Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3181
Copyright (C) HIX
2007-09-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Karosanyagkibocsatas. (mind)  35 sor     (cikkei)
2 re: re: AUTO #3180 (mind)  78 sor     (cikkei)
3 re: Napba lehet nezni, de... (#3180) (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Dizel dusito (mind)  7 sor     (cikkei)
5 re.re: re: re: re: problema voyagerrel (mind)  50 sor     (cikkei)
6 Valasz: Re; AUTO #3217*** HIX AUTO *** #3180 (mind)  12 sor     (cikkei)
7 szilikon - NE!!! (mind)  11 sor     (cikkei)
8 re: re: re: re: problema voyagerrel (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - re: Karosanyagkibocsatas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Frigyes mester! En tisztelem a korodat, ha mar azzal tizen nehany nappal 
oregebb vagy mint en. :-P
Amugy nem ertem, miert nekem cimezted a levelet? Semmi rosszat nem 
allitottam a Skodridrol.
De, ha mar így ram rontottal :-D

>  Ami 22 eves auto erteke szerintem Qurva joooo :-)))) !
Haaaat, ez nezopont kerdese! Ha azt mondod, hogy nem rosszak ezek az 
ertekek, az kozelebb lenne a valosaghoz. :-P
Alapbol ugye ezek nem a gyari adatok! Annak, mint mar irtam tegnap, nem 
felel meg az alapjarati CO kibocsátás. A fordulati CO meg, bar igy ez a 
szam egy laikusnak igen jo erteknek tunhet, de bizony nem jo. :-(   Az 
a 
0,41-es CO, szegeny keverekrol arulkodik, aminek egyenes következmenye 
a 
nagyon magas NOx-ok kibocsatas. Kornyezetvedelmi szempontbol jobb lenne, 
ha 1,0-1,5% CO-t eregetne a szabadba, mert akkor nagy valoszinuseggel 
_egy nagysagrendet_ csokkene a NOx-ok mennyisege. Kivancsi lennek, 
milyen lambda es CH ertek parosult ehhez a 0,41-hez?
 ( ezzel a legkevesbe sem azt akarom mondani, hogy az autod egy vacak, 
a 
korabeli Skodakhoz kepest valoban jok ezek az ertekek )
Az tevhit, hogy a katalizatoros motorok CO kibocsatasa alacsony, ez csak 
a katalizator utan van igy, maga a motor nagyjabol ugyanannyi, vagy 
inkabb _tobb_ CO-t ereget ki mint a jó állapotu kat nelkuliek
 Az elszegenyitett keverek nem tesz jot a motornak, csokken a 
teljesitmeny, novekszik a hoterheles es az egyeb karosanyagok mennyisege.

 > Szoval kedves Triznyak nem mind szar ami regi.
Ezt pont nekem mondod????? =-O          Nekem a Tiednel is oregebb autom 
van! :-)

Udv,  Triznyak
+ - re: re: AUTO #3180 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak soraira;

> >  a fiam Nissan "Z" sport kocsijanak a "leg-erzekelo"-je
,ketsegtelenul
> >  nem 'legmennyiseg-mero' volt. Japantol rendelve, ($350).S csupan a
> >  leg-aramlohoz csatolt resz, amiben a hajszal-vekony
erzekelo-fem-elem
> >  volt.
> :-DDDDDDDDDDDDD
> Janibacsi! Ha Te valamirol nem tudod hogy az micsoda, az attol meg
> letezik!!!!

Nem csak hogy "letezik" de en rendeltem az ujat,a hibas kivetele utan,
az azonlevo 'alkatresz-sor-szam'  alapjan.
Sot ugyan az van az en ocska europai kocsimon is (amit leirtam) csak
nehany (nem mas-fel-tucat) 'sender-wire' a PC-be. No de ez nem egy
high-performance sport kocsi ,csak egy 19 eves Volvo  300,000 merfold.
strapaval.

( ez olyan, mintha azt mondanam, en nem lattam eloben az
> angol kiralynot, akkor nincs is)

En sem talalkoztam az Angol kiralynovel, de 'lattam' mind amit irtam. S
ketsegtelenul ketelkedem ,hogy lattad-e mar a Nissan "Z" sport-kocsibol
azt.
S barmely kepzett,gyakorlott,sikeres auto-mechus cumputeren van minden
reszletes adat,abra,leiras,magyarazat minden letezo kocsik kulombozo
mukodeseinek reszein,mint meg azok alkatresz-szamai.
Az alapjan mukodtetik szakmad,miert nem mutatod fel azokat?
Azzal elkerulhetned mind a cinikus civakodasokat,
borso-lapatolasokat;))))

> Egyebkent igazad van, ketsegtelenul nem legmennyisegmero van abban az
> autoban, hanem __mint írtam__ LEGTOMEGMERO. De most nem fogom neked
> elmondani a kulonbseget, ez megint falra hanyt borso lenne.

Az "air-senser unit" neven ismerve. S nincs benne 'borso' . S mi a
kulombseg a  TOMEG es a MENNYISEG kozott? S ha a dugattyuk alatal
beszivhato levego 'tomege' vagy 'mennyisege' korlatozva,hogyan eri-el a
szukseges (compression) leg surusegnyomasat ?

>  Az volt a 22 eves Skodajan;
> >  Gyari adat Mert ertek
> >CO 4,5 2,45
> >CH 1000 141
> >Azok az 800 rpm-en
> >Co 4,5 0,41
> >a 3000rpm-en.
> Ezen is jot rohogtem, sikerult, megint, sajat magad megcafolnod! :-D

Miert nem olvasod Frigyes adatait?
Hol az "on-cafolasom" abban? S a jobb uzemanyagegetest csak a
jo-karbantartas, pontos 'tune-up'-olasai biztistja. Az 'omission'-ja
(adatai szerint ,nem az en elkepzelesem altal) kb. egy-negyede az eloirt
hatar alatt. Nincs korom,nincs jelentos leg-szennyezese.
Na ,hol a 'borsohanyas' abban is?

> Ezek az adatok semmilyen karbantartasra nem bizonyitekok.
> Sot a "gyari adat" sornak meg csak koze sincs a Frigyes Skodajahoz,
ezek
> a hatosagilag megallapitott hatarertekek az ilyen

A hatosagok, a torvenyek alatt az altalanos maximum hatart  szabjak meg.

Minden keszito tervezesei,kivitelezesei azon alulli erdmenyeke-elerese 
a
cel. Az eredmenyek valtozoak minden model, s minden-kocsi allapotan.  De
az adatok a keszito altal adva, s talalhatod a kocsik "manual"-jaban. Az
en ocska 240-im-nak,; CO2 =0.4-0.8 /750 rpm. Tehat a 22 eves Skoda-ja az
meg a karburatoros. Tehat a juel-injected system  meg a legszennyezes
teren is elonyosebb.

De ha oly tudatos es gyakorlot vagy,miert a cinikus
szemelyi-gyalazasokat es borso-hanyasokat irod?
Miert nem forditod azt ottani autosok segitsegere,javaslat-adasra/
Miert nem segited inkabb 'Avi"-t?
Cinikus megjegyzesed a huto-vize jelentos vesztesen,ketsegtelenul,nem az
amit var!
+ - re: Napba lehet nezni, de... (#3180) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Anno en is erdeklodtem hogy lehet levakarni a szelvedorol, de
> csak 1-2 megoldas volt, melyek kozott az egyik az hogy megvarod
> mig az ablaktorlo lekoptatja (ha kivulre van kenve).

Vagy rovar- és szilikoneltávolító spricnit használsz. A Prevent
gyártja azt is (meg a szilikont is - de rovarspricnit nem :-).


Ed
+ - Dizel dusito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Dieselen nincs dusito!  (az a gazpedal)

Van a hideg motor alapjaratat megemelo termosztatos ketyere,
a leiras alapjan nyilvanvalo, hogy erre gondolt.

Lehet, hogy hivatalosan nem dusitonak hivjak, de akkor
minek?
+ - re.re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))

Sziasztok Autosok.

>szet lett szedve az egesz eleje es ki lettek mosva a hutok (3 huto
>van egymas mogott, 2 klima es a vizhuto, amibe a valtoolaj is be van
>kotve).

Ez nagyon jo dolog, hogy az olajhuto egyben van a rendes hutovel. Jo
megoldas.

>Ennek ellenere van a huto aljan is egy hogomba vezetekkel, de a
>motorblokkon is, es nem tudom, melyik szabalyozza a ventillatort

Hutobe kotott hogombat a hutofolyadek szabalyozza. Ha egy hofokot eler 
az
gombaba levo anyag zarja az aramkort es beindul a ventillatorod. Esetleg 
jo
az a hogomba ? Ha nem nagy galibat tud okozni.

>Most 2 napja ugy jarok, hogy nincsen tele a huto, a tagulasi meg ures,
>nem melegszik tul a motor es nem is nyomja ki a vizet, gondolom, melegen
>ilyenkor all be "szintre". Most kb. 1,5 liter ferne bele hidegen, a
>teljes rendszer 12 literes, remelem nem lesz ebbol gondom.

Ehh tiszta Skoda feeling ;-)))  Akkor vezetes kozben az egyik szemed az 
utat
vizslatja, mig a masik szemed a hutoviz hofokmero orat lesi :-) Skoda
amerikai valtozata :-))) Skodamban 11,5 L folyadek van.

Ugye ? Most visszasirod a Lovelautot ;-)) ? Az megiscsak egy szuper Rover
volt !

Viszont nem tul jo dolog , hogy a tagulasi tartalyban nincs folyadek azaz
ures. Nekem speciel akkor lelevegosodik a rendszer, mert a tagulasi
tartalyom also reszevel egy magassagban van a termosztetom.
Nezd meg, hogy neked a tagulasi tartaly also resze magassagaban milyen
fontosabb berendezes talalhato.
Szvsz neked a hutod nem ereszthet, hanem inkabb valamelyik hutovizcso
rogzito bilincsnel. Megerne egy nyomasprobat elvegeztetni a reszeloddel.

Udvozlettel: Frigyes

frigyesmajor kukac t- cumi pont hu
1014.Budapest. Uri u. 24
    Skoda 120 L
Militec , HiX autos matrica kaphato
A-MajorKa Bt.
T: 0620- 9446107
+ - Valasz: Re; AUTO #3217*** HIX AUTO *** #3180 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Re; AUTO #3217 ( 42 sor )
> Idopont: Thu Aug 30 13:03:37 CEST 2007 AUTO #3180
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Az a baj, hogy fogalmad sincs a motorok mukodeserol. Hallottal mar
ezt-azt, van nehany konkretum, amire emlekezni velsz, de olyan
osszefuggeseket krealsz es olyan altalanositasokat hozol letre egyetlen
altalad ismert vagy ismerni velt eset alapjan, amik nem leteznek. Nem
tudok masra jutni ezzel kapcsolatban, mint amire Triznyak jutott.

udv, Akos
+ - szilikon - NE!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

lebeszelnek mindenkit a szilikon kocsibelsoben valo hasznalatarol 
biztonsagi okok miatt: a muszerfalra kent szilikon a napon hagyott autoban 
nagyon hamar (egyebkent csak szepen lassan) a szelvedo belso felen kot 
ki, 
ahonnan szinte csak lerobbantani lehet, ha szembol vilagit a nap vagy a 
szembejovo, akkor katasztrofalis a kilatas. A többi aldasos mellekhatasa 
(csillog, tukrozodik, nyoszorog, szivja a koszt) mar csak hab a tortan.

udv, Akos
+ - re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

A voyager hutoproblemajarol sok jo otlet elhangzott, de csak "langyosodik" 
:).
A megoldas valoban a hutosapka csereje, ez ugyanis rendelkezik egy rugos
elofeszitessel, ami csak bizonyos nyomas folott engedi ki a szuszt (mint 
a
kukta). A zart rendszeru hutoben tulnyomas van, azaz a viz 100 fokon nem 
forr
fel. Ha a hutosapka nem tudja tartani a nyomast, a viz hamarabb felforr, 
a 
goz
pedig kinyomja a vizet. A viz nelkul jaras csak tuneti kezeles a tulfolyas
megszuntetesere, a motor elobb-utobb biztosan tonkremegy. Egy uj sapi csodakra
kepes, es foleg nem merheto egy motorfelujitas koltsegehez! Udv

Hook

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS