1. |
Re: Re: tomeg es fekezhetoseg, legfelesleg tenyezo*** H (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
Autosiskolat es karosszeriast keresek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
3. |
Kenes+akkumulator (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
4. |
Kacsa vagy nem ? (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
legfelesleg,olaj (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
Re:olajzas inditaskor, holanc (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: auto-forma nevek ( 23 sor ) (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
8. |
RE: az auto forma-nevek eredete (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
9. |
Opel elmenyeim... (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
Autosok kizsebelese... (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
11. |
teligumi (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: fekezesi technikak (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: holanc (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
14. |
fogyasztasmero (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Re: tomeg es fekezhetoseg, legfelesleg tenyezo*** H (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Varga Tibor
> E-mail : [Hungary]
> Temakor: Re: tomeg es fekezhetoseg, legfelesleg tenyezo ( 78 sor )
> Idopont: Thu Dec 3 03:58:28 EST 1998 AUTO #221
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Illetve meg egy dolgot, de azt nem Balazs irta.
>> Mint tudjuk a benzinmotor kb 0.8 - 1.3
>> legfeleslegtenyezoig uzemel.
> Itt kevered a diesel motor legfelesleg tenyezojet a benzinmotor
> 1: 11 koruli benzin levego aranyaval.
> Ha ez nem veletlen eliras, akkor veletlenul se kezdjel bele optikai
> tuningon kivul _egyedul_ motortuningba !
Te kevered! Amit te irsz, az max. _LEGFELESLEG_ lehet. Amit o, az
_LEGFELESLEG TENYEZO (LAMBDA)_. Az meg pontosan ennyi, bar a katalizator
miatt gyakorlatilag a 0,98-1,02 tartomanyban tartjak.
Akos
|
+ - | Autosiskolat es karosszeriast keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tudtok jo es nem tul draga autosiskolat ajanlani? Joanyamnak lenne...
Masreszt pedig olyan karoszszeriast keresek, ahol kijavitanak az egy-ket
kezdodo rozsdasodast, valamennyire lefestenek a helyet (nem baj, ha kicsit
latszik, de nem akarok sok $$$-t kolteni az egesz elem lefujasara),
illetve alvazvedelemmel latnak el az autot. Szinten nem egy vagyonert...
Mindezt Budapesten.
Ed
A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
|
+ - | Kenes+akkumulator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mostanaban sok szo esett a hideg motor elegtelen keneserol.
Mi a helyzet a ketutemuekkel? Ott elvileg nem kell eljutnia az
olajnak sehova, mert az az uzemanyaggal van beporlasztva a
hengerbe. Tud valaki errol valamit bovebben?
Lehet, hogy kicsit kesve, de azert valaszolok Akos kerdeseire:
>1. Honnan tudom, hogy meddig kell gyakorlatban tolteni pl egy
>60Ah aksit?
Az attol fugg, hogy a toltod hany amperrel tolt. Ha pl. 5A-rel tolt,
akkor 60Ah/5A=12h (-2h). A kb. 2 orat azert kell levonni, mert
nem teljesen 0-rol toltod az akksit.
>2. Karos-e, ha tovabb toltom? (lehet _tultolteni_?)
Az akksira nezve igen. De a legtobb toltoben van valamilyen
vedoaramkor. Pl. ha feltoltott, akkor lekapcsol, vagy csak minimalis,
un. csepptoltest alkalmaz (=szintentartja a feszt). Mivel itad, hogy a
toltod automata, gondolom van benne ilyen.
>3. Tolthetek-e vele 20Ah aksit?
Ha nem javasoljak, akkor inkabb ne. De ha a fentiek alapjan kiszamolod,
akkor megprobalkozhatsz vele.
>4. Mit javasoltok, hogy teleltessek at egy aksit, amit telen nem
>hasznalok? Kb 6 hetente szoktam feltolteni, de allitolag egy aksi
>nem szereti, ha nem hasznaljak, hallottam hogy jo neha
>rakapcsolni pl egy egot egy ideig es utana feltolteni. Ebbol mi
>igaz?
A lenyeg, hogy meleg helyen legyen. Tenyleg nem art neha feltolteni,
es megmozgatni sem. Az allast rosszabbul viselik, mintha hasznalod es
toltod. Kiprobaltam, amit valamelyikotok irt (bocsi, nem tudom, hogy ki
volt, de orok hala neki). Ha hideg reggelen indulas elott bekapcsolod a
tompitottat par masodpercre (hogy feleledjen az akksi), konnyebben
indul a kocsi. Bejott! Ha toltod, csavard le a kupakokat, vidd szabad
levegore (a kepzodo gaz artalmas a szervezetre) és legyen a kozeledben
egy uveg desztillalt viz is, hogy utantolthesd (ugy, hogy a lemezeket ellepje).
Varga Tibor ) reagalasaval nehol nem ertek egyet.
Nem kotekedni, csak pontositani szeretnek. Ha tevednek, akkor bocsi.
>Az olomakkumulator egycellajanak feszultsege teljesen
>feltoltott allapotban 2,45 Volt.
Tudtommal 2,4 volt
>Vagyis 14,7 Volt a 12V-osnak hivott akkumulator eseten.
A 2,4V*6(cella)=14.4V, ami a max. toltofeszultseg.
>Az akkumulatort ha teljesen le van merulve, akkor
>az amperorta ertek tizedreszenek megfelelo erteku Amperrel
Ezzel egyetertek, de nem mindenki tud barkacsolni maganak toltot, tehat
kenytelen a boltban kaphatot megvasarolni, aminek a toltoarama allando
(legalabbis az olcsobb modelleke).
Az pedig mar reg rossz, ha egy akksi teljesen lemerult.
>vizbeonto nyilas. A koznyelv zselatinos akkunak hivja.
>Igaz lehet ez ? En ketlem. Nem tudom.
>Szerintetek ?
Zseles akku letezik, csak nagyon draga. Tul keppen nincs is benne zsele.
A kensav es desztillalt viz elegyet egy uvegszovetszeru anyaggal itatjak fel,
igy az nem folyekony allapotban talalhato meg benne.
Amit a koznyelv zselesnek hiv, az tul. keppen csak gondozasmentes. Is-
mertetojele, hogy a tetejen van egy kis allapotjelzo bizgentyu. De ezekbe
is kell deszt. viz, csak ritkabban.
--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail:
|
+ - | Kacsa vagy nem ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> >lhinni: a het szakerto hetfele eredmenyt mondott kb 30-90ig! :-o A
> >cikk az ujsagban azert irodott, mert ilyen szakvelemenyek alapjan
> >tobb ember bortonben ult ekkor (lehet, hogy ma is?), es igy
> >akartak ravilagitani a szamitasok pontatlansagara.
> >Nem tud valaki valamit arrol, hogy ma az igazsagugyi szakertok mi
> >alapjan es hogyan dolgoznak?
>
> Ha jol kiveheto, ABS nelkuli, tiszta uton levo feknyomot vizsgaltak,
akkor
> keptelenseg ekkora elteres, ez kacsa!
A cikket en is olvastam az Autoseletben.
Azt is leirtak, hogy ha valakinek nagyon fals erteket allapitanak
meg a feknyombol, akkor nyugodtan hivatkozzon a cikkre es kerje
az Autoklub jogaszanak segitseget.
Erdemes lenne megkeresni oket !
Udv. Tibi
|
+ - | legfelesleg,olaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > > Mint tudjuk a benzinmotor kb 0.8 - 1.3
> > legfeleslegtenyezoig uzemel.
> Itt kevered a diesel motor legfelesleg tenyezojet a benzinmotor
> 1: 11 koruli benzin levego aranyaval.
> Ha ez nem veletlen eliras, akkor veletlenul se kezdjel bele optikai
> tuningon kivul _egyedul_ motortuningba !
A fenebe! Pedig mar elkezdtem furni a motort! :-)))
En legfelesleg tenyezorol beszeltem, nem keveresi aranyrol! Egyebkent
az ua.-levego keveresi aranya 14.7kg levego 1kg benzinhez. Tokeletes
keveredes eseten ennyi levego kellene 1 kg benzin teljes
elegetesehez.Ekkor a legfeleslegtenyezo 1.(ha jol emlekszem
lambda, nem talalom a billentyuzeten! :-)) ) A 1:11 arany egy
meglehetosen dus kevereket takar.
Ha rosszul tudom, Valaki javitson mar ki.
Eszem agaban sincs motortuningba kezdeni, az a "nagyok" es
vastagzsebuek mutatvanya, de azert az elmeleti alapjaival tisztaba
johetnenk, nem?
Mas:
Olajat csereltem egy rokonom autojan, es van 3.5l faradt olajam. Hol
lehet ezt leadni? Mintha regen valamelyik benzinkutat emlegettek
volna! Csatornaba nem akarom onteni. (azert ez bunkosag lenne
termeszet osanyankkal szemben) Ha valaki tud valamit, szerintem mast
is erdekelne.
Udv: LLaci
|
+ - | Re:olajzas inditaskor, holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
(hideginditas, olajnyomas)
Nemreg olvastam egy otletes talalmanyrol: az onindito vegere szerelt
olajszivattyu, meg egy kicsit atalakitott inditomotor, ami eloszor csak
forog, es csak akkor huz be (es kezdi a motort is forgatni), amikor
megvan az olajnyomas az egesz rendszerben.
Jo holanc:
Mindenkeppen Y-mintast keress, aminek hosszaban _es_ keresztben
(atlosan) is van mintaja. A felrakast legalabb egyszer gyakorold otthon,
valami meleg helyen (kulonosen, ha hatsokerekes autod van). Az elso par
km utan mindenkeppen allj meg es huzz utana, a sebessegkorlatozast pedig
erdemes betartani, mert ha veletlen elszakad a lanc, csunyan atrendezi a
kerekdobot.
--
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
|
+ - | Re: auto-forma nevek ( 23 sor ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tudja valaki, hogyan alakultak ki az auto-forma nevek, es miert
>kulonboznek mondjuk Mo-on es Amerikaban?
Szervusz,
Nemcsak Magyarorszag/Amerika-ban van ez a kulonbseg. A kifejezesek
jo resze a hintok, szekerek korabol szarmazik. A Limousine, Sedan francia
helysegnevek es bizonyos fajta hintofajtat ertettek alatta. Ld meg
Phaeton, Buggy etc.
A hatchback mar autos kifejezes, magyarul csapotthatunak szokas hivni.
A cout magyaros irasmoddal kupenak titulaljak, a hosszitott limousine-t
pedig vagy igy, vagy limo-nak.
>Potkerdes: letezik-e 4-ajtos coupe?
Igen.
Negyesi Pal
Szerkeszto, AutoClassic
http://www.net.hu/autoclassic
p
|
+ - | RE: az auto forma-nevek eredete (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Jozsi!
A nevek eredeterol en sem tudok tobbet nalad, de ez nem is fintos.
A lenyeg az, hogy az ember nagyjabol tisztaban legyen azzal, hogy mi
micsoda :-)
De en meg megtoldanam nehany mas tipus/forma nevenel is:
-liftback -> 5 ajtos, ferdehatu (pl Fiat Brava)
-cabrio -> nyitott 2a 2/4 uleses vaszon v kemeny tetovel->(hard top)
^-> lattam mar 4 ajtosat is
-roadster -> a coupe es cabrio sportossagat o"tvo"zo'' ujdonsag...
-buszlimuzin -> 3 karegoriaba oszthatok: kis, kozep, nagy(minibusz)
(kis: Renault Megane Scenic; kozep: VW Sharan; nagy: Ford Transit)
-off-road -> kombi megemelve (ez meg valoban uj)>audi,bmw,subaru...
-luxusterepjarok
-"furgon" -> erre jobb nevet nem tudok, de korulirom: felig szemelyauto,
felig kisteherauto (pl: Opel Campo) 2/4 ajtos is lehet, hatul platoval.
valoszinuleg, meg van nehany, de kitudja ezeket mind fejbetartani... :-)
A potkerdesre a valaszom: Minden, ami 4 ajtos N E M Coupe. De azt nem
lehet elmondani, hogy minden ami 2 ajtos, az coupe, gondolva pl a
cabriora. Tehat a coupe lehet 2 vagy ad maximum 3 ajtos.
LASD: Renault Megane Coupe' (3a.)
Visszaterve a 626-os mazda lehet lepcsos(4a.), illetve ferdehatu(5a.).
De 626-os coupe 99.99%, hogy nem letezik...
Udv: Laca
|
+ - | Opel elmenyeim... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Harom hete az egyik Opel markakereskedeshez vittem az egyik
hozzatartozom Opel Astra Caravan -jat. A kocsi koccanasos serulest
szenvedett. Leadtam az autot javitani, es kerdeztem az egyik muvezetot,
hogy van -e berautojuk. Keszsegesen valaszolt, es kozolte hogy mivel en
maganszemely vagyok, ezert 200 ezer Ft kauciot le kell tennem. Tessek ???
Mi a francert kell kauciot otthagyni, ha egy masfel milliot ero ket eves autot
hagyok a muhelyben ???
Ha nem hiszitek, keressetek fel a Dunapentauto kft-t....
Peter.
|
+ - | Autosok kizsebelese... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Igaz hogy ez nem egy politikai forum, de szerintem erdemes lenne orszagos
alairas-gyujtesi akciot szervezni. Szova lehetne tenni, hogy miert kell az
autosokrol nyolc bort lehuzni....csakhogy...
Az orszag ebbol el. A rozsadombi, csillaghegyi villak ebbol epultek.
Megmagyaraznak miert olyan magasak a biztositasi dijak, a benzin ara,
es minden ami autozassal kapcsolatos.
Semmi mast nem kellene tenni, ketto hetig moratoriumot kellene hirdetni,
es akinek nem muszaj ne uljon autoba, ne vasaroljon uzemanyagot.
Egy het utan bajban lennenek, ugyanis tizmilliardoktol esne el nehany
nap alatt a vezetes. Rogton rajonnenek, hogy az autos tarsadalom nem
csak taxisblokad eszkozzel tud elni, hanem igy is.
Peter.
|
+ - | teligumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Guru-lok!
Kinek van valami tapasztalata a Dunlop SP Wintersport M2 nevezetu gumival,
egyaltalan milyen teligumit ajanlanatok egy Honda 1,4iS-re. Leginkabb
autopalyan hasznalnam max 160-ig. egy gumis szerint a Dunlop-ok serulekenyek, a
multkori Autopiacban meg dicsertek, szoval hol az igazsag?
http://www.dunloptire.com/tires/snow.html
Zoli
|
+ - | Re: fekezesi technikak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > Gyakorlatban a vezetok tulnyomo resze nem mer ralepni igazan a fekre.
> > Regebben volt egy-ket musor a nemet teveben, hogy hany gyerek uszhatta
> > volna meg az utcara rohangalast lenyegesen kisebb serulessel, ha a vezeto
> > tenyleg padlofeket nyomott volna (semmi visszavaltas).
>
> Igazan csuszos uton van jelentosege. Elsokerek hajtasnal erdemes fekezni,
> es enyhen nyomni a gazt. Elmeletileg noveli a fektavot, de a motor nem
> hagyja a kereket blokkolni, igy az auto iranyithato marad. Gyakorlatialg
> szegeny (ugyes?) ember abs-e. Egyebkent motorkerekparon csak igy erdemes
> fekezni, kolonben a hatso kerek azonnal blokkol.
Motoron ugy illik fekezni, hogy teljesen visszaveszed a gazt, es a hatso
feket addig nyomod, mig erzed, hogy mar nem forog szinkronban a kerek a
sebesseghez kepest. Kozben persze fekezel az elso fekkel is, es ahogy
noveled az elso kerekre hato erot ugy csokkented a hatso fekerot. De
mindig a hatso fekkel kell elkezdeni a fekezest, esetleg egyszerre a
kettovel. Gazt adni azert nincs ertelme, mert megeshet, hogy lefullad a
motor (ez masodlagos egy veszfekezesnel). Durvabb esetben lancszakadas is
lehet.
> autonal az a baj, hogy a legtobbnel nem is lehet a feket es gazt egyszerre
> nyomni, mert nincs hely, vagy nem jo a pedal elrendezes.
Egyszerre? Es hogy teszed meg olyan "autonal" ezt, ahol a kormanyoszlop
bal olbalan van a kuplung, es a jobb felen meg a gaz es a fek? En anno ugy
tanultam, hogy atteszem a labam a gazrol a fekre... ez a legnagyobb
hatrany az autonal pl. a motoroz kepest, mert idobe telik, amig
visszaengeded a gazt, es ralepsz a fekre. Sok esetben ez joval tobb ido,
mint a fekkesedelmi ido.
Blazee
|
+ - | Re: holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
LLaci irta:
> Ezen kivul allitolag erdemes olyan lacot
> venni, aminek felszerelesehez nem kell megemelni az autot, hanem ra
> lehet gordulni, es kivulrol meg lehet fesziteni.
Hat, nekem van nemi "ismeretanyagom" holanc ugyben, de en meg nem lat-
tam olyan holancot, amihez meg kell emelni a kocsit! Esetleg valami
oskori gyartmany lehet. Sot olyat sem nagyon, aminel "ra kell gordulni".
A ma kaphato holancok szerintem MIND felszerelhetok allohelyben. Egy-
szeru zarszerkezet/kilincsszerkezet segitsegevel pillanatok alatt
feltehetok. (Persze csak akkor, ha az ember keze nincs nagyon meg-
gemberedve.) Nalam mar ott szoktak a gondok elkezdodni, hogy Veszp-
remben lakom (eleg "havas" videk), raadasul a haztomb, ahol lakom,
egy "godorben" van, igy sokszor - fronthajtas/teligumik ide, vagy
oda - mar a haztol sem lehet kijonni holanc nelkul. Holanc fel,
50m utan ismet le :))), majd jon a Bakony (amikor hetfo reggelente
jovok ki Becsbe)...
Tapasztalat: erdemes egy rossz szerelokesztyut bekesziteni a holanc
melle, mert mar egy hasznalat utan is, amikor eltesszuk, nehany nap
utan belepi a repulorozsda (acel ide, vagy oda). Ilyenkor aztan a
kovetkezo hasznalatkor nyakig mocskosak lennenk. (Tudom, ugy illene
elrakni a holancot nyari pihenore, hogy bekenni glicerinnel, vagy
mi a jofenevel, de hat kinek van erre energiaja...)
Udv: Karoly
|
+ - | fogyasztasmero (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nehany szammal ezelott valaki irta, hogy hol (es mennyiert) lehet kapni
fogyasztasmero szerkezetet. Kernem ot, hogy kuldje el megegyszer (volt egy
kis elszallas nalam - M$ sucks - es a hix web-en sem talalom a cikket :( )
Ez csak az atfolyo benzin mennyiseget meri vagy valahogy a sebesseget is?
koszi, udv: Gyozo
|
|