1. |
Valasz: Legzsak, gumi, gyorshajtas *** HIX AUTO *** #29 (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Helyes, de jobb izzo (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
3. |
re: legzsak (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
4. |
re: Legzsak, gumi, gyorshajtas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Fiat Ulysse allofutes (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
Kotekedes kizarva (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Valasz: Legzsak, gumi, gyorshajtas *** HIX AUTO *** #29 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Legzsak, gumi, gyorshajtas ( 34 sor )
> Idopont: Mon Nov 27 06:13:14 CET 2006 AUTO #2989
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> A téli gumi sok ember elképzelésével ellentétben nem csak hóban kell.
> Hanem hidegben. A hideg a guminak olyan 0 -5 C fok között kezdődik.
> Ha pl +5 fok van akkor nyilván egy jobb nyári gumi jobban teljesit mint
> egy rossz téli. Ezért célszerü jó télit vásárolni.
Szaraz uton -10 fokban is siman verni fogja a nyari a telit (ugyanolyan
kategoriaju gumik eseten).
> Idősebb emberek szokták mondani, hogy "hiszen régen téli gumi nélkül
> is elmentek az autók" Igen mert régen a gumi nem volt kihegyezve a
> tapadásra amit csak bizonyos hőmérsékleten teljesit. Azok a gumik a
> mostani négyévszakos guminak felelnek meg.
Ez azert nem teljesen igy van. Igazan hasznalhato negy evszakos gumik
talan 3-4 eve leteznek, ehhez a regi gumiknak (amik a maiakhoz teljesen
hasonloan voltak parameterezve az akkori technikanak megfeleloen) semmi
kozuk. Az autok most is elmennek teli gumi nelkul olyan sebesseggel es
biztonsaggal, mint 20-30 eve.
A "hiszen régen téli gumi nélkül is elmentek az autók" kijelentes meg
ugyanaz a kategoria, mint mondjuk az, hogy "25 eve sem volt szukseg ABS-re
meg legzsakra", vagy "40 eve is lehetett biztonsagi ov nelkul autozni".
Semmi ertelme nincs, 20 eve 3 kilos magnot cipeltem magammal 5 kazettaval
es harom garnitura bebielemmel, ha egesz nap zenet akartam hallgatni
utkozben, ma a 20 dekas telefonomban elfer tizszer ennyi zene. A vilag
fejlodik.
udv, Akos
|
+ - | re: Helyes, de jobb izzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
#2975-ben volt nehany valasz. Beruhaztam egy Megalight 60%-ra, lenyegesen
jobbak lettek a latasi viszonyok :)
Koszonom a visszajelzeseket.
|
+ - | re: legzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>"Megprobaltam 200 -al autozni. Nem hittek el."
>Mi a cél? Hogy elhiggyék, hogy tudsz 200al menni?
Nem, hanem valamekkora gyorshajtasra mindenki szamit,
elvegre Magyarorszagon elunk :-). A 200 annyira hihetetlen
volt, hogy mindenki kijott (volna) elem. A volna azert, mert
gyakorlatilag ures uton is lehetetlen ennyivel menni. Mire
elertem volna mar fekezni kellett. Pedig egy Datsun ZX 280 volt
az auto, de meg ezzel sem. 140-160 -ra meg szamitanak
az emberek, es nagyon konnyu is elerni, de nem mindegy
mivel. A Toyota Celicam eleg feltuno volt szinten, nem is
volt gond ilyesmivel, a kenyelmes sebessege 150 korul volt.
Aztan lett a Nissan Sunny GTi, ennek is 150 korul volt
kenyelmes, de annyiszor kijottek elem ... Nem hittek el
1xuen, hogy az a kinezetre komolytalan kocsi annyival megy.
Honda Preludemnek 140 korul volt jo, kinezete is megvolt,
semmi gond. Most a 323F -nek kinezete is van, es 160
korul kenyelmes neki, akkor van 5.250 fordulat, kb. 2/3 a
maxnak. Siman huzodnak le elolem, hadd menjen az orult.
Ugyanezt probald ki egy Fiat Tipoval. Pont a mult heten
volt, valami utol ert. Ilyen evente 4-5x fordul elo velem :-),
tehat siman elengedtem. En ... Aztan, hogy mit ossze nem
szenvedett utana az elozesekkel ... En mentem kenyelmesen
utana, engem siman elengedtek. Ezert veszelyes tulajdonkepp
Magyarorszagon meg autopalyan is 200 -al menni. Jon Jozsi
bacsi, akinek 130 be van love, es siman kijon eled, mert O a
szabalyos. Te meg allj meg ha tudsz. Sokan nem hiszik el,
hogy sok mai auto 200 folott is mehet, nem ugy mint a Nemeteknel.
|
+ - | re: Legzsak, gumi, gyorshajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> 98as gyártmányú autómban egy cimke figyelmeztet, hogy 10 éves korában
> ellenőriztessem a légzsákoz szakszervizben. Ez persze nem jelent
> automatikus cserét..........
Az USA ezzel foglalkozó szakhatósága kb. 2-3éve tette közzé a
vizsgalatainak eredményét, miszerint megvizsgáltak nem tudom már mennyi
15-17 éves légzsákot, és nem találtak _öregedés miatt_ meghibásodottat.
Javaslatot tettek az ellenőrzések 10évről 15évre emelésére. Valószínűleg
innen ered a többek által emlegetett "nem szükséges 10évente" álláspont.
> A téli gumi sok ember elképzelésével ellentétben nem csak hóban kell.
> Hanem hidegben. A hideg a guminak olyan 0 -5 C fok között kezdődik.
> Ha pl +5 fok van akkor nyilván egy jobb nyári gumi jobban teljesit
> mint egy rossz téli.
Ezek szerint, szinte mindannyian, ugyanarról beszélünk! :-)
Üdv, Triznyak
|
+ - | Re: Fiat Ulysse allofutes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
köszönök minden választ; alighanem igazatok lesz ezzel a
tulajdonképpen nem is állófűtéssel kapcsolatosan. Csakugyan, mindenki
jól eltalálta, hogy JTD motor van benne (ezt magamtól elfelejtettem
írni).
--
udv,
IVICZ Laszlo
az igazi cimem: ivicz pont laszlo kukac gmail pont com
|
+ - | Kotekedes kizarva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> "Altalanosan biztos nem igaz, mert ket ellenpeldat is tudok
> kapasbol. 15 evet amugy sem sok auto huz ki, foleg az
> ujabbak kozul..."
>
> Nem kötekedés képpen de érdekelnének az ellenpéldák. Két
> autódban még müködik? Honnan tudod, hogy müködik?
Nem azt tudom, hanem hogy 10 ev szerepel a leirasban. Ha nem
vagtad volna ki az idezet elejet, akkor egeszen nyilvanvalo
lenne, hiszen erre irtam a valaszt:
> > Pedig az uj autok hasznalati utasitasaban is benne van,
> > igaz, hogy az a 10 ev 15 volt mar 10 evvel ezelott is :-)
Nem kotekedeskeppen, de esetleg jobban gondold at, amit
irsz.
|
|