1. |
Hyundai Excel (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: gumifustoles, fogyasztas turboval (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
3. |
Re:HIX AUTO #278: akku telen (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
4. |
jogsi honositas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
Renault 5 alkatreszek (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
6. |
Ford Granada, erdekes problema (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
7. |
na megint hosszu (mind) |
77 sor |
(cikkei) |
8. |
Ford Orion 1.6i - nem melegszik a viz (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: MotorUp ( 12 sor ) AUTO #276 (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: MotorUp ( 23 sor ) AUTO #277 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Alul-, tulkormanyzottsag, kuplung ( 25 sor ) AUTO # (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Motor Up ( 19 sor ) AUTO #279 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
13. |
koszi, fenyezes (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
14. |
Hulye autohiba... (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
15. |
Turbo es egyebek (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
16. |
kuplung (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
17. |
Sziasztok (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
18. |
Turbó (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Hyundai Excel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Koszonom a velemenyeket a Hyundai ugyben.
Nos, nem vagyok a penzemnek ellensege, de nem akartam sokat
kolteni kocsira. Pillanatnyilag az USA-ban vagyok es nem
valoszinu, hogy egy evnel tovabb maradok. It Dallasban nem
lehet auto nelkul meglenni. Sokaig tanulmanyoztam az auto
arakat es ugy dontottem, hogy egy 1990-es (uj! injektoros)
Excel meger egy 1000$ alatti osszeget. Igy meg is vettem.
Ez utan irtam a listara tapasztalatokert.
Az auto szep allapotban van (eltekintve a kilincsektol meg a
jegeso nyomaitol es amennyit eddig mentem vele, olyan sok
baja nincs).
Kedves Bogdanovits Peter, Ha tudsz irjal nekem maganba
tobbet az autorol.
Az egyetlen problemam, hogy a kormany nagyon nehezen
tekerdeik es erdekes gumi-surlodasos hang hallatszik a jobb
oldalrol.
koszi
Zaruba Gergely
|
+ - | Re: gumifustoles, fogyasztas turboval (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> wrote in message ...
>Udv autosok!
>> Tovabba meg tudja valaki mondani, hogy az amerikai kocsiknal oly divatos
>> gumifustolest hogy csinaljak?
>Csak tippelek. Pl: ket patentfogoval elszoritjuk a hatso (gumi)
fekcsoveket. Ha
> mar
>megindult a csuszas, es eg a gumi, akkor mar biztosan egeszen kis erovel
meg
>lehet tartani. Vagy lekotik, es ledugozzak a hatrameno fekcsoveket a
>fofekhengernel?
:))
Az a fekledugozas nagyon tetszett, de ez igen messze all a valosagtol. A
megoldas rendkivul egyszeru: a dinamikus fekeroszabalyzot akasztjak ki
ilyenkor, igy a fek csak az elso kerekekre hat, mint amikor elorebillen a
kocsi sulypontja. Egyebkent azok a gumik, amiket igy lehet fustoltetni,
igencsak kopott allapotuak, igy egy egyszeru padlogazadasnal is kepes hosszu
masodpercekig allni a kocsi fustolo gumikkal egyhelyben, a V8-as motor 3-400
kozotti nyomatek pedig eleg ahhoz, hogy a rossz gumi tapadasat legyurje.
>> Es erdekelne meg, hogy altalaban miert csak a jobb hatso kerek porog ki?
A
>> differencialmuhoz van valami koze?
>Ha a vezeto egyedul ul az autoban, akkor a bal hatso kerek jobban van
terhelve,
>
>nagyobb a tapadas, es a differencialmu jovoltabol a masik kerek hamarabb
>megcsuszik. Mintha az egyik kerek aszfalton lenne, a masik jegen, csak itt
>nagyobb a kulonbseg.
>
Ez butasag, de valojaban nem ertettem a kerdest, ha kiegeszited, szivesen
megprobalok valaszolni ra.
>>Tévhit, hogy a turbós motorok többet fogyasztanak. A feltöltött motorok
>>effektív fogyasztása kissebb a szívómotorokénál. A többletfogyasztást a
>>vezető lába okozza.
>Ez reszterhelesre is igaz? Ugyanis szerintem max teljesitmeny biztos jobban
no,
>
>mint az ua. fogyasztas egy turboval, de egy forgalomban resztvevo
szemelyauto
>feltoltott benzinmotorja sokat jar ugy, hogy a turbo nem noveli szamottevo
>mertekben a nyomast.(kis fordulat es terheles, varosi uzem) Ekkor viszont
elo k
>ell
>hogy jojjon a feltoltes miatt visszavett kompresszioviszonybol(kopogas
miatt)
>szarmazo hatasfokcsokkenes, legalabbis regebbi motoroknal. A mostani
>szuper-hiper turbok mar biztos nagyon alacsony fordulaton szallitanak
megfelelo
>
>nyomassal, de a sok alapjarat (varosi araszolas) biztos jobban noveli a
fogyasz
>tast,
>mint egy szivomotornal. Egyebkent a mosani korszeru valtozo geometriaju
>turbofeltoltok kb. milyen fordulattol kezdenek nyomast adni?
A turbo "akciobalepese" szabadon allithato az un. BYPASS nevu, rugoeron
alapulo visszacsapo szelep segitsegevel. Az idealis beallitasa motoronkent
valtozik, de nagyjabol 2500-3000 kozott mukszik jol. Ilyenkor a kipufogogaz
nyomasa nyitja meg az utat a turboban levo jarokerek fel, ami aztan
attetelesen a toltolevegot szallitja.
>Elore is koszi a valaszokat!
>Udv LLaci
Kope
Original Ford Mustang V8 tulajdonos>
|
+ - | Re:HIX AUTO #278: akku telen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [United States]
>Temakor: generator, teli autozas ( 47 sor )
>Ha mar az akkuknal tartunk. Mostansag ugy hallom, hogy Finnorszag kornyeken
>-50C koruli homersekletet mernek. Azt hiszem ezt mar nevezhetjuk
>szelsosegesnek, egy autora nezve is. Van valakinek ilyen nagy hidegbol valami
>tapasztalata? Biztos tanulsagos lenne!
Legjobb tudomasom szerint arrafele epp emiatt le sem allitjak a motorokat,
ha egy-ket orara allnak csak meg, es az utcan. Tehat ha valaki pl. moziba,
szinhazba, bevasarolni megy, otthagyja az autot, de jaro motorral. Otthon,
vagy a munkahelyen meg futott garazsba allitja.
Udv.
Balazs
|
+ - | jogsi honositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: ha vki mar honositott jogsit a nemeteknel, irja mar meg legyenszives a
: listara,
: hogy hol tudom az eredeti magyart
: otthon felvenni, merhogy nem adjak vissza, hanem majd ok elkuldik
: magyarorszagr
: a
Tartomanytol fugg. A sza'szok megtartjak, es irhatsz nekik egy kervenyt,
hogy adjak vissza. A brandenburgiak szerintem megtartjak, es nem adjak
vissza, es haza sem kuldik. Itt Cottbusban 4x voltam megkerdezni oket, es
4 kulonbozo valaszt kaptam a "nem kell atiratni, mivel Mo EU-tagallam"-tol
a "ha vegleg visszamegyek Mo-ra, Cottbusban leadni a nemetet es a magyart
helyben visszakapni"-ig. Aztan valamelyik elsuttogta magat, hogy diakkent
nem kell atiratni. A nemet->cseh hataron kisse hulyen neznek ram, amikor
ezt kozlom veluk [ejszaka nincs forgalom es raernek b.sztatni a ne'pet,
nappal meg sohasem kertek jogsit], fel oraig lapozgatjak a jogszabalyt,
lefenymasoljak az osszes iratomat es utana elengednek azzal, hogy "ha az
iratok nem hamisak, akkor minden rendben van, es maga nem hall felolunk".
Oszd be magadnak. :-) Allitolag sikeresen meg lehet jatszani Mo-n a
trukkot, hogy "elvesztettem, kerek egy ujat".
A tema valamikor tavalyelott (?) lefutott a TIPP-en, a HIX-CD-n rajta kell
legyen.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Renault 5 alkatreszek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Renault 5 Alpine Turbo (1.4-es, 1984-es) hez szeretnek hengerfejet
talalni.
Ha valakinek van, vagy tud egy jo bontot Pest kornyeken, kerem irjon!
Koszi!
--
GA'BRIEL, A'kos ) Office fax: (+36-1) 4312-977 |
Home fax: (+36-20) 9295-894
UNIX & Internet consultant Office phone: (+36-1) 4312-979 |
Home phone: (+36-20) 9278-894
|
+ - | Ford Granada, erdekes problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Ma volt egy erdekes tapasztalatom.
Szombaton vettem egy Ford Granada-t, 6 hengeres, 10-es kompresszioval,
automata szivatos.
Ha egyszer beindult, utana mar nagyon-nagyon-nagyon szepen megy.
Teljesen szurke a kipufogoja. Masodik inditozaskor mar poccre indul.
Viszont ma reggel egyaltalan nem akart elindulni (Pesten)
Meg csak meg se roffen, csak az onindito forog renduletlenul.
Az akkura este ramertem, volt benne terheletlenul 12.75V. Ma reggelre
12.1V-ra lement.
A sok inditozas utan 11.75 korulre ment le.
Inditozas kozben nyilvan nem tudtam ramerni. Elkepzelheto szerintetek,
hogy az akku tonkrement?
Tegnap meg meregettem, jaro motornal 14.3 V merheto az akkun.
Szerintetek ez jo toltes?
Tegnap mentunk 150km-t vele, ugyhogy szerintem az akkunak fel kell
toltve lennie.
A kerdesem tehat: erdemes-e az akkut kicserelni, vagy az egesz autot
inkabb adjam el a fenebe mert valami
misztikus baja van?
Elore is kosz:
--
GA'BRIEL, A'kos ) Office fax: (+36-1) 4312-977 |
Home fax: (+36-20) 9295-894
UNIX & Internet consultant Office phone: (+36-1) 4312-979 |
Home phone: (+36-20) 9278-894
|
+ - | na megint hosszu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok, azt hiszem ez is hosszu lesz.....
dehat olyan jol erzem magam ezen a listan :)
> Hogy nyomja le a Trabi az ASR nelkuli BMW-t
> cimu sztori.
ez igaz az elso- vs. hatsokerek vitaban. egyebkent
a rutin is szamit.. ha egyszer kiporog, akkor annyi.
es aki mindig sikon vezet, azt hiszi, nagy gaz = nagyobb
esely. szuleim a szabadsag- (bocs, svab-) hegyen laknak,
hatsokerekes Forddal, (185-os uj, de nem teli gumikkal)
gond nelkul felmentem, kettesben, allando gazzal - mintha
terepeznek. (lasd truck trial, eurosport.) de olyan is tor-
tent, hogy semmilyen iranybol nem birtam hazamenni, leparkoltam
es hazagyalogoltam. viszont ugyanezt az elsokerekes szuloi
warjuval is megtettem mar. hopsz. akkor en vagyok itt a
rutintalan! :-))))
---
>az Oroszlan testverek (ha jol emlexem) voltak hiresek
> Ladas korszakukban a kovetkezorol: A kanyarba erkezeskor
>100 nal visszapakoltak 2-be a gepet es motorfekkel
>allitottak kersztbe a jarganyt hasonlokeppen a kezifekhez.
ezek olyan szep dolgok...
...egyszer beleolvastam 1 katonatarsam konyvebe, de akkor
meg nem erdekelt, a cimet sem jegyeztem meg.. a magyar
rallyzasrol szolt, es meg a 70-80as evekben adhattak ki.
turbofeltoltos kereklampas zsiga is volt benne, meg a
"hoskor"-rol csomo tortenet... sok kep... nem tudja valaki a
cimet ennek a konyvnek?
---
> > Tovabba meg tudja valaki mondani, hogy az
> >amerikai kocsiknal oly divatos
> > gumifustolest hogy csinaljak?
> Csak tippelek. Pl: ket patentfogoval elszoritjuk
> a hatso (gumi) fekcsoveket.
aaa, ugyan !
azok a motorok... V8 5,0L kicsinek szamit :)...
V8, 7L (es 3-400LE) *folott*... "N", ...padlogaz, aztan
berakni "D"-be. (1-be?) Ha elegge lefutott a gumi, szerintem
azonnal kiporog, es az a motor folyamatosan porgeti is, nem fog
a kerek annyira lelassulni, hogy tapadni kezdjen. masreszt,
itt bejohet az, amit a (ket:))ballabas fekezesrol olvastunk
itt az autoban: megnyomja a feket (nem tovig!), elso kerek
valamennyire fekezve, a hatsot meg siman kiporgeti a motor,
a fek elleneben is. erre gondolok. merthogy azok motorok, ugye.
ez az incifinci 1.5-2.0 geposztaly ami itt van, a kulonbozo
tuningokkal (turbo, chip, stb) kicsiholt alig 200LE-kkel
bikanak szamito "funyiromotorok" hol vannak ahhoz, hogy
ott sima egykarburatoros szivomotorokkal a 60as-70es evekben
kijottek olyan gepek, amiket gyarilag szandekosan aluldokumentaltak
LE tekinteteben, hogy egyaltalan a torveny szerint forgalomba
helyezhetok legyenek. es (javitsanak ki az amerikas magyarok,
ha tevedek), ott ezek a vadallat kocsik kb olyannak szamitanak,
mint itt egy leszakadt zsiguli koppany kipufogoval - minden
atlagosabb suhancnak az van, mikor elkezdi az autozast. szoval
nem kell azert hasraesni sem, legfeljebb azon, hogy valahogy
ezek a gepek bekerulnek ide es meg forgalmit is kapnak.
K. eletbe, mennyire szeretnek egyet. (mint zsigulis suhanc.)
persze en sose fustolnek el egy "Igazi FeherBetetes Gumi"-t
(ko:nnyek), hogy meg az "Igazi Kromozott AcelFelni"-met is
kockara tegyem (krokodilko:nnyek), csak a pirmitiv hecc kedveert.
udv,
zoli
PS. a szeriamotorra szerelt kisellenallasu nagyatmeroju
kipu.rendszerhez senkinek sem volt hozzafuznivaloja.. pedig
tenyleg erdekel, hogy nem art-e. ha mar az incifinci motoroknal
tartunk.
|
+ - | Ford Orion 1.6i - nem melegszik a viz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az egyik baratomnak van egy fenti tipusu autoja.
A hutoviz az istennek sem eri el a normal homersekletet.
Eddig tobb Ford szervizben probalkozott es mindenutt
azt az okos tanacsot adtak, hogy csereljen termosztatot.
Ket ev alatt most tart a negyediknel, de a helyzet nem
javult.
Tud valaki valami hasznalhatobb tanacsot adni,
mint a termosztatcsere?
Elöre is koszi,
Gabor
|
+ - | Re: MotorUp ( 12 sor ) AUTO #276 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 27 Jan 1999 wrote:
> Sziasztok Autosok!
>
> A TVben lattam valamilyen tvshop hirdetesben egy MotorUp nevu adalekot. Ezt o
re
> g, kopott motorokhoz ajanljak, mert allitolag csokkenti az olajfogyasztast es
a
> surlodast. Lehet, hogy csak humbug az egesz? Egy oreg IFA-ba kene, de egy ke
ze
> les 40e HUF korul van, ugyhogy jo lenne tudni, hogy van e valakinek tapasztal
at
> a ezzel a szerrel...
Lattam a hirdetest en is, ugy, abban a formaban parasztvakitas.
Eleg draga adalek, kopascsokkento van olcsobban is.
Amit ott lattam (levett olajteknovel jar a motor), arra enged
kovetkeztetni, hogy az adalek erosen teflon tartalmu.
Ez tenyleg csokkenti a surlodast, meg minden szep es jo, de!
Ezeket a teflon tartalmu adalekokat (itthon talan a Slick volt az elso) a
hadseregnek fejlesztettek ki. azert, hogy ha nincs ido a javitasra, de
menni kell, akkor felpumpalja a motort.
Egy darabig! Ugyanis bizonyos ido elteltevel a teflonreteg megiscsak
levalik, es ekkor mar csak mint csiszoloanyag es szurotomito szerepel.
Tehat akkor hasznald, ha azt a motort biztos, hogy nem akarod mar
felujitani, csak elodazni a kidobast.
Jo allapotu autoban teflon alapu adalekot semmikeppen nem javaslok.
Nem teflon alapu adalekokkal is nagyon gondosan kell banni. Normal uzemi
korulmenyek kozott megfelelo a jo minosegi motorolaj, legtobb adalek csak
ront a helyzeten. Az lehet, hogy jo hatassal van egy bizonyos jellemzore,
nem lehet tudni, hogy az olajban levo egyeb adalekokkal milyen reakcioba
lep.
Nagyon extrem uzemeltetesi korulmenyeknel (pl csak varosi hasznalat, rovid
par km-es utak, aztan lehules), megfontolando egy-ket jo minosegu termek
hasznalata.
Sajat laborvizsgalatainkban egyedul az XPA adalek szerepelt jol, de
mondom: hatasat igazabol nem a normal hasznalt kozben fejti ki.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: MotorUp ( 23 sor ) AUTO #277 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
On Thu, 28 Jan 1999 wrote:
> > A TVben lattam valamilyen tvshop hirdetesben egy MotorUp nevu adalekot.
>
> Hello Zoli!
>
> Egy "keze-lába kivan" autón csak a csoda vagy a felújítés segíthet, de
> semmilyen
> adalék nem!!!!A mai sokat reklámozott motorolaj adalékok tapasztalatom
> szerint
> megnövelik a jól bejáratott , un. majdnem őj motorok élettartamát kb.
> 3*-osára, de
> ami egy anyagból pl. dugattyú, gyűrű, elkopott azt nem lehet pótólni
> csak anyaggal.
Pl a lerakodo teflon reteggel, ideig-oraig.
Es en semmi penzert nem tennem bele egy jo autoba.
Mondom: a teflon alaput.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: Alul-, tulkormanyzottsag, kuplung ( 25 sor ) AUTO # (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho,
On Fri, 29 Jan 1999 wrote:
> Paran kerdeztetek hogy honnan vettem hogy ennek koze van a fekero-
> elosztashoz. Hat ize, oooo szoval van egy Colin McRae Rally nevezetu
> szimulator, amely a fek beallitasanal irja ki, hogy alul- es
> tulkormanyzott hatast lehet vele elerni. Nos en innen kovetkeztettem -
> rosszul.
Mar emlitettek paran, hogy csak egyenesbe fekez. Persze a versenyzok nem
igy csinaljak, ok kanyar elejen is fekeznek.
Es itt jon be a fekero eloszlas. Ha viszonylag nagyobb fekerot adsz a
hatso kerekekre, akkor _fekezes kozben_ tulkormanyzott lesz az auto, es
forditva.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: Motor Up ( 19 sor ) AUTO #279 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sun, 31 Jan 1999, Major Frigyes wrote:
> A METABONDDAL_ olcsobban meguszod, ugyanolyan tulajdonsagokkal rendelkezik
> mint a Motor Up.
Igy lattatlanba: a nehany adalek, ahol a forgalmazo meg szaktanacssal is
szolgal (Metabond, XPA), korrekt dolog. Ahogy a MotorUp-ot aruljak, az
parasztvakitas.
(nem szoltam az adalek minosegereol, csak a vele nyujtott szolgaltatasrol,
bar szerintem a kettonek van valami koze egymashoz).
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | koszi, fenyezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Eloszor is koszonet mindenkinek aki segitett karosszerialakatos ugyben.
A problema megoldodott, ugyhogy most mar csak egy megbizhato (es nem tul
draga) fenyezot keresek, aki minosegi munkat vegez. Erdekelne meg nehany
spoilergyarto ceg cime is, ugyanis lehet hogy korbespoilereznem a kocsit
(AUDI Coupe). Akinek van mar tapasztalata ilyesmiben, az kerem ossza meg
velem, akar maganba, akar a listara (hatha masokat is erdekel). Valaki
emlitette a multkor, hogy zajszigeteles celjabol Polifoam-ot tett a
szonyeg ala. Errol is szeretnek infot ( hol lehet ilyesmit beszerezni,
mire kell ugyelni a szerelesnel, nem fog e rohadni ha vizet kap, stb.)
Elore is koszonettel: Marczi
|
+ - | Hulye autohiba... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Israel]:
HA> es haza. Kb. egy oras nezelodes utan VELETLENUL lattam meg a hiba okat.
HA> A transzformator nem volt eredeti, valoszinu valami mas tipusbol tettek
HA> at. A szerelo nem nyitotta ki a trafot tarto bilincset, igy a trafo
HA> magasra kerult. A gyujtaselosztot es a transzformatort osszekoto
HA> gyujtokabel igy megtorve a gumiperem ala kerult es idovel a mechanikus
HA> terheles miatt is eltort, athuzott, sot elszenesedett. Na most. Mikor
HA> lezartuk a motorhaztetot, a kabel megfeszult es szerencsetlen iv mar nem
HA> birt athuzni. Bevallom ferfiasan, nem a szakmai felkeszultseg segitett,
HA> hanem a vak tyuk is talal szemet alapelv.
Hasonloan o:ko:r hibaval en is talakoztam, igaz, vagy 18 evvel ezelott.
Sogorom vett egy Skoda 120-ast, vadi uj, vart ra vagy 5 evet. Par het
mulva jon, hogy valami nem ok, mert 90-95 korul mindig leall a motor,
kihagy, aztan mikor visszaesik a sebesseg, akkor megy. Mar mindent
vegig turtak, de nem talaljak a bajt.
Nezegetem a jarganyt es kb 3 perc alatt megtalaltam a hibat. Baromi
nagy mazlival. Magamtol sose talatam volna ki, hogy ilyesmi is lehet:
az elosztoban egy kis darab szigetelt kabel vezeti a megszakitohoz a 12
voltot. Amikor beleneztem az elosztoba, gyanusan hegyes szogben volt
megtorve a kozepe. A kabeldarab eltort (egy sodrott kabel mitol?) es
amikor a vakumos szabalyzo meghuzta az alaplemezt, elhuzta a ket veget
egymastol. Mindezt a szigetelesen belul. Ha uvegbol lett volna az
elosztofedel, valoszinuleg hamarabb meglatjak a hibat...
--
Hali SaGa
,
|
+ - | Turbo es egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Orommel olvastam, hogy van koztunk turbo "szaki" is.
Ha tudsz (tudtok) kerlek adjal valaszt a kovetkezo kerdesimre
( szerintem a tobbieket is erdekel, azert ide irok ).
Van ket Feliciank, melybol az egyik egy 1.9D Pickup, a masik egy 1.6-os
benzines. ( ez az enyem )
A kollegammal sokat toprengtunk, hogy erdemes-e es ha lehet mennyibe kerulne
egy turbot akasztani ezekre a jarganyokra.
( itt kisnyomasu feltoltore gondoltam )
A diesel motorja a szerviz szerint megegyezik a VW Jetta TD-vel, csak a
turboval kapcsolatos elemek ( szivo, leomlo torok stb. ) masak, igy ok kb.
300.000,- Ft-ért tudnak atepiteni.
A benzinesnel tavasszal szandekozom egy chiptuningot megcsinaltatni, mivel
mar voltak jo tapasztalataim a temaval kapcsolatban ( Opel Astra 1.6
ecotec ) a Kucsma utcaban az ATC-nel.
Itt lattam egy Opel Corsa 1.6 ( vagy 1.4? ) GSi-t turbosra atalakitva, mely
a beszabalyozasok alatt allt. Akkor tudott a kereken merve 130-135 LE
leadni, de akkor jartak cca. 600.000,- Ft-nal az atalakitassal, ebbe mar
benne volt egyeb megerosites is, de a nagyresze a turbo es koltsegei voltak.
Szerintem ez ( es a munkat latva ) igen irrealis ennyi paciert.
Kerdesem hogy, nem uj, de felujitott turboval mennyibol lehetne kihozni az
atalakitast? ( kisnyomasu ) Szembeallitva egy egyszeru chiptuning kb.
45.000,- Ft-val, es a kb. 8% teljesitmeny novelesevel. (Erre masok azt
fogjak irni, hogy az nem ennyi, mert min. 10%, de akkor mar jelentosen
romlik a "hetkoznapi" hasznalati erteke )
En ugy erzem, hogy a gyari 75LE-vel szemben jelenleg kb. 80-82 LE van a
jarganyomban nemi kipufogo es legszuro maceralas utan, de szeretnem kb. 100
LE-re feltornazni, az elettartam, fogyasztas, hetkoznapi autozas
megtartasaval nem utolso sorban elkerulve a csillagaszati osszegek
rakolteset.
Mas,
A Metabondrol van nemi "tapasztalatom":
Volt egy 6 eves W124-es 200-as Mercedesem, melybe a vetel utan beleontottem
a fenti csodaszert.
A hatas a kovetkezo volt:
Szinte azonnal erezhetoen finomabban jart a motor, DE kb. 1500km-utan az
olajat elkeztde zabalni,0,5 l/100 km - irany a szerelo, mellyel a motor
teljes szetszedese utan megallapitottuk, hogy az auto frissen volt
generalozva ( honolas, gyuru cs., fotengely koszorules, csapagysor cs. ) es
a henger falan tisztan lehetett latni a gepi megmunkalas nyomait, ( a
"beontres" elott kb. 5.000 km-t mentem )mig a gyuruk szinte teljesen
elkoptak. A Metabond teljesen felkemenyitette a henger falat es ahelyett,
hogy bekopott volna, az teljesen elkoptatta a gyuruket. (A fotengelyen
szinten semmifele kopas nyoma nem mutatkozott.) A javitas utan kb 200 km-el
eltorott a vezermutengely is, a csapagyazas alatt. (szerencsere egyeb kart
nem okozva)
Ezek utan tobb szakinal erdeklodtem es arra a tapasztalatokra jutottam, hogy
jo a Metabond DE CSAK gyari, bejaratott, jo allapotu motorba ontve ! - de
abba minek?
(altalanos gyakorlati tapasztalatuk alapjan)
Szerintem egy IFA-ba teljesen felesleges barmifele csodaszert onteni, inkabb
igyal RED BULL-t az "szarnyakat" ad :) es meg a szomjadat is csillapitja !
Bocs mindenkihez, egy kicsit hosszu lett, de talan vitainditonak nem rossz.
( Egyeb torteneteimet Lacek az autos oldalara el kezdtem megirni, ha erdekel
nezzetek meg... itt uzenem, hogy ido hianyaban nem tudtam folytatni, de majd
bepotolom ! )
Andras
|
+ - | kuplung (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt AUTOsok!
Kinek mi a veelemeenye az automata vaaltokrol, ill. mikor kopik jobban
a kuplung, automata vagy normal vaalto eseteen?
Igaz -e az, hogy a kiemelo szerkezet igen jelentosen romlik hosszu
kinyomaas esteen, mi az ami faarad?
Mieert olyan veekony a kuplungtaarcsa?
Elneezeest, hogy - esetleg - maasok szaamaara egyeertelmu dolgokat
keerdeztem,de nagyon-nagyon uj vagyok az autozaasban...
Koszonom
Matho
|
+ - | Sziasztok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Benyomott kuplungal kanyarodni?? Szerintem még az autós iskolában sem így
tanítják. Értelme nem sok, nem ez a megoldás.
G. : hát igen :)) Gengszter Skoda ..... :)) még nem nevezték így :). Azé nem
egészen gengszter a ugyanis nem fekete színben 'tündököl' hanem fehérben,
azért így is jól áll neki a matrica ablak :))). Egyébként -szerényen-
tényleg király.
Banhidy Attila kérdezte:
>...üresben gurulunk egy autoval akkor annak van-e valami karos hatasa a
motorra, vagy a valtora?
Nem, biztos, hogy nem lesz baja. De különben is hol akarsz te gurulni?? Túl
sokat azért nem lehet, esetleg ha huzatnak.... Automata válto esetében más a
helyzet.
Redei Balint:
Először is nem szükséges a fekvő rendőr. Legalább is olyant még nem láttam,
hogy fekvőrendőr
elé álltak volna.
1. Nyomják a lábféket, és forog a hátsókerék. eccerű nagyon. Fékerőt
esetleg beállítják, hogy hátul
gyenge vagy, hogy ne is legyen. különben a motor rendelkezik annyi erővel,
hogy elforgassa a fékezett kerekeket. a féket úgysem "izomból" nyomják.
2. A kézifék nem a hátsó kerekekhez van bekötve.
Bár szerintem mindkét kerék pörög. Esetleg nem kiegyenlített a két oldalon a
tapadás azért előfordulhat, hogy nem pörög valamelyik kerék.
3. Ha jól tudom valamivel be is szokták kenni a kerekeket, utánna kellene
néznem, hogy mivel..... De nem minden esetben.
DeeJayTiszy:
A forma az csak egy dolog, nézőpont kérdése. De nekem az sem teccik
különösebben. Valószinüleg meg kell szokni a kocsit vezetni, és abból
tájékozódni. Az ülés kényelmetlen, a visszapillantó tükrökből, nehézkes a
tájékozódás. Az elhelyezésük sem a legjobb. A motort sem mondanám valami
izomgépezetnek. Alacsony furdulatszámon erőmentes, kicsit pörgős.
Menetközben amit a légörvények felkavarnak port-sárt az mind a hátsó
ablakra és tájékára kerülnek. Csomagtartó nagyonkicsi. Igaz ilyen autót nem
áruszállításra használ az ember. Elől viszont nagy hely van, hátul nem.
Egyébként nem túl sokat mentem az autóval kb 1000 km-t, és ennyi idő alatt
azért nem lehet megismerni.Összeségében amire szánta a pözsó cég arra
megfelel. -Divatautó.- Azért jobban megy mint a Skoda, éppen ezért szoktam
vele menni :))).
Autom: Skoda 125L
SoMi
|
+ - | Turbó (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fontos hogy különválasszuk a benzines és a diesel turbókat mivel igen
nagy köztük a különbség.
Előzőekben olvastam hogy a benzines turbos városban többet fogyaszt, ez
általában igaz de ezt is lehet korrigálni vezetési technikával.
A turbódieselek viszont kimondottan kevesebbet fogyasztanak városban
mint a szívó dieselek. Ennek oka a nagyobb nyomatés ami már
1500-2000-es forulatnál jelentkezik.
A moderneb turbók ennél is alacsonyabb fordulatnál kezdenek dolgozni ami
köszönhető a direkt befecskendezésnek és az intercoolernek is (ez a
felmelegedett levegőt visszahűti kb. 40-50 C fokra) .
A fletöltőknél érdemes megemlíteni a nem turbó feltöltőket is. Itt
gondolok a mechanikus feltöltökre (G50-G60) , Roots-fúvó, szárnylapátos,
RO-tültő, Comprex (ez nagyon érdekes) rezonancia stb.
Üdv mindenkinek
S.Attila
|
|