1. |
Valasz: re: Valasz: re: re: Suzuki*** HIX AUTO *** #215 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok! (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
3. |
re: gumi (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
4. |
re: adalek sokadszor (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
Seat Leon (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
6. |
Tali (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
7. |
re: Re: re: Miert nem jo a Suzuki (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
8. |
re: adalek sokadszor (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
9. |
re: re: szerviz - ez komoly? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
re: Re: vegyes (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
11. |
re: Omega puffanas, Skoda, gumi (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
12. |
re: Valasz: re: Re: Suzuki*** HIX AUTO *** #2158 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
13. |
gumikor (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
14. |
Kalos az elre tor - mi ez a sz@r? (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
15. |
Ujauto eladasok elterese (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
16. |
elnyomott baloghandras and Co? (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
17. |
RE: tesztek (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
18. |
HIX tali + egyebek (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
19. |
skoda kerektores, Alfa gumi, Swift (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
20. |
oldalutkozes (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
21. |
re: Re: re: Miert nem jo a Suzuki (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
22. |
re: Re: bagozas (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
23. |
re: Gumi elettartam (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: toresek (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Valasz: re: Valasz: re: re: Suzuki*** HIX AUTO *** #215 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: re: Valasz: re: re: Suzuki*** HIX AUTO *** #2157 ( 54 sor )
> Idopont: Tue Apr 20 10:14:22 CEST 2004 AUTO #2159
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>....
Akos, ujsagbol olloztam. Lattal te mar olyan ujsagcikket, amiben valaszt
adnak a legnyilvanvalobb es legfontosabb kerdesekre? En meg nem :)
...<<<<<<<<<<<<<<
Nem gyakori :-(( De akkor ne hozd fel peldanak, mert santitani fog!
>>>>>>>>>>>>>>>....
Tenyleg, hany csillagos a kis Szuzi torestesztileg?
....<<<<<<<<<<<<<<<
Nem tudom, hogy az EuroNCAP tesztelte-e egyaltalan... Ha jol emlekszem,
akkor a Baleno volt masfel csillag, de a Swftnel mintha csak egy amerikai s
egy masik teszt lett volna, de NCAP nem...
udv, Akos
|
+ - | Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
Egy volt iskolatarsamtol, baratomtol kaptam meg ezt a levelet!
Fenykep is van hozza, csak azt itt nem tudom kozze tenni, de akit erdekel,
annak maganban elkuldom!
Udv,
Jockey
> egyik kollegam tapasztalata
>
>
>
>
>
> Beálltam hétvégén tankolni, mert már csak a befecskendezoszelepekben volt
> egy kis benzingoz (emlék). Pénz se volt sok nálam, így csak kétezeré'
> tankoltam. T öltés után úgy megtetszett a kútfej számlálója, hogy
> gondoltam
> lefényképezem.
>
>
> <<JET.jpg>>
> (A telefon fényképezojével készült, ezért ilyen gagyi a minoség. A kiírt
> adatok:
>
> Fizetendo: 1998 Ft
> Kiadott: 8,02 Liter
> Egységár: 242,9 Ft/Liter)
>
>
> Szerintem nem kell hozzá felsobb matematika... :)
>
>
> Mondanom se kell, éppen akkor fogyott ki a szalag a pénztárgépbol, majd?
> miután türelmes ember lévén kivártam a szalagcserét?érthetetlen módon a
> gép
> (!) nem volt hajlandó nyugtát nyomtatni... :) Nem hittem volna, hogy már
a
> kútfejet is tudják manipulálni. Ellenoriztem, ott volt rajta az érvényes
> OMH
> hologramos matrica.
>
>
> Tessék számológéppel menni tankolni. 40 liternél 250 Ft a beépített
> "borravaló".
>
>
> Vigyázzatok,
>
|
+ - | re: gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Apropo, nalatok mennyi a gumi idotartama?
:> En 2001 augusztusaban vettem (Dunlop 3000 Sport)
:> es jelenleg 38500 km korul van benne. A kozepen meg
:> van 2-3 mm minta, de a szeleken mar kozelit a 0-hoz.
Az autom 2001 januari, akkor volt uj a Dunlop 2000 SP
gumi. Most 57000 km van az autoban es eppen a nemregen
cserelt teli->nyari garnitura kapcsan vettem egy uj gumit,
ami a potkerekkel egyutt elore kerult. A ket hatso maradt a
regi. Mindketto ~50%-os a _teljes_ feluleten...
Talan az automata valto teszi, hogy nekem tovabb birja ? :-)
Persze novembertol marciusig pihennek a garazsban a pici
autogumi tartokocsin, ahol nem er le egyik reszuk sem a foldre.
Teli gumi vonalon sem panaszkodhatom. Meg anno az Omegahoz
kaptam Vredenstein gumikat, ami szerencsere kompatibilis volt
a Leonnal, igy ezeket gyurom mar a 6. telen es meg maradnak is
egy darabig...
Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
|
+ - | re: adalek sokadszor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>egy ismerosomtol kaptam egy dizel adalekot wynn's dizel plusz.
En ugy vagyok ezzel hogy: ha nem hasznal nem is art alapon neha amikor
ramjon az otperc, beleontok ilyesmit a tankba. Olajba soha.
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | Seat Leon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
megakadtam tegnap egy hirdetesen:
> SEAT LEON 1.9TDI SPORT 110LE
> 2000.10.hó, M.O.-i, szervízkönyves, sérülésmentes, első
> tulajdonostól. Főbb felszereltség:
> ABS, EDS, 4 légzsák, digit klíma, elektromos ablakok és tükrök,
> könnyűfém felni, sport ülések és futómű, gyári hifi, váltózár.
> Ár: 3,49 mFt.
??????? Egy 4 eves "autoert" 3,5 millio???? A 4 eves Alfamert eppen
fele ennyit adtam, igaz az 5 LE-vel gyengebb, digit klima helyett
manualis van es 2 legzsakkal kevesebb van, de nem hiszem, hogy ezek
a kulonbsegek 1,7 milliot ernek. Jol pofara estem. Egyebkent 4 eve
eppen ennyiert vettem a 0 km-es Alfam.
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | Tali (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Jelentkeznek en is, ha meg lehet.
>2 felnott, 2 gyermek.
Miert ne lehetne. Lassan elfoglaljuk egesz Abadszalokot :-).
Ha mindenki jon, akkor csucsot fogunk donteni.
>Konvoj.
Ram ne szamitsatok. Nem szeretnem ha beallna a motorom a
lassu fordulatszamon :-). Van terkepem, meg prospektusom,
Attilanak odaadom. Van melegvizes strand, lesz delutan
setahajozas, bogracs. Mondjuk ezt valaki (Lovas Peti?) hozhatna,
mert nekem nincs. Az esti program meg kerdeses. A
legutobbi ket alakalommal a kis koruak kioktatasa a dohanyzas
veszelyeirol, meg kerekpar eladas szerepelt. A mostani meg
kerdeses :-). Masnapra meg meg kitalaljuk a helyszinen.
HAT X Majus 8-9 Abadszalok:
DJTiszy 1
Gma 1
Frigyes 2
Mr Grey 2 + 2
Lovas Peter 2
Avi 4
Soma 2 + 1
G.Laci Zoltan 1 + 2 (talan)
Bagacs 1 + 1
Kiss I 2
Kauba Richard 2
MTybor 2 + 2 (uj)
En 5
|
+ - | re: Re: re: Miert nem jo a Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
********************************
En az egeszet nem ertem. A kozlekedes egy ossznepi
tarsasjatek. Vannak szabalyo
k, amiket illene betartani. Pl. a sebessegkorlatozast.
200-nal mar teljesen min
degy hogy milyen autoval megyek, a vege halal. a 140
egy jo tempo, es meg a tra
fipax turesbe is belefer.
********************************
Hi,
szeretem az olyan embereket, akik figyelnek a
reszletekre. Na de amikor egy kirgadott pelda kore
hecckampanyt kezdenek, azt mar nem annyira csipem. Itt
leirom, hogy tiszta legyen: sosem mentem az Omegammal
elotte 200-zal es azota sem tettem. Egyszer ki kellett
probalni. Egyebkent ha hiszitek ha nem, sosem kaptak
el gyorshajtasert. Es tudjatok miert nem? Mers sosem
megyek orultek modjara. Persze azt az egy kiprobalast
kiveve.
Errol egy masik dolog jut eszembe: ti amikor egy uj
autot vesztek, szinten ki szoktatok probalni? Ugy
ertem egy teljesen biztonsagos, elzart helyen
gyorsitas, satufek, szlalom stb, ami belefer, hogy
tisztaban legyunk azzal, hogy mit bir a vas, ill.
folen, hogy MIT NEM BIR!
Koszi,
-=[GMA]=-
Omega3000 mit 4 Stuck auf nagyfelni végre :))
|
+ - | re: adalek sokadszor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> egy ismerosomtol kaptam egy dizel adalekot wynn's dizel plusz. mivel
> semmi infom nincs rola, nyugodt szivvel elhasznalhatom, vagy inkabb
> humbuk?
-----
Nyugodtan beleontheted, _artani nem fog_. :-)
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: szerviz - ez komoly? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Elokeresem a Fiat CD-t, megnezem azon mit irnak a fenti cikkszamokra,
> mar ha azok gyari szamok.
------
Elokerestem.
A CD szerint :
> Kipufogocso 46519725
> hangtompito 46530682
> kipufogocso 46519726
ezek a cikkszamok _nem rendelhetok hozza_ az adott tipushoz (Punto 1,7 TD).
( azaz, nem /ilyen/ Puntohoz valok, vagy nem letezo alkatreszek)
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Re: vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> > A toresteszteknel, erdekes modon, a nagytomegu terepjarok sokszor
> > igen rosszul szerepelnek, rosszabbul egy atlagos meretu
> > szemelyautonal.
> Ott nem sajat kategorias kocsival merik ossze a kocsikat? Azaz ket
> terepjaro utkozesenel mindketto megszivja, de azert kispokot
> eltapossak a nelkul, hogy eszrevennek? Egy idoben igy volt, azota mi
> valtozott?
-------
Biztosan van tobbfele teszt, amit en neztem az minden kocsira egyforman
volt kitalalva.
Azonos sebesseggel mentek betontombnek a kis, kozepes es nagy meretu
autok, valamint terepjarok. A terepjarok tobbnyire rosszabbul vegeztek a
kozepes meretueknel.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Omega puffanas, Skoda, gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Par eve mar kerdeztem, de elfelejtettem: miert van az, hogy havonta
> 5- 10 Skodat latok az ut szelen kitort hatso kerekkel? Jol emlekszem,
> hogy tipushiba?
------
Jol emlekszel! Talan a nyolcvanas evek elejen, angliaban botrany is volt
ebbol, a gyarnak vissza kellett vasarolnia nehany szaz (vagy ezer?)
darabot beloluk Gondolom a szocialista tabor megkapta ezeket.
Tulajdonkeppen a feltengely van elmeretezve, es rossz helyen er veget az
ekpalya, igy elfarad a tengely, megreped es letorik. A fekdob ovalitasa
is a tengelyt hajlitgatja, ezzel sietteti annak elfaradasat.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Valasz: re: Re: Suzuki*** HIX AUTO *** #2158 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Miert is? Egy mai korszeru (komolyabb) autobol 55 km-es
> tesztutkozesnel jo esellyel serulesek nelkul szallsz ki. A 60-70
> ettol nincs annyira messze, hogy belehalj.
--------
De bizony az mar messze van!! A tomegerok a sebesseghez kepest
negyzetesen novekednek. ( emlekeim szerint) Nem veletlen az 55km/h
sebesseg, ezt meg kezelni lehet ( jo esellyel!!) kulonbozo biztonsagi
berendezesekkel, e folott mar semmi sem biztos.
---
> De hiaba mondjuk 4 csillagos egy VW Lupo, es 1 csillagosmondjuk egy
> IFA a betontonbos teszten, ha ez a ketto utkozik frontalisan,akkor
> nem igazan lesz a >tulelesi eselyed negyszeres a Lupoban.
> udv, Akos
-------
Valamit felre ertettel. Senki sem allitotta azt, hogy a Suzukiban
nagyobb lenne a tulelesi esely. Termeszetesen a kisauto huzza a
rovidebbet. Arrol volt szo, hogy ekkora sebesseg kulonbsegnel (2x70km/h)
az Omega sem eletbiztositas, hiaba fele tomegu a Suzuki. ( mindezt
mondom ugy, hogy ismerem az Omega elejet!)
Lehet, hogy a Suzukiban 8-szoros esellyel hal meg a benne ulo, az
Omegaban meg 1-szeressel, de ne felejtsuk el, hogy meghalni _osszesen_
egyszer lehet. :-(
Udv, Triznyak
|
+ - | gumikor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"Dunlop 3000 Sport) es
jelenleg 38500 km korul van benne. A kozepen meg van 2-3 mm minta,
de a szeleken mar kozelit a 0-hoz."
hat bizony akkor lapos kerekekkel jartal :-(((
az enyem Firestone firehawk ( ha jol irom a nevet), 32000 km korul van, most
tettem a hatsokat elore, a legrosszabb is a 3 mm -t meg meghaladja. Az
egyiket viszont sikerult kivagatnom, igy a potkerek egyel tobb lett :-)) Ha
van valakinek elado 1 db 195/60x15 meret legalabb 4 mm-el szoljon!
Dodo
|
+ - | Kalos az elre tor - mi ez a sz@r? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
ha mar Sandor igy belelendult a statisztikakba, en is hozafuznek valamit:
Az elmult 1 honap eladasai alapjan a Daewoo Kalos feljott a 2. legeladottabb
autonak!
Erdekelne, hogy van-e valakinek ismeretsegi koreben ilyen vasdarab.
Amit meg kellene cafolni:
- igenytelen anyagok tomkelege, mind egerszurkes, es nyiszorog.
- rettenetes ules/kormanypozicio
- otvar modon alulcsillapitott rugozas
- mokasan tragikus kinezetu kerek (13-as melyen ulo virsli egy 17-es
kerekjarataban)
- "kavarom-a-kasat" valtokar
- csupasz felszereltseg
Ami teccik (persze szubjektiv):
- szemrevalo forma
- 5 ajtoson dizajnos orr-resz
- baratsagos belso formavilag
ARAK osszehasonlitaskeppen:
ALAP: (ABS) + 2 legzsak, kp zar, 2 el ablak, dontheto ules, szervo
az azonos felszereltsegu szintu Fiesta / Clio / P206 kicsit kevesebbe, a VW
Polo/ Seat Ibiza kabe ugyanennibe kerul. Csak azokbol ugye nincs 1999999
Ft-os valtozat.
Igenytelen nepseg... ennyi penzt adni egy anyaszomorito autoert... no
comment. Mondjuk ott az Ignis is - hasonloan ijeszto futomuvel...
Szoval velemenyek?
deejaytiszy
|
+ - | Ujauto eladasok elterese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Sandor irta:
>Tiszy irta:
>> Az ujauto eladasok szamat konkretan is meg lehet mondani:
>> a tavalyi 234 000 helyett
>
>En meg szepen beideztem 206 ezret :-)
Szerintem a 206 a szgk, a 234 pedig a szkg-kistgk.
djtiszy
|
+ - | elnyomott baloghandras and Co? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
szegeny, leveledet alanemiro-deennemtudomkivagy , ne
vedd a lelkedre a Suzukiszapulast!
> Egyebkent meg elegem van abbol, hogy mindenki, akinek
>nem suzukija van, szapulja oket. Nekem is az van, mar jonehany eve, tudnek
>meselni arrol, hany zrit vedtem ki, pusztan amiatt, a suzuki ele mindenki
gatlast
>alanul kikanyarodhat, lelephet, leelozhet, mert a suzukis nem tud vezetni.
Sajnos a Suzuki vasarlokozonsegeben lathatoan nagyobb aranyu a vezetni nem
tudok aranya (nok, oregek, hetvegi soforok, kalaposok, stb). Ezt sulyosbitja
az, hogy baromi sok van belole. _Matematikailag_ ez pedig azt adja, hogy
Suzukiban bena emberek ulnek. Orulunk, hogy kivetel vagy, tartsd meg jo
szokasodat!
BTW szamomra is megdobbento, amikor atulok egy Clioba vagy Twingoba a
Megane/Alfa paros barmelyikebol. Tenyleg nem vesznek komolyan, elsosorban
varosban. Na most ezt tessek negyzetre emelni a Suzuki-egyutthato miatt...
:-(
Hogy idekanyaritsam a robogot is, asszem a RESPEKT egyenes aranyban all a
forgalmi savbol elfoglalt SZELESSEGgel. Ui. mar egy Scenic-kel sincs gond
(ijesztoen magasnak nez ki tukorbol). Max 10 mp a 2 savos uton a belso
savban 70-nel kacsazo Suzuki mogott kicsit balra huzodva megteszi hatasat. A
Clioval villantani/duddantani is kell, hogy eszrevegye, nem a konyhaban ul a
samlin (megha hasonlo is a filing). :-)
>A suzuki is auto, olyan amilyen, a legtobb tulajnak
> erre telik, megvenni draga, fenntartani viszont olcso.
OLCSO? Kevesebbe kerulne, ha nem uj autot venne, es nem fizetne
csillagaszati osszegeket kamatra, mivel penze - persze - nincs (Swift
finanszirozottsagi arany 2002-ben 92% felett). De verje mindenki a sajat
pergojevel a csiposbokrot...
djtiszy
|
+ - | RE: tesztek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hell o,
erdekelne az 1.6-os Focus es az ST is, koszonom
G.
> -----Original Message-----
> Felado : Szakacs-Vass Sandor
> Focus RS: a sportautok kozott van egy Focus ST 170. Erdekel? (Van egy
> 1.6-s rendes Focus is).
|
+ - | HIX tali + egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lassan itt a tali ideje. Frigyes mester erdeklodese ellenere meg semmi
reakcio nem volt a konvolyra. A bogracsolas rendben, csak kell meg egy
bogracs, mivel a mienk 10 l-es, es az keves a tarsasagnak. Jo lenne
tobbet tudni a szallasrol is. Frigyes intezi a jo idot, mi meg a szombat
esti kajat. A jokedvet mindenki koteles magaval hozni :-))).
Otto, gyere te is, lesz egy jo hetveged!
Szerintem a Suzuki az, aminek terveztek. Tudomasul kell venni, hogy
nem egy mai tervezesu auto. Akkor, amikor elkezdtek gyartani, a kor
szinvonalat tukrozo kisauto volt. Az ido mulasaval termeszetesen
javitottak rajta, de az ido es a kovetelmenyek gyoztek. Mara egy
elavult konstrukcioju, de olcson fenntarthato megbizhato auto lett
belole. Van, akinek tetszik, szereti, van aki semmi esetre sem venne
meg. En sem. Ettol meg nem fikazom. Henry Ford szerint a legjobb auto
az uj auto, es szerintem is igaza volt, van. Sajnos a Suzuki ara nem
tukrozi az elavult voltat. Abban az arkategoriaban van mas alternativa
is, pl. Renault Clio, Thalia, Opel Corsa, Ford Fiesta, Fiat Punto es meg
sorolhatnam. Ami miatt sok fogy belole, az a kedvezonek tuno
hitelkonstrukcio, alacsony fenntartasi koltsegek, megbizhatosag, jo
ertektartas. Nekem a masik nepautom van, egy Opel Astra. Ezt is
fikazzak sokan, de joval nagyobb a csomagtere mint a Suzukinak ami
egy csaladi autonal nagyon fontos. Ha valaki autot valaszt, biztosan
nem az utkozesi tesztek fognak donteni nala, hanem egyeb
szempontok. Eddigi negy automat ugy adtam el, hogy nem tudtam meg
mit "tud" biztonsagi szempontbol, pedig mar 750 e km mogottem van
autoval, motorral. A kovetkezo autommal szemben is hasonlo
kovetelmenyeket allitok, mint az Astraval szemben.
Peter
|
+ - | skoda kerektores, Alfa gumi, Swift (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Par eve mar kerdeztem, de elfelejtettem: miert van az, hogy havonta 5-
>10 Skodat latok az ut szelen kitort hatso kerekkel? Jol emlekszem,
>hogy tipushiba? Tegnap majdnem athajtottam elozes kozben a kigurulo
>kereken :((((
A 120asnal a hatso feltengely vegere van egy nagy anyaval felcsavarozva a fekdo
b, abbol all ki a negy csavar, ami a kereket fogja. Tipushiba, hogy faradasos t
oressel torik, ilyenkor a kerek elgurul, a kocsi meg a fekbeteteken all meg. Er
dekes modon S100-ban egy sem tort el, pedig ugyanaz a megoldas. Lehet, hoyg a 1
20as betonszaggato nyomateka a ludas? :-)
>idotartama? En 2001 augusztusaban vettem (Dunlop 3000 Sport) es
>jelenleg 38500 km korul van benne. A kozepen meg van 2-3 mm minta,
>de a szeleken mar kozelit a 0-hoz.
Ezek szerint puhan (tul alacsony nyomassal) jarod, es/vagy nagyon tolod neki ka
nyarokban. A gyorsan vett kanyarokkal a gumi deformalodik, a szele meg jobban k
opik. Raadasul a nehezebb dizelmotorod miatt tobb sulyt is cipel, ha puha, a s
zeleit koptatja, kozepen meg nem. Mennyi nyomassal jarsz? Es mekkora gumi? Ha /
50, akkor en nem szegyellenem felfujni 2,5 barra az elsoket es 2,3ra a hatsokat
. Aztan ha ugy latod, hogy kozepen jobban kopik, csokkents 0,1 bart.
>Nekem is az van, mar jonehany eve, tudnek meselni arrol, hany zrit vedtem ki,
>pusztan amiatt, a suzuki ele mindenki gatlastalanul kikanyarodhat,
>lelephet, leelozhet, mert a suzukis nem tud vezetni.
Egy ujabb indok, hogy miert nem vennem meg. Ruhellem azokat az autokat, amiket
a kozlekedes tobbi resztvevoje ignoral. Ugyanezert gyulolom a fostalicsa civice
t, amin itt mindenki atmenne. Ha a forgalom 50%-a haromtonnas pickup, a masik f
ele meg osztodik a szemelyautok es ozonviz elotti buszok kozott, akkor el lehet
kepzelni, ki figyel arra, en merre jarok... Persze, egy idealizalt vilagban mi
ndenkinek figyelni kellene mindenkire, de ahogy a kamionost nem engedik atsorol
ni, a buszost nem engedik elindulni a megallobol, ugy "bosszubol" o sem figyel
annyira a masok akadalyozasara, odateszi a vasat: "nagy vagyok, majd eszrevesz"
. Vannak atlagautok, akik neutralisan viselkednek egymassal szemben. Vannak fel
fele kilogo autok, akiket ha meglatsz a tukorben, reflexbol huzodsz felre.
"Egy Porsche ugyis meg fog elozni, minek kuzdenek vele?"
"A fekete Mercedes ugyis letol a zarovonalon is, minel elobb elengedem, annal h
amarabb szabadulok a stresszbol."
"A Wartburg ha nem is lassu, allati budos, ne menjen elottem"
Ugye mennyi igazsagtartalmuk van ezeknek a sztereotipiaknak?
"A Suzukis a >kalapos vezeto<, imbolyog az uton, nem tudja mit akar, csak fennt
art mindenkit, keptelen egy macisajt alol kikanyarodni."
Ennek miert ne lenne ugyanannyi? Vajon miert epp a Swiftet cikizi az egesz magy
ar autos tarsadalom? Az osszes szocialista autot hasznalo sofort osszesen nem p
iszkaljak annyit, mint a Swifteseket. Vajon ez csupan szintiszta veletlen, semm
i koze a valosaghoz?
Hiaba vagy te jo vezeto (es/vagy volt szerencsed eddig), ha mindenkinek te vagy
a celpont, az veszelyes rad nezve. Ha ez egy Ferrari uttartasat, egy Porsche f
ekezeset es egy Volvo utkozesbiztonsagat produkalo Swifben tortenne, az nem len
ne olyan nagy baj. Akkor is ciki lenne, mert mindig a te kaved borulna ki a poh
artartobol mindenki baromsaga miatt. Igy viszont, hogy az eletedet csak egy kol
asdoboz merevsegu auto vedi, kimondottan razos dolog OLYAN defenziven kozlekedn
i, amennyire kellene. Ha csak olyan gyorsan mesz, ami biztonsagos, akkor minden
kit akadalyozol/irritalsz. Ha gyorsabban, akkor meg tulmesz az auto kepessegein
, ezert vagy on- es kozveszelyes. Ha ez meg parosul a sok Swift-tulaj melldonge
tesevel is (mekkora kiraly auto ez...), akkor nem kell tul sok ido, hogy a suzu
kis legyen minden gunyolodas celja.
Uff
Fogash
|
+ - | oldalutkozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Most kerult a kezembe egy ujsagcikk (kisotto kedveert: az International Herald
Tribune bangkoki kiadasanak 2004/04/21-i szama, mely a The New York Timmes cikk
et vette at). Az usa-ban egy kozlekedesi biztosito (Insurance Institute for Hig
hway Safety) a hivatalos allami (Department of Transportation) oldalutkozes-tes
ztek modositott valtozatat hajtotta vegre. A kerdes: mi tortenik, ha egy normal
is limuzint pickup/SUV kap oldalba? 13 kulobozo autot tortek, mindegyik "midsiz
e" (Camry, Stratus, Sebring, hasonlok).
Az allami tesztben allo autoba 90 fokban 38,5mph utkozesi sebesseggel erkezo 30
15 font (=1368kg) sulyu mu"auto erkezik telibe a B-oszlopra. A mostani tesztben
a mu"autot 1 labbal (305 mm) megemeltek, sulya 3300 font lett (1500kg), viszon
t csak 31mph (=50kmh) sebesseggel utkoztettek. Probababanak kisebb meretu, "noi
" dummyt hasznaltak, mert ott ezek foleg masodik autok a csaladban.
A leggyengebb eredmennyel a Suzuki Verona, a Saturn L-sorozata, (ez a Kia ottan
i brand-je ha jol tudom), a Hyundai Sonata es a Kia Optima kapta. Ugyanezek az
autok az allami tipusu proban is csak 3*-ot kaptak az 5-bol. Szinten a leggyeng
ebb eredmennyel szerepelt a Toyota Camry es a Honda Accord is, (= valoszinusith
eto halal), viszont ugyanezen ket tipus -felarasan megveheto- fejlegzsakkal sze
relt autoi paraszthajszallal a legjobbak lettek. Reszletes eredmenyek a www.iih
s.org oldalon olvashatoak a cikk szerint.
Meg ez a teszt is anyiban csal, hogy az atlag-suv nem 3300, hanem 4600 font sul
yu (2100kg). 2002-ben oldalutkozesben az USA-ban 9600an haltak meg, a SUV/picku
p eladasok az uj autok tobb mint 50%-at teszik ki. A fej-(fuggony-)legzsakok to
bb esetben is eletmentonek bizonyultak (lasd Honda, Toyota). Az oldallegzsak ve
di a mellkast, de magasan jovo ellenfel ellen nem ved.
Eddig a cikk tartalma, innentol az en kommentarjaim (nem celom, de lehet, hogy
flame lesz belole):
Akkor hogy is van az, hogy a tavolkeleti szemetek a menetszelen kivul barmi ell
en is megvedenek? Szamomra egy ilyen teszt ekes bizonyiteka, hogy sok auto eset
leg ki van gyurva NCAP-ra, de valos elethelyzetekben csufosan leszerepelhet. Sz
inten megerositest nyert, hogy akarhany csillagos az autod, ha nagyobb ellenfel
jon, nincs eselyed. Nagy auto ellen csak nagy auto ved. A kis auto nem ved.
Cafoljatok meg!
Fogash
|
+ - | re: Re: re: Miert nem jo a Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>En az egeszet nem ertem. A kozlekedes egy ossznepi tarsasjatek. Vannak
szabalyo
>k, amiket illene betartani. Pl. a sebessegkorlatozast. 200-nal mar teljesen
min
>degy hogy milyen autoval megyek, a vege halal. a 140 egy jo tempo, es meg a
tra
>fipax turesbe is belefer. Egyebkent meg elegem van abbol, hogy mindenki,
akinek
>nem suzukija van, szapulja oket. Nekem is az van, mar jonehany eve, tudnek
mes
>elni arrol, hany zrit vedtem ki, pusztan amiatt, a suzuki ele mindenki
gatlast
>alanul kikanyarodhat, lelephet, leelozhet, mert a suzukis nem tud vezetni.
Erde
>kes modon minden ilyen helyzetben meg tudtam allni, ki tudtam kerulni,
senkinek
>nem szoltam be, pedig megtehettem volna. Hagyjuk mar ezt az egeszet. A
suzuki
>is auto, olyan amilyen, a legtobb tulajnak erre telik, megvenni draga,
fenntart
>ani viszont olcso. Nem beszelve arrol, hogy erre a tipusra is ugyanaz a
KRESZ v
>onatkozik, mint a fekete BMW-re es Audira.
Meg jo hogy fekete Opelem van...:-)
Komolyra forditva a szot a Suzukival nem csak az a baj, hogy olyan amilyen,
hanem hogy Magyarorszagon nem a celnak megfeleloen hasznaljak. Azaz hogy -
mint mar elottem tobben is irtak - ez nem egy csaladi auto, hanem az
alsokategoria legalja, tehat egy varosi bevasarloauto az asszonynak, ami
raadasul tobb mint 10 eves konstrukcio, es mar szuletese idejen sem
szamitott kiemelkedoen jonak.
Azt sem tudom megerteni aki azt hangoztatja hogy ilyen vagy olyan anyagi
helyzetben nincs alternativa, hiszen 10-15%-kal tobbert MODERN AUTOT lehet
venni. Aki ilyen helyzetben vesz autot, az altalaban ugyis reszletre veszi,
es nem hiszem hogy az auto vasarlasanak idopontjaban komolyan zavaroan hat,
hogy akkor most 6 helyett 6,5 evig fizetem a reszletet.
A 140-rol meg annyit, hogy en lennek a legboldogabb, ha a suzukitulajok
tenyleg annyival kozlekednenek, de ez sajnos nem igaz (tisztelet a
kivetelnek).
200 km/h
Itt Nemetorszagban az autopalyahalozat kb fele nem sebessegkorlatozott,
ennek megfeleoen magasabb a tempo, en megis sokkal nagyobb veszelyben erzem
magam a magyar autopalyakon, ahol nem csak a teherautok (akikre nem
haragszok), hanem suzukisok, skodasok, ladasok, daewoosok EZREI kozlekednek
80-100 km/h-val.
Semmi bajom azokkal akik tisztelettudoan betartjak a 130-at (en nem mindig),
de aki erre a tempora nem kepes (vagy tudasa vagy autoja okan) annak szvsz
semmi keresnivaloja az autopalyan szemelyautoval.
Peter
Opel Vectra B 2.0
|
+ - | re: Re: bagozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Apropo bagozas. A mobiltelefonok vezetes kozbeni hasznalata ellen
>kemenyen fellepnek, de a vezetes kozbeni "tuzzel jatszas" nem zavar
>senkit ?
>Vajon mi lehet az oka ennek ?
pedig 1szeru:
a rendor is meg a torvenyalkoto is bagozik
|
+ - | re: Gumi elettartam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Apropo, nalatok mennyi a gumi
>idotartama? En 2001 augusztusaban vettem (Dunlop 3000 Sport) es
>jelenleg 38500 km korul van benne. A kozepen meg van 2-3 mm minta,
>de a szeleken mar kozelit a 0-hoz.
SZVSZ puha gumval kozlekedtel sokat, azert kopott le a ket szele.
Kemeny gumi eseten meg a kozepe lenne tukor, a ket szele meg meg mintas.
Udv:
Cocas
|
+ - | Re: toresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akos irta:
>>> frontalis karambollal egymasnak megyunk mondjuk 60-70 km/h-val
>>> (120-140 km/h kulonbseggel), Te valszleg meghalsz a Suziban, en meg
>> Erre azert ne vegyel merget! Ekkora sebessegkulonbseg eseten
>> egyikotoknek sem lenne sok eselye a tulelesre.
> Miert is? Egy mai korszeru (komolyabb) autobol 55 km-es tesztutkozesnel
> jo esellyel serulesek nelkul szallsz ki. A 60-70 ettol nincs annyira
> messze, hogy belehalj.
Ez nem egyertelmu, 2*70 km/h utkozesnel 60%al tobb energiat kell eltuntetni
mint 2*55 km/h utkozesnel. 60%al tobb, az nagyon sok, foleg mivel az 55
km-es tesztutkozes mar a serules hataran van. Egy fiatal ferfi mellkasa
mintegy 900-1000 daN erot bir ki (egy oregembere 600-700at), 1600nal semmi
nem maradna belole... (ha jol emlekszem 1200 korul torne ossze az osszes
bordat a biztonsagi ov => erohatarolok).
> Egy dolgot sose felejts el: a toresteszteknel betonnak utkoznek,
Ez nem igaz.
Pontosabban frontalis tesztnel az USAban valoban merev fallal utkoznek 56
km/h sebesseggel (nem is teljesiti tul sok europai auto az ottani
biztonsagi normakat, bizony), viszont europaban merev falra szerelt tobb
mint 50 centis deformalodo zonaval, 64 km/oraval es 40%os atfedessel.
http://www.euroncap.com/content/test_procedures/front_impact.php
A kerdeses deformalodo zona egy vekony falu mehsejt-szerkezet, amelyet
oldalrol egy ujjal konnyeden benyomsz, szembol viszont eleg merev, de nem
betonmerev. Igy aztan a 64 + deformalodo fal utkozes nem 2*64 autos
utkozesnek felel meg, hanem 2*55 km/h utkozesnek
(http://www.euroncap.com/content/faqs/faqs.php), es ezt is csak 40%os
fedessel. 100%os atfedesnel rosszabb lenne a helyzet (ezert szigorubb az
amerikai teszt).
A lenyeg: 140km kulonbseg sokkal (60%al:) tobb mint egy standard crashteszt.
> frontalisan. De hiaba mondjuk 4 csillagos egy VW Lupo, es 1 csillagos
> mondjuk egy IFA a betonto:mbo:s teszten, ha ez a ketto utkozik
> frontalisan, akkor nem igazan lesz a tulelesi eselyed negyszeres a
> Lupoban.
Ez persze igaz marad, de egyreszt nem kell azt hinni hogy egy nagyobbacska
autoban egy kisauto nem tehet kart nagy sebessegnel...
Aleox meg ezt irta:
> Volvojabal frontalisan utkozott egy nagy sebesseggel
> kozlekedo Mercivel, es (igaz csonttoresekkel)
> mindketten megusztak, annak ellenere hogy a sebesseg
> kulonbseg kb. 200 km/h kornyeken jott ki. Ennel tobb
Gondolom a 200km/h az a baleset elotti sebessegkulonbseg volt, nem pedig a
veszfekezes altal csokkentett, az utkozes pillanataban ervenyes sebesseg.
Szerencsere az emberek altalaban nem utkoznek olyan nagy sebesseggel mint
gondoljak (tipikus a fenti osszetevesztes), mert 200km/h kulonbsegnel nem
uszta volna meg az ismerosod :-(
Joe meg ezt kerdezte:
> Tenyleg, hany csillagos a kis Szuzi torestesztileg?
Az euroncap nem tesztelte:-( Teszteltek a suzukitol a Balenot (ugye ujabb,
nagyobb, modernebb mint a swift), ami leszerepelt. Ez egyreszt ertheto
(airbag nelkuli valtozatot neztek, mivel az euroncap mindig a
[legeladottabb] alapmodellt veszi), viszont komoly utasteri elvaltozasok
is voltak, tehat az airbag hianya nem magyaraz mindent.
Hopp, talaltam egy ilyent: http://www.crashtest.com/suzuki/ie.htm Tudja
valaki hogy az amerikai swift azonos-e a magyarral? (Kicsit meglepne, ilyen
miniatur autot ott arulni...)
--
Udv, Sandor
|
|