> Ha többplatformos (Linuxra is portolható), ingyenes vizuális
> fejlesztőrendszert szeretnél, töltsd le a wx-devcpp-t. A compilere sok
> esetben gyorsabb kódot fordít, mint az Intelé...
Megtettem.
Azóta is csuklom.
Az, hogy a vizuális tervező igen keveset tud, nem lenne túl nagy gond.
Most fejlesztik.
Az, hogy futáskor egészen meglepő dolgokat tud csinálni, már inkább (pl.
ha csak egy gombot teszek fel, az *futás közben* megdagad a form
méretére - viszont, ha kettőt, akkor már nincs ilyen probléma).
Beépített nyelvi segítség ebben nincs, ez nagy gond.
Az viszont, hogy a lefordított file méret 3 MB - nos, ez kiütött
mindent. Teljesen csupaszon is 2 MB.
Mit gondolt a tervező??? Akkor már inkább a (bármelyik)C++, amelyiknél
fél megából megúszom és jól működik!
VISZONT:
Letöltöttem a MS Vis. C++ 2005 Express Edition-t.
Minden könnyebben ment, mint a Borlandnál, minden kiválóan működik
benne, és 38KB a lefordított program - DE NEM KÉPES statikus programot
fordítani! A program még talán tudná (átállítható), de a lefordítandó
file-ok mindenütt tele vannak dinamikus hivatkozással. Irják is valahol,
hogy csak dinamikus fordításra tervezték. Hol találok olyan változatot,
amelyik statikus kódot is képes előállítani?
Ennek a fordítónak a konzol alkalmazása csaknem használhatatlan: szinte
teljesen üres. Legalább indítás/leállítás és elemi vizsgálat (windows
leállítás kérés), esetleg opcionálisan egy ablak lenne benne...
Ja: leállítás a Turbo C++ -ban sincs. Elindul az alkalmazás, nincs
ablaka és nem áll le. Ha beleteszek egy ablakot, még mindig nem áll le,
ha azt becsukom. Csak akkor áll le, ha beleteszem azt a fő hurkot, amely
valahol máshol szintén benne van a helpben. Miért nem lehet ezt a 2
dolgot (ablak + elemi hurok) *opcionálisan* beletenni a kezdő konzol
alkalmazásba? A DEV C-ben benne van - csak ott meg továbblépni nehéz,
mert segítség sehol, csak néhány félig-meddig működő példa.
Ráadásul, ha a DEV C-vel konzolos ablakot fordítok, mindjárt felugrik a
program mérete 15KB-ról 200KB-ra. Ennek így nincs sok értelme, mert
programozni ugyanolyan nehéz, viszont az, hogy 200KB, vagy 500KB, már
nem sokat számít. Az 50KB/500KB még talán megérné.
Ugy érzem, ha végre lesz egy tisztességes STATIKUS fordító, akkor a
különböző csicsás alkalmazásokkal el fogok boldogulni (a napokban
sikerült egyet átülteni Delphiről Borland C-re).
Szeretném viszont, ha valaki elmondaná, mennyire nehéz megoldani
*konzolon* a következő problémát:
Van egy remek, DOS-os grafikus sejtautomata program, amely a szabályokat
TXT file-ból veszi, a képeket BMP-ből és rajzolni is tud.
Ugyanehhez konzolon minimum egy ablak kellene, egy gombbal
(indítás/leálítás), egy panellel, amelynek a pontjai közvetlenül
elérhetők, és egy szövegdobozzal a szabályoknak. Első nekifutásra
időzítő sem kell, csak egy rendszerhívás, amelyik frissíti a képernyőt
és megnézi, van-e megnyomott gomb. Aztán lehetne tovább csicsázni:
dialógusokkal a filementéshez, töltéshez - rajzoló rutinokkal -
időzítővel - stb. stb. Azonban az ALAP programnak ki kellene jönnie 50
KB-ból. Megoldható ez - és hogyan?
|