1. |
Re: *** HIX AUTO *** #206 (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: fogyasztas (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Tudja valaki? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
4. |
ABS Kerdes (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
kotelezo biztositas (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: noi szakasz (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: *** HIX AUTO *** #206 (#207) (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
8. |
GSI 16V (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Csintalan gyermek (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
RE: gyerekules (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
11. |
RE: legszuro tisztitasa (mind) |
70 sor |
(cikkei) |
12. |
RENAULT 5 GT TURBO (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
13. |
Toyota Celica Tukrok es tanacskeres (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
14. |
Ablaktorlo (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
15. |
Vammentes (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: hidegen nehezen indul ( 20 sor ) AUTO #207 (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
17. |
Derby (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
18. |
Buntetes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
19. |
Gyujtogyertya (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
20. |
A fogyasztas es a fizika torvenyei (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #206 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >van a kocsiban, es mar megint sokszor kitartoan koszorulok
> >mielott beindulna a joszag.. hideg meleg motorral egyarant..
> ??? az enyem telen is poccr indul, pedig amiota megvan, azota
> hivatasos szerelo csak a fekeket csinalta, minden mast en......
Jo neked, en annyira nem ertek hozza...:)))
> >gyertyakat, vagy lehet valamit csinalni veluk hogy jok legyenek ???
> eszedbe ne jusson osszekapirgalni tisztitas cimszoval, mert akkortol
> vege nekik az a 4000 meg sem artott neki, ha rendesen kozlekdsz vele,
> szoval nem oregurasan 50-vel 5osben.
haat hajtom a joszagot.. :))))) asszem ngk van most benne...
csakhat en nem ertek hozza mert asuzu elott nem votl autom..
ismeros kocsijaval jartam, abba 4 polusut vettem (es en tettem
bele).. ;))) De hogy jobbanmegy -e tole azauto afene tudja.. ;)))
nem vettem eszre.. :))) bar ha jobban megy, akkor megeri
kicserelni nekem is.. ;))
> olt. Pedig nalam gyakran van 6-7000 f/precnel a fordszammero.....Ebbol
> 1000 Ft/liter, de csak 4 literes dobozban kaphato. Ez volt tavasszal
naja... csak most a fo kerdes az, hogy csereljem -e 5000kent
azolajat,vagyhagyjam az egeszet es 10000-kent is jo az, vegulis
tuleli az auto, tobbet se fogyaszt.. :) mert haigy vanakkor mind1,
mire lejar a motorjanak a arija, addigra eladom... De hanem kerul
sokba, akkor inkabb rendben tartanam a gepet...
> gyujtas es szelephezagallitas a fogyasztason is csokkenthet!!!
Naja,,de mint irtad nem tul olcso.. :) fene tudja hogy megeri -e..:))
AntForce
|
+ - | Re: fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Thu, 19 Nov 1998, HIX AUTO wrote:
> tud valaki ertelmes valaszt adni arra, hogy 1 adott tipusu auto hogy fogyaszt
ha
> t
> valakinel X litert szazon, masnak meg a majd' a duplajat?? Vezetesi stilusban
l
> enne
> EKKORA elteres ?
A vezetesi stilustol _erosen_ fugg. Nem mindegy, hogy az utazosebessegre a
leheto legminimalisabb ido alatt gyorsulsz-e fel, vagy csak "oregurasan".
Nem mindegy a kornyek sem, ahol laksz (alfold, hegyvidek, stb). Arrol meg
mar ne is beszeljunk, hogy van aki csak munkabajarasara hasznalja az
autot, es ha mondjuk az az otthonatol 2-3 kmre van, akkor konnyen lehet,
hogy be sem melegszik addig az auto, ilyenkor sokkal tobbet eszik. A
fogyasztast altalaban sik terepen, tobb oranyi autozassal merik.
> En a Suzukik HIX-ben kozolt fogyasztasara kaptam fel a fejemet. Nekem csak 2
> honapig volt suzukim (4 éve, kora osszel, egyliteres modell). Megku:ldtem
> mindenhol, mint szodas a lovat (varosban porgetve, europai autopalyakon (6000
> km) meg 150-160-nal stabilan, csomagokkal). 6 liter fole nehezen tudtam
> tornaszni a fogyasztast !! Pedig mericskeltem rendesen.
Na erre kivancsi lennek... hogy egy 1.0-s Suzuki hol megy tartosan
150-160-at, raadasul csomagokkal;) Hadd ne keressem ki a katalogusbol a
gyari meresi eredmenyeket... Masreszt meg ha menne is, akkor tuti nem
lenne hosszu eletu a maximalis teljesitmeny kihajszolasa miatt.
./Blazee &
|
+ - | Re: Tudja valaki? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Elorelathatolag 1,5 evet /ennyi a szerzodes/ fogok kulfoldon dolgozni.
>Hallottam valami olyat, hogy ha 1 evet dolgozik kint valaki, akkor
>vammentesen hozhat be autot. Az a kerdes, hogy barmilyet be lehet
>hozni, vagy csak ujat? Meddig nem lehet eladni? Pontosan milyen
>koltsegeim lesznek? Sok ce4co4val jar? Megeri?
Ketto ev, max 4 eves lehet, es laegalabb fel eve a tulajdonodban kell, hogy
legyen.
A'kos
PS: es most hallottam, hogy a kikuldetesedet be kell jelenteni a
polgarmesternel, kulonben nem veszik figyelembe :-(, es ket ev mulva
koppansz, meg fizeted a vamot.
|
+ - | ABS Kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziaszok!
Kocsivasarlas elott allok, hasznaltat szeretnek venni.
Kerdesem: Szemrevetelezessel hogyan lehet megallapitani, hogy
az auto ABS-es e? Mas "alaku" a feknyereg? Hol van egyaltalan
a beavatkozo egyseg, ami a fekfolyadek nyomasat szabalyozza?
Sokat filoztam mar rajta, de nem talalom a megoldast. Gondoltam
arra, hogy akkor a fekcso mellett vezetekek is mennek a kerekek
fele, de ez nem eleg ismerv: a Peugeot-mnal olyan fekbetetek
vannak, amelyekben kopaserzekelo van, ergo drotok mennek a fekek-
hez. A motorterben levo x kg elektronika kozt sem igazan lehet
megtalalni az ABS vezerleset.
Azt ne valaszoljatok, hogy a probauton tapossak bele a fekbe jo
erosen, mert ez nem tetszik...
Koszi a valaszokat: Karoly
|
+ - | kotelezo biztositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kotelezo biztositas kotnek Skoda 120-ra. Ugynokok NE
kimeljenek!!!
Dusi
|
+ - | Re: noi szakasz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A gondom ott van, hogy amikor tobb ezer kilometert utazunk, hogy tartsuk a
>gyereket az ulesben? Egy darabig le lehet ot kotni beszelgetessel, kajaval,
>jatekkal, de sajna egy ido utan semmi nem valik be.
Biztos, hogy a gyereknek ugyanaz a tureshatara, mint anyukanak? El kell
varni tole, hogy egyhuzamban uljon vegig egy tobb ezer km-es utat?
Ha a gyerek kezdetektol fogva, kovetkezetesen a gyerekulesben ult, akkor
megszokta, es igenyli is azt. De semmilyen kenyelmes helyzetben nem kellene
tobb oras tetlensegre kenyszeriteni.
..oo.......
o................Egeer....... mailto:
===
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #206 (#207) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> ok ugyis visszamennek a sajat savjukba. Amikor ezt meglatta a mogottem levo
> piros Ford Fiestban ulo, kb 60-65 eves, kalapos "ur" veszettul karomkodni
> es mutogatni kezdett es nyomta a dudat, mint suket az ajtot.....utana
> leszoktattam errol, egy jo ideig garantaltan nem fog se mutogatni, se
> dudalni senkire, de ettol fuggetlenul szerintetek ember az ilyen?
Hogy csinaltad? (A leszoktatast.)
Ed
A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
|
+ - | GSI 16V (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeretnem felvenni a kapcsolatot Opel GSI 16V
tulajdonosokkal,rajongokkal.
Kadett,Astra,Corsa
Valaszokat maganba pls.
|
+ - | Re: Csintalan gyermek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A csintalan gyermek nem mai problema, de ha nem nyugszik kozolni kell vele, hog
y fiam/lanyom ha kepes vagy ugy utazni velunk,hogy a szadban tartasz egy tenisz
labdat, akkor egy nagy meglepetesben lesz reszed.
ekkor o azt kerdi: Hol az albda?
A VONTATOHORGON.
:-)
/ez nem komoly/
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: f0.szfv.sulinet.hu)
|
+ - | RE: gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Odette:
Kerdezed, hogy:
>>>
A
gondom ott van, hogy amikor tobb ezer kilometert utazunk, hogy tartsuk
a
gyereket az ulesben? Egy darabig le lehet ot kotni beszelgetessel,
kajaval,
jatekkal, de sajna egy ido utan semmi nem valik be.
Van valakinek javaslata?
>>>
Attol fugg, hogy mennyi idos a gyerek, s hogy van-e kortarsa...
Nalunk csak az ejszakai utazas johet szamitasba! Eselyt sem ad a harom
es fel eves fiam arra, hogy napkozbeni hosszabb utrol
gondolkodhassunk...
Az altalad emlitetteken tul, sajat fejhallgatojaval zene- es
mesehallgatas meg bevalt rovidebb tavon.
(Egy honapja, hogy megtettunk egy 2x1500 km-es utat vele...)
Udv:
Berke Tamas
|
+ - | RE: legszuro tisztitasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> > Kicsit kikocogtatni belole a
> >port, de se porszivoval, se kompresszorral nem szabad
> >"kifujatni".
> >Miert nem?
>
> Nekem a gyari kezelesi utmutatoban ez all:
>
> air filter: 10000 kmenkent "Clean by air blow", 40000
> kmenkent csere.
Ha ez az utasitas a legszuro papirjaiban all akkor a gyarto
arra tervezte, hogy idonkent kipucolgasd levegovel es akkor
rendben is van. De ha az auto doksijaban all, akkor az csak
a gyari legszurore ervenyes!
Ha valamilyen utangyartottat veszel akkor honnan tudja a
gyar, hogy nem fog kiszakadni?
A legszuro addig jo amig ki nem szakad, ahogy egyre jobban
eltomodik, egyre jobban szur. De a fogyasztast emelheti a
nagyobb szivocso depresszio miatt.
A sportegszurovel kapcsolatban:
Eleg sok palyaversenyautot szoktam latni, de ott a
legszurot nagyvonaluan kihagyjak, mint felesleges
alkatreszt. Ahol van ott egy egyszeru szivacsot tesznek a
szivocso ele. De a versenypalya nem kozut, rallyeautoknal
mas teszta ott van legszuro, meghozza igen tekintelyes
meretu, es a szivonyilas is a kocsi tetejen van, ahol
kevesebb az ut pora.
A sportlegszuro lenyege, hogy kisebb az ellenallasa
(elvileg) azaz vacakabbul szur, mert a gyari helyere kell
befernie. Meg pesze dragabb is.
Ha valaki egy nagyobb meretu legszurohazat + legszurot epit
be a kocsijaba akkor ugyanazt a hatast eri el mint a
sportlegszurovel. Pl. lattam mar Ladara felrakott Dacia
legszurot. Egyertelmuen jobb. Es meg szur is rendesen.
A tegnap elott emlitett olajos legszuro a kovetkezokepp nez
ki:
Egy fuggoleges hosztengelyu hengeres tartaly kb 20 cm
atmerovel es 40 cm magassaggal. A tartaly oldalan felul van
a kiomlonyilas, innen sziv a motor, azaz ez van a
legszurore kotve.
A tartalyba kozpontosan egy 7-8 cm atmeroju 40 cm hosszu
cso nyulik be, amely a tartaly aljatol 5 cm magasan er
veget. Ezen a csovon aramlik be a levego az eloszurobe. A
tartaly aljan 4-4.5 cm magasan suru olaj van. A tartaly
aluminium, a cso muanyag.
Mukodese:
A fuggoleges csovon aramlik be a szuretlen levego. Kialakul
egy egyenesvonalu aramlas, a porszemcsek felgyorsulnak a
motorterhelestol fuggoen egy adott sebessegre. Amikor a
porszemcse ler a cso aljara hirtelen iranyvaltoztatasra
kenyszerul az aramlas (mert a kiomlonyilas fent van). A
porszemcsek tomeguknel fogva nem kepesek ilyen hirtelen
iranyvaltoztatasra ezert becsapodnak az olajba. Az igy
megtisztult levego a kiomlonyilason tavozik a papirszuro
iranyaba.
A suru olaj azert kell, mert kulonben felszivna a motor a
szurobol, de surubb motorolaj, hajtomuolaj megteszi. Csak
uj olajat szabad hasznalni, a faradt olajat senki ne akarja
erre a celra felhasznalni!
Ha valakinek nem volt teljesen vilagos a leiras akkor
lerajzolhatom.
Udv,
GaborZs
|
+ - | RENAULT 5 GT TURBO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Márkatársakat keresek , akik rendelkeznek szakirodalommal vagy szerelési
,egyéb tapasztalattal
R5 GT turbo autoval kapcsolatban.
E-mail cimen, vagy telefonon 06 / 30 / 9970 - 307
|
+ - | Toyota Celica Tukrok es tanacskeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hellosztok,
Nehany hete olvasgatom az AUTO-t. Segitseget szeretnek kerni
toletek, informacio formajaban.
Van egy 1982-es evjaratu Toyota Celica 2.0 ST nevezetu jarganyom.
(Most eppen 42 darabban, karosszeriajvitas alatt.) A lenyeg az,
hogy egy garazdacsapat elleni vallomastetel utan (tisztelt
rendorsegunk megtagadta a szemelyisegi jogaim vedelmet, es
lattak) az autorol elkezdtek eltunni ill. eltorni rajta a tukrok.
Azaz nincsen kulso tukrom (a tobbi karcolasrol stb. nem is
szolva). A keresem az lenne, hogy ha valaki tud olyan helyet,
ahol ilyen tukrot lehet kapni (a teljes kellene), akkor irja meg
maganban. Az ajto keret nelkuli, a tukor belso allitasu es
teljesen , ugyhogy csak a teljes csere jo megoldas. A
gyari arat meg nem tudom kifizetni, mert az egesz auto nem er
annyit.
Mas, ami miatt a tukrok is fontosabbak lettek. Lehetseges, hogy
ezzel az autoval el kell mennem (kulfoldi munka miatt)
Finnorszagba. Ez egy eleg hosszu es viszintagsagos ut lehet,
illetve ha ott elek es dolgozom, akkor Finnorszag egy nagyon mas
hely (eghajlat stb.) Mit ellenorizzek vegig az auton indulas
elott? Hol ellenoriztessem (szekesfehervari vagyok)? Mit vigyek
magammal az utra ami hasznos (pl. hitellevelekkel egyebekkel mi a
tapasztalat)? Mit kell kivaltani, megszerezni ahhoz, hogy
jogosan jarkaljak (nemzetkozi jogsi?, nemzetkozi kotelezo?)? Mit
erdemes az autoval csinalni, hogy lehet jol felkesziteni a
finnorszagi zord eghajlatra? Tud-e valaki ilyen autora jo
(hasznalhato) teli gumikat (felnivel) barati aron? Ezekebol a
kerdesekbol a kozerdeklodesre szamot tartoakat termeszetesen a
listan valaszoljatok meg. Az esetleges ajanlatokat meg maganba.
Elore is koszi a segitseget.
BR, WW
|
+ - | Ablaktorlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Pontos informacioval en sem szolgalhatok, de a kovetkezoket tapasz-
>>taltam:
>>- NEM szabad Bosch ablaktorlot venni (a nagy nev gyenge minoseget
>>takar - legalabbis ablaktorlo fronton)
>>- Kicsit dragabb, de az eredeti gyari (VW, Peugeot, Toyota, stb)
>>lapatokat kell hasznalni, azok sokkal tovabb birjak. Nem tudom,
>
>az eredeti gyari VW-ablaktorlo az Bosch...
>az eredeti gyari cuccok, azon tul, hogy az eredeti ar tobbszorosebe
>is kerulhetnek, valamelyik beszallito termekei...
Attol hogy ket termeknek azonos a gyartoja, meg nem feltetlenul
egyforma a minosege.
BOSCH TWIN ablaktorlot tenyleg nem szabad venni. Eszmeletlenul sz@r.
Ha pl. az Opel gyari ablaktorlo csak ketszer annyiba kerul mint a
fent nevezett (kb 2500 Ft-os), akkor boven megeri, mert min 10x
tobbet er es tovabb tart.
************************************
Ákos
************************************
|
+ - | Vammentes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Hallottam valami olyat, hogy ha 1 evet dolgozik kint valaki, akkor
> vammentesen hozhat be autot. Az a kerdes, hogy barmilyet be lehet
> hozni, vagy csak ujat? Meddig nem lehet eladni? Pontosan milyen
Ket ev utan, negy evnel fiatalabbat, es nem lehet 3 (vagy 5?) even belul
eladni.
|
+ - | Re: hidegen nehezen indul ( 20 sor ) AUTO #207 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Thu, 19 Nov 1998 wrote:
> Gyertya?Legszuro?Rossz gyujtas?Rossz elektronika?Elkoszolodott
> injektor?
Ugy ebben a sorrendben ;-)
Szoval tel elot: akkumulator allapot, gyertya, es lehet koszo
befecskendezo szelepek is. Elektronikus beninbefecskendezesnel az autonak
ugy kell indulni ,hogy nem is nyul senki a gazpedalhoz.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Derby (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello mindenki!
Van egy `78-as Volkswagen Derby-m, 1,1-es. Menni megy rendesen (bar
mostanaban a nagy hidegekben almosan indul), de a fogyasztasa nem az
igazi, bar ez, mint hallom, sajatossaga ennek a modellnek. Ha van
esetleg valaki, akinek okos otletei, vagy alkatreszei vannak Derby-hez
(a silentek sajnos mar multidoben mukodnek csak csendesen) essen meg
rajtam a szive es kuldjon emilt a ,
vagy a cimre.
Bar sajnos tisztaban vagyok vele, hogy csodat mar nem lehet muvelni
vele (meg lehet gyozni az ellenkezojerol), de szeretem ezt az autot,
jol jonne nemi (ne`mi) segitseg.
Thanks
Frigyes
|
+ - | Buntetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A minap tiltott helyen parkoltam. Kaptam is egy - gondolom sokatok altal
ismert - kis papirfecnit, amin az all, hogy rendszam alapjan feljelent. Nos,
nekem ez az elso ilyen esetem, tehat ha valaki jaratos a dologban , az
legyszi vilagositson mar fel, hogy ez mit jelent es mire szamithatok.
Koszi.
--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail:
|
+ - | Gyujtogyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok sracok es (mostmar) lanyok!
Nemreg volt szo a gyertyarol. Egy 2 utemu kocsiban kb mennyi ido mulva
kell kicserelni (gondolom kb. negyedannyi az elettartama, mert minden
utemre jut egy gyujtas). Ha esetleg kihagy, azt mibol lehet eszrevenni?
Esetleg le is all?
--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail:
|
+ - | A fogyasztas es a fizika torvenyei (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>... EKKORA elteres?
>>En a Suzukik HIX-ben kozolt fogyasztasara kaptam fel a fejemet. Nekem csak 2
honapig volt suzukim (4 éve, kora osszel, egyliteres modell). Megku:ldtem
mindenhol, mint szodas a lovat (varosban porgetve, europai autopalyakon (6000
km) meg 150-160-nal stabilan, csomagokkal). 6 liter fole nehezen tudtam
tornaszni a fogyasztast !! Pedig mericskeltem rendesen...<<
Sziasztok!
En is azt kerdezem: EKKORA elteres? Az Eurotax katalogusban a gyarto
szerint az 1.0 l-es Suzuki fogyasztasa (Eu. norm., varos/orszagut/vegyes)
6,9/4,7/5.5 l. A gyarto talan szandekosan a valosagosnal magasabb
fogyasztast ad meg?
A kocsi vegsebessege (szinten gyari adat a fenti katalogusban) 145 km/ora.
A gyarto talan szandekosan a valosagosnal ennyivel alacsonyabb
vegsebesseget ad meg?
Ha a Te autod esetleg valoban tudta a 160-at ("stabilan, csomagokkal"), a
fogyasztasnak (mint ismeretes, novekedese a sebesseggel 80 km/ora folott
hatvanyozott) nem kellett volna sokkal magasabbnak lennie?
Nem akarok kotekedni, de a fizikai torvenyekben meg nem csalodtam.
Evekkel ezelott olvastam egy fejtegetest az AM-ban "Mondjon egy literrel
kevesebbet" cimmel. A cikk szerint altalanos dolog, hogy az emberek
igyekeznek alullicitalni egymast autojuk fogyasztasa tekinteteben.
Gondolom, itt is errol van szo.
Cs.
U. i.: Az en autom olyan keveset fogyaszt 200-nal (28 eves Bogar), hogy
idonkent meg kell allnom kiengedni egy kis benzint a tartalybol!
|
|