1. |
re: Uj "Suly" ado (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Uj "suly"ado (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
sulyado (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
4. |
re: Uj "suly"ado (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Uj "suly"ado (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
6. |
re: Uj "suly"ado (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
7. |
Sulyado (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Uj "Suly" ado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hat, szerintem cel a sokadik bor lenyuzasa a tulajokrol, de talan egy kicsit
ervenyesul a "szocialis" helyzettel valo szamolas is, hisz altalaban
a regebbi, kisbb teljesitmenyu autokat a szegenyebbek veszik, ergo kevesebb
penzuk van autora, valszeg adora is kevesbe telik.
Talan igy ertekaranyosabb lett az adoztatas mint a regi, persze ezt is
utalom!
Kivancsi vagyok azon "szegenyek" velemenyere, akiknek uj autojuk van, amire
vakmeroen bevallaltak egy jo kis hitelt, hogy ok mit szolnak hozza, hisz
nekik uj autojuk van, igy tobbet is fizetnek majd.
Cocas
|
+ - | re: Uj "suly"ado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En ugy gondolom, hogy az eredeti neve alapjan ez arra lett kitalalva, hogy
valami alapot kepezzenek a jarmuvek altal rongalt utak helyreallitasara.
Az
vilagos, hogy a konnyebb autok kevesbe veszik igenybe az utat, ha tehat
eddig tenyleg a sulyuk alajan lett kivetve az ado es tenyleg erre
hasznaltak, akkor ez eddig realis volt. Most viszont, ha veszunk ket azonos
tipusu, de eltero teljesitmenyu kocsit, akkor az egyik alig nagyobb sulyu
kocsinak a teljesitmenye lehet kb. 1,3 - 1,7-szerese is a masiknal. Nem
hiszem, hogy az utat is ilyen aranyban rongalja a nagyobb teljesitmenyu
kocsi. Igy tehat en ugy gondolom, hogy ez mar a penzre megy, a tenyleges
igenybevetellel indokolhato merteknel joval nagyobb extraprofit
bezsebelesere, nem a tenyleges igenybevetel alapjan bevallaltatott javitasi
hozzajarulas biztositasara.
tamaspapa
|
+ - | sulyado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Súlyadó ügyben a szigorúan szubjektív véleményem.
A minél többet húzzunk le elv egyértelműen érvényesül, mert a hülye
autósok (akiknek semmiféle érdekvédelmi szervezetük sincs. Az
Autoklub az nem az...) minden szó nélkül kifizetnek.
A benzin horror adójától a súlyadóig, az átírási illetéktől a regisztrációs
adóig, meg a kötelező biztosításig.
Kellett egy olyan konstrukciót találni, ami nem új adó, de mégis több
pénzt lehet beszedni vele.
A súlyadónak az volt a lényege azt hiszem, hogy minél nehezebb a
kocsid (hogy súly vagy tömeg, azt most hagyjuk :-) annál jobban
tönkreteszi az utat, és ezért fizess valamennyit a fenntartó
önkormányzatnak. Eddig rendben van.
Off egy negyven tonnás kamion 30.000 (harmincezerszer!!!) jobban
károsítja az útszerkezetet mint egy autó on.
Most akkor az új szabályozás nem erről szól. Akkor nem súlyadónak
kell hívni, hanem teljesítményadónak, vagy tizednek, vagy mittudomén.
Semmilyen irányba nem fogja befolyásolni az autópark összetételét,
mert egy átlag kocsinál az összköltséghez képest (amortizáció, szerviz,
üzemanyag, biztosítások...) nulla tétel (kb. 10-15e Ft / év).
A súlyadóval a legnagyobb disznóság a következő.
Tavaly a kettes számú gépjárművet lecseréltük, pont félévkor. Az Igen
Tisztelt Önkormányzat az új kocsira a következő hónaptól kivetette a
súlyadót, de a régi kocsit hiába adtam el, arra meg egész évre ki kellett
fizetni a súlyadót az én önkormányzatomnál. Tehát fél évig három
kocsira fizettem, amikor két kocsim volt.
Hozzáteszem, aki megvette az én használt gépemet, természetesen
az Ő önkormányzata is kivetette rá az adót...
Ha minden hónapban gazdát cserél a kocsi, akkor ugyanarra az autóra
decemberben már 11 helyen fizetnek adót.
Írtam ezügyben a ombudsmannak, simán visszapattant róla az ügy,
hogy nem tartozik a hatáskörébe.
Koli
|
+ - | re: Uj "suly"ado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"...
Foleg arra volnek kivancsi, hogy szerintetek milyen iranyban fogja
befolyasolni, ha egyaltalan, a magyarorszagi autopark osszetetelet"
Az uj rendszer arra osztonoz, hogy regi, kis teljesitmenyu, negyu-
temu autojat(pl. kipolski, negyutemu varbi, kocka lada...) tartsa
meg az ember. Csakugy, mint a zoldkartya arak (a huszeves, szakadt
golf I zoldkartyaja olcsobb, mint egy szabalyozott katalizatorral
mukodo autoe!?), ez sem osztonoz a kornyezetbarat, korszeru autok
megvasarlasara.
--
"Szerintetek mi vezette a torvenyalkotokat az osszeg meghatarozasa-
nal: valamilyen iranyba terelni szerettek volna az embereket vagy
kizarolag a "minel tobbet lehuzzunk" elv ervenyesult?"
Az "uj" kormany minden intezkedese a lehuzasra iranyul. SZJA, AFA,
EVA, gyogyszerarak... De barmilyen befizetendo adot, jarulekot te-
kintesz, mind tobb lett valamilyen modon. Ennek ellentetelezesekent
viszont jelentosen csokkentek azok az osszegek, melyeket mi kapha-
tunk: csaladi potlek, iskolakezdesi tamogatas, lakhatasi tamogatas,
diakkedvezmenyek, hitelek...
--
Amit en, mint kozgazdasagban jaratlan, gepeszember nem ertek: mind-
Ezen Megszoritasok, meg a szavahihetosegerol is elhiresult kormany
Szeint is, mindossze nehany szazalekat teszik ki, a szukseges ossze-
Geknek (3-5 %-rol szolt a hir). Ennel sokkal tpbb bevetelre szamit-
Hatnanak egy jolmeno gazdasag eseten, amelynek egyik velejaroja len-
ne a munkahelyek tomege, azaz nem kellen munkanelkuli segelyeket fi-
zetni, ezzel szemben a dolgozo embereket lehetne sarcolni. Nem autos
tema, elismerem, de valoszinuleg nem allok egyedul ertetlensegemmel.
Szeretettel:
Peter
|
+ - | re: Uj "suly"ado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> az uj sulyado mely tarcakban oszlik el? Mennyi megy a kozponti
> koltsegvetesbe es mennyi marad az onkormanyzatoknal?
Tudtommal a gépjármű adó eddig is, és ezután is teljes egészében
önkormányzati adó.
Üdv, Triznyák
|
+ - | re: Uj "suly"ado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szerintem egy roppant rossz irány az öregebb
autókat kevesebb adóval súlytani. Mondom ezt úgy
hogy októberben lesz a kocsim 3éves.
Aztán meg jön a sírás, hogy a hazai autópark meg öregszik.
Hogyne öregedne mikor ilyen kontraszelektív(ugye ezt szokta meg Feri)
módszerekkel operálnak. Az oka egyértelműen a népszerűség:
lám fizessenek csak a gazdagok, megoldjuk.
Technikailag is baromság, az igniszre azondják, hogy 93LE.
Amikor fizetni kell, akkor igen, de amúgy csak 6000f/p és
megfelelő levegőhőmérséklet és páratartalom mellett.
Majd a gyárak rájönnek, hogy hülyeség ilyen kihegyezett
paramétereket reklámozni.
Nagyon politika ez, úgyhogy be is fejezem: Árpi
|
+ - | Sulyado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Jozsi!
A kerdesedre, roviden csak annyit, hogy ez egy lepessel kozelebb
visz az anarchiahoz, a gazdasagi rendszer osszeomlasahoz.
A parbeszed hianya, szepen visszaut a gazdasagra!
A hatar menten elok mar kulfoldon tankolnak. A kamionosok csak
az utjainkat hasznaljak, es jol tonkre is teszik.
Lassan eljutunk odaig, hogy valaszthatunk egy EU orszagot, amelyik
felsegjelevel ellatott autoval jarunk. Es az egy tized EU-s fizetesunkhoz
meg az is olcsobb lesz.
Ha ez a gazdasagi modell nem dol ossze, akkor eveken belul
elszaporodik
a kulfoldi rendszamu auto az orszagban. Es akkor meg a sulyado, a
biztositas,
a muszaki vizsgak dija, mind-mind a "befogado orszag" kasszajaba
vandorol.
En is ezt valasztom. Felteve, ha addig csaladommal nem telepulunk ki
egy
olyan NORMALIS EU orszagba, ahol az autosokat-motorosokat (is) elni
hagyjak.
Peter.
|
|