Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 915
Copyright (C) HIX
2000-11-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 fabia, pug306, zasti (mind)  41 sor     (cikkei)
2 Re: Ideznek; Adok-kapok (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: 2tonnas beka (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Audi vs. Trabant (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Re: Miniszter es Trabija (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Zastava (mind)  12 sor     (cikkei)
7 va:Gyaloglas (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Trabis srac es a tukor (mind)  18 sor     (cikkei)
9 oldalra boritas (mind)  24 sor     (cikkei)
10 CD-s rendszam? (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re:Re: Audi vs trabant (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Elado 84-es Escort 1.3 GL (mind)  5 sor     (cikkei)
13 Re: Trabant vs Audi (mind)  40 sor     (cikkei)
14 Re: *** HIX AUTO *** #914 (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re: *** HIX AUTO *** #914 (mind)  7 sor     (cikkei)
16 Re: uj autok (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Matrica keres (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Karacsonyfa (mind)  37 sor     (cikkei)
19 Re: Re: Audi vs. Trabant (mind)  62 sor     (cikkei)
20 baleset (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Rangatas (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Audi vs. Trabant (mind)  41 sor     (cikkei)
23 A velemeny szabad.Trabi-Audi... (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Miniszter ur megint (mind)  28 sor     (cikkei)
25 rangatas (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Miniszteri baleset (nemet szemmel) (mind)  37 sor     (cikkei)
27 Re: Audi vs trabant (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - fabia, pug306, zasti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>  Mi a velemenyetek uj auto vasarlasnal a kovetkezo tipusokrol?
>
>  -Skoda Fabia

Egy ismeros sracnak ilyenje van, az 1.4-es 68 LE-s loeros Skoda-motorral
szerelt valtozat. Engem mar az is megdobbentett, hogy milyen csondesen
es kulturalt energetikaval mukodik, de ami az uttartast illeti, az valami
elkepeszto. En kisauto alatt ilyen futomuvet meg a budos eletben nem lattam:
egyszeruen nem birtuk kihozni a sodrabol. Nemetesen rugozik (nem puhan, de
nem is kenyelmetlenul), es kanyarban ugy fordul, mint a sinauto,
sziklatombbel sem lehetne lesodorni az aszfalrol. Hihetetlen volt.

>  -Peugeot 306

Az R5 utan a masodik legnagyobb francia csalodasom. Mar a kulseje sem
tetszett, amikor kihoztak, de a menetproba utan (kb. 5 eve) vegkepp
kiabrandultam belole. A fantaziatlan, jellegtelen muszerfal, kenyelmetlen,
zajos futomu (amivel viszont nagy kanyarsebessegekre volt kepes), de
mindekelott az erces hangszinu, nyers, hangos es nyomatektalan motor volt
az, ami leginkabb rossz benyomast tett ram. Regen kisse frankoman voltam,
de a kicsi es also kozepkategorias autoikat egyre kevesbe birom elviselni.
Most mar ugy erzem, ha francia, legyen nagy. :)

> Felado : Simon Templar - The Saint
> En eletemben ketszer ultem egy olyan jo 10-envalahanyeves peldanyban.
> En kellemeset csalodtam benne. A motor amugy ha jol tudom fiat liszensz.
> De azt hiszem az egesz auto. Javitsatok ki ha nem jol tudom.

Jol tudod. Fiat 128 volt a gyari neve. Az olaszok meg lepcsos hattal
csinaltak, a jugok viszont kialakitottak egy otajtos ferdehatu valtozatot
is, Mo.-ra peldaul csak ilyenek erkeztek. A karosszeriamerevseget az 5.
ajtoval elcsesztek egy kicsit, az enyemben is zorgott a hatso traktus
(kalaptarto es kornyeke), de ezt egyeb erdemeit tekintve elneztem neki.
A motor az olyannyira Fiat-liszensz, hogy meg az Unoban is ugyanez volt
20 evvel kesobb.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - Re: Ideznek; Adok-kapok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> MCLL irja:
> >>>>>>
> legyen veletek a kormany,
> >>>>>>
> Istenem.... mar majnem koltonek erzem magam! :o)
> Koszonom a tolem szarmazo idezetet, nagyon jol esett! :o)
Valoban irtam ilyet elismerem. :-) Bocs, hogy elloptam az idezeted, nem
emlekeztem honnan szarmazott. Ez akkor valahogy ugy magatol jott. :-)
Bocs, (akkor legyen veletek a fek is. :-)))
Udvozlettel, minden jot
MyChroLesLie
mailto:
+ - Re: 2tonnas beka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Idokozben megjavult a bekam, nem tom mit csinaltam vele, de megjavult. :-)))
Es ez a lenyeg.
Koszi,
Udvozlettel, minden jot
MyChroLesLie
mailto:
+ - Audi vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevaztok Hix-esek !

Lenne 1-2 dolog amit nem ertek ezzel a temaval kapcsolatban.

1., Hogy a francba lehet ennek a 4.2-es A6-os Audinak tobb mint 400 meteres
fekutja? A szerdai levelben tobben irtak a fekutakrol es kiderult hogy egy
Golf III. GT 102 meter alatt megall 100-rol /Tarcsafek elol-hatul/. OK, hogy
a mozgasi energia negyzetesen aranyos a sebesseggel de, ha a legrosszabb
esetet feltetelezzuk akkor is 180-rol / a rendorseg meresei szerint /
kellett az Audinak megallni. Ki van csukva, hogy ehhez tobb mint 400 meter
kell ennek a kocsinak.

2., Meg egy kerdes, egy ABS-sel rendelkezo kocsi, hogy hagyhat feknyomot az
uton, akkorat mint a Audi.

Mi a velemenyetek errol?

Udv

Hege   =>   
+ - Re: Miniszter es Trabija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Tovabra sem vagyok 100 %-ig biztos, hogy a miniszter illetve a soforje
a hibas, bar az idezett KRESZ paragrafus eleg egyertelmu (atfogalmazva
mindent szabad, de ha valaki balesetet okoz, az az o hibaja). Az eleg
nyilvanvalo, hogy bunteto feljelentes nem fog tortenni az ugyben. Van
arra mod, hogy amerikai mintara valamilyen szervezet segitsegevel
*polgari* pert inditsanak a miniszter es soforje ellen? Annak a
kimeneteleben jobban biznek, elvegre ott bekerheto peldaul a helyszinelesi
jegyzokonyv, az ott keszult fenykepek, stb. Nem fajul ordibalasba, hogy
'de a fekut 450 m volt' / 'de nem' / 'de igen'. 
  Ja, es az is eldontheto, hogy a Trabis indexelt-e vagy nem, ha nem
csalnak a helyszinelok. Azaz ha azt talaljak, hogy indexelt, akkor
bizony az ugy is volt, ha azt irjak hogy nem, akkor barmi lehet az
igazsag.

Gyula
+ - Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elhangzottak ervek pro es kontra Zastava-ugyben. Nekem is volt egy :-) Az ugy k
ezdodott, hogy megkerdeztem az akkori szerelomet, X osszegert milyen autot venn
e. A Zastavat mondta. Aztan amikor beallitottam az uj autommal, elkepedt: "Deha
t en MAGAMNAK vettem volna Zastit, mert en AUTOSZERELO vagyok!" Az akkor 7 eves
 auto hetente jart a szervizbe, minden letezo baja volt, ugyhogy ropke fel ev u
tan el is adtam. Addigra mar a vetelarat meg egyszer rakoltottem... :-(

Kulonben, amikor eppen ment, akkor tenyleg nagyon kellemesen vezetheto auto vol
t, ezert is koltottem ra, dehat ez a mennyei allapot nem surun fordult elo :-(

Udv,
Stevie
+ - va:Gyaloglas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irja...
> En oszinte leszek, gyalogoskent valami agressziv vadbaromkent 
> viselkedem. 
> Lelepek a zebrara ugy, hogy tudataban vagyok annak, hogy ha
> megkezdtem az atkelest akkor az adott oldalon elsobbsegem van.

Biztosan tudod, hogy a szabalyos lelepesnek is vannak kriteriumai.
Elsobbseged csak azokkal szemben tudod sikerrel ervenyesiteni, 
akik fektavolsagon kivul eszlelnek :-)
En nem lepek le kozeli auto ele, mert nem akarom kitenni annak, hogy
intenziv fekezessel atenged ugyan, de hatulrol esetleg megcsokoljak.
Az agressziv gyalogos ilyen esetben egy szemetlada.

A vazolt esetben segitettel volna a kulfoldi autosnak a tanuvallomasoddal,
de az is igaz, hogy neki csak azt kell mondania, hogy atengedett egy 
gyalogost. Hogy ehhez veszfekeznie kellett, vagy csak komotosan 
megallni ez tok mindegy. A masodik a hunyo. (meg neha moralisan a
gyalogos is)
Amugy rosszul tudod, mert "reszese" es "szemtanuja" is vagy az esetnek.
A fekezes kivaltoja Te voltal es az elso auto viselkedesenek "szemtanuja"
is vagy.
--
Meszaros Geza
+ - Trabis srac es a tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ebben a keresztezodesben nem kriteriama a szabalyosan es kello 
korultekintessel vegrehajtott kanyarodasnak a bal tukor hasznalata !
Ez nem lehet egy esetleges elmarasztalas indoka.
Mas teszta, hogy ajanlott belenezni.

Egy zarovonalat atlepo, megkulonbozteto jelzeseit hasznalo
jarmuvet nem vizualisan a tukorbol kell eloszor eszlelni, hanem 
szirenajanak kell felebresztenie - akar almombol is.
Kello idoben, jo elore, hogy legyen idom a ket szememmel is 
megkeresni es hozza igazitani manovereimet.
Kapott-e erre eselyt a Trabis fiatalember ?
--
Meszaros Geza
ui:
Sajnalattal konstatalom, hogy a szabalyok helyes ertelmezese es a
boduletes baromsagok aranya az elmult heten 50 : 50 szazalek.
Ez annyit jelent, hogy pont nullara ki tudjuk irtani egymast az
utakon. Nagy orom :-((
+ - oldalra boritas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Lattam mar olyan szerkentyut amit a kerek helyere szerelnek 
>es oldalra boritjak az autot. Ha valaki ebben is tudna 
>segiteni, vagy ajanlani valamilyen megoldast akkor 
>megkoszonnem.

Nem kell semmi szerkentyu csak mereszseg :)
Egyszeruen fel kell boritani, a masik oldalan pedig egy kemeny szeket
kell odatenni sok puha dologgal rajta, hogy nem menjen tonkre a
kitamasztas helye. A szeket altalaban az elso ajtohoz teszik, az
ablakot elotte le kell ereszteni.
Ha meresz vagy kiprobalhatod, 4-5 ember kell az emeleshez, egy pedig 
aki a szeket igazitja.
Vigyazni kell, mert mikor a kocsi sulypontja kitolodik a kerekeken
kivulre akkor mar tartani kell, nem emelni.
Leereszteskor meg vigyazzatok a labatokra, nehogy a kocsit
raengedjetek, mindig vissza kell lepni!
Sok sikert!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - CD-s rendszam? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Ja es meg egy, szm irta esetet egy Audi A8-cal, Solymarnal. Javitsatok
>ki ha tevedek de a CD-s rendszam hazankban akkreditalt diplomatak
>autojan talalhato meg (Consul Diplomatique), es nem (feltetlenul) a magyar
>kormany jarmuveit jeloli.
Idezet tolem:
"Sajnos a rendszamat nem lattam, csak a CD-s matricat."
Tobb ilyen autot is lattam, szabalyos magyar rendszam
mellett rajta a CD _MATRICA_. Ez is ilyen volt.
--Udv: szm
+ - Re:Re: Audi vs trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha egyaltalan lathatta az audit. Sofor szerint 130-cal jottek, akkor
> lehetett az talan 160 is, mintha egyhe balkanyarban tortent volna a
> dolog, akkor pedig lehet, hogy egyszeruen nem volt lehetseges az
> eszleles.

Nem akarom kommentalni az ugyet, megteszik ezt masok...

A helyszint viszont ismerem, automentos koromban jo parszor volt ott
dolgom. A 7-es ut az elagazas elott es utan is minimum 2 km-en
_nyilegyenes_.

Abban a bizonyos levelben szereplo 300m-es feknyomot meg inkabb a
delutani kanizsai gyorsrol hiszem el, mint egy Audirol...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Elado 84-es Escort 1.3 GL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ford Escort GL '84-es evj. 1300cm3-es (69 LE) 3 ajtos, ezustmetal elado.
Extrak: gyari hatso szarny, taviranyitos riaszto centralzarral, radiosmagno
4 hangszoroval, uj gumik.
Iranyar: 350e Ft.
Erdeklodni lehet:  vagy 06-30-224-7100
+ - Re: Trabant vs Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!



> Ha a szabaly kimondja, hogy megkulonbozteto jelzessel nem
> ervenyes ra a zarovonal, a sebesseg korlatozo tabla, es hasznalta
> is a megkulonbozteto jelzest, akkor a szabalyok szerint a Trabis a
> hibas, nem nezett tukorbe, igy nem is lathatta a joval gyorsabb
> Audit.
>
De a szabaly azt is kimondja, hoyg a megkulonbozteto jelzest

hasznalva is csak akkor lehet ezeket a szabalyokat atlepni,

 ha megbizonyosodott, hogy ez mas jarmuvet nem veszelyeztet...

Masreszt hiaba nez bele a Trabis a kanyarodas elott a tukorbe,

ha az az audi kilootvenel jon...



> Az, hogy mennyire volt jogos a sietseg, a megkul. jelzes hasznalata,
> jogszabalyok hianyaban a miniszter lelkiismereten szarad, es jo
> soka fog szaradni.
>

Haaat, azthiszem, tulsagosan nem zavarja....  :o(

> Szirenazott-e a kocsi, illetve az eleg hangos volt-e, hogy a
>    Trabis hallhassa. Mint tudjuk, a megkulonbozteto jelzes csak akkor
>    megkulonbozteto, ha szirena es villogo.

Na jahh...  Csak ezek a jatekszirenak, amik ezeken a kocsikon vannak, 
nem valami feltunok...  Sokszor egy autorisazto szireneja ezerszer
hangosabb..



Adam
+ - Re: *** HIX AUTO *** #914 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>vezetoje volt. A minisztert viszont nem tudom milyen >ertelemben
>tartjak egyesek a balesetert felelosnek, nem o vezette az >autot. A

Nem. O adott utasitast a megkulonbozteto jelzes hasznalatara... Csak mert
kesesben volt... Ha nincs ez a fVn#^*@ miniszter akkor ma tobben elnenk.

SzaboZE
+ - Re: *** HIX AUTO *** #914 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
>kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog

Nem tudom halottal e a bizalmi elvrol... Feltetelezem, hogy mas is betartja
a zarovonalat es a sebessegkorlatozast es nem 2-3x tobbel jon balrol.

SzaboZE
+ - Re: uj autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Milyen motorokkal nezted?

 -Skoda Fabia
Uj fejlesztes, azt mondjak jo darab, ez mindenkepp a legtobb a penzert.
Tapasztalatom nincs. A 68 pacis motor kisse elavult, a 100 pacist sokan
dicserik.

 -Peugeot 306
Hat... Mikor belelultem egy 10 eves auto belseje nezett ram vissza. Szoval
nem tudom muszakilag mennyit fejlesztettek, de belulrol semmi nem latszik

 -Daewoo Lanos
Attol fugg milyen motorral. Az 1.5 picit sokat eszik, oregebb konstrukcio.
Az 1.6-os opel motorral viszont eleg jol megy, eleg jo fogyasztasa van.
Raadasul majdnem minden benne van alaparon.

SzaboZE
+ - Matrica keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Minden Lista Tagnak!

Kezdo lista olvaso vagyok.
Olvastam a MATRICA-rol ha lehet en is kerek egyet.
Olyat amit belulre lehet az auto ablakra ragasztani.
Felvilagositas kerek a kez, kar es labjelzesekrol,jelszorol,
csatakialtasrol, cserkeszkoszontesrol, mindenrol ami a matrica
viselesevel jogokat es kotelezettsegeket jelent.

Ja meg arrol hogy a matrica arat kinek kuldjem, ha kapok.

--
Komm. udvozlettel Dunai

Ékezet jöhet
Telefon egész héten:30-255-0925
E-mail csak hétvégén
+ - Karacsonyfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek szabalyos-e az, amikor egy gepjarmuvet karacsonyfava
alakitanak?

Gondolok itt peldaul a kamionok kismillio fenyere, meg a par napja
a Trabim szellozoracsa mogott figyelo zold izzora.

Ha egy rendor meglatja a zold fenyemet, vagy csak egyszeruen
beleszaladok egy ellenorzesbe, es gyorsan lekapcsolom, van-e joga
kotozkodni? Mert az OK, hogy leveszi a racsot, es ott van mogotte
az izzo, de az adott idopillanatban nem eg! Mondhatom akar azt is,
hogy be sincs kotve!
Van-e joga turkalni a kocsimban?

Hallottam olyat is, hogy oldalindexet csak elol lehet felszerelni,
hatul nem. Igaz ez?
Es vajon a Volvok lokharitoiban oldalt levo sarga lampacskak
szabalyosak-e?


Mindezeket termeszetesen rendori es KPM-es vonatkozasban is
kerdezem! Azert kulon, mert peldaul muszakin nem engedik at a
feher indexburas Trabantot, de a rendort hidegen hagyja a dolog.
Ugyanez vonatkozik az ulesre is. Muszakira be kell raknom a jobb
oldali ulest is, mert csak igy engedik at.

Meg azt is meg kell tudakolnom, hogy nem-e a vezetoulesemet is
vissza kell cserelnem a muszaki idejen az eredetire? Merthogy az
adapterrel (egyebkent szakszeruen) beszerelt Recaro-t nem biztos
hogy elfogadjak...


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Re: Re: Audi vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Termeszetesen engem is foglalkoztat az eset, a resztvevo autok
markajatol fuggetlenul.

Orommel tapasztaltam, hogy sokan megfogalmaztatok a
velemenyemet, igy nem is szaporitok sok szot ra. Csak egy parat.
- Abban a szituacioban nem lett volna szabad ilyen gyorsan
  menni az Audinak (lasd pl. mentosok a keresztezodesben).
- A Trabis srac ha bele is nezett a tukorbe, valoszinuleg nem
  lathatta az Audit, olyan gyorsan jott. A tukorbenezes es a
  kanyarodas tenyleges megkezdese kozti 1-2 masodperc alatt az
  Audi akar 80 metert is megtehetett, nem is beszelve a manover
  idoszuksegleterol! Vagyis elkepzelheto hogy az Audi meg a
  sajat savjaban haladt amikor a srac a tukorbe nezett.
- Nem a miniszter vezette a kocsit. De mindketten hibasak.
  Marmint o es a soforje.

Kivancsi vagyok a vegeredmenyre. Sejtesem szerint a sofort
fogjak kihozni hibasnak, hogy a minisztert kihuzzak a csavabol.
A Trabis bunbakka kikialtasa kozfelhaborodast valtana ki, es
ezt nem hinnem hogy megkockaztatnak, tekintve hogy a KRESZ
szabalyai szerint maximum csak resszerepe lehetett a baleset
letrejotteben. Velemenyem szerint a balesetet az Audi okozta.

Mindenesetre a sors ironiaja, hogy eppen a kozlekedesi
miniszter kerult ilyen helyzetbe...

Egyetertek azokkal a velemenyekkel is, hogy egyaltalan nem
volna szabad megkulonbozteto jelzest adni senkinek a mentokon,
a tuzoltokon, meg a rendorokon kivul! Egy beszed elmondasa
tenyleg nem egyenerteku emberek eletevel!

Hallottam olyan otletet is, hogy a sokmillios autok helyett
inkabb legyenek igenyelheto helikopterek. Anyagilag talan
hasonlo kategoria, de meg ha tobbe is kerul, sokkal
biztonsagosabb es gyorsabb! Nameg szerintem elokelobb is, ha
mar arrol van szo...

A vegen egy kis pontositas:

A AUTO 0914-ban irta :
>Azt sem ertem teljesen, hogy ha nincs az 5 perc keses,
>akkor mennyivel ment volna a kocsi? 50 helyett 160-nal
>menve akkor 5 perc a kulonbseg, ha 30 km-re mesz.

Valamit elszamolhattal, 50-nel a 30 km az 36 perc. 160-nal
pedig 11,25. A kulonbseg 24,75 perc.
Ha az 5 percet nezzuk, akkor a kerdeses tavolsag.csak 6 km!
De igazabol ennek semmi jelentosege...
Maximum annyi, hogy vajon a keses merteke mekkora sebesseget
tett "indokoltta"... (nagyon erosen idezojelben!!!!!!!!!)
Nem hinnem, hogy muszaj volt akar csak 130-cal is menni.

Csakhat valoszinuleg eleve 120-as sebesseget jelent az, ha "idoben
indul", es ehhez kepest kellett egy kicsit meg gyorsabban menni...


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez igy van, de nem keresztezodesben!!!   Keresztezodesben TILOS

Igazad van, de o miniszter, van nagy kek villogoja, es a tvben egy szoviszo 
azt mondta hogy nekik azo sszes szabalyt szabad megszegniuk.
vegulis 5 szabalyt szegett meg azzal hogy
zarovonalnal, keresztezodesben autosort elozott, tul nagy sebesseggel, es 
ezert megolt egy embert.
Az meg ne mtisztazodott, hogy az 5. szabaly (baleset okozas/emberoles) 
megszegesere is feljogositotta -e a villogo, mindenesetben a minden-be ez 
is beletartozik, igy nem lesz meglepo hogy nem ot fogjak hibasnak kihozni 
innentol kezdve felesleges errol beszelni.

Ant
+ - Rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 10/31/2000 -0500, you wrote:
>narancssarga jelzeset. Marpedig 75 literes tanknal az nem olyan keves
>benzint jelent. Talan a tapszivattyu romolhatott el? Vagy mas miatt
>"akadozik" az uzemanyagellatas? Ha valaki segitene egy tippel, nagyon
>megkoszonnem.

A fiatnal az uzemanyagszivattyu csinalta ezt, eros gyorsitasnal leallt a 
motor, de nalam az is volt ha rossz napja volt nem indult az auto, csakhat 
10 percet forgattuk a motort, azt meg csak ugy lehetett hogy gyujtassal es 
sebessegben levo autot vontatni kellett egy masik autoval, utana persze jol 
ment, csak a hirtelen es eros gyorsitast neha nem szerette, ellenben az 
5-osben padlogazon valo autozast mar igen..

Ant
+ - Audi vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki irta, hogy kerjenek rendori felvezetest a fiuk, ha sietnek. Sajnos
ez sem valik be. Ha otthon vagyok, akkor Bp. Svabhegyen leledezem, tehat
XII. ker., Istenhegyi uton kozlekedem. A kornyek tele van nagykovetseggel,
kormanyszallassal, pizsamas katonakkal, akikert szolgalati kocsi jon, stb.
Ha a rendori felvezetes van, akkor a fiuk 1,75 (!) savban kozlekednek, az
elso rendorauto alapbol ugy veszi kozepre a zaro- vagy terelovonalat, hogy
kb. 50 cm van a kocsibol a sajat savjaban, es jonnek le 100-zal a hegyrol.
Ilyenkor szeretnek Kamazban ulni hegynek felfele (es nem Corsaban), amikor
ezek felbukkannak egy belathatatlan kanyar mogul (pl. az Ora ut
becsatlakozasanal). A szirenazast hallom ugyan, de ha egyszer megalltam az
ut szelen, nem tudok veluk mit kezdeni. Nem igaz, hogy nem lehet
civilizaltan lejonni a hegyrol! A rendor az utolso pillanatban rantja
felre a kormanyt, mert kulonben a Deli pu.-ig levisz a hegyrol, akkora
lendulettel jonnek. Dehat Mo. tele van baromi fontos emberekkel, lasd
David Ibolya. Az o kiszoritozasabol pl. mi lett (es az allitolagos
pisztolyos kioktatasbol)?

Keresztkerdes a magyar Kresz ismeroihez: megkulonbozteto jelzessel milyen
szabalyokat nem lehet figyelmen kivul hagyni? Vasuti felsoromponal szirena
ide-szirena oda, nem szlalomozhatnak at. Ezen kivul masvalami? [nyilvan
nem huzhatnak at 200-zal a piros lampan, de ez valahogy ugy van benne a
Kreszben, hogy 'masok testi epseget nem veszelyeztethetik', en explicit
szabalyozas irant erdeklodom most]

Nemet megoldas: ha mentoauto keken villogva te'p ezerrel a nyilegyenes
orszaguton, es nincs elotte senki (ezert kikapcsolta a szirenat), akkor is
megall a szembeforgalom (!) a padkan. Ezt nem sikerult tisztaznom az
itteni oslakosokkal, hogy miert. Szerintem az aktualis nemet Kresz ilyet
nem kovetel meg [legalabbis en ilyen passzust nem talaltam benne], de az
NDK-Kresz szerintuk megkovetelte es megtartottak eme szokasukat.

Berlinben belebotlottam parszor egy-egy fejes konvojaba, de ok az eloirt
sebesseget csak 20-30 km/h-val leptek tul. Sok idot ugysem a
szaguldozassal lehet nyerni, hanem a piros lampakon valo atosonasbol
eredo folyamatos haladassal.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - A velemeny szabad.Trabi-Audi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem Mindenkinek!

 Es mindjart elnezeset kerem Marknak, DjPacinak es SBalagenak,
en a levelet bemasoltam, nem is igazan bongesztem vegig, egyaltalan
lehetsegesek-e mindenben a benne foglaltak. Csak maga az esemeny
riaszto szamomra. Elfogadom az ellenerveket, amik a tulzasokra
vetnek fenyt a fizikai szamitasok segitsegevel. Nem is lehet ezeket
ketsegbe vonni.
 De a baj az, hogy meghalt egy 21 eves srac.Nem kellet volna.
Udv.:-Dani-

u.i.:Mark, DjPaci, SBalage! Ezt elfogadjatok hibajavitaskent? -D-
+ - Miniszter ur megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vajh, ha tobben is voltak a Trabantos mogott, es o elkezdett lassitani,
ez vajon miert nem tunt fel a sofornek?

Mert ha valakinel ott a felelosseg, a szabalyokat athaghatja, az
gondolom korultekintoen vezet. Nem fog egy olyan kocsisort 130-rol
gyorsitva elkezdeni elozni, ami valami miatt minden resztvevojevel
lassit. 

Ebben az ugyben a miniszter urnak csak a mentos dolgot kell
kimagyaraznia, a sofort majd jol meghurcoljak es kesz, 3 honap mulva
mintha mi sem tortent volna. Sajnos.
Azert ilyenkor jobb helyeken torott karral is tartanak nyilvanos
sajtotajekoztatot szerintem. Persze vagy ugyetlen a mi miniszterunk
sajtoreferense, vagy fel valmitol a miniszter ur. De javasolnam a jol
bevalt szokast ilyenkor: lemondani.

Ilyenkor miert nem szolal fel idosebb kollegaja, idezem:
"- Kovetelem, hogy mon..."

Teeby

Ui.: Amugy ki lehet ilyen sofor, es mik a kriteriumok?
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En Opel Asconammal jartam hasonloan.
Gyanakodtam dugulasra, elektromos hibara. Nekem is K-Jetronic Bosch kozponti
elektronikam van, ezert elvittem egy jo injektoroshoz, hogy nezze meg mi
lehet. O sem tudta akkor kiszurni a hibat, mert ugye csak akkor nem
jelentkezik, mikor a doktorbacsi vizsgal.
Nem szaporitom a szot. Fel ev keresgeles utan kiderult, hogy a
levegomennyisegmerotol a keverotorokhoz meno gumicso (altalaban flexibilis )
rogzitobilincse nem megfeleloen szoritott, es falslevegot szivott a kocsi.
Ilyenkor meg gyorsitas kozben is visszaesett alapjaratra. Ha az elektronika
lenne a hibas, akkor megall, vagy rant kettot.
Szoval 8 k Ft erteku csovel nalam megoldas szuletett. A K-Jetronic
elektronika allitolag bedogles elott szokott ilyen hibat produkalni. De az
nagyon ritka dolog.
*********************************************
Udv:  Refi J
+ - Miniszteri baleset (nemet szemmel) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A "miniszteri baleset" korulmenyeit elkuldtem egy nemetorszagban elo
ismerosomnek. Felesegem gyerekkori baratnoje... Es a kovetkezokeppen
reagalt ra...

> 
> Peter, koszi a mailt, kerlek, tovabbitsd valaszomat a tobbi cimre (en nem
> tudom, hogy kell) es lehetoleg a tisztelt politikusaitoknak is:
> 
> Kb 8 eve elek Nemetorszagban, es ezalatt az ido alatt tanultam meg eloszor
>  eletemben (!!!), hogy az embernek jogai is vannak, sot, meg ervenyre is
> lehet juttatni ezeket. Ugyan itt sem folyik minden tokeletesen, de alapvetoen
> mokodik a jogrendszer, (tudom, mirol beszelek, a ferjem ugyved), es itt nem
> a torvenyt forgatjak a polgar ellen, hanem a torveny a polgarert van. Evente
> tobbszor latogatok "haza", de sajnos nem mondhatom, hogy valaha is egy
> szikranyi honvagyat ereztem volna, es ennek semmi koze a kulonbozo anyagi
> korulmenyekhez! Ellenkezoleg, majdnem minden alkalommal hallok egy hasonlo,
> hajmereszto tortenetet, es akkor eszembe jut nagybacsimnak egy nagyon talalo
> bemondasa, melyet meg a 80-as evekben tett: "Ha ezt a nyugatiak latnak, rank
> dobnak az atombombajukat. Es igazuk lenne." Nem, a vilag minden penzeert nem
> mennek vissza Magyarorszagra, mert felnek, hogy a következö sarok utan, ahol 
nem
> volt kint a behajtani tilos tabla, a rendornek bevernem a fogsorat, mert
> elker 5000 Ft-ot, mert az utcaba 3 sarokkal odebb (nem ahol bejöttem!!!) nem
> szabad behajtani. (Ez sem kitalalt tortenet!!!) Es a magyar, jogatol
> megszakitottsagahoz szokott polgar termeszetesen szo nelkul fizet. Mert nem a
> tisztesseges embernek van nyugalma Magyarorszagon, hanem a nemanak. Regen nem
> voltam buszke, magyarnak lenni - hiszen senkinek sem erdeme, hogy hova
> szuletett. Ma szegyellem magam.
> 
> --
> Sent through GMX FreeMail - http://www.gmx.net

Ennyi. Mint ha jogallamban elnenk....

Peter.
+ - Re: Audi vs trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nem olvastam vegig a sok-sok hozzaszolast a temaban,
ugyis tudom, hogy mi a normalis emberek velemenye a
dologrol. Nem erdemes azon vitatkozni, hogy volt a dolog
egeszen pontosan. Itt egy sokkal sulyosabb balkani
jelensegrol van szo, ami evtizedes (evszazados) multra
tekint vissza mo-on. Addig nem is lesz fejlett nyugati
demokracia, amig xyz fontos ember beulhet az autojaba
es kiadhatja az utasitast a sofornek:

Ferikem rakja csak ki a szirenat aztan repesszen, mert
kihul a kelkaposzta otthon!

Szoval megkulonbozteto jelzest csak a mento/rendorseg/
tuzolto/katasztrofaelharito szervek hasznalhassanak.

Nagyon fontos elvtarsak -felvezetes mellett- kozlekedhessenek
-indokolt esetben- (pl. az amerikai elnok idelatogatasakor)
megkulonboztetett modon, de ne maskor.

Nyilvan a megkulonbozteto jelzes nem azt jelenti, hogy
allat modjara mehetek. A vagyon es eletbiztositas ilyenkor
is a jelzes hasznalojanak a felelossege. (Nem tudom a kresszben
precizen mi van, de ennek kell lennie).

Raadasul jonnek a gusztustalan dolgok (mentohelikopter
a miniszternek, tanuk megfelemlitese stb stb.)
Persze a miniszteri sofor lesz vetkesnek kikialtva, nem a
miniszter, aki valoszinuleg hatulrol vezenyelte a szerencsetlent.

(Mi az uristennek egy kozonseges miniszternek sofor???)

Nem ez az elso eset, hogy miniszter, parlamenti kepviselo,
fontos elvtars balesetet okoz. Remelem ezzel az uggyel betelik
a pohar.

PS: Valoszinuleg a szerencsetlen miniszter is egy kozonseges
kisember volt egesz idaig. Most kineveztek, es elvesztette az
onkontrollt. Ez az amit en Pepo jelensegnek nevezek.

Jobbakat kivanva,

kgy

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS