1. |
Traffipax (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: Sebessegtullepes (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
3. |
re: RE: *** HIX AUTO *** #2982 (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
4. |
Gumik kora (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Re: autoval kapcsolatos penzugyi kerdes (#2982) (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Traffipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Eloljaroban annyi, hogy a helyszinen fobe lonem azt a gyorshajtot, aki
pl. lakotelepen 80 -al szaguldozik 30 -as tablanal (Bp. Jozsef A.
lakotelep rendszeresen), de vannak esetek, amikor semmi nem
indokolja a "lassu" kozlekedest. (Pl. Szentendren varos vege tabla
elott a semmi földjén Budapest fele stb.)
Ilyenkor jol jon a Nagyak kollega altal is emlitett jogszabalyra
hivatkozas :
"Akit a rendorseg felszolit az elkoveto szemelyenek megjelolesere, az a
kovetkezot teheti: Az adatkero nyomtatvanyra, az egyeb rovatba irja
be a felszolitott, hogy "Az adatszolgaltatast a Szabs. tv. 57.§
szakaszaban biztositott mentessegi jogomra valo tekintettel
megtagadom, mivel nem vagyok koteles sem magamra, sem
hozzatartozomra terhelo nyilatkozatot tenni."
Ezt a valaszlevelet a nyilatkozat atvetelettol szamitott nyolcadik nap
ejfeleig ajanlott-tertivevenyes levelben postazza vissza a feladonak.
Ilyen esetben tobbnyire a hatosag megszunteti az eljarast.
Ha hataridoben (8 nap) lett feladva a fent emlitett modon a jogszeru
megtagadast kozlo valaszlevel, ugy a rendorseg az eljarasban
felmerulo egyeb adatok alapjan probalja megtalalni az elkovetot. Ilyen
esetben rendszerint megszuntetik az eljarast. Ha azonban
felismerheto a traffipax felvetelen a jarmuvezeto, es feltetelezni lehet,
hogy a felszolitott ugyanaz a szemely, akkor beidezhetik tanuvallomas
tetelere a nyilatkozat tevojet. A beidezett szemely koteles megjelenni,
azonban itt ismet jogszeruen megtagadhatja a vallomastetelt!"
Forras : http://sebessegmeres.info/
De jobb elore tudni, hol mernek : http://www.police.hu/traffipax
Hybe
|
+ - | re: re: Sebessegtullepes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hehe, kedvenc temam ujra elojott.
>Remélem súlyosat!!!
Megadjam a cimem? En orszaguton 160 -al megyek ha lehet.
Szemelyesen intezed vagy vannak ra embereid?
>50 helyett elég durva.
Hol durva? Iskola mellett? 50 is sok ... Lakott terulet kivezeto
szakaszan? Ott mar a 90 is indokolt lenne sok helyen ...
>70 helyett semmilyet.
Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
magyarokat ismerve szabalysertessel mar nem is nagyon szoktak
foglalkozni.
Amugy En bevezetnem, hogy 10 -el lehet menni, mert mekkora
kasza lenne az allamnak: Mindenki notorius gyorshajto. Miert
pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
onkenyesen kitalalt szamokkal. Inkabb a kozlekedesi kulturat
kellene fejleszteni, pl. ott merjenek ahol kellene ...
Ez egy masik kollega, aki alapbol legalabb nem rossz indulatu,
ellenben nem epp tajekozott.
>Ha meg is allitottak, akkor szinte biztos jogsi, mivel
>ha megengedett sebesseget tobb, mint 50%-kal lepted tul.
Az 50% a szabalysertesre vonatkozik, 100% -nal van automatikus
jogsi elvetel.
Egy penzbuntetes, amit En nem szoktam kifizetni. Allitolag mar
adojellegu lett a behajtas, tehat 8 ev mulva evul el. Legalabbis
a multkor az adocsoporttol jott papir landolt a szemetben .-).
Ha akarnak penzt jojjenek erte. 10k -ert nem fognak ...
|
+ - | re: RE: *** HIX AUTO *** #2982 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv!
Amennyiben az adatszolgáltatást megtagadod, akkor ismereteim szerint
bevon(hat)ják a forgalmit...
A törvény, amire hivatkozol, az jó, de én azért mondjuk finomítanék a
szövegen:
"Tekintettel arra, hogy közeli hozzátartozóm adatainak megjelölése
esetén őt szabálysértés elkövetésével vádolnám, a szabálysértésekről
szóló 1999. évi LXIX. törvény 57 § (1) bekezdés b) pontjában foglalt
rendelkezésnek megfelelően, élve a törvény által biztosított jogommal,
a személyére vonatkozó tájékoztatást megadni nem áll módomban."
-Álmos-
> "Feladó: Nagy Ákos
> Cím: ####, Budapest, Qqqqqqqqqq u. ##. ##/##.
>
> Címzett: Xxxxxxx Yyyyyyyyy r.tzls.
> Hivatkozási szám: ####/2005
>
> Tisztelt Asszonyom!
> Az 1999. évi LXIX. törvény 57 §-a alapján az adatszolgáltatást, azaz
a
> tanúvallomást megtagadom.
>
> Kelt: Budapest, 2006. ##. ##.
> Nagy Ákos"
>
> Sok sikert mindenkinek (barkinek) a gyorshajtasos buntik elkeru-
> lesehez! ;-) Udvozlettel:
>
> Nagyak
|
+ - | Gumik kora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Egy gumis azt magyarazta, hogy az ujabb gyartmanyoknal az
> >oregedes gyakorlatilag nem szamit, csak a profilmelyseg,
> >illetve az esetleges serulesek erdekesek.
>
> Nos, en is igy tudtam. Amig par evvel ezelott egyszer nem
> sikerult "jutanyos aron" bevasarolnom egy kifogastalannak
> tuno teligumi szettbe. Profilmelyseg 8 mm, annyira uj
> allapotu(nak latszott) hogy a szorok is megvoltak rajta,
> serules semmi, repedezettsegnek sincs sehol nyoma. (akkor
> meg nem tudtam, hogy erosen ajanlott az evjaratot is
> ellenorizni) Amikor eljott az osz, szol a gumis, hogy ezt
> a borzalmat ne akarjam felrakatni ha jot akarok magamnak,
> mert balesetveszelyesen oreg.
Ha ez par evvel ezelott tortent, es a gumik mar akkor is
legalabb hat evesek voltak (ezt szoktak volt korhatarkent
emlegetni), akkor ez nem mond ellent annak, hogy az ujabb
gyartmanyoknal mar nem szempont a kor. A kerdes az, hogy mi
szamit ujabbnak, illetve valoban igy van-e.
Mivel sem a gyartok, sem a gumisok nem igazan erdekeltek
ennek a kideruleseben, nem csodalkoznek, ha nem verik
nagydobra. De ellenproba is jo: latott-e valaki olyat
mondjuk egy gyarto honlapjan, hogy az x evnel oregebb
gumijai hasznalatat nem javasolja, vagy tiltja?
Egyebkent korabban volt olyan allaspont is, hogy a
legzsakokat 10 ev utan cserelni kell, de allitolag mar ez is
a multe.
|
+ - | re: Re: autoval kapcsolatos penzugyi kerdes (#2982) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszi a valaszt.
Elolvastam a bemasolt linkek tartalmat is :-) Ezuttal meg egyszer
meggyozodtem hogy a magyar torvenyeket igen eber allapotban levo
emberek irtak, maximalis koncentralassal.
Anno a magyar tozsdetorvenybol forditottam par passzust es neha
oszinten mondom, beletort a bicskam. Volt olyan mondat ami 11 soron
keresztul taglalt valamit.
Parhuzamba teve a romaniai torvenyt, nalunk a kovetkezo a szamitas:
termeszetben valo jovedelemnek szamit a kovetkezo osszeg havonta
szamolva:
(a kocsi vasarlasi erteke * 1,7% * (magancelu kilometerek/ossz
kilometer)) + (uzemanyag ar * magancelu kilometerek * atlagfogyasztas)
A kapott osszegbol kb 30% az ado. Az atlagfogyit 7,5l/100km-re szabjak
meg, mindegy hogy benzin vagy dizel.
Amennyiben a kocsi vasarlasi erteke nagy, nem igazan eri meg azzal
magancelu utakat megtenni, mivel egesz borsos lehet a kiadas.
Mas: a minapi nem indulos problemaval kapcsolatban csak annyit hogy az
akksi volt a bibis, egyik naprol a masikra nem volt benne aram. Lett
masik.
Udv,
Szabi
|
|