1. |
rendor (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
2. |
Vontatas (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
3. |
Subaru (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
4. |
kek lampak megegyszer (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
5. |
kopkodes (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
6. |
Ez + az (mind) |
82 sor |
(cikkei) |
7. |
re: Muszaki kerdesek (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
8. |
Hagyjatok Skodaekat... (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
9. |
Rendorok Hollandiaban (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
10. |
lampak (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: buntetes (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Kopes! (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: motorolaj (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: *** HIX AUTO *** #395 (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
15. |
KRESZ a neten (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
16. |
re Skodri-k (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
17. |
6V=>12V, bizticsekk (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
18. |
Mokas tortenet + bukosisak + figyelem (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: Muhely ajanlatok (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
20. |
Vontatas, varakozni tilos, szeles nyomtav (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
21. |
Croatia HR (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
22. |
Automata valto, Skodri, Masodik torok (mind) |
142 sor |
(cikkei) |
23. |
re: kotelezo csekk (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: *** HIX AUTO *** #396 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
25. |
zsaruk (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
26. |
Tanacsot kernek!! (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
27. |
Szintelen ha'tso' bu'ra (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
28. |
Rendortapasztalatok (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
29. |
SCIROCCO II (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | rendor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nezz meg mondjuk egy motoros rendort, ahogy all az esoben.
>Szerinted O elvezi azt, hogy szinte ehberert kell meloznia ilyen
>korulmenyek kozott is ?
Szerencsetlen(????), ekkor kezd el azon gondolkozni, hogy jol jonne
egy ki mellekes kereset...
>Az, hogy a rendorok arra utaznak, hogy buntessenek csak ugy poenbol...
az
>nem egeszen igaz.
Mar pedig van ilyen, es nem poenbol teszik.
Mit gondolsz akkor miert vezettek be , ( vagy fogjak?), azt hogy
a rendor helyszini birsagolaskor csekket adjon, amit a postan
kelljen befizetned. (ennek ellenere nem vagyok benne biztos, hogy
ez a legjobb megoldas..)
Elsosorban azert, hogy vhogy megakadalyozzak a korrupciot,
masodsorban azert, hogy a rendornel ne legyen egy halom keszpenz.
Eppen ezert, ha a "belso elharitas" (vagy mit tudom en, hogy hivjak
pontosan) , szoval ha a rendort ellenorzo rendor, tul sok keszpenzt
talal
a szolgalatban levo rendornel, akkor korrupcio gyanujaval eljarast
indithatnak ellene. Hogy mennyi az a tulzott mennyisegu kp. ill.,
hogy az egesz igaz-e nem tudom, en is csak hallottam. De itt a lehetoseg
egy a listat olvaso rendor elott, hogy errol nyilatkozzon.
>Mult nyaron osszefogtak a rendorok es a 4-es foutat
>teljes hosszaban elleptek radarokkal. Volt olyan
>autos, aki Pestrol indult es Nyiregyhaza magassagaban
>mar sirogorcse volt, mert tizenvalahanyadjara buntettek
>meg 2000 Ft-ra. Mindig azt hitte, hogy tobb radar mar
>nem lesz, mert nincs annyi az orszagban... :)
Ez nemcsak nyaranta van, hanem szinte majdnem mindig...
Mindenesetre , ha vegig mesz az orszagon autoval , ha veletlenul
masutt nem is, de Jasz-Nagykun Szolnok megyeben biztos talakozol
trafipaxos, lezeres stb. rendorautoval... nem is eggyel.
(eppen a multkor irtam, hogy Szolnok mellett akar 3-5 km-kent is..)
Laszlo
|
+ - | Vontatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Germany]:
>: Kerdesem van:szabad-e vontatni egy rendszam nelkuli, karambolos, de
>: uzemkepes autot ?
HA> Ezt nem tudom. Halvany emlekeim szerint a vontatott kocsi nincs a
HA> forgalomban, tehat egy tizeves kolyok is ulhet a volannal (ha kenyelmesen
HA> eleri a pedalokat), nem kell hozza jogsi. Lehet, hogy emiatt rendszam sem
HA> kell.
Haat... Nemethonban lehet, hogy igy van, itthon, tartok tole nem. Ha
emlekeim nem csalnak, meg egy lerobbant motorkerekpar tolasahoz is kell
az ervenyes A kategorias jogsi...
>: Kell-e ehhez utvonalengedely, es ezt hol milyen feltetellel lehet kerni?
>: Itt nem par km-es utrol van szo, hanem kozel 200 km-esrol.
HA> Autopalyara/autoutra nem hajthatsz ra vontatott kocsival, egyebkent ott
HA> vontatsz es addig, amig akarsz.
Ez stimmel, illetve ha igaz, valami sebesegkorlatozas azert van (nem
biztos), plusz a vontato jarmu tomege nagyobb kell legyen, mint a
vontatott. Ezekben elegge bizonytalan vagyok.
Mindazonaltal: par evvel ezelott, ior meg nagy divat volt Ukrajnaba
vinni a nalunk mar lelakott Ladakat, rendszeres volt a kovetkezo
megoldas:
Egy Lada moge vonorudakkal fol volt kotve masik 3 (egyik a masik moge,
mint a vasutikocsik) es csak az elsoben (amelyik vontat) ult sofor. A
masik 3 ures. Es ez a vontatmany kb 100-zal huzott a 3-ason, Ukrajna
fele. Minket meg a viz vert, mikor az egyik allatja egy vontatmannyal
nekilatott beelozni az Opelt, amivel mentunk...
Egy nap 3-4 ilyen szerelvennyel is osszefutottunk. Ehhez kepest a minap
a 6-oson megallitottak a rendorok egy terepjarot, amelyik egy sima
egytengelyu (de jo nagy meretu) utanfuton vitt egy Bobcat munkagepet.
Azt a fajtat, amire hol tololapot, hol rakodo kanalat, hol aszfalttoro
hegyet szerelnek fel.
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Subaru (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Hungary]:
HA> Ha megis mikrobuszt kell vennem, akkor mennyiert lehet kapni hasznaltan
HA> egy jo, gyakorlatilag problemamentes joszagot ? Milyen a Subaru
HA> marka, megbizhatoak vagy nem, alkatresz van-e es aranyarban merik-e... ?
HA> Tud errol valaki valamit?
Arat nem tudok, jo oreg joszagok (12 ev folott) ugy 3-500 e Ft korul
mennek, allapottol fuggoen. Marmint a Subaru Libero (Wagon) tipust.
En 6 evig (6-12 eves korig) nyuztam egyet, februarban adtam el. Nagyon
szerettem a jargyanyt (3 nagy, mostmar inkabb felnott gyermekem van,
megy egy kozepes kutyam, de kenyelmesen elfertunk a kocsiban
mindannyian, es szallitojarmunek sem utolso a 2,5 kobmeter rakterevel).
Kellemes, megbizhato, ha rendben van tartva. Az alkatresz iszonyat
draga, viszont keves kell, es ritkan. Van egy olcso, jol dolgozo
szerelo Budan, akihez hordtam, h ilyet veszel nagyon tudom ajanlani.
Csak Subaruval es VW-kel foglalkozik. Oreg bogarasoknak meg golfosoknak
is ajanlhatom. Vogel muhely, Szepvolgyi ut eleje, a Kolossy ter folott
kb 150 meterrel jobbra. A muhely elott alldogalo Subikrol konnyen
felismerheto. Az utca tuloldalan szemben van az AHG, akik a Subaru
alkatreszekkel kereskednek. Ha igaz, hasznaltkocsi kozvetitessel is
foglalkoznak. A telefonjuk (marmint az AHG-je: 335-7167)
Fogash mester (tenyleg: meg mindig nincs net elerese?) egyszer kirakta
a tipusleiras gyujtemenyebe az altalam irt hosszabb ismertetot a
Siburol, ha valaki tudja a lap cimet, esetleg irja meg, en mar
elfelejtettem. 2-3 hete meg biztos kintvolt, mert kaptam olyan levelet,
ami erre a leirasra hivatkozva keszult...
--
Udv SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | kek lampak megegyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Megigerem, hogy most farasztom utoljara a subjecttel kapcsolatos
velemenyemmel a Nagyerdemut.
Eloszor is koszi mindenkinek a maganban kapott egyeterto emileket.
Es koszi Marky-nak a valaszt.
Viszont ugy erzem, egyesek szamara tul arnyaltan fogalmaztam :-)
Megprobalom megegyszer.
En nem a gyari xeon egokrol beszeltem, nem is a Golf4 kivono
szinkeveresi eljarassal keszult szines lampatestjerol (jol tudom ?),
hanem arrol, amikor gyerek eloszedi a sublod aljarol a tiz eve
lengyelpiacon beszerzett karacsonyfaizzo-lampafesteket,
beletunkolja az ezerocsi reflektoregojet, oszt irany a horizont.
>Ha ennyire kotozodni akarsz azokkal, akiknek ilyen modon van optikai
>tuning a kocsijan... akkor gondolj arra, hogy mi visszakerdezhetunk, hogy
Gondolom olyan tipusu autoval jarsz, amihez az Irmscher nem gyart
optikai tunning kitet, valamit meg ugye kell csinalni vele.
Amugy nekem tenyleg nincs se kek izzom, se nem log noi bugyi a
tukron, se nem festettem ki feher hibajavitoval a gumiabroncson
a gyarto ceg logojat, sot matrica sincs rajta (pajonir, rep,
hauz, nofir).
Me'g hat-nyolc eves koromban a biciklimen megvolt ezeknek
a nagy resze, de mar kinottem.
Udv:
BigWhite
|
+ - | kopkodes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Csak nem birtam ki, hogy ne szoljak hozza.:)
„„Udv mindenkibe, ha rendort lattok, kopje'tek le a nevemben is: Nagyak””
„En a magam reszerol nagyon nem szeretnem, ha EZ a stilus elterjedne ezen a lis
tan. Ha ideges vagy, elobb higgadj, aztan nyulj a billentyuk fele... De ez csak
egy velemeny. Nemrendor
Ne csak higgadjon le, hanem egy kicsit gondolkodjon is, probalja meg osszefugge
seiben nezni a dolgokat Nem csak az ilyen stilus elterjedeset nem szeretnem eze
n a listan, hanem nem szeretem az egyoldaluan gondolkodo, orokos lazongo "en mi
ndent jobban tudok, nekem semmi se jo"… stilusu embereket sem.
Ez mar ketto velemeny
Szinten nem rendor
Teglasi Bela reszere: koszi, megkaptam a leveled, kuldtem is valaszt. Remelem t
udtam segiteni.
Kovács Attila
___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
|
+ - | Ez + az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
I.
4 evig voltam motoros (15-19 eves koromig), kizarolag
veteranokkal jartam (max 80 km/h), 50-150 ccm, de
mivel egy baratom elesett a motorjaval (50 ccm), es a
nehez sisak miatt eltorott par csigolyaja - nelkule meg-
uszta volna par karcolassal - igy temetobe kerult,
szoval a 4 ev alatt egyszer sem volt rajtam bukosisak,
es egyszer sem fizettem.
Mikor megallitott a rendor, nem is kerdezte a sisakot,
hanem konnyekkel a szemeben meselte, hogy a
nagyapjanak is ilyen volt... Maskor csak a papirokat
kertek, de azt is csak erdekessegkent, hisz majd
50 eves motoron jarni...
II.
Gyori Metrobol a varos fele 60-as tabla, 96-tal megyek. Nezek
a tukorbe, mogottem a rendorkocsi. Lassitok, huzodok le,
de semmi, istennek nem akar megallitani. Atmegy a masik
savba, pajkosan meglegyint a mutatoujjaval, ahogy a rossz
gyereket szokas, es atmegy a letero savba. Nem tudom,
hogy az SK rendszam miatt-e, de szerintem eppen azert
kellett volna megallitania...
III.
Budapest, az ismerosomet kovetem, mikor sargat kapok,
de nem akarom ot elvesziteni, ezert athuzok. Par meterrel
arrebb rendor megallit, hogy piros volt. Elmondtam mi a
helyzet (soha nem voltam BP-n, nagyobb bajt csinalok,
ha eltevedek, es fol-le fogok maszkalni), buntetes nelkul
tovabbengedett.
IV.
Pozsony, letertem a kotelezo haladasi irany ellenere,
a kanyar utan ott vigyorog a rendor. Azt mondja, hogy
500 Sk (max. helyszini birsag Szlovakiaban = 2500 Ft),
de mivel nem vagyok varosi, adjak 200 Sk-t es mehetek.
Mondom, hogy nincs nalam penz, az unokatestverem
utan megyek a korhazba, de istennek nem talalom.
Kerdi, hogy mennyi van nalam. Kinyitom a tarcam,
120 Sk. Azt mondja eleg lesz, ELISMERVENYT ADOTT,
pedig mondom, hogy ez nem szukseges, es megmutatta,
hogy jutok el a korhazba.
V.
Tenyleg annyira mernek MOn, vagy mindenki a rossz
tapasztalatat irta le? A multkor tettem egy kis turat,
Gyor-Komarom-Esztergom-Visegrad-Szentendre-Tata-
Gyor, szinte vegig 100-as tempo, elozes 110-120,
sztrada 150-160, es "csont nelkul" hazaertem.
VI.
Rossz tapasztalatom van viszont a varosi rendorokkel,
mindenert , es nem ismernek se istent,
se semmit. 300 Sk, mert 16:57-kor beparkoltam
jegy nelkul - 17:00-tol nem kell jegy. 300 Sk, mert
olyan utcaban parkoltam, ahol tuzoltokocsi kijarat van,
tehat szegeny tuzoltokocsinak csak 5,8 m szeles
ut maradt. A pikanteria az, hogy azota abban az utcaban
HOSSZABAN parkolnak az autok - hivatalosan.
Kavicsgodor Szencen, furdozom a baratnommel, meg
a spanieljevel. Jon a hekus, hogy feljelentettek, mert
a kutya a vizben uszik - 500 Sk. Kerdem, hat hol usszon?
A torveny szerint kutya nem uszhat abban a vizben,
amiben az emberek. Mutatom neki, hogy bacsi a tuloldalon
76 hetvegi haz van, mind a vizbe , az nem baj?
Az mondja, hogy tudom, de a furdozok nem :-((
Es legombolta rolam a penzt....
<ugy ment, hogy egy BMW is megirigyelte
< volna.
< Szoval ennyit a Skoda-krol.
Mar megbocsass, de picit gondold at, mit mondasz.
A szomszedom Ticot vett, o mondja, hogy ugy
gyorsul, hogy lehagyna es BMWt. Meg egy szakadt
BMW sem lehet etalon egy szuper 120-nak sem.
Vezettem parszor BMWt, azt a feelinget SOHA nem
fogja megkozeliteni semmilyen 120as, de meg sorolhatnam
tovabb....
Vagy csak nem aludtam eleget, es nem ereztem ki az
ironiat?
Huh, ez hosszu volt.
Csaba
|
+ - | re: Muszaki kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>.: Az onindito neha nem indit. A bendix nem huz be
>(meg sem moccan). A hetvegen szetszedtem, es
>nagyon megorultem, amikor ragados, regi zsirt talaltam
>a behuzomagnes mozgo reszen (ez egy kb 2 cm atmeroju
>dugattyu egy bronz perselyben. A regi zsir lepucolasa
>utan, illetve ujrazsirozas utan osszeraktam, de sajnos
>tegnap delutan ujra elojott a problema.
>Mik a tapasztalataitok, hol keressem a hibat?
Nekem egy Renault 9-el volt hasonlo problemam. Kontakthibas volt szinte
a fel auto.Aksisaru siszolas, majd a testelo karosszweria oldali
tisztitasa vegul az oninditohoz meno vezetek buheralasa (pucolas)
segitett. Ja meg egy tipp: lehet pillanatonkent kontakthibas a
gyujtaskapcsolod is, mint nekem a zsigan. Ha megmozgatod a jarganyt
(elore-hatra tolod kb 10 cm-t) es akkor elindul, akkor lehetseges, hogy
az elobb felsoroltak. Persze minden lehetseges :)
Fresi BaCSi
u.i.: Bocs, de meg nehany napig nem tudok irni a dizelekrol, mert szorit
a hataridom :(
|
+ - | Hagyjatok Skodaekat... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali mindenki!
Mostanaban eszrevettem, mindenki a skodakat bantja.
Nagyon csunya dolog.
Mert nekem is az van (120). Semmi gond nem volt vele, mig a gyari hiba
folytan, 8 ev utan, a rosszul lehuzott hajtokarcsavarok elszakadtak.
(3-ban 90-nel!)
De azota meg jobbra csinaltam meg.
De visszaterve, gls hengerfejjel (skoda gyari sport) es popec
gyujtassal, akar hiszitek akar nem, 150 Km/h-s vegsebesseg.
Tovabbi adatok: 1. sebeség 30, 2. 60, 3. 90, 4. 150.
Ugyanis negysebesseges!
Akkor mert ne tudott voolna a srac 130-al elozni?
Szoval ne szoljatok le a skodat.
Sot van egy favoritunk is!
Ezt add ossze, 100 ccm-el tobb, orrmotoros, 4 szemellyel 170 a vege.
Ehhez mit szoltok. Ugyanaz az IKOV karbi elektronizalt valtozata.
Ja es a 120-as fogyasztasa: 6,5-7 L.
--
˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘
Udv: Teeby
˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘
-=-=- The Säint -=-=-
|
+ - | Rendorok Hollandiaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nagyon elharapodzott a rendorok szidalmazasa, huledezve olvasom, mik tortennek
otthon. Ha csak a fele igaz, el kellene zavarni az egesz bandat es ujraalapitan
i
a csendorseget. Egy kis ellenpontnak elmeselem, en hogy jartam a piroson
athajtassal Rotterdamban.
Meg nagyon uj voltam itt,nem volt helyismeretem, es egy hetvegen a lanyom
nagyon belazasodott, el kellett menni az ugyeletre. Kibogarasztam terkeprol
merre kell menni, de az egyik keresztezodes olyan bonyolultnak tunt, hogy
addig-addig tokoltem, amig pirosra valtott a lampa es ugy mentem at. Persze
azonnal ott termett egy rendorauto, kipattant ket rendor es mar messzirol
magyaraztak, hogy ezt nem szabad am csinalni. Mondtam, hogy sajnalom, nem
akartam, de elbambultam es kulonben is beteg a lanyom, nem tudjak-e merre van a
z
ugyeletes rendelo. Erre a piros lampa elfelejtodott, hosszan magyarazni kezdtek
,
aztan azt mondtak, hogy inkabb menjek utanuk, az a biztos. Szepen felvezettek a
korhazig, ott baratsagosan integettek es elmentek. Meg azt sem vartak meg, hogy
tenyleg bemegyek-e, vagy csak trukk volt.
Csak azert meseltem el, hogy latszon, nem a szakmaval van a baj, hanem a
muveloivel. Nem tudom, mi kell ahhoz, hogy Magyarorszagon is komoly legyen a
"Szolgalunk es vedunk" jelszo (egyebkent itt is ez van rairva egyes
rendorautokra), de gondolom elsosorban nagyobb fizetes, masodsorban szigorubb
szures a felvetelkor.
Haho,
Rezso
|
+ - | lampak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> pedig ugy kivonhatnak a forgalombol, mint a pinty, ui. nem az indexlampak
> a legszelso lampak...
Az meg hagyjan, de ami nagyon fel tud bosszantani, az nehany uj
amerikai auto: egesz sok tipuson az elso index a LEGBELSO
lampa, kozvetlenul a hutomaszk mellett... oldalindex meg persze
nuku.
Mellesleg,- ha jol emlekszem a szabalyokra - az elso kodlampak
kozt is legalabb 60 cm tavolsag kellene legyen.
> A tul szeles nyomtav emlekeim szerint valami
> 300 DM koruli osszegbe kerult...
Ezt kulfoldivel is megtehetik?
|
+ - | Re: buntetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> balra at. Kb 4 autot eloztem igy meg (hidon). 90-100-ig gyorsitottam, a
> 83-mal. Majdnem elrohogtem magam, hiszen legalabb 10-el tobbel mentem.
> Ennyire rosszak lennenek a mozgo traffipaxok ??
A km orad is lehet ennyire rossz. Ha ora szerint 90-ig gyorsitottal, az
lehetett tenyleg csak 83 is. Erdemes bemerni egy forgalmatlan uton
stopperrel.
|
+ - | Re: Kopes! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Latod, ez is egy hulye szabaly. Mivel a robogon egyedul vagy,
> csak a sajat testi epsegedet veszelyezteted. Miert akarnak
> megbuntetni azert, ha nem veded magad? Hangsulyozom, ebben az
> esetben mas nem is serulhet, csak Te!
Epp ez az ok: a korhazi kezelesed koltseget vegulis az egesz orszag allja.
Ugyanez a helyzet a kotelezo biztonsagi ovvel is.
Ha igaz, az USA egyes allamaiban motorozhatsz buko nelkul, HA van
sajat eletbiztositasod.
|
+ - | Re: motorolaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ennel reszletesebb valaszt ugysem kapsz:
http://www.geocities.com/MotorCity/2195/engineoil_bible.html
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #395 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Kosziaz infot.. Volt hogy kameras trafipax elott mentem el vagy
> 100-al aztan jott a para felhivtam par haveromat hogy mennyi a
> megengedett... a valasz: nem tudom.. :)) De nem tortent semmi..
Igen gyakran csak 90 feletti sebessegre allitjak be a gepet.
Ha "vagy 100-al" mentel (az orad szerint mondjuk 97), akkor a
valodi sebesseged konnyen lehetett 90 alatt is.
|
+ - | KRESZ a neten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ha valaki tud egy linket, vagy barmi utmutatot, hogy hol talalok a neten
KRESZ jogszabalyokat, ossza mar meg velem (es mindenkivel) itt a forumon!
Zsozso
|
+ - | re Skodri-k (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok!
Ki szidta a Skodákat ?
Azért a 6-7 liter egy kicsit kevésnek tűnik. 7-8 az már jobban hangzik. Na
persze nem mindegy hogy hol, városban még akár több is lehet.
Így is soknak tartom a fogyasztását, úgyhogy nem ér még növelni a
fogyasztást minimális teljesítmény növelés céljából ilyen módon.
Skodások (és nem skodások)! Lenne egy kérdésem:
Szeretnék hástó szárnyt tenni a Skodrimra (125L). Egyet a tető végére,
másikat pedig a motorháztetőre (lehet, hogy csak egy lesz). Tudtok mondani
olyan céget aki ilyennel foglalkozik?
Mégegy kérdés:
A kartelgőzt egy csővel bevezetik a légszürőbe. Ennek mi értelme van ? Mi
van akkor ha én meghosszabítom a csövet és egyszerűen a "szabadba vezet" ?
Sanya -hoz is egy kérdés:
Az a GL kivitel mit jelentett pontosan??
Bye
somi
Skoda 125L
|
+ - | 6V=>12V, bizticsekk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
irta:
>Gondolj csak bele: ugyanakkora teljesitmenyu fogyaszto aramigenye
>a felere csokken, tehat a vezetekekkel nem lesz baj.
Ohommm. I=U/R. Ha a szamlalo (U) 2x-esere no es a fogyszto ellenallasa
konstans, akkor a tort erteke (I) is 2x annyi lesz. Vagy rosszul tudom?
irta:
>Viszont Papan a rendorok nem hazudnak es nem sajat zsebre dolgoznak.
>Itt Pesten amikor megallitottak mindig megbuntettek, mindig sajat zsebre es
>mindig olyanert amiert nem lett volna joga. (pl. nincs nalam a kotelezo
>csekkje, csak a kotveny...)
Mintha a kresz konyv azt irna, hogy a kotvenynek kell nalad lenni kotelezoen, d
e
nem art, ha a csekk is nalad van.
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail:
(Szeretem az ekezetek)
|
+ - | Mokas tortenet + bukosisak + figyelem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Persze nem az autos viccekre gondoltam, mert azt haggyuk meg a MOKA-nak
>hanem tenylegesen megtortent humoros esetekre gondoltam.
A velem torten eset kicsit mokas is, meg a rendoros temahoz is kapcsolodik
(tudjatok: 2 in 1). Szoval a Bajza utca-Andrassy ut sarkan mindig allnak rendor
ok
(azt hiszem orosz nagykovetseg van ott), akik ha kedvuk szottyan, neha
igazoltatnak is. Vasarnap este epp ket fiatal rendor volt beosztva posztolasra.
Megallitottak. Az egyik korbenezte a kocsit (2101), mig a masik ellenorizte a
papirokat. Adom a jogsimat, mire elkezdi hajigalni egyik kezebol a masikba, min
tha
forro lenne. Odaszol a masiknak: "Te, ez meg friss, ropogos". Odajott a masik i
s,
es nem hittek a szemuknek: akkor volt_egy_hetes a papir (gondolom ilyet meg
nem lattak). Ezutan szinte barati beszelgetes alakult ki. Elkezdtek erdeklodni,
hogy
mennyit vezettem ez elott (termeszetesen jogsi nelkul). Mondtam, hogy meg
semmit, de nem hittek el, s kb. 3 percig gyozkodtek, hogy ugyan, modjam mar
meg. Aztan minden jot, _balesetmentes_kozlekedest_kivantak, es mehettem isten
hirevel. Hat ennyi lenne a tortenet.
> Latod, ez is egy hulye szabaly. Mivel a robogon egyedul vagy,
> csak a sajat testi epsegedet veszelyezteted. Miert akarnak
> megbuntetni azert, ha nem veded magad? Hangsulyozom, ebben az
> esetben mas nem is serulhet, csak Te!
Es mondjuk egy gyalogos? Azert O vedtelenebb. Egyebkent igazad van a sisakot
iletoen.. Ebbol a szempontbol a biztonsagi ov kotelezo bekapcsolasa is hulyeseg
,
de azert a_magam_erdekeben mindig bekapcsolom (szerintem tobbet hasznal,
mint art).
>Azóta sokkal figyelmesebb vagyok, és ha meglatok egy GIK -es rendszamu autot
>(astrat) akkor azonnal lasitok :))
Haaaat, nem tudom, de en peldaul nem tudnek ilyen paranoiaban elni, hogy
mindig a rendszamokat figyeljem. Szerintem esszerubb_normal_tempoban (nem
ami az ut szelen ki van rakva, hanem ami a forgalmi viszonyoknak megfelel)
autozni, es nem hid kozepen elozgetni (meg ha lehet is).
Sajna Tamas cimerol visszapattan a levelem, ugyhogy kenytelen vagyok igy
uzennei neki:
> On Sun, May 23, 1999 at 04:58:04PM +0100, Rédei Bálint wrote:
> > Az Auto2 cimu lap majusi szamaban reszletesen foglalkoznak ezzel a temaval
a
> > 46. oldalon.
> Sajnos mire elertem az ujsagoshoz, mar csak juniusi szamot lehetett kapni...
> Azert kossz a tippet, majd megprobalom megkeresni valahol
Ha kell, oda tudom adni!
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail:
(Szeretem az ekezetek)
|
+ - | Re: Muhely ajanlatok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Egyetertek a muhely lista gyujtesenek.
Egyetlen dologgal nem.
A lista ne ugy keszuljon, hogy a rosszakat kulon pontozzuk, mert
ebbol galiba keletkezhet. Ugyanis hitelrontasert feljelenthet a tulaj.
Viszont, ha ugy pontozzuk, hogy 5 alatt a nem ajanlottak es 5
folott 10-ig az ajanlott es jo szervizek akkor az kivulrol nezve ilyan,
mint egy ujsagban megjeleno statisztika.
Elso ranezesre ne legygen lathato, hogy oda nem szabad bemenni,
hanem csak az, hogy az kevesbe jo hely.
Mi a velemenyetek ?
Udv. Tibi
|
+ - | Vontatas, varakozni tilos, szeles nyomtav (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kerdesem van:szabad-e vontatni egy rendszam nelkuli,
>karambolos, de uzemkepes autot ?
Hogy mi a szabaly, nem tudom, de teny, hogy a baratomat megbuntettek, mert a _v
ontatott_ kocsinak (kb. 1 honapja) lejart a forgalmija. :(
>A bolttol 100 m-re alltam meg varakozni
>tilos tablanal. Lattam, hogy rakjak ki a
>birsag cetliket, ezert elinditottam a
>karoramon a stoppert. Kocsibol ki, mez,
>vissza: ott a birsagcetli. Mondom,
>hogy ebben a boltban voltam, stopper stb.
>Erre a kozeg: helyszini birsag vagy feljelent.
Nem ugy szol a varakozni tilos, hogy "max. 5 perc, ha a vezeto a jarmunel marad
"? Bar ezzel egyutt meglehetosen bosszanto az eset...
>A tul szeles nyomtav emlekeim szerint valami
>300 DM koruli osszegbe kerult...
Ezt meg miert buntetik? A logika azt diktalna, hogy azert buntessenek, ami vesz
elyes, pl. kopott gumi, rossz lampa, stb. (Persze a logika meg a szabaly az ket
kulon dolog.:) A szeles nyomtavban en semmi veszelyeset nem talalok, de vilago
sitsatok fel, ha nem igy van!
Udv: Akos
> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
|
+ - | Croatia HR (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kicsit faradt vagyok (kedden reggel jottem haza Horvat-bol, meg pihenem a buliz
ast) ezert csak roviden.
Benzin meg mindig olcso 91-3,70 95-3,85kuna (34 Ft-ért kaphatsz kunat
, vagy kinn 1DEM 3,8 kuna). Tudok Zagreb-ben egy OMV kutat (meg az Isztrian sok
at) labanc benzinnel (ott igaz nincs 91-es!) a'r ugyanez.
Autosoknak: LPG kut Varasdon (Karlovac, 2 helyen Zagreb, Rijeka-Kostrena) hetko
znap 7-19 (Szo 8-18) oraig van nyitva 2,35 kuna a ga'z literje. Futoolaj (Loz u
lje) 2,10; de csak rendelesre kaphato. Jobb atruccanni Szloveniaba: szinte mind
en kuton kaphato (kurilni olje) kannaba 48 SIT-ért, enyhen rozsaszin, de jobb m
int egynehany magyar gazolaj (1,2-1,4 HUF/SIT). Allitolag a rendorok vadasznak
ra, de 1-2 km-t kell csak utazni - szinte minden atkelonel van kut...
Rijeka fele' autopalyadijat 3 szakaszon kellene fizetni, magam mindig kikerulom
a'rai szakaszonkent 10 kuna koruliek (nem nagy penz!)
Gorican(hatar)-Varazdin autopalyara me'sz at, elso lete'ro"n lejohetsz.
Varasd utan 50km-rel kezdodik az uj autopalya (ami a he'ten me'g biztosan:), az
fovarost elkerulo koruttal egyutt ingyenes. Vegig kell menni az autopalyan a Z
agreb ko:rgy"ru" vegeig Karlovac autopalya fizetokapujanal megfordulhatsz (TILO
S, s mindig all rendorkocsi, ezert menj s kerdezd meg Varasdin merre van, s "Ma
y I turn...?") Me'sz 2 km-t s ott Lucko fele veszed az iranyt - ketszer is ford
ulni kell!). E fout vegen (50 km) balra latod a fizetokaput (tehat visszajovet
is balra kell fordulnod a lampanal, ha meglatod a kaput).
Delnice-Rijeka autout. Nem kell ra felhajtani, jobbra mesz tovabb a kek Rijeka
tablanal. Utdijat csak kozepen szedik. 30-50 km mulva (Fuzine?) felhajthatsz ra
- feluljaro elott - onnantol ingyenes Rijekaig! (Krk sziget a feluljaron tovab
bmenve van...)
Kaja: elelmiszerarak 2-4x a mienke'nek, nem art vinni hazait. Gyumolcs nehol ol
csobb.
Sza'lla's: allitolag MOST nagyon olcso, de jobban szeretem a satorozast, inkabb
a tartozkodasi dij (idegenforgalmi ado) a draga...
Barkinek kerdese van szivesen valaszolok!!!
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Automata valto, Skodri, Masodik torok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv. Minden AUTOsnak!
Nehany reagalas:
> >Szerintem megszokas kerdese, haverom kepes igen
> > alacsony fogyasztasra is azautomatas kocsijaval, nekem mikor
> > automata volt a seggem alatt en majdnem megorultem a lassu
> > reakcioidoktol Szoval kibuktam tole rendesen, nem hianyzik.. Jo
> > nekem a rendes valto, van 2 labam, ....
Nos igen,van aki egyszeruen azt szereti hogy valtani
kell es maga donti el mikor es hova...Jomagam is ezert
"szoktam le" az automatarol.
> > Nem irta le azt a hatranyt, hogy nem lehet behuzni
> > az autot, 's vontatni sem szabad sokaig.
Igaz, de a mar igy is tul hosszu cikket nem akartam
tovabb nyujtani. Egyebkent az is eleg nagy lenduletet adott nekem
aziranyban hogy megszabaduljak az automata valtotol, mikor lemerult
az aksim! Vontatas rulez!
(A regi Skodrimat rossz oninditoval siman betoltuk!:))
> >> Tavaly nyaron ket fiatal srac egy 105-os Skodaval
> > a Balaton fele kb 130 -as temponal elozott meg. Ez azert eleg bator
> volt....
>
> >ugyan mar.... ilyet en is szoktam csinalni :o)
>
> >es meg megy a Skodad ? (105-os motorral ?) -tenyleg bator, de meglehet
> Balatonig nem ert el.
Dehogynem!:)
Az 1978-as Skoda 105S (semmi extra, minden gyari csak generalozott motor)
vege nalam 135 km/h-a volt! (lehet hogy tobb is, mert az mutato mar
ossze-vissza kalimpalt, hiaba nem szokta a tempot.Kesobb megszokta.:)
Egyebkent elso autom volt (most is megvan) es huzatott fokozatokkal, vegre
autozva kb. 4 ev alatt lett "fotengelyes" a motor.:)Ezalatt a tulzott
olajfogyasztason kivul nem volt vele baj!!!
Volt amikor varosban 7!!! litert fogyasztott, de soha nem tobbet mint 9!
(Es nem kimeltem..)
Most volt motorcsere, szinte alig hasznalt motor van benne, szemmel
lathatolag szinte uj (a szerelo szerint latni a
szelepeken), jo a hangja, de mindig van vele valami baj!:(Lehet hogy az
elozo egy "gyari hibas" darab volt?:)
Egyebkent a Skoda nem egy csodakocsi, DE
- Megy!- Nem fogyaszt sokat!- SOHA nem hagyott ott
utkozben, szetesett kuplungal is hazamentem vele!- Telen a jol lenyomott
hatso tengely miatt csak integettem az arokban vagy az ut szelen porgo
tuning BMW-knek es
Merciknek!:)
- 20 ev mulva is megy, kivancsi vagyok hol lesznek ezek a mai csoda
jarganyok
ugyanennyi ido mulva...valoszinuleg csak az idosebbek emlekeiben!:)
- Konnyu vezetni (ezzel barki vitaba szallhat, de vezettem sok nyugati
kocsit is (VW, Suzuki, Renault stb.) es ezt akkor is fenntartom!
- Olcso hozza az alkatresz es van beloluk bontva is!
- Primitiv, tehat konnyen javithato szerkezet, igaz kicsit nehezkesen!
- Elso autonak idealis! (nekem az volt.)- Es amugy is!:))
Tehat en megvedem a Skodrit annak ellenere hogy
lusta, kicsit kenyelmetlen es puritan a felszereltsege! SOT! Szeretem a
Trabantot is!:)
Amugy nem tudja valaki mikor lesz legkozelebb Skoda talalkozo??
> >Multkor (par hete) volt szo a 2. torok nyitasarol.
> > Na mostanaban figyelgettem, hogy mikor nyit. Hat nem erzek semmi
> > fele jelentosebb valtozast. 3500-ig porgettem, 120-ig mentem, de
> > semmi. Vagy allandoan nyitva van, vagy mittudom en.
A fent emlitett skodrinal en ezt nagyon ereztem,
szinte "megakadt" a gazpedal egy pillanatra mikor nyitott a masodik
torok.
> >Csak annyit szeretnek az automata valtos temahoz fuzni,
> >hogy ha a valto neha felrekapcsol akkor eloszor a motorolajat
> >kell lecserelni. Ha ez nem segit, akkor johet a valto-olajcsere
> >es csak utana a szerviz.
> >Meg annyi, ha a feken allsz ne nyomd a gazt mert az nem jo neki.
Valoban nalam is ez valt be, minden szerelo es szerviz az olajcseret
ajanlja eloszor, de a valtoban!! Motorban?? Mi koze van a valtolajhoz???
Ez erdekes! Biztos, vagy csak felreirtad vagy en tudom rosszul?
Esetleg vannak ilyen tipusok?
A feken nem alltam, csak a szakirodalom szerint vannak olyan valtok
ahol csak ugy lehet eloremenetbe kapcsolni hogy nyomod a feket, nehogy
a kocsi megugorjon.
> >Nekem 2.3l-es Intercooler-es diesel van, aminek a hivatalos (APEH)
> >fogyasztasa is 8 liter, es ezt tartja is. Jo, persze klimaval felmehet
> 9-10
> >koze, de egy teli tankkal (75l) meg sohasem sikerult 700km-nel kevesebbet
> >mennem. (Mondjuk Szolnok-Sarvar oda-vissza...)
Lehet, de ez az auto diesel es Sokkal ujabb
konstrukcio,szerintem ezek miatt fogyaszt olyan jol.
> >Nagyon megdobbentem, amikor a gyari javitasi kezikonyvben meglattam a
> >fogyasztasi ertekeket manuali es automata valto eseten, ugyanis az
> >automatahoz 0,5l-rel KEVESEBB ertek van megadva.
> > Nem sajtohiba, mert tobb helyen is van a tablazatban viszonyitas.
Ne ez igen erdekes szerintem, meg az ujfajta valtokkal is!
> >Eddig en is abban a tudatban eltem, hogy az automata kenyelmes, de
> >tobbet fogyaszt. Mostmar nem vagyok biztos benne
Szerintem pedig igenis tobbet fogyaszt, mar csak a
konstrukcioja miatt is !
> >Osszessegeben a gyorsulas valoban neha lassabbak
> > tunhet, csak ne felejtsd el, hogy itt a fokozatos valto-csusztatas miatt
> > szinte linearis a gyorsulas, nem pedig a
> > felporog-valt-lassul-felporog...stilusu. Amikor megvettem ezt az
> >autot, a legfontosabb dolgom a km-ora figyelese
> > volt, mert a fokozatmentes>gyorsulas miatt pillanatok alatt 80-on voltam
> > varosban.
Ezt alairom, masodik fokozatban sokkal jobban huzott
az automata mint a manualis valto es jobban is lehetett huzatni!
De eggyesben!:(
Szeretek a lampanal gyorsulni!:)
Az ujabb valtoknal allitolag mar szinte jobb is
gyorsulas mint az ugyanolyan tipus manualis valtosanal. (Skoda Octavia-nal
olvastam talan?)
> >A japanok - szamomra is meglepo - statisztikaik
> > szerint az egesz elettartamot tekintve gazdasagosabb az automata
> > valto, ugyanis elmaradnak a kuplungbetet cserek, kinyomocsapagyak,
> > szinkrongyuruk. Itt legfeljebb azt a kis olajat (nalam ~ 5.5 liter
> > :-) kell kicserelni...
Valoban tobbet bir, ezt mar autoszereloktol is hallottam, hisz az ilyen
valtoban nincsenek mechanikai igenybevetelnek kitett alkatreszek
(pl. fogaskerekek) mint a hagyomanyos valtoban. )
Csak el ne romoljon!:(
No mara ennyi pajtasok, igy is tul sok volt, jo ejszakat!:)
John B.
1978 Skoda 105 - 1981 Renault 20 TS
|
+ - | re: kotelezo csekk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Engem egy ejszaka allitottak meg, es nem volt csekkem. Az auto ceges, a ceg
utalja a biztositast, de a bankkivonatot sem hordom a forgalmiban, csak a
kotvenyt (vagy igazolast, hogy a bizt. meg van kotve).
A nagyhatalmu zsernyak kozolte, hogy 3 esetben kobozhatja el a rendszamot,
es az egyik az, amikor nincs igazolasom a kotelezo bizt. BEFIZETESEROL,
ugyhogy legyek szives leszedni a rendszamot es atadni. Nem voltam szives.
Akkor kozolte, hogy o nem nyulhat az autohoz, hanem hivat egy szerelot,
akivel leszerelteti a rendszamot, es azt is nekem kell fizetni. Vegul az
ejszaka kenytelen voltam telefonon felebreszteni a fel ceget, es elhozatni
a bankkivonatot, amit persze feloraig magyarazni kellett, mert az
iras-olvasas+szamolas az mar masodikos (alt.isk.) anyag, es hosunk odaig
nem jutott el.
Jo kis szivatas volt, minden iratom naluk, igy nem volt lehetosegem
otthagyni oket (gyalog sem).
Mellesleg a zoldkartyat "veletlenul" megtartottak, mint utobb kiderult,
ugyhogy mehettem ido elott szervizbe azert.
andi
>
>Namost:
>A kotvenyemen rajta van minden adat, es az, hogy HATAROZATLAN
>idore szol. Tehat akkor is ervenyesnek kell tekinteni, ha nincs befizetve
>a negyedeves dij. Miutan en notorius csekkbefizetes-elfelejto vagyok,
>jol jon ez a kis jogi kanyar.
>Feljelenteni nem fog, mert nem all mellette a jog.
>(Legfeljebb egy masik IQbajnok fakabat :-))
>
>Megj: engem mar jelentettek fel emiatt. 2 eve. Biztos kijon majd... :-)
>
>Termeszetesen pillanatok alatt ellenorizheti a rendorsegi
>(tkp. a biztositom) adatbazisabol, hogy rendelkezem-e ervenyes
>gkfb-vel, de ezert mar faradjon o".
>
>
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #396 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia somi!
es meg megy a Skodad ? (105-os motorral ?) -tenyleg bator, de meglehet
Balatonig nem ert el.
Erre csak annyit irok, hogy meglepoen jol is tud menni egy nem lestrapalt es jo
l
karbantartott Skoda. Az en kicsikem is ment mar 145-el (gyari vegsebesseg) es n
em
lett semmi baja. Egy hibaja van: finoman kell gyorsitani, mert kulonben szettap
osod
a motort...
Multkor (par hete) volt szo a 2. torok nyitasarol. Na mostanaban
figyelgettem, hogy mikor nyit. Hat nem erzek semmi fele jelentosebb
valtozast. 3500-ig porgettem, 120-ig mentem, de semmi. Vagy allandoan nyitva
van, vagy mittudom en.
Nekem nincs fordulatmerom, de 90-95 kozott igen is erezni, hogy erot nyer az au
to
(negyesben). Harmasban 60-65 korul jon meg az reje es akkor mar ugy megy mint e
gy
atlagos auto - addig sajnos valoban lomha. Probald ki emelkedon, hogy harmasban
gyorsitasz - kulturaltan - 40-50-rol es erezni fogod, hogy 60-65 korul megindul
az
autod. /Skoda 120L ; 4 seb./
Szia
|
+ - | zsaruk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: > A tul szeles nyomtav emlekeim szerint valami
: > 300 DM koruli osszegbe kerult...
:
: Ezt kulfoldivel is megtehetik?
Eloszor is, azt hiszem, pongyola voltam. A sracnak valami Isuzu
"terepjaroja" van, es dupla szelessegu kerekeket szerelt ra a gyarihoz
kepest. Ezek kilogtak a kaszni alol, ezen bukott meg. Ez most
nyomtav-szelesites vagy sem? A birsag mint irtam, nem helyszini, ott csak
jegyzokonyv, stb., aztan majd lakasra jon a csekk.
Egyebkent ha nem megfelelo muszaki allapotu az autod, akkor ha peched van,
mar a hataron visszaforditanak. A buntetest pedig radverik kulfoldikent
is, hogy vegul ki kell-e fizetned vagy sem, az valoszinuleg a buntetes
merteketol fugg. Tilosban parkolasert a tapasztalat szerint nem jon Mo-ra
csekk, es a hatarokra sem szolnak le.
Sogoreknal pedig vigyazni, evrol evre tomerdek nemet szaguldozo bukik meg
azon, hogy az osztrak jog szerint eleg, ha a rendor "mit Augenmass"
allapitja meg a sebessegedet. Vagyis muszer nelkul, radnez, es azt mondja,
hogy ez 70 volt. Minel tobbet vitatkoznak a yarddal, annal dragabb lesz.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Tanacsot kernek!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Eddig meg nem irtam ide, de most megtettem. Rogton egy keressel fordulnek
Feletek: van egy 6 V-os Trabant nevezetu jarganyom. A problemam az, hogy ha
felkapcsolom a lampat es indexelni akarok -balra-, akkor nem indexel, csak
egesz halovanyan "parazslik". Eddig meg tudnam is az okat. De itt jon a fo
baj: ha nincs bekapcsolva az index, de a tompitott vilagit, akkor a bal
oldali indexem hhalovanyan "parazslik".
Ha valaki tudna segiteni, annak nagyon megkoszonnem!
Zoli
|
+ - | Szintelen ha'tso' bu'ra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az e'n libazo:ld trabimon ha'tul szintelen bu'ra van, alatta
pedig festett izzo'k figyelnek. Az index gya'rilag festett,
ezzel nincs is gond. Piros izzo'kat viszont sehol sem
tala'ltam. Egy spec. feste'kkel festettem be, de ez igen
ro:vid ido" uta'n pikkelyesse' va'lt és lekopott. I'gy a pirosbo'l
halva'ny ro'zsaszi'n lett. To:bben mondta'k, hogy baj lesz belo"le,
ha egy rendo"r megla'tja, azta'n u'gy is lett.
Megla'tta. E's szo'lt e'rte. Viszont nem bu:ntetett meg, csak
megke'rt, hogy me'g egyszer ne tala'lkozzunk
(most piros szigetelo"szalag a pigmentanyag). E'n aze'rt
ra'ke'rdeztem, hogy egye'bke'nt szaba'lyos-e, azt mondta,
az a le'nyeg, hogy _pirosan_ vila'gi'tson. Teha't mindegy hogy
a bu'ra piros vagy az izzo'.
E's me'g egy megjegyze's: ha sze'tto:rik a bu'ra, vagy lelopja'k,
akkor is sa'rga marad az index, piros a fe'kla'mpa...
U:dv
Soma
A ke'k meg zo:ld meg egye'b nem szabva'nyos szi'nek
szerintem te'nyleg nem kiva'natosak, ra'adásul a
KRESZ szerint a fehér vagy borostya'nsa'rga
szin a megengedett. Jo', a xenon me'g belefe'r...
|
+ - | Rendortapasztalatok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv minden rendorbaratnak es rendorgyulolonek!
Ime a sajat velemenyem a rend o"reiro"l:
Eddigi e'letem soran tobbszor kerultem ma'r kapcsolatba
rendorokkel, parszor szirenazva kise'rtek, so"t olyan is akadt,
hogy visszavittek a helyszínre. Kulonfe'le okokbol fel is
jelentettek. Eddig o:sszesen egy, azaz egy darab figyelmezteto
leve'l jott, illetve osszesen 3 rugo helyszini birsa'got fizettem.
(Ha belegondolok, amennyi szaba'lytalansa'got elko:vetek,
biztos nem jut 2 forintna'l to:bb egyre...)
E's egyetlen egy esetben sem mondhattam azt,
hogy a ko:zeg bunko volt, vagy ilyesmi. So"t!
Csakhogy ehhez az is kellett ve'leme'nyem szerint,
hogy ugy a'lljak hozza' a dolgokhoz, ahogy egy
kulturembertol elva'rhato. Mindig illemtudo'an, megba'no'
hangon, e's egyu:ttmu"ko:do"en beszeltem velu:k, es biztos
vagyok abban, hogy ez sza'mit a legtobbet! E's igy aka'r
a humore'rze'ku:ket is elo" lehet csalogatni,
mert aze'rt o"k is emberek.
Peldaul egy piroson valo a'thajta's (ba'r fe'lig a'rtatlan voltam)
uta'n, tobbsza'z me'teren keresztu:l szire'na'zott mo:go:ttem,
mire e'szrevettem, ugyanis szo'lt a magno'...
2 ruppo't ke'rt, azzal, hogy az o:vet nem is sza'mitja.
Ha e'n akkor bunko'zok, meg pofa'kat va'gok, akkor o" meg
csere'be mondjuk a'tvizsga'lja a kocsit, e's az
eu:doboze'rt is ku:lo:n fizettet, nem besze'lve arro'l,
hogy a ke't elso" kerekemen to:k ma's gumik vannak...
Szo'val egy szo'nak is sza'z a ve'ge (:-)), hozza'a'lla's
ke'rde'se az ege'sz, meg persze ne'mi szerencse se a'rt!
Te'vede's ne esse'k, nem ve'dem o"ket, csak lei'rtam, amit
tapasztaltam. Akit e'rdekel a te'ma, tudok me'g irni
sztorikat, van bo"ven...
Soma
Kedvenc motto'm:
Csak addig vagyunk szigoru'ak ma'sokhoz,
amig meg nem ismerju:k o:nmagunkat.
|
+ - | SCIROCCO II (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok!
Nehany honapja vettem egy Scirocco II 1.8 GT tipusu szgk-t.Az
evjarata 1983.Sok mindent kicser eltem mar rajta es most hoztam
el kasznistol.Arrol nem is beszelve,hogy eztan megy fenyezohoz
es muszakira.Egyszoval lehet ra kolteni.Orulok ha 4 kiloba megall.
Engem az erdekelne ,hogy nincs-e valakinek leirasa II-es
Sciroccorol,vagy kepe? Kulonosen az EX-es motor erdekel,amit
ugye I-es Cabrio Golfba is epitettek anno.
Infokat mailben.:
|
|