Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1603
Copyright (C) HIX
2002-10-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 S.P.Q.R (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Adjatok tanacsot nekem... (mind)  37 sor     (cikkei)
3 S.P.Q.R ? (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Motormosas (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Fiat (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Hasznaltauto-eladas (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re[2]: motormosas (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Re: S.P.Q.R (mind)  8 sor     (cikkei)
9 740D (mind)  21 sor     (cikkei)
10 abs feknyomok (mind)  18 sor     (cikkei)
11 klima (mind)  9 sor     (cikkei)
12 swift (mind)  9 sor     (cikkei)
13 teli gumi arak (mind)  12 sor     (cikkei)
14 S.P.Q.R. (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Kodlampa + tanulovezeto (mind)  42 sor     (cikkei)
16 _______________________________________________________ (mind)  1 sor     (cikkei)
17 motormosas (mind)  12 sor     (cikkei)
18 mmosas (mind)  25 sor     (cikkei)
19 Re. Olaj, fagyallo, alufelni (mind)  42 sor     (cikkei)
20 Re: anyagok :) (mind)  32 sor     (cikkei)
21 S.P.Q.R (mind)  4 sor     (cikkei)
22 Re : S.P.Q.R (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Re: Tutela, S.P.Q.R. (mind)  24 sor     (cikkei)
24 Motormosas (mind)  19 sor     (cikkei)
25 Olasz kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - S.P.Q.R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a 
*targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???

Senatus et Populus que Romanum

( a szenatus es a nep (ami) Roma)

Bela
+ - Adjatok tanacsot nekem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tanacsotokat kernem a kovetkezo problemaban.

Adott a Samaram, amit szeretnek lecserelni. A csere legkesobb 6 honapon
belul meglesz. A problema az, hogy a Samaram kozben szepen rozsdasodott, nem
veszesen, kis foltokban, de szepen elszorva az auton. Nincs sehol sem
atrohadva, csak feluleti rozsda, de csunya. Gondoltam, elviszem
karosszeriashoz, kiszedetem a rozsdat, es lefenyeztetem az erintett
teruleteket. A mester szerint olyan 70-80 ezer HUF kornyekere adodna a munka
(20000  karosszeriamunka, elso oldalso elemek csereje mindket oldalon, mert
olyan helyen rohad, amit csak igy lehet megallitani plusz mindket oldalon az
elso es hatso elemek fenyezese.)

Kerdeseim:
Ha az ajtokat nem fenyeztetem, nagyon elut - e majd a fenyezes?
Muszaj-e a teljes elemeket fenyeztetni - darabonkent egy tizes - vagy eleg
ott, ahol kiszedtek a rozsdat?
Esetleg erdemeg ugy hagyni, akkor decemberben eladni, csak engedni annyit az
arbol, hogy megerje megvenni a vevonek?
Egyaltalan megveszik-e a kocsit kicsit rozsdasan, vagy nezzen ki szepen,
csillogjon rajta az uj fenyezes?

A kocsi egy 88-as 1.3S, 130.000 kilometerrel (nincs visszaporgetve az oraja,
tenyleg ennyi - harom ev alatt, miota nalam van, nem tettem bele osszesen
30000-et), jo motorral es szep belsovel. Nemreg csereltettem ki a full
kuplungot, az elso- hatso fekbetetet, tarcsat, dobot, hutoradiatort,
vizpumpat, ac-pumpat, muszakilag korrekt az auto. Jok a gumik is (Dunlop, kb
15000-et futott)+ teli Debica garnitura, szinten ugyanilyen kondiciokkal.
Extra az nincs rajta, kiveve egy vonohorog.

Mennyit kerhetek egy ilyen autoert kikarosszeriazva, avagy mennyit, ha
hagyom a mostani allapotaban?

Ha jol sejtem, szep kulsovel max 300 lenne a plafon, amiert el tudnam adni.
Ilyen allapotban 200-220 kornyeken barkinek odaadnam, akinek kellene, nem
hiszem, hogy tudnek erte tobbet kerni.

udv: yerico
+ - S.P.Q.R ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a 
>targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???
>

??? :-)
Veletlenul nem "Fiat Auto S.p.A."?
Az "S.p.A." olaszban a "kft" megfeleloje, ez a Fiat anyaceg
hivatalos neve. 

Az S.P.Q.R. csak egy hazai Fiat (,Alfa, Lancia) markakereskedes
elnevezese.
Maga a rovidites egy regi latin kifejezes: 
SPQR = "Senatus et Populusque Romanum". azaz: "A romai szenatus es a nep"
Toribol nem ismeros? ...mint az antik romai allam szimboluma.

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!
Sikerult abszorvelnom a lemaradasomat.
Az en velemenyem a motormosasrol:
1. Csatlakozva nehany elottem szolohoz. Ha valahol ereszti az olajat, vagy
mas folyadekot konnyebb lokalizalni a pontot
2. A motor hutesenek is jobb, ha tiszta a motor, mint ha olajtrutyi
szigetel. A mukodeskor keletkezett ho nem csak a hutovizzel tavozik, hanem a
blokk/hengerfej/karter, stb. is lat el hoelvezeto feladatokat.
Mindazonaltal evente -szerintem- egy motormosas eleg, es szukseges is.

Adios,
Chucky

Robitz Axel
Fordito
06/20.46.46.211
+ - Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2002. 09. 30. +0000, you wrote:
>Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a
>targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???

Az egy kereskedő neve :)
Ugyanúgy mint a Ford Solymár, vagy a Suzuki Hollós, vagy a Honda Éles..

Egyik sem jelzője az autógyárnak illetve a típusnak, egyszerűen a 
márkakereskedés neve :DD

Ant
+ - Hasznaltauto-eladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudnatok olyan hasznaltauto-kereskedot ajanlani, aki
foglalkozik keszpenzes(!) felvasarlassal? Tipikusan a
szelvedore szoktak ilyen spam-eket helyezni, de nana, hogy
nem talalom azokat, amiket az enyemre tettek. :-) A gep
egyebkent egy 11 eves Hyundai S-Coupe, klassz meg minden, de
rozsdasodasokat kellene javitani rajta, amihez nekem se
idom, se energiam, se szakertelmem, igy jobb lenne, ha
valakinek el tudnam adni igy, ahogy van.

Koszi elore is,

Krisz
+ - Re[2]: motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1602-ban irta :
>> En sem mostam meg, csak feltunt, hogy mar ketten irtatok: minek mossa meg,
>nem
>> fogja latni, hogy folyik valami. Szerintem eppen akkor lehet meglatni, ha
>> tiszta, aztan oljaos lesz, nem??????
>>
>> Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8 
>Igaz akkor meglatni, de en ronggyal is elintezem. Ja milyen autos az aki
>hagyja folyni az olajat az autojaban es nem rohan 15 km-enkent! :) szervizbe
>vele? Talan (csoro) magyar ember? :)
Az enyemmel ilyen gond nincs. Az megeszi az olajat :)) vagy inkabb :((( Ez
most jott elo a nemet ut alatt. Megneztem itthon, ok, ott kinn, aztan rovid
volt a nivopalca :)) De nemsokara meg lesz csinalva, csak menjek kukoricat
szedni a sogoromhoz :)) 
Ugy nez ki, az enyem a tartosan magas sebessegnel eszi...

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: S.P.Q.R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1602-ban irta :
>Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a 
>targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???
Nekem a tori ora jut eszembe rola, mintha anno valami okori romai rovidites
lenne (vagy gorog?). Nem voltam jo toribol :)))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - 740D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoba kerult egy arban megkozelitheto Volvo 740 D (benzinesbol lett
>atalakitva), meg 1 evig ervenyes muszakival, full extrasan, 300e
>km-rel. Az auto 88-as szuletesu, allitolag jol kezben volt tartva. Nem
>tudok konkretabbat mondani a motorrol, felszereltsegrol, allapotrol.

A 740esben eredetileg egy 2.0 literes 4hengeres motor ugyel, a 760asban 3.0
literes 6hengeres. A 760D-ben a VW LT35-bol szarmazo 2,5literes 6hengeres
turbodizel mozog, jo lomha, megbizhato auto. Az atalakitas kisse santa duma,
kulfoldon ez NAGYON nem divat

>Kerdesem a kovetkezo: amennyiben megnezem a kocsit (mar regota
>szemezek a markaval), leszamitva a korat es a megtett kilometereket,
>mire kellene ugyelnem szemrevetelezeskor??? A kert ar 3500 eur.

Az kurva sok penz erte! 3500-4000 euroert a mobile.de oldalon olyan Alfa 164
Q4-ek vannak, ami utan megnyalod a 10 ujjad (3.0V6-24V + allando
osszkerekhajtas!). Semmi esetre ne vegyel atepitett, atalakitott,
motorcserelt autot, a behozatalnal oruletes torturaknak nezhetsz elebe
ezekkel.

Fogash
+ - abs feknyomok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezzel viszont megint apro gondom van: az uttest tele van olyan
>feknyomokkal (akar 10-20 meter hosszuakkal is) amelyek itt a piros-hol a
>pirost jatsznak: van feknyom, nincs feknyom (vagy gyengebb)...
>
>> lassulnak-gyorsulnak a kerekek.) Az a keves alkalom, amikor meg ilyen
>> ingadozo volt a feknyom, azt szgk. csinalta, ott fekezes kozben is
>
> ...es jo reszuk olyan szeles hogy ha azt szemelygepkocsi csinalta volna,
>akkor a tuningmuhelyek gyakoribbak lennenek a kenyerboltoknal:)
>Mivel szgyula is azt irta amit te (szaggatott nyom=kezdeti abs), lehet
>hogy itt tobb elso generacios abs van es azert annyi a szaggatott nyom?

Kamion, potkocsija 3 tengelyes, minden tengelyen dobfek, kicsit rosszabb
lengescsillapito egy tengelyen, nulla rakomany. A potkocsi rafut fekezes
kozben egy valamilyen kicsi utegyenetlensegre, a jo csillapitos kerekek
berugoznak, a rosszak elkezdenek pattogni, a pattogas kozben pedig hol
radiroznak (=feknyom), hol nem.
Fogash
+ - klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A meleg, nyari ido elmultaval telen van-e valami szerepe a
>klimaberendezesnek, hasznalhato-e valamire, vagy jovo nyarig "pihenjen"?!

bekapcsolt klimaval SOKKAL gyorsabban paratlanit, tehat amikor nem latsz ki,
nyugodtan kapcsold be a klimat ratekert futes mellett, es sokkal hamarabb
eltunik a para a szelvedorol. Amugy illik neha megjaratni, mert ha
kiszaradnak a tomitesei, kepes a gaz elszivarogni belole.

Fogash
+ - swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>megnezem, a Swift (3 ajtos) siman veszi 90 kornyeken.
>Baaaar a 195/50R15 papucsok is ratesznek egy lapattal :)
>
>ADios
>TLantos

jol emlexem, hogy ez egy 1.0-s Swift? Minek arra akkora gumi, mint a 400
kiloval nehezebb, 70-80 (?) loval erosebb Alfamra?
Fogash
+ - teli gumi arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eppen most lapozgatom az Auchan katalogusat es nezegetem az akcios
>teligumikat. Ami nekem kene, 175/65*R14 -es meretben, valami baromi olcso,
>ahhoz kepest, amit a Renault ajanl a Megane -hoz. Az egyik az altalam sosem
>hallott Trayal tipusu, a masik pedig Debica. Mindketto 9 ezer forint koruli
>arban van.

hipermarket ide, vagy oda, ezek kurva dragak! Amugy mindketto jugoszlav
eredetu gumi, de en Barumot keresnek OR55, vagy OR56-ot, majd okosabbak
megmondjak. Ebbol a 195/50R15 (ami ugyanattol a gyartotol, ugyanabban a
mintazatban aranyaiban altalaban 80%kal dragabb, mint az altalad megadott
175/65R14 meret) is csak 11-12eFt. Ehhez kepest sokallom a 9ezret.
Fogash
+ - S.P.Q.R. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hogy a FIAT-nal mit jelent, azt nem tudom. "Normalisan" (=o'korban)
Senatus PopulusQue Romanus (a szenatus es a romai nep). Ennek a neveben
vettek birtokba a meghoditott teruleteket. :-)

Ha mar itt tartunk, par hete ment a magyar vasutak sebessegerol a topic,
es ott a MAV mellett elokerult a GySEV rovidites is. Addig eljutottam,
hogy a weboldalukat a hylei firewall erosen cenzurazza es
nem latok rajta semmit. GyS=Gyor-Sopron es V=Vasut. De mi az 'E'? Erdei?
:-)

Udv,
marky
+ - Kodlampa + tanulovezeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Story.
Vasarnap felugrottunk a Jozsefvarosi piacra asszony pajtassal, hogy 
kiegeszitsuk a ruhatarat... :)
Ehhez azonban eloszor uzemanyaghoz kellett juttatni a gepsarkanyt. Erre 
a celra Szlovak testvervarosunk nagybecsu Real-K kutjat vettem celba. 
Olyan kod volt a varosban, mint szombat reggel Dobogokon, szoval volt, 
de nem veszes. Elottem ment egy tanulovezeto Polo, bekapcsolt hatso 
kodlampakkal. Erre allergias vagyok, mert varosban (meg amugy is, 
csakhat varosban az igazan idegesito) kiszurja az ember szemet. Szoval 
elkezdtem villogtatni ra mogulle, de nem igazan zaklatta fol. Aztan 
kieloztem, es megalltam. Kiszalltam, odamentem az oktatohoz, es 
megmondtam neki, hogy (szo szerint): "Nem arra talaltak ki a kodlampat, 
hogy a varosban hasznalja. Kibassza az ember szemet." A faszi 
vigyorgott, es mondta, hogy bocs, de ugye a kislany meg tanulovezeto, 
elfelejtette lekapcsolni. Erre mondtam neki, hogy " Maga meg azert van 
mellette, hogy figyeljen az ilyen hibakra is". Oszt elkoszontem es 
tovabbmentem. Alapvetoen nem voltam annyira ideges, mint ahogy a 
szovegembol latszhatott, csak gondoltam, hogy ez a stilus melyebb 
nyomokat hagy bennuk. Lehet, hogy bunkonak tartottak, de az ziher, hogy 
ok az eletben tobbet nem felejtik felkapcsolva a kodlampat. Es meg jo 
is, hogy egy oktatot szedtem elo (mondjuk tenyleg csak azert alltam meg, 
mert oktato, massal ilyen szinten nem foglalkoztam volna), mert igy 
legalabb a tobbi tanitvanyanal is figyelni fog a dologra. Szoval buszken 
mondhatom, hogy tettem egy lepest azert, hogy mai autos tarsadalmunk 
egyik komoly problemajat csirajaban elfojtsam.
Ami igazan erdekes, es szegyenletes, hogy az oktato nem is a 
bocsanatkeressel foglalkozott, hanem hogy szepen raterelje a tanitvanyra 
a bunosseget. Erdekes. Mondjuk azt meg kell emlitenem, amugy is a 
bogyomben vannak ezek a mai oktatok. Mindenki a tanulovezetoket szidja, 
kozben meg ha valamit a tanulovezeto igazan elhulyul, az az oktato 
hibaja. Ha a tanulovezeto nem kepes felvenni a forgalom tempojat (ez is 
ugy 20-30-al ment a belvarosban, ezt el is felejtettem megemliteni 
nekik), akkor is az oktato a hibas. Ha a tanulovezeto nem erzi annyira a 
kocsit, hogy fol merje venni a tempot, akkor nem hozom ki a forgalomba. 
Nekem is jo (az oktatonak), mert tobbet fizet, a tanulonak is jo, mert 
nem idegbajoskodik mindenki mogotte. Sot, meg arra is van esely, hogy 
esetleg megtanul vezetni, mire megkapja a jogsijat...
En elhiszem, hogy draga a jogsi, de ne az en eletem, biztonsagom karara 
probaljak csokkenteni a koltseget...

                                                                        
                    Norbi :) ///
+ - _______________________________________________________ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
+ - motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En meg annyit azert hozzatennek, hogy egy kicsit mar hataron mozgo hutorendszer
 eseten
a motor hutese is javul azaltal, hogy tiszta. Es bizony egy tiszta blokkon a go
ndos gazda elobb
eszreveszi a legkisebb szivargast is. Mar aki belekukucskal idonkent a motorter
be.
Nekem a szememet bantja, ha koszos a motor. Ugyanugy, mint amikor kivulrol kosz
os a kocsi.

Cocas
+ - mmosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!
Motormosas temahoz:
Az lehet, hogy normal orszaguti kocsinal nem szamit, hogy mi boritja a
motort, mivel azonban a motor sajat holeadasa is jatszik valamennyit a
hutesben, terepjaroknal bizony fontos volt a tiszta motor. Amig UAZ-okkal
tapostuk a kukoricasokban es napraforgo tablakban a nyomvonalat, soxor
szivtunk a motorra tapadt mindenfele anyagoktol. Nehany esetben csak ugy
tudtunk haladni, ha nyitva volt a motorhazteto (nem ponyvas UAZ, hanem az a
kisbusz fele), ill. vizes ronggyal hutottuk az AC-t. (Kepzelhetitek hogy
milyen ido lehetett bent nyar kozepen, mert ablakok meg ugye feltekerve hogy
ne boritson el bennunket is az aldas, legkondirol meg ki a fene almodott egy
UAZ-on a '80-as evekben?)
---
Olajfolyas:
A Popular Mechanic-ban lattam egy otletes olajfolyas keresot. Eloszor is
valamilyen adalekot kellett a motorolajhoz onteni, ami a propaganda duma
szerint gond nelkul elegyedett, ill. nem modositott semmit az olaj altal
kifejtett hatason. Aztan UV lampaval be kellett vilagitani a motorterbe, es
ekkor zoldes foszforeszkalo (vagy fluoreszkalo?) fennyel vilagitott a
megkezelt olaj, igy mutatva a folyas helyet. Adtak ezenkivul meg egy speci
szemuveget is, amivel meg jobban lehetett latni az elszinezodest, es mindez
kerult 60-70$-ba. Es meg a motort se kellett lemosni :-)))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re. Olaj, fagyallo, alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Endre.

>Egy Fiat Marea 1.9 td autom van.

Valjek egeszsegedre ;-)

>A könyvben azt irjak , hogy a váltóba Tutela zc 75 synth vagy SAE >75W EP
>API-GL4 olaj kell. Én csak 80W-t, API 5-t találtam /MOL olaj/, >szerintetek
>jo ez bele vagy keresek másikat?

Mar megne haragudj de hogy volnal kepes Mol olajat tenni ebbe a muszerbe :-o
Rossz helyen keresgelsz, mert van 75W  - s valtoolaj :-) Nekem is van ;-)

>Motorba Valvoline 15w-40 -et /high performance/ vettem. A >Valvoline
mennyire jo?

Ez volt a legolcsobb ugye ? Az en oreg Skodamban Valvoline Turbo V 15w - 40
es van. Egyebkent jo a Valvoline olaj. Ugyanis hu Skodam nem kap holmi gagyi
vackot. Ezen en nem szoktam sporolni. Ugyanis a motor kenese az elettartamat
erosen befojasolja.

>Fagyállót szerintetek milyet vegyek bele? Most nem tudom milyen van >benne.
>Lehet ezeket keverni? Régebben volt itt róla szo hogy valamelyik nem >jo az
>alu hengerfejnek.

Alu hengerfejed van ? Csak olyan fagyallot amin fel van tuntetve, hogy alu
hengerfejes autokhoz. A nem jelolt sima fagyallot TILOS megvenned. Tudok
neked spec Cseh Favorithoz valo fagyallot ami tuti, hogy alu hengerfejhez
valo.

>Alufelnit szeretnek  venni rá, hasznaltat.

No ezt a kerdest passzolom :-)


Udvozlettel: Frigyes

            Skoda 120 L

+ - Re: anyagok :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sun, 2002-09-29 at 23:33, rajzi--interware.hu wrote:
> >Az utasfulkenek kell elos anyagbol lennie ez a lenyeg.
> 
> Igy van. Es ezt szerinted egy 20 eves auto meg sem kozeliti? Vagy egy NEM
> hajszalvekony lemezbol keszult esetleges auto?

Hat tudomasom szerint ezelott 20 evvel meg nem az az elv uralkodott a
tervezesnel hogy "minden torhet, sot, gyurodjon hogy nyelje el az
energiat, a tombszeru alkatreszeknek (motor, akku) kulon utat tervezunk
hogy ne a vezeto oleben kosson ki, de az utasok kore egy rendkivul merev
kalitkat, tulelesi burkot kell vonni".

De ezt valaki meg kene erositse aki regebb van az iparban mint en, nem
tudom pontosan mikor is valtozott a dolog.

> 1. Nekem az is szamit, hogy kis sebessegu utkozeskor mi torik.

Igy igaz, es nem csak neked. Kerdezd meg a nemetorszagi listatarsakat
hogy ott a biztositotarsasagok milyen kriterium szerint (is) szabjak meg
a dijat. Es ez annyira fontos, hogy meg itt franciaorszagban is a nemet
biztositotarsasagok standardjai szerint tervezunk.

A Lagunanal (nem a Laguna II-nel) volt egy olyan vicc hogy a tervezok a
klimat meg egyeb aprosagokat kozvetlenul az elso lokharito moge tettek
(helymegtakaritas). Aztan a toresteszteknel rajottek hogy kis
koccanasnal is valami 20 ezer frank erteku cucc (3 ezer euro) ment
tonkre, igy aztan gyorsan kijavitottak (a piacra mar jol kerult).

Ettol fuggetlenul, egy bizonyos nagysagu utkozes folott ez mar nem
szempont, ott minden torhet csak a benneulonek ne essen baja.

Udv, Sandor
+ - S.P.Q.R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az S.P.Q.R a kovetkezo roviditese: senatus populusque Romanus
Durva forditasbena kovetkezot jelenti: A romai szenatus es nep.

Zoli
+ - Re : S.P.Q.R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a
>targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???

Altalanos iskolai (!) tortenelemtanulmanyaim szerint ez volt a Romai
Birodalom hivatalos neve.
Azaz : Senatus Populus Que Romanus, magyarul Roma nepe és tanacsa. Minden
romai terkepre ra volt irva ez a rovidites.
Dehat az a Birodalom szetesett es azt olvastam, hogy elado a Ferrari, el
van adosodva a Fiat ... :-)


Zsolt
+ - Re: Tutela, S.P.Q.R. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Egy Fiat Marea 1.9 td autom van.
> 
> A k?nyvben azt irjak , hogy a v?lt?ba Tutela zc 75 synth vagy SAE 75W EP
> API-GL4 olaj kell. ?n csak 80W-t, API 5-t tal?ltam /MOL olaj/, szerintetek
> jo ez bele vagy keresek m?sikat?

A Tutela a Selenia kenoanyagcsalad - a FIAT gyari kenoanyaga - tagja. Eleg
keves helyen aruljak, de pl. itt beszerezheto:
Elaforg Bt., XI Budapest, Regos u. 2., 309-0204
Alfa klubtagoknak 10% kedvezmeny! :)))

----------

> Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a
> targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???
> 

Valami olyasmninek a roviditese, hogy a romai biroldalom jelvenye. Benne van
az idegen szavak es kifejezesek szotaraban, csak most nem vagyok otthon :))

Udv,
Gabor
+ - Motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Ha piszkos, akkor is meglatszik, de ha rendszeresen lemosod, 
:> a szerelonel lehet hogy pont nem latszik majd, hogy hol mennyi 
:> szokott folyni. 

Azert a sohasem mosott es a rendszeresen mosott motor kozott
leteznek fokozatok. Jomagam pl. szeretem lemosatni evente 
egyszer, hogy tiszta legyen... 
A korabbi autokban is mindig tiszta volt a motor es lehetett latni, 
ha egy olajos reszen megall a por. Ha barmit csinalni kell, nem 
szukseges fel napig mosakodni utana.
En is utalom, amikor valaki szamitogepet hoz nekem javitasra es
szinte villaval kell kihanyni belole a koszt. Lehet igy erezne egy
autoszerelo is...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Olasz kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben 
> a targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???

A FIAT ceg neveben nincs ilyen rovidites, az SPQR az egyik 
magyar markakereskedo neve.

Mivel 1 hete meg Romaban maszkaltam, veletlenul meg szorol 
szora is tudom: Senatus PopulusQue Romanus. Ha elmesz 
Romaba, a varoshatar ilyen feliratokkal van hatarolva, sot 
minden lefolyofedelre is ez van felvesve.

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS