1. |
re: re: wankel (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
2. |
forgo csillagmotor (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: KRESZ (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: Re;AUTO # 3191 (mind) |
90 sor |
(cikkei) |
5. |
re: re: wankel (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
6. |
re: re: wankel (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
7. |
RE: re: re: wankel (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
8. |
Sziasztok! (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
9. |
oreg auto ven auto (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Janibacsi:
> A henger-blokk forogni a propellerel , talan tevedesed. A
> propellerek mindeg a fotengelyen vannak, voltak. s ha jol emlekszem
,
> forognak a repules celjabol. A henger-block az mindeg rogzitet
Muhahahahahahaha. Ekkorat regen rohogtem.
Nagyon sok marhasagot irtal mar eddig is, de ez a csucs, ez viszi a palmat.
Legalabb megkerdezted volna a kedvenc Wikipediadat mielott ezt a
szamarsagot leirtad!
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Gnome-Rhone.htm
http://hu.wikipedia.org/wiki/Csillagmotor
http://www.pilotfriend.com/aero_engines/aero_soupape.htm
http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=830
----------
Gyula:
> nem tudom igaz-e: Mivel kevesebb a suly meg a mozgo alkatresz, ezert
> magasabb fordulatszamon is jol elvan a motor.
Igaz. Leginkabb az alternalo mozgast vegzo alakatreszek hianya teszi
erre alkalmassa. Az RX8 motorja 9ezret forog.
Udv, Triznyak
|
+ - | forgo csillagmotor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A henger-blokk forogni a propellerel , talan tevedesed. A
propellerek
> mindeg a fotengelyen vannak, voltak. s ha jol emlekszem ,
forognak a
> repules celjabol. A henger-block az mindeg rogzitet.
Janibacsi kattints ide!
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
--
Meszaros Geza :-)
|
+ - | Re: KRESZ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az AUTO #3193-ben írta:
> 2. Ugy egy eve megtudtuk a szakembertol, hogy autopalyan nincs
> utkeresztezodes. Utobbi idoben megfigyeltem, hogy autopalyara
> 'felvezeto' uton van egy sebessegkorlatozas tabla. Hol az autopalya
> tabla elott, hol utana. Na *ezt* mi oldja fel? Utkeresztezodes nem,
Az útkereszteződés - szinte - minden tilalmi jelzőtáblát felold (egy
kivétel van, lehet tippelni melyik).
> feloldo tabla nincs. Ugyanakkor nem kene par szaz kilometert menni
> 40-nel, mert az volt a felvezeto kanyarban. Nem a jozan eszre vagyok
> kivancsi, hanem a KRESZre...
Az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 1. számú
függelékének k) pontja szerint: "Útkereszteződés: két vagy több útnak
azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg
elágazása." Ezek szerint az egymásba torkollás is útkereszteződésnek
számít, tehát feloldja a sebességkorlátozást. Hozzáteszem, hogy a
fenti definíció nem tesz különbséget az út menetirány szerinti jobb és
bal oldala között, ezért az elágazás és egymásba torkollás akkor is
feloldja a tiltó tábla hatályát, ha a bal oldalon helyezkedik el.
Korompai László
|
+ - | re: re: Re;AUTO # 3191 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gyula irta;
>Ha jol tudom az USA peldaul 1.3 literesnek >veszi az RX-? Mazdat es
ennek megfeleloen >adoztatja,biztositja, stb.
Gyula; az csak az uzemanyag,oil,kerek-gumuk, accuk,stb arait adoztatja
az auto-utak epites es fentartasi koltsegeit fedezni.
Minden orszagban hasonlok is, De kocsi ut-hasznalati adojakozze tartozik
az evi "tag" =rendszamtablad ara is. Ami a kocsi sulya alapjan. Mert
kocsi sulya altali ut-strapa-lasaert. .Ami Itt 10 cent fontonkent.
Biztositast a sajat gyakorlatod, biztonsagos hajtasod, korod, stb.
alapjan hatarozva.
Triznyak irta;
> > Akos kocsija 5 hengeres.
> Tied a ketto Videoton hangszoro!!! :-P
>> > S mind a Volvo S40-ik 5 hengeresek.
> Errol is ertesitened kellene a gyarat, ki tudja miert, de ok nem
tudnak rola!!!!
Azert mert Te nem tufsz arol, az nem jelenti hogy nem letezo!
A VOLVO weblapjan minden adatokat talalsz egy kattintassal. S a mai tobb
modeljeik 5 hengeresek Az I-5. sot I-5D kulombozo meretkben . Ami kezd
nagyon nepszeruve valni. Nem is emlitve ,hogy Mercedes Benz mar REG
kesziti az 5 hengeres kocsijat.
<http;//en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40>
> > A 'Bugatti Veyron, a W-18 (18 hengeres)........ A VW-nek is
irjal!!!! Ok csak 16 hengerrol tudnak! ( bizonyara csak a >
mertekegysegek elterosege miatti melleutes ez is)
Ismet, a Te allitasod "melleutes" !
S nem a "mertekegysegek-elterosege", hanem a Te tudat-elterosege miatt
!
A Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres. Lasad a Bugatti weblapjan.
A Bugatti Veyron 16.4 az 16 hengeres, 4 soros 4 hengerek, dupla V8-ek.
De a Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres.
3 sor 6 hengerek. A "W" alakban. Azert a W-18.
S a W nem a nemet "Wagon" szoert.
Ismet a Te 'melleutesed' !
Meg irod nekik,szabadalmaztatod, vagy legalabb bevallod itt a rovaton?
> Mindenesetre erdekes elgondolas a hengersoronkenti 4,5 ( ne'gy es fe'l
> )
> henger.
Ketsegtelenul, nem 4 es fel henger. De vannak ugy a 4 hengeresek, 6
hengeresek, s az 5 hengeres ,mert az nyujtja a tobb teljesitmenyt
, mint a 4 hengeres S gazdasagosabb alkalmazasaik mint a 6 hengeresek.
Sot a Mercedes Benz kezdte azt mert a 260 nagyon gyenge volt. S az 5
hengeres 300 TD nyujtja a kivant meretet,kenyelmet, s erot.
( S a "vesszo" a megszakitas ugy a szavak,mint az adatok kozott is. S az
nem toredek-jelzo !!!!!)
> Talan erdemes lenne szabadalmaztatnod!!!!
Azt 'szabadalmaztasad !!!!!!
> > HOL, MI versenyeken erve el azt a 'recordot'. Az oriasi kulombseg.
Pont azt hoztam figyemletekre, amit te kihagytal allitasodbol.
> A versenyautok nem dontogetnek sebessegcsucsokat! Egyszeruen azert,
mert> nem alkalmasak erre. Pl. a formula one sebessegcsucsa nem eri el
a> 370km/h-t.
Bugatti Veyron nem 'versenyauto' !!! "Street-legal'
=uthasznalati-kozlekedesi 'sport' kocsi ,de nem verseny auto.
S hat akkor hogyan erte el a 400+ km-record sebbesseget? Amit elobb
allitottal a vilag leggyorsabb kocsijanak???
> Furcsa, hogy az altalad emlitett Nissan, 419+ sebessegerol egyedul a>
Wikipedia tesz emlitest egyetlen bekezdesben, ( ott is egeszen oda nem
>
illo helyen) mashol nem szerepel ez az adat.
> Persze lehet, hogy csak en nem talalom.
>
Persze ha 'clicke'-eled a "Bonneville Speed Record' -ot, fogod latni
hogy ma a rekord 1227 Km/ora. (a British 'Trust SSC).
A Nissan 300ZX csak az 'Pre-qualifying=versenyezheztoseg elo-futasan
erte el a 419.84 Km/ora-t.S azzal nem jutott a 'versenyzok-kozze'. Ami
1991-ben volt. Sokkal a Bugatti Veyron ideje elott.Na de a B.V. sem
lehetett volna a Bonneville Speed versenyeben.
Attila irta;
' 1999 Szeptember 13-an a Mars Climate Orbiter (szonda?) lezuhant a
Marson ,mert a NASA es JPL,Lockheed Martin mernokei mas-mertekegysegeket
alkalmaztak'
Vajon mi mertekegysegeket?
De kerlek kozold az informaciod adatait !!!!
Boldog,sikeres es biztonsagos autozasokat mindenkinek, meg a Mars korul
is,meg ha az allitolagos nem-letezo 5 hengeres autokkal is!
|
+ - | re: re: wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem szeretnek beszallni a flame-be, csak egy linket dobok nektek:
>Ketsegtelenul a propellereres repulok 'csillag-motorjai OTTO motorok
>voltak. !A "rotorikat nem lehet csillag formakban alkalmazni.
>A henger-blokk forogni a propellerel , talan tevedesed. A propellerek
>mindeg a fotengelyen vannak, voltak. s ha jol emlekszem , forognak a
>repules celjabol. A henger-block az mindeg rogzitet.>
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Gnome-Rhone.htm
És egy TIPP az AUTO-ra:
ha valaki Szolnok kozeleben jar, nezze meg ezt a kiallitast mert nagyon
izgalmas, kulturalt a kornyezet, es raadasul ingyenes is (es lehet
fotozni).
Igazi "csemegek" vannak, szinte kötelező a megtekintés!!
Udv.:
akos
U.i.:az iden mar ketszer voltam, de a teli zaras elott meg elmegyek
ugyanis uj 2.vh-s ronccsal gyarapodtak.
--------------------------------- Hirdetés ---------------------------------
Szerver Hosting Akció
Közel 50 %-os megtakarítás!
Kiemelkedő minőség elérhető áron.
http://www.cyber.hu/szerver_elhelyezes/
|
+ - | re: re: wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Hmmm. Minden megbizhato adatok szerint az NSU egy rotory motort
>mutatot-be az 1920-as evekben.
>Felix Wankel , a "Wankel-motort" 1957-ben tervezte.
Pl: http://www.a5.hu/cikkek/1/19857.shtml
"Az első autó az NSU Prinz módosított változata volt 1960-ban, amelybe
ilyen
motort szereltek, míg az első szériában is gyártott modell az NSU Wankel
Spider
volt 1964-ből. E típus életre kelése után több nagy gyár ráharapott Wankel
Úr
ötletére, például a Citroën, a Daimler-Benz és az Alfa-Romeo, de valódi
sorozatgyártásig csak a Mazda juttatta el."
Vagy: http://totalcar.hu/tesztek/rx7/
"A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnán
k. A meghajtás elvét egy Felix Wankel nevű német úr dolgozta ki a század
első
negyedében. Az új technika hosszas fejlesztés és hányattatás után az 50-es
években, az NSU kezében ébred csipkerózsika álmából."
Vagy: http://www.origo.hu/auto/2007060540eves.html
"Az első sorozatgyártású bolygódugattyús gépkocsi az azóta már megszűnt
NSU
nevéhez fűződik, a híres Ro80 erőforrása akkor még csak 55 lóero leadására
volt
képes. Később áttértek a két forgódugattyú használatára, de az ismert problémák
miatt a Mazda kivételével az összes márka leállt a fejlesztéssel. "
Itt meg Felix Wankel élete: http://www.autostilus.hu/?r=115
"1963: Az első szériaérett Wankel-autó, az NSU Spider bemutatkozik a Frankfurti
IAA alkalmával. Wankel-motorja 500 köbcentiméteres kamratérfogattal rendelkezik
és 37 kilowattot (50 lóerőt) teljesít. Egy évvel később megindul a motor
sorozatgyártása. Összesen 2375 Spider készül, s a növelt teljesítményű
versenyvá
ltozat minden más autónál gyorsabbnak bizonyul a versenypályán."
De tele van a net azzal az információval, hogy az NSU gyártotta először
sorozatban a Wankel motort (Ráadásul egyidős velem :).
Mit lehet ezen vitatkozni? Nem értem...
KI
Ui: viszont a rögzitett főtengelyű, forgó motorról olvasnék többet, mert
nem
nagyon tudom elképzelni pl. az üzemanyagellátást, a nagy forgó tömeg kiegyensúl
y
ozását, meg egyáltalán értelmét az egésznek... Tényleg van ilyen?
|
+ - | RE: re: re: wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> -----Original Message-----
> From: Kormos Imre
> Sent: Thursday, September 13, 2007 9:06 AM
> To: '
> Subject: re: re: wankel
>
> >Hmmm. Minden megbizhato adatok szerint az NSU egy rotory motort
> >mutatot-be az 1920-as evekben.
> >Felix Wankel , a "Wankel-motort" 1957-ben tervezte.
>
> Pl: http://www.a5.hu/cikkek/1/19857.shtml
> "Az első autó az NSU Prinz módosított változata volt
> 1960-ban, amelybe ilyen motort szereltek, míg az első
> szériában is gyártott modell az NSU Wankel Spider volt
> 1964-ből. E típus életre kelése után több nagy gyár
> ráharapott Wankel Úr ötletére, például a Citroën, a
> Daimler-Benz és az Alfa-Romeo, de valódi sorozatgyártásig
> csak a Mazda juttatta el."
>
> Vagy: http://totalcar.hu/tesztek/rx7/
> "A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal,
> mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét egy Felix Wankel
> nevű német úr dolgozta ki a század első negyedében. Az új
> technika hosszas fejlesztés és hányattatás után az 50-es
> években, az NSU kezében ébred csipkerózsika álmából."
>
> Vagy: http://www.origo.hu/auto/2007060540eves.html
> "Az első sorozatgyártású bolygódugattyús gépkocsi az azóta
> már megszűnt NSU nevéhez fűződik, a híres Ro80 erőforrása
> akkor még csak 55 lóero leadására volt képes. Később áttértek
> a két forgódugattyú használatára, de az ismert problémák
> miatt a Mazda kivételével az összes márka leállt a fejlesztéssel. "
>
> Itt meg Felix Wankel élete: http://www.autostilus.hu/?r=115
> "1963: Az első szériaérett Wankel-autó, az NSU Spider
> bemutatkozik a Frankfurti IAA alkalmával. Wankel-motorja 500
> köbcentiméteres kamratérfogattal rendelkezik és 37 kilowattot
> (50 lóerőt) teljesít. Egy évvel később megindul a motor
> sorozatgyártása. Összesen 2375 Spider készül, s a növelt
> teljesítményű versenyváltozat minden más autónál gyorsabbnak
> bizonyul a versenypályán."
>
> De tele van a net azzal az információval, hogy az NSU
> gyártotta először sorozatban a Wankel motort (Ráadásul
> egyidős velem :).
> Mit lehet ezen vitatkozni? Nem értem...
>
> KI
>
> Ui: viszont a rögzitett főtengelyű, forgó motorról olvasnék
> többet, mert nem nagyon tudom elképzelni pl. az
> üzemanyagellátást, a nagy forgó tömeg kiegyensúlyozását, meg
> egyáltalán értelmét az egésznek... Tényleg van ilyen?
>
|
+ - | Sziasztok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gyula kerdezte:
: 1. Ulhet-e gyerek *gyerekulesben* es *bekotve* az elso ulesen
: (anyosules). Ha ez szamit, akkor nincs legzsak.
Termeszetesen. Legzsakkal is csak akkor nem ulhet, ha menetiranynak hattal
ul.
: 2. Ugy egy eve megtudtuk a szakembertol, hogy autopalyan nincs
: utkeresztezodes. Utobbi idoben megfigyeltem, hogy autopalyara
: 'felvezeto' uton van egy sebessegkorlatozas tabla. Hol az autopalya
: tabla elott, hol utana. Na *ezt* mi oldja fel? Utkeresztezodes nem,
: feloldo tabla nincs. Ugyanakkor nem kene par szaz kilometert menni
: 40-nel, mert az volt a felvezeto kanyarban. Nem a jozan eszre vagyok
: kivancsi, hanem a KRESZre...
A magyar es a nemet KRESZ eltero. A nemetben a sebessegkorlatozo tablat
elvileg csak a feloldo tabla oldja fol, keresztezodes nem (lasd orszaguti
mellekut becsatlakozasa utan a feloldo 70-et). Ebbol regebben birosagi
hatarozat is szuletett, hogy valaki ment 55-tel 30 helyett valami
lakonegyedben es megbuntettek. Viszont a 30 az 3 keresztezodessel elobb
volt csak kiteve. Az ADAC kommentarja az volt, hogy ha valaki rendelkezik
helyismerettel, akkor bevasaljak rajta a birsagot, ha idegen vagy, akkor
meguszhatod, ha tabla hianyaban 50-es korlatozasra hivatkozol (vannak
egyenlobbek). Az A2-es autopalyan Magdeburg kornyeken az elektronikus
sebessegkorlatozo tablakat idonkent kikapcsoljak, ami jogilag nem jelenti
az elozo 120 feloldasat, viszont az elektromos tablak vegeig nincsen
feloldas. Szoval itt is valaki nem ert a Kreszhez. A nemeteknek meg van
egy specialitasa: ha veszelyt jelzo tablaval egy oszlopon van a
sebessegkorlatozas (tehat pl. eles kanyar + 40), akkor a veszely
nyilvanvalo elmultaval a sebessegkorlatozas is feloldodik. A "kirakom a
40-et, aztan 10km mulva traffipaxolok" tipikus csehszlovak nepszokas meg
manapsag is, ilyenkor jo, ha helyiek haladnak az ember elott...
###
Attila irta:
: A hiba az angol és a metrikus mértékegységek közötti átváltáskor
: csúszott be."
: 25 evvel kesobb... (!)
Azert ez nem amerikai specialitas, 2003-ban sikerult valami
nemet-svajci hidnal hasonlot elkovetni. A nemetek es a svajciak kulonbozo
tengerekhez merik a tengerszintet, amik kozott 27cm kulonbseg van. Erre
meg gondoltak is, de az elojellel mar nem voltak tisztaban, igy 54cm-t
sikerult osszehozniuk.
Udv,
marky
|
+ - | oreg auto ven auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Van nekem egy kivenhedt autom. Az erteke - ha venni akarnam - valami
50-100eFt lenne. De mivel eladni akarom, ez a szam valahol a 0 felett
van egy picivel. Idokozben vettem masik autot, ez meg csak parkol.
Abban kernem a segitsegeteket, hogy mit kezdjek a vassal.
Egy lehetoseg lenne elvitetni egy bontossal, aki ad erte cserebe egy
bontasi papirt, amivel vegleg kivonhatom a forgalombol.
Eladni nyilvan csak adasvetelivel erdemes, ez szinte kizart.
Tarolni, arra varva hogy majd darabokban elmegy, nem tudom.
Vajon milyen egyeb lehetosegem marad meg arra, hogy ne adjam oda
ajandekba a bontosnak?
Egyébként egy 30 eves veteránról van szó, ami a kutyának nem kell. :(
http://www.vatera.hu/1977_es_lada_2101_donor_36038564.html
EIK!
--
Udv,
Hunt** -[BA3 2101 2121-4 HE 2.0;]-
|
|