Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 871
Copyright (C) HIX
2000-09-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 KRESZ (mind)  6 sor     (cikkei)
2 nemet autok (mind)  13 sor     (cikkei)
3 7110 es datasuite (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Kerdes? + Ikarus (mind)  65 sor     (cikkei)
5 Biztonsagi ov. (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Jobbra huzas (mind)  20 sor     (cikkei)
7 Aldo segits (mind)  9 sor     (cikkei)
8 no:tigung, NT, kut, 16Vt, akku, szerviz (mind)  81 sor     (cikkei)
9 Nyaralas (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Cagiva 125 gyujtashiba (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re: elorelepes (mind)  19 sor     (cikkei)
12 No:tigung (mind)  32 sor     (cikkei)
13 Biodiesel (mind)  36 sor     (cikkei)
14 Re: Uzemanyagarak (mind)  43 sor     (cikkei)
15 Re: Pontiac Firebird kerestetik (mind)  41 sor     (cikkei)
16 Re: biodiesel (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Re: Horvatorszag (mind)  31 sor     (cikkei)
18 elemenyek (mind)  69 sor     (cikkei)
19 Elado Irmscher felnik Trabira / Wartburgra (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Porsche hangok, biztositas (mind)  17 sor     (cikkei)
21 derektamasz (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Re: Milyen autot vegyek??? (mind)  14 sor     (cikkei)
23 Opel Astra hiba (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Mozdony6, vasarnap! tarskereses :-) (mind)  19 sor     (cikkei)
25 Toyota Celica (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ed irta az:  "Vagy akar 
leallni, es uldogelni benn. Ugyanis 5 pecig, ha a vezeto a 
kocsinal tartozkodik, az csak megallas es nem varakozas."

A KRESZ szerint az 5 perces "megallas", mikor a vezeto a 
gjmu-ben tartozkodik, minosul VARAKOZasnak!
+ - nemet autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoltan irta: "Nem a japan designhoz akarom 
hasonlitani a nemeteket! De, utalom a jo aramvonalas, 
egymasra hasonlito kocsikat: Passat, Audi A4, Skoda Octavia 
stb. Egszeruen nem teszik, nincsen bennuk semmi szenzacios."

:) Felsorolt autok a VW-Audi konszernhez tartoznak. 
Evidens, hogy kozottuk kevesebb az elteres. De, hogy egy A4-
re valaki azt mondja, hogy semmmi egyedi nincs benne, 
enyhen szolva is eros tulzas.

Attila

U.i.: az elozo levelet elfelejtettem alairni, bocs.
+ - 7110 es datasuite (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihav!

Megszuletett, megis csak 7110 lett a dologbol :) Egyenlore nem nagyon vannak
negativ tapasznyalasok, kicsit windows98 feelingem van a sok animacio miatt
lassu a ketyere (kene bele meg egy kis ram?:))

Kerdesem a kovetkezo: Tud valaki lelohelyet ezzel a ketyerevel is mukodo
datasuite-hez? Az enyem (3.0) nem ismeri ezt csak a 6110-est. A Nokia mindig
ennyire lemaradt a szoftveroldalon?

Koszi
Vlad
+ - Re: Kerdes? + Ikarus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)



----- Original Message -----
From: aldo >
To: Fogash >
Sent: Sunday, September 17, 2000 10:40 AM
Subject: Kerdes?


> Udv Fogash!
>
>  Gratula az elhatarozashoz, ne panikolj, csapj bele a nosulesbe, neked
> is meg lesz valahogy, ebbe a "betegsegbe" kevesen haltak bele. :-))))
> Jo, ne vicceljek rajtad. OK!

Ja, a kornyezetemben is vannak tulelok...    :)


> Idezlek:
> > Az Octavia ellen szol az ominozus olajtekno-ugy es a szerintem
> > nagy kaszni (mar az 1.6-hoz kepest).
>  Az olajtekno nem a legalacsonyabb pont, en ugyan a Boraval jartam sokat
> (azonos feneklemez ugyanezzel a motorral),
>
>   Bocs, en ugy tudom, hogy a Bora=Golf4 padlolemez,
> Octavia=Passat=Ax(6?) padlolemezek. Javits, ha nem tudom jol!

A-Platform= Golf IV, Bora, New Beetle, Audi A3, Skoda Octavia, Seat Leon,
Seat Toledo, sot rovidebbre vett tengelytavval az Audi TT is.
B-Platform= mostani Audi A4
C-Platform= Audi A6, VW Passat
D-Platform= Audi A8, jovobeni "VW Passat+"

>  Sot! Ikarus 55 (igen, a Faros) ->256 -> 395. Nezd meg oket elolrol, tok
> jol fel lehet ismerni az azonos vonasokat.

>   Tegnap utaztam IK955-el. Eloszor Neoplanra tippeltem, ahogy
> kozeledett, aztan meglepodtem a japanos, semmilyen buszon. Matyasfoldon
> ilyen jarganyt csinalni, tenyleg itt a vilag vege! :-(
>   (Ezt a szolas eredetileg arra hallottam, hogy a Honda nem csinal
> dizelmotort, mert akkor itt a veg. Hat csinalt, sot a tervei szerint
> kozvetlen befecskendezesut tervez!)

955??? Amivel eddig talalkoztam, az a kovetkezo volt: a korabbi  Ikarusoknal
az utolso szamjegy 5= varosi busz (pl:255), utolso szamjegy 6 =tavolsagi
(pl.: 256), 0= hosszabb tengelytav (pl.: 250), 80= csuklos (pl:280). Aztan
jott az uj vilag 25 ev utan. Amugy a 200as sorozatu Ikarus a vilagon a
legnagyobb peldanyszamban gyartott autobusz, 230.000 darab keszult belole.
Utana a Mercedes O303 jon huszonvalahanyezerrel... Az uj vilagban a 300-zal
kezdodoek a tavolsagiak, a 400zal kezdodoek a varosi buszok. (365, 395, 396,
398, 415, 416) Ami Matyasfoldon, az Egyedi AutobuszGyar Kft (EAG) ban
keszult, azoknal a 3as helyett lehet E (E95, stb). A magaspadlosak HD (High
Deck), az extra magasak  (ahol a vezeto felett is ul utas, de meg
egyszintes) SHD (Super High Deck), az emeletesek pedig DD (Double Deck)
jelzessel futnak.

Ebbe a koncepcioba nehezen illik bele a 955-os tipusjelzes, de persze nem
kizarhato. Amugy Gyor ilyen szempontbol kedvezo terep. A Raba, mint az
Ikarus egyik fo partnere mindenfelet gyart, es a legtobb prototipus es
nullszeria a Kisalfold Volannal landol. Igy eloszor Gyorben futott a 395os,
a 415os, a 365os, a 396os, a 398DD, illetve a Raba Contact buszok is.

Az altalaban Raba alvaz kialakitasa olyan, hogy tudja fogadni a Scania, Daf,
MAN, Cummins es Detroit Diesel motorokat es eroatvitelt is.Szoval hajra
magyarok.
+ - Biztonsagi ov. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem szeretnek flame-t szitani a $subj.-al,
de valahol az emberi jogaimba valo beavatkozasnak 
erzem a kotelezove tetelet. Amolyan megvedunk ha beledoglesz
is stilus. Igazan balesetveszelyes helyzet akkor latszik
kialakulni, amikor rendort latvan, a biztonsagi ovet 
kezdem keresni. Szoval nem vagyok meggyozodve az ov
jotekony hatasarol, mint ahogy sok balesetnel, azert
uszta meg a sofor (utas), mert kirepult az autobol.
Kivancsi lennek a T. listalakok velemenyere. Azzal 
szerintem senki jogait nem csorbitom, hogy nem hasznalom.
Aki jogositvanyt kap, van annyira nagyfiu (nagylany), hogy
eldontse kivanja -e hasznalni. Allitolag, ha 2 auto 
30km/h. sebesseggel frontalisan utkozik, mar nem igen
szall ki belole senki, ov ide vagy oda. Talan a legzsak
a megoldas, de ahoz tenyleg kell(ene) az ov is.
Lehet, hogy eloirjak egyszer autoban a bukosisakot is ?
:-)))

Udv: Arpi

PS: Nem, nem buntettek meg mostanaban ov miatt :-)).

--> Suse Linux 6.2 <--
+ - Jobbra huzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval a verda igen erosen jobbra huz. Futomuvesnel is ezert volt, de a
problem
>a tovabbra is fennall. Guminyomasok rendben, gumik markaja es bordazata
azonos,
> futomuallitas elott pedig a srac megemelve nagyjabol megvizsgalta a
futomuvet
>es semmi nagyon kirivot nem talalt rajta. Nagyon idegesit ez a jobbra
tartas, k
>erem tehat, ha valakinek van otlete, irja meg.

A haverom R19-esevel ugyanez volt.
Huzott az auto, foleg a vadiuj gumikkal. Baumgartnerek
is szettartak a kezuket: a futomu jo, gumi jo, ez van.
Szegeny auto a mult heten uj hatso lengescsillapitokat
kapott (nem az elhuzas miatt) es lass csodat,
azota nem huz.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Aldo segits (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Ha jol emlekszem, akkor Aldo emlitette a hengerfej tomites cserejekor,
hogy figyeljek nem Lada dugot raktak be a Skodriba. Elgondolkoztam a
dolgon, hogy ez hogyan lehetseges. MEg tudna valaki mondani?

Koszi

Frescho
+ - no:tigung, NT, kut, 16Vt, akku, szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> >Mellesleg itt szinten No:tigung, ha az autopalyan az elottem halado kocsi
> >mogott 3 meterrel megyek es levillogom, ha autostarsamnak bemutatom a
> >kozepso ujjamat vagy "nevelo celzattal" befekezek elotte. Ha masert nem,
> >akkor a buntetes miatt erdemes kulturaltan viselkedni errefele.
> Es errol a nemet rendszamu autosok is tudnak? :))
> Mert en tapasztaltam am ilyet _nemet_ rendszamu autoktol _nemetorszagban_!
> Akkor villogott le mikor egy 80-nal halado kamiont eloztem 130-140 korul, es
> szerinte nem voltam eleg gyors.
Es nem voltal elegge nemet rendszamu sem, igaz...?    :-))))))
Ha nem EU-s, soot, inkabb nemet rendszamu autod van, akkor tudja, hogy 
valszeg nem eri meg neked vegigjarni a hivatalos utat, hogy ervenyt szerezz 
a jogaidnak...  :-((((((     Oszt aztan le is villog...

> >  Vezenylo: "normal" diszpecserhelyiseg, sok TV-vel es szAmitogeppel.
> > Nagy kijelzo: 456-460MW, 49,99-50,01Hz. A tobbi nem tul latvanyos, sehol
> > 1 ismeros passziansz, AKNO95-98-2000. Itt hangzott el a kovetkezo:
> > "Vegzetes hiba tortent az xxxx cimen" Nevetes, sohaj, jo, hogy nem MS
> > oprendszer alatt futo alkalmazasok. :-)))))
> Hmmmm.... Meg fogtok lepodni! Olajfinomitoban, ami nem igazan
> egyszerubb uzemvitelu rendszer, mint egy eromu, a Honeywell legujabb
> folyamatiranyitoi NT4 alatt futnak. Mar fagytak le. 8-(((
Nem semmi.... Kecskere bizni a kaposztat...  :-)))))))

> Ha valaki meg akar lepni fizetes nelkul, gyakorlatilag a kutasoknak 
> semmi eselyuk ezt megakadalyozni, eszkozuk hozza plane nincs.
Nem megakadalyozni kell, hanem a kamera+magno felvetele alapjan
a kocsit es a tolvajt feljelenteni...  Egyebkent pedig csak egy plusz 
munkaerore lenne szukseg, aki csak a tankolokat figyelne'...

> Az a gyanum, hogy a legtobb csalas csak a masok altal okozott
> veszteseget fedezi, nem a kutas zsebet hizlalja. Vagyis igazabol mas
> autosok disznosagat fizettetik meg az aldozatokkal.
Szep lenne, ha igy lenne... De egyreszt en nem vagyok ennyire 
optimista, masreszt nem vigasztal a dolog, ha egyszer atvagnak...

> Bar tegnap tankolni vittem a ceg kocsijat
> es a kutasok rendesen sze'tunta'k a fejuket, az aremeles utan, meg
> a szelvedomet is lemostak, pedig tudtak, hogy nem kapnak erte 
> semmit, ceges a kocsi, ismerik, azt is tudjak: kartyaval fizetek...
Meg ovatosak, sose lehet tudni, egy ce'gen beluli ember hogyan tehet 
nekik keresztbe...

> A legjobb modszer, ha mindenki odafigyel mindenre, ami korulotte
> tortenik. Egy "ugyfelnek" sokkal egyszerubb megfigyelni a kutast, mint
> neki az ugyfelek mindegyiket. 
Sajnos igen. Az ezredveg vadkapitalizmusaban mar "uzleti becsulet", 
mint olyan, nem letezik (hogy netan az arban benne legyen a korrektseg 
is), csak a "legy resen, mert atcsesznek!" szabaly...

> Koltai 16Vt Peter
> 
> VW Scirocco 16V turbo
Peter!    Ha jol emlekszem, a Gellerthegy+Cora HAT-n meg nem volt 
turbo-s a Scirocco....  Jol emlekszem?
Tudnal valami kozelebbit irni a kocsirol, a motorrol (teljesitmenyrol, 
technikai megoldasokrol, netan arakrol...) ...?  
Elore is koszonetem!!!!   :-))

> Az akku nem elsosorban aramtarolasi cellal van az autoban, 
> hanem a motor inditasara. Ezert a gyar jonak talalja azt a 
> kombinaciot, hogy kisAh, nagy inditoaram (raadasul olcsobb!). 
Igen, NEKI olcsobb...:-))   A gyarnak nem jo az a kombinacio, ha 
o finanszirozna' azt, hogy a vasarlo aramot akar tarolni az 
akkuban..., plane me'g a negyedik te'len is... ;-))...  (Tenyleg, 
micsoda pofatlansag..:-)) )
A gyarto inkabb az akku-agazatnak segit...  ;-(((

> Gondoljatok bele, a szervizekben 30eHUF fizetesert dolgoznak 
> emberek, mig te az xmillas autodat viszed oda javitani. Ezert a 
> nyomor berszintert nem varhatsz sok jot, ez van. :-(((((((
Es ha nem tudjak be'ru:ket egyket "ugylettel" kiegesziteni, eleg 
szarul erezne'k magukat...  Ezert aztan kiegeszitik...
Es ezert aztan en mar nem is sajnalom oket... :-))
Es nem is viszem oda a kocsit javitani...

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Paks ota hyper_aktiv_itasban szenvedek!
Boldogsagtol _sugarzo_ arccal jelentem be, hogy matol, azaz
keddtol egy hetig Matraszentimren regeneralodok! Ez ido alatt
emilem sem lesz.
Hianyozni fogtok, de azert a szivem nem fog meg_hasad_ni! :-)

Ha lesz valami erdekes autos elmenyem akkor megosztom veletek is!

Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Cagiva 125 gyujtashiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ilyennel mar talalkoztam. Durrog, neha huz, aztan ful...vagy leal, vagy
kohog egy darabig, majd megint felporog. Foleg melegen nincs ereje, hidegen
meg elmegy valahogy.

Nalam ezt a kondi produkalta. Az elogyujtas csak fine tuning.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Re: elorelepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali

>Nekem a Mercedes az ev autoja !!!! :-)))))))
>Nagyon tetszik benne, hogy 1935 ota ha mutatnak egy mercit szembol (akar
>letort csillaggal is :(( ), azonnal felismerheted. Nem kell gondolkodni,
>hogy ez vajon Mazda volt, vagy Po:zso.


bizony bizony. nagyon szep egy 60-70 eves gep, es a legujabb is. az A
osztalyt kicsit poennak szantak szerintem. 
nalam meg a volvo rughat labdaba design teren (bar nem mindegyik
tetszik, ellentetben a mercivel). nezzetek meg egy 850-t vagy egy S80-t.
mindketto gyonyoru. 
amugy termeszetesen renaultom van:-)

-- 
bye : Hende Roland

mailto: 
+ - No:tigung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Es errol a nemet rendszamu autosok is tudnak? :))

Ha ADAC klubtagok es olvassak a klubujsagot, vagy idonkent bekapcsoljak a
tv-t, amikor az autopalyarendorsegrol mutatnak riportfilmet, akkor tudnak
rola. ;-)

: Mert en tapasztaltam am ilyet _nemet_ rendszamu autoktol
: _nemetorszagban_! Akkor villogott le mikor egy 80-nal halado kamiont
: eloztem 130-140 korul, es szerinte nem voltam eleg gyors.

A dolog osszetett. Egyreszt lakott teruleten kivul nemcsak dudaval, hanem
fenykurttel is jelezhetem az elozesi szandekomat, tehat ha egyszer
villant, akkor errol van szo. Ketto: a Notigung civilperi fogalom, tehat
az aldozatnak el kell setalnia a birosagra, ami maceras. Neha lehet olyat
olvasni, hogy egy holgynek bemutattak a kozepso ujjat, amit a birosag
aztan 1000 DM-mel "honoralt". Nekem mondjuk nem jutna eszembe ilyesmiert
birosagra rohangalni.

Ha rendor (vagy rendorsegi videokamera) latja a levillogast, akkor a
kovetesi tavolsag be nem tartasaert es a kozlekedes veszelyezteteseert
kapsz par buntetopontot es tobbszaz DM-es birsagot. Ha rendort, hatarort,
tilosban parkoloknak buntetocedulat osztogato segedrendort [Politesse],
stb. sertegetsz, vagy bemutatsz neki, az hivatali szemely sertese cimen
kb. 2-3000 DM-et jelent [tartomany- es rangfuggo, tovabba emelkedo
szitokszammal a tarifa is no]. Amig a Politessek nem mindig jelentenek fel
(mert nekik be kell setalniuk a kapitanysagra), addig a rendornel ugye
mindig ott az i'v papir es a tanu...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Biodiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Regota foglalkoztat mar a "BIODIESEL" gondolata es technikaja. Ti mit
>tudtok rola?????

A biodiesel az nem mas mint a gazolaj helyett a repceolaj alkalmazasa a
diesel motorokban. A kornyezetszennyezes majdnem nulla lesz, az a keves
ami meg kilyon ugy van elkonyvelve mint a termeszetes korfolyamat utjan
keletkezo anyagok (CO2) amit a novenyek kepesek ujra oxigenne alakitani!
A hagyomanyos motorokat semmi gond nelkul lehet repceolajjal
uzemeltetni, csak egy elomelegitot kell beuzemelni a befecskendezopompa
ele.

Nos nekem van egy baratom, aki ennek a profi kivitelezesevel foglalkozik. O
a kovetkezot
mondta:
1. A kornyezeti karokrol sokat lehet beszelni, de messze nincs akkora elony
a biodiesel javara, mint amennyire a kozvelemeny hiszi, a repce termesztese
igen-igen koltseges, kornyezetvedelmi szempontbol is! Rengeteg mutragyat
igenyel pl.
2. Ahhoz, hogy a motor tenylegesen ugyanazzal a teljesitmennyel es foleg
megbizhatosaggal mukodjon, tobbre van szukseg mint egyszeru elomelegitesre.
Tobbek kozott specialisan kezelt repceolajra, ami meg tovabb dragitja a
dolgot es teszi kevesbe kornyezetszennyezove.
3. Naluk (Da'nia'ban), és ez érvényes az EU egeszere, csak azert lehet
sokkal olcsobb a repce mint a gazolaj, mert nem terheli uzemanyag jellegu
ado, es a mezogazdasag tultamogatott.
Konkluziokent azt mondta, hogy erdekes kiserlet volt, o megtehette, kapott
ra penzt, hogy profi repcemotort epitsen (eszetlen, mi penzt koltenek a
da'nok kornyezetvedelemre!), de mar o is belatta, hogy forradalom nem is
lehetne a dologbol. Ja az o kocsija egy harmas diesel golfbol lett
atalakitva.
Magancelra tuti dolog lehet, ha valakinek megvannak hozza az eszkozei.
Sztori: tegnapelott beszeltem vele, meselte, hogy volt Franciaorszagban, de
olyan draganak talalta a gazolajat, hogy bement egy szupermarketbe, vett egy
raklap etolajat es azzal jott haza...

Peter
+ - Re: Uzemanyagarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Szerintem ugyanilyen tablazatot lehet kesziteni a kenyerbol, a tejbol, az
alsogatyabol, stb. Nem az arakkal, hanem a fizetesekkel van baj. Nalunk nem
500eFt az atlagfizetes.
KI

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Udv minden autosnak!
>
> Eloszor jelentkezem ezen listan mint hozzászolo.
> Tosgyokeres Sztalinvarosi vagyok.
>
> A szerdai BLIKK-ben talaltam az alabbi elgondolkodtato
> osszehasonlitast az europai atlagfizetesek es uzemanyagarak
> kozott. Erdekesseg, hogy a szerda este bejelentett 6, ill.11 Ft-os
> emeles meg nincs benne. Tehat a tablazat:
>
> Benzinarak az atlagkeresetekhez viszonyitva
> Orszag     átlag kereset  95-os benzin  egyhavi fizetesbol
>                                          Ft/l             megveheto
> liter
> Ausztria    466000             260               1792
> Belgium    421000             290               1452
> Finnorsz.   440000             330               1333
> Franciao.   280000             300                 965
> Irorszag     365000             280                1303
> Kanada      554000             131                4229
> Magyaro.   85000               240                  354
> Nemeto.     575500             270                2131
> Norvegia   657000             350                1877
> Svedorsz.  500000             290                 1724
> USA          668000             143 (91-es)     4671
> Uzemanyagarakban, meg talan a tobbi arban is mar teljesitettuk az
> Europai Unio elvarasait.
>
> No comment.
>
> Komm.udvozlettel Dunai
>
>
>
+ - Re: Pontiac Firebird kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
En eddig http://www.autoscout24.de/ - talaltam a legjobbnak. Ha a kereses
(Suchen) helyett az Erweiter-t  nyomod meg, kivalaszthatod az orszagot is,
ahol kocsit keresel. Jo sok szukitesi lehetoseggel.
Most pl. Ausztriaban 1 db 1992-es, sarga Firebirdot hirdetnek, 135000
ATS-ert
      Ausstattung: Airbag, Automatik, Beifahrer Airbag, Elektr.
Fensterheber, Elektrischer Spiegel, Katalysator, Klima, Lederausstattung,
Radio/Cassette, Servolenkung
      Bemerkung: Service gepflegt, Sonder Serie, gelb, Rundumverbau
serienmäßig, Klima, Airbag, Automatik mit Overdrive, Zweitbesitz,
Seltenheitswert - nur fünf Anmeldungen in Österreich


Azert az meg erdekelne, hogy hozod be az orszagba..
KI

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok!
>
> Szeretnek vasarolni egy Pontiac Firebirdot, mert olyan
> jok mostanaban a benzinarak. :))) Ausztriaban akarok
> venni. Ismertek valakit ott, akinek lenne elado vagy
> o is foglalkozik amerikai kocsikkal vagy egyaltalan. :)
> Mert en ragaszkodom egy jo allapotu kocsihoz a 80-as
> evek vegerol, de nehezen talalok. Ha valaki ismerne
> ilyen embert vagy akarmi, akkor legyszi irja meg neki
> a kovetkezo cimet, ahol leirtam, hogy milyen kocsit
> keresek. Koszi szepen! Vagy ha tudna valaki valamit
> ajanlani, hogy hol keressek, hol hirdesssek... A neten
> mar tobb helyen is hirdettem...
>
> Az oldal a leirassal:
> http://www.geocities.com/agostonl/firebird_gesucht.htm
>
> Laci
>
>
>
+ - Re: biodiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Es magyarorszagon hol szerezheto be? Mennyiert?
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
> Meg irtak itt a listan azt is ha fele-fele aranyban teszed akkor
> mukodik (fele bio, fele hagyomanyos).
> A tapasztalatok szerint a motor teljesitmenye nem valtozik, nicsen
> semmi karos hatasa a motorra nezve!
> Ja, vannak orszagok ahol csak a mezogazdasagi termeloknek adjak
> (egyelore).
>
> --
> Minden jót, Fekete Zoltán
> 
> Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
>
>
>
+ - Re: Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Horvatorszagban is kulonbozek az emberek ugy tunik. Nekem nehany ponton nem
egyezett a tapsztalatom veled:

> Viszont a vezetesi stilusuk, haaaaaat enyhen szolva barmok.

Szerintem a magyaroknal kicsit normalisabban vezetnek. Pl. ha szembejonnek a
te savodban, akkor nem varjak el toled, hogy te menj bele az arokba.

Bazi dragak az
> autopalyaik (nekunk).:

Kb. 1500 Ft lejutni a tengerhez, u.a. vissza. Ebben mar jonehany olyan
alagut van, amire itthon sose lenne penz (marmint megepiteni).

-(((( Es, erre nagyon kell vigyazni, sehol rajtuk
> egy benzinkut, vagy parkolo..., nincs kiepitve meg rendesen.
Igy van! Tenyleg vigyazni kell.


> Bazi sok rendor van, de minket egyszer sem meszeltek le.
Kettot lattam egy het alatt, abbol az egyiket kismotorral a strand mellett.

> Elso benyomasok az orszagrol:
> Az emberek, akik a turizmusbol elnek, bunkok. Hmmm nem
Haat igen, az biztos, hogy sokat eltek Jugoban, ezt meeg sokaig tart
kinoniuk.

Ja, igazabol a szemeteles miatt valszolok. Pont ellenkezo a tapasztalatom.
Isztrian voltam, minden tiszta es szelektiv szemetgyujtes van! A szivem faj
erte.
    Udv, Bela
+ - elemenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat igen, ma nagyon sikeres napot zartam. egyszer valaki azt irta, hogy
felulbiralta az Audi formatervezoinek munkajat, mert osszetort egy Audit. ha
ten is ezt tettem egy nemet motorgyarto 7.3 literes dieseljevel. Szoval a
lenyeg, hogy uj lendjerek kellett, mert alacsonyabbra akartuk allotani az
alapüjaratot, a jobb emisszio erdekeben. Hat jol kiszamoltuk, hogy milyen
kell es vagy 15 kg-mal nehezebb lendkereket tettunk fel. Eddig rendben is
volt, de valami gigszer lehetett a szamitasban, mert a motor fotengelye az
egyes hengernel alig 200 ora jaras utan egyszeruen eltort. Igazabol az volt
a baj, hogy ugy tort el, hogy a lendkerek letorott rola a sonkaval es a
csapaggyal egyutt , de a motor tovabb jart es mire a csattogasbol
eszrevettuk, hogy mi van addigra a motor K.O.  A lenyeg az volt, hogy a
fotengely es az alternalo tomegek es a lendkerek egyuttesenek sajat
rezonancia frekvenciaja beleesett az uzeni fordulatszamtartomanyba, igy
lialakult a reznancia, ami eltorte a fotengelyt. A torott fotengely aztan az
egyes hengernel a nyugvocsapagynal szettorte a blokkot kb 25 cm hosszan,
majd az olajba kerult sorja es szemet lerendezett ket hajtokar es egy
nyugvocsapagyat es harom gyurut ket kulonbozo hengerben. Mindez ma derult ki
, amikor is szetszedtuk a motort es mindezek a dolgok feltarultak. Hat szar
latvany volt. Igazabol az volt a nagyon erdekes, hogy senki nem volt ideges
es senki nem gorcsolt, mert egy szamitogepes szimulacion vegigfuttatuk az
adatokat es a sajatfrekvenciat nem erre az ertekre adta meg es ezert nyugodt
lelkiismerettel epietttuk be. Na mindegy most jon egy csoka a gyartotol es
konzultalunk. Szoval a motor teljes kuka. Azt mondtak, hogy ne aggodjak,
mert ilyennek minden mernokkel elo kell fordulnia, hogy megtanulja es
mindenki csinal ilyeneket. A gyarto nem hal ehen, ugyhogy tok mindegy ez
benne van a pakliban. Szoval eleg nagy hulye vagyok, de az vigasztal, hogy a
tobbiek is hulyek. 
Igazabaol eleg eszmeletlen, ami ezeken a kiserleti es sokszor prototipus
motorokon van. Olyan gany megoldasok, hogy egy jol kepzett badogos mester
tizszer kulonbet csinal, de ez lathatolag senkit nem zavar csak mukodjon.
Osszevissza csovek es csavarok erzekelok, ahol eszibe jut az embernek.
na nem untatlak titeket csak meg kellett osztanom valakivel a banatomat.

Ma egyebkent a szemben levo fekallason egy repulogep motort gyilkoltak, mert
a proba lenyege az volt, hogy milyen tulterheleseket kell a motornal
kibirni. Felelmetes volt. A turbo es a kipufogo cso szikrazo vorosen izzott,
a turbo utani homerseklet 970 fok volt.(normal motoroknal a max turbo
elotti!!! homerseklet 750 fok es turbo utan ennel csak kevesebb lehet). Az
amugy 3000ccm-es motor 280- 300 Le-t tud(murepulokbe epitik), de most 370
Le-re volt az elektronika allitva es a max fordulatot 6000-rol 8000-re
emeltek es csak ez utan szabalyoz le. Hat a hangja es a latvany fenseges
volt aztan jott a gigszer, mert 6200-nal valami miatt a fekgep leoldott es a
motor elszaladt, de 8200-nal az elektronika eszrevette, hogy baj van es
levette a gazt, a forulatszam leesett 4500-korulre. Ekkor az elektronika
rajott hogy mar mincs vesz es radta a teljes gazt, amitol a motor ujra
uvoltve felporgott, majd ujra leszabalyzott. Ezt ot masodperc alatt
eljatszotta negyszermikor is a fekpad vegleg leallitotta a motort. Ez a kis
szinjatek eszmeletlen volt.  motor majdnem kiugrott a fekterembol , ugy
uvoltott mint az allatt es majdnam szetesett. DE birta. De amikor a ffekpad
leallitotta, akkor jott a baj, mert a 900 fokos turbo tengelye a turbo
fordulatszammero szerint 237 000   1/min fordulatszammal porgott es nem volt
olajnyomas. hat azt az eszeveszett kapkodast, amit ott rendeztek, hogy
ujrainditsak es eletben tartsak a motort, hogy legyen olajnyomas es vissza
tudjon hulni a turbo. Szoval nagyon gaz volt, de nagyon erdekes.

Na azert nem azt hinni, hogy csupa ketbalkezes ul itt, mert azt nem irom le,
hogy hetente tobb szaz orat jarnak motorok hiba nelkul es feljlesztjuk oket,
mert ez unem zul izgalmas, scak ha van valami erdekes.

Na mar igy is tul hosszu voltam

udvicsek, 
Walter

Ps.: Jol ertettem ,hogy a HIX autos talakozo kereteben a paksi atomeromuben
voltatok? Ha ez igy van, akkor A francba, mert mar evek ota szetnek eljutni
oda, de most lemaradtam rola.
+ - Elado Irmscher felnik Trabira / Wartburgra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Van 4 db Irmscher felnim jo allapotu Pirelli P2000 (165 / 70-es) gumikkal.
Wartburgra csont nelkul, Trabant 601-re kisebb atalakitasokkal (hosszabb
tocsavar kell) felrakhato.
Ara: 45.000 Ft, megtekintheto Budapest, XVIII. kerulet.
Erdeklodni.: 0630-98-91-423

Szabi
http://www.extra.hu/saszabi
+ - Porsche hangok, biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>toltott le valaki Porsche hangokat? Tetszettek?

Nana' !


>segitseget kernek.
>van-e valakinek osszehasonlito listaja a kulonbozo biztositok tarifairol, hogy
>melyik kategoriaju autora hol mennyi a biztositas?
>nagyon megkoszonnek minden segitseget (magat a listat, vagy a feltalalasi
>helyet).
>a valaszokat, ha lehet maganba kernem, mivel nincs lehetosegem a listat olvasn
i

Remelem web eleresed van: www.mabisz.hu


Zotya
+ - derektamasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

szerintetek hol lehet Budapesten autoba utólagos derékpárnát kapni?

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
> 
> 
>
+ - Re: Milyen autot vegyek??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Milyen autot vegyek??? ( 18 sor )
> Idopont: Sun Sep 17 05:03:49 EDT 2000 AUTO #870
> 
>  Gondoljatok bele, a szervizekben 30eHUF fizetesert dolgoznak emberek,
> mig te az xmillas autodat viszed oda javitani. Ezert a nyomor
> berszintert nem varhatsz sok jot, ez van. :-(((((((

Mar bocsi, de ez nem indok. Akkor en rontsam el a 100millios gepet
amin dolgozom? Vagy lopjak ki belole egy-ket diszket? (ugyse venne 
eszre senki...) 

Udv,
Akos
+ - Opel Astra hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Volna egy kerdesem. Anyameknak van egy 1 eves Astrajuk (uj kasznis). Az
utobbi idoben a computer ABS jelzese (narancssarga) fel fel villan, idonkent
folyamatosan eg. Nem tudja valaki miert balhezik a komputer? (mas hibauzenet
nincs, csak ez a lampa felgyulladasa, a fek rendesen mukodik)
Koszi,
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Mozdony6, vasarnap! tarskereses :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv tarskereso HIX-autosok!

   Vasarnap 10-orakor a XIV,Tatai ut 95. alatti mozdony muzeumba
latogatok.  :-)

 Ezuton keresem azokat a szemelyeket, akik ebbeli tevekenysegembe
tarsulni szeretnenek. Szep holgyek elonyben!(Halljatok
HIX-autos-lanyok?!)
 Program:
- mozdonynezes, orrverzesig... :-))))
- Major Frigyes vonatkerekpumpalo, szakvizsgajanak megtekintese :-)))
- a csendes kornyek felzavarasa konvoj es gyorsulas-lassulas
gyakorlassal :-)
- kivansagra akkuverseny, csak ha kulon keritek!
  (35Ah 50perc, 44Ah 65perc, 55Ah 85perc, 71Ah 115perc meresi idot
igenyel!)
--
 Udv
  Levente
+ - Toyota Celica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Tegnap volt szerencsem utaskent kiprobalni az uj Toyota Celica-t. A
Toyota napok kereteben. Volt ott sok auto, de sajnos nem mindegyiket
lehetett kiprobalni. Vagyis sajat kezuleg vezetni. Bemutattak az uj
Avensist. Volt meg V6-os Camry, es V8-as Lexus is. Ezeket el tudnam
viselni csaladi autokent... :) Ezeket sajnos menet kozben nem tudtuk
kiprobalni, mert keves volt az idonk varni ra. De a Celicat
kiprobaltuk. :)
 Az auto gyonyoru, gondolom sokan lattatok mar. 1.8 as VVTi motor van
benne, ami 143 LE-s, es 170 Nm-es nyomatekot teljesit. Az auto formaja
szep, nekem nagyon tetszett. 4 szemelyes, de inkabb csak ket embernek
kenyelmes. A csomagtartoja az ami igazan meglepett, 323 liter.
 A menettulajdonsagai egesz jok, de en azt ereztem, hogy ez a motor
eleg kicsi ehhez az autohoz. A tesztut eleg meggyozo volt. A sofor
megmutatta a gyorsulast. Ez gyari ertek szerint 8.7s/100 Km/h. Majd
180-as temponal (egy kis kapaszkodas mellett) a futomu stabilitasabol
is bemutatot tartott. Magyarul 3-szor oda-vissza egy fel fordulatot
rantott a kormanyon. Ekkor gondolkodtam el rajta, hogy meg elve
szeretnek majd kiszallni az autobol. :) A csucssebesseg, amivel mentuk
200 km/h volt, Kaposvar es Taszar kozott, ha ez mond valakinek
valamit. A fekjei nagyon jok, ezt szerintem annak a Suzukinak a
vezetoje is alatamaszthatja, akire valoszinu a fraszt hozta a mogotte
180-rol 80-ral lassulo auto...
 Tomoren ennyi. Akinek van ra 7390000 Ft-ja, kirandulo, vagy 2-ik
autokent nagyon jo valasztas, es meg a fogyasztasa is kivalo.

 Mikozben szemleltuk az autokat a Toyota markakereskedesnel, szemtanui
lehettunk egy balesetnek is. Na nem a Celica okozott balesetet :),
hanem egy Ford Transit, aki balra akart kanyarodni, csak azt nem vette
figyelembe, hogy a vele szembe jovo savban jon egy Audi. Az eredmeny
csatt. Valoszinu csak konnyebb serulessel. Az Audi nem tudom mennyivel
johetett, de en ugy 70-re tippeltem. A feknyom 20m-es volt. Ezutan
tanui lehettunk, hogy a mento 5 perc alatt ert a helyszinre, a
baleseti helyszinelo 10 perc alatt, majd a forgalomirnyito 20 (!) perc
alatt. Mindez egy nagy forgalmu utnal, a varosba vezeto szakaszon.
No comment.
  
Udv
Domi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS