1. |
Re: Hi, (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Hi, (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Mondeo es Laguna TD (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: *** HIX AUTO *** #2950 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Hi,gumi (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
6. |
Valasz: Hi *** HIX AUTO *** #2950 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
re: Hi, (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Hi, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves GM,
Ha Te ugy akarsz autozni telen, hogy erre az informaciora szukseged
van, akkor inkabb ne autozz telen :-)
En azt hallottam, hogy a havon hajszallal talan jobb a keskeny, de nem
tulajdonitottam neki nagy jelentoseget. Ugyis ujra meg kell
tanulni a kocsi hatarait, majd a szerint vezetni. A 0.01%
idoveszteseg, amit a rossz gumi valasztasa okoz, az meg nem
erdekel. A 'nagyobb felulet' kijelentes duplan baromsag. Egyreszt
semmivel nem nagyobb a felulet. Kocsi sulyat elosztod a kereknyomassal,
amibol megkapod a feluletet. Ez altalanos iskolai fizika ora anyaga.
Ami kulonbozo, az a felulet alakja. Keskeny guminal hosszabb a felulet.
Masodsorban a surlodasi ero nem fugg elso kozelitesben a felulet
nagysagatol. Azaz ami kulonbseg van, az maximum masodrendu elteres.
Esetemben 175 es 155 gumikat szabad a kocsira rakni. Ez 10% elteres.
Masodrendben ez 1% koruli eltereseket okozhat. Aggodjon ezen az
Ferjancz doktor. Kanyarbeli viselkedest majd elmondja, aki nalam
okosabb.
Gyula
|
+ - | re: Hi, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Alapvető, hogy télen a keskeny gumi a jobb.
Okos gumis lehetett aki a széleset ajánlotta,
talán drágább a szélesebb (neki jobb):) Nyáron
mehet a papucs. Meg kell nézni téli rally
versenyeket, bicikligumit tesznek fel szinte:)
Z
ui: nekem mondjuk egyforma méretem van 2 garnitúrán.
|
+ - | re: Mondeo es Laguna TD (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
djtiszy írta
>>>
Sajat filozofikus megjegyzesem:
kulfoldi ujsagokat bongeszve az 1.8TD motort tartjak a legrosszabb
blokknak a Mondeo torteneteben, es a 2.2 dT blokkot is csak a 2.1-es
multa alul megbizhatosagban Renault-ilag. Es lam-lam, megis vannak
emberek, akiknek mindketto oromet tudott okozni... Hat ennyire
higgyunk a zsurnaliszta uszitasnak... :-)
Hogy én ezeket hoty kifogtam! :) Egy ember két ilyen szart vásároljon...
Mit csináljak, nekem ez jutott. Egyébként a Renault -os barátom nem
támasztotta alá, a 2.2dt blokk megbízhatatlanságát. Pedig találkozott
már egy-kettővel...
2001 -es évjáratú 1,9 dci Scenic -kel mi lehet a gond? Most ez van nekem.
Mit jelent a dci feliratban a kék i betű?
Üdv
Roland
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #2950 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
> Egyik gumis azt mondta a szelesebb futofeluletu teli gumi a jobb, mert
> jobban tapad, a masik szerint pedig a keskenyebb jobb, mert kisebb
> feluleten oszlik el a suly, es ezert jobban tapad.
> Melyiknek van igaza?
Azt nem tudom, de ha lattal mar teveben havas hegyi rallyt,
ott az autokon komikusan keskenyek a gumik. Egyszer meg
be is mondtak, hogy 135-os abroncsokkal versenyeznek... E-
gyebkent en meg ezt azert nem ertettem soha, mert mar alta-
lanos iskolaban tanitjak, hogy a surlodasi ero _nem_ fugg a
felulettol, csak a surlodasi egyutthatotol es a nyomoerotol.
Ennek tukreben miert jobb (vagy csak mas) a kulonbozo sze-
lessegu gumi?
Udv:
Nagyak
|
+ - | re: Hi,gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Talan talan beindul a lista igy telire. Nyaron mindenki kapitalizalt
vagy pihent :-)))
A gumi temahoz csak annyit hogy a keskeny tenyleg jobb ha magas hoban
akarsz vele lavirozni (a szelesebb tobb havat tapos igy nehezebb
elorehaladni). A szeles gumi+jeg kombinaciorol meg nem mondok semmit,
oda inkabb a szoges gumit ajanlom vagy a lancot.
Udv,
Szabi
Seat mar nincs, de lesz!
Renault Megane II Estate 1.9 dci
|
+ - | Valasz: Hi *** HIX AUTO *** #2950 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Hi, ( 12 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Most akkor mi az igazsag?
> Egyik gumis azt mondta a szelesebb futofeluletu teli gumi a jobb, mert
> jobban tapad, a masik szerint pedig a keskenyebb jobb, mert kisebb
> feluleten oszlik el a suly, es ezert jobban tapad.
> Melyiknek van igaza?
Mindkettonek. Ha igazi ho van, akkor a keskeny a jo, nem veletlenul mennek
a rallyeversenyzok is virsligumival a hoban. Ha nincs ho es latyak, akkor
minden ugyanugy van, mint nyaron. Alapban igaz az, hogy szaraz uton minel
szelesebb a gumi, annal jobban tapad, de hoban es nagyobb vizben jo a
keskeny, mert a vizen nehezebben uszik fel, havon meg nagyobb nyomas jut
egysegnyi feluletre, jobban tapad.
(Nekem keskenyebb a telim)
udv, Akos
|
+ - | re: Hi, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
> Most akkor mi az igazsag?
> Egyik gumis azt mondta a szelesebb futofeluletu teli gumi a jobb, mert
> jobban tapad, a masik szerint pedig a keskenyebb jobb, mert kisebb
> feluleten oszlik el a suly, es ezert jobban tapad.
> Melyiknek van igaza?
Mindkettő, csak másképp :)
A keskenyebb gumi, hóban, latyakban jó, mert kisebb felületen oszlik el
a terhelés, könnyebben kinyomja maga alól a tapadást gátló közeget,
későőb úszik fel vizen.
A szélesebb normál nedves úton, szárz úton jobb, mert a nagyobb
felületen jobb lesz a tapadás.
-Ha rendszeresen jársz hegyre, nem takarítják rendesen a környéket, ahol
közlekedsz, akkor véknyat, ha sokat járkálsz "normális" helyen akkor
széleset.
(egy télen van kb. 15 nap, amikor a keskenyebb gumi a jobb mindenhol,
amíg nincsenek az utak letakarítva)
Tamás
|
|