Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 464
Copyright (C) HIX
1999-05-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Korok metszese (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: DJGPP/MAKE - ki erti ezt? (mind)  30 sor     (cikkei)
3 Win NT4 CTRL-ALT-DEL letiltasa (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Re: C++ Tutorial (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: pascal fajl (mind)  41 sor     (cikkei)
6 ftp kliens dosre (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Re: Vonalkod (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Veletlenszam generalo algoritmus (mind)  71 sor     (cikkei)
9 Re: Delphi 3.0 Printer setup (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: C/C++ Help (mind)  49 sor     (cikkei)
11 Re: C/C++ help (mind)  173 sor     (cikkei)
12 Spline,Bezier kerdes. (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Re:win nyomtatas (mind)  49 sor     (cikkei)
14 Re: C++ Tutorial (mind)  7 sor     (cikkei)
15 ToolHelp 32 (mind)  5 sor     (cikkei)
16 PERL help (mind)  15 sor     (cikkei)
17 [Delphi] Run-time komponenek (mind)  4 sor     (cikkei)
18 Pascal forras (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Korok metszese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy egyszeru(nek tuno) geometriai problemam:
Adott ket kor kozeppontjaik koordinataival es a sugarakkal (mindegyik
valos szam). Kerdes a metszespontok koordinatai. Eloszor egy baratommal
beadtuk az egyenleteket a MathCad matematikai programnak. Ki is jott a
megoldas, csak eppen nem fert el harom kepernyon! (Nem vicc!) Igaz
szogfuggvemy nem volt benne! Ezutan elkezdtem papiron szamolgatni.
Koszinusz tetellel kiszamoltam a kozeppontokat osszekoto egyenes es a
metszesponthoz tartozo sugar szoget. (Rajzolva nem ilyen csunya :-)  )
Ebbol mar elvileg megvan a pont, ha nem is tul szepen.
Kerdesem: Tudtok-e szebb megoldast? Sebesseg nem letkerdes, persze nem art
ha nem egy nap a szamitas. :-) Bocs ha gagyi a kerdes, de a napi munkaban
ugy tunik teljesen elkopott a matek tudasom.

Meg egy kerdes a temaban: Mennyire bizhatok a Delphi kor rajzolo rutinjaban?
Pixelre passzolnia kellene a metszeseknek. A Hercules monitor-os korszakban
(ki emlekszik?!) ez komoly zur volt! Ugye VGA-n mar nem lesz bajom?
Tapasztalatok pro es contra johetnek.

Elore is kosz a matek hajlamuaknak! :-)

Szucs Zoltan
+ - Re: DJGPP/MAKE - ki erti ezt? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

DOS alatt probaltam a makefile-jaimat atirni a GNU make-hez.
Atmenetileg Turbo C-vel is le kell tudnom forditani mindent.

Most epp az a gondom, hogy ha a GNU MAKE-et inditom, akkor a
TCC nem forditja le a programom. Panaszkodik, hogy a types.h-t nem
talalja. Az pedig ott van, amit megadtam a -I parameterben
(\tl\include).

Ha a Borland MAKE programot inditom, akkor jo, a TCC jol lefut,
nem panaszkodik. Hol van az eb elhantolva? Iderakom a makefile-t,
eleg kicsike:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CC      = tcc
CFLAGS  = -ml -v -I\tl\include

all: commtest.exe

commtest.exe: commtest.c
    $(CC) $(CFLAGS) commtest.c \tl\lib\common.lib
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MAKE -n   eseten mindketto ugyanazt a parancssort irja ki.

QDPMI-vel es a CWSDPMI-vel is ugyanez a helyzet.

Koszi
Graff Zotyo'
+ - Win NT4 CTRL-ALT-DEL letiltasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek !

Egy szinpla elmeleti kerdes:

Lehetseges-e Win NT 4 alatt a CTRL-ALT-DEL letiltasa ?
Ha igen, hogy ?

Koszi,
Andras
+ - Re: C++ Tutorial (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ezt ismerem a Builderrol, de minden mas megoldas engem is erdekel.

http://absolut.banki.hu/~asoka/www.mcp.com/818640000/0-672/0-672-31022-8/htm/to
c.htm

Wolodayen

Dudás József wrote:

>     Hol lehet a neten talalni C++ vagy Builder tutorial-t? Lehet angolul,
> vagy magyarul is.
+ - Re: pascal fajl (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hogy lehet megcsinalni azt pascalban, hogy a program vegigolvas egy text

Bocs, most nem egeszen vilagos elottem, hogy a file megnyitas/lezarassal
ill. iras/olvasassal van a problemad, vagy a karakter osszehasonlitassal.
Azt sem irtad le, milyen pascalban szeretned a megoldast. Ha Turbo/Borlad
Pascalban, akkor keress ra a helpben az assign, reset, close, read es write
fuggvenyekre (Shift+F1, es kezd el irni a fuggvenyek neveit, ott talalsz
kesz masolo peldaprogramot is, amit egyszeruen atmasolhatsz a
szovegszerkesztobe es mar fordithatod is).

Egyebirant karakterenkent olvasnek es irnek, minden karaktert
osszehasonlitanek a megadott jelekkel, es ha speci jelet talal, akkor elobb
egy '\' jelet ir ki a celfile-ba, majd az eredeti jelet.

Ehhez nezd meg a set tipust is a helpben, ahhoz is van kesz segitseg.

pl.: (mar regen programoztam turbo-pascalban, es nincs is elottem egy,
ezert lehet,hogy vannak sintax hibak benne, es lehet, hogy erosen keverem
mas nyelvekkel.... bocsanat erte)

(a masolo programodat kiegeszited ezzel:)
 .
 .
 .
var speci set of char = ['@','\','"']; {letrehozol egy halmazt, ami
tartalmazza a speci karaktereket}
 .
 ....assign+reset...
 ....ciklus... {a ciklus altalaban while not eof(file) vag hasonlo}
 ...read...{eredeti read}
 .
(* koze szurod, hogy: *)
if ch in speci then write('\'); {megnezed, hogy a karaktered eleme-e a
halmaznak, es ha igen, akkor kiirsz egy backslasht}
 .
 ...write.... {eredeti karakter kiiras (minden esetben ki kell irnod)}
 ....ciklus vege
 ....close
 .

Remelem segitett, Tamas
+ - ftp kliens dosre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek megoldast fent emlitett problema megoldasara.
Aki tud valamit ne titkolja.

Udv
Karesz
+ - Re: Vonalkod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szasz Oliver irta:

>   Lenne egy problemam. Vonol kodot szeretnek nyomtatni sajat
>programokbol. Tud valaki olyan rutinrok, vagy lib-rol, melyben az 
>ehhez szukseges fuggvenyek megtalalhatoak?

>  Amennyiben van valahol egy reszletes leiras, az is jo lenne.

Igaz, hogy nem CODE128, hanem csak EAN-13 es Code 39, de a SWAG
gyujtemeny printers reszeben Rohit Gupta es Maynard Philbrook
nevevel hasznalhato pascal nyelvu forras van.

Miben kulonbozik a CODE128 a Code 39-tol ? Hol hasznaljak ?

Andras

mailto: 
+ - Veletlenszam generalo algoritmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Csaba pontosan leirta az RNG elmeleti mukodeset, de nem
irt peldakat, igy szeretnem kiegesziteni:

1. Kongruencialis generatorok :
   Z( i+1) := ( b*Z( i)+r) MOD m   

(Borland C++ 3.1:)
int rand(void)
{
	static long Seed;
      /*Seed should be initialized with some random value. (srand())*/
      Seed = 0x015a4e35L * Seed + 1;
      return((int)(Seed >> 16) & 0x7fff);
}

Gyakorlatban, ez nem felel meg sok test-en ha 'igazi' RNG-t akarsz.

2. Linearis rekurziv generatorok :
   x(k)uj :=( C(k)*x(k)+C(k-1)*x(k-1)+...+C(1)*x(1)+C(0)*x(0)) MOD 2

Peldak a Dr. Dobbs Journal 1992 Februar cikkbol:

a. 
int RANDOM (void)  {
    static unsigned long register; /*Register must be unsigned so right 
                                     shift works properly.*/
    /*Register should be initialized with some random value.*/
    register = ((((register >> 31) /*Shift the 32nd bit to the first
bit*/
               ^ (register >> 6)   /*XOR it with the seventh bit*/
               ^ (register >> 4)   /*XOR it with the fifth bit*/
               ^ (register >> 2)   /*XOR it with the third bit*/
               ^ (register >> 1)   /*XOR it with the second bit*/
               ^ register)         /*and XOR it with the first bit.*/
               & 1)                /*Strip all the other bits off and*/
               <<31)               /*move it back to the 32nd bit.*/
               | (register >> 1);  /*Or with the register shifted
right.*/
    return register & 1;           /*Return the first bit.*/
}

Ez mar jobb, de meg mindig nem felel meg a chi squared test-en, 
(99 % confidence limit).

b.
int VERYRANDOM ()  {
    static unsigned long rA, rB, rC;

    /*rA, rB, and rC should be initialized with some random value.*/

    rA = ((((rA>>31)^(rA>>6)^(rA>>4)^(rA>>2)^(rA<<1)^rA) & 1)<<31) |
(rA>>1);
    rB = ((((rB>>30)^(rB>>2)) & 1)<<30) | (rB>>1);
    rC = ((((rC>>28)^(rC>>1)) & 1)<<28) | (rC>>1);
    return ((rA & rB) | (!rA & rC)) & 1;
}

IMHO, ezt ajanlom akarkinek, akinek gyors es eleg jo RNG kell. Ha meg
javitani akarsz
az RNG-n, akkor a timer interrupt-bol (vagy gyorsabban) hivjad a
fuggvenyt, hogy
allandoan es fuggetlenul 'leptesse' a harom generatort.
(Remelem nyilvan valo hogy a 2 linearis rekurziv generatorokat tobbszor
kell hivni,
minden bit-ert egyszer, es osszeallitani az eredmenyt).

Udv.

Attila Voros, Chief Engineer, ISDgames
+ - Re: Delphi 3.0 Printer setup (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

Szerintem nincs telepitve a rendszeredre nyomtato, vagy kevesebb nyomtato
van mint amennyit a program hasznalna. Ha jol emlekszem ez ugy mukodik, hogy
ha nem az alapertelmezett nyomtatot akarod elerni, akkor lehet hivatkozni
egy index-el egy masik _telepitett_ nyomtatora. Ha nincs ilyen index, akkor
kapod a hibauzenetet.

Udv
Sanya

>A programjaim "Printer index out of range" hibauzenettel elszallnak, ha
>a PrinterSetupDialogBox dialogus ablakot futtatom, akar programbol, akar
>a Report PrintPreview ikonjaval.Mitol lehet es hogy lehet ezt a hibat
>javitani. A Delphi 3.0 ketfele konyvenek a szoftvernek a peldaprogramjai
>ugyanigy mukodnek. PrinterSetup nelkul jo, ha futtatom elszall. Idonkent
>utanna a fejlesztoi kornyezet sem tud nyomtatni!!
+ - Re: C/C++ Help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hai DEVIL!

Elso ranezesre csak egy par eszrevetel:

>>Vissza_Ad *Vad;
>>....
>>Vad->Vissza_Ad_Betesz(Smat);
Szoval deklaraltal egy mutatot az objektum peldanyra, de nem allokaltad a
new operatorral, alternativak:
/////////////////////////////////////////////////////////
Vissza_Ad *Vad;
 ...
Vad = new Vissza_Ad;    // innen mehet tovabb,
/////////////////////////////////////////////////////////
vagy
/////////////////////////////////////////////////////////
Vissza_Ad Vad;
 ...
Vad.Vissza_Ad_Betesz(Smat);    // innen mehet tovabb, vagy
/////////////////////////////////////////////////////////

Masodik problema, foglalsz a Smat szamara memoriat a calloc-al, majd az
alabbi hivasnal:

>>void Vissza_Ad_Betesz(Matrix *SM)
>>{
>>   SMatrix=SM;
>>}

az SMatrix-nak a SM mutatot adod ertekul, ugyanarra a memoria teruletre
fognak mutatni, helyette peldaul hasznald a memcpy-t,

Most pedig a sulyos problemak, miutan az SMatrix-nak ertekul adod az SM
objektum cimet (mivel az = operator nincs feluldefinialva, csak cim masolas
tortenik), elveszted a kontrolt a konstruktorban lefoglalt memoria terulet
felett, a main fuggvenyben a legvegen felszabaditod free-vel a Smat
valtozoval jelzett memoria teruletet, ezek utan jon a destructor hivas ami
szinten felakarja szabaditani a SMatrix altal jelentett memoria teruletet
ami mellesleg az SM memoria teruletre mutat, ami mar felvan szabaditva!!!,
summa, ketszer akarsz felszabaditani egy memoria teruletet, egyet pedig
elvesztesz ;-(((

Meglehetne oldani sokkal szebben is, kihasznalva a C++ nyelv
automatizmusait.
Talan ha kicsit debugoltal volna, de semmi gond, mindenki igy kezdi (kiveve
eeeeeen!!) :-))))))

Csa, Doma

+ - Re: C/C++ help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Most installaltam WinNT-t, eltartott vagy ket es fel orat, 
ugyhogy tele van a kisf.....m. Gondoltam levezeteskepp irok
egy kis kritikat:

> class Vissza_Ad
> {
> protected:
>       typedef int Matrix[10][10];
>       Matrix *SMatrix;
Ha mar nem publikus, akkor legyen inkabb private, mert
akkor a leszarmazottak is csak a megfelelo publikus metodusokon
keresztul tudnak majd ezekhez hozzaferni (ld. a lenti szoveget)

>     SMatrix=(Matrix*)calloc(1,sizeof(Matrix)); //Ezt hogy lehet megoldani
>                                                //'new'-val.Mert nekem nem
>                                                //működik.Pedig a leirás
>                                                //és a példaprogramok által
>                                                //megadott modszereket is
>                                                //kipróbáltam.
> }

A Matrixot mint class-t lekodolva a dolog leegyszerusodik.
Amugy a new-nak van egy opcionalis parametere: [], ezzel lehet
tomboket allokalni.

>    SMatrix=SM;                                //Ez még működik.
Igen, de ez csak a pointert teszi el.

>    return SMatrix;                            //Itt vannak a gondok,
Ez meg azt adja vissza.

>     typedef int Matrix[10][10];
Ez akar Vissza_Ad::Matrix is lehetne!

>     Matrix *Smat;
>     Vissza_Ad *Vad;
Ha mar pointert hasznalsz, jo dolog, ha azt a definialas helyen
inicializalod is! pl. Vissza_ad * ad = new Vissza_ad(); De sokkal 
egyszerubb, ha csak akkor pointerezel, ha arra kifejezetten
szukseg van! A "Vissza_Ad vad;" definicio nemcsak letrehozza a 
peldanyt, de a default konstruktort meg is hivja! Igy, ha jolnevelt 
az osztaly akkor ez a peldany mar hasznalhato is.

>     int i,j;
Ja, igen, ha definialsz valamit, akkor azt a leheto legkisebb 
hataskorre tedd, tehat a for ciklust pl. igy:
        for (int i = 0; ... ) {
        }
mert ekkor az i a zaro bajusz utan mar nem lesz ervenyes nev, 
igy nem is okozhat gabalyodast.

>     Smat=(Matrix*)calloc(1,sizeof(Matrix));   //'new'?????
Ez eddig, a calloc-tol eltekintve OK.

>     for (i=0;i<10;i++)
>        for (j=0;j<10;j++)
>           (*Smat)[i][j]=6;
Itt most a pointer altal mutatott memoriateruletet mint egy Matrix
tipusu tombot feltoltod ertekkel.

>     Vad->Vissza_Ad_Betesz(Smat);
Majd a *POINTERT* atadod a Vad objektunak, amit az szepen el is tesz.
Most ugyanabbol a pointerbol ket peldanyod van, de az adatterulet, 
amire mutatnak ugyanaz! (itt feltesszuk, hogy a Vad pointernek legalabb 
egyszer valahol egy new operatorral erteket adtunk, gondolom ez csak 
veletlenul maradt ki)

>         for (i=0;i<10;i++)
>            for (j=0;j<10;j++)
>               (*Smat)[i][j]=9;     //Eddig még jó.(?)
Most, mivel a Smat mutato erteke nem valtozott, meg mindig az elozo
memoriateruletet toltod fel, csak mas adattal.

>     Smat=Vad->Vissza_Ad_Kivesz();  //Itt már nem.
>                                    //Nem kapom vissza a Betesz-nél megadott
>                                    //Smat-ot.(return SMatrix;)
Az itt meghivott tagfuggveny visszaadja azt a pointert, amit a
Vissza_Ad_Betesz() meghivasaval eltaroltal az objektumba. Ez 
megegyezik a Smat mutato ertekevel, es igy a Smat ennek az 
utasitasnak az eredmenyekeppen nem valtozik meg, ugyanoda 
fog mutatni mint a legelejen, tehat az altala hivatkozott 
adatok meg mindig ugyanazon a calloc-al foglalt teruleten 
vannak.

>     for (i=0;i<10;i++)             //Ezért a kiíratásnál a 9-eseket írja ki,
>        for (j=0;j<10;j++)          //amikor elméletileg 6-osokat kéne
>          cout << (*Smat)[i][j];    //kiírnija.
Mivel azt a teruletet ketszer irtad tele, ezert ez a lepes a masodjara
beirt adatokat fogja szolgaltatni.

No, egyebkent en nem igy oldanam meg a feladvanyt.

Eloszor is C++ alatt csak es kizarolag new-t es delete-t hasznalnek.
Az alloc fuggvenyek a new tudasahoz kepest butak, es emiatt 
veszelyesek is. (nem tudhatod mit felejtesz ki, amit a new 
automatikusan megcsinal).

Aztan ha mar OO szemleletben gondokoznek akkor nehany szabalyt
betartanek:

-  Az osztaly sajat mezoibe rajta kivul SENKI nem nyulhatna bele
   kivulrol (meg csak nem is olvashatna!!!), az ertekek beallitasat es
   lekerdezeset  megfelelo tagfuggvenyekkel biztositanam. Celszeruen 
   az ertekadast a konstruktorral vegeznem el. Ezt vagy kozvetlen 
   parameterek 	felsoro	lasaval, masik objektum referenciajanak 
   megadasaval, vagy pl. egy parameterkent kapott streamrol felolvasva 
   lehetne elintezni.
-  Hasonlo egybezartsagi okokbol nem irnek olyan tagfuggvenyt amegy
   barmely nem publikus adattagra mutato pointert vagy referenciat 
   szolgaltat (hacsak nem mint konstans objektumokra hivatkozot), mert 
   igy megint bele lehet nyulkalni az osztaly lelkebe.
-  Ha mar minden aron hozza akarnek nyulni a matrix elemeihez, akkor
   csinalnek ra operatorokat, igy akar azt is kiszurhetem, ha pl.
   elindexelek.
-  Az egyszerubb kezelhetoseg kedveert bevezetnem a vektor fogalmat, 
   es a matrixot azokbol epitenem fel, igy az operatoros megoldas is
   egyszerusodne, pl. a tobbszoros array subscript ("matrix[i][j]"), 
   ahol az '[]' operator a matrix eseten egy vektort (elso
subscripting), 
   vektor eseten egy elemet (masodik ...) szolgaltatna (ez ket kulonbozo 
   operator bevezeteset jelenti). 
   Sot, akkor a vektort is es a matrixot is mint template-t lehetne 
   implementalni, es akkor akar osztalyokbol lehetne matrixot szervezni.
   :-) 
   Ez talan durvan hangzik, de csak egyszer kellene megtenni az eletben, 
   tobbet soha (na jo, aprobb modositasokat esetleg...) Persze az
   atalakitast kesobb is megteheted, ha mar tul vagy a nehezen.
-  Ha mar fix meretu tomboket hasznalnek, akkor azokat nem dinamikusan 
   foglalnam le, hiszen ha egyszeru tagokkent adnam meg oket akkor az az 
   objektum letrehozasakor automatikusan allokalodnanak, nem kene
   foglalkozni kulon ezzel.
-  Ha egy objektumban mar allokalni kell, akkor azt lehetoleg az
   oblektum metoduasin belul tennem meg, a terulet felszabaditasat 
   pedig szinten, es legkesobb a destruktorban.  Ez azert jo, mert ezzel 
   megoldhato, hogy az objektumpeldany magatol tudja, hogy mit es hogyan 
   kell allokalni ill. felszabaditani, igy ezt az osztalyban egyszer 
   implementalva vegervenyesen elrejtetted ezeket a mechanizmusokat, 
   tobbet nem kell vele torodni.
-  Ezen kivul, hasonlo okokbol amit egy osztaly allokal/hoz letre, akkor
   azt annak az osztalynak is kell felszabaditani/torolni, es forditva, 
   ha valamit nem az adott osztaly allokalt, akkor ne is o szabaditsa 
   fel. (Ennek mond ellent a jelenlegi kod, amikor az allokalt terulet
   pointeret adja at az objektumnak. :-)

Na, kifogyott a nyalam.... :-P

> //Lenne még egy kérdésem.Hogy lehet ASM-ben írt obj-t beilleszteni C-be
> //vagy C++ -ba.Mert az obj-ben lévő fügvényeket meghivom C-ből
> //és a forrdító nem találja azokat.
Ez forditofuggo, a Borland C compilere egy alahuzaskarakterrel toldja
meg a publikus neveket, attol fuggoen, hogy milyen hivasi konvenciot 
jelolsz meg a definialasukkor. (lasd 'cdecl', 'pascal', 'stdcall' 
tipusmodositok). A Watcom C is hasonloan tesz, GCC-vel meg nincsenek 
tapasztalataim.

> //Külön van egy Header-file is ahol definiálom a függvényeket, és ezt hívom
> //meg a programból( #include "xxxx.h" ).
> //(undefined bla-bla-bla hibaüzenetet íja ki, vagy hasonlót).
> //Lehet, hogy nem illesztettem be az .obj-t a programba, ahogy
> //Pascalban kell ($L xxxx.obj) ??
Igen, a BP-nek ez mondja meg, hogy az OBJ-file-t is be kell linkelni.

Remelem a sok rizsazas mellett segitenem is sikerult! :-)
Most mar megyek vissza dolgozni...

Csao!

-- 
Balázs Jákó Jr.
mailto:			mailto:	
http://www.extra.hu/bazsi		mhtel://35.99.87.3/~624
+ - Spline,Bezier kerdes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Coderek!

Sziasztok,valaki el tudna magyarazni hogy a 
subjectbeli fuggvenyek egyenletei hogyan
jonnek letre.
Elore is koszi minden valaszt!
		Csaba.
+ - Re:win nyomtatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudna valaki nekem egy kis peldat adni arra, hogyan kell windozeban
>egy szovegfile-t kinyomtatni ? (Minden sallang nelkul, egyszeruen,
>formazatlan formaban kinyomni.) Sima API-s megoldas, vagy MFC is jo,
>lenyeg, hogy VC-vel leforduljon.

Hali

Hat ezzel en is szivogatok (viva la VC). En az MFC-t hasznalom, lehet MDI,
vagy SDI
alkalmazas.

I.  Az AppWizardal nyomtatasi funkciot is belegeneralod a progiba. Ajanlom
CView
	helyet a CScrollView-t!!!
II. A Te peldadban en a sorokat egy CStringArray-ba toltenem.
III A nyomtatas:
	Harom fuggveny van kezdetben, melyek a kovetkezo sorrendben hivodnak meg:
		OnPreparePrinting() - nyomtastas elokeszitese.
		OnBeginPrinting() - nyomtatas kezdete, itt allithatod be, hany lapod lesz
					maximum (CPrintInfo.SetMaxPage()), stb.
		OnEndPrinting() - a nyomtatas befejezese.
	Van egy OnPrint() nevezetu fv.(ld ClassWizard) mely minden lap nyomtatasakor
	meghivodik. Ez a fv. az OnBeginPrinting() es az OnEndPrinting kozott
hivodik meg 	lapszamnyiszor. Itt letudod kerdezni azt, hogy hanyadik lapnal
tartasz PrintInfo.m_nCurPage)
	es ennek fuggvenyebe el tudod donteni, hogy a szovegedbol, mely sorokat
kell nyomtatora
	kuldeni. Ezt megtehed itt is a pCD segitsegevel, de vigyaz, mert meg az
OnDraw is meg fog
	hivodni.
IV. Ha kell a lap meretet le tudod kerdezni az OnBeginPrinting()-nel, az
OnPrint()-nel, vagy az
	OnDraw()-nal:
		int CDC::GetDeviceCaps(int param)
		ahol param:
			HORZSIZE   Width of the physical display (in millimeters).
			VERTSIZE   Height of the physical display (in millimeters).
			HORZRES   Width of the display (in pixels).
			VERTRES   Height of the display (in raster lines).
			... tobbit a help-ben

Remelem tudtam segiten, legalabb egy kicsit...
Egyebkent ajanlom a SCRIBBLE mintaprogramot, amit a VC-hez adnak. Ez 7 lepesbol
allo mintaprogi, de nyugodtan kezdheted az utolso-val, ott eleg jo dolgok
vannak a nyomtatasrol.

Mindemellet en is varom a fenti (vagy ezen) levelre a valszokat

									Bye...
+ - Re: C++ Tutorial (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>   Hol lehet a neten talalni C++ vagy Builder tutorial-t? Lehet angolul,
>agy magyarul is.

Szia

ftp.microsoft.com/developr
							Bye...
+ - ToolHelp 32 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Volna egy keresem: nem tud valaki valamit egy ToolHelp32 nevu progirol?

Sandor
+ - PERL help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szya mindenkinek, akit megérintett a Perl varázsa!

Nagyon kezdő perles vagyok. Windóz alatti Perlt használok, és a környezetemben 
uralkodó viszonyok miatt nem igazán tudnék áttérni a unixos verzióra.
Kérdéseim: 1. Hogyan lehetne a perl programot futtathatóvá tenni (milyen compil
              er kellene)?
	   2. Lehet-e a promptnál futtatható Perl programot valahogyan webes felületről
              is futtatni?
	   3. A webes PerlScript ugyanúgy működik-e, mint a nem webes?   
              Válaszokat csak magánba kérek. Köszi minden segítségért.

--
Mezei "MasterT" Tamás
"Az Erő legyen veled, meg a vizeskulacs!"

+ - [Delphi] Run-time komponenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
    Delphiben csinaltam egy progit, ami kirak egy par gombot run-time-ban. Hogy
an lehet megadni, hogy ezek a gombok mit csinaljonak?
Udv.: Jozsi
+ - Pascal forras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Coder-ek!

Szabadon felhasznalhato Pascal forraskodok
kellenenek tanulas celjabol. Ujsagok, konyvek
lemezmelleklete, ilyesmik. Angster-Kertesz
feladatgyujtemeny 1-2 mar megvan, azt ne
kuldjetek. Itt a cimem:

Koszi a segitseget, udv
Vig Krisztian
ui: Pascal levelezolista cime nincs valakinek?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS