Tippet várok, melyik benzinkútnál érdemes gázolajat tankolni.
BP kivonult az OMV-t itthon nem szeretem (HR Szlovéniában viszont texik)
Total nem, Avanti
Aral csalnak (lásd www.internetto.hu To:rzsasztal, Auto es stílus).
Shell nem (mi van még ESSO?):
Két levelet mellékelnék, egyikre már fél éve várom a választ, másikra csak
pár hete - talán az Shell iletékeséhez is eljut (bocs a sok szövegért):
>>>Üdvözlöm Önöket!
Kicsit meghökkentem, hogy nem hogy www-jük, de egy publikus Mail címük sincs.
Tisztában vagyok azzal is, problémám ügyében nem Önök az illetékesek, emiatt ig
azán intézkedni sem tudnak. Úgy érzem azonban, hogy egy (bármely) Shell képvise
let a világ egyik, Európa legnagyobb olajipari monopóliumának nagykövete, így r
emélem elvárhatom, hogy - lehetőségeik szerint - intézkednek ez ügyben.
Gépészmérnök - is - vagyok, illik értenem az autóhoz.
Előrejáróban leszögezem, hogy imádom a Shell-t. Hátulkötős gyermekkorom óta A K
őolajmárkaként tisztelem. Kenőolajban szinte kizárólag a Shell Helix-et használ
om, üzemanyagot is törekszem mindig itt tankolni (80-90%). Viszonylag gyakran u
tazom külföldre (nem csak Nyugatra). Szlovéniában (Maribor) ill. Szlovákiában (
Zólyom, Kassa, Beszterce) is örömmel fedeztem fel a kagylójukat, ahol mindig a
hazainak megfelelő minőségben tankolhattam - akár komoly kerülőt is felvállalva
.
Fanatikusan hittem a ugyanis a minőségükben - utóbbi időben dízelesként erre má
r különösen kényes kezdtem lenni. Legutóbb az dízelolajként forgalmazott orsóol
aj históriája még teljesen hihetetlennek tűnt.
Örömmel tapasztaltam a hétvégén Aradon, hogy átadtak egy új kutat (Nagyvárad és
Kisjenő után) ott is. A biztonság kedvéért - szokás szerint - érdeklődtem, hon
nan származik az üzemanyag. Letették a nagyesküt, hogy német, Ausztriából száll
ítják (különben is, mi lenne, ha román elvégre a márka garanciáját jelenti, hog
y az is kiváló minőségű termék - igaz láttam már UNI-s szlovák löttyöt is - ben
zinként - Shell kúton). A kút - külsőleg - hasonlít a nemzetközi designe-hez, k
int zöldes, a Crepto-nál is silányabb minőségű kéztörlő - biztos a WC-be szántá
k, mert ott - a szappanon kívül - hiányzott a papír is.
Rendje és módja szerint teletankoltam. Néhány kilométer után azt vettem észre,
hogy a motor rázkódik, durván jár, ötösben már hatvannál nagyon rángat, lassan
húz.
Mellette a kipufogó borzalmas - Csaós román teherautók kipufogógázára emlékezte
tő - ásványolajszagú bűzt áraszt magából, füstöl, kormol. Ilyen kritikán aluli
üzemanyag még soha nem volt a kocsimban. Temesváron kénytelen voltam a MOL kút
után nézni. Javasolták, hogy a szűrőt pucoljam meg - ugyan nemrégiben szervizbe
n cseréltük le - az ülepítő kátrányszínű koszos folyadékot is (kevéske rozsdás
víz és feketés iszapszerű por mellett) tartalmazott. Ami ugye nem tekinthető no
rmálisnak. A kutasok segítségével - nevetve mesélik, hogy a Shell a legkoszosab
b román PECO gázolajat is képes kimérni - egy kanna üzemanyagot leengedtünk és
a tankot teletöltöttük MOL gázolajjal.
Így (fele-fele) a motor viselkedése már konszolidálódott. Hazatérvén - szokásom
szerint - tértem volna be az első Shell kúthoz, de valami belül összeszorított
. Szabad-e nekem - megint! - itt tankolni? Végül egy másik márkás kútnál tankol
tam -újra- tele, tettem bele adalékot is. Így a kocsi már - fogjuk rá - normáli
san gyorsul, nem rángat, csak 120 körül érzek a hangján valami morajlást (remél
em nem az adagolóm).
Kérdéseim: van egy jól (szerintem idehaza magasan a legjobban) bejáratott márká
juk, tucatnyi akcióval próbálnak még újabb vevőket csábítani.
Miért rontják el ilyesmikkel a jó hírnevüket? Miért nyitnak ott kutakat, ahol m
ég a minimális logisztikai rendszert sem építik ki? Tényleg azt hiszik, a moslé
k üzemanyagba ha beleteszik a Formula adalékot akkor az Shell minőség lesz?
OK, hogy odakinn a termékfelelősség, vevői jogok - még a mienkéhez képest is -
gyermekcipőben járnak, de miért kell ezzel (vissza)élni. S hogyan lehet 45 lite
rt beletankolni egy 43 literes - megjegyzem koránt sem üres - tankba?
Üdvözlettel:
Kerényi Péter (cím)
Bp. 98.10.19
P.S.: Naivan elküldtem a ShellGas szaknévsorban publikált E-Mailjére, de csak a
hibaüzenet jött...
Bp. 98.11.02
Tisztelt SMART Vevőszolgálat!
A SMART ötletük tetszik. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag a 1,5-2%-kal drágáb
b üzemanyagból adnak de facto 0,7% engedményt okos ötlet, annak ellenére, hogy
utóbbi időben irtózom a Shell-nél történő tankolástól.
Pár hónappal ezelőtt kaptam kézhez a SMART kártyámat, melyet a kérdőív teljes k
itöltésével igényeltem. Megdöbbentem, hogy csak 100 pontot írtak rajta jóvá az
ígért 150 helyett. A kúton ugyan reklamáltam, de levonva az előző lecke konzekv
enciáját - mellékelt levelem témája kapcsán is - a Shell már csak ilyen.
(Az ajándék zsebkés nyitásakor azóta párszor berepedt a körmöm is, de köszönöm,
elvégre az ajándék lónak miért kukkolnám a protkóját)
Barátnőm is igényelt kártyát - családostól. Ezen valamennyien szintén csak 100
pontokat írtak jóvá (annak ellenére, hogy figyelmeztettem, minden sort gondosan
töltsenek ki, ha igénylik mind a 150 pontot). Ezt nevezem inkorrekt magatartás
nak...
Hálás köszönet az ajándékaikért (kellett hozzá egy kis utánajárás elvégre zsebk
és a hatodik, Kodak film az ötödik kútnál akadt csak) visszaküldöm a fent említ
ett kártyákat, ha van hozzá kedvük felülvizsgálatot - s esetleges feltöltést -
követően várom vissza valamennyit a postacímemre, ill. ha mégsem akkor kérem ez
en címek törlését a nyilvántartásukból.
Ugyan ajándékot nem illene tovább- (különösen vissza-) ajándékozni; bocsássák m
eg, ha mégis megteszem. Az öngyújtójuk ugyanis kissé hadirokkant lett (megjegyz
em a gáz 5%-a sem hiányzik, tehát használva szinte még nem volt).
Frázisként hangzana megjegyeznem, hogy nem a pár száz pont miatt reklamálok (el
végre az azért vett bóvlit kenhetem a hajamra), hanem a korrekt magatartást hiá
nyolom. Gondolom - röhöghet a vakbelük -, ha „megfenyegetem" Önöket, hogy
ilyen helyen addig nem költök. Bizalmi ügy: elvégre ha ezzel csalnak akkor min
den mással is.
Amennyiben nagy erőfeszítésükbe nem kerülne várom szíves válaszukat az előző (l
assan fél éve jelzett) témával kapcsolatban is (főleg!).
Üdvözlettel: Kerényi Péter
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
A Ford eseteben a motorszamban szereplo elso betu tartalmazza az evjaratot, meg
pedig ugy, hogy 1980-tol indult, ez felel meg az A betunek. Ha meg a lokharitod
kromozott, keskeny es nem muanyag, es keskeny az elso lampad, az meg valoszinu
leg a valtas elotti jarmu lehet. Egyebkent a motorterben altalaban a vizpumpa f
em hazan is szoktak az evjaratot jelolni, valamint az ablakok jobb also sarkaba
n levo szam is az evjaratot jelentheti. Sokat nem tudsz az elozo tulajjal kezde
ni, mert lehet neki sincs a dologhoz semmi koze, amikor az auto az orszagba bek
erult,akkor fiatalabb auto papirjat vehettek meg hozza.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 207.78.88.202)
|
Udv!
Eladnam (viszonylag) frissen tuningolt Ladamat. Kereklampas 1200-es tipus
(volt :-) ).
Decemberben esett at egy muteten, amely allt a kovetkezokbol kb.:
1500-os fotengely, zsugorhajtokar, kimart/polirozott leomlo, konyitett
szelephimbak, konnyitett lendkerek, legszuro, egyeb aprosagok ...
Ezenkivul az autoban ki lett cserelve, fel lett ujjitva rengeteg alkatresz,
hogy a tuningolt motort birjak.
A gep mostani jellemzoi (hozzavetolegesen):
Motorterfogat:1800 ccm
Teljesitmeny:100 LE
Fogyasztas: 9 liter (ha csak ragondolsz arra, hogy gazt adsz) - 12 liter
(telen,szivatoval, varosban)
Nagyon megy, aki nem hiszi jarjon utanna!
Iranyar: 210 ezer Ft
Bovebben:
E-mail:
Tel.: 06-20-9302-116
DM
|