1. |
Meres a kutaknal (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
2. |
>> Az OHV vezérléstől van nagyon herótom. A LADA lass 3 (mind) |
113 sor |
(cikkei) |
3. |
Lada fogyasztas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
4. |
Suzuki (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
5. |
Skoda motor es fogyasztas (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
6. |
*** HIX AUTO *** #336 (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
7. |
alvazszam (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
8. |
12 V-os vizforralo (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
9. |
Egyedi rendszam (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: *** HIX AUTO *** #336 (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
11. |
re: bunko megoldasok (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Meres a kutaknal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> azt viszont jo, ha tudjatok, hogy a kiadott/mert benzin aranya fugg az
> atfolyas sebessegetol. ennek aramlastani okai vannak. ha teljes sebesseggel
> nyomod, egy picivel kevesebb benzint kapsz. ha nagyon lassan, akkor akar
> 10%-kal is kaphatsz tobbet. latjatok, mire jo egy kutas ismeros?
Nem vagyok egy aramlastanasz, de ha ez nem lenne korrektul megoldva, az
igen kinos lenne, mert a kutba betoltott es az eladott mennyiseg kozti
ilyen nagysagrendu elterest biztos nem nyelik le szo nelkul (sem a kut,
sem a hitelesito OMH).
|
+ - | >> Az OHV vezérléstől van nagyon herótom. A LADA lass 3 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> OHC-s, s erre a 3 éve
>> zred küszöbén a VW kiveri a koszos OSZI-k szemét az OHV-s
>> Skodával.
>> Tényleg régi, jól(?) bevált, de zsigereiben hordozza az
1l
>> többletfogyasztás és
>> minimum 30 éve elavult.
Néhány dologban úgy érzem a Gizike és a gőzeke összekeveredett. Jele: *.
>Ez igy ebben a formaban nem igaz. A fogyasztasodhoz semmi
koze annak, hogy a motorod OHV vagy OHC. Ugyanazt meg lehet
az OHV-vel valositani mint az OHC-vel. Csak szerkezetileg
bonyolultabb (bar ez sem mindig igaz). Hatranya tovabba,
hogy a magas fordulatszamot 9.000-10.000 nem jol turi.
Bocsáss meg, de egy (ugyan rövid) vezérműlánc és egy himbasor valamivel nagyobb
mechanikus energiaigénnyel lép fel, mint egy szem - igaz hosszabb - fogas-szíj
. Nem beszéltem a tömegekről, a mechanikai alkatrészek tehetetlenségéről, ami s
zintén veszteségként jelenik meg.
A 1% mechanikai veszteség közel egy deci üzemanyagfogyasztás 100-on!
>Egy OHV motor megbontasos javitasahoz rovidebb technologiai
idoket lehet megadni, mert nem kell szetszedned a
vezerlest. :-)))
Bocs, de új autót veszek és 200 ekm alatt bontanom kell a motort akkor feláll a
szőr a hátamon, tehát ez nem érv!
>Nincs szukseg pl. ket vezermutengelyre es meg vannak
elonyei.
>Azert az OHC-sem rossz,csak azt akartam erzekeletni, hogy
az OHV nem biztos hogy idejetmult konstrukcio.
Az éhségkúra érdekében valamennyi - magára valamit adó - autógyár áttért az OHC
-ra. Mondjál példát OHV-s autókra!*
Fiesta mezítlábas típusa, FIAT lengyel mezítlábasai, és a Skoda 1,3.
Nézz rá a fogyasztási adataikra, magukért beszélnek. Ez nem (csak) marketingdol
og sőt! Ha (cinkelnék a fogyasztási értékeket) épp a kispénzűeket lehetne legjo
bban elbűvölni az alacsonyabb fogyasztási adatokkal!
S emlékezz vissza, hogy két utóbbi gyár tulajdonosai legalább nyolc! éve ígérik
, hogy ezeket a gazdaságtalan motorokat kiváltják modernebbre. Szerinted market
ing okokból? S mi zajlik? A face liftingelésük - jó esetben. Pedig a marketing
nagy úr lenne...!*
S a marketing a következőkről szól: ha új motorgyárat építek akkor ott modern m
otorokat gyártok, amit piaci árakon értékesítek nem az önköltségen.
A régi üzem - ha kitermeli a költségeit - maradhat (persze a pl. cseh részvénye
seknek, privatizációs szerződéseknek is köze van hozzá) a VW pedig örül, hogy m
ás marketingszegmenset célozhat meg (olcsó jánoskodókat) OHV-saival, ami nem ro
ntja az anyacég konkurenciáját. (FIAT uaz)
Egy dolog számomra tény: magára valamit adó műszaki OHV-st nem vesz.
>De ha mar a Skoda-csodanal tartunk ki emlexik mennyit eszik egy 1200-es
Lada meg egy Skoda 120-as? Melyik is fogyaszt tobbet?
>Mintha a Lada 9-10-et enne a Skoda meg 6-7-et.*
Szerintem két kocsi közül csak az egyiked volt;-), gyanítom melyik. 2101 ill. 2
105 LADA-kal jellemzően 8 liter alatt jártam, hosszú távon nem volt ritka a 7 l
iter alatti fogyasztásom. Ezek mindannyian 100 alatt futottak voltak. Új Skodán
k is volt, el kell ismernem mindig 1 literrel kevesebbet fogyasztott. Valóban h
at liter alá is lehetett nyomni a fogyasztását.
Az, hogy a Skoda mechanikai alkatrészei finomabbra munkáltak voltak, (s pláne,
hogy 100 ekm után kikövetelte megának a hűvelyezést - több olajat zabálva, mint
benzint - ami egy gyári megoldás, nem a LADA 150-200 utáni felfúrása kisipari
műhelyben:-) ócska Skodával nem tudtál járni de ócska LADÁval igen...), valamin
t a közel 200 kg-al könnyebb karosszéria (kardán a Zsigán 100 kg - aminek hajtá
sa persze legalább 5-10% mechanikai veszteség - ezt cipelni is kell, a jóval va
stagabb lemezek mellett. Egyezzünk meg abban, hogy a Skoda motor a LADA kasztni
ban legalább annyit (de szerintem 1-2 literrel többet is!) fogyasztana!*
Ennyit a OHV OHC konstrukciókról, hozzátéve, hogy a LADA OHC-je elég gagyi volt
egy hosszú, csak csúszólappal megfeszített lánccal.
>Tehat a fogyasztas nem ettol fugg. (Mastol igen, pl. a
vezermutengely kialakitasatol.) Ennyit a zsigerekről.
>Szerintem egyszeruen a marketing aldozata vagy. Azt
sulykoljak az emberbe, hogy csak az OHC a jo. Ezert gyart
mindenki OHC-t, mert ki venne meg egy elavult konstrukciót?
Igazad van - részben.
Egyezzünk meg abban, hogy a kétütemű motorral is lehet járni, de ha már kocsira
gyűjtök nem azt választom...
Sőt nekem leginkább egy kétütemű dízel kellene, de senki nem gyártja:-)
>A Felicia benzines motorjairol csak annyit, hogy mar nem
gyartanak a regi Skoda motorokon alapulo eroforrasokat.
Két hónapja próbáltam ki a Felicia Fun modellt. Kétszer is utánaszagoltam a mot
ortérben is - plus feketén-fehéren benne a leírásban OHV vezérlés hengerenkénti
befecskendezéssel. Tehát a Favorit motor alapja maradt egy alapos fész lifting
gel... (hidraulikus szelepemelőket már korábban megkapta, most éppen egy Siemen
s bef.rendszert kapott).
>Tehat a WV standard motorjait kapja. Az meg mind OHC ha jol
sejtem a fentiek alapjan. A minoseg pedig a WV konszernen
belul ugyanaz. Nincsenek levetett motorok.
Valóban az 1,6-os az már VW (igaz Skoda felirattal), de ha kötelező kategóriát
ugrok akkor legyen 1,9 dízel!
>Az osszes auto lego.
Csak vannak fenn jelzett kivételek, melyek erősítik ezt a szabályt!
Kedves GaborZs!
1x már komoly tisztelettel adóztam a szakértelmed előtt.
Békéscsabán is tudok egy Skoda kereskedőt (47 út mentén Szeged felé), nagyon ör
ülnék, ha egy-két órát rászánva utánanéznél, mert nagyon kiváncsi vagyok (nívós
szakemberként ismerve) a véleményedre - s várom válaszod.
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Lada fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nekem egy 20 eves kitunu allapotu (reszrehajlas nelkul:))))
1200-es Ladam van. Nos Neki -talan egy eve egyszer mertem,
akkor- 6,7 volt a fogyasztasa orszaguton. Termeszetesen lehet
meg mindig hajtani, ekkor valoban 10 koruli a fogyasztas, de
bekesen, teljes lelki harmoniaban a varosban is lehet 9 korul
maradni.
Kovács Péter
|
+ - | Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hallottatok valamit az uj Suzukirol??? Allitolag 3 henger, es
a mai vilag egyik legkorszerubb motorja van benne. Egyik
ismerosom lecserelte a regi (2 eves) Suzukijat egy ujra, es
teljesen oda van, hogy milyen tuti jol megy.
--
Kovács Péter
|
+ - | Skoda motor es fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
A Skoda favorit motor tovabbfejlesztett valtozata a S- 130 as rapid
valtozatanak. Fotengelye meg 3 helyen csapagyazott. Szerintem az OHV motor
meg nem idejetmult konstrukcio. Az 1,6 - osba VW motort tettek. A feliciak
fotengelye tudtommal 4 helyen csapagyazottak es birjak a nagyobb terhelest
is.
: wrte irta.
>Bocsi, de nekem Skodam van es tapasztalatbol irom, hogy a Skoda 10-et
>csak
>akkor nyel be - varosban -, ha tulterhelten vagy rosszul beallitva
>nyuzzak. Ez tuti!!!
Bocsi nekem is Skodam van :-))), de telen hidegben es a varosi
csucsforgalomban valoban megeszi a 10 - et, egyebb varosi forgalomban 8 at
fogyaszt . Orszaguton 90 Km/ o sebessegnel 7L / tetocsmagtartoval / Anelkul
5,8 - 6,3 L/ 100 km.
>Sok fugg a vezetotol es
>a motor
>allapotatol!!!
Ez igy igaz :-)))[
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24.
|
+ - | *** HIX AUTO *** #336 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[United States] irta:
HA> Ehhez mit szoltok? Van szagerto a vonalban?
HA> -+--+--+-- Forwarded message -+--+--+--
HA> From:
HA> nem mindeki a moltol veszi.
HA> azt viszont jo, ha tudjatok, hogy a kiadott/mert benzin aranya fugg az
HA> atfolyas sebessegetol. ennek aramlastani okai vannak. ha teljes
HA> sebesseggel nyomod, egy picivel kevesebb benzint kapsz. ha nagyon lassan,
HA> akkor akar 10%-kal is kaphatsz tobbet. latjatok, mire jo egy kutas
HA> ismeros?
Azt, hogy a kutnal dolgozo ismeros ebben az esetben arra jo, hogy
hulyesegeket terjesszem.
1: az OMV kivetelevel mindenki a MOL-tol veszi es a MOL tankauto
tolotinel adalekoltatjak, a sajat adalekjaikkal. Ezek nagyresze a
parasztvakitas kategoria.
2: az atfolyasmero turbina valoban csalhat kicsit, ha mas sebesseggel
nyomatjak, de azert a 10 % eroteljes tulzas. Max 1-2 lehet. Egy ilyen
atmeroju cso es atfolyasmero esten meg talan annyi se. A hitelesitett
muszer hibatartomanya kb ugyanakkora lehet, mint az igy
elvesztett/megnyert mennyiseg. Raadasul, ha igaz, a kutakban
terfogatkiszoritasos atfolyasmero van, ami meg ennyit se tud csalni,
Forras: 1: en uzemeltem be par eve a tankautotoltok jo felenel a
toltesvezerlo gepek (SCO Unix-szal mennek) halozati kapcsolatait es
kicsit belerdeklodtem a dolgok mikentjebe.
2: a finomitoban dolgozo muszereszek, akik az atfolyas-, nyomas-,
mifene-meroket javitjak, szerelik.
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | alvazszam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Koszonom szepen a sok valaszt az AF-es alvazszammal kapcsolatban.
Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax : +36 1 2241 270
e-mail :
|
+ - | 12 V-os vizforralo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nem tudtok olyan helyet ahol praktikus elektromos berendezeseket lehet
vasarolni, olyanokat amik az auto 12 V-os akkumulatorarol uzemeltethetok?
Nekem speciel egy vizforralo berendezesre volna szuksegem!
Nagyon sokat autozok a munkam folyaman es olykor jol esne egy csesze tea,
vagy instant leves, foleg ha egesz nap nem jutok fott etelhez es etterem
vagy bufe sincs a kornyeken. Sot a legjobb lenne olyan szerkenyu amin fott
etelt is meg lehet melegiteni!
Laci
|
+ - | Egyedi rendszam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Ki tudja megmondani hogy mibe kerul a sajat rendszam?
> Pl.: MISI-01 Hol lehet ilyet hivatalosan engedelyeztetni?
Amikor atiratni voltam a jarganyomat a rendorsegen, az
ugyintezo eppen ilyesmirol targyalt a kolleganojevel, ott
hallottam, hogy 50 rugo... :-) (Azaz a hirforras nem autentikus,
szo szerint "ugy hallottam"... :-))
Viszlat: D. Karoly
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #336 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sziasztok!
> Van egy 14 eves Wartburgom, amivel altalaban nem szokott semmi baj lenni, de
> csavarhuzoval zartam rovidra akkor is leadta a szikrat mindharom kabelen,
> Akkor mi lehet a baj?
> Szerelokkel kapcsolatosan rendkivul rossz a tapasztalatom altalaban csak
> ganyolnak.
> Gondoltam arra, hogy kicserelem az egesz alaplapot ugy ahogy van hatha
> valamelyik kondenzator zarlatos?
> Mit tanacsoltok? Igaz ez egy autos lista, de hatha olvassa egy ket
> Wartburgos is. ;-)
> A segito kesz valaszt maganba is kuldjetek el.
> udv.
>
> Laszlo
Hat ez tobb minden is lehet. En kicserelnem a
gyujtaskabeleket es a pipakat. Am a Wartburg AC pumpaja nem
rudazattal nyomkodott, hanem az elso (harmadik?) henger
"nyomas ingadozasa" triggereli. Ha a membran egy kicsit is
beszakad, abbol baj lehet. Nezd meg az AC pumpa membrant
mindenkeppen!
csao:
Zaruba Gergely
|
+ - | re: bunko megoldasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Borzalmas bunkó megoldások vannak benne (pl. a lámpakapcso
>>lás két nyomógombbal: miért nem tudják feltenni a kormánykapcsolóba
>(index)?)
>Lehet szerinted ez bunkó megoldás, szerintem nem. Sot kimondottan teccik.
>
A MI AUTONKBAN alig gyozom a vilagitast kapcsolgatni minden indexeles utan.
Katasztrofa. Vagy amikor lehuzott ablak mellett probaltam a szelvedot egy
kicsit lemosni: eloszor es utoljara, jol jott volna egy torolkozo bekeszitve.
andor
|
|