1. |
RE:Autoteszt: Daewoo Nubira (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
F-1 (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
3. |
VW Vento tapasztalatok (mind) |
97 sor |
(cikkei) |
4. |
Bekoszono level (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
Autos informaciok az Interneten (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
Slager autok-autolopas-benzinlopas (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
7. |
Autos honlap (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
8. |
elado auto (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
9. |
Bogarhatu VW lista (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Lopas, kromozas, egyebek (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
11. |
Autokkal kapcsolatos informaciok az Interneten (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
12. |
Merci TE280-asba hasznalt motort keresek. (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
13. |
subscribe (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
14. |
ELADO WARTBURG (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
15. |
re: teszt , kromozas (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
16. |
Fiat Ducato (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
17. |
TD23 (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
18. |
Autolampa (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | RE:Autoteszt: Daewoo Nubira (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Zsolt!
Jo volt a teszted, de nekem valahogy az volt az erzesem, hogy nem
vagy igazan megelegedve a geppel. Miert dontottel megis mellette,
illetve hany mas autot probaltal ki mielott megvetted?
>A szokasos problemaval itt is szembetalaltam magam: teljesen hatra
>kellett tolni az ulest, hogy a labam jol elferjen, de igy a
>kormanyert es az 5. sebessegert mar nyujtozkodni kellett.
Igen ez egy visszatero problema en eleg sok autot kiprobaltam mar, de
meg mindig nem talatam olyat, amelyikben 185cm-es magassag folott igazan
kenyelmesen be lehetett volna allitani az ulest.... Vagy a kormany
kerul tul messzire, vagy a valto, esetleg mindketto, de egy kisbuszban
mar jartam ugy, hogy szinte minden stimmelt, csak nem tudtam egyesbe
rakni a valtot a terdemtol... Lehet hogy ki kene probalni valamilyen
eszaki autot (SAAB, VOLVO, stb) arrafele eleg nagydarab emberek elnek,
lehet hogy az autoikat is ehhez mereteztek.
Gabor
|
+ - | F-1 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, uj listasok,
idefer az autosport is?
Tudja valaki, hogy a hetvegi F-1 futam vegen mitol volt tobb auto a fuvon,
mint az aszfalton?
En nemet nyelvu adon neztem es nem konyitok a nemethez.
Hello,
Gabor Poczik
Please visit:
www.tiszanet.hu/perdix/slender.htm
|
+ - | VW Vento tapasztalatok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Volan tekergetok!
Az alabbi leirasomat ZAK altal vezenyelt autos listan tettem
kozze, de at fogok koltozni ide:
Mar majdnem 5 eve hajtok egy VW Ventot.
Miota nalam van, 130 eKm kerult bele. Valoszinuleg eleg jol
ismerem szegenyt.
1 evesen kerult hozzam (lizingbol visszavett peldany).
Az elozo tulajnak sikerult 33 eKm alatt leamortizalni a gyari
Dunlop gumikat, igy ujak kerultek ra, Continental Sport
Contact, amit a gumis ajanlott, de jol atvagott vele, mivel ezek
se birtak 50 eKm-nel sokkal tobbet. Azota Michelin MXT van
rajta ezzel vegre elegdett vagyok. Sajnos teli gumi keszletem
nincs, igy telen is ezeken a papucsokon csuszkalok.
A gumikon kivul mas jelentos gond nem volt az autom
atvetelkor (2 aprosagrol lasd lent).
Felszereltseg:
A Vento a Golf batyja, kb 550 literes csomagtartoval.
3 gyermekem van, igy eleg gyakran sikerul telepakolni. A
Golfhoz kepest a felszereltsege lenyegesen jobb. Az enyem
egy fapados valtozat, de van benne fordulatszammero,
kozpontizar (6 ajtos, a tanksapka ajatjat is zarja, igy maga a
tanksapka nem zarhato), szinre fujt lokharito, zarhato
kesztyutarto es hatso ules, allithato magassagu sofor ules...
Az automat 1.9TD motor hajtja. Ehhez meg igazabol nem
kellett nyulni. Egyszer cserletek a hengerfej pakolast, kicsit
meghajtottam, azota vigyazok ra.
Fogyasztasa: telen benyeli a 6.5 l-t is nyaron eleg neki 5.5 l.
Tartosan nagy terheles mellett (150 Km/h utazo sebesseg)
felment a fogyasztasa 8 l-re is
Szervizbe 15 eKm-kent kell vinni.
Szerviz tapasztalatok:
Az autot eleinte az Obudai szervizbe hordtak. Mikor
megkaptam neha csopogott belole egy kis olaj a carter-bol.
Visszavittem obudara, mondvan garancialis autobol ne
csopogjon az olaj. Mondtak Ok is, igazam van, de kell
nekik az eredeti javitasi szamla. Ez persze az elozo tulajnal
maradt. Nekik nem volt eleg az altaluk lepecsetelt szervizkonyv.
Vegul meg is vallaltak a javitast. Behivtak 9 orara (21 ora),
mondvan 2 muszakos munkarend, majd 11-kor (23) kesz is
lett az auto, de elnezest persze nem kertek.
Masodik szerviz a Porsche Pest. Ide a szine mattulasa
miatt vittem reklamalni. ( A hulye Nemetek kitalaltak, hogy
kornyezetvedelmi okokbol vizbazisu festekkel fogjak az autokat
festeni, ami viszont puhabb, apro karcok ellen vedtelen reteget
eredmenyez. Az ilyen autokat nem szabad gepi mosoban mosatni,
csak kezzel, az elozo tulaj pedig ezt nem tudvan tonkre is tette az
auto fenyet.) Be is bizonyittta nekem egy ugyfelszolgalatos, hogy
a mattulas nem garancialis porblema, de azt mondta ok 2000 Ft-ert
polirozzak nekem. Szivtam a fogam, de belementem. Mire elkeszult
az auto a szamla 6000 Ft-rol szolt, es persze az ugyfelszolgalatos
nem volt sehol. Ida sem viszem tobbet.
A megoldas vegul is Halasztelken vart az M0 auto centrumban.
Ok nem csak az ujsagiroktol, hanem tolem is max pontszamot
kapnanak a szerviz teszteken. Sajnos azota at tertek a Fiatok
javitasara, de fogadjak a nem garancialis VW-ket is. Azota is
hozzajuk jarok.
Az auto hatranyai:
Mivel ez a peldany a legelsok kozul valo csak olyat tudok
felroni neki, amit mar azota kijavitottak.
Az orrara sokkal melyebb spoilert raktak, mint a Golfra, ugy gondoltak,
igy jobban nez ki. Cserebe viszont a pesti jardakon mindig fennakad.
Vegul el is veszett a jobb oldali. (keresek Ventora valo elso spoilert,
ha
lehet az ujabb, alacsonyabb verziobol).
A biztonsagi ov neha bekattan, igy nem lehet mozogni benne,
ekkor kicsit vissza kell engedni, majd ujra jo lesz.
Mivel az autom diesel uzemu, fontos, hogy inditaskor legyen izzitas.
Eddig 5 ev alatt haromszor egett ki az izzito bizti. Eloszor (telen
-20 fokban) videken kellett hagyni az autot. A visszajelzo lampa
minduntalan azt jelezte, hogy van izzitas. Azota tudom, mi
lehet a gond es vettem egy csomo biztit (50 Ft/db). Jellemzo,
hogy kb -10 fokig izzitas nelkul is beroffent, bar kicsit meg kellett
tekerni az oninditot. En bargyun azt hittem, hogy telen a dizelek
ilyen nehezen indulnak. Azota telen sincs gond az indulassal.
Az izzitasrol meg: Kitalaltak, hogy reggel, amikor eloszor nyitom
ki a vezeto ajtajat, izzit egyet, igy mire en beulok, eltekerem a
kulcsot mar nem kell izzitani.
A hat ev alatt csereltek az auton az osszes lengescsillapitot,
a hatsokat 120 eKm, az elsoket 150 eKm korul ekkor csapagyakat
is csereltek es hatul a rugokat is.
Konkluzio:
Ha valaki szereti a nemet autokat, esetleg jot is akar,
nyugodtan vegyen Vento-t. A VW csaladban az ar/(meret+teljesitmeny)
mutatokat figyelembe veve a legjobb vetel.
Udv.: SABAT
|
+ - | Bekoszono level (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tegnap mar megprobaltam, visszajelzes is jott, de aztan a digest-ben nem
talaltam, igy megegyszer:
Kocsit vennek. Van ra max masfel millio Ft-om. Ezert ujat venni szinte
lehetetlen (adossagba nem akarok belemenni), marad a hasznalt.
Segitsegeteket kerem.
Mely tipusokat erdemes megnezni, ha az igenyeim:
- 5-6 evnel nem oregebb jargany kellene
- a csaladom 5 felnottnek tekintheto tagbol al, plusz egy 30 kilos
kutyabol. Ugyan ritkan megyunk mindannyian egyutt hosszu utra, de azert
ne art, ha beferunk.
- rendszeresen muszaj Bpesten a belvarosban, vagy annak kozvetlen
kozeleben parkolnom.
- neha 2-3 monitor is el kell tudjon vinni a jargany, ilyenkor max
ketten vagyunk benne
Vagyis valami kivul kicsi, belul nagy autot keresek, lehetoleg olyat,
amely, ha nincs szethajtva, 4-5-6 evesen meg varhato, hogy tovabbi 6-8
evig kulonosebb nagyberuhazas nelkul hasznalhato marad. Evente kb 35-40
ezer km-t autozom.
A mostani kocsim egy Subaru Libero, nem volt vele sok gondom, evi ket
szervizeles, es kesz. Csak mar a 12. evet tapossa, es a kovetkezo
muszakira mar tul sok lotyogo alkatreszt kellene cserelni rajta...
Orulnek meg egy (tobb) olyan listanak, amely a Budaesten illetve
kornyeken talalhato _megbizhato_ autokereskedokrol szol.
Elore is koszi
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Autos informaciok az Interneten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt auto olvasok !
A kovetkezo erdekes helyeket talaltam az Interneten:
http://home.netvigator.com/~europa/Main_Menu.htm
Itt gyakorlatilag az osszes uj autorol olvashato teszt, es az
a jo benne, hogy nem csak reklam izu dicseretek vannak leirva.
http://www36.pair.com/sjackson/surcont.html
Itt angliai hasznalt auto tapasztalatok vannak, a tulajdonosok
altal. Jo lenne valami hasonlot nekunk is csinalni.
Leirjak az auto gyartojat, markajat, korat, a hasznalat soran
felmerult problemakat es altalanos velemenyt. Ami a legjobban
tetszik, hogy van egy rovat, amelyben igennel vagy nemmel kell
valaszolni, hogy "Venne-e megegy autot ettol a gyartotol ?".
(Feltunoen sokan valaszonlnak nemmel a Peugeotokra.)
http://www.autolocate.co.uk/
Itt uj es hasznalt auto tesztek is vannak, angol ujsagiroi
szemmel nezve.
Bessenyei Zsolt
|
+ - | Slager autok-autolopas-benzinlopas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Informacioim szerint a VW osszes tipusa vezet a listan. Leginkabb a Vento, Golf
, Jetta, Passat a meno a tolvajok koreben.
A Mercedes osszes tipusa celpont. Az oreg 123 -masokat majdnem azert lopjak, mi
nt az 1500-1600 -as Ladakat: Az etnikai kissebsegeknek kell alkatresznek.
Kis autok kozul a Diesel motorosak kozul meg a 15-20 evest is ellopjak !!! Tere
pjarot barmilyet elvisznek.
Nehez eladni a piacon a nagy autokat, ezert amit a nepperek sem szeretnek:
Nagy kobcentis benzines auto. Ne legyen Audi, Mercedes. A Japan es az amerikai
nagy autoktol a tolvajok es a nepperek egyarant felnek (tapasztalat). De ha Die
sel auto, es 2000 ccm folott van, az sem kell senkinek.
Nehany otlet a tolvajok ellen:
Az onindito segedvezeteket, dieselnel a magnesszelepet egy rejtett kapcsoloval
erdemes megszakitani. Megneheziti az alkalmi tolvaj dolgat. Automata valtosnal
a kontaktusok ott vannak a valtokarnal, letiltja egy rele az oninditot, es akko
r SEHOVA !
A gyujtokorben a legnagyobb szivattyu, testre sontolni egy 21Wattos izzoval a m
egszakito vezeteket. A kapcsolo esetleges hibaja sem okoz menet kozben gyujtasp
roblemat, bekapcsolva viszont nem indul el a motor.
Benzinlopas ellen legegyszerubb megoldas egy spiralrugot belehajtani a a betolt
o csobe. Olyan rugot, ami csokken atmeroben, mint a regi tipusu habvero. Nem le
het csovet dugni a tankba.
Az en 18 eves Japan automnak 14 mm-es a betolto-levezeto csove, es abba nem leh
et tolvajslagot dugni, a tank a csomagterben, ahoz meg nem lehet hozzaferni.
Radiotolvajok ellen a muszerfal alatt elhelyeztem nehany tapetavagokes-penget.
Ha valaki be is jut a kocsiba, jol poruljar ha el akarja vinni a radiot.
Sziasztok !
Peter.
|
+ - | Autos honlap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Aki meg nem latta, nezze meg:
http://www.gjt.bme.hu
ahol a gjt a gepjarmuvek tanszek roviditese,
Udv,
Lezo
|
+ - | elado auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megragadvan az uj lista lehetoseget, ezuton kinalom megvetelre jo oreg
BMW-nket, eletmod-valtas miatt. Tipusa 728i, evjarat 1982. Korahoz kepest
nagyon jol leinformalhato es jo allapotban van, rengeteg a reszlet, amivel
a listat nem untatnam, csak akit tenyleg erdekel. az iranyara 100 es 700
ezer kozott van kb. feluton. udv andor
|
+ - | Bogarhatu VW lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok...
Elinditottam mar regen egy vw bogaras listat. Kerek minden bogaras
cimboramat, hogy jelentkezeen fel ra a
http://www.onelist.com oldalon az Autos cimszo alatt...
Ha elakadtok emilezzetek...
Jo autokazast...
> ----------------------------------------------
Sza'ntai Ja'nos Bp. nick: chameleon
mailto: ICQ UIN: 5529522
---- Az elso magyar kameleon oldalak! ----
http://www.geocities.com/RainForest/Vines/1222/
|
+ - | Re: Lopas, kromozas, egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Vegre beindult az autos lista, ez mar nagyon hianyzott.
A lopasokrol:
En ugy tudom, hogy a Mercedes, BMW, Audi az ami nagyon megy,
habar szerintem mindent ellopnak, ami konnyen mozdithato. Tehat
nem eleg egy riaszto, jo ha tobb van belole, mechanikus
vedelemmel, immobilizerrel, pagerrel, stb. kiegeszitve.
Ha mondjuk Audija van valakinek, igy is jo eselye van arra,
hogy elobb-utobb elcsorjak. De azert eloszor mindig a legkonnyebben
mozdithatot viszik el.
Kromozas:
Van egy galvanizalo muhely a Bp. VII. Dob u. 94-96.
Tel/Fax: 321-5171 (a regi szam 121-5171 volt)
A ceg neve - Kocsis galvan-technik.
Azt nem tudom, hogy nagyobb darabokat vallanak-e,
fel kell oket hivni.
Kerdesem nekem is lenne:
Uj gumikat kell vennem es otletekre lenne szuksegem,
hogy hol talalok olcson jo minosegut (205/60R15 H vagy V).
Udv,
Gabor
****************************************************************************
* *
* STEINER, Gabor Voice: +36-1 458-5522 *
* Digital Equipment Hungary Ltd. Fax: +36-1 458-5515 *
* Multivendor Customer Service DTN: 798-5522 *
* H-1124 Nemetvolgyi ut 97. Mobil: +36-30 335-680 *
* H-1775 Budafok 1.P.O.Box 123. E-mail: *
* Budapest, Hungary *
* Easynet: gabor steiner @bps *
* *
****************************************************************************
|
+ - | Autokkal kapcsolatos informaciok az Interneten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Autokkal kapcsolatos mindenfele informacio (alkatresz,
szerviz, tuning, stb.) talalhatok az Autokalauz web
site-jan. A cime:
http://www.kalauz.com/Auto.htm
Udv,
Gabor
****************************************************************************
* *
* STEINER, Gabor Voice: +36-1 458-5522 *
* Digital Equipment Hungary Ltd. Fax: +36-1 458-5515 *
* Multivendor Customer Service DTN: 798-5522 *
* H-1124 Nemetvolgyi ut 97. Mobil: +36-30 335-680 *
* H-1775 Budafok 1.P.O.Box 123. E-mail: *
* Budapest, Hungary *
* Easynet: gabor steiner @bps *
* *
****************************************************************************
|
+ - | Merci TE280-asba hasznalt motort keresek. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok !
Van egy nagykoru, azaz 18 eves Merci TE280-as zenekari autonk
400000 kilometerrel. Motort cserelnenk benne. Igertek egyet
160ezerrel beszerelessel egyutt 100e HUF-ert, de nem tudjuk
megvarni. Honnan lehet megbizhato helyrol ilyen motort szerezni?
A kompatibilitas miatt: motorszam:11098412079241
1980-as gyartmanyu kaszni:WDB12309312006800
Agoston
|
+ - | subscribe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
|
+ - | ELADO WARTBURG (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Elado egy kituno muszaki allapotban levo
Wartburg 353-as De Lux. Fenyezes elotti
I.ar: 65.000.-Ft.
Udv!
Oli
06 20 269-959
|
+ - | re: teszt , kromozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha szep fenyes kromozast szeretnel ami jol mutat akkor kemenykromoztatni
kell. Ezt csak a CsepelKrom Kft. tudja megcsinalni. Sajnos egy lokharito
kb. 5000 HUF es akar egy honapig is ulhetnek rajta. Szoval nagy a monopol
helyzet. ( Lehet, hogy ilyen vallalkozast kene inditani :-)))
A telephely 1211 Bp., Gyepsor u.1.
tel.:277-22-22
Ha csak nikkeleztetni akarod ami a rozsda ellen ugyanolyan jol ved, csak
nem olyan fenyes akkor nyisd ki az Arany Oldalakat es ott "Galvanizalas"
cimszo alatt rengeteg cim van es ezt barki meg tudja csinalni
Jo Kromozast!
Mas:
Nagyon tetszik az otlet, hogy valaki tesztet ir a kornyezeteben levo
auto(k)-rol.(Lasd:Daewoo Nubria from )
Szerintem ezt folytatni kene, mert nagyon tanulsagos es erdekes.
Azonkivul melyik igazi autos nem szeret irni a kocsijarol?
Mi a velemeny? Mehet?
Ha igen biztatok mindenki, hogy akar egy Trabirol is irjon. Ezek talan meg
erdekesebbek, mert nem sok tesztet lehetet hallani az ilyen autokrol.
Ja es a veteranok is jojjenek!
udv,
__ ** ** *****
__/_|\_Klem Krisztian *****
|__|_|__| ** ** ***
_(_)__(_)_*************
mailto:
|
+ - | Fiat Ducato (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Keresek egy olyan totalkaros 95 utani Ducatot amelynek az elejet meg
felhasznalhatnam az enyem kijavitasara, motor, váltó nem kell, "csak"
lokharitotol hutoig.
--
Pitex
|
+ - | TD23 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Mindenkinek!
Ugy latszik, tul gyors voltam. A lenti levelet mar 15.-en elkuldtem,
de a 0. sorszamu szamban csak 16.-tol vannak levelek. Nos, akkor
meg egyszer: (Pedig en lettem volna az elso :-)
Van egy gondom, es mivel az ismerettsegi koromben senkinek
sincs nagymeretu turbo diesel motoros autoja, eddig nem igazan
tudtam kitol megkerdezni.
En decemberben vettem egy TD2.3 motoros 12 eves Opelt. A motor
allapota jo, a koromertek hatar alatt, inditaskor feher a fust. A gyari
vegsebesseget tudja, a fogyasztasa is a gyari kozeleben van. (Foleg
varosban hasznalom, a gyari 8, nekem 8.4 volt telen.)
Egyeduli problemam, hogy inditas utan nagyobb gazadasnal baromira
fustol. A fust szine halvanyszurke. Parszaz meter utan a jelenseg
megszunik, viszont ha negyedikben-otodikben kihuzatom, akkor
a jelenseg mindig elojon, akar 200 km. megtetele utan is. Engem
meg marhara zavar, amikor beteritem fusttel az utat.
Azt szeretnem kerdezni azoktol, akiknek van turbo dieseles
tapasztalata, hogy ez is valami olyan termeszetes jelenseg, mint
a szikrazas, vagy inkabb adagolo/turbo hibara gyanakodjak?
Hali: Pepin
|
+ - | Autolampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Keresnek Chrysler Voyagerhez (1993) jobb elso lampat . (Anyos ules elotti)
Nem muszaj draganak es ujnak lennie. Ha tudtok bontot, vagy olyan embert,
aki amerikai autokkal foglalkozik, kerem irjatok. Volt egy emberke,akivel
meg is egyeztem,hogy 110USD-ert hoz nekem, de elvesztettem a telefonszamat,
amit az Expressbol neztem ki. Azota direkt nem hirdet:)
udv
Istvan
|
|