Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 864
Copyright (C) HIX
2000-09-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Nemetorszagi valtozasok ... (mind)  36 sor     (cikkei)
2 Fogash irta (mind)  9 sor     (cikkei)
3 koszonet (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: Japan alacsonyabb kategorias autok (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Re: Uj auto vasarlas meg mindig (mar megint?) (mind)  7 sor     (cikkei)
6 karburator vs tisztasag (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re:Sierra (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Re: Akinek nem autoja... :-))) (mind)  33 sor     (cikkei)
9 Garazsakna (mind)  44 sor     (cikkei)
10 Ujra :1500 alatt vagy felett (mind)  17 sor     (cikkei)
11 Kipufogocso betapasztas? (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Benzin teszt #3 (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Re: Akinek nem autoja... :-))) (mind)  22 sor     (cikkei)
14 alapjarati szervomotor, injektor-karbi, Saab 9-5, Omega (mind)  85 sor     (cikkei)
15 Re: Szervizakna, mekkora legyen ? (mind)  65 sor     (cikkei)
16 Re: Sierra (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Re: ablak, regi rulez (#862) (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Visszatertem (alairas Schwarzenegger :-)) (mind)  39 sor     (cikkei)
19 Izlesvilag (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re: regi vasak (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Re: Kerekosszetartas (mind)  23 sor     (cikkei)
22 Re: Uj auto vasarlas meg mindig (mar megint?) (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Parkolo orak Dunaujvarosban (mind)  48 sor     (cikkei)
24 re: story (mind)  24 sor     (cikkei)
25 re: hengerfej es betegsegei (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Nemetorszagi valtozasok ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho

<<Elkezdtem nezegetni Auto2 vegen levo "Uj auto arak" reszt
<<es komolyan gondolkodoba estem.
<<

3000km utan a vadiuj ASTRA a kovetkezoket produkalja: 

kozepes godrok eseten nyiszorog a muszerfal, nagyobb eseten 
plusz meg a bal hatso ajtonal valami. 

A belso (Trabant riado) gomb egy vilagito lampaval jelez 
vissza ha be van kapcsolva. Na, ez sajna nem jelenti azt, 
hogy tenyleg muxik ...

A taviranyitos kozponti zar is nyiszorogva huzza be a 
zarakat es kifele sem mindig megy. Neha kulccsal kell 
segiteni. 

Az ulesek GARANTALOM, hogy nem szakember tervezte, ortope 
szakorvos sem latta. Rettenetesen kenyelmetlen es pont a 
gerincnel, ahol tamasztani kellene, van egy nagy lyuk. 
450km utaztam most vele egybe, de alig birtam mar ki.

A fogyasztasa 9.1 l/100km tovabbra is. Igaz a klima mindig 
be volt kapcsolva.
Tovabbi 4 UJ Astrassal beszeltem akiknek szinten 9-et eszik.

A kormany szervo inditas utan nem mindig muxik, neha varni 
kell 2-3 percet. A baj csak az, hogy leginkabb ekkor 
kellene ...

Kicsit csalodott vagyok. Hol van a nemet precizitas 
elrejtve?

Bby
+ - Fogash irta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!
>>>- hiaba tunik jonak az osszetartas es a doles egyenes menetben, ha a
McPherson (golyalab) felso vege nincs a helyen, akkor elkormanyzas eseten a
kerekek nem megfeleloen mozdulnak el, vagyis a jobban tapado kerek az ivre
kenyszeriti a kocsit, a rosszabbul tapado pedig nyikorog.<<<
Van egy biztosan toresmentes Asconam, beallitott futomuvel, es megis sir a
lassu kanyarban. (ha olyan az ut anyaga) Az nem lehet, hogy egy bizonyos szog
felett mar gyarilag nem fut(hat)nak egyutt? Fugghet a gumitol is?
udv, Sanyi
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello kocsisok!

Szeretnek koszonetet mondani a kerdeseimre valaszoloknak:
Balatincz Peter
Fogash
Szabo Gabor
Szabo Zoltan
Varga Tibor

Astrara (benzin es dizel is), Escortra, R19re es Sierrara jottek
tanacsok,velemenyek; szinte mindenki a sajatja MELLETT ervelt,de asszem
ez
erthetö. :-)
Megegyszer koszi mindenkinek,ha megvan az uj auto majd tudositok. :-))
Hali

Kiss Zoltan	

+ - Re: Japan alacsonyabb kategorias autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Azonban ugyanezert az alapfelszerelt es a kisebb kategorias autokbol
> sokkal nagyob a valasztek es a variaciok szama. Mert ugye 1000 km-rol
> vasuton hamarabb ideer. Ja es igy japan az alapba olcsobban tobbet ad,
> vagy ugyanazt adja olcsobban.

Most ezt nem ertettem kristalytisztan, de ha ez azt is akarta jelenteni,
hogy ezekben a kisebb kategoriakban tobbet lehet varialni vasarlasnal
_a_japan_autok_eseteben_, mint az europaiaknal, akkor azzal nem ertek egyet.
En pont a forditottjat tapasztaltam. Az a bajom, hogy mondjuk egy Corollanal
van kb. 6 fajta konfuguracio, aztan alig lehet ezekhez kepest varialni.
Ezzel szemben mongyuk a Fordnal (Focus), meg az Opelnel (Astra) szinte
akarhogy osszerakhatod az autot (sot az Opelnel meg egy csomo fajta motorhoz
is van automata valto, mig a tulnyomo tobbsegnel kivalasztanak egy motort,
aztan csak ahhoz van)

Saca
+ - Re: Uj auto vasarlas meg mindig (mar megint?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Skoda Octavia nem rossz vétel, ha szereted a "németes" kocsikat. (kemény futó
mű, kemény műanyagok,stb...)
Reanult-ot én nem vennék. Nagyon nem. Gagyi az összeszerelés.
Ha feltűnő akarsz lenni, akkor a Seat/Ford sem rossz.
A többi márkát nem ismerem. A Proton az Toyota vagy Mitsu?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: tuti.teteny.bme.hu)
+ - karburator vs tisztasag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A karburator alapban a motor uzemanyaggal valo ellatasara szolgal. Ez ugy
tortenik, hogy a szivocsoben aramlik a levego, aminek igy csokken a nyomasa
a kornyezeti legnyomashoz kepest (ami a karbi  uszohazaban is uralkodik). A
legnyomaskulonbseg felnyomja a benzint egy pici furaton (fuvoka) keresztul,
ami aztan a nagy sebessegu levegovel keveredve elporlad. Ez megy vegig a
szivocsovon, kozben a kanyarokban a benzin egy resze lecsapodik, ami a
nyomas valtozasakor (gazadas, motorfek, stb) vagy belekeveredik a foaramba,
vagy nem. Emellett a karburator a szelso hengerektol tavolabb is van, vagyis
a szivocsohossz hengerenkent kulonbozo. Az uzemallapotok valtozasat
(hideginditas, reszterheles, gyorsitas, stb) a szerkentyu csak nagyon
messzirol tudja lekovetni.

A hengerenkenti befecskendezes az uzemi jellemzok meresi eredmenyei
(szivocso depresszio, fojtoszelep allasa, fordulatszam, stb) alapjan talalja
ki, mennyi uzemanyagot adjon az adott hengernek. Ezt a kitalalt mennyiseget
a szivoszelep tanyerjara fecskendezi, tehat a szivocso teljes hosszaban csak
levego van. Igy a motor osszes uzemallapota sokkal jobban lekovetheto,
vagyis csokken a feleslegesen befecskendezett uzemanyag, es ezzel a HC
(elegetlen szenhidrogen) aranya. FUGGETLENUL ATTOL, hogy van-e katalizator,
vagy nincs. Katalizatorral a karburatoros motorok kipufogo gazai is
UTANKEZELHETOEK, de az injektoros motorokban KEVESEBB KELETKEZIK!
Fogash

+ - Re:Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. A kozelmultban szervizbe vittem a nehany honapja vasarolt Sierrat (OHC),
aho
>l elvegeztek nehany szukseges alapbeallitast. Azt mondja a szaki, hogy nem
muko
>dik az "automatikus alapjarat allito motor" (?) Ez a legszuro alatt
talalhato ...
Injektoros, vagy karburatoros? Igy elso hallasra nemtom, de ha meg irsz
rola, akkor megnezem a sajatomat is.

>2. Ugyanannak az autonak tonkrement a bal oldali ajtozarja. Kivulrol nem
nyitha
>to a sajat kulcsaval, csak zarni lehet. A kocsi osszes zarjat egy kulcs
mukodte
>ti, a tobbi zarnak - egyenlore - semmi baja. Markaszerviz 10 ezer Ft
feletti ar
>on akar adni zarbetetjavito keszletet, komplett zarcsere (2 ajto,
gyujtaskapcs.
Az enyem ugyan ilyen. Masoltass egy kulcsot hozza (a szama alapjan
csinaljak, mert masolni nem lehet)., vagy hasznald a masodik kulcsot. A
kopott kulcs a kopott zarban nem muxik, uj kulcs a kopott zarban, vagy
kopott kulcs az uj zarban (pl. jobb elso) viszont mukodik. Egy kulcs araert
megvan a megoldas, nem kell mindent cserelni.
Udv

+ - Re: Akinek nem autoja... :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

From: aldo >
To: auto >
Sent: Friday, September 08, 2000 9:15 PM
Subject: Akinek nem autoja... :-)))


> Udv mokas HIX-autosok!
>
>  Az elmult napokban kis vita kerekedett, kinek milyen auto tetszik.
>
>  Soma: egyutt elni a vassal, erezni rezduleset => Assembly
>  Fekete Zoli: nagy motor, semmi elektronika => DOSaurus
>  Fogash: full extra, automata valtos, ABSkenyelmes =>WinMErcedes2000
>
>  vagy en ertrettem netan felre??? :-)))
> --
>  Udv
>   Levente
Hat egy kicsit, legalabbis az en reszemet. Naponta 3-4 orat ulok a kocsiban,
tehat celszerunek tartom azokat a kocsikat, amelyek kiszolgalnak ezido
alatt, ugyanugy, mint egy kenyelmes cipo. Ha az ember kevesebbet ul a
kocsijaban, vagy nem nagy tavolsagokra utazik, akkor persze sokkal
emocionalisabb autot is valaszthat. A ketto egeszseges egyensulya nalam az
Alfa Romeo 156 es a 166 tajan helyezkedik el. Mindettol fuggetlenul
tiszteletre meltonak tartom a Mercedes-es mernokok munkajat, mert etalont
alkottak. Ha ugy tetszik: a mostanaban felmerult "no-elektronika" tipusok a
T-Fordhoz kepest muszakilag kb akkora elorelepes, mint az XT szamitokepekrol
a AT286-ra, a Mercedes ugyanezen a skalan szerintem valahol a Pentium II
kornyeken jar.

Udv
Fogash

+ - Garazsakna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Peter!

A garazsaknat erdemes a kovatkazokeppen epiteni:

A melyseget ugy meretezd, hogy a fejed az aknadeszkakig erjen.
Mar csak azert is, mert igy felered a kocsi aljat. Illetve ha a
deszkak rajta vannak, tudj alatta "maszkalni" A szelesseget
pedig a kocsi kerekeihez merd, 8-10 centivel kevesebbre nem art...
...persze szamold hozza a fal vastagsagat.
A hosszusaga legyen minel nagyobb, mert akar lepcso is elferjen,
hogy ne kelljen letrazni, es a kocsit se kelljen oda vissza tologatni...
Tervezz bele 220 Voltos aljzatot, de az sem baj ha csak a 24 Volt
van bent, a stecklampanak.
Az aljzatbetont szamitsd 20 centire. 5 centi szerelobeton, rajta
ket reteg bitumenes nehezlemez. Arra kerul majd a 15 centis vasalt
beton, ami az oldalfalak lemezalapja is egyben. Az oldalfalaknal eloszor
allitott kismeretu teglakbol kell egy "szigetelesvedo falat" huzni. Ennek
a feladata az lesz, hogy a dupla bitumenes nehezlemez erre kerul majd
ra. Az 5 centis szerelobeton elbirja ezt a falat. 
Ha kesz a "szigetelt tekno", akkor az aljzat utan zsalukobol szepen
felrakjatok az akna falat. A zsaluko, mivel a belseje vasalt betonnal
van kitoltve, a legjobb pincefalazo elem. Ha a padloszintet eleritek,
akkor kell az aljzatot is osszehozni a szigetelessel. Az akna peremet
szogvassal (szogacellal) erdemes szegelyezni. Ha egy kicsit hosszabb
tavon gondolkozol, erdemes az akna vasalasaval osszekotni, es gorgos
emelosinnek is hasznalhatod.
Az akna aljat lejtesd meg valamerre, esetleg egy kisebb melyedest is
kikepezhetsz, ebbe a zsompba folyhat a viz, az olaj es sokkal konnyebb
kitakaritani, mint ha szetfolyna.
A godor kiasasanal egy nagyon fontos dolog, hogy 1 meter alatti melysegben
az omlasveszely miatt ki kell tamasztani a kiasott godor falat. Maceras
ugyan
a padlokkal es kereszgerendakkal kitamogatott godorben dolgozni, de az
emberi elet tobbet er!

Egyebkent uj garazsnal erdemes az alapot (ha lehet) a fofalak szelessegeben
pincefalla alakitani.Ott lehet akar 2.70 is a belmagassag, egy podiumot
kell
csak epiteni, ahonnan lehet dolgozni. Ilyet lattam ma is Dunaujvarosban,
es ilyenre epitettuk apam alapincezett garazsat, a haza alatt.

Sok sikert!

Peter.
+ - Ujra :1500 alatt vagy felett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sot, szerencsetlent taposni kell padlogazig meg egy villamos
> megelozesehez is. Akkor mar inkabb egy 1.6-2.0 kozottit, ami megy is.
> Fogyasztasilag nincsenek nagyobb kulonbsegek, szerintem a 100km-re eso
> 250Ft tobbletkoltseg inkabb pszichologiai, mintsem gazdasagi jelentossegu.
Sot km-enkent csak 2,5 Ft. Hat van barki, akit kevesebb mint 3 forint
foldhozvag? :) Ha viszont felszorzod az atlagos evi 20e km-el,
akkor mar 50 000 Ft, ami nem jon rosszul karacsony tajekan. :)
Maradjunk annyiban, hogy 10-15% tobbletfogyasztas.


Fogash!
Erosebb-e annyival az 1.6-os Vectra az 1,4-es Astranal,
mint amennyivel nehezebb? (Csak a villamos
elozes miatt kerdezem.)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Kipufogocso betapasztas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nasfay Zoltan irta
>Kozben a maradek viz felforrt, a hengerfejtomites pedig ategett.
>Nagyon orultem a dupla sikernek. Utolag aztan rajottem, hogy egy cseppet
>okosabb lett volna, ha betapasztom a .

Technikai zoldfulusegem miatt nem ertem mit ertel volna el vele. Talan
lefullasztja a motrot?
De hogyan?
Reszletezd kerlek.

Udv
Kolcsar Zoltan
+ - Benzin teszt #3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kovetkezo benzinkut:
Debrecen, OMV a Nyiregyhaza fele meno uton, most hirtelen nem 
tudom hanyas ut...
most is 2,5 litert tankoltam ( meg melle vagy 30-at a kocsiba :-() a 
beskalazott uvegbe. 
Eredmeny: egy picivel tobb - 1-2 mm az uveg oldalasn - mint 2,5 
liter.

Udv: Qn
+ - Re: Akinek nem autoja... :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno "kenyelmes, biztonsagos" WinNT vagy Win2000?

:)

--
SzaboZE, mailto:


> wrote in message news:...
> Udv mokas HIX-autosok!
>
>  Az elmult napokban kis vita kerekedett, kinek milyen auto tetszik.
>
>  Soma: egyutt elni a vassal, erezni rezduleset => Assembly
>  Fekete Zoli: nagy motor, semmi elektronika => DOSaurus
>  Fogash: full extra, automata valtos, ABSkenyelmes =>WinMErcedes2000
>
>  vagy en ertrettem netan felre??? :-)))
> --
>  Udv
>   Levente
>
+ - alapjarati szervomotor, injektor-karbi, Saab 9-5, Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

> Temakor: Sierra alapjarat allito motor ( 27 sor )
> Az alapjarti szervomotoros vezerles lenyege a kovetkezo:
> ....Az allito szervomotor ...modositja a fojtoszelep helyzetet, igy 
> a motor terhelesetol fuggetlenul beall az alapjarati fordulatszam, 
> igy ki van kuszobolve a potlevego tolattyu szuksegessege.
Mi is pontosan ez a "potlevego tolattyu" ?
A K-Jetronic-os Audikban egy rezgoszelep allitja az alapjaratot (a 
nyitott-zart allapot ideje valtozik), mint finomhangolas (az alapbeallitast 
egy csavar teszi lehetove...)   
Ilyesmire gondoltal?    Ez egyszerubbnek es uzembiztosabbnak tunik 
nekem, mint a szervomotor...

> Most komolyan mindenki ugy gondolja, hogy a karburatoros autok azert
> szennyezik a kornyezetet, mert karburatorosok?? Szerintem sokkal 
> nagyobb szerepe van ebben a katalizatornak, ami nagyjabol a 
> befecskendezessel egy idoben valt divatossa. Nem? Gyujtson valaki fenyt.
Az injektorosok eseteben (ha jo allapotuak a befecskendezo szelepek, es 
jol be van allitva...  ;-)) ) finomabb a "porlasztas", a keverekkepzes, es jobb
 
a kulonbozo uzemallapotokhoz valo alkalmazkodas...
A katalizator hatasa csak ezekutan jon...
Persze mindket hatast tokeletesen el lehet rontani egy rossz beallitassal...


Mas:   A napokban volt szerencsem egy probakort menni egy 2.0-as, 
ecoturbos, automata, de sportfutomuves Saab 9-5-tel...
Az alabbiak a szubjektiv maganvelemenyem...:
Igazabol ez az elso Saab, amit szepnek talalok. Alapvetoen jo, de vegyes 
benyomasaim vannak... 
A skandinavosan puritan belso megmaradt, de nagyon izleses. A borkarpit 
nagyon finom. Jo a klima, jobb/bal oldalra kulonbozo homersekletekkel...
Az auto nagyon jol fexik az uton, kellemesen nem tul kemeny rugozassal,
bar huppanos uton kicsit pattan. A fronthajtas hatasat nem erezni a 
kormanyon.
Az automata valto nagyon finom, alig erezhetok a valtasok, alapvetoen 
csak a nagyon halk motorhang figyelmeztet ra, meg a gyorsulas... :-)
A ketliteres turbo 150-loeros, ennek megfeleloen mozgatja a kocsit,
jol megy sportprogramban, de a hatas mersekelt :-((, elvegre jo masfel 
tonnat kell cipelnie...  (Annak idejen mentem egy 155 loeros Volvo 244-
essel, igaz az kezivaltos volt, de az sokkal jobban ment, pedig az is jo 
nagy darab vas...).
De egy kicsit csalodtam... Eltekintve a luxuskornyezettol, ami nagyon 
feldobja a hangulatot, az autot fizikai szempontbol (tehat mondjuk amit 
csukott szemmel erez az utas menet kozben: razkodas, utfekves, hang...) 
sajnos nem talaltam kenyelmesebbnek, mint egy 8-eves 5-os BMW-t 
(azt is probaltam sokat) ... 
Pedig ez a kocsi 11 millioba kerul...!!!!    Oke, azt a luxusfelszereltsegert,
klimaert, bo:rert, automataert, meg a biztonsag hirneveert is fizeti az vevo...
De egy hasznalt de jo allapotu 8-eves 5-os BMW-ert (ami meg erosebb is 
lehet), tehat gyakorlatilag azonos hasznalati! ertekert csak kb. harom 
milliot kell fizetni... 
Megeri a menedzser-feeling azt a plusz 8 milliot...???
Szerintem, ha az auto az autozasrol szol (es nem a luxus 
kiegesziteserol...), akkor nem igazan...  
(Peldaul VD valasztasa is errol mesel, sok egyeb mellett... :-)) )
Sot, ha a luxushoz jobban illo 200 loeros motort valasztjuk (12.6 millio), 
a kulonbseg meg tobb...

> Temakor: Uj auto vasarlas meg mindig (mar megint?) ( 29 sor )
> Itt allok (ulok) egyre nagyobb ketsegek kozott..
> Amiket neztem:
> - Seat Leon 1.6 Signo	4.185 eFt <<
> - Ford Focus Ghia 2.0	4.099 eFt
> - Opel Astra CDX 1.6	4.485 eFt <<
> - Megane Break RXE 1.6	4.450 eFt <<
> - Skoda Octavia 1.6 SLX	4.445 eFt <<
> - Proton 418 GLXi 1.8	4.360 eFt
> - VW Bora 1.6 Comfortline	4.456 eFt <<
> Melyik 4M Ft koruli auto tudna nekem >legjobban< potolni a
> mostani Omegat (meret, kenyelem, felszereles)?
Szerintem a fentiek kozul egyik se... Nem lesz olyan kenyelmes,
mint egy Omega... Ezek a kompakt- ill. a kozepkategoria. 
Az Omega pedig a felso kozepkategoria. Szerintem ez mind az 
utas- ill. csomagter meretein, mind az utazasi kenyelmen erezheto.
En a Te helyedben ennyibol venne'k egy masik Omegat, persze 
minel fiatalabbat, amit lehet (mondjuk mar a gombolyu sorozatbol)... 
Akkor (es csak akkor) nem, ha annak, hogy a kocsi uj legyen, 
elsobbsege van a kenyelemmel szemben...

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Re: Szervizakna, mekkora legyen ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Peter!

A AUTO 0863-ban irta :
>A jovo honapban sor kerul a garazsom kialakitasara,
>egy regi gazdasagi epuletben, ami jelenleg lomtarkent szolgal.

Futheto a helyiseg? Mennyire paras a levegoje? Aram van-e?

>A segitsegeteket szeretnem kerni, hogy mekkora lenne az
>idealis akna,ha en 195cm vagyok, az autom pedig egy Bomos..

Magassag: szerintem az a legjobb, ha a padloszint kb.
szem- es allmagassag kozott van. Igy nem kell
hajlonganod a kocsi alatt, de ugralnod sem, ha pl. egy
kint levo szerszamot keresel.

Szelesseg: alapvetoen az elso illetve hatso gumik belso
felulete kozti tavolsag az iranyado. De ha jot akarsz, akkor ne
a Bomoshoz meretezd, hanem kisebb kocsihoz. Sose tudhatod,
melyik haverod szeretne raallni mondjuk Tipoval vagy mas
kiskocsival!
A szerelomnel ugy van megoldva, hogy az akna nyilasanal egy kb.
5 centi magas acel perem fut vegig, mintegy sinkent
funkcionalva, azaz igy akadalyozza meg a hibas manoverezes
kellemetlen kovetkezmenyeit.

Hosszusag: ami csak belefer. Na ezt meg eppenhogy a Bomoshoz
kell meretezni, lehetoleg hosszabb legyen mint az auto!

A lefedese se egyszeru az aknanak, mert mi is megszivtuk, nem
teljesen szaraz fabol keszultek a pallok, aztan szepen
osszeszaradt, es most nagy hezagok vannak, meg fel is pordult az 5
centi vastag, 20 centi szeles anyag!!!
Viszont akarhogy is van, a szellozesre gondolni kell, kulonben
bajok tamadhatnak odalenn (pl. nedvesseg, para)!

>Milyen szigetelest csinaljak ,ha nem szeretnek
>olajszennyezes miatt buntetest fizetni ?
>/sajna ezt nalunk szigoruan veszik,mert pont egy
>vizgyujto teruleten epult a kozsegunk./

Nem csak az olaj, hanem a belviz is gondot jelent. Nekunk a
varosban levo aknaban 30 centis viz allt a legkritikusabb
idoszakban!!! Koszonheto ez annak, hogy eredetileg a keszitoje
nem gondolt arra, amire Te.
Szerintem a hagyomanyosan az epitoiparban hasznalt katranypapir
a jo megoldas.
Oldalt milyen vastagsagra gondoltal? Merthogy ket retegben kell
onteni a betont, es koze kell tenni a katranypapirt. Alul ugye
egyertelmu hogy teljes feluleten kell, oldalt nem szukseges a
padloszintig szigetelni, de ha anyagilag belefer, akkor
erdemes.

>Megkoszonnem ha epitesi tapasztalataitokat elkuldenetek !

Most a paksi HATra fatertol indulok, aki komuves mester, ugyhogy
majd kikerdezem konkretan, hogy is van ez a szigeteles-dolog.
Aztan megirom, mit tanultam :-)



Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****
+ - Re: Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> 2. Ugyanannak az autonak tonkrement a bal oldali ajtozarja. Kivulrol nem
nyitha
> to a sajat kulcsaval, csak zarni lehet. A kocsi osszes zarjat egy kulcs
mukodte
> ti, a tobbi zarnak - egyenlore - semmi baja. Markaszerviz 10 ezer Ft
feletti ar
> on akar adni zarbetetjavito keszletet, komplett zarcsere (2 ajto,
gyujtaskapcs.
> , csomagtarto, tanksapka) pedig 25-30E Ft. Letezik erre olcsobb megoldas,
vagy
> egyutt kell elni a tudattal, hogy rovidesen ismet sok penzt kell kiadni
ilyen b
> osszanto dolog miatt?

Csereld ki a jobboldalival. Azt ugy sem nyitogatod.
KI
+ - Re: ablak, regi rulez (#862) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Most komolyan mindenki ugy gondolja, hogy a karburatoros autok azert
> szennyezik a kornyezetet, mert karburatorosok?? Szerintem sokkal nagyobb
> szerepe van ebben a katalizatornak, ami nagyjabol a befecskendezessel
> egy idoben valt divatossa. Nem? Gyujtson valaki fenyt.

Igen. De a katalizator hatekonysaganak meghatarozoja az, hogy az idealis
legfelesleg-tenyezon uzemeljen a motor (1:14 benzin:levego tomegaranytol
max 10%-os elteres). Ezt befecskendezessel lehet biztositani.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Visszatertem (alairas Schwarzenegger :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Mindenkinek!

Ujra itt vagyok, mert most mint mar irtam egy motorfejleszto cegnel vagyok
fejlesztomernok es most grazban vagyok 2 honapig kikuldetesben egy szinten
motorfejleszto cenel es itt vegre kaptam egy e-amil cimet, amit hasznalni is
tudok.

Szoval orulok, hogy ujra veletek es remelem,hogy az utobbi masfel-ket
honapban nem valtozott sokat a lista es regi neveket is talalok az ujak
mellett.

Azert annyit hadd osszak meg veletek, mint erdeklodo es hozzaerto
tarsasaggal, hogy ez itt Grazban eszmeletlen erdekes. olyan motorokat latok
es olyan motorokon dolgozom,amik talan evek mulva lesznek szeriaerettek. van
itt mindenfele motor kicsi nagy diesel, benzine, gaz motor, uzemanyagcellas
motor, minden. Lattam egy igazi versenymotort, amin azt probaltak ki (
mellettunk levo fekallasban), hogy mik a maximalisan kihozhato dolgok
belole. Sajnos sem a markat sem a tipust nem lattam, mert ez tok ipari
titok. Alatalaban mindent megnezhetunk kerdezhetunk, itt belul semmi nem
titok, de ezt a motort letakarva hoztak es meg csak bemenni sem szabadott
hozza. Az eredmeny lenyugozo. 4-5000 ccm, 1200 Le, 12300 1/min max fordulat
es 700 Nm nyomatek. A hangja egyszeruen eszmeletlen beszaras, vorosen izzo
kipufogo csovek. Ja es meg annyit, hogy terheles nelkul a max forulatot 0,3
sec alatt eri el. Van egy tranziens teszt, hogy a fekgep forgatja a motort
egy adott fordulattal, majd hirtelen teljes gazt kell adni. Itt azt merjuk,
hogy a motor mennyi ido alatt veszi fel a teljes terhelest, illetve milyen
emisszios ertekeket mutat. Ez a motor 11000 1/min fordulatnal 530 Nm-t tud,
es ezt 0,2 sec alatt erte el. (egy atlagos motor  a teljes terhelest 1-2 sec
alatt tudja leadni). szoval volt egy kis do:g a motorban. Masik erdekesseg,
volt egy hajomotor. Kb 100 000 ccm 5000 Le, ami nem olyan sok a merethez
kepest, a nyomatek 27000 Nm korul volt. Az egyesz akkora, mint egy jo nagy
nappali szoba es ket darab 1 m atmeroju turbo toltotte fel a motort.  Orult
nagy es a hangja nagyon allat. 
Hat ez csak ket extrem motor, de az atlag meretuek is erdekesek, mert a
legujabb technika van bennuk .
Szoval tenyleg nagyon erdekes, majd meg meselek rola.

udvicsek,
Walter
+ - Izlesvilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Hat nem akarok megserteni senkit, de ugy nez ki europat eluraltak a
> japan forma es erzesvilag megalmodoi.
> Magyarul megmondva kb. olyan 1-2 evvel ezelotti japan design szaga van

Akkor mit mondasz az uj merzso kupera? khmmm.

Cs.
+ - Re: regi vasak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> kornyezetkimelo, azt nem tudom, de az egymillio HC-rol valoszinuleg nem a
> karburator, hanem a katalizator hianya tehet. Ja, mindehhez csak olyan

A katalizator es a lambda szonda hianya.
A lambda szonda lenyege pedig az, hogy _vezerli_ a keverekkepzest.
A karburatort pedig nem lehet vezerelni, legalabbis abban az ertelemben nem
ahogy az injektort. 
Nekem van tapasztalatom karburatoros vs. injektoros autoval, ami maskulonben
teljesen megegyezik (Ford Granada). 
Isszonyatos a kulonbseg kultura teren. Az injektoros az inditas utan _azonnal_
beall egy 800 koruli alapjaratra, mig a karburatoros joval 1000 felett porog
(tfh. hideg van...). Az injektoros nem adagol _semmi_ benzint motorfekezeskor,
a karburatoros alapjaratot tartani kenytelen.

Udv,
Akos
+ - Re: Kerekosszetartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Sziasztok,
> 
> Kerdezni szeretnem, hogy az elso kerekek osszetartasa mikor
> jo, ha "osszeneznek", vagy ha mindketto kifele all egy
> kicsit, allo autonal. Nekem az utobbit allitottak be,
> mondvan, hogy a motor ereje menet kozben elorehuzza, igy
> parhuzamos lesz, es az a jo. Viszont most a gumik belso fele
> sokkal jobban kopik. Renault 21-rol van szo, pocsek
> futomuvel, de legalabb a kerekosszetartas legyen mar jo...:|
> Kosz!

Mar bocsanat, de a lonak az izeje...
Szerelot isszonyatos erovel , es soha tobbet semmit ra
nem bizni. Futomuvet tessek _katalogus alapjan_ _gyari_ertekre_ 
beallitani. Ha valamilyen rossz alkatresz miatt ez nem lehetseges,
alkatreszt kicserelni! Ha alvaz serult es nincs jol kihuzatva, autot
surgosen eladni. Mert ez igy az eletben nem lesz jo, viszont akar
eletveszelyes is lehet adott helyzetben! 

Udv,
Akos
+ - Re: Uj auto vasarlas meg mindig (mar megint?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Antal Attila

> Melyik 4M Ft koruli auto tudna nekem >legjobban< potolni a
> mostani Omegat (meret, kenyelem, felszereles)?

Hehe, szerintem egyik sem. Amiket itt nezegettel, azok 
also kozep, legjobb indulattal kozepkategorias gepek.
Az Omega meg erosen felso-kozep kategoria.
Helykinalat szempontjabol pl. folotte van a felso-kozepnek.

Szoval vagy vallalod az uj Omegat (9-11M :)) ) vagy veszel egy
hasznaltat. 4M-ert mar kb. 3-4 eveset kaphatsz IMHO. Es az meg
igen jo auto bir lenni tapasztalatom szerint :)

Udv,
Akos (Omega 2.5TD Caravan, CD Reflection)
+ - Parkolo orak Dunaujvarosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha Dunaujvarosban jartok, erdekes dolgot vesztek
majd eszre...
Teleraktak parkolooraval a varos fontosabb parkoloit.
Igaz, hogy a parkoloorat uzemelteto Kft a jelenlegi
kepviselotestulet erdekeltsegi korebe tartozik, de ez
most nem ide tartozik.
Inkabb arrol irnek, hogy nekem hogy sikerult mindezek
ellenere ingyen parkolnom...
Az elso nagyon bevalt trukk, a Dozsa Gyorgy ut (a
gimnaziummal szemben) kozepen levo parkolo. Ha a
kiszallo utasnak csak nehany perces dolga van, a
parkoloban lepesben korozni kell. Alapjaraton 1-es
sebessegben elindultam, de ugy lattam, csak az
autokupecek rohognek rajtam. A lassu korozes utan
kb, a 3. korben elokerult as morcos parkoloor, es
lesett befele az ablakon, lat-e az automatabol
szarmazo parkolojegyet. Persze hogy nem latott.
Aztan a kovetkezo korben sem. Es mikor harmadszor
talalkoztunk, kejes vigyorral, ragogumival a szamban,
sotet napszemuvegben bamultam a kepebe, es a ficko
majdnem szetrobbant mergeben. Az oldalan fityego
videokameraval nem tudott lencsevegre kapni, hogy
parkolocedula nelkul "parkirozom". Csak megalltam,
mikor a nejem vegzett a dolgaval, es mar ott sem
voltunk.
Javaslom mindenkinek ezt a strategiat. Persze nem
kenyerem a varosi onkormanyzatot, es tagjait megkarositani,
de a parkolooras zonakon kivul is vannak parkolohelyek.
Segitsegul: A regi OTP mogotti parkolo, az OMV kuttol
befele megkozelitheto. A kis Vasmu ut, vegig. A Vasmu
utrol nyilo mellekutcak barmelyike. A Piac teren a
festekbolt melletti udvar, ahol a "Burkolok boltja"
is van. A Skala (plusz) mogott a parkolotol kb.
150 meterre a piros zoldseges sator utcajaban, a
"Nagy zaloghaz" elotti parkolo. A "Zold SZTK" melletti
egesz parkolo. A Skala mellett van egy, a Szorad Marton
ut Skala fele vezeto oldalan levo, a 10 emeletesek
masik oldalan elhelyezkedo parking. Ide meg az egyebkent
nem ki tolhato bevasarlokocsit en is ki szoktam tolni.

Meg szerencse hogy Dunafoldvar kozelebb van, es a havi
nagy bevasarlasainkat eztan ott fogjuk megejteni.

Jo parkolast Dunaujvarosban!

Peter.
+ - re: story (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Na akkor lassuk az enyemet. Keretik a szeken megkapaszkodni! Kezdhetjuk? :-)
>
>Munka utan gyalogolok hazafele. Megyek-mendegelek, mikor is elhagytam a
>korforgalmat. /Kecskemeten az Uszodanal tortent/ Setalok tovabb es szokas
>szerint figyeltem a kocsikat. Egyszer csak jon egy valamilyen kocsi -
[..]
>korforgalomban levoket. A no meg tovabb szepitkezett. :-)))))))))))) Meg is
>allt a noci....miutan meggyozodott,hogy mit is tartalmaz a Zsiga
>csomagtartoja. :-))))))))))))))))))))))
>No comment.

Egyszer en is jottem haza Dombovar felol, amikor egy BMW az egyik
kanyar elott ramtapadt, mert nem tudott megelozni. Nezek a
visszapillantoba, hogy ki ez a barom. En is hasonlot lattam. Egy no
volt az, es eppen a kozepso tukorben ruzsozta magat. Erre en adtam meg
egy kis gazt meglepodesem jeleul, de a kovetkezo pillanatban mar meg
is elozott. Megjegyzem, amikor ezt lattam a tukorben en mentem kb 120
Km/h-val, es a no fel meterrel volt mogottem. Jo hogy megijedtem... :)

Udv
Domi
+ - re: hengerfej es betegsegei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Mint par napja irtam, alulrol rendbe lett rakva a kocsim
>motorja, "felul" viszont meg lesznek gondok. Ezt abbol gondolom,
>hogy 2000 kilometerenkent megeszik egy liter hutolottyot.
>Mikor leszedtuk az olajteknot, a nivopalca vegen viz csopogott,
>amibol arra kovetkeztetek, hogy a hengerfej pakolasa lehet
>a ludas. A kerdesem az lenne, mennyit ideig lehet a motrot
>karosodas nelkul igy hasznalni, illetve valoszinu-e, hogy a helyzet
>egyre rosszabb lesz, es a vegen egy koltseges szerelesbe futok
>bele... Jelen pillanatban van egy ajanlatom: 18-20 ezresert
>kicserelnek a tomitest. Erdemes ra aldozni, vagy varhatok a
>kovetkezo olajcsereig? Apropo olaj... A becsorgo viz mennyire
>teszi tonkre az olajat?
Na ezen most en is elgondolkodtam, ugyanis a mult heten lett kesz az
autonk (a Brava), amiben a vezermuszij feszitogorgoje eltorott. Nos,
az autot megcsinaltak, meg _viszonylag_ tul draga sem volt, 120e Ft-ba
kerult. De azota a motor jobban melegszik mint azelott. Szombaton
utana toltottem a hutoviznek, mert a minimum alatt volt. De delutan
mar megint csinalta. Mi a franc lehet vele? Otletek? Nem hianyzik meg
egy nagyobb kiadas...

Koszi.
Domi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS