1. |
Matrica, passziv biztonsag. (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
2. |
>Megneztem a kapcsolasi rajzon. A generatorbol kijon eg (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
3. |
Tipo elektr. problema (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
4. |
Skoda 120 GTI :) (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
5. |
Kek bura (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: katonai jargany es a szerelok agya (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
7. |
44-55 Ah akksi (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: *** HIX AUTO *** #255 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
9. |
Skoda (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
10. |
Lakatos (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Nyugos Lada (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
12. |
audi coupe (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: *** HIX AUTO *** #255 (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Matrica, passziv biztonsag. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
kerdezte matricaugyben:
>E'l meg a honlapod GaborZs?
happersze:
http://www.compuservehungary.com/cityrallye/hixauto/
Aki pedig szeretne kiprobalni magat egy tajekozodasi autos
ugyessegi versenyen, annak ajanlom figyelmebe a
http://www.compuservehungary.com/cityrallye/
-linket.
Par bojas ugyessegi egy versenyen, es hosszu rejtvenyekkel
megtuzdelt etapok. 150-200 km egy szombati napon, egy
evben hatszor. Bajnoksag, ertekes dijak, es jo buli.
Tovabba olcso is. Nem az auto szamit hanem a tudas.
Mas.
szidta a volt szoc. autok passziv
biztonsagat.
>> A Skoda nem tul szerencses frontalis utkozesnel. A
pedaloktol az elso
>> lokharitoig alig van 80 centi, raadasul kozte semmi.
Legfeljebb a
>> kormanyoszlop. Ha bejon az utasterbe, akkor a vezetonek
nem lesz
>> tobbe gondja az szetroncsolodott labai miatt, nem kell
amputalni ha
>> meghal...
>
>Az biztos, de ugyanez vonatkozik az osszes tobbi keleti
autora is.
>Egy olyan konstrukcional, amelynek tervezesenel a passziv
biztonsagot
>egyaltalan nem vettek figyelembe (pl. Lada), alig hiszem,
hogy barmit
>szamitana, hogy van-e motor elol vagy sem. A tuzfal ugyis
gyenge,
>tehat abban az esetben meg a motor johet be az utasterbe,
vagy elo-
>segitheti a kormanyoszlop elmozdulasat. Egyik
tizenkilenc...
Ezel picit vitaba szalnek. Ezeknek az autoknak a passziv
biztonsagat valoban nem lehet egy mai korszeru tipushoz
hasonlitani, de!
A LADA elodjenek tervezesenel igenis ugyeltek a passziv
biztonsagra. Pont az altalad emlitett tuzfalnak van ebben
szrepe, persze masnak is. Frontalis utkozesnel a LADA-ban a
tuzfal lefele tereli a motort az utaster ala. Szakad vele
egyutt a valto, es a hatso hid is. Aki mar latott
frontalisan torott ladat, esetleg olyat ami fat fogott
kozepre tudja mirol beszelek. A DACIA szinten hasonlokepp
mukodik, motor megy lefele, a hosztartok gyurodnek es
szakadnak az utaster aljarol.
Persze mindez elvi dolog, mert egy szetrohadt kaszni, vagy
egy szakszerutlenul javitottnal megvaltoznak a kulonbozo
reszek szilardsagai es nem is az szakad le aminek kene. Mas
tipusokrol nem nagyon tudok nyilatkozni de van olyan
'78-79-es auto-motorom valahol amiben van fenykep Renault
torestesztekrol. Veletlenul pont a torott 12-esekbol lehet
latni vagy 30 db-ot egy telepen. (a DACIA elodje )
Udv,
GaborZs
|
+ - | >Megneztem a kapcsolasi rajzon. A generatorbol kijon eg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>nyilvan akkor van +12V, ha forog. Ez megy az ablakfutes kapcsolojara.
>HIvatalosan, mert nalam ugy tunik, at van kotve, hiszen allo motornal is
>megy.
Ennek a madzagnak a masik vege az aksin szokott vegzodni, ennel fogva
nem csak jaro motor eseten van rajt feszultseg ! (A generatorban levo
diodak megekadalyozzak hogy az aksi a generatoron keresztul kisuljon.)
Nagyon jo otletnek tartom hogy mindenki kinyomtatja maganak a matricat.
Hol lehet ra szavazni ???
Zotya
|
+ - | Tipo elektr. problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
1.6 -os karburatoros Tipom van, 1992-es gyartmany. Mint minden Fiatnal,
az elektronikaval
vannak gondok. Mar 2 hettel a vetel utan (98 jan) alternatort kellett
csereltetnem...
A mostani problema:
- uresbe teve neha bedoglik, es nem lehet startolni, csak 5-10 perc
varakozas utan. Ez idon
belul egyaltalan nem ad szikrat!!!
- ketszer menet kozben is bedoglott (60 km/h), valtottam vissza 3, 2 -
kb. 10-15 masodperc
mulva ugrott be ujra.
Van valakinek tapasztalata, vagy tippje mit kell mar megint
kicserelnem??
Egy tipp mar van: valamilyen szenzort, ami a fordulatot (lendkerek ???)
figyeli.
Elore is koszi:
Csaba
|
+ - | Skoda 120 GTI :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Orom volt nezni az utolso par szamban a Skoda fanatikusok leveleit...
Most mar legalabb mindenki tudja hogy:
-alig rozsdasodik
-140km/h az utazosebessege
-dinamikus, megbizhato, halk motor
-nagyszeru hutorendszer
-jo menetstabilitas
-kivalo, nem zorgo belso karpitozas
Azert ezek nem semmi parameterek ha azt vesszuk hogy a mai 1-1.5 millio Ft
kozotti uj autok sem igazan felelnek meg teljesen ezeknek a parametereknek
:)))
Nekem eddig ugy kb.5 kulonbozo Skodaban volt szerencsem(?) utazni, illetve
kettot vezettem is de nekem egyedul a fek illetve a rugozasa tetszett. A
menetdinamika es az stabilitas(uttartas) viszont egyszeruen
csapnivalo(mondjuk jobb mint egy ZIL-nek :)))
Szoval szerintem ha ez az auto olyan jo lenne mint ahogy azt itt paran
irtak, akkor meg most is gyartanak mondjuk az Octavia helyett :))
udv!
Gabor
|
+ - | Kek bura (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv autosok!
Mindenkinek balesetmentes, boldog uj evet!
Csak sajnalni tudom azokat a szerencsetleneket, akik
a Trabant, Skoda es egyeb autocsodak mar amugy is vakulo
foncsoru fenyszoroinak sapadt fenyet "xenon" kek buraval
gyengitik tovabb. Ha valaki ugy erezne, hogy ez egy valodi
xenon izzo benyomasat kelti, hat ki kell abranditanom.
Csak a kozlekedesbiztonsag csokkentesere jo, mivel az ilyen
"fenyszorok" inkabb hasonlitanak a vasuti tolatasjelzo
szemaforok fenyere, ezert sinek mellett haladva zavart okozhatnak
a vasuti kozlekedesben :)
Persze nekem jo, mert legalabb ezek se vakitanak, igaz hogy
ok nem is latnak, de mindent az optikai tuningert.
Egy ilyen kek buratol legalabb olyan dogos az auto, mint
3 db "RALLYE" es "O'NEIL" matricatol egyuttveve.
Szoval egyszeruen rohejesnek talalom. Ha minden aron kek fenyu
izzot akar valaki, a Cora hirdeteseben lattam nagy fenyereju
kek szinu H4-est. Egy par 3400 Ft. Indulhat az ujabb izzovasarlasi
laz.
***********************************
Ákos
***********************************
|
+ - | Re: katonai jargany es a szerelok agya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> van valakinek otlete, hol lehet beszerezni brdm-2 tipusu pancelozott
> szallitojarmuvet?
Otletem nincs.
Csak kerdesem.
Mit gondolsz mennyit eszik ?
Szerintem, ha kimeletesen, sporolosan hajtanad, akkor
ugy 1 litert enne kilometerenkent.
Nekem azt tanitottak, hogy a D466-os Csepel is megeszi a
100 litert 100 kilometeren, ha kicsit megpakoljak es meg haladni is akarnak
vele.
A pszh-ban is ugyanaz a 4 hengeres csepel motor van, mint a
D 466-ban.
Nem biztos, mert errol nem tanultam, de mintha a
brdm-ben is hasonlo motor lenne.
> az osszes szerelot le kellene loni hogy az agyuk fojjjon szet a
> muhelyukben
Kifejtened reszletesebben ?
A lista nem panaszfal, amire csak ugy kirakhat az ember egy
karomkodast. Talan megerdemeljuk, hogy reszletesen
megismerjuk a dolgokat, ha mar elkezdted.
Udv. Tibi
|
+ - | 44-55 Ah akksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szijasztok!
> > 44 Ah -s helyett 55 Ah -st is tehettem bele, mert elfert.
> > > 44 Ah -s helyett 55 Ah -st is tehettem bele, mert elfert.
> > >
> > Nekem 44 es van, es megfelel. Pedig 4*80 W hifi, 140/100-as H4, + 2*55W
> > ködlampa, ugyhogy van fogyaszto boven....
>
> Ilyen szempontbol az akku kapacitasa csak akkor szamit, ha mindezeket allo
> motornal mukodteted, mert jaro motornal ugyis a generator taplal.
>
Igen, ezt en is tudom, de nem csak allo motornal szamit, hanem ha sokat
megy
alapjaraton az auto, pl egy jo kis belvarosi dugo.
Szijsztok
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #255 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok :)
> eleg rugalmatlanok, de en nem ereztem rosszabbnak
> se az 1200-es Ladanal, se a Zastava GTL 55-nel. Most
> a 120-asrol beszelek,
minden egyeb kommentar nelkul :) csak a kerdesemet teszem fel:
volt valaki azon a bizonyos lada-skoda parbajon, es ha igen,
akkor volna kedve irni rola nehany sort ide az auto-ba?
allitolag az eredeti cseh tuning hengerfejekkel es mindenfelekkel
ellatott skodak siman lenyomjak meg a VFTS-eket is, de ilyet itt
mo.-n meg nem lattam... szoval, latta valaki az emlitett versenyt?
z.
|
+ - | Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv AUTOsok!
> Ujkoraban egyertelmuen csondesebb a Ladanal, korosodasaval egyutt
> zajosodik, megjelenik egy allando bugas az utasterben, amit viszont en
> sem tudok semmivel magyarazni. (Nem a motor, es nem is a differencial
Azert a legangyobb reszet a motor adja. Ha az sokkal halkabb lenne,
akkor egeszen kellemes lenne. Meg orszaguton - nagyobb temponal is -
elviselheto, amikor uresben gurulsz.
> Az akkumlator-tartoba szerintem szorszalhasogatas belekotni.
Szerintem is felesleges. Kossunk bele akkor az 5-os BMW-be is. Ha jol
tudom, ott is a hatso ulessor alatt van az akku.
Borbely Gabor
|
+ - | Lakatos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Egy oreg Lada (24 eves!!) karosszeriaja eroteljes, alapos javitasra
szorul (Sok helyutt, szamottevoen rohad :-((( Keresek lakatost,
Budapesten, aki ilyennel foglalkozik (par helyen mar erdeklodtem,
es amikor meglattak szegeny jarganyt, udvariasan, de elutasitolag
valaszoltak:-(, illetve esszeru arban meg lehet vele egyezni...
THX
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Re: Nyugos Lada (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusz!
> A k÷vetkezuket tapasztaltam ki sajat Ladamon:
> (...)
THX, ki fogom probalni... (Most szervizben van a jargany, a
fekfolyadekot is elegge folyatta... :-((
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | audi coupe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello kedves autóstársak!
Tudna valaki segíteni nekem abban, hogy honnan szerezhetek be
vezetékelési és kapcsolási rajzot egy '82-es évjáratú AUDI COUPE-hoz?
Előre is köszi!
Üdv. mindenkinek: Marczi
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #255 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mi a velemenyetek (informaciotok) a Suzuki Samurai-rol?
(Csak azer` mer` vettem egyet....)
|
|