Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1854
Copyright (C) HIX
2003-06-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Hutolada (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Re: hutotaska (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Motoros tali baleset (mind)  23 sor     (cikkei)
4 3 savos autopalya; hutotaska (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Re: Erdelyi 7vege (mind)  37 sor     (cikkei)
6 uj tag (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re-re: olaj (mind)  15 sor     (cikkei)
8 130 (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Seat Cordoba 1.6 (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Diesel gyuruzes (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Alfa Romeo (mind)  72 sor     (cikkei)
12 top autok (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Octavia vs XM (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Alvazvedelem (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Regi tuzoltoauto (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Re/Re: olaj (mind)  12 sor     (cikkei)
17 Re. M7/ parhuzamos kozlekedes (mind)  30 sor     (cikkei)
18 Re: kanyarodas/index (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Fw: ilyen cimmel... (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Fw: alvazvedelmi csoda (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Fw: savvaltas/elozes (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Fw: tradicio (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Fw: ego, 3sav (mind)  27 sor     (cikkei)
24 Fw: flame? (mind)  75 sor     (cikkei)
25 [HIRDETES] Elado ritka auto (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Renault 19 Baccara (mind)  13 sor     (cikkei)
27 Re: bizalom (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Hutolada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Dimitrij
>Mivel peltier-elvu, ezert fogyaszt rendesen. Mi hajon hasznaljuk,
>es a 2db 115Ah-s akkut 24 ora alatt lezabalta ugy, hogy az
>onindito meg se mozdult. A 35Ah-s akkut 2-3 ora alatt leuriti,
Mi reggel a kocsiban bedugtuk, majd este a strandrol visszaterve a
kocsi siman indult (persze lejton altam meg vele biztos ami biztos
alapon :-) )
Ami nekem van (10e forintos), abban ventillator keringeti a hideg
levedot, es ha nem nyitogatom sokat, akkor viszonylag kellemesen
huvosen tartja a belsejet (Tavaly nyaron Oxford-Bp-Oxford tavon
probalva :-) )
Ha nyitogattam, akkor romlott a hatasfoka, mert a para rafagyott a
hutobordakra.

A'kos
+ - Re: hutotaska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Ahogy Moldova mondta, szarbol nem fonsz ostort, s ha megis, akkor nem
pattogtatsz vele. Az olcso hutotaskak gondolom peltier elemek, amik
igazabol egy adott homerseklet kulonbseg eloallitasara alkalmasak,
ami nyaron nem jo sokra. Dragan minden megoldhato, de sok a gond
vele, mert kocsiban nincs eleg elektromos ellatas ra.
  Mi egy sokkal de sokkal egyszerubb megoldast alkalmaztunk, igaz USA-ban,
ahol megvolt hozza az infrastruktura: volt egy jol szigetelo hutotaska,
abba naponta vettunk 5 kg jeget es kesz. Tokeletesen hutott, egyetlen
problema volt a vizmentes csomagolasa egyes dolgoknak, de nem volt
megoldhattlan. Taska kerult $20 koruli penzbe, egy nap megvolt $1 koruli
osszegert. Hasznaltuk mondjuk 10 napot evente. Ami lenyegesen olcsobb,
mint a hutoszekrenyes megoldas...

Gyula
+ - Motoros tali baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
"Mas kerdes viszont, hogy a szemelyauto (Renault Thalia) vezetoje sokat
enyhithetett volna az eredmenyen, ha nem veszi izombol telire a motorost,
hanem felrerantja a kormanyt. A baleset helyszinen tobb, mint 2 sav szeles
volt az ut, mert volt valami fe/lekanyarodo segedsav is, tehat hely lett
volna. A motoros rontotta el, de a JO vezeto a mas hibajat is igyekszik
korrigalni, nem csak maga kozlekedik "szabalyosan". Ez az autos sajnos CSAK
szabalyosan kozlekedett... :-("

Fogash,

Honnan tudod, hogy kepes lett volna az autos elkerulni? (Egyebkent en nem
Thaliara, hanem
valami regebbi Fiat-ra emlekszem, talan Regatta)
Lehet, hogy a Harley-s kiugrott, es a kocsi mar ott volt, es kajakra telibe
kapta.
Egyebkent feknyomok voltak?
Es az auto soforje vajon hogy van?
Sajnos a medianak csak a balesetek jelentenek hirerteket, de engem speciel 
erdekelne, hogy a serultek peldaul felepulnek-e.De errol csak ritkan
hallani.

K.G
+ - 3 savos autopalya; hutotaska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Geza irta:
: A legszelsoben, csak ideig-oraig lehet temposan haladni. Utolersz
: Trabit,   Polakot,  Mindjartharomkerekuladat,  Ifat  stb.  Hosszu
: konvojoknak  kellene  atsorolnia  a  tele  levo kozepsobe. Erre a
: kozepsobol  jo sok eltajolt kamikaze vagodna be a belsobe. Nagyon
: fasza lenne. Kilometerenkent lennenek a tomegsirok.

Nem erdekel, ezert van a jobbratartasi kotelezettseg. En 180-nal
(Nemetorszagrol van szo es ceges autorol) is kimegyek a kulso savba --
nyilvan nem egy 100 meteres hezagba, 2 kamion koze. De ha kilometereken
keresztul sehol senki, akkor igenis kotrodjon ki a nep a kulso savba.
Ugyanis amilyen szerencsem van, mindig utoler 2 raketa, akik egymast
kergetik, ezeket aztan el lehet engedni a belso 2 savban. Roppant
idegesito 120-szal cammogni a kozepso savban, csak azert mert az illeto
berletet vett ra. A belsoben meg me'lyrepulo vilagbajnoksag folyik, tehat
oda nem lehet beferni. Ha kihuzodna, mehetne ott is 120-szal, en mehetnek
150-nel a Corsammal, a belso savban meg nyomulhatnak a gyorsjaratuak. De
nem, nem, es meg egyszer nem. :-(( Ha latom, hogy jon 2 raketa, akkor
kimegyek egy 300 meteres hezagba, le se kell vennem a labam a gazrol,
maris elhuztak mellettem, es en sorolhatok vissza a kozepsobe. Ugyanigy,
ha valaki a kamion mogott megy a kulsoben, en ha lehet, behuzodok a
kozepsobol a belsobe, es mindenki boldog. Ilyen egyszeru (lehetne) a
kozlekedes.

###

Hutolada temaban: nekem egy be'kebeli NDK-hutoladam van (passziv), ami az
anyosules elotti la'bte'rben leledezik. Ha rasut a nap, akkor letakarom
egy feher torlokendovel. 3 jegakkuval lazan birja a Bp-Cottbus utat (9
ora), ugy hogy az akkuk meg fagyott allapotban ernek celba. A hutobol
kivett pia az ut vegen meg ugyanolyan hu"s, mint az elejen.

Udv,
marky
+ - Re: Erdelyi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elviekben amire oda kell figyelni:

1. a kanyarokat jelző táblák!!! ha az ember nem vigyáz elszáll, főleg, hogy
sok helyen nemhogy hiányzik a tábla, de az út is kifelé dől.
2. két villantás szemből általában trafipax a múlt év közepétől ott is van
lézeres nemcsak háromlábú, vagy műszaki hibát lát az autódon,
pl. nem ég az egyik fényszóród
3. körforgalomnál befele és kifele is kell indexelni ha az elsőn jobbra mégy
akkor eleve jobbra kell indexelni különben balra amikor beérsz a
körforgalomba.
4. a körforgalomban ha nincs kitáblázva jobboldali elsőbbség van vagyis aki
bemegy (egy pár évvel ezelőtt változott meg addig olyan volt mint itt, azóta
tudtom szerint ez nem változott)
5. a kamjonosok egyrésze úgy gondolja, hogy hegyen is megelőz, utána meg
beszorulsz mögé - vigyázat sokszor kilátás nélkül, persze ha gáz van téged
nyom be az oldalon.
6. ha bevonják a jogsidat azt csak a nagykövetségen keresztül kaphatod
vissza esetleg idehaza
7. sok a csíkozatlan út, 4 sáv még középelválasztó sincs ...
8. kb hajnali 1 és 5 között jól lehet haladni nincs nagy forgalom

Ennyi jutot eszembe
Üdv.
Sándor

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
> > Felado : 
>
> > Na, ennyit elso blikkre.
> > Koszonom a listanak az ut elott maganban adott tanacsokat!
>
> Engem is erdekelnenek ezek a tanacsok, hogy mire figyeljek, mert egy honap
> mulva mi is megyunk Erdelybe. :-)
>
> raki
>
+ - uj tag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Orommel jelentem, hogy a HIX-autos tarsasag egy ujabb taggal bovult :-)
Jaj de jó, csak nem vettél új kocsit ? :-)))))))
>Hetfon hajnalban megszuletett Bors, akinek...
Ja........ :-) Azer' ez sem rossz :-)

Minden jot!

Udv!

GERI

Ui. és a kocsinak mi a neve? :-)
+ - Re-re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

*> Viszont volt egy regi dizel Golfom, amiben sosem kellett olajat cserelni.
*> Ugyanis 1000 km- en kb 1.5 litert kellet utantolteni, szoval
gyakorlatilag
*> mindig friss olaj volt benne :))
*
*Azert ezt atgondolnam megegyszer. OK, hogy kerult bele friss olaj, de az
*osszes szmotyi, femforgacs, mifene ott maradt az aljan, nem?

Na, ha 1000 km-en 1.5 l olajat eszik meg oreg is, akkor kit izgat? :-)

Udv!

GERI
+ - 130 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Mi  a  szarert  idegesitetted  magadat?  Volt  egy  ures savod es
>mehettel  a  megengedett  130-al.

Ja! Meg ehhez egy kerdes: tenyleg miert baj ha valaki a
megengedett 130-al "cammog" a belso savban es mellette van 2
ures sav amin a szaguldo orultek el tudjak kerulni?

Udv!

GERI

Ui: amiota megvan a gyerkoc en is neha egy elozesnel erre
     gondolok es inkabb leveszem a labam jobb pedalrol...
     Megeri az a 2 percnyi elony azt, hogy ne legyen apja a
     kolyoknek? :-o
+ - Seat Cordoba 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Uj vagyok a listan,nem tudom, volt-e mar tema. Az a kerdesem,
hogy mi igaz abbol,hogy az 1.6-os motorokat (mondjuk a Cordobaet) ki kell
mindig huzatni,hogy jol adja le a teljesitmenyt es kesobb ne kezdjen el
sokkal tobbet fogyasztani. Mit jelent a kihuzatni, milyen fordulatot? 3000?
4000? Es milyen fordulaton a legoptimalisabb kozlekedni fogyasztas
szempontjabol? Pl.: Ha 50-nel megyek, mi a jobb: 3. fokozatban porgetni
3000-el vagy 4-ben 2000-el (ezek a szamok csak peldak, nem biztos, hogy
pont ennyi a fordulat, de asszem ertheto a kerdes). Mit tudtok az 1.6-os
Seat fogyasztasarol? (Varosi+orszaguti hasznalat, klima nelkul, nem
automata valto)
 (Azt ha kerhetnem,mellozzetek,hogy "0 fordulattal a legoptimalisabb, mert
akkor nem fogyaszt semmit" :-)))
Ha megoldhato, kernem szepen maganba is!
Koszi! Gabor
+ - Diesel gyuruzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Van egy diesel fordom. Van benne legalabb 200e km (pontosan nem tudni, mert
kmspiral nelkul vettem). Erdemes e gyuruzni? kb. 25-os kompreszziot mertek
rajta (hengerenkent nem volt nagy az elteres). Olajat nem jelentosen eszik
(5000kmenkenti olajcsere, kozte nem kellett utantolteni, de lemegy kb.
minimumra a szint mindig ennyi km alatt). Erosebb gazadasra fustol szepen
:-( Indulni indul rendesen, bar a teli -20ban azert nagyon nehezen birtam ra
(kb 1:15 aranyban benzint is szoktam telen a gazolajba rakni).
Szoval a kerdesem az hogy erdemes e gyuruzni, illetve az, hogy ennek mennyi
a realis ara kb?

Koszi elore is a valszt!

W@
+ - Alfa Romeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

lenyegeben egyetertek Fogash irasaval, par dolgot viszont 
hozzafuznek:

> De egy "csiklampas", azaz utolso szerias 33-as gyari allapotaban 
> igen vagany kis auto hatasat kelti, amikor pedig megszolal a 138
> lovas 1.7es boxer, ott csunyan megnyulik akonkurrencia soforeinek 

129-137-ig szokott a loerok szama katalogustol fuggoen, ezek szerint 
138 lovas is volt? :))) fene se tudja, kinek higyjen, minden katalogus 
mondjon le! Raadasul az 1.7 16V 4x4 sem erte el az 1000 kg-ot (990), 
nem is csoda, hogy en a monstrumommal kapok tole 0-100-on 4 
autonyit... 

> Egy autos tesztben olvastam: az Alfa 147-es egy csomo bena 
> konstruktor munkajanak eredmenyet is hordozza: csukott ajtonal 
> nem nyilik rendesen a kesztyutarto,

Udvozlom az ujsagiro kollegat. Ez a kesztyunyitos dolog az elso 
faceliften atesett 156-nal fordult elo a TV2 Totalcar musoraban. 147-
ben meg soha nem hallottam rola es kiprobaltuk a talalkozon az osszes 
uj 156-ban (szegeny Joe is azt probalta ki elsonek, mikor megvette) es 
egyetlen mas autoban nem talaltuk meg ezt a hibat.

> alig lehet utantolteni az ablakmoso folyadekot

Nekem az osszes eddigi automban gond volt az utantoltes. Szinte 
mindenki a sullyesztett tartalyt hasznalja mostanaban 20 Ft meretu 
nyilassal. Mindig felbevagok egy asvanyvizes uveget es azt hasznalom 
tolcsernek. Ez abszolut nem Alfa specifikus dolog.

> nehez a biztonsagi ovet elerni. 

Ez is egy marhasag. Illetve van igazsagalapja, csak eppen nem Alfa 
specifikus es ilyet nem lehet egy autonak felroni. Szerintem. Ami nem 
igaz: minden 147-ben ez van. Ami igaz: a 3 ajtos 147-ben ez van. A 
harom ajtos autok specifikuma, hogy az elso ajto hatalmas, hogy hatra 
is be tudjanak szallni. Ezert a B oszlop picit hatrebb van tolva, amibol 
egyertelmuen kovetkezik, hogy a biztonsagi ov is el van tolva. 1 
kivetelevel meg nem ultem olyan 2-3 ajtos autoban, ahol a biztonsagi 
ov elerheto lett volna ugy, mint a 4-5 ajtos eseteben. Az 1 kivetel egy 
Merci coupe volt, ahol egy bizbaz elore nyomta az ovet, szinte a 
kezembe adta.

> Nagy szerencse, hogy ezeket az embereket jo tavol tartottak a
> motortol, a fektol, a futomutol, 

Mondjuk ami eppen csalodast tud okozni, az a fek. Megjartam a 
Grossglocknert, ami az egyik legelismertebb fekteszt Europaban es 
nem hagyott cserben, pedig lefele sok tabla figyelmeztet, hogy 
ellenorizd a fekeket haver, itt mar be szokott . Erezheto volt a 
gyengules, a vegen mar fustolt is egy kicsit, de az utolso kanyart (33 
km, 12% emelkedes) is siman vettem 80-rol lassitva szinte nullara. 
Tehat szamomra ez egy remek fek, sokszor megis ugy erzem, hogy 
keves, elfogadnek valami durvabbat. A masik dolog, amit kritizalnek, az 
a valto. A 33, 75 recsegos kettese utan duplan szinkronizaltak, 
megsem lett sokkal jobb a kesobbi Alfak valtoja sem - lasd az en 
harmas fokozatom. A 147 valtoja mar 3x szinkronizalt, egy esetrol mar 
megis tudok, amikor valto cseres lett 20000 km utan az auto. Ezen kivul 
meg 2 Alfa tevhit van: a rozsdasodas (meg a Ritmo, Regata idokbol 
szarmazik) es az elektromos gondok (90-es evek eleje).

A 147 egy nagyon nagyon jo auto, annak megfelelo arral. Az en 
izlesemhez kepest talan tul magassal. Ennek ellenere ugy erzem, jol 
dontottem, mikor az elso szerias 147 helyett megvettem az utolso 
szerias 146-ot. Egy dolog miatt atkozom magam - nem rendeltem bele 
klimat. Egyre idosebb vagyok, annal inkabb hianyzik. Hulyeseg volt...

Cs.
Alfa Romeo 146
www.cuoresportivo.sk
+ - top autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ti milyen autokat raknatok az alomgarazsba?

a mindennapi lotas futasra ket alternativa van, a 156 SW vagy 166 
Super, esetleg Lancia Thesis. Ezen kivul kene az asszonynak egy piros 
147. Hobbiautonak evek ota egy 68-72 kozott gyartott piros Duetto 
Spider az almom, de megtenne egy Barchetta is. Bolondulni tobb 
elkepzelesem van, ha uj, akkor Punto II 1.8 megturbozva vagy Wankel 
Mazda. Ha regi, akkor Maserati Shamal, esetleg Lancia Integrale. 10 
auto sok, 3 biztosan lesz, 4 meg elmegy. Jelenleg 2 van, mindketto 
imadat targya :)

Cs.
AR146, Punto II
+ - Octavia vs XM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
a kollegam (uj fekete Octavia TDI tulaj) teljesen oda van: az occse vett 
egy XM 2.1 TD tipusu autot es azota nem tud belole kiszallni. Mar azon 
is gondolkodott, hogy 1 az 1-ben kicsereli vele. Es valoban, az XM egy 
isteni auto, latszik, hogy zaszloshajo volt annak idejen. Joe, most mar 
ertem!

Cs.
+ - Alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Javitsatok ki ha tevednek de nekem a kovetkezo ugrott be az alvazvedelmi 
felvetes kapcsan:

Aramot vezetnek az alvazba... Ami ugye maga a kocsiszekreny, tehat maga 
a test, azaz a (-) polus... Ha erre jon vmi (+) aram akkor az 
rovidzarlat es nem tul egeszseges.

Ha vmi teljesen kulonallo aramforrasrol menne ez a dolog, akkor sem az 
igazi, mert akkor a masik aramforras (+) sarka menne a kocsiszekrenyen 
keresztul az auto akkumulatoranak (-) pontjara.

Szoval en ezt nem tartom valoban kivitelezhetonek. (A masik kerdes, hogy 
nemi aram jelentlete miert akadalyozza meg a rozsdasodast?)

Udv.
-- 
Schmidi
E-mail:     Lista cím: 
Web:       http://schmidi.hyadok.hu
+ - Regi tuzoltoauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Keresek regi tuzoltoautot megvetelre. Tehat ilyen tok regiseg, 
ritkasag stb. Az allapota lehet ilyen is, olyan is, nem igazan szamit, 
persze minel jobb annal jobb. :) Ha lenne valakinek ilyen vagy ismerne 
valakit akkor legyszi irjon nekem rola infot, kuldjon kepeket. 

Koszi szepen:

Laci

http://www.agostonl.com


---
Versendet durch AonWebmail (webmail.aon.at)
+ - Re/Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Ugyanis 1000 km- en kb 1.5 litert kellet utantolteni, szoval
> > gyakorlatilag mindig friss olaj volt benne :)) K.G.

>  Azert ezt atgondolnam megegyszer. OK, hogy kerult bele friss olaj, de
>  az osszes szmotyi, femforgacs, mifene ott maradt az aljan, nem?
>  Radix
---------------------
Nem!!! Ez mind az olajszuroben maradt! Ami az "aljan" maradt, az ott 
maradt volna akkor is ha normal idokozonkent cserel olajat. Most az a 
kerdes, hogy olajszurot mikor cserelt?

Udv,   Triznyak
+ - Re. M7/ parhuzamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Homalyositsatok fel. Ez elozes? Nem savvaltas? Pontosabban a
>  kerdesem: Ha valaki van elottem nem huzodhatok le a kulso savra? Es a
>  kulso savon nem mehetek nagyobb sebesseggel, mint valaki a belso
>  savon? Mert ha igy kulon-kulon igaz, akkor nem szabalytalan. En
>  legalabbis valami ilyenre emlekszem... Vagy csak rossz tanulo voltam?
>  Fulop Istvan
--------------------------
Autopalyan a parhuzamos kozlekedes szabalyai ervenyesek.
 Ha a savok telitettek, a parhuzamosan halado sorok elhaladhatnak egymas 
mellett.(Azaz jobbrol is lehet "elozni". Termeszetesen ez nem szamit 
elozesnek!) Egyebkent jobbra tartasi kotelezettseg van, tehat egy jarmu 
nem haladhat a belsosavban folyamatosan, es nem tarthatja fel a gyorsabb 
jarmuveket. A szabalyban azonban az is benne van, hogy akkor nem tartja 
fel a tobbi jarmuvet, ha az adott utra engedelyezett legnagyobb 
sebesseggel halad!! Ilyenkor nem szabad jobbrol elozni! (Egy jarmu 
mellett jobbrol elhaladni elozesnek szamit a parhuzamos kozlekedesben is!!)

ERGO:  papirforma szerint nem szabad a belsosavban csamborgo            
                     mellett jobbrol elmenni!
              papirforma szerint nem szabadna ott csamborognia!
              papirforma szerint nem tart fel senkit, ha legalabb 
130km/h-val
              megy!
  MINDOSSZE OLTARI NAGY POFATLANSAG, fuggetlenul attol, hogy
pesti, vagy videki "foldmuves" az illeto!! :-( :-(

Magam reszerol elmegyek mellette jobbrol, megha nem szabalyos is, mert 
elobb-utobb utolernek a tobbiek es akkor barmi  megtortenhet. :-\

Udv,   Triznyak
+ - Re: kanyarodas/index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Keresztezodesben amugy sem illik elozni, foleg ha a kisivben
> > kikanyarodo nem lathat minket. ...Vagy?...

>  Nem elozesrol van szo. Mert azt tenyleg nem szabad............
---------------
Pedig szabad! Ha foutvonalon, vagy "vedett" uton haladsz, akkor 
utkeresztezodesben is szabad elozni !!
---
>  Kivetel egyenrangu utak keresztezese eseten, ahol is jobbkez szabaly
>  van ervenyben. Viszont ott nekem mindenkeppen el kell engednem a
>  nekem jobbrol, kis ivben kanyarodot.
------------------
Meg a balra nagy ivben kanyarodot, es a keresztben athaladot is!!!!! :-D

Udv,   Triznyak
+ - Fw: ilyen cimmel... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. OPEL MANTA metalkek - hetfore
>7. OPEL MANTA metalbordo - vasarnapra
>8. OPEL CALIBRA 4x4 turbo - oszre es tavaszra
>9. BMW fustuveggel, ultetve - konditerembe jarashoz... :-)
>10. OPEL FRONTERA - kirandulni es telre...
>Na, ilyen e-mail cimmel mit vartatok ? :-)

Haaat, mondjuk hogy a sok Manta mellett ott legyen a GT/E400, hogy legyen
kozte Speedster, OPC Astra, Lotus Omega, OPC Zafira, GT Coupe. Ezekkel pont
ki tudnad valtani a sok egyforma Mantat keddtol szombatig :-)
Fogash
+ - Fw: alvazvedelmi csoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bar a ceges VW GOLF III
>ajtaja mar vagy 4 eve be van horpadva kb. egy 25 cm.es csikban, ott
>a festes sincs rajta es azota sincs rajta rozsda, pedig telen-nyaron megy.
>Lehet hogy a ruszki csodat "elloptak" a fritz ipari kemek ?!

Ez kunszt? Nekunk volt egy 84es evjaratu Fiat Regata 85S-unk, aminek a
C-oszlopan volt 20cm-es festekhiany, mikor vettuk. 5 evi hasznalat mellett
sem rozsdasodott. Miert? Mert mindig volt ideje megszaradni, ill. jol
szellozott. Ezert talaltak ki a ruszkik (is, meg a magyarok is) a nyugatra
meno Ladak aljanak, sarvedoinek muanyagos burkolasat. Ez a burkolat
szellozteti, kiszaritja a rejtett(ebb) zugokat is, igy csokkenti a
korroziot.
Amugy tenyleg volt egy talalmany, ami feszultseget kapcsolt a kasznira es
valami elektrokemiai elv miatt ez akadalyozta a rozsdakepzodest, de
reszletekre sajna en sem emlexem...
Fogash
+ - Fw: savvaltas/elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pontosabban a kerdesem: Ha valaki van elottem nem huzodhatok le a kulso
savra? Es a kulso savon nem mehetek nagyobb sebesseggel, mint valaki a belso
savon? Mert ha igy kulon-kulon igaz, akkor nem szabalytalan.
********

Lakott teruleten belul az a sav megy gyorsabban, amelyik tud, ez igy
szabalyos. Autopalyan viszont elozesnek szamit, igy csak balrol, tehat a
belsobb savokban szabalyos, ha kivulrol csinalod, agyonlonek erte. A jobbra
tartasi kotelezettseg szolna arrol, hogy az elozes befejezese utan
visszahuzodsz a _szelso_ savba, igy teged is meg tud elozni, aki nalad
gyorsabb. Ennek be nem tartasaert viszont meg senkit nem buntettek meg,
pedig sok esetben ez  fel annyira a delikvens agyat, hogy utana huz
egy jobbrol elozest, amibol esetleg baleset lesz... :(
Fogash
+ - Fw: tradicio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tradiciorol meg annyit, hogy az Aston Martinba nem teszik be egyik kis
>Rover szellozo rostelyat! :-(   (Vagy legalabbis meg nem volt ra pelda,
amit
>eddig en lattam)

Mert kulon ceg. De a kis Jaguar 98%-ban Ford Mondeo, az tradicionalis?

>De ha az Alfanak tenyleg ilyen sok hibaja van, akkor biztosan nem kell.
Asszem ennek a mondatnak a vegerol lemaradt egy smiley!

>Amugy ma indulok olaszba, most meg jobban szet fogok nezni a gyarban, hatha
>talalok valami ujabb hulyeseget!
Jo, akkor elmeselem, hogy az negykarikas gyarban szerelokent dolgozo
baratomnak miert kellett japanba utaznia. A6 2.8-V6 motorok, a hengerfejrol
(sajat termek, konszern-ontode a beszallitoja) lemaradt egy horony, amiben
olaj kozlekedik. Nem sok, par szaz db-nal. Egyetemes marogepen a karb.
muhelyben utolag belemartak valami hasonlot, osszeraktak, a motorok ki is
mentek, autoba kerultek. Aztan mikor a negyedik motor is tonkrement, a gyar
fu alatt visszahivta a szeriat, es mindegyiken hengerfejeket csereltek.
Europaban a nemet szerelok, Japanban a magyarok, mert kevesebb napidijjal is
ki tudtak jutni...
Ehhez kepest a nehezen toltheto ablakmoso bagatell, ahogy egy baratom szokta
volt mondani :)
Amugy ultel mar Alfa Romeoban?
Fogash
+ - Fw: ego, 3sav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert, hogy menj oda es ha ures, akkor haladj viszonylag bekeben.
>Ugy  kepzeled, hogy mindenki tegye ezt es maradna a belso sav egy
>ket raketanak.

Nem csak sajat magamra gondolok. Persze alszentnek tunhet a duma, de soxor
epp azt latom, hogy a Szent Szabalyok Hos Betartoi a legnagyobb
forgalom-akadalyozok, ok kozlekednek a legkevesebb toleranciaval, a masikra
odafigyelessel.

>Mi  a  szarert  idegesitetted  magadat?  Volt  egy  ures savod es
>mehettel  a  megengedett  130-al.
A konkret esetben nem idegesitettem magam, de adott esetben baromi zavaro
bir lenni, hogy van egy 3savos zsir uj autopalya, es semmivel nem lehet
rajta jobban haladni, mint egy 2x1 savos folduton, mert mindenki azt
kepzeli, hogy mindharom sav ugyanarra valo. Soxor ugy erzem, ebben a budos
orszagban en vagyok az egyetlen, aki autopalyan is ugy eloz, mint sima
orszaguton (=akkor valtok savot ha utolerem, elkerulese utan huzok vissza
kivulre). Ezt 130nal, 150nel es 180nal is igy csinalom. A halalom, mikor
valaki ugy elozgeti a kilometeres kozzel halado kamionokat, hogy
folyamatosan belul megy, mogotte meg gyulik a sor. Egy-egy kihuzassal
(lassitas nelkul!) is el tudna engedni 2-3 gyorsabban menni akarot, es
mindenki kisimult arccal, nem  idegekkel erne celba. Nem (csak)
en, akarki.

>Mar  reg  kiderult, hogy rossz ertekre van kalibralva az egod. :-)
Ugyan mar, kie van jo helyen? :)
Fogash
+ - Fw: flame? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szep kis esszet irtal.... :-)
Koszi.

>Csak minek? Flamet gerjeszteni?
Vedd ugy, hogy azt irtam le, ami par hete tema volt (ki hogyan erez az
autoja kapcsan)

>A mondas:"De gustibus non est disputandum"(vagy valami ilyen :-) )
>alapvetoen igaz. A szepseg nem objektiv fogalom, meg ha idecitaljuk
>az aranymetszest, akkor sem...
Tokeletesen igaz, az aranymetszest nem emiatt citaltam ide, csak hogy
szemleltessem, vannak dolgok, amiket az ember ara'nyosnak lat anelkul, hogy
meg tudna fogni, miert az, vagy miert nem az.

>Amikor korabban marketingautonak titulaltal markakat, arra nem gondoltal,
>hogy ez a "design, tradicio" fogalmakra is igaz lehet?
Dehogynem. Egy kovetkezetes designnel semmi bajom, ezt is megirtam mar
parszor. Allitsd egymas melle az osszes 3as BMW-t es latod, hogy ezek
egymasbol fejlodtek ki, vannak elemek, amik kicsit atszabva, de
visszakoszonnek. Az Audi tudatosan felvallalt egy nagyon techno-izu
formavilagot, es azt eleg kovetkezetesen viszi is vegig a modellvalasztekan,
ezzel sincs bajom.
Sok marka viszont most probal kitalalni valamit (foleg a keletiek, a
"legendas" 323as Mazdaval, Daewoo a hutoracsaval...), de ezt hirtelen
tradicionak hivni kicsit meresznek (csusztatasnak?) tunik szamomra.

>Az "alfa feeling" is egy ugyanolyan marketingfogas....
Tenyleg mindketto a kozonseg elcsabitasara szolgal. 90 evet tradicionak
hivni viszont nem ugyanaz, mint 5 evet tradicionak hivni. A mogottes
valosagtartalom (hazugsagi faktor a reklamokban) erosen kulonbozo, nem?

>Azaz, elnezed. De miert kellene mindenkinek elnezni, es hasra esni tole?
Egyreszt nem KELL, nem kotelezo Alfat venni. El LEHET nezni, ha valaki
ertekeli a tenyt, hogy mas vonatkozasban olyant mutat, amit a mai tipusok
10-15%-a produkal. Az en szememben megbocsathatatlan bun pl egy japan auto
egyenszurke belseje, meg titanium-hatasu muanyag deklijei, legujabban az
Alfa Romeotol lenyult formai. Meg 2-3 modellvaltas, es a Mazda hutomaszk
annyira osszehuzodik, hogy egeszen Alfa-pajzs formaja lesz, a Mazda2 hatulja
meg 1:1-ben a 145-os Alfat idezi. Volt valami kombi prototipusuk 2001ben
Genfben, az gyanusan Alfa Sportwagon-izu volt... Van egyebkent izgi Mazda
is, de az a gyanum, kevesen jarnak itten RX7-tel, RX8-cal. :(

>> Egy AlfaRomeo haromezer kilometer utan is lenyugoz morgasaval,
horgesevel, formai
>> jatekaival. Ki nem sz.rja le, hogy nehez bele ablakmosot onteni?
>Peldaul en. Mar az sem egy kejmamor, ha az ablakmosotartalyhoz alig
>lehet hozzaferni, de az, hogy nem nyilik a kesztyutarto (meg nincs is
>vilagitasa), nincs hova pakolni az autoban mar nemi morcogasra
>kesztetne, az pedig, hogy nehezen lehet elerni a biztonsagi ovet, mar
>boven eleg ahhoz, hogy ne is gondoljak a megvetelere.

Mivel teged nem ez a fajta vezetesi elmeny vonz, szerencsere Mazdat vettel
magadnak. Az valszeg nem faraszt ilyen nyugokkel, viszont cserebe gyengebb,
nincs olyan sportos hangja, lagyabb a futomuve, kenodosebb a fekje,
unalmasabb a belseje. Neked az tetszett, nekem nem. 1:1
Az ablakmosohoz amugy azert hozza lehet ferni, csak nem olyan konnyen, mint
a praktikus kompromisszumok csucsat jelento germanoid csodakban. A
kesztyutartoban van vilagitas (mar az enyemben is van, pedig az 91-es
design), es tobbnyire nyithato is :-) A biztonsagi overt meg inkabb
nyujtozkodom. A 3ajtos 147es ugyanis relativ nagy ajtoval rendelkezik, hogy
hatra is be lehessen jutni. Ha az ovet konnyu lenne elerni, akkor az lenne a
baj, hogy kicsi az ajto, szoval semmi nem tokeletes :(

Amugy perverz modon oromom lelem a hergelesetekben. Ezen a listan ugyanis
barmilyen autot lehet szinte valasz/reakcio nelkul barmilyen kocsirol
pozitiv erzelmeket kinyilvanitani, de ha valaki veletlenul egy Alfa Romeot
mer dicserni, akkor egybol elojonnek egy csomoan, hogy az ilyenolyan
szirszar, es veletlenul sem venne senki. Ez valahogy hasonlo, mint az a
teny, hogy a ferfiak 90%-a szerint a Hale Berry marha jo csaj, mindenki
arrol almodik, hogy jol meghuzna, de felesegnek senki nem ilyent keres. Egy
Alfa Romeot is mindenki jol megkergetne, de hetkoznapra kosz nem, inkabb Toy
otat, VW-t, stb... ? :-D


Fogash
+ - [HIRDETES] Elado ritka auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Elado sajat tulajdonu 1988-as Volvo 480-asom (kb. 15 van az országban)
1.7 ES,
nem turbos, fedelzeti szamitogep, allithato magassagu kormany es elso
ulesek,
szervókormány, ulésfutes, elektromos ablak és tukrok, Clarion radio,
elektromos
antenna, stb...
140.000 km van benne, az ara 650.000 HUF.
Jelentkezzetek mailben, egyeztetunk.

Caliban
+ - Renault 19 Baccara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello kedves listatagok!

Lattam egy erdekes autot, kinek van vele barmilyen tapasztalata, rola
barminemu infoja?

Renault 19 Baccara 1.8 16v
Láttam 170 loerost belole, realis ez?
Van valami tipusbetegsege?
Mennyit fogyaszthat normal, nem "versenyszeru" uzemben?

Elore is koszi.

-=[GMA]=-
+ - Re: bizalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> bemegyek  en  ;))  csak arra ertettem, hogy van 1 pont, amikor meg nem
> derul  ki.  namost  sokan  ugy  mennek abban a korforgalomban, hogy pl
> onnantol  kezdve  1-3  mp  alatt  elemernek.  ilyenkor mar nem erdemes
> kimenni.  viszont  ha  kiderul, hogy bekanyarodnak ott ... erted? csak
> azert  nem  megyek  ki,  mert  ugy latom, hogy ha kimennek es o tovabb
> menne,  akkor  csattanas  lenne  belole.  viszont  nem megy tovabb, en
> hamarabb  kihettem  volna,  ha  1  nagyon  hasznos indexelesi szabalyt
> betart  es  nem  szarik  ra  nagyivbe,  ezzel  engem hatraltat a sajat
> hujesege miatt, igy anyazok.
    ***  :-)


Hat, azert a 3 masodpercert tenyleg erdemes anyazni, meg idegeskedni. 
Meg ha taxis vagy Butapesten, akkor sem biztos, hogy osszeszedsz naponta 
szaz ilyen esetet. Az meg mar osszesen napi 5 perc! Az meg mar csak 
meger egy infarktust, vagy egy balesetet, amit az idegesseged miatt nem 
tudsz kivedeni, vagy esetleg magad okozol. Ez is olyan, mint a "nyomjuk 
neki 160-nal, mert sietni kell" jatek. Nincs semmi ertelme, mert az 
orszag egyik vegebol a masikba kb egy fel oraval ersz oda hamarabb, de 
kozben sokszorosara novelted az eselyedet arra, hogy soha ne erj oda.
Ezektol fuggetlenul persze igazad van abban, hogy nagy parasztsag az 
index nelkuli tekerges, meg a masok semmibe vevese, de ez sajnos nem 
(csak) autos jelenseg.

Feri

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS