1. |
Nem tudom elhinni (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
Kotelezo biztositas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
3. |
Teligumi Polora (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
legszuro (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: ablaktorlo (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Zoldkartya (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
Automosas .... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: ASTRA VÉSZVILLOGÓ (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
9. |
Re:olaj (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
10. |
Ujra Metabond (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
Legszuro (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
12. |
izzo (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
13. |
Katalizator beszereles (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: noi szakasz (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
15. |
legszuro, Lada motor (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Nem tudom elhinni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
Egyszeruen nem tudom elhinni, hogy sehol nem lehet kapni
regi R5-oshoz pedal gumit. Pedig ez olyan alap dolog; 23 ev
se telik bele es mar cserelni kell :)
Nincs valami otletetek, hogy hol probaljam?
( 4 x 6.5cm, plusz a gazpedalra 3.5 x 4cm)
A Daciae nem ilyen veletlenul?
Udv: Po:li
|
+ - | Kotelezo biztositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Biztositasi ugynokok, figyelem!
Csaladom tulajdonaban levo ket autora szeretnek kedvezo
feltetelekkel kotelezo felelosseg-biztositast kotni. Az
egyik 1.4-es, a masik 1.6-os hengerurtartalmu. Tiszta
eloeletem az elozo biztositomnal leinformalhato.
Leginkabb Garancia-s ajanlat erdekelne.
A dolog surgos lenne, mert az egyik atirasra szorul (most
vettem), igy mihamarabb kotelezot kell kotnom ra.
Udv,
Fulop Zoltan
mobil: 06(20)9465-766
mailto:
|
+ - | Teligumi Polora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Elado egy teligumi garnitura (Continental TS760, 175/70 R13)
gyari, serulesmentes, 2 eves VW Polo felnikkel,
disztarcsakkal, kerekcsavarokkal. Egy teli szezont hasznalt.
A gumik ujonnan 80ezer-be kerultek, de 50eFt-ert elviheted
kompletten.
Fulop Zoltan
mobil.:06(20)9465-766
mailto:
|
+ - | legszuro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszike asegitseget mindenkitol, aki a legszuros temahoz
hozzaszolt...
En is ugy ereztem hogy koszos, ha mar kivettem es a sarat egy
csavarhuzoval majdnem ki tudtam belole kaparni. a 4-5
mehecskerol, es egy tonna legyrol ne is beszeljunk.. ;)))
mas kerdes... assszem vennek a kocsiba nemsoakra uj gyertyakat
is.. ami gyari volt benne valami bosch az 12000 km-t birt, utanna
lecsereltettem, akkor valami mas markat tettek bele, most 15700
van a kocsiban, es mar megint sokszor kitartoan koszorulok
mielott beindulna a joszag.. hideg meleg motorral egyarant..
Nos, az lenne a kerdesem, hogy milyen gyertyat vegyek bele, es
hol ?? egyaltalan, ki kell -e cserelni nemegesz 4000 km utan a
gyertyakat, vagy lehet valamit csinalni veluk hogy jok legyenek ???
ja igen,haveletlen ramjonne a szerelhetnek, es kiszednem a
gyertyakat, akkkor kb mennyire kell meghuzni ha visszateszem ??
egyaltalan hozzaalljak en ?? :)
Es meg valami... a suzuleirasa szerint hasokrovid utat teszekmeg,
akkor 5000-kent jo lenne olajat is cserelni... na igen, de hol
csereltessem ki ?? mert asuzuki markaszervizbe ingem gatyam
ramegy, mert az olajcsere 5e ft alatt nem lesz meg... es hogy
milyen markaju olajat vegyek bele ?? afajtat mar tudom,csak hogy
melyik marka jo ? A molnak van 5 liter olaja 1700 ft-ert, azt egesz
korrektnek tartom.. :)))
Kivancsisagbol kerdezem, ha nem cserelnek olajat akkor mi lenne
a motorral ???
Kbennyi jutott eszembe igy hirtelen.
|
+ - | Re: ablaktorlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Karoly irta:
>Pontos informacioval en sem szolgalhatok, de a kovetkezoket tapasz-
>taltam:
>- NEM szabad Bosch ablaktorlot venni (a nagy nev gyenge minoseget
>takar - legalabbis ablaktorlo fronton)
>- Kicsit dragabb, de az eredeti gyari (VW, Peugeot, Toyota, stb)
>lapatokat kell hasznalni, azok sokkal tovabb birjak. Nem tudom,
az eredeti gyari VW-ablaktorlo az Bosch...
az eredeti gyari cuccok, azon tul, hogy az eredeti ar tobbszorosebe
is kerulhetnek, valamelyik beszallito termekei...
Zsolt
|
+ - | Re: Zoldkartya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Mellesleg az ilyeneknek, vagy akinek lejart a zold kartyaja, utalvanyt
> >adtak, amivel ingyenes meresre mehettek. Hat nem disznosag? Aki megserti a
> >szabalyokat, ingyen kap kartyat, en meg fizethettem 1500-at erte, csak
>
> Termeszetesen az illetok nem kaptak ingyen zoldkartyat. Akinek nem volt a
> ervenyes zold kartyaja, azt feljelentettek, es a szokasos szabalysertesi
> eljarasban lehetett resze. Az utalvanyt azok kaptak, akiknek ervenyes
> zoldkartyaja volt, ennek ellenere gepkocsijuk emisszioja a megengedett
> mertek feletti volt. (Ez utobbiak altalaban az oregebb autok kozul kerultek
[...]
> Szerintem ez egy teljesen korrekt eljaras...
Ha ez igy volt, akkor en felreertettem az ujsagcikket. A fent leirt mod
valoban korrekt ugyintezes.
Ed
A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
|
+ - | Automosas .... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valamikor ugy 1 honapja erdeklodtem, hogy milyen tuti tippetek
van az auto mosasahoz. Az volt a kikotes, hogy ugy ragyogjon,
mint ujkoraban. Jottek is a tippek rendesen, ezuton is koszonom
mindenkinek. Szeretnem viszont kiemelni az egyik javaslatot,
mert az eredmeny *5-os. Kuldok is az illetonek ket puszit a jo
tippert. ;-D A lenyeg a WU2 sampon!! Nem akarom relamozni, de
tuti jo egy szer. A legszuperebb autosampon meg a nyomaba sem erhet.
Ha nem a sajat szememmel latom, bizony el se hiszem. Olyan lett az
auto, mintha kipoliroztak volna, a muanyag elemek, meg mintha most
jottek volna a gyarbol. Egy jo kupaknyi sampon kell 10l vizhez
(lehetoleg langyos vizhez), aztan egy atlagos mosas (megjegyzem
rengeteg habja lesz) aztan alapos oblites, szarvasboros attorles,
es lehet csodalkozni. Ja, es az illata is egesz jo. :-))
Rob.
|
+ - | Re: ASTRA VÉSZVILLOGÓ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIXeim!
Eloszor is bocsanatot kerek Belatol. Az Astra elakadasjelzoket en is
javitom 1190 Ft-ert.
>
>
> Es egy kis uzlet nekem, hatha erdekel valamit........:))))))))))
> 1200 ft/darab aron vallalom Opel Astra95 elakadasjelzo kapcsolok
> javitasat....( az uj 2999 Ft-be kerul ) (szamla nincs :) )
>
> Csao
> Bela
Ha nem megy vissza az elakadasjelzo kapcsolo a helyere, akkor nem kell
egybol villogni a szervizig.
Meg kell huzni kifele, majd utana tolni vissza a helyere. Tartos
javitasa igen egyszeru, ha sikerult szetszedni a kapcsolot. (azt nem
egyszeru, legalabb harom kez kell hozza). A benne levo rugo ereje, vagy
hossza keves ahhoz, hogy kitolja a kapcsolot, s igy (FIGYELEM
SZAKSZOVEG) a benne levo pocokon levo bucko nem tud atugrani azon a
vackon.
Javitasa: rugocsere, vagy alatet a rugo ala. Ez utobbi otthon hazilag is
megoldhato egy kis muszaki erzekkel.
Udv, Attila
> -----------------------------------------------------------------------------
"Úton lenni a boldogság, megérkezni a halál"
> -----------------------------------------------------------------------------
|
+ - | Re:olaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Felado : Tar Miklos
> E-mail : [Hungary]
> Temakor: Olaj ( 6 sor )
> Idopont: Tue Nov 17 04:42:48 EST 1998 AUTO #205
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Sziasztok!
>
> Milyen olaj kell egy VW Poloba (1.3-as, 1983)?
>
> Miklos
> -
Valoszinuleg API osztalyozas szerint legalabb SF-es, (EZ A LENYEG)
SAE szerint pedig kb. 15W/40 es viszkozitasu
Udv, Attila
> -----------------------------------------------------------------------------
"Úton lenni a boldogság, megérkezni a halál"
> -----------------------------------------------------------------------------
|
+ - | Ujra Metabond (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Par hete kerdeztem a metabond nevu anyagrol ezt-azt,
es azt a valaszt kaptam, hogy nem erdemes uj kocsikba rakni.
Mit jelent itt az "uj" ? Peldaul az 1000km-es olajcsere utan
mar lehet/erdemes bele tenni, vagy meg ennel is kesobb ?
Olvastam olyan valtozatarol is, amit a benzinbe kevernek.
Errol tud valaki valamit ?
Zoli
----
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Legszuro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Problemaztok a legszuron, ezert irok egy kis elmeletet a
temaban:
Az uj legszuro szuresi hatasfoka kissebb mint a hasznalte,
ebbol adodoan ha beraksz egy uj szurot az kevesbe szur,
mint a hasznalt (de egyebkent jo allapotu) amit kivettel
elotte. (Ezert okoz atmeneti fogyasztascsokkenest ) A
hasznalattol fuggoen parszaz kilometeres futasteljesitmeny
utan eri el szuresi hatasfokanak maximimat. Es igy is marad
sokaig, amig el nem kezd kiszakadozni, kilyukadni. Innetol
a hatasfoka rohamosan romlik. A legszuro elhasznalodasa nem
jelenti azt, hogy ez meg is latszik rajta! Olyan repedesek
keletkeznek amik szemmel nem feltetlnul lathatoak. Tehat a
gyari csereperiodust celszeru betartani, de addig is
celszeru idonkent megnezni. Kicsit kikocogtatni belole a
port, de se porszivoval, se kompresszorral nem szabad
"kifujatni".
Miert nem?
Mert a legszuro csak egyiranyu aramlasra van tervezve, es a
hasznalat soran deformalodik is! Ha te az ellenkezo
iranybol "megnyomatod" akkor nagyon konnyen kiszakadhat.
->tonkremegy ha visszateszed csak artasz magadnak vele.
Apam regebben munkajabol adodoan rengeteget jart poros
folduton.(En is.) Nyaron arataskor lattam akar 5-15 cm
vastag(!) finom porreteggel belepett foldutat. Ha autoval
vegigmentem rajta nyomni kellett a gazt, mert alacsony
sebessegnel belepett a sajat magam altal felvert por, es
negyed oraig nem is ult le. Az oreg megunta, hogy hetenkent
kellett kipucolni a legszurot, ezert csinalt maganak egy
olajos eloszurot. A papirszuro ezutan szinte teljesen
tiszta maradt, mintha csak alpesi autopalyakon jarna a
kocsival. Ha valakit erdekel hogyan nez ki egy ilyen,
szivesen leirom, esetleg rajzot mellekelek a weben.
Mas:
hix auto matrica:
http://www.compuservehungary.com/cityrallye/hixauto/
Ezzel mi lesz?
|
+ - | izzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
beraktam a Premium izzokat, ime a velemenyem:
a duoluxhoz kepest olyan, mint ha orszaguti fennyel mennek.
nagyon meg vagyok elegedve. :-)
udv,
zoli
|
+ - | Katalizator beszereles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok!
Kilenc eves benzines 1600-as, Peugeot 309 GT-m van. Sima karburatoros. A
szervizkonyve szerint 98-as olmozott helyett, mehet 95-os olommentessel is,
termeszetesen a megadott ertekre allitva az elogyujtast. Igy hasznalom
negyedik esztendeje gond nelkul.
A kerdesem. Erdemes-e utolagosan katalizatort beszerelni? Ez ev vegeig meg
tetemes allami tamogatassal lehet. Tobb velemenyt hallottam pro es kontra.
Lasd meg a fizetett hirdetest az Auto2 decemberi szamaban! Mi a Ti
velemenyetek?
Udv.
Tibor
|
+ - | Re: noi szakasz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Ha szabad kernem! Vegyetek fel a kapcsolatot a Kiskegyeddel es
Kerni szabad, de segiteni ez ugyben nem tudunk. Eleg messze elunk
Budapesttol. (En raadasul nem igazan veszem kezembe a Kiskegyedet.)
> Nagyon orulok, hogy van koztunk nehany no is !
> Kaptok is tolem 1-1 puszit.
> :-*
> :-*
Koszonom.
A listat a ferjem is olvassa...:-)))
Ha mar irasra vetemedtem. Par honapja volt tema a gyerekules. Volna egy
kerdesem ez ugyben, bar nem szorosan tartozik az AUTO temaba. Abban
megegyeztunk, hogy a gyerekules nagyon fontos. Ezzel nincs is gond. A
gondom ott van, hogy amikor tobb ezer kilometert utazunk, hogy tartsuk a
gyereket az ulesben? Egy darabig le lehet ot kotni beszelgetessel, kajaval,
jatekkal, de sajna egy ido utan semmi nem valik be.
Van valakinek javaslata?
UDV, Odette
|
+ - | legszuro, Lada motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
AntForce!
Mo-n felejtsd el a 40000km-t, ha nem egy-ket evig akarod
hasznalni az autod motorjat. Ha surun jarsz varosban, vagy
masodrendu utakon 20ekm utan katasztrofa hogy tud kinezni egy
legszurobetet. A nagy problemat nem a mehecske okozza,
hanem az a finom por amitol a legszuro szine egyenletesen
sotetebb lesz. Javaslat: bal vall felett nagy ivben.. :-)
A fogyasztascsokkenesen es elettartamnovekedesben siman
visszajon a legszurobetet ara! Egyebkent a gyari karbantartasi
utasitasok altalaban ugy rendelkeznek, hogy ellenorizni kell a
betetetet, es szukseg szerint cserelni, de max 40ekm.-nel. Ez a
gyakorlatban ugy nez ki, hogy a szerelo 40ekm-ig kozelebe se
megy a legszurohaznak, csak ha valami gubanc van.:-(
(#204-ben levo uzenetedet olvasva azon tunodtem, hogy a
billentyuzeteden valoszinu nem mindig jo a space.. :-)) )
DM!
Nem akarlak elszomoritani, de ha a leallas utan az onindito mar
nem tudta megmozditani a motort akkor sok jora ne szamits! Az a
minimum, hogy szet kell fuzni a motort, es ha ezt szervizben
csinaljak, mar onmagaban huzos osszeg lesz, es ekkor meg nem
szamoltunk az alkatreszekkel. En mindenfelekepp azt javaslom,
hogy NE a szo klasszikus ertelmeben vett szervizbe vidd, hanem
egy kisebb, de jo muhelybe. A szervizekben ugyanis munkafelvevo,
hibazo, meo-s szerelo stb. csinalgatja, nezegeti, de ha valamit
elfuseralnak, akkor annak soha nincs gazdaja.(tisztelet a
kivetelnek!!) Ezzel szemben ha egyenesen a mesterrel beszeled
meg a gondod, o sokkal pontosabb dolgokat tud neked azonnal
mondani, es ha valami gond van, egyertelmu hogy ki a hunyo.
Ezek az emberek ALTALABAN nagyobb felelosseggel viseltetnek
a munkajuk irant. (tavol alljon tolem, hogy barkit megsertsek,
nekem ez a tapasztalatom) Masik fontos dolog, hogy itt altalaban
nem szamlaznak esz nelkul, hanem megmondjak, hogy
szetszedik az ennyi, ha ez van akkor kb ennyi, ha az van akkor
pedig kb annyiba kerul.
LLaci
|
|