt irjatok milyen szep a BMW. Kivulrol nem igazan lehet
azt mondani
rajuk, hogy szepek, sugalljak az erot es a dinamizmust,
robosztus.
A motorter is inkabb celszserusegre es szurke eleganciara
utal.
Nekem mondjuk ami a BMW-be tetszik az amit autozas
szempontjabol
nyujtani tud egyszeru spartai ero.
BMW mint gyulolt tipus???
Eleg sokat dolgozom kulfoldon is es egy jobb ceg
parkolojaban igen sok BMW
lathato ... nyilvan mind BUNKO???
Szerintem aki ezeket a megnyilatkoztatasokat irja sajat
magarol
fejti ki a gyengesegi bizonyitvanyt!!!!
(Ez annyira szinvonaltalan, hogy vitara nam alkalmas!!!!!!)
>Ezert maradok en ennel a markanal megis, meg ha kell is
nehany spoiler is
>hogy "alfasan" nezzen ki:))Udv!VTI
Szerintem nem valsztottal rosszul! Igazan sportra tervezett
auto.
Csak ne kelljen vele megallin rovid ido allatt! ;))
Szerintem te is tapasztaltad, hogy ABS nelkul igen hajlamos
a
megcsuszasra. (Valoszinu a kis onsuly az oka!)
Nekem mondjuk egy BMW-m van igen nagy motorral es sok-sok
szeleppel.;)
Eleg sok autom volt mar eletemben, ez nalam sajnos mania.
Igen rovid idot
tolt nalam egy auto (ritka az egy ev).
Udv,
Clajos
|
+ - | Skoda, stat, Militec, Barum, tultoltes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
> Felado : [Hungary]
>
> tovabba az ovalis lampak, de a trapezlampas skodak csak kesobb jottek,
> 84 vagy 85 ben...
Szerintem tevedsz, '83 oszen jottek a nyomtavszelesitessel es az athangolt
rugozassal egyutt. Ezt mar csak az is alatamasztja, hogy a futomu modositasa
miatt az elso sarvedoket is at kellett alakitani, nagyobb kerekjarat pedig
csak a trapezlampasokon van.
Illetve, hogy pontos legyek, a trapezlampas rossz meghatarozas. Ugyanis
a 105-os '83 augusztusa utan is ovalfenyszoroval keszult, de az index, a
hutoracs, a lokharito, es a hatso lampak (meg persze a muszaki tartalom)
ugyanugy megvaltoztak, mint a trapezlampas 120-ason. Tehat a '83 utan keszult
105-os es 120-as ugyanugy nez ki, csak a 120-asnak szogletes (trapez),
a 105-osnek meg legombolyitett sarku (oval) fenyszoroja van.
Kesobb aztan jelentek meg 105-osok trapezlampaval is, de csak elvetve,
foleg nyugati piacra. Nagyon ritkak, a tied a GLS felszereltseg miatt
lehet kivetel.
Es meg valami: az ovalt _ne_ keverjuk ossze a korrel...
> Felado : [Hungary]
>
> Más.: Minap fennt voltam a Mátrában és visszafele Bátonyterenyébe
tankoltam
> az AVANTI kútnál 98-ast+valami POWER adalékot.Azóta a kocsim (Skoda
105(L)S)
> iszonyatosan megy (M3 nagylejtô 160-nál nem mertem jobban nyomni, pedig
> ment volna még). Lehet, hogy jó benzint fogtam ki, vagy erôs hátszelet
:-)))?
Inkabb egy megnyult spiralt... :) Ennyire nem mehet jol egy 105-os, barmit
is toltesz bele... az en nehai 120-asom ment 155-160-at padlogazon (igaz,
sik uton), es az nagyon-nagyon jo eroben volt... 8%-ot csalt az oram,
egyszer lemertem, hogy 140-nel mutatott 150-et.
> [Hungary] irta
> >tegnap a Lanchid pesti hidfojenel a korbe-korbe forgalomban
> >(az a Roosevelt ter, ugye?) SZEMBEjottek velem :-)))))) ez
> >mar tiszta rohely...
:)) Nalam egyszer a ketszer harom savos, kozepen jardaszigettel
elvalasztott Vorosvari uton jott szembe egy Zsiguli... az sem
volt azert olyan rossz... :) Persze korforgalomban, az nem akarmi... :)
> <- milyen foglalkozast uzunk ?
informatikus
> <- a listatagok eletkora ?
21
> <- milyen autoval van rendszeres
> < kapcsolata ? (amit vezet, vagy szerel)
Opel Vectra 2.0i (1991, 50e km)
Skoda 120 L (1987, 125e km)
Korabbi autok: Skoda 1000 MB (1967), Opel Vectra 1.7D (1990, 210e km)
> Kinevetett. Udinenel meghalt az altenator (vagy elobb, de
> Udineben mar nem ment a kocsi). Mivel vasarnap 2:00 volt,
Hoppsza! Mi az az alternator? Eddig azt hittem, hogy a generatort
hivjak igy angolul... tevedtem volna, es a motorelektronika resze?
Vilagositson fel valaki, ha lehet!
> Metabond vs Militec --ha jol tudom ott a Militec gyozott /!? :)/
> erdemes kicsit utanajarni
> kerdezd meg Yahni-t hol lehet kapni
Azt hiszem mar irta valaki, de a III. keruletben lehet kapni
a Reviczky ezredes utca 2-ben, a szamitastechnikai boltban. En
nem hittem el, hogy ok aruljak, 5 percig kovalyogtam a kornyeken,
aztan vegul bementem, es megkerdeztem, nincs-e valami adalek-
forgalmazo ceg a kornyeken... :)
Kertem egy tajekoztatot, nagyon meggyozo, ami le van benne irva,
azt hiszem, hogy ki fogom probalni.
> >Remelem nem arra gondolsz, hogy minden Barum gumi ereszt,
> >es zotykol, mert ez egyszeruen nem igaz.
> A Barum gumikkal nekem is rossz tapasztalataim vannak (a csalad autoja
> jelenleg is ezeken fut, sajnos). A gumi rendszeresen ereszt, bar nem
> egeszen biztos, hogy a csak a gumi hibaja. A legnagyobb problema nem is ez,
> hanem hogy a futofelulet minosege nagyon rossz. Vizes uton szinte
> eletveszelyes a hasznalata, mivel a kapcsolata az uttal drasztikusan
> lecsokken.
Ezt en is csak alatamasztani tudom, amikor Opel Vectran Uniroyal
gumikkal jartam, meg sem ereztem, hogy nedves az ut. Persze szelsoseges
vezetesi stilus eseten nyilvan csokkenteni kell a tempot, de az en
atlagos sebessegem mellett semmi kulonbseget nem vettem eszre.
A Barum Brillantnal bezzeg... az rogton csuszik, ha kicsit is
lenduletesebben haladok... pedig szaraz aszfalton nem rosszabb, mint
az Uniroyal. Az eresztes is stimmel, a felnik hibatlanok, megis
szoktam fujogatni a kerekekbe. Ez egyebkent abszolut nem zavar, mert
csak ritkan van ra szukseg, boven raer tobb tankolasig is.
Mindemellett a Barum szerintem megeri az arat, nem rossz gumi. A
Matadornal alig dragabb, de sokkal jobb.
> rendben, a motor ugyanugy megy... Az autosboltban azt mondtak, hogy a
> hengerfejnek tutira nem lett semmi baja. Nektek mi a velyemenyetek?
> Feljek avagy ne feljek?
Ne felj... :) Mitol lenne baja? Ilyen alapon aggodhatnal a tetokarpitod
miatt, epp annyi koze van a kocsi aljahoz, mint a hengerfejnek... akkora
utest nem kaphatott... szerintem a futomuved haritotta a tamadast, ha
az nem serult, akkor semmi.
> kovetve en le fogok engedni belole. A velemenyetek erdekelne, hogy a
> tultoltes okozhat-e kart a motorban (tulnyomas, ilyesmi)?
A katalizatorban okozhat elsosorban, de mindenkeppen nagyobb igenybe-
vetel a motornak, tehat jobban hasznalodik. Lehet, hogy ebbol semmit
nem fogsz tapasztalni, de jobb a bekesseg, inkabb eressz le belole,
vegulis szinte semmibe nem kerul.
Udv,
Zoli
Nasfay Zoltan >
|
+ - | ....Letezik-e erdekkepviselet? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Címzett: Ruzicska Lajos >
Tárgy: Vá: Letezik-e erdekkepviselet?
Dátum: 1999. július 21. 15:02
Kedves Lajos !
Levelem nem anarchista hangvetelu ! En csak latom mi megy itt.
Az AUTO -s lista tagjainak java reszevel szemelyesen is levelezem, a
lista elindulasa ota mindet olvastam. igy a tobbiek tobbe-kevesbe tudjak
ki vagyok.
Hogy mi a velemenyem a T. MOL Rt.-rol ? Kiderult.
Azzal viszont nem ertek egyet, hogy a nyugati uzemanyag arakat a MOL
araival veted ossze. Hogyan lehet osszehasonlitani egy 3000 DM -es fizetest,
egy ugyanolyan szakmunkas kategoria 35 ezer Ft- javal ?????? Mert ez a baj !
Az allami olajmaffia (mert az!!!) nem torodik azzal, hogy NINCS FIZETOKEPES
KERESLET ! Aki tankol, azert tankol ilyen iszonyatos aron, mert
Lehet hogy kicsit durva kifejezes a "maffia", de gondold vegig. Ha kevesebb
lenne az ado, tobb fogyna, ha pedig tobb fogyna, akkor tobb ado folyna be.
Ennyire egyszeru. En nem ertek a kolajos dolgokhoz, en a villamos-
energiaiparban dolgozom, es LATOM milyen sokba kerul a fosszilis energia.
Ha a vilagon az osszes auto villamos hajtasu lenne, es a villamos energiat
nem olajos vagy szenes eromuve termelnek, akkor a levego
szennyezettsege negyede lenne, de ezzel egyutt az olajipar is meghalna.
Ezt probaljak minden aron megakadalyozni a vilagon mindenutt.
Miert is mentek akkora erokkel az amik Kuwaitba ???
Es ha lesz a MOL-nak sajat eromuve, akkor a villamos energia is tizszeresere
emelkedik ????
Igen. Manapsag van olyan ember, aki a Dunai Vasmuben (Dunaferr) havi
35 ezer Forintert dolgozik, valtomuszakban. Ezen lehet derulni, meg lehet
oket sajnalni, de az emberek java reszenek nincs lehetosege Budapestre
jarni dolgozni. Es a kedvenc valasztott vezetoink Budapesten kivul nem is
ismernek mast, azt kepzelik Magyarorszag az csak Budapest.
Videken lakom, latom mennyit dolgoznak itt az emberek. ISZONYATOSAN
SOKAT ! Aki legkondicionalt irodaban dolgozik, utana beul a ceg altal
tankolt legkondicionlat autoba, majd hazamegy uszni az uszomedencejebe,
fogalma sincs arrol, hogy azok az emberek akik megtermelik mindazt ami
az asztalara kerul, eberert dolgoznak, es a gepeikbe muszaj beletankolniuk
szinte az osszes bevetelt.
Tudom mit jelent mindez, de terjunk vissza a legelejere:
Lattal mar olyat hogy valaki 500 Ft-ert tankol ? Mert en igen. Keptelen
dolog,
de nagyon sokan vannak, akik 10-15 evig soha nem tankoljak tele a kocsijukat,
mert olyan draga a benzin.
Mit is okoz az uzemanyag ar emelkedese ? Inflaciot. Ugyanis a kombajnos
nem fogja a regi aron learatni a buzat, a szaritoban azt (gazolajat egetve)
meg is
kell szaritani, a malomba, pekhez el kell szallitani, majd az olaj vagy
gazfutesu
kemenceben ki kell sutni. Ha pedig kisult, azt az uzletbe kell szallitani.
Ha csak muveletenkent 1 Ft-al magasabb a koltseg, az mar 5 Ft, ami a vasarlon
csattan.
Es mire mennek a jo kis koltsegek ? Arres, ado, egyebek ? Szep benzinkutakra.
Valoban szepek, csak egyre kevesebben jarnak oda tankolni. Hidakra. Utakra.
Hiszen ha jol nezzuk, akkor 30 km -en van 8 hid, majd a tobbi 200 km- es
Dunaszakaszon 2. Mind a ketto majd osszeomlik. Oke hogy idaig felepult ennyi
hid, de most azert nem epul, mert a kincstar penze minden elmegy.
A Tisztelt MOL RT-tol azt hianyolom, hogy ha a koolaj vilagpiaci ara lejjebb
megy,
akkor ne csak egy "latvanyos" 1 Ft-os csokkentest hajtson vegre, vagy azt
sem.
Ezert tartom roppant tisztessegtelennek az egesz ceg uzletpolitikajat. Ha
megkerdezel meg nehany embert rajtam kivul, akkor a MOL nevre nem a
zold benzinkutak, es a teletankolt autoja jut eszebe, hanem a szemtelenul
magas
uzemanyagarak.Sehol egy akcio, sehol egy arcsokkentes. Igaz minek, hiszen
ebben az orszagban 10 millio birka lakik, akikkel lehet jatszani... Es ha
polgari elegedetlensegi mozgalmak "robbannak" ki (taxisblokad), peldat kell
statualni allamilag, hiszen a fogyasztonak sose lehet igaza.
Na erre mondtam, hogy ha a lekotott mennyiseg nagyobb mint a fogyasztas,
akkor fejre lehetne allitani az egesz olajipart. En nem vagyok szonok, nincs
is
meg a hatalmam az ilyen elinditasahoz, de mi lesz ha valaki megis elinditja a
lavinat ?
Ha a benzinbol egyre kevesebb ember vasarol, a vegen ki marad fogyaszto ?
A kabitoszerkereskedok a 600 -as Mercedesekkel ?
Tisztelettel:
Kovacs-F.Peter.
----------
|
+ - | Re: elesitett riaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello San!
>Akkor a telepukon miert nem vijjognak az autok?!
Kerdes: hol is dolgozol?
Nagykekesi Arpad
m: +36/30-9544-480
ICQ: 5035085
WEB: http://nagykekesi.webjump.com
Mail: mailto:
|
+ - | re: melyik autot vegyed (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindeki!
>> Most kivanom a regi automata egy zsir ujra cserelni, szerintetek melyiket
>> valasszam:
>> Javaslatokat ellenjavaslatokat varok. Lehetoleg maganban, hogy ne
terheljuk
>> a listat.
>allljjj!
>javaslatokat a listara is!
>kulonben, honnan okosodnek? :-)
Serelmezem, hogy multkor ilyen iranyu kerdesemre senki nem felelt.
Ezert maam dontottem el, hogy a sok versenyzobol talan egy uj golf
vagy egy opel vectra lesz a nyero. Kiscsaladom velemenye szerint
inkabb vectra.
Nagykekesi Arpad
m: +36/30-9544-480
ICQ: 5035085
WEB: http://nagykekesi.webjump.com
Mail: mailto:
|
+ - | Re: Uj Trabis (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Sziasztok Autosok,
>
> Lenne maris par dolog, aminek hiaba probaltam utanajarni:
>
> - hany literes a Trabi tankja (es ebbol mennyi a tartalek)?
24 asszem, es olyan 5 korul van a tartalek
> - egy autoszerelo azt mondta, hogy varosban nem nagyon kell
> negyedikbe kapcsolni, foleg 60 korul kell csak felkapcsolni,
> mert igy kevesebbet fogyaszt, valamint nem veri szet a
> szabadonfutot. Ez igaz?
Hmm.......50 nel nyugodtan lokheted a 4.et
> - csurig toltott tank utan 310 km-t mentem, es ujra csurig
> tankoltam. Ekkor 15,41 liter fert bele. Balcsin voltunk,
> tehat nem varosban fogyasztott ennyit. Ez realis?
Jaja, ha nem hajtod (70-80) akkor orszaguton jol fogyaszt......
> - Mivel meg nem ismerem elegge az autot (es a hibait), mit
> erdemes ellenoriznem rajta?
mindent! :) kuszobok, Y gerenda, motor... stb.... allapottol fuggoen
> - Tenyleg minden Trabant csak szivatoval indul?
Persze! :)
> - Tudtok-e valamilyen konyvet ajanlani, ami a Trabi belso
> (es kulso) felepitesevel, karbantartasaval, szervizelesevel
> foglalkozik?
Amit gyarilag adtak hozza, 1 kekfedeles konyv......... meg a
gyujtasbeallitas is benne volt......
bye!
|
+ - | Re:repulo Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Ádám!
Télen én is többször hasonlóan jártam, elég erőteljesen neki tolatttam egy
betonszegélynek, amit a hó miatt egyáltalán nem láttam.
A tömítés elmozdult, kifújt a tömítésnél és a hangja is igen sportosra
sikeredett. Csak otthon vettem észre, hogy letört ez egyik csavar is.
A hengerfej nem valószínű, hogy károsodott, de vizsgáld meg leömlőt nem
repedt-e meg, a csavarok nem károsodtak-e, a kipufogónál pedig, hogy a nyakán
lévő sík felület deformálódott-e. Első esetben nekem ez utóbbi volt a
probléma, második esetben már a leömlő is eltört.
Ha bármelyik sérült, ajánlom cseréld ki, én leömlőt 500 ft-ért bontóban,
kipufogót 1900Ft újonnan vettem.
Üdv
József
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re: Motorolaj tultoltes ( 12 sor ) AUTO #448 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
On Wed, 21 Jul 1999 wrote:
> kovetve en le fogok engedni belole. A velemenyetek erdekelne, hogy a
> tultoltes okozhat-e kart a motorban (tulnyomas, ilyesmi)?
Igen, okozhat. Kulonbozo tipusok maskeppen erzekenyek ra, de vagy megno a
kartergaz (ez meg visszajut a levegoszurobe/motorba-> fust), es/vagy megno
a karternyomas, es ez megviselheti a fotengely szimmeringeket is. A leg
roszabb, ha a hatso szimmering kezd el szivarogni, egyreszt mert az nem
feltuno, masreszt az olaj konnyen a kuplungra jut.
Azert en megneznem, hogy ugy 100km mulva csokken-e jelentosen az
olajszint, es ha igen, akkor nem bajlodnek a leengedessel.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | 15" alufelni VW-re (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi autosok !
Mar regota kovetem az esemenyeket a hixauton. Irtam is mar
egyszer, markatars utan erdeklodve.(sajnos nem talaltam )
Igy csak amolyan autodidaktakent birkozom meg a felmerulo
speckos problemaimmal.
No mindegy! Most keresessel fordulok hozzatok!
Keresek: 7x15" vagy 7,5x15" meretu 4x100-as osztokoru
konnyufem felnit. Lehetoleg szeles peremut! 5 kullos ATS-re
gondoltam, de sokkullos is bejonne.
Ajanlatokat maganba :
Ja es:
vegzettseg: ipari elektronikai technikus
foglalkozas: Vorbereiter Elektrik
eletkor: 24
autom: VW Scirocco II 1.8 GT
kedvenc motor: Suzuki Bandit 600
|
+ - | Re:Motorolaj tultoltes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Zoli !
biztos jol merted a m.olajszintet?
/ szintben az auto, olajnivo palca hataroloja megvan? /
olajtultoltessel kapcsolatban ket tapasztalat
lada:nem volt erzekeny ra, ha a gyari kartelgaz vissza-
vezeto van rajta-az volt, vagy legalabb is amelyikben van
spiral
haverom nem nezte a szintet csak ontott utana
merthogy nincs olajnyomas--ezek utan volt benne rendesen olaj
eszre nem vettunk semmit, azon kivul, hogy ugyan ugy nem volt nyomas-neha
/ az utcasarkokat nem szerette 60-nal /
masik corsa 83-as: kicsit tulontottuk, max nivo+fel cm
egy ideig rendben ment minden azutan nem indult
a gyertyakat gyoztuk tisztitani szoval igen kenyes volt ra
tulnyomasnak nem szabadna kialakulnia -szerintem- azzal hogy tultoltod
/azert vannak hatarok!/
legfeljebb olaj jut/hat/ a szivocsobe ----egy kis kenes a szelepeknek :)
konstrukciotol fugg.
jut errol eszembe:
regen az 'atkosban' shell kuton tankolgattam /volt meg az afor es passz?!/
es szokas volt 'felso kenest' /?/ kerni
-kb20Ft-ert /nem emlexem pontosan/ kb Xfel deci olajat ontott a kutas a
teljes
tankhoz
szokas ez meg valahol? vagy mindenki hisz a csoda-benzinekben
/ volt errol vagy tobb vita, OMV rulez! erezhetoen jobban megy
vele az auto -- bocs ha ujabb vita szitas/
na majd a mostani shell v-power! /azt se tudom mennyibe kerul
na az majd megmutatja milyen az igazi benzin!
van valami tapasztalat vele?
meg nem voltam tankolni....nem merek kimenni a kutra, amit hallottam
mennyi lett -es majd lesz!- a benzin
de, hogy megint etetik az embert az is biztos!
nem baj emberek kitartas! mert biztos van meg rolunk mit lehuzni!
az eddig kereskedelmi forgalomban kaphato benzinadalekok
sem tudnak kevesebbet szerintem, de ezt megveszi az ember:
mert jo a reklam, par ev /ha mar most nem/ es ugyan ugy ul ez a kis orszag
a TV elott mint az amcsik, es a szenny talalva......
kozeledunk Europahoz......benzinarakban /is/ de nem a fizetesekben
mikor es ki fogja ezt megerteni???
valamelyikotoktol hallottam hogy volt amcsi autos talalkozon es ott
elhangzott, hogy: addig kell autozni amig ilyen olcso a benzin :))
igaza van ---
/kisse tul lihegve/
udv
by fx
|
+ - | Re:OLCSO ADALEK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Bal3 !
azokkal az adalekokkal kapcsolatban: nagyon-nagyon
szkeptikus vagyok
ugyebar a Slick50 is porul jart meg amit most probalgatnak
bevezetni Prolong-is /amcsi/ stb.
a kovetkezo a listaban a Militec lesz?
reklam........
majd ha latom, hogy mukod....
de amig nem veszek nem latom.....
majd elmondjatok :) -ugye???
sok sikert
udv
by fx
|
+ - | samara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok
a lada samaraban mekkora a szivo- es kipufogoszelep atmeroje, illetve hossza?
/befoglalo meretek/
ha tud valaki segitsen
elore is kosz
udv
by fx
|
+ - | autoerosito-service (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Van 1 Pioneer GM-620 as autoerositom, es elromlott (nem szol az egyik
oldala).
Tud valaki helyet Pesten, ahol megjavitjak?
Pioneer markakepviseletet esetleg?
Elore is kosz,
--
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979 FAX: (+36-1) 4312-977
|
+ - | olommentes es Ford Granada (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Kinek mi a velemenye, mehetek en olommentessel az 1981-es
Ford Granadammal? (2000-es V6-os motor)
mert mar kicsit huzos a 98-as ara...
Multkor neztem, a nemeteknel Shell-nel atszamitva 222 Ft.
Mar nincs sok kulonbseg ...
udv,
--
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979 FAX: (+36-1) 4312-977
|
+ - | [ELADO AUTO] Renault 5 Alpine Turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Renault 5 Alpine Turbo (110LE) elado.
Gyartasi ev: 1984
KM : 160.000
Iranyar: 330.000Ft
Jo allapotban van, Pesten megtekintheto.
--
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979 FAX: (+36-1) 4312-977
|
+ - | MOL+nagyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
[Hungary] irta:
" Az ar masik pillere az adok. Szerintem is magas, de meg igy is messze van
a nyugateuropai adotartalmaktol. Nehany pelda:.."
Nem rossz a felsorolas, de az itthoni arak-adok, mar regen nincsenek olyan
messze a "nyugatitol". kb. ket honapja voltam No-ban, s ott a gazolaj
olcsobb volt mint nalunk. Ott miert tud a piacgazdasag ervenyesulni? Nalunk
meg csak akkor van piacgazdasag, ha emelni kell az arakat. Tovabba azt
felejted el, hogy min. a 10x mennyiseget tudjak a fizetesukbol "nyugaton"
megvasarolni.
"A lenyeg persze az, hogy nem szerettelek volna igy az "anarhista"
gondolatokban megzavarni, de talan jobb lenne a tenyek tukreben gondolkozni"
Velemenyem szerint Peter irasa abszolút nem volt anarchikus. Azt hiszem a
fogalmakat egy kicsit elkeverted. Semmilyen torveny nem tiltja, hogy
aszerint tiltakozzo(u)n(k), ahogy O irta. Velemenyenek mindenki szabadon
hangot adhat, es a nem "kozlekedesre valo felhivas", nem minosul
torvenysertesnek. Ebbol nem lesz anarchia, legfeljebb nem lesz beveteletek.
Nem szabadna elfelejtened, ha mi nem veszunk uzema., akkor ti(allam)
lehuzhatjatok a rolot. (amugy a taxis blokad sem volt tv ellenes anno, mert
jogszabaly anno nem tiltotta, szabalyozta.) Egy picit nektek is a tenyek
tukroben kellene gondolkodni, foleg akkor, mikor csokken a koolaj vilagpiaci
ara. Nem szemelyesen neked szoltak a fentiek, hiszen te a MOL dolgozoja
vagy, evidens, vedened kell a ceged. De, ezt tehetned objektivebben is.
Mas tema. Tobbiektol bocs, mivel nagyak meg az alapveto dolgokat sem tudja
megerteni, itt valaszolok neki. Akit nem erdekel, lapozzon. (sokat, mert
hosszura sikerult.:))
"nagyak:Egyreszt: a valaszod erdekel is meg nem is. Nem azert, mert
tulajdonkeppen mindegy, hogy X.Y. (most bocs, ez nem sertes akart lenni,
csak jelzem, hogy a vita szempontjabol mindegy, kifele/ mifele ember vagy)
hogy velekedik valamirol, amirol nekem is kialakult nezeteim vannak. Igen
viszont azert, mert az hatarozottan erdekelne, milyen elfogadhato, korrekt
javaslatot tudnal adni a problemakor megoldasara. (Amivel persze ugysem
fogokegyeterteni. :-))"
Attis651:Kicsit gondolkodhatnal elobb,. :) Ha ugy sem fogsz egyeterteni,
akkor miert vagy az en velemenyemre hatarozottan kivancsi? Kicsit gyerekes
ez a "vita", nem akarok a szintedre leereszkedni. Maradjunk annyiban, hogy
en teged, egy elvakult, korlatozott, elkenyeztett emberkenek tartalak, aki
nem latja a fatol az erdot. Minden miatt csak hoborogsz, szidsz mindenkit,
de egy ertelmes megoldasi javaslatod nincs. Tovabba, mindent mindenkinel
jobban tudsz, hiszen kialakult velemenyed van:)
nagyak: Masreszt: irj csak nyugodtan a listara. Vagy nem mersz? (Ugy latom
az eddigi - e temahoz kapcsolodo - reagalasokbol, hogy a tobbseg most -
kivetelesen - "velem tart".) Harmadreszt: multkor irtad, hogy a korom miatt
sem reagaltal eddig. Edesapam ugyanugy gyuloli a rendoroket es az Ifa-kat...
Attis651: nyugodtan irok, elhiheted. Nem "meresrol" volt szo, hanem arrol,
hogy ez a lista nem errol szol. A batorsag-meres, nem ua. mint az ostobasag.
Kezdett mar unalmas lenni -nekem- , hogy te mindenkinel mindent jobban
tudsz, holott nem is ertesz hozza. (lasd, leveled szervizes reszet is.) En
olyanba nem szolnek bele, amihez nem ertek. Ezek a megnyilatkozasaid is
szuklatokorusegedet bizonyitjak. "Harmadresz": nem esik messze az alma a
fajatol, mint a peldad is bizonyitja. Viszont o legalabb nem irogat ide
olyanokat mint te. Meg egyszer felhivom szives figyelmedet, arra probaltalak
ravezetni (teljesen felesleges volt), hogy a rendorok, "eszkozok". Ha valaki
fejbevag egy bunkosbottal, akkor a botot fogod (meg apukad is) gyulolni?
Remelem nem igy van, bar nalad ki tudja.:) En orulok, ha itt nem utal teged
senki, (en sem utallak:)) sot, ha a tobbseg ugy gondolja, "veled tart",
legyen ugy. Ez mindenki szive joga.
nagyak: Tenyleg jol nez ki.:) (http://www.extra.hu/fcserei/) Hat valoban
nem csunya, ebben egyetertunk...
Attis651: mint lathattad ugy kezdodott levelem ezen resze, hogy mas tema.
Mar bocsika, :) de, az ilyen elvakult ember egyetertesere nincs szuksegem.
Reszemrol a tema lezarva. Ez nem jelenti azt, hogy nem valaszolhatsz, csak
nyugodtan, de reszemrol, befejezve. A tobbiektol elnezest, hogy utoljara a
nem ide tartozo tema, itt kerult "megvitatasra". Nem rajtam mulott.
Attis
|
+ - | :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
"Ez igen! Ugrik a jogsi, ok nelkul, de o nem haragszik... :) Udv: Po:li"
Miert? Ha haragszom rajuk, akkor nem kapok buntetest? Masok (legfeljebb az
ostoba jogszabalyokra, es akik azt hoztak). miatt nem fogok haragudni,
idegeskedni. Majd te megteszed helyettem.:)
Attis651
|
+ - | elszallitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nagyon helyes talicskat raknak ala :-(
>Talan az segit, ha kilakatolod egy fahoz egy vastag lanccal :-)
Errol jut eszembe egy tortenet meg '91-bol. Helyszin Budapest belvarosa.
Francia rendszamos jol megpakolt hosszu Nissan Patrol zebrara
ralogva parkolt. Treler jon, beall ele, raakasztja a csorlot,
aztan kezdi felhuzni a platora. Csakhogy a terepjaro meg sem
moccant, ehelyett a treler huzta magat egyre kozelebb hozza
a kozben osszegyult bameszkodok (koztuk en) nagy oromere.
Aztan 10-15 perc probalkozas utan elokerult a tulaj es inkabb a
helyszinen elrendeztek a dolgot.
BGabor, Bp.
> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
|
+ - | stat, krom, diffi. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
--statisztika celjabol:
nev : Houdek Zoltan (B,C kat., PAV-II.)
www : http://193.68.47.23/
szul.: 1973
lakh.: Budapest
fogl.: Informatikus (LAN/WAN management (NetView), Lotus Notes)
kocsi: Lada1500 (2103 "negylampas") http://193.68.47.23/lada2.htm
vez. : W1.3 (apu), Lada1200, BMW320 Capa, Ford Granada, Lada1500,
Opel Corsa (berelt, Korfu), Fiat Panda (berelt, Kreta)
GAZ-66, Ural (benzines), ZIL 131, UAZ-461(vagy melyik...)
tanonc koromban persze S120, AVIA.
tema : minden erdekel, kiveve a szemelyeskedo flame.
foleg tuning, rally, regebbi kocsik, USA kocsik.
--listaforgalom:
> Kösz mindenkinek a kromozasra adott tippeket.
miert nem a listara jottek? :( engem is erdekel a kromozas.
azert "lista", hogy a kerdesekre erkezo valaszokbol mindenki
okuljon......... Istvan, leirnad, hogy a hozzad erkezett
valaszokbol mit sikerult leszurni?
--diffi:
keresek kombi lada (2102) diffit.
z.
|
+ - | lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
vajon ha csinalnek egy LADA lev.listat (direkt lada lista, nem
altalanos "auto"), lenne rajra forgalom? jonnetek, ladasok?
tema: szereles, tapasztalatok, sztorik, tuningok, tippek, stb....
kerek visszajelzest :)
z.
|
+ - | Honda tunning stb. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
VTI irta:
>Vtec 185Le(8500RPM), Integra Type R 1.8Vtec 195Le(8500RPM), S2000
>2.0Vtec
>240Le(9000RPM) es 4000-tol brutalisan huznak.
>Ja, Honda mindegyik:)
>Ezert maradok en ennel a markanal megis, meg ha kell is nehany spoiler
>is hogy "alfasan" nezzen ki:))
Nekem csak egy 94-es, 1.6-os civic coupem van, es ha mar itt tartunk
erdekelne,hogy hol kapok ra jo minosegu, megis viszonylag olcso
optikai tunning cuccokat (spoiler, szemoldok stb.) elsosorban egy hatso
spoiler,
egy "szarny" erdekelne.
A kipufogo is erdekelne, igy hat irnal tobbet a SuperSprintrol ?
(Hol lehet beszerezni?)
Az en kocsim elvileg 135 LE-s. Gyakorlatilag meg megsem tudom,
ugyanis az europaiak 125 LE-sek, az enyem amerikai es 135 LE, a
forgalmiba is bele van irva de eloszor azt hittem , hogy csak kamu....
Egyszer egy honda kereskedes-szerviz-ben, rakerdeztem es azt mondtak ,
hogy ez igy van , mert az europaiakat valami ado miatt 125 LE-re
fojtjak...Igaz ez?????
(Mivel sokaig en is motoros voltam tudom , hogy ez motorkerekparokra
igaz.)
Kovetkezo kerdesem: hol is van Pesten az a teljesitmeny meres?
Elozo kocsim egy 2000-es prelude volt es az mar 1700-nal is huzott
(persze ez is csak 4000-tol huzott igazan) ,
nehez is volt megszokni a kis civic-et...
Ha pl. foutra fordultam ki (normalisan, nem kaparo kerekekkel), a
prelude-nel az egyenesben mar csak gazt adtam es mar mentem is,
civicnel ez ugyanigy nem megy...ugyanis kifordulok, majd padlo(!)gazt
adok es a prelude-hoz kepest negyezerig olyan, mintha a gaz helyett a
feket
nyomnam...
(A prelude utan ez borzaszto erzes....)
De ha porgetem, ( 4000 felett) akkor nincs gond ;-), de a kobcentit
tenyleg semmi
nem potolja.... Persze azert altalabban nem porgetem, csak mikor
muszaj ...vagy ha kedvem tartja....:-))))))))
Azert arra en is kivancsi lennek, hogy tartosan, legalabb 5-6 ezerrel
jaratva mennyit birnak ki ezek a motorok?
Persze mar hallom a tobbseg valaszat: "Nem sokat!"
Azert megis inkabb valami teszt , vagy sajat tapasztalatok erdekelnenek.
Laci, megegy Honda rajongo ;-)
|
+ - | Uj jargany (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Tarsaim a benzinfalasban!
Megszabadultam vegre a rosszemleku 1200s zsigamtol. Az uj szerzemeny egy
regi tipusu 120l skodri a kovetkezo extrakkal az elozohoz kepest:
nem rohado kasztni
a bal oldalon nyilnak az ajtok (nincs osszetorve)
alacsonyabb fogyasztas
_szervo fek_
A hatranyai:
gyorsulas (bar en nem banom, mert ugysem szaguldoztam vele)
az elektromos rendszeren meg van mit buheralni (aksi+1-2 kapcsolo,
inditasgatlo...)
a karpit szegenyes (most kasztniztak kivul-belul es csak be van dobalva)
udv from
Fresi BaCSi
u.i.:sarga (Lovi johetsz ajtot lopni :)
|
+ - | Jo nzaralast (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Mindenkinek kosyi a tippeket a skodrirol es jo nzaralast. Egz het mulva
jelentkeyem, megzek tesytutra .
Fresi BaCSi
|
+ - | Papp Robertnek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bocs a tobbiektol, de kaptam Papp Robitol levelet, de az emiljerol
visszapattannak a levelem. Ellenorizd le az email beallitasaidat, jo cimet
irtal-e be.
|
+ - | auto vasarlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helo minden autozonak !
Volna egy kerdesem merthogy ugyancsak kezdo vagyok a palyan
Manapsag ,hogyan zajlik egy auto vasarlasi procedura??
Vagyis hol mikor kinek kell es milyen papirokat elintezni alairatni.
Hogyan megy ez az egesz tortenet az auto megveteletol kezdve
addig, hogy minden papir el legyen intezve
Hol milyen hivatalnal, mit kell csinal(tat)ni ??????
Kinek kell az eredetiseg vizsgalatot elvegeztetni?
A jelengi auto tulajnak? Bizonyitando a vevonek, hogy a kocsi nem
'LH' ?? (LH = Lopott Holmi :-)
Kerem, hogy az email címemre legyetek kedvesek elkuldeni egy peldanyt
az info-bol ne csak a listara mert nem olvasom valami surun az 'auto'
listat.
Elore is koszi a sok hasznos infot. Remelem masnak is a hasznara lesz a
tema.
--= Andras =-- mailto:
|
+ - | SURGOOOS!!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
SURGOSEN keresem Benko Sandort, aki Dunaujvarosban lakik.
Aki ismeri legyen szives irjon a cimre,
vagy szoljon neki.
Elore is koszonom.
Arpi
u.i. Elnezest kerek minden lista tagtol az offtopic-ert
de mas lehetosegem nincsen :-(((( bocsesz.//
___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
|
+ - | repulo skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
>Szerintetek lehetseges, hoyg ettol mondjuk a hengerfej egy piciket
>eldeformalodott? Nincs
Hat szerintem en is szoronganek egy kicsit....a meretezestol fugg.
minden ok megvan a deformaciora, ha a csavarok nagyobb nyirasra vannak
meretezve, mint amekkorat a hengerfej kibir.
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | Skoda mikor? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mostanaban csak hallgatoja voltam a nagy vagdalkozasoknak.
Nem is kommentalom.
Mas
A Skodrim neha indulaskor 1-esben a kuplung felengedese kozben sir!
Altalaban csak az elso indulaskor reggel. Neha nagy nyomateku
visszavaltasnal is elsirja magat
valami a hajtaslancban.
Mi lehet ez? Meddig haggyjam?
Mikor tudom a motoromrol, hogy generalra szorul?
93000km van benne ora szerint. Eszik olajat, vizet, es egy kis
benzint.(6l/100) Meg megy is jol:-))
Koszi a segitseget.
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | va: motorosok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irja...
> Nekem 5 evig csak motorom volt. 50-600ccmig sokfele tipust hasznaltam.
> Elotte megszallot biciklista voltam, es a motorozasba csak veletlenul
> csoppentem bele.
Mennyire mas, aki vegigjarta a bringa, motor, auto szamarletrat.
Ez a leveledbol is kitunik.
Mindenkinek tudomasul kellene vennie, hogy a kerekparos es a motoros
a legszelesebb jarmu es a legnagyobb oldaltavolsagot "erdemli" meg, ha
elozni kell oket.
Orszaguton...
Miutan ugyanannyit nezek a tukorban hatra, mint a szelvedon keresztul
elore tudom, hogy mikor kozeledik motoros.
Tudom, hogy megy, mert hajtja a vere (irigylem is egy kicsit).
Ha ures az ut, akkor kirakom az indexet jobbra. Egy parat villantok.
Nem tul kozel es nem nagyon messze, hanem akkor amikor MA'R ram
figyel es ME'G merlegel. Ez a tavolsag cirka 30-50 meter mogottem.
Ha jonnek szembol es nem tiszta a kep akkor mas a helyzet.
Tudom, hogy kivetel nelkul mindegyik keresi a tekintetem a bal tukorben.
Tehat odamutatom a pofam es egymasra pislantunk. Arrebb rakom a
kocsit jobbra es mar el is ment. Nem varok koszonetet, mert tudom,
hogy tele a keze. Meg vagyok gyozodve, hogy mindketten egy pozitiv
erzessel megajandekozva utazunk tovabb.
Mindezt persze megteszem az engem elozo autonak is.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Tart veled a "bubanat" (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irja egy valaszleveleben (nem nekem)...
> Masreszt: irj csak nyugodtan a listara. Vagy nem mersz? (Ugy
> latom az eddigi - e temahoz kapcsolodo - reagalasokbol, hogy
> a tobbseg most - kivetelesen - "velem tart".)
Nagyak !
Azert, mert nem dorongol le mindenki, akinek mas a nezete,
meg ne vond le a fenti kovetkeztetest. Biztosan vannak akik egy
PageDn-el elinteznek, mint eddig en is. (van amikor 4-5 is kell).
Egy gondolat a rendorokrol...
En vezettem kulonfele vilagnezetu korokban. Talalkoztam mindenfele
beallitottsagu rendorrel. Szeliden tartasuk, megtanulhato.
Kizarolag a megfelelo modorral es viselkedessel.
A "bunko rendorokroket" a bunko vezetok, bunko viselkedese szuli.
Majd mindenki tudja a kovetkezot:
Az _egyszeri ember legkissebb fia_, ha beall rendornek, akkor mindig
megszivatja a keresztutnal a _kiralyfit_.
Ez elkerulheto, ha idoben leszallsz a magas lorol.
Az en gyerekeim is utaltak a rendoroket.
Atmentek a pirosnal es a jardara fellepve raleptek a rendor labara.
(Szo szerint. Nem vettek eszre, mert valami nagy, vilagmegvalto
duma kozepen tartottak.) A rendort a guta utotte meg es a pisztolyat
markolaszta, hogy fobeloje magat. A vegen csak jol lecseszte oket.
Persze ki a "bunko paraszt" ? Nana, hogy a rendor...
Azutan, ahogy nottek, ugy kezeltek a hasonlo szituaciokat egyre
erettebben. Ma veled egykoruan, talan mar normalisnak is mondhatok :-)
Biztosan az is segitett rajtuk, hogy az apjuk nem utalja a rendoroket es az
IFA-kat.
--
Meszaros Geza (47)
ui: ma Page Dn helyett valaszoltam.
|
+ - | Andrassy ut es Bajcsy sarok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ma reggel 5-kor kenyelmesen megneztem.
A saroktol 100 azutan 50 meterre nagy tabla az osszes sav haladasi iranyaval.
A lampakban benne a nyil. A pirosban, a sargaban es a zoldben is.
(az Andrassy uton vegig)
Aki ennek ellenere jobbra kikanyarodik a Bazilika fele es a bodek
mogul lekapjak a "szemet rendorok", azon csak mosolyogni tudok.
(megbukott az a tanacs is, hogy - biztos ur, sarga volt a lampa.)
--
Meszaros Geza
|
+ - | MILITEC (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Tenyleg nem rossz otlet.
Meg kellene erdeklodni, milyen kedvezmenyt adnak ha sokan rendelunk.
Talan erdemes lenne.
A statisztikahoz:
- Teeby
- 21
- gepjarmu technikai technikus
- foglalkozas nincs
- auto: skoda 120 gls
- ezen kivul amivel kapcsolatban vagyok: a wartburgtol elkezdve a
cherokee-limited-ig minden
- erdekel minden listan, foleg a jogszabalyok, meg a szerelesi trukkok
Asszem ennyi.
Csao!
--
____ ____
>>>> Simon Tëmplar <<<<
<<<< The $äint >>>>
×××××××××××××××××××××××××××××××
× mailto:
|
+ - | Elvontatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Valaki kerdezte, mi van akkor, ha kezifeket huz, meg kitekert
kormanyzar, es hasonlo dolgok.
Van a kis huncutoknak egy olyan kocsijuk ami majdnem ugy nez ki mint egy
KCR-es Ifa. Tehat van rajta egy hidraulikus rakodoszerkezet.
Vannak hozza kis femrudak, amit betesznek a kerekek ele, meg moge is.
Ezeket asszezarjak es a kerekeket stabilan fogja.
A rakodoszerkezettel megemelik a kocsit felteszik a platora.
Aztan viszonlatas.
Csak aztan mikor ki kell fizetni az elszallitast az sokkal tobb.
En eloben is lattam nem egy ilyen "elvontatast".
Pa!
--
____ ____
>>>> Simon Tëmplar <<<<
<<<< The $äint >>>>
×××××××××××××××××××××××××××××××
× mailto:
|
|