1. |
Raki moderator (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
re: EGR (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
re: ADAC (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Mazda 3/6, olajcsere (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
g z t (mind) |
179 sor |
(cikkei) |
6. |
torokok (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
7. |
Dacia Logan (meg Alfa) (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Velence (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
9. |
re: Re: del-franciaorszag (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Onbiraskodo apuka (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
11. |
Valasz: Re: fustfelho, mas*** HIX AUTO *** #2287 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Xenon izzo (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
13. |
Flame (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
14. |
re: Euro III (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: Re: szedules a magas lovon (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Raki moderator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Elvakult emberekkel nem vitatkozom. Sajnalom.
Akkor most mit csinalsz? :)))
> Ha figyeltel, akkor azt is beirtam, hogy miert nem szeretnem latni az
> Alfa-fenyezo irasaidat. Mert baromi unalmasak.
Olvasoja valogatja. Maganban tobb 10 levelet kapok, hogy erdekli oket
es ha a stilus nem is jon be mindenkinek, sokat tanulnak belole arrol,
amirol a lista szol - az autokrol. Mikor erted meg, hogy a lista nem Te
vagy es nem az kerul a listara, ami Neked tetszik? Tessek netikettet
olvasni es muvelodni.
> Azzal villantani, hogy az Alfad 60-70 meg ilyesmi ezer km alatt nem
> hagyott az ut szelen, kicsit nevetseges, nem veszed eszre?
Egy balnamerci tulajnak, akinek tegnap fordult at 600000 km-re, annak
nevetseges. Az atlag magyarnak 60000 km kb. 12 eves adag. De
inkabb 13. Amugy mirol szeretnel irni / olvasni, ami nem nevetseges?
Ilyen alapon szinte az osszes hozzaszolas vicces, kepzelem pl. Triznyak
hogyan potyog a rohogestol, mikor a mi marhasagainkat olvassa -
szerelokent...
Cs.
Cs.
|
+ - | re: EGR (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Azert gyorsitaskor nyit. Mint ahogyan hegymenetben is nyit (ami
> ugyebar ugyanaz mint a gyorsitas).
A gyorsitas: valtozo fojtoszelep helyzet, es/vagy valtozo sebesseg.
Hegymenetben a fojtoszelep lehet allando helyzetu, es a sebessegnek sem
kell valtoznia, tehat a ketto tavolrol sem ugyanaz.
> Ha hibas es nem nyit akkor sok autonak kopog a motorja gyorsitaskor
> (a kopogasos egesre gondolok).
Biztos, hogy ugyanarrol beszelunk? Az EGR akkor tud bajt okozni, ha nem
zar be. Amelyik nem nyit az semmilyen problemat nem okoz, mert ez a
motor "termeszetes" uzemallapota. Hogy kopogast mi modon kepes okozni
azt vegleg nem ertem.
> Az EGR eslodleges feladata az eges homersekeltenek csokkentese
Az hogyan teszi? EGR= kipufogogaz visszavezeto szelep. A szivocsobe
vezetett 500-700fokos gaz mi modon csokkenti az eges homersekletet?
> es ezaltal az NO kibocsatas csokkentese.
kulonos tekintettel a szoban levo diesel motorra. :-P
> Eleg koszos a varosok levegoje igy ahogy van, ha lehet ne mergezzuk
> meg jobban...
Az EGR mukodese szinte kizarolag az orszagutakra korlatozodik, igy a
varosok levegojere nincs kimutathato hatasa. Probaltam mar gazelemzovel
merni a kulonbseget, a szazad pontossagu muszer nem merte. ( igaz,
NO-kat nem mer a muszer :-( )
Udv, Triznyak
|
+ - | re: ADAC (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Azert azt ne felejtsuk el, hogy az ADAC statisztikaja az _atlag nemet_
autosrol szol.
Nem valoszinu, hogy Mo-n, vagy Szlovakiaban barki is segelyszolgalatot
hivott volna leesett motorburkolat miatt. (Audi A2) Csaba sem hivott
automentot az ekszija miatt, amig egy ilyen hiba az ADAC
statisztikajaban utszelen maradast jelent.
Persze ettol a "rangsor" nem valtozik, mivel a tobbi tipust is az "atlag
nemet" hasznalta.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: Mazda 3/6, olajcsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Csabi!
>> Ha meg szebbet akarsz, probald ki a Mazda3-t.
> nekem nem jon be... talan meg szoknom kell. Mondjuk ha ilyet vennek
> veletlenul, az atlatszo hatso lampat is lecserelnem pirosra - remelem
> van ilyen :)
Csak ilyen van. :-))
Most nagyot csalodtam. Olyan elkepzelesem volt Rolad, hogy egy
automanias vagy - a szo jo ertelmeben -, aki elolvassa a legtobb autos
ujsagot. Nekem sem jott be a hatos atlatszo hatso lampaja, a harmasnal
viszont default a piros. Es nemcsak emiatt szebb....
Olajcserehez nem nagyon tudok hozzaszolni. Valoszinuleg jot tesz a
motornak a 10 ezres csere. En akkor cserelem, mikor kell. Lehet, hogy
ez nem annyira jo, de egy kocsit atlagban 70-100 ezer km-ig hasznalok.
A Mazdaimnal olajfogyas soha nem volt.
Mas: Velenceben en leparkoltam a Mestreben egy kis utcaban, es busszal
mentem at. Igy nagyon olcso volt.
eMTybor
|
+ - | g z t (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Latom megint elszabadult a Mesterseges Intelligencia, en meg nem tudom
megallni, hogy ne valaszoljak.
> Felado :
>Audi A6, a hatso elektromos ablakemelok nem mukodnek.
> Gyerekzar kikapcs, hiba elharitva. 50 ezer.
: Tudod mit, ennek a gazdaja meg is erdemli...
Csak nalad es a hozzad hasonloknal elfogadott a tudatlanoknak atkurni a
fejet. A normalisabbjanak nem palya.
>> Peldaul ADAC statisztikakat nezve a megbizhatosaga (ujnak
>> is) eleg gyenge (kb. 10-szer akkora esellyel ragadsz az ut mellett,
>> mint a megbizhatobbakkal -- Toyota, stb.). Ennek megfeleloen en
>> nem indulnek el Alfaval -20 fokban, gyerekkel ejszaka hosszu utra.
: Menj Moszkviccsal...
Persze, az Alfa az kiraly, barmirol is legyen szo. Pont ugyanolyan megbizhato,
mint egy Toyota, semmivel sem rosszabb. Ha valaki sziv vele, akkor csak
veletlenul kifogott egy rossz peldanyt, vagy bedoglott benne valami
beszallitott szutyok. Az olasz alkatreszek nem romlanak el. De ha ez igy
van, miert szorul allando bizonygatasra? HE? :-)
> Felado :
: Tegye fel a kezet akinek (mint Fogashnak) nem halalkozeli elmeny ha
: balra egy meter a szalagkorlat, jobbra egy meterre potos ifa ugral az
: elotte halado rafekez, aki igaz hogy (normal) fektavon kivul van, de a
: kocsi feneke megindul valamelyik iranyba.
: Szerintem az uton kozlekedok 99.9%-nak az, de lehet hogy csak en
: gondolom igy ?
Jajj, hat most latom csak, hogy te elfeledkezel a szupermenekrol, akik
csak azert oltozkednek ugy, mint mi, hogy ne latszodjon a piros alsogatyajuk!
Ok sokkal tobbre kepesek am, mint az egyszeru foldi halandok.
> Felado :
>2. Az se valo az utra, aki autopalyan ratapad az elotte levore, vagy
> jobbrol eloz... es ebben semmi igazan veszelyeset nem lat...:-(
: Tapadni nem szoktam, jobbrol elozni viszont rendszeresen. Ha mindig
: annyit varnek, mig elkotrodnak elolem, (foleg itt), azzal napi 2-3
: oraval none a kocsiban toltott idom. Figyelembe veve, hogy estenkent
: pont ennyi ido jut a lanyomra, mielott aludni megy, azt hiszem van
: ertelme mindig az epp ures savot hasznalni, akarmelyik is legyen az.
Engedd meg, hogy a jobbrol elozgeteshez igy utolag is gratulaljak. Az, hogy men
nyi idod marad a lanyodra, az a te ill. a te csaladod
problemaja. Ezert bunkosag masokat veszelyeztetni.
(Nem te irtad egesz veletlenul, hogy 60 cm-re siman raallsz az eloled
le nem takarodo bunkora, es meg eselyed is van megallni mogotte, ha
belefekez? Szupermeeen! :-)
: Otthon meg inkabb megkerulom jobbrol, minthogy stresszeljem a
: villogassal, balra indexelessel, tolassal. Mire feleszmel, hogy jott
: valaki, mar het hataron tul vagyok. Remekul alkalmazhato, ha egy
: "turista" az egymastol 6-800 meterre meno kamionok koze se akar
: kihuzodni, mig elugrok mellette...
Asztamindenit, megmagyarazza! :-O Mire feleszmel, mar ott sem vagy?
Meglehet, egyszer majd te fogsz arra eszmelni, hogy most eppen 160-as
temponal csattantal a palyan. Nagy szamok torvenye. Es abban mar elore
biztos vagyok, hogy szerinted majd o lesz az idiota, amit a listara is
megirsz majd. Szerencsere a rendorseg nem a te velemenyed alapjan fog
itelkezni.
>Ha az eset ugy zajlott le, ahogy Robi leirta, akkor
>az szandekos veszelyeztetes.
: Marmint kinek a reszerol? Az nem emberolesi kiserlet, ha en jovok
: te+60kmh-val, es te kiugrasz elem? Ha ez 60-120, akkor a te
: anyadat, ha 100-160, akkor az enyemet? Hogy van ez?
Segitek: sarkitasz, de mar kozelitesz az etikai valosaghoz. Ugyhogy ha
neked fekete-feher szabaly kell erre, mert arnyalatokat nem ismersz,
akkor hasznald ezt. A fekut kulonbseggel (60-120, 100-160) egyebkent
tisztaban vagy? Elfelejtetted megirni.
>miert Intell alapu gepet hasznalnak sokan):
>anno megkerestek a Motorollat
: INTEL, MOTOROLA, mindketto 1db L-lel...
[..]
: vigyaz rad. Beszelgettunk mar a Fahrdynamiksitz-rol (kanyarban ugy
: kemenyedik es puhul az ules, hogy mindig a kello oldalon tamassza meg
tamaSZTJa, ha mar kioktatosdit jatszunk. Ez csunyabb, mint a fenti
ketto egyutt.
> Felado :
: Ebbol az kovetkezik, hogy ha apolom es rendben tartom, akkor is
: lerohad elobb-utobb. Ehhez mint ateista mernokember es
: szellemekben nem hivo egyen inkabb nem fuzok kommentart.
Mi koze az autod meghibasodasi eselyenek az ateizmusodhoz? Karbantartod
pl. az elektronikat, inditomotor mechanikajat stb.? Azok se romolhatnak
el? Mert ezektol peldaul siman lerohadhatsz az ut szelen.
> Felado :
: Aztan jott a 95 utani Alfak _egyetlen_ tipushibaja, a (Hitachi)
: vezerlesmodosito, ami szinte az osszes 16szelepes twinsparkban tonkremegy.
Hmmm, hat en olvasgattam multkor a hasznaltauto katalogust, abban
szinte csak '95 utani Alfak vannak, de ennel sokkal-sokkal tobb
minosegi problemat emlegetnek. A hulyek.
> Felado :
: csuszassal fekezel akkor lassul a legjobban. Csak ezt egy koca sofor
: egy kozepes autoval nem tudja megcsinalni. Neki jobb az ABS. En erre
: szerettem volna celozni: Vegig kezben volt a kocsi, egy pillanatra nem
: kerult ki az iranyitasom alol. Volt mar 140 -nel durr defektem, fel millio
Eeeez az, persze, te biztos jobban csinalod, mint az elektronika,
kerekenkent meg egyutt is. Te nagyeszu, te szupermeeen.
> Felado : Triznyak
> Regota az a velemenyem a szerelokrol, hogy Isten orizz az auto
> kozelebe engedni oket. Csak ha nagyon muszaj.
: Persze, ha szukseg van ra, akkor vagjuk le a kotelrol, akasszuk le a
: huskamporol, varrjuk vissza a beleit. Bizony, minden bajnak okozoja a
: gonosz, moho, tudatlan szerelo.
Nem minden baj okozoja, de nagyon sok baj okozoja. Figyi, lehet, hogy
*te* nem abbol elsz, hogy atkurod az embereket, lehet, hogy *te* ertesz
ahhoz, amit csinalsz es nem csak ugy teszel, mintha ertenel, de ettol
meg az autoszerelok donto tobbsege (hasamra utok: 3/4-ed resze)
pontosan abbol el, hogy a tulajdonosok ki vannak szolgaltatva nekik. Ez
amugy az osszes olyan szakmara igaz, ahol valami bonyolultabb eszkozt
javitanak, csak ugye az ember autot javittat leggyakrabban.
Szerintem ha valoban a kisebbseghez tartozol, akkor jobban tenned, ha
nem a tobbseget vedened, hanem elismerned, hogy ez igy van, viszont
kozolned, hogy *te* ezt nem csinalod. Ezzel nem kioktatni akarlak, mert
az irasaid alapjan semmi bajom veled, de higgyj nekem.
: Az arcarol leolvashato reakcio, a biztosan le akarnak huzni, de nem
: hagyom magam. Kb. 3/4orat telefonalt, valoban vekony-e az a tarcsa, es
Csodalkozol? Ez valoszinuleg nem genetikailag van belekodolva az ipsebe,
hanem dolgoztatott mar autoszerelokkel. Jopar eve tartom magam ahhoz,
hogyha valamelyik okostojas mond valamit, mert valami abszurd veletlen
folytan a kocsim kozelebe kerul, megkoszonom szepen a felajanlast, de
most kosz, nem csinaltatom meg.
Ne tudd meg, mennyi penzt elkoltottem volna mar, ha hallgatok a sok
idiotara. Tobbnyire azert akartak fekbetet, fektarcsat, stb. cserelni,
hogy legyen munkajuk, ill. hogy penzt kasszirozzanak egy ki sem
cserelt alkatreszbol. Volt, hogy vadiuj fektarcsat akartak cserelni,
az nagy bukta volt, ekkora lyukra azert ritkan futnak ra. Na ja, a
rutin. Egy baratom szerint az a jo szerelo, akirol nem tudod, hogy
mikor vesz le. Nagy igazsag! :-)
: Tudom en, hogy ebben a szakmaban sem kizarolag "szentek" dolgoznak, de
: szerintem itt sem nagyobb a becstelenek es a tudatlanok aranya mint mas
: szakmakban.
Milyen szakmakrol beszelunk? :-) A "normalis" szakmakhoz kepest (ami
nem politikus, ugyved, BKV-ellenor, parkolasi ellenor, biztonsagi or,
benzinkutas, meg ami kimaradt) igenis NAGY a becstelenek aranya.
> Felado : Dorozsmai Karoly
: miegymas... Csak durva becsles, de szerintem nem dolgozott a szerelo
: dragan...
Nem a tokomet nem! 6 ezer / ora? Ne nevettess, a BMW szervizben (ami
ugyan nem markaszerviz, de szakosodott BMW szerviz) ahova jartam eddig,
ott 3800/ora, es oda 95%-ban pusztitoan gazdag emberek jarnak (nem
tartozom kozejuk).
> Felado :
: Szoval en matol nem akarok a listan latni matyohimzest, 92 elotti
: Skodat, bikazast, teli-nyari gumi vitat, gyujtaselosztos akarmit, HIX
: talalkozo jelentkezesi lapokat meg ilyesmit. Cserebe majd en sem irok
: tobbet Alfa ugyben.
Tudok egy '94-ben osszeepitett 120 L-t!!! Irhatok rola???
Csaba, irjal. Csak ne azt bizonygasd, hogy az Alfa milyen megbizhato,
mert nekem pl. a tokom se kivancsi ra. (Ne sertodj meg. Nem szemelyes.
A temanak szol.)
Z.
|
+ - | torokok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Nyeljuk a port a kurd hegyekben, tesztelgetjuk az othengeres Defenderek >tekso:
n kontrolljat< (bocs, de nem talalok a torok billentyuzeten macskakormot), ami
ugye elvileg a kiporgesgatlo lenne, de egyik nagytudasu kollega imigyen magyara
zta az ABS mellett virito TC lampat.
Itt folyamatosan 40 fok korul van arnyekban, bar ma elvıleg leesett 38-ra,
be is taknyosodtam rendesen.
Amı tetszik: a kozlekedesi lampak mellett van egy kiegeszito lampa, amelyi
k szepen, masodpercenkent szamol vissza, vagyis pontosan lathatod hogy mennyi i
do van meg hatra a sargaig. (Ja, es piros alatt pirosak a szamok, zold alatt me
g zoldek - kı gondolta volna)
Ezzel aztan ki is merult a nekem tetszo dolgok sora, legalabb is kozlekedesugyi
leg :)))
Ja, tegnap este kirontottam az erkelyre mert csudat lattam: ot emelettel alattu
nk valami kozlekedett. Autoforma volt a platos fajtabol, amelyen valamifele tor
onyszeru szerkezet emelkedett es olyan gozfelhot(?) eregetett magabol, hogy mog
otte 2-300 meteren minden leallt. Erdekes modon vegigpofogott a sugaruton, nem
lott ra senki es latszolag haboritatlanul tunt el a tavolban. Allitolag faszent
uzelesu jargany volt, egy kepet tudtam loni de azon mar csak a mındent beb
orito fustfelho (goz???) latszik.
Udv joe
XM 2.1TD
Udv joe
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dsl81-215-43116.adsl.ttnet.net.tr)
|
+ - | Dacia Logan (meg Alfa) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
na, nekem is volt szerencsem ulni a Teeby altal latott 2 peldanyban (meg
olyanban is, amit nem latott :-)
Benyomas:
semmiben nem ter el a Thaliatol, ami az osszeszerelest illeti. Ez pedig
dicsero jelzo. A muanyagok nem sorjasok, a femek (ajtosarkok a tomitett
hajlitasoknal) rendesen eldolgozottak. A muszerfal kemeny muanyag, de jo
rucskos, mint a 3-as Mazdaban (ott is fikaztak, hogy kemeny, pedig nem olyan
gaz. Mondjuk az 2-szer ennyibe kerul es ugyanekkora...) A muszerek kozott
van egermozi (LCD kijelzo)
Egyedul a ROMAN tervezesunek tuno muanyagok gagyik (ez a kozepkonzol
kapcsoloit illeti, meg a valtogombot). Minden mas Renault-bol atemelve.
(Hozzaerto szemeknek versenyt hirdetunk az alkatreszek donorjainak
meghatarozasahoz...) Az F Astra barmikor megirigyelhette volna a
kivitelezest.
Helykinalat: XXL!!!!!
az ajtok nagyok, jol nyilnak. Ha ugy hatratolom a vezetoulest, hogy
hozzaerjen a hatul ulo labam terdehez, akkor nem erem el a pedalokat az elol
ulo labammal!!! (185 cm vagyok). Normal ulesallasnal keresztbe rakva sem er
a tamlahoz a labam. Hihetetlen.
Az auto eleg magas. Emiatt a belso tererzet nagy (fejter), megha nem is
olyan szeles (kicsit Berlingo filing). Bar 520 literes a csomagtarto, a
kaszni magassaga miatt rovid a segge, nem olyan nyomi, mint a Thalia.
A motorter:
nem talaltam egyetlen NEM RENAULT alkatreszt sem (kiv. az akku). Motordeklin
oriasi Renault felirat, stb. Minden a megszokott helyen van, ABS, klima,
szervocsovek. Fu:zetuluj Garaculuj meg Instrukculuj Utilizatuleszku meg
egyeb gyomorforgato nyelvu dokumentumok a nagy kesztyutartoban. (Sz-V Sandor
es 1-2 listatag talan jobban ertene... :-)
Ami nem teccett:
- tomor elso fektarcsak
- csak kulccsal nyilo csomagterajto
- kreten gumimeret (165/80R14, mert nagy a kerek!)
- allithatatlan kormany (de azert forog!!! :-)
- donthetetlen hattamla ?? (mondjuk ez hogy baj, mert nincs olyan
ismerosom, aki limuzin kocsiban folyton dontogetni akarna, azok kombit
vettek, vagy nagy 5 ajtosat, mint Octavia.)
Egyebkent minden mas felszereltsegfuggo, illetve izles kerdese (design). Az
meg vagy van ra penz, vagy teccik.
Menet kozben:
nem billeg, bar nagy sebessegen nem probaltam. Meglepoen halk. Fekek
haraposak. Gumik sirnak (alattam mondjuk mindegyik auton...). Szervo nelkuli
kormanyt Q sokat kell tekergetni, de nem nehez (mint Twingoban).
Akar erkezhetett volna a Thalia levaltasara is, Renault-kent (mint ahogy
nehany orszagban Renault Logankent fog futkarozni). Hozzavetolegesen a 90-es
evek vegenek technologiaja, mint a Fiat-al Bea, Daewoo Kalos es egyeb
szornyek :-) Az ara u:to"s lesz, a szakmabeli konkurensek megint rohamot
josolnak, mint a Thalianal.
A rosszmajuknak:
nem, nem cserelem le erre az Alfa 145-t, bar biztos, hogy barmikor kisebb
ertekvesztessel tudnam eladni... Alfika koszoni, hibamentesen tette meg az
elso 120 000 km-t 5 ev alatt, es nez elebe a kovetkezo 120 000 km-nek is. A
tobbiek max. rosszul valasztottak... :-)) Persze neki is elszakadt az
ablakmoso csove, meg kiegett sok lampaja, sot meg a hatso ablak torlomotorja
is kilehelte lelket (26e Ft), de ilyen rovid hibalistat sokan irigyelnek
tole...
djtiszy
|
+ - | re: Velence (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Nem, nem vicc :)
Franciaorszagban sose volt ilyen problemank (talan mert ott nincs
Velence? :) ), mert
- egyreszt rendesen ki voltak tablazva a parkolok, muemlekek, varosok,
utiranyok,
- masreszt nem volt semmi nyelvi problema, leven, hogy eltem
Franciaorszagban.
Ezzel ellentetben Velencebe megerkezve tenyleg eljutottunk a
buszpalyaudvarig, volt ott rengeteg parkolo, viszont egyikbe se fert
be a magasitott ducato :( Az pedig emlitve se volt, hogy merre
talalhato a busz/kamion/stb parkolo. Persze elobb-utobb megtalaltuk
azt a parkolot is, de azert jobban kitablazhattak volna, nem mi
voltunk az egyetlenek, akik eleg tanacstalanok voltak...
Abban igazad van, hogy jobban utananezhettunk volna, aki a tarsasagban
utanajart a dolgoknak, az nem gondolt a kocsira, csak a muemlekekre :)
A Szent Mark ter es az egesz belvaros pedig tenyleg gyonyoru volt!
-Almos-
> Ugye viccelsz, hogy nem tudtad :))) Egyebkent ha atmesz a "hidon"
> Mestrebol a buszmegallonal szepen megfordulhatsz es minden masodik
> epulet parkolohaz... Merre bolyongtal ember :))) Amugy meg hibat
> kovettetek el, el kellett volna olvasni valami zanzasitott leirast, lerakni
> valahol az autot es HAJOVAL menni a Szent Mark terre, az a kiralysag!
>
> Cs.
|
+ - | re: Re: del-franciaorszag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>
> hova tettetek a kocsit? a hid utan mi lehajtottunk jobbra, ott volt 1 szep
> nagy parkolohaz, 18 euro / 24 ora. aztan hajoval be a varosba, majd
Azert megtalaltuk mi is, de nekunk 21 euro volt, nem tudom, hogy egesz
napra, mi minden esetre kb 5-6 orat voltunk ott.
> maszkalas. allergia miatt 2 percenkent fujtam az orrom es majd megjobban
> meghulyultem a paras levego + nap kombinaciotol, de amugy tenyleg jo
> hely:) es amin meglepodtem: nem a forgalmasabb helyeken 2 pizza volt 21
> euro korul cakpak, ami azert nem annyira veszes (turistatol nyuzsgo reszen
> 1 pizza volt ennyi). a "felszolgalasi dij" es a "teritek dij" viszont
> idegesitett.
Na viszont mi alig talaltunk pizzazot, mindenhol csak etterem volt,
ott pedig ugyebar eleg dragan merik a pizzat :( A szamla vege 6 pizza
+ 1 bolognai utan fejenkent egy fanta/sorrel nem erte el a 100 €-t, a
felszolgalasi arral, tehat szerintem korrekt volt az ar is.
>
> eszrevetted, hogy azokat a gyurma biszbaszokat _csak_ negerek arusitottak?:)
Ööö, nem nézegettem se a négereket, se a gyurma bizbaszokat, de
franciáktól ismerős a szitu :)
>
> ami nem tetszett az olaszokban:
> - idegen nyelvet alig-alig tudtak (vs horvat tengerpart), feliratok szinte
> csak olaszul
Nem voltunk sokat olaszban, szerencsere nem volt vészhelyzet, hogy
nagyon sokat kelljen kommunikalni
> - tablak az ut menten: ha annak a varosnak a nevet, ami fele megy az ut,
> nem a keresztezodes _utan_ raknak ki, sokat segitenenek. agyatlanok.
Ezt mi is megszivtuk 1-2x, mar nem is tudom olaszban vagy franciaban.
Az ember meg az autopalyan, tabla, hogy 1000 m mulva leagazo,
kettevalik az autopalya. Nyugodtan megyek tovabb, hogy meg van ido,
meg ugyis lesz ujabb tabla, hat egy nagy szart! A kovetkezo tabla a
leagazoban volt, pontosabban mar nehany meterrel a leagazas utan.
Ilyenkor pedig belso/kozepso savbol 140-el kiszambazni az mokas dolog
:((
> - odalett 15 eurom az 1ik onkiszolgalo kutnal, aszittem visszaad :(
Ezen mi is leakadtunk, hogy szombat delutan nem autopalya, hanem
orszagut mellett csak lepukkant onkiszolgalo kutak voltak, nem is
alltunk meg...
>
> ami tetszett:
> - dinamikus kozlekedes :)
Haaat, tudom, hogy itthon se jobb a helyzet, de nekem az volt a
tapasztalatom, hogy kint a haromsavos autopalyan bizony elegge derogal
az embereknek, hogy kimenjenek a jobb szelso savba... Persze tudom,
lattam is, hogy ezek a tipikusan a hetvegi vezetok, nagyik, papik,
akik ugy kapaszkodnak a kormanyba, mintha attol felnenek hogy ha
elengednek, akkor rogton kiesnek a kocsibol... Persze ettol eltekintve
azert jol lehetett haladni.
>
> udv
Almos
|
+ - | Re: Onbiraskodo apuka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akos!
Igy vilagosabb a szituacio. Ami velem elo szokott fordulni,
hogy indokoltan (teherauto mogotti kocsisor) lassan halado
sort kezd el valaki az altalad leirt modon elozni, raadasul
valoban ugy, hogy cipokanallal fer be ket auto koze.
Az ilyen oncelu buntetesnek, mint a rafekezesnek szerintem
_sincs_ helye a kozlekedesben. Meg mindig felteszem, hogy
ugy itelte meg, hogy az altala biztonsagosnak velt kovetesi
tavolsagot nem tartottad be. En nem tudom, hogy igy volt-e,
de _ha igen_, akkor szerintem sem helyes igy elozni.
Az altalad leirt kiegeszitesbol viszont az a velemenyem,
hogy ebben nem igazan tortent komoly veszhelyzet, igy a
felhaborodas sem teljesen jogos.
>Mielott megjegyezned: nem bosszuvagybol ir
>nam be a rendszamat.
>Akit bosszuvagy fut az utakon, az meg ne uljon autoba.
>:o) Engem a vezetes megnyugtat, es nem spanol.
Igazabol az alabbi reszt ertettem felre bosszuvagykent,
azt gondolvan, hogy elt benned a bosszu vagya:
>Amikor megeloztem, hirtelen lelassitott,
>valoszinu felt, hogy rasatuzok en is (lehet olvassa
>a listat, es az autopalyas retorziotol felt???).
Igy mar sokkal tisztabb szamomra is a kep.
Egyebken nem lehet, hogy a ket auto, amelyek koze bealltal
vontattak egymast es ezert volt kicsit ideges? :-)
udv,
Attila
|
+ - | Valasz: Re: fustfelho, mas*** HIX AUTO *** #2287 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Re: fustfelho, mas ( 53 sor )
> Idopont: Fri Aug 27 07:26:48 CEST 2004 AUTO #2287
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>...
europai kocsik. Altalaban a japanok muszaki tartalma is jobb, es
egyaltalan nem a dvd vagy az internet miatt :-). Az anyagminosegrol
nem is beszelve - ha mar a subjectben ott a fek, egy ilyen pelda: VW,
Ford - 20-40 ezer km fekbetet, 60-80 ezernel fektarcsa csere. Toyota,
Mazda - fekbetet ugy 80-100 ezernel, fektarcsa 240-300 ezernel. 4 eves
...<<<<<<<<<<<<
Cimbimnek talan 2000-es Galantja van, hajtja, de messze nem allat modon;
tapsikolna oromeben, ha a fek_tarcsa_ 30 ezret kibirna. Most van az autoban
kb. 80 ezer, eddig haromszor cserelte. Mindezek mellett mas gondja nincs
vele es teljesen elegedett is az autoval, de ezek alapjan a fenti pelda nem
korrekt a japanok u:beranyagairol. Egyebkent meg nyilvanvaloan emberfuggo
is, nekem az Octaviaban meg a fekbetetem is gyari, ma neztek meg a 60 ezres
szervizen es egyertelmuen alkalmasnak talaltak arra, hogy a kovetkezo 15
ezret lefussa - pedig biztosan VW az egesz cucc. A tarcsa pedig ket
garnitura betet elkopasat biztosan kibirja - mindezek ellenére semmikeppen
nem mondanam azt, hogy ez a tipikus elettartama a cuccnak, egyszeruen
annyi, hogy ez a konkret darab nalam ezt tudja, es max. azzal lenne
osszehasonlithato, ha parhuzamosan ket autoval nyomulnek hasonlo
korulmenyek kozott.
udv, Akos
|
+ - | Re: Xenon izzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
ugyanolyan fénye van mint a gyári xenonoknak????
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: meszaros.sasip.hu)
|
+ - | Flame (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves autostarsak,
akinek inge, vegye magara:
Probaljatok meg az anyazas fele kozelito hangvetelu irasaitokat
maganban elintezni. Nem tul epuletes mostansag a lista.
Minden jot,
Attila
|
+ - | re: Euro III (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> kornyezetvedelmi osztaly hogy viszonyul az Euro 2 -
> Euro 3 besorolashoz?
Forras a 6/1990 Kohem rendelet.
14 osztaly letezik. (0-13)
Euro II - 4
Euro III - 6,7,8
> Regisztracios ado miatt nagyon nem mindegy...
Ja, ja... 0-4 kozott a dragabb, 5-13 az olcsobb.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: Re: szedules a magas lovon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Azzal villantani, hogy az Alfad 60-70 meg ilyesmi ezer
>km alatt nem hagyott az ut szelen, kicsit nevetseges,
>nem veszed eszre?
??????????? Mar miert lenne nevetseges? Anno a Passatnal
180 ezer kilometer utan sem merult fel bennunk, hogy
barmikor otthagyna minket az ut szelen!!! Az Octaviat 4
evesen 60 ezer kilometerrel adtuk el, es eszunkbe se
jutott, hogy barmikor is lerobbanna!!! A mostani autom
190+ ezer kilometernel is koszoni jol van, eszembe se
jut hosszu tavu ut elott, hogy valami gebasz lenne.
Annyira ismerem es gondozom az automat, hogy tudom,
ilyennek az eselye kicsi. Hol van ehhez kepest a 60-70
ezer kilomter???!!! Vicc! Ha egy auto 100 ezer kilometer
alatt lerobban alattad ugy, hogy nem tudsz tovabbmenni,
ott mar tenyleg nagy baj van!!! Ez elsosorban az oda nem
figyelesbol ered, es csak kishanyadban az autogyar
hibajabol. Rengeteg autot lattam mar iszonyatos
leharcolt allapotban, es ezek nem csoda, ha leallnak
egyszer az ut szelen. De ha gazdaja odafigyel, apolja,
idoben kicsereli a gyanus alkatreszeket, rendszeresen
csereli az olajat, szuroket, stb, akkor ilyen nem
alakulhat ki! Kivetelek ugyan vannak, de nem ez a
tendencia! Ugyhogy hagyatok mar abba ezt a baromsagot!!!
udv, Aleox
'91 Scorpio 2.5TD 190+ ezer km
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)
|
|