Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 434
Copyright (C) HIX
1999-07-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 HIX-auto427-es es 433-as (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Elado AUDI 80 (mind)  16 sor     (cikkei)
3 matrica (mind)  15 sor     (cikkei)
4 csokoltatom a kamionosokat.... (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Audi 100 (mind)  23 sor     (cikkei)
6 karburator vs feltoltes (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: Levegovel hajtott auto (?) Moszkvaban Ladat osztog (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Julius 1. utani vizsgaszigoritas ??? (mind)  32 sor     (cikkei)
9 Eredetvizsgalat szeptemberig lefujva!! (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Olajcsere (mind)  32 sor     (cikkei)
11 ! OPEL OMEGA CD 2.0 =?UNKNOWN?Q?ELAD=D3_!?= (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Olajcsere + adalek -Militec-1 (mind)  152 sor     (cikkei)
13 Suttyo (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Mik vannak (mind)  48 sor     (cikkei)
15 Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Adas-veteli szerzodes (mind)  21 sor     (cikkei)
17 elado gumik (mind)  11 sor     (cikkei)
18 elado gumik (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Lancia Thema (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Matrica, motormosas,Fiesta (mind)  80 sor     (cikkei)
21 matrica (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Matrica meg (mind)  23 sor     (cikkei)
23 Wartburg kombinalt kijelzo muszer (mind)  9 sor     (cikkei)
24 valasz:Kerdesek a turbokhoz (mind)  45 sor     (cikkei)
25 re:Lengescsillapitok, leultetes (mind)  10 sor     (cikkei)
26 disztarcsak (mind)  5 sor     (cikkei)
27 a level targya - vegyesvagott (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - HIX-auto427-es es 433-as (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listatagoknak !

Ma (07.07) megint nem jott HIX-Auto. Szeretnem ha valaki kuldene egy emailt,
ha el tudja kuldeni a 427-essel egyutt.
Hetvegen nem irt senki a listara mert, nem jott semmi. A sorszamok
stimmelnek,
de idaig volt hetvegei is. Lehet, hogy kitort a nyari szabi es nem irt senki
?

Koszi es jo autozast !
+ - Elado AUDI 80 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!

Eladó az alabbi csodagep:
AUDI 80 - 1980
1600 ccm, automata valto. (a fogyasztas 10 liter alatt!!!!)
Teljesen megkimelt, rozsdabarna metal szinu.
1 ev muszaki van rajta, most volt nagyszervizen, uj gumik, kicserelt
fekrendszer, felujitott elektromossag.
Iranyar 280e HUF.
Erdeklodni:

vagy:
(+36)209434448 telefon.
Bye:

ZsoZso
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Én csak annyi matricatervet kaptam ahányat a honlapomon láthattatok (kb
5 db) Ha valakinak van még ilyen terve, akkor dobjon meg vele, és akkor
még kiteszem a honlapomra.
Csak arra kérlek, hogy 300 K fölött valamivel tömörítsétek be a képeket
ok?

Ahol a matricák megtekinthetők: http://www.hszk.bme.hu/'~kk133
Ahova a terveket küldheted: mailto:

És amint már többször hiredttem Budapesten és környékén profi
rendezvények bulik playback showk hangosítását  vállalom.
Írj a fenti címre vagy hívj a 0620 9876514-es telefonon.
Krisztián
+ - csokoltatom a kamionosokat.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A hét végén Kis családommal Bécsben voltunk. Némi élménybeszámoló.....
Nem tudodm, hogy kamionosok, és kisteherautósofőrök olvassák e a
listátt, de csókoltatom őket...... Hogy miért? olvassátok...
Már majdnem a határnál voltunk. De nem a fizetős szakaszon mentunk,
hanem az Abda Mosonmagyaróvár stb.. útvonalon, és aztán a pályán a
határig. Már kb 2 km-re a voltunk a határ előtti ingyenes pályaszakasz
felhajtójától amikor olyan 90-es temónál látom a tükörben, hogy egy
kisteherautósnak ott van a zabszem a seggiben és már a kettővel
mögöttemjövő tolja. Mire ráértem erre a felvezetőszakaszra (nem a
gyorsítósáv, hanem még ami előtte van) Akkor már mögöttem jött, és
próbált volna engem is letolni. Hangsúlyozom itt már 90 fölött autóztam
a 60-as tábla ellenére. Aztán felértünk a pályára és én jeleztem
hamarabb, hogy balra mannék, de ő kivágott mögülem. Ekkor kellett olyan
60 ra fékeznem a gyorsítósávban , nehogy csattanjunk. És aztán beállt
elém és 100-al döcögött végig a pályán. Neki még villogtam .....
Aztán hazafelé ugyan azon a Abda környéki szakaszon kb 90-es tempónál
látom, hogy egy Ducato kisbusz előzi végig az 5 autóból álló sort. Nagy
nehezen engem is leküzdött, de majdem hogy nem fért be. Persze nekem már
dudált, meg a jobb oldalon ülő faszikám integetett, hogy fékezzek le.
Háááát kellett is, mert ez a barom rámhúzta a kisbuszt, és ha nem
fékezek az árokbankötünk ki. Kb 600 méter múlva látom állnak az út
szélén és már készültek átmenni pont előttem. No ekkor felment a pumpa
és ledudáltam a pi*****-ba őket az útról.
És végül a harmadik Az M1-en 130-as tempóval emelkedőn felfelé előztem
végig egy olyan sort, amiben volt két kamion egy túristabusz, meg egy
kisbusz. Már megelőztem a túristabuszt,meg az egyik kamiont félig,
amikor a másik kamion minden irányjelzés nékül kijött elém 90 - el
Gondolhatjátok megállt bennem az ütő egy pillanatig. Azttán amikor
rájött, hogy nem bírja emelkedőn felfelé megelőzni a kisbuszt akkor
visszament a saját hlyére megint irányjelzés nélkül. Ekkor jött az hogy
vissza 3 - as és padlógáz. És nagyon gyorsan otthagytam a kamiont...

Krisztián
+ - Audi 100 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Attila.

>Adva van egy Audi 100-as szivar
>A kanyarstabilitasa viszont eleg rossz,
>nagyon billeg. Gondolom, hogy a lagy rugozasa miatt.
Nem csak a lagy rugozas miatt billeghet az autod. Stabilizator, vagy
kanyarstabilizator hibaja miatt is ezt a jelenseget tapasztalhatod. A
kormanyosszekoto gombfejeid rendben vannak? A gazos csillapitok valoban
kemenyebbek , mint az olajos tarsaik es a sportosabb vezetest is jobban
viselik el. Ha pontos tipusleirast kuldesz arajanlatot is adok maganba.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - karburator vs feltoltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Esetleges megoldaskent alkalmaztak tobb dolgot is.
Variaciok:
1. a karburator a feltolto elott
2. Ujra meretezni a feltolto + toltonyomast stabilizalni
3. Mint normal karbi,  csak az uszohaz a toltonyomason van.

Ehhez hozza tennem, hogy a depressziot az aramlo levego folytasa hozza
letre: van egy nyomaskulonbseged, ha egy csovet leszukitesz, amiben
gaz/folyadek aramlik. A lenyeg, hogy az uszohaz ne legyen kissebb
nyomasu.

Fresi BaCSi
+ - Re: Levegovel hajtott auto (?) Moszkvaban Ladat osztog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A honlapon azt irjak, hogy 4 PERC alatt tolti fel a tartalyt! Es 400 liter
levegot tarol 300 bar nyomason. Ennek koltsege tanlkolasonkent 3-4 DM.


> Mit szoltok hozza? Utanaszamolna valaki, aki ismeri egy kiskocsi (kb
> 600kg) folyamatos 60km/h haladasahoz szukseges energiat.
> Annyit kiolvastam, hogy kb 280 atm nyomason tarol kb 300 literes
> tartalyban levegot a kocsi. Ennek feltoltesehez eleg 5.5kW motor 4 orai
> mukodese?
>
> Akos
>
+ - Julius 1. utani vizsgaszigoritas ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egyik karosszerialakatos-autoszerelo ismerosom felujitott egy
Citroen furgont. A felujitast nem olyan "nepperesen", hanem
tokeletes alapossaggal rendbe rakta. Az osszes silentblockot,
fekalkatreszeket, egyszoval a futomu osszes alkatreszet.
Elso alkalommal a kifogasok egyszeruek voltak: Nem fog a fek
rendesen, nem vilagitanak pontosan a fenyszorok, nagy a
kormanyholtjatek. Masodik alkalommal a csomagterdoboz
ablakain nem volt racs, a fek nem fogott rendesen.
Harmadik alkalommal a kezifek nem fogott.

Arulja el nekem valaki, milyen szandekos tetuseg az, hogy ha
egy kocsit megbuktatnak a muszakin, a kovetkezo alkalommal
olyan dolgot talalnak, amiro az elozo alkalommal szo sem volt ?

Ugy tudom, a korabbi gyakorlat az volt, hogy elvittem a kocsit
allapotfelvetelre. Ezen egy teljes muszaki vizsgat vegigcsinaltak,
es a hibalapon feltuntettek mindent ami nem felelt meg.
Vizsgara a kocsit ugy vittem, hogy a korabbi allapotfelveteli lapot
vittem, amirol latszott mi van rendbe teve.

Valoszinuleg most is igy fogok tenni, de nem vagyok biztos abban
hogy az uj vizsgarend nem arra megy -e ki, hogy azokat szivassak,
aki nem a dunaujvarosi autoklubbal keszitteti fel a ZT vizsgara autojat.

Kerdeznem, tud -e valaki olyan helyet Dunaujvarosban, vagy
kornyeken, ahol korrektul felmerik egy 20 eves Nissan muszaki
allapotat, majd a hianypontokat reszletesen feljegyzik, es a
muszaki vizsgan nem talalnak ki ujabb baromsagokat.

Peter.
+ - Eredetvizsgalat szeptemberig lefujva!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A napokban volt rola szo a radioban (Hirekben), hogy a kormany szet
fogja rugni a megfelelo emberek segget, mert nem tudtak a tervezetet az
eredetvizsgalatot illetoen idoben elkesziteni, es nem tajekoztattak a
kozvelemenyt, hogy mi a jelenlegi helyzet!

Ti is hallottatok? Jol ertettem, hogy akkor Szeptemberig elhalasztottak?
Udv: Dani
+ - Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

azt hiszem, ez is volt mar 1-2szer az AUTOn, de sosem lehet
elegszer hangoztatni:

Ne hasznaljatok szippantos olajcserelo gepet!

A trutyi lenn marad.
Hiaba dugja le a kutas faszi (a csovet :-), es mondja: 'Hallja, koppant,
leert a karterig!!!', keptelen felszippantani azt az olajsarat es egyebeket,
ami a leengedessel siman kifolyik.

Icipici odafigyelessel barmilyen auton leengedheto az olaj
szurocserevel fel ora alatt. (ahol mar nem fontos a szervizfuzet)

En egyebkent 1 esetben lattam hasznat a szippantonak: kolcsonadtam
a jarganyt, es a hasznalo 'ellenorzes' cimen ratoltott vagy 1 litert (friss 
volt
az olaj, nem volt szine). Na, ezt leszippantottam (10 perc, es nem egette
meg a forro olaj a kezemet a leeresztocsavar visszarakasakor, es
tokeletesen lattam az 1 liternyi mennyiseget a tartalyban).

Udv:
DeeJayTiszy


Bau irta:
>ARAL kutnal lattam valami olyan szerkezetet ami kiszippantja az olajat a
>beomlonyilason keresztul. Hasznalt valaki mar ilyet? Tenyleg kiszippant
>mindent?  Olajcsere elott allok es eppen azon torom a fejemet hogy egy ilyen
>keszulekkel rantom ki a faradt olajat belole a maceras leeresztes helyett.
>Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az irjon!
+ - ! OPEL OMEGA CD 2.0 =?UNKNOWN?Q?ELAD=D3_!?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OPEL OMEGA CD 2.0 ELADÓ! Tulajdonostól, '94-es (100.000 km-el), full extra
(bőr, ülésfűtés, stb.), zöld metál. Kifogástalan állapotban, megkímélve,
garázsban tartott, vezetett szervízkönyvvel. 3.000.000,- Ft

Mobil: (30) 9667-725
E-mail: 
Internet: www.westel.hu/~panczel/
+ - Olajcsere + adalek -Militec-1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Huha, akkor ez engem is erint... 
>Mivel en hosszu tavon szeretem hasznalni az automat, 10e helyett
>5e kilometernekent cserelem az olajat, bizva abban, hogy ezaltal
>az elettartamat hosszabitom meg. Az utobbi idoben elkezdtem azon
>gondolkodni, hogy talan meg jobb erdemenyt ernek el, ha ki is
>mosnam... akkor ezek szerint ez tilos? Hogy lehet akkor kivarazsolni
>a motorbol a lerakodast? Szetszedni ugyebar nem akarom, hiszen
>elvileg nincs semmi baja, de nyugodtabb lennek, ha tudnam, hogy
>odabent csak az olaj cirkulal. Erre valaszoljon valaki, aki jaratos
>a temaban, szerintem nemcsak engem erdekel...

A mosas valoban nem praktikus,. 
Az iszap, ha lerakodott jo helyen van ott, nem fog magatol leoldodni. 
Egyebkent is csak olyan helyen tud lerakodni, ahol nincs nagy nyomas. 
5 e km olajcsere amerikai stilus, elvileg nem art, de szerintem sokat nem
is hasznal. 

>Es egy masik, ehhez kapcsolodo kerdes: erdemes-e egy egyebkent
>kifogastalan motorba valamilyen jo minosegu adalekot tolteni, ami
>jobban vedi a mozgo alkatreszeket? Hallottam mindenfele amerikai
>csodaszerekrol, de abszolute nem ismerem oket, egyes szerelok
>meg azt mondjak, hogy egy jo motornak csak arthat az ilyesmi, toltsem
>bele a gyari eloiras szerinti olajat, es semmi mast, az a legjobb neki.
>Most akkor mi az igazsag?
>Sziasztok,
>Zoli

Szia ez az adalekkerdes nagyon zuros piac. 
Az autoszerelodbe ne bizz, egyreszt csak altalanos 2-es max 3-as koruli
pacakok mentek annak, masreszrol neki nem az az erdeke, hogy a kocsid
tovabb tartson. 
En is sok hulyeseget hallottam. 

Amit en tudok rola az a kovetkezo. A fele a dolgokank tok hazugsag, a masik
majdnem fele feligazsag. 
En nem foglalkoznek STP, Wynns meg olyan cucokkal amiket Forma egyes
autokon reklamoznak. 
Sok penzert kis erteket adnak. Van egy amerikai fogyasztasvedelmi szervezet
www.ftc.org /www ftc.gov ?? 
Ott ra lehet keresni termeknev alapjan dolgokra. (Slick50,STP) Itt leirjak,
hogy mi a reklamacio alapja, jogos-e es mire buntetik a ceget. 
A Quaker State vagy Slick vagy STP nevek mellett millio dollaros buntetesek
olvashatok fogyasztok megtevesztese cimszo alatt. 

Aztan vannak TV shop tipusu cuccok ez is eleg hulyen nez ki mar a
reklamokbol is. Ettol meg lehetne ok, de marha draga, mert a TV ido nem
ingyen van ergo nem adhatnak erteket. A TV shopon minden sz@rt arulnak
 dragan. En nem bizok olyan cegben ami a bikinibizsergeto kadmasszazs
mellet autoscuccokat arul. 

Aztan vannak olyan termekek amit sokat igernek. Ebbol ket cuccot talaltam a
net-en.


http://www.metabond.hu (Metabond)

http://www.dbmsh.net/militec/milimain.html (Militec-1) 

A Metabond web profibb kinezetu a Militec-1-en meg van informació nagyon
sok.  
A Metabond-on nincs referencia a Militec-1 en tobb mint eleg es komolynak
kinezoek.  
VW laboratorium, Mercedes, General Motors. Es magyarra is van forditva. 
A Militec-1-en van meg oktato resz korrektnek tunik. 

Mit tud?
Elvileg mindeket termek azt igeri, hogy beepul a femfeluletbe simava teszi
azt es nem az olajban fejti ki a hatasat. 
Ennek ellentmond, hogy a Metabond-ot nem lehet automata valtoba rakni ergo
valamit csinalhat az olaj viszkozitassal. 
A Militec-1 en grafika is van ennek illusztralasara. 


Melyiket vegyem?

Arkerdes. 
Ebben egyertelmen a Militec-1 jobb. Ara fel liter 6250 Ft. Ez eleg atlag
motorban 100.000 Km-re.
Metabond negyed liter 7700 Ft. Ez eleg egy olajcsere. Metabond vesztett.
Nagyon
A Militec-.1 Mo-on olcsobb mint a Genral Motorsnak az USA-ban. A GM
referencialapon rajta maradt a GM beszerzesi ara. :-)

Hogyan kell hasznalni. 
Militec-1: eloszor 5% utana 25.000km-enkent 2.5%  a motorolajhoz kepest!!!!
Metabond: Zuros, a nemet oldal 10%-5%-ot mond a magyar mar csak 5-2.5%-ot. 
A Metabond-ot minden olajcserekor kell utanatolteni. Bar ha mindig benne
kell hogy legyen az olajban akkor nem ugyanaz a hatasa mint a Militecnek.
A www.metabond.de a Metabondot olajadaleknak mondja a magyar meg nem.
Szoval az ottani allitasok nem vagnak egybe a magyarral. 
A Militec-1 adagolasa bonyolultabb pl hidraulikaban csak 1% mig a Metabond
5%. A Militec-1 oldal logikusan leirja miert van ez az adagolaskulonbseg
5%-1% igy. 

Mennyibe kerul 100.000km alatt. 10e km olacsereperiodussal: 
Metabond 1x7700 (5%)+9*3850 (2.5%)=42350Ft Ha a nemet web adatait veszem
ennek duplaja.
Militec 1x6250 negy adagban 25.000km-enkent. 
Militec-Metabond 2:0
A Metabond arat valoszinuleg a piramisjatekszeru kereskedoi halozat nyomja
meg. Sok ember kell hogy kaszaljon rajta, kulonben osszedol az ertekesites. 

Hol lehet venni. 
Metabond-ot sok helyen mert nagy a kereskedoi halozata jol be van vezetve.
Militec-1-et csak a Militec cegtol (kizarolagos joguk van) , mert nincs
kisker forgalomban egyenlore a nagy ipari cegeknek adjak el. A telefonon
azt mondjak osztol lesz kisker most epitik ki a halozatot. 
Magyar nyelvu palack VPOP mizeria stb miatt csak osszel lesz. 
A III-ik keruletben vannak de a Militecet kikuldik postan 500Ft-ert ez mar
majdnem jobb mint atautozni a fel varoson. 
Es sokkal olcsobb mint a Metabond meg igy is. Van a weben online
megrendelesuk az utanvethez. Es keresnek viszonteladokat. 
Militec-Metabond 3:0

Megterules:
180Ft-os benzinbol 8L/100km fogyasztassal. ha 10%-al kevesebbet fogyaszt.
Csak motorban hasznalva. 
Militec-1: 34.72L benzinbe kerul  100e km-ig.
Metabond: 236 L benzinbe kerul 100e km-ig. Fajlagosan 7 szer dragabb es nem
hasznalhato annyi mindenre. 
A Militec-1 megterulese csak a benzinen is sokkal jobb. 
En a megteruleshez hozzateszem azt is, hogy a kocsi nem kopik. 
Militec-Metabond 4:0 

Ezek utan a Militec lett beleontve a LADA 1200-be meg a haver IFA-jaba.


Hatasok. 
Lada a beontes utan egy perccel joval csendesebb es kb 1 literrel kisebb a
fogyasztas. 
IFA nem raz annyira es csendes. (nem kell uj fogsor) IFA tulaj azt mondja
hogy a fogyasztas 25-rol visszament 17-re. Szerintem kamuzik, de ha O mondja?
A Dieselnel lehet hogy jobb a hatas, mert nagyobb a motor belso surlodasa
es jobban fesziti a dugattyut a falhoz. 

Hatasok. II A maradek nehany csepp Militecet elvittem egy Metabondos
kereskedo haverhez. Azon a surolo mutyuron megnezte. 
Amit volt az a kovetkezo. 
Metabond: ovatosan ranyomva majd egy fel percig egette be az anyagot aztan
ranehezedett a vegen csak megallt a kutyu. 
Militec-1: Rogton az elejen ratehenkedett (le akarta a M-1-et jaratni), de
nem allt meg a szerkentyu. A vegen beismerte hogy a Militec jobb. 
Militec-Metabond 5:0


En fentiek alapjan es az anyag dokumentaltsaga alapjan a Militecet
tobbszorosen is valasztottam. Nagyon jo anyagnak tartom. Persze ez csak egy
velemeny. 
Nem kell mindenkepp megfogadni. De 6250Ft  nem tul sok penz annak aki
autozni tud meg. Ennel tobbet is koltenek gagyi dolgokra. 

Yahni.
+ - Suttyo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]

>Bar lehet, hogy en gondolkodom rosszul. Persze a turbos csodadizeleddel
>kitorolheted a segged, meg csikorgathatod a gumidat  23-ikban is, ha
>melledallok az 1300-as Hayabusammal (pedig nincsen is benne turbo sem van
>benne nincs). Most akkor szar az Audi 100 5 hengeres TDI is?
>Na mindegy, bocs, meg tisztelet a kivetelnek, sot, az is lehet, hogy en
>gondolom rosszul. 
>Na. Varom az anyazo leveleket, 1-2 listatag abban ugyis nagyon otthon van.

Szoval igazad van a sok frusztralt suttyo ebben eli ki, hogy nem kepes
ertelmes dolgot csinalni. 
Bar oszinte legyek sok pimasz kis Suzukis is van. 

Yahni
Beck Lijster 
600 LE
+ - Mik vannak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Fiuk Lanyok!

Voltam autot nezni.
Gyerekek, org autot nagyon megfontoltan vegyetek!
Es foleg ne doljetek be elsore mindennek!

A harom legveszelyesebb kornyek:
Zalaegerszeg, Szombathely, Koszeg kornyeke.
Itt szinte minden kocsi fellelheto ami a nyugat szemete.

Szoval ovatosan, es nem hiszitek el, majdnem bebujtam en is a csobe.
Meg jo, hogy eszembe jutottak a dolgok, amiket itt a hasznalt auto
vasarlasrol beszeltunk!

Vannak olyan illetok akik cserere vagy keszpenzesen beveszik a kocsidat
vagy masok kocsijat.
Persze nem iratjak at, hanem a muszaki lejarta elott eladjak, elcserelik
masikra. Tehat mint egy kereskedo, csak otthon ulve, semmit sem csinalva
nagy penzeket keresnek rajta.
Ugyhogy autot vagy eredeti tulajdonosatol, vagy kereskedesbol, es
rendesen megirt szerzodesre. Kizarolag. Es nagyon vigyazni kell a
cserekkel!
Zalaegerszegen olyan kocsit akartak ranktukmalni, ami gyor kornyeki
tulajdonban volt, lepukkant allapotban, 76-os 1.1-es papirokkal, 79-es
kasznival, 1.6-os motorral. Utott hegesztett stb...
Ott volt az egyik "kollegam" aki meg is allapitotta, hogy a motorszam
5-os meretu beutovel van csinalva, holott az eredeti 7-es. Nagyon jartas
ezekben. Ja es irtozatosan rossz muszaki allapotban volt a kocsi.
Rossz fek, szorulo valto, imbolygo kerekcsapagy, rossz futomu, gyanus
hangu motor, es meg sorolhatnam.
Igaz 200.000-ert megkaptuk volna. Csak hazaig sem jutunk el vele,
Gyorbe.

Szoval nagyon vigyazzatok!!!
Odafigyelni!!!

Egyebkent hallottatok mar a viz befecskendezeses motorrol?
-- 
  
   Udvozlettel - Best regards  

 o o o o o o o o o o o o o o o o o
 o                               o
 o      Teeby - The Säint        o 
 o                               o
 o  mailto:  o
 o                               o
 o o o o o o o o o o o o o o o o o
+ - Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szeretnem lecserelni a FIAT UNO 1.3D-men a hutovizet es 
atmosni a hutorendszert, mert szerintem eleg piszkos de az a baj, 
hogy nem tudom hol kell leereszteni a hutovizet a motorbol es a 
hutobol is. Nem talalok semmi leeresztocsavart. Aki tudja letszi 
segitsen.

Elore is koszi a segitseget

UDV.: SZ.P
+ - Adas-veteli szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt lista-tagok!

Jelen pillanatban ugy nez ki, hogy egy hasznalt auto vasarlasara adom a
fejem. Nem nekem, mert igazi autora nincs penzem, hanem a baratnom kap 1
kispolskit. Kerlek titeket, hogy kuldjetek el nekem egy jogilag korrekt
adas-veteli szerzodest. Esetleges jogi buktatokra kiemelten odafigyelve.
Mostanaban volt szo a listan arrol, hogy az X evnel idosebb kocsik
vasarlasakor nem tulajdonjogot, hanem csak "uzemeltetoi jogot" szerzunk.
Vagy valami hasonlo. Nem vagyok jogasz.
A gepjarmu torzskonyvrol is olvasnek par hasznos gondolatot.
Kinek kell? Miert? Ki szerzi be? (elado vagy a vevo) Ha lehet maganba is, es
a listara is. (Biztos mast is erdekel)
Tudom, hogy leragott csont, es mar volt a listan (az elso szamtol olvasom),
de nem tartok fent archivumot. :(
Ha sikerul az uzlet akkor en is vennek 1 HiX Auto matricat!
Koszi:
Chris

Sagi Krisztian
mailto: mailto: mailto:
ui: polskival kapcsolatos jo tanacsok es hogy mire figyeljek is johet
+ - elado gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok!

4 db Falken 195/50 R15 ZE-502 gumi elad=F3. 2db 85-, 1db 50-, =

1db 30-sz=E1zal=E9kos. A t=EDpus forg=E1sir=E1nyos, v=EDzcsatorn=E1s, =

m=E9ret=E9ben legkomolyabb profillal. Csak listatagoknak =

Ir=E1ny=E1r: 16900Ft.
=DCdv!
VTI=
+ - elado gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok!

4 db Falken 195/50 R15 ZE-502 gumi elado. 2db 85-, 1db 50-, 
1db 30-szazalekos. A tipus forgasiranyos, vizcsatornas, 
mereteben legkomolyabb profillal. Csak listatagoknak 
Iranyar: 16900Ft.
Udv!
VTI
+ - Lancia Thema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Szükségem lenne olyan bontó telefonszámára, akiknek lehetnek alkatrészei 
Lanci Thema 
személygépkocsihoz.
Most konkrétan egy bal hátsó fék munkahengerre volna szükségem, de általában 
is érdekelne a kérdés.

Kérlek magánba is válaszolj, mert nem szoktam olvasni a rovatot.

Köszi Endre
+ - Matrica, motormosas,Fiesta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na ugy nez ki beindult a dolog:
az aktualis rendelesi lista:
Somogyi Istvan       1
Banoczi Zoltan       2
MyChroLesLie        1
Simon Templar       1
Redei Balint           1
Pojak Csaba          1
Turi Viktoria           1
Farkas Balazs       2
Kocsis Laszlo       1
Kucson Gabor       4-5
Zoltan II Balogh     1
Fejes Tibor           1
Benko Gabor        3
Dunai Rezso         2
Antal Attila           1
Csizmadia "MFK" Geza  2
Szabo Attila         2
Bardos Szilard     1
Gyimesi Gabor    4
Kollmann Tibor    1
Penti                  ?
Subi                   1
Greczi Laszlo      1
Bankal Gabor      1
Kocsis Laszlo     ?
Kovacs F Peter   3
Balogh Tamas    1
Szasz Attila       3
Lovasz Adam     2
Budavari Karoly  2
Tilhof Tamas      1
Houdek Zoltan   1
Bence               1
Koltai Peter       1
Balogh Zoltan    1
DJ T                 1
Bihari Gabor     2-3
Frescho           1
Nagy Tamas     1

Eddig kereken 62 db matricara van rendeles (mar ha jol szamoltam).

Ugy erzem, hogy a tobbseg a Redei Balint fele matricara szavazott (CSAK arra
szavaztak) ezet ugy gondolom, hogy akkor a Balint fele matrica legyen a
vegleges.

Akkor ez megoldva.

A kulso belso kerdeshez: aki irta, hogy milyet szeretne azok a alapjan
osszedobtam egy szavazast: 10 szavazat belso , 1 szavazat kulso (raadasul ot
sem zavarna ha belso lenne). A szavazasba nem vettem bele azokat akik azt
irtak, hogy tok mindegy. Szerintem ez is lezarva tehat: belso...

Az email cimes kerdes is megoldodott: senki sem akarta, hogy rakeruljon...
(MyChrLesLie a te ugyed az mas, majd megkerdezem...)

Maradt meg a Zold "I" betu kerdese..., ha ez eldol akkor mar megyek is
Varsanyba...


A motormosashoz: en  azt hallottam egy automaniakos haveromtol, hogy nem
erdemes a motort belulrol kimosatni olajcserekor, max minden 2-3 alalomnal
,mert
tobbet art mint hasznal, valamit magyarazott hogy miert, de arra mar nem
emlexem...

Ford Fiesta: nekem a kedvenc autom , de azt halottam rola hogy elegge
fapados
es kb ennyi az ara..., viszont azt kerdezd meg, hogy alulrol vagy felulrol
1500-os
a motorja, mert ugye 1500- nel van a valtas (legalabbis a biztosito ezt
mondta)
es akkor pedig ha felulrol 1500 akkor szerintem nem eri meg azt a nagy
biztositasi dijat az a pici auto...
udv.:
                                                            Feri
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kiegeszties:
Axel Robitz         2
kovesdan Gyula   1 
Baksa Zsolt         1
+ - Matrica meg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy meg tovabbi dolgokkal is idegesitselek benneteket, felhívtam a nyomdasz
haveromat es rakerdeztem a reszletekre:

az ar fugg a merettol, es meg attol, hogy kell-e a zold I betu sza'r...

FONTOS: milyen alapon legyen ez az egesz (az ar szempontjabol lenyegtelen)
tehat: atlatszo vagy feher... ez ugyben (es az I betu ugyeben) megkerlek
benneteket, hogy akinek nem mindegy, az irjon nekem levelet. A tartalom
lenyegtelen egyetlen keres:
A targy mezoben tuntessetek fel hogy feher vagy atlatszo hatter es hogy
milyen I betu sza'rat szertnetek. (remelem ez jo otlet), ez alapjan tobbsegi
elven
eldontom, hogy milyen legyen igy jo? A szavazasra egyenlore pentek estig
fogadom a leveleket, ha ez keves akkor szoljatok ram es kitolom a hataridot,
de ugy szamoljatok, hogy 16-an en elmegyek nyaralni 1 hetre...

A merettel kapcsolatban: mivel gif kepet kaptam ezet nem tudom a meretet...
ugyhogy irok a Balintnak (persze ezt is elolvashatja), hogy mekkora a
matrica,
amekkorat o mond akkora lesz a matrica jo?

udv.:
                                                            Feri
+ - Wartburg kombinalt kijelzo muszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Egy baratom  Wartburgjahoz keresnenk kombinalt kijelzo muszert ( hofokmero, 
uzemanyagszintjelzo,
atfolyasmero egy kozos "dobozban" ).
Barmilyen megoldas erdekel, ugymint Pl. bonto, hasznalaton kivuli vegleg 
leallitott kocsi,esetleg javitasahoz erto szaki jelentkezese.
Valaszt csak maganba . Elore is koszi !
															Erno
+ - valasz:Kerdesek a turbokhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok...........

megint nem tudom kihagyni..........mekkora marhasagokat tudnak egyesek 
irni!!!!

teeby !
irtad hogy:

Nem lehet, a turbotoltes egyik alapfeltetele a befecskendezes, ami
lambda szabalyozassal jar,........

ekkora marhasagot, NEM alapfeltetele !
hidd el vannak karburatoros turbo motorok
es tudod mi a legmegdobbentobb /szamodra/: MUKODIK

hihetetlen nem ?

emlexik valaki a nyolcvanas evek ezust nyilara? es a Kincses-fele 
palyaautora?
mindketto zsiguli volt es igen jol mukodtek

karburatoros turbonal lehet ket fajta : szivo es a nyomo
szivonak azert hivjak mert a karburator utan van beepitve es mar a
benzin-levego kevereket nyomja a hengerterbe
a nyomonal pedig elotte es a karburator egesze nyomas alatt van
es muxik
es miert ? mert akik osszeraktak nem konyvekbol biflaznak-meegha igy lenne-
gyakorlati tudas hijjan hanem hisznek es tudnak.....nem ugy mint egyesek

mar a multkori iromanyodhoz is irtam egy igen szep kis levelet
de ez az idiota server visszakuldte mert veletlenul a subject-ben ekezetet
hagytam
lehet jobb hogy nem ment el mert az nem volt ilyen konnyed hangvetelu
nekem ne gyere kulonfele kifogasokkal hogy igy gondoltam meg ugy


nem veletlenul irtam nem maganba

okkuljanak a listatagok hogy mennyire fenntartassal kell kezelni
egyes forrasokbeli hireket
tobbieknek: vegyetek meg az auto expertet ----megbizhatobb


udv mindenkinek
by fx
+ - re:Lengescsillapitok, leultetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kerdezted a leultetest:
ha lerakod az autot csak jobb lehet --mint a gyari
nem billeg annyira-nem akar orra allni stb.
azonban van hatar: bakra ne ultesd mert nem lesz igazan csillapitasa
eleshet az uttol
ha van penzed akkor erdemes venni bele alacsony-kemenyebb rugokat
ha nincs marad a menetvagas

jo szorakozast
by fx
+ - disztarcsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,
elado 1 db elveszitese miatt 3 db Berlinea tipusu 14"-os kerektarcsa. Az
egyik oldalra meg felrakhato, vagy a METRO-ban veheto hozza negyedik
darab. Ezustre fujt, muanyag. A 3 db 1000 Ft. Olyan elcsavarodott 5
kullosnek nez ki. Viktor (06.20.977.63.64)
+ - a level targya - vegyesvagott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,
eloszor is gratulalok fiatal kollegank 1.8 Passatjahoz. En most adtam el
az 1986-os 1.6-osomat, es nincs lelkifurdalasom, mert egy jo autot adtam
el, bar volt benne km rendesen. Az enyem mar automata szivatos volt, es
azzal az egy dologgal volt bajom, ugyhogy az sem jobb. 7-9 kozott evett,
labtol fuggoen. A gumitomitesekkel pedig vigyazz, tipushiba, foleg az
oldalablakoknal.

A propos, fogyasztas. Eleddig elvakultan MOL-nal tankoztam, gyujtottem a
pontokat ezerszam. A napokban az M1-en nagyon szaraz volt mar a tank,
escsak OMV kut volt. Mondok, mekktankolok itt. A kocsim (1.8i Vectra A)
erezhetoen jobban huz, es a benzinszintjelzom 50 km-rel feljebb all,
mint szok - 1/3 tanknal!!! Ez fel literet jelent szazon! Es nincs uj
cipom, es a pesti forgalom sem lett kisebb!!!

Egyebkent le akartam cserelni a hajtomuolajat a kocsiban, csak nem
talaltam a valto leereszto es betoltonyilasat. Van konyvem, de az csak
annyit mond, hogy _engedjuk le a hajtomuolajat es toltsuk fel ujjal_. De
hol? Amugy sima olajcserenel, ha mar jol kicsurgott a faradt olaj a
MELEG motorbol, ra szoktam inditani, ezzel meg vagy 3 deci kijon, es a
motort sem karositja ennyi.

Udv: Viktor

Ambruzs Viktor
Euro-Profil Hungary
Tel.: +36.1.253.1980
Fax: +36.1.253.1988
Mobil: +36.20.977.63.64

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS